Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONY HX855 (HX850,853,)

659 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Bravia KDL-46HX853 (TV) 1 (0) Inga priser
Sony Bravia KDL-46HX855 (TV) 7 8,1 (9) Inga priser
Sony Bravia KDL-55HX855 (TV) 7 8,5 (9) Inga priser
Sony Bravia KDL-40HX855 (TV) 7 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 20 december 2012 - 09:25

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0

Är det nån som har en länk till vad uppdateringarna gör? Fick en ny igår.

På sonys hemsida under supporten, skriv in modellnummer så kommer info fram men den brukar vara klen, i stil med "förbättrar stabiliteten" och sånt. Det tar några dagar innan infot finns där då tv uppdaterar innan filen finns för nerladdning.

Postad 20 december 2012 - 13:51

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0
Alla appar och internetinnehåll försvann i och med den nya uppdateringen för mig. Nån annan?

Postad 20 december 2012 - 18:29

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Alla appar och internetinnehåll försvann i och med den nya uppdateringen för mig. Nån annan?

Nej, jag ser ingen skillnad alls.

Postad 20 december 2012 - 23:17

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 736 inlägg
  • 0
Jag fick göra en fabriksåterställning för att få tillbaka internetinnehållet ( netflix mm.). Måttligt kul då jag hade hårdvarukalibrerat burken. ;(

Postad 21 december 2012 - 09:55

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Hårdvarukalibrerat? Har du varit inne med lödkolv och skruvmejsel och härjat? :)

Postad 22 december 2012 - 00:29

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Hårdvarukalibrerat? Har du varit inne med lödkolv och skruvmejsel och härjat? :)

Nejdå, han använder förmodligen ett instrument för att kalibrera TVn :P

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har jag beställt mig en tidig julklapp åt mig själv, en 46" HX855. Julen kommer sent i år, närmare bestämt nästa fredag :(

Postad 23 december 2012 - 08:47

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag tänkte höra med er om någon hängt upp TVn på väggen? Mitt gamla vägg fäste baserades på vesa standarden men bestod av två feta skruvar som man gångade in på baksidan (och två stora skruvar längre ner). Är lite osäker på denna TV, är det de två större skruvarna där bak som man lossar?
Sedan hänger man upp tvn på en väggskena som redan sitter fast på väggen. Totalt bygger det ca två cm.

Redigerat av Nybbe67, 23 december 2012 - 10:23.

Postad 23 december 2012 - 10:27

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt mig en tidig julklapp åt mig själv, en 46" HX855. Julen kommer sent i år, närmare bestämt nästa fredag :(

Julen kommer väl som vanligt, det är väl bara tomten som är lite sen :D

Redigerat av Nybbe67, 23 december 2012 - 10:27.

Postad 24 december 2012 - 09:50

frav
  • frav
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Är det nån som har en länk till vad uppdateringarna gör? Fick en ny igår.

http://www.sony.se/s...uct/kdl-55hx855
  • Utgivningsdatum: 21/12/2012
  • Namn: PKG1.700EUA
  • Fördelar och förbättringar:
  • This software includes the improvement for internet services performance

Postad 24 december 2012 - 10:45

Paladia
  • Paladia
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Kan HX855 konvertera från 2D till 3D? Hur pass väl fungerar i sådant fall den funktionen?

Postad 29 december 2012 - 01:51

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Jahapp och idag så kom budbilen ;)

Grymt nöjd med TVn, svärtan är helt otrolig och som många andra har påpekat så är det näst intill plasma-klass på den. Svart är svart och inte grått, precis som det skall vara ;)

Dessutom så gillar jag att de skickar med alla 22 släppta Bond-rullar på Blu-ray, trevlig bonus!

Bifogad fil(er)

Redigerat av Daniel Assor, 29 december 2012 - 01:51.

Postad 29 december 2012 - 12:43

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Jag tänkte höra med er om någon hängt upp TVn på väggen? Mitt gamla vägg fäste baserades på VESA standarden men bestod av två feta skruvar som man gängade in på baksidan (och två stora skruvar längre ner). Är lite osäker på denna TV, är det de två större skruvarna där bak som man lossar?
Sedan hänger man upp tvn på en väggskena som redan sitter fast på väggen. Totalt bygger det ca två cm.

BUMP! Är det ingen som hängt upp TV'n på väggen?

Postad 29 december 2012 - 14:18

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Det är bara anpassa skruvarna efter Tvn.
Jag fick skruva ur dom två större nertill på Tvn för att få plats med mitt väggfästes skenor men kunde använde inte dom hålen till att fästa skenorna så dom ligger i en påse.
Jag kunde inte heller använda samma skruvar som på min Panasonic plasma som jag hade innan. Bara ner i skruvlådan och rota.

Det är ju inte direkt raketforskning att hänga upp en Tv. ;)

Postad 29 december 2012 - 17:23

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Letar efter en 55-tummare som ersättning för min 40-tums Sony men det verkar svårt om man vill kunna spela på den utan en massa input lag.

Är det någon som har en subjektiv eller objektiv bild av input lag på denna serie i allmänhet och 55 tum i synnerhet?

Jag har läst att den har dålig betraktningsvinkel, i nivå med Samsung ES8005 med sina 30 grader. Det är ju katastrof.

Trodde jag skulle kunna köpa en större och bättre TV än jag har nu men det verkar kört. Plasma är tänkbart men då får man allt oljud i stället.

Postad 29 december 2012 - 17:56

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Den har Tvn kan du glömma om du behöver kunna se från sidan. Jag sitter i stort sett mitt för Tvn i mitt mediarum men flyttar jag huvudet åt sidan tappar man både färg och kvalité rätt dramatiskt.

Satsa på Panasonics VT50. Grym Tv och låter inte alls farligt, min V10 jag hade lät inte farligt heller och den är massa generationer äldre.
Jag hade köpt VT50 om det inte vore för att jag spelar. Plasma får ju inte innbränningar längre men det tar dagar att "tvätta" bort en radar eller liknande. Spelade Sleeping Dogs typ 10h om dagen i en veckas tid och radarn där tog nog nästa två veckor att få bort. Därför köpte jag den här Tvn.

Postad 29 december 2012 - 18:28

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Det är bara anpassa skruvarna efter Tvn.
Jag fick skruva ur dom två större nertill på Tvn för att få plats med mitt väggfästes skenor men kunde använde inte dom hålen till att fästa skenorna så dom ligger i en påse.
Jag kunde inte heller använda samma skruvar som på min Panasonic plasma som jag hade innan. Bara ner i skruvlådan och rota.

Det är ju inte direkt raketforskning att hänga upp en Tv. ;)

Nej, det är nog inga problem alls, men frågar hellre än att chansa och skruva ut fel skruvar ur TVn och höra ljudet hur kretskorten i TVn ramlar ner i botten. :wacko:

Redigerat av Nybbe67, 29 december 2012 - 18:29.

Postad 29 december 2012 - 18:38

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Den har Tvn kan du glömma om du behöver kunna se från sidan. Jag sitter i stort sett mitt för Tvn i mitt mediarum men flyttar jag huvudet åt sidan tappar man både färg och kvalité rätt dramatiskt.

Satsa på Panasonics VT50. Grym Tv och låter inte alls farligt, min V10 jag hade lät inte farligt heller och den är massa generationer äldre.
Jag hade köpt VT50 om det inte vore för att jag spelar. Plasma får ju inte innbränningar längre men det tar dagar att "tvätta" bort en radar eller liknande. Spelade Sleeping Dogs typ 10h om dagen i en veckas tid och radarn där tog nog nästa två veckor att få bort. Därför köpte jag den här Tvn.

Är det ett typiskt symptom för LED, att betraktningsvinkeln är eländigt liten? Verkar ju helt hopplöst tycker jag. Och på detta lag i de flesta.

Samtidigt så misstänker jag att BF3 och Black ops kommer sätta sina spår i en VT50.

Finns alltså ingen TV för mig... Får väl flytta ner min 77-tums projje...

Postad 29 december 2012 - 18:40

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Nej, det är nog inga problem alls, men frågar hellre än att chansa och skruva ut fel skruvar ur TVn och höra ljudet hur kretskorten i TVn ramlar ner i botten. :wacko:

Ha ha, tycker du inte? :) Du kan vara lugn, inga kretskort kommer lossna för att du lossar dom två skruvarna.

Redigerat av ktd, 29 december 2012 - 18:40.

Postad 29 december 2012 - 18:53

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Är det ett typiskt symptom för LED, att betraktningsvinkeln är eländigt liten?

Jo, det finns dom som har mycket bättre. Jag var på Hemmabiobutiken i Stockholm och kollade på 55HX855 innan jag bestämde mig och då visade dom nån LG som hade mycket bättre betraktningsvinkel. Kommer dock inte ihåg modellen.

Postad 29 december 2012 - 20:08

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Du tror inte att man måste lossa bakstycket på en tv (säkert minst en skruv i varje hörn) för att komma åt kretskort och sådant?

Du kan lugnt lossa några skruvar, brukar ju dessutom vara simpelt att se vilka skruvar som är till väggmonteringen. OCH detta står ju i bruksanvisningen klart och tydligt, antingen via den som följer med eller den på Sonys hemsida.

/Fredrik

Postad 31 december 2012 - 07:04

CGD
  • CGD
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Surfplatta till HX855.
Jag vill komma åt SVT Play och liknande på min Sony men det är ju inte så lätt. Men TV vill jag se på TV:n och inte på datorn.
Jag undrar då om jag kan koppla en surfplatta till TV, med en säg en fem meter lång HDMI kabel, och den vägen få in SVT Play och de andra? Surfplattan kommer däremot att vara trådlöst ansluten till min router. Hur blir det med upplösningen, får jag HDTV upplösning 1920x1080 och Dolby Digital ljud?
Om det fungerar ge mig några förslag på en lämplig surfplatta som jag dessutom kan sätta till ett tangentbord.
Skulle surfplattan via hemmanätverket, även kunna spela upp utdelade filer så att de visas på TV:n?

Kan tillägga att jag för övrigt är mycket nöjd med bilden på TV:n. Det är en 46 tummare jag har och när jag väl fått hem den och sett hur bra bilden är så ångrar jag att jag inte köpte 55 tummaren istället. Och jag har enbart ComHems basutbud och använder vanligtvis, för enkelhetens skuld, bara analog TV. Hade jag haft råd och möjlighet skulle jag försöka sälja min nya TV och istället köpa en 55 tummare! Jag prenumerera även på Netflix, och har nu TV:n kopplad med kabel till routern. Det fungerar bättre än den trådlösa varianten som jag hade från början.

Redigerat av CGD, 31 december 2012 - 07:15.

Postad 31 december 2012 - 09:28

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Osäker på vad som händer med ljudet när man kör iPad 3/4 med wlan och Apple tv, men det är ju annars ett smidigt sätt.

Med iPad 3 kan man även använda en sådan här och då tror jag ljudet bibehålls så länge uppspelaren klarar det:

http://www.kjell.com...-adapter-p92140

Redigerat av Micleg, 31 december 2012 - 09:29.

Postad 02 januari 2013 - 19:12

MoeGreene
  • MoeGreene
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ni som har er HX855 stående med den vinklade foten – hur hög är möbeln som den står på? Hur tycker ni det är jämfört med att ha en rät vinkel? Jag är lite frågande till om det verkligen är något som jag kan vänja mig vid, för visst är det så att det inte går att ha skärmen rät om man inte hänger den på väggen?

Postad 02 januari 2013 - 19:24

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Du kan ju i värsta fall köpa ett bordsfäste, stativ, som fästs med vesa-fästet. Finns t o m sådana som har motordriven inställning så du kan vrida den från soffan.

Postad 02 januari 2013 - 20:13

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Jo, det finns dom som har mycket bättre. Jag var på Hemmabiobutiken i Stockholm och kollade på 55HX855 innan jag bestämde mig och då visade dom nån LG som hade mycket bättre betraktningsvinkel. Kommer dock inte ihåg modellen.

Var säkert en TV med IPS panel som du såg, vet att LG och Philips använder dem till stor del, och de har absolut bättre betrakningsvinklar, på bekostnad av en inte fullt lika bra bild framifrån (men jag är inte säker på att en "svenssontittare" märker någon skillnad). Är betraktningsvinkel viktigt skulle jag inte köpa Sony, har en HX923 själv och skulle säga att betrakningsvinkel är det huvudsakliga problemet, annars är bilden fantastisk. Plasma kan också vara ett alternativ, om man kan leva med de andra nackdelarna man då får.

Postad 02 januari 2013 - 20:22

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Synd att Philips skärmar har så mycket input lag bara. Kollade på en 55HX855 på MM idag och förhållandena var väl inte optimala men den kändes inte som sämre från snedden än min Sony 40W4500. Tror kraven har ökat de senaste åren...

Postad 02 januari 2013 - 20:22

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

på bekostnad av en inte fullt lika bra bild framifrån

Exakt så var det. Eftersom att jag först bestämt mig för en VT50, men iom spelandet bestämde mig för LCD, så får det räcka med steget ner till 855, vill inte gå ännu längre ner i bildkvalité.
Tydligen framför allt svärtan som blir lidande med ISP och mitt "mediarum" är alltid mörklagt.

Postad 02 januari 2013 - 20:41

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Hej

Jag är jättenöjd med TVn i övrigt, MEN. Vad jag har hittat nu är 2st ganska kraftiga ljusgenomsläpp i nedre hörnen av TVn? någon mer än jag som har samma problem? Jag har provat att mixtra med inställningar för att försöka ta bort dessa ljusa hörn, men inte lyckats nå vidare. :/

Tyvärr så har jag inte kvar kartongen från TVn, måste jag ha kvar den om jag skulle vilja skicka tillbaka TVn? Köpt på Electroworld förövrigt. Känns ju jätteskumt om de förväntar sig att kartonen måste sparas, speciellt med tanke på storleken.

Redigerat av Daniel Assor, 02 januari 2013 - 20:42.

Postad 02 januari 2013 - 21:03

Tedde3
  • Tedde3
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Spekulant och undrar också, kräver alla att kartongen ska vara kvar?
Känns ju sådär att behöva spara en kartong som är nästan lika stor som förrådet.

Postad 02 januari 2013 - 21:10

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Tyvärr så har jag inte kvar kartongen från TVn, måste jag ha kvar den om jag skulle vilja skicka tillbaka TVn? Köpt på Electroworld förövrigt. Känns ju jätteskumt om de förväntar sig att kartonen måste sparas, speciellt med tanke på storleken.

Känns ju sådär att behöva spara en kartong som är nästan lika stor som förrådet.

Fast är inte det normala att man spar kartongen, i alla fall den tid som man har öppet köp?

Sedan tycker jag det bästa är att ha kvar kartongen (även fast den tar plats) när man ska flytta tvn, t ex vid flytt, försäljning . Är ju oftast som en liten ställning i den där tvn står stadigt.

Men för att svara på er fråga så tror jag att det kan bli problem att returnera en ny tv på öppet köp om kartong saknas. Skulle vara Elgiganten där jag läst att det gått för en del. Annars får ni försöka skaffa en annan kartong.

Kontakta inköpsstället för säkert besked.

/Fredrik

Postad 02 januari 2013 - 21:52

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Läste igenom lite äldre inlägg och löste mitt problem så långt att jag inte stör mig på det. De ljusa partierna(konerna) i hörnen syns inte alls lika tydligt längre.

Körde Standard på LED Dynamic blablabla och Svartkorrigering på Medel. Gamma -2 samt bakgrundsbelysning 8. Funkade mycket bättre :P

Nej, jag skiter nog i att kontakta inköpsstället, bättre att ha en TV i 30 dagar och slippa allt tjaffs :P

Postad 03 januari 2013 - 00:57

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Vid normal service brukar man få ange om man har kartong eller inte, dvs det är inget krav men kanske underlättar. Det gäller väl dock främst på faktiska fel, dvs där det inte råder någon oeninghet om att det är ett fel (typ döda pixlar med en 100% pixelgaranti). Bleeding osv brukar ju vara lite med gråzon.

Fast är inte det normala att man spar kartongen, i alla fall den tid som man har öppet köp?

Sedan tycker jag det bästa är att ha kvar kartongen (även fast den tar plats) när man ska flytta tvn, t ex vid flytt, försäljning . Är ju oftast som en liten ställning i den där tvn står stadigt.

Men för att svara på er fråga så tror jag att det kan bli problem att returnera en ny tv på öppet köp om kartong saknas. Skulle vara Elgiganten där jag läst att det gått för en del. Annars får ni försöka skaffa en annan kartong.

Skulle bli väldigt förvånad om någon accepterade en retur på öppet köp utan originalkartong (eller att något annat saknas).

Postad 03 januari 2013 - 01:02

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Körde Standard på LED Dynamic blablabla och Svartkorrigering på Medel. Gamma -2 samt bakgrundsbelysning 8. Funkade mycket bättre :P

Oj, bakgrundsbelysning på 8? Är det samma "nivåer" som på HX923 serien måste det väl nåstan vara max? Kör själv i princip med miniminivån trots att HX923/955 inte är kantbelyst, vilket ger en FENOMENAL svärta. Har mer ljusstyrka i sportläget, men är eg rätt sällan jag faktiskt byter, skulle gissa att även i filmläge är bilden minst lika ljusstark som maxläge på en bra plasma.

Redigerat av Unregistered1413, 03 januari 2013 - 01:03.

Postad 03 januari 2013 - 08:27

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Oj, bakgrundsbelysning på 8? Är det samma "nivåer" som på HX923 serien måste det väl nåstan vara max? Kör själv i princip med miniminivån trots att HX923/955 inte är kantbelyst, vilket ger en FENOMENAL svärta. Har mer ljusstyrka i sportläget, men är eg rätt sällan jag faktiskt byter, skulle gissa att även i filmläge är bilden minst lika ljusstark som maxläge på en bra plasma.

Jo fast jag gillar när bilden är lite ljusare :P Skulle nog kunna ställa ner bakgrundsbelysningen till 7 dock :P Ska prova när jag kommer hem ;)

Postad 03 januari 2013 - 20:43

Tedde3
  • Tedde3
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Tack för svaren angående kartongen. Jag får höra mig för ordentligt när det äntligen är dags för inköp. :)

Postad 04 januari 2013 - 16:28

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Det verkar inte ha skrivits i tråden förr, men visst är 55HX850 och HX855 samma TV?

ElectroWorld hade nyss bra pris på 855 men nu är det höjt, men Dustin har bra pris på 850.

Postad 04 januari 2013 - 16:33

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Tack för svaren angående kartongen. Jag får höra mig för ordentligt när det äntligen är dags för inköp. :)

Kan du väl göra. Men jag kanske missuppfattade dig ovan då jag citerade?

Eller menar du att du tänkt köpa en tv hos (valfri butik), sedan när du kommer hem så packar du upp tvn och slänger kartongen med en gång. Sedan efter några dagar är du missnöjd och vill lämna tillbaka den?

Då är mitt stall tips att behålla kartongen under den tid du kan lämna tillbaka den på öppet köp!

/Fredrik

Postad 04 januari 2013 - 22:40

Tedde3
  • Tedde3
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Kan du väl göra. Men jag kanske missuppfattade dig ovan då jag citerade?

Eller menar du att du tänkt köpa en tv hos (valfri butik), sedan när du kommer hem så packar du upp tvn och slänger kartongen med en gång. Sedan efter några dagar är du missnöjd och vill lämna tillbaka den?

Då är mitt stall tips att behålla kartongen under den tid du kan lämna tillbaka den på öppet köp!

/Fredrik

Det var det jag var ute efter. Dvs att spara kartongen under öppet köp är okej för mig. Att spara kartongen under flera år för garanti är mindre roligt.

Postad 04 januari 2013 - 22:53

Unregisteredacfb0d13
  • Unregisteredacfb0d13
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Det verkar inte ha skrivits i tråden förr, men visst är 55HX850 och HX855 samma TV?

ElectroWorld hade nyss bra pris på 855 men nu är det höjt, men Dustin har bra pris på 850.

HX850 ska vara samma TV på allt utom vilka mottagare den har, jag har för mig att den saknar DVB-S/S2 och DVB-C2 så vill du ta emot TV från satellit bör du ha HX855.

Postad 04 januari 2013 - 23:04

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Det verkar stämma det där med mottagarna. Står engelsk bruksanvisning också så det är knappast en svensk tv. Gråimport? Dom skriver ju två års inskicksservice.

Postad 04 januari 2013 - 23:16

Unregisteredacfb0d13
  • Unregisteredacfb0d13
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Det verkar stämma det där med mottagarna. Står engelsk bruksanvisning också så det är knappast en svensk tv. Gråimport? Dom skriver ju två års inskicksservice.

Dustin säljer en del gråimport så jag skulle nog anta att denna är det.

Postad 04 januari 2013 - 23:38

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Synd. Deras pris ligger på samma nivå så EW hade på 855 i måndags. Det konstiga är att 40 och 46 tum är HX855:or hos Dustin. Bara 55 tum är HX850.

Postad 06 januari 2013 - 20:46

fede
  • fede
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Precis beställt en 46" hx855 :D, ska byta den mot samsung 46es7005.. hoppas jag gjort ett bra val :)

Postad 06 januari 2013 - 20:59

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Varför? Jag skulle aldrig gjort det, inte ens mot en 8005.

Postad 06 januari 2013 - 21:04

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Precis beställt en 46" hx855 :D, ska byta den mot samsung 46es7005.. hoppas jag gjort ett bra val :)

Så länge du inte älskar clouding så har du gjort ett bra jobb. Jag har inte sett en enda Samsung LCD som inte lider av jäkligt mycket clouding.
Men gillar man clouding så är det Samsung man ska köra på. Tom. dom modeller där Samsung och Sony köra samma panel lyckas Samsung riktigt bra med att få till clouding, Sony inte lika bra.

Postad 07 januari 2013 - 10:51

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Gosh! Fick just svar från Electroworld att 55HX855 var en utgående modell dom sålde ut och den kommer inte in igen.

Scheisse!

Postad 07 januari 2013 - 19:39

fede
  • fede
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 1

Varför? Jag skulle aldrig gjort det, inte ens mot en 8005.

Varför?

Edit: kanske formulerade mig fel, ska byta es7005 som jag har hemma just nu mot en 46 hx855. leverans nästa vecka dock :(

Redigerat av fede, 07 januari 2013 - 19:40.

Postad 07 januari 2013 - 19:45

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Haha ja det var ju raka motsatsen! Samsung vinner många tester i mer "okunniga" sammanhang och tycks sedan få rätt hård kritik för bild och styrning av de som har mer erfarenhet av tester. Slutligen vill jag minnas att jag kom fram till att 7005 och 8005 hade väldigt lång input lag. En deal breaker för mig. HX855 däremot, lovordas ju för sin bild.

För mig blir det 55HX855 om den går att få tag på för ca 15 papp om ett par veckor, alternativt det sämre men billigare alternativet LG 55LM620.

Postad 08 januari 2013 - 20:45

**Erik**
  • **Erik**
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon som testat att köra denna TV med Apple-TV ihop med en iPad för att på det sättet titta på exempelvis SVT play ?
Har hört att denna TV har lite problem ihop med Mac..

MVH
Erik

Postad 08 januari 2013 - 21:18

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 1
Nya Sony på gång:

https://blog.sony.co...013-bravia-tvs/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.