Com Hem + TIVO = sant!
2093 svar till detta ämne
Postad 06 december 2013 - 14:07
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Telenor kanske tänker att det blir enklare att sälja en större kabel-tv-verksamhet än en mindre. Det faktum att Canal Digital Kabel-tv är ett separat bolag även efter den misslyckade försäljningen till ComHem och alltså har separerats från Canal Digitals övriga verksamhet tyder på att Telenor fortfarande har en ambivalent inställning till kabel-tv och kanske även till satellit-tv.
Telenor Sverige AB och Canal Digital Kabel TV har samma VD, Lars-Åke Norling.
Postad 06 december 2013 - 14:22
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3 032 inlägg
Nu kommer det vara Bredbandsbolaget som står för driften som också Telenor äger och inte Canal Digital. Men har ju varit rätt tyst om affären där så frågan är hur det egentligen blir.
Det är så det sägs, men jag tror mer på Canal Digital på coax näten. Men framtiden får utvisa det.
Postad 06 december 2013 - 16:09
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Telenor kanske tänker att det blir enklare att sälja en större kabel-tv-verksamhet än en mindre. Det faktum att Canal Digital Kabel-tv är ett separat bolag även efter den misslyckade försäljningen till ComHem och alltså har separerats från Canal Digitals övriga verksamhet tyder på att Telenor fortfarande har en ambivalent inställning till kabel-tv och kanske även till satellit-tv.
Tror mer det handlar om att bolaget gör vad dom anser bäst för bolaget, och ägarna vad dom anser bäst för ägarna.
Postad 10 december 2013 - 13:43
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Hej!
Finns det något smidigt sätt få TV från comhem och tivo på fler än 1 Tv? Skulle vilja ha en till tv i sovrummet.
Mvh J
Postad 10 december 2013 - 13:45
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Hej!
Finns det något smidigt sätt få TV från comhem och tivo på fler än 1 Tv? Skulle vilja ha en till tv i sovrummet.
Mvh J
Tvillingkort från Com Hem.
Postad 10 december 2013 - 14:11
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej!
Finns det något smidigt sätt få TV från comhem och tivo på fler än 1 Tv? Skulle vilja ha en till tv i sovrummet. Mvh J
https://www.comhem.s...n-ett-rum-38048
Postad 10 december 2013 - 14:45
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Tack för svaren! Men hur funkar kopplingen till tv nummer två? Har ju bara ett antenuttag.
Mvh J
Postad 10 december 2013 - 15:20
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Tack för svaren! Men hur funkar kopplingen till tv nummer två? Har ju bara ett antenuttag.
Mvh J
Du måste ha antingen en digitalbox som klarar av Com Hem:s programkort eller en TV som har stöd för densamma. Edit: Jag vet inte om det går om du bara har ett antennuttag. Jag undrar lite... jag anser mig vara normalbegåvad men kollras bort fullständigt på Com Hem:s hemsida. Jag vill dels jämföra kanalpaketen brevid varandra i textform, så jag lätt kan se vilka kanaler som ingår i MAX men exempelvis inte i PLUS och liknande. Sedan priserna. Jag vill veta vad det kostar med bredband 500/50 TiVo small och telefoni small och jämföra mellan de olika så jag ser prisbilden direkt på skärmen. Nu måste jag gå genom någon "guide" som skall välja själv åt mig. Då får jag TiVo-mellan samt bredband 100. Vafan?
Redigerat av Dockland, 10 december 2013 - 15:21.
Postad 10 december 2013 - 15:23
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Tack för svaren! Men hur funkar kopplingen till tv nummer två? Har ju bara ett antenuttag. Mvh J
Från länken jag gav ovan: "Om du bara har ett antennuttag och behöver fler kan du kontakta en av våra rekommenderade antennfirmor för installation av nya uttag." Om du vill spara en slant kan du testa med att skaffa en antennförstärkare/splitter och själv spika upp kabel till det rum du vill ha tv nummer två i. Vill du att ComHem ska supporta uttag nummer två och den utrustning du ansluter där måste det dock installeras permanent av en antennfirma.
Postad 10 december 2013 - 15:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag undrar lite... jag anser mig vara normalbegåvad men kollras bort fullständigt på Com Hem:s hemsida. Jag vill dels jämföra kanalpaketen brevid varandra i textform, så jag lätt kan se vilka kanaler som ingår i MAX men exempelvis inte i PLUS och liknande.
Sedan priserna. Jag vill veta vad det kostar med bredband 500/50 TiVo small och telefoni small och jämföra mellan de olika så jag ser prisbilden direkt på skärmen. Nu måste jag gå genom någon "guide" som skall välja själv åt mig. Då får jag TiVo-mellan samt bredband 100. Vafan?
Håller med. ComHem gör det inte enkelt för konsumenterna. Man kan undra om det är ett sätt att sälja Max-paket för att folk inte orkar fundera på skillnaden mellan olika abonnemang. Jag har t ex många gånger suttit och manuellt kollat vilka HD-kanaler som ingår i olika programpaket och vilka annars dyra tillvalskanaler man får inkluderade om man tar ett dyrare paket. Det är uppgifter som man borde kunna få fram mycket enklare eftersom konsumenter måste ställa sig dessa frågor hela tiden.
Postad 10 december 2013 - 15:38
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Från länken jag gav ovan: "Om du bara har ett antennuttag och behöver fler kan du kontakta en av våra rekommenderade antennfirmor för installation av nya uttag." Om du vill spara en slant kan du testa med att skaffa en antennförstärkare/splitter och själv spika upp kabel till det rum du vill ha tv nummer två i. Vill du att ComHem ska supporta uttag nummer två och den utrustning du ansluter där måste det dock installeras permanent av en antennfirma.
En splitter fungerar rätt bra i de flesta fall, men det beror på om det är ett stort hyreshus (dvs hur många som är anslutna), hur lång kablarna är och givetvis hur bra kablaget är från ComHem i området. Du kan alltid testa och se, men om det inte fungerar kommer ComHems support med all säkerhet peka på splittern...
Postad 10 december 2013 - 15:43
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Håller med. ComHem gör det inte enkelt för konsumenterna. Man kan undra om det är ett sätt att sälja Max-paket för att folk inte orkar fundera på skillnaden mellan olika abonnemang. Jag har t ex många gånger suttit och manuellt kollat vilka HD-kanaler som ingår i olika programpaket och vilka annars dyra tillvalskanaler man får inkluderade om man tar ett dyrare paket. Det är uppgifter som man borde kunna få fram mycket enklare eftersom konsumenter måste ställa sig dessa frågor hela tiden.
Det blir maxpaketet på både TiVo och Bredband. + Telefon 828:-/mån helt okej ändå. Det är HD-kanalerna jag vill åt.
Postad 10 december 2013 - 18:30
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
En splitter fungerar rätt bra i de flesta fall, men det beror på om det är ett stort hyreshus (dvs hur många som är anslutna), hur lång kablarna är och givetvis hur bra kablaget är från ComHem i området. Du kan alltid testa och se, men om det inte fungerar kommer ComHems support med all säkerhet peka på splittern...
En bättre ide isf är kanske att splitta HDMI utgången (antar att boxen har en sådan även om HDMI väl inte var lite utbrett 1999  ). Ev kanske Wireless HDMI kan vara en variant. Då borde man kunna klara sig från ett tvillingabonnemang, iaf om man kan tänka sig att se samma kanal i båda rummen. Annars är väl en CardSplitter kanske värd att prova, körde en sådan själv på den tiden jag fortfarande var ComHem kund, inte helt 100 på att det lirar med HD kanaler dock.
Redigerat av improwise, 10 december 2013 - 18:31.
Postad 11 december 2013 - 08:34
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
En bättre ide isf är kanske att splitta HDMI utgången (antar att boxen har en sådan även om HDMI väl inte var lite utbrett 1999 ). Ev kanske Wireless HDMI kan vara en variant. Då borde man kunna klara sig från ett tvillingabonnemang, iaf om man kan tänka sig att se samma kanal i båda rummen. Annars är väl en CardSplitter kanske värd att prova, körde en sådan själv på den tiden jag fortfarande var ComHem kund, inte helt 100 på att det lirar med HD kanaler dock.
Det där med cardsplitter verkar väldgt avancerat i det här fallet då TiVon inte har ett programkort...
Postad 11 december 2013 - 13:46
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Läste nyss på ComHems Facebook: Frågan: "Halloj Comhem! hur många kanaler är det egentligen i Tivo Max paketet? på Comhem.se -sidan står det 77 kanaler, men på den andra reklamsidan, tivo.comhem.se -sidan står det 81 kanaler! vilka 4 nya/tillagda kanaler är det? och borde ni inte ha samma info överallt? (ja, det är att sparka in öppna dörrar men ändå....) Mvh Micke" Svaret från ComHem (min kursivering): "Hej, vi jobbar hela tiden med innehållet i våra tv-abonnemang för att säkerställa att vi har efterfrågade kanaler i vårt utbud. Det här innebär att det då och då kommer att ske förändringar i våra paket och som det är just nu så står vi inför en lansering av några ytterligare kanaler i TiVo Max, kan tyvärr inte namnge kanalerna än då det inte offentliggjorts. De 77 kanaler som markansförs som ingående kanaler just nu ser du på https://www.comhem.se/tv/Michael Hansson" Märkligt att marknadsföra kanaler utan att tala om vilka de är... Misstänker dock att de nya kanalerna i Max-paketet finns bland DiscoveryID, Kanal 5 HD, Disney Channel HD och de nuvarande tillvalskanalerna Discovery HD Showcase och Animal Planet HD:http://4.bp.blogspot...em_kanal5HD.jpgObs att logo för Eurosport är borta pg av förhandlingar! Ännu ett märkligt tilltag av ComHem.
Postad 11 december 2013 - 14:00
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Läste nyss på ComHems Facebook: Frågan: "Halloj Comhem! hur många kanaler är det egentligen i Tivo Max paketet? på Comhem.se -sidan står det 77 kanaler, men på den andra reklamsidan, tivo.comhem.se -sidan står det 81 kanaler! vilka 4 nya/tillagda kanaler är det? och borde ni inte ha samma info överallt? (ja, det är att sparka in öppna dörrar men ändå....) Mvh Micke" Svaret från ComHem (min kursivering): "Hej, vi jobbar hela tiden med innehållet i våra tv-abonnemang för att säkerställa att vi har efterfrågade kanaler i vårt utbud. Det här innebär att det då och då kommer att ske förändringar i våra paket och som det är just nu så står vi inför en lansering av några ytterligare kanaler i TiVo Max, kan tyvärr inte namnge kanalerna än då det inte offentliggjorts. De 77 kanaler som markansförs som ingående kanaler just nu ser du på https://www.comhem.se/tv /Michael Hansson" Märkligt att marknadsföra kanaler utan att tala om vilka de är... Misstänker dock att de nya kanalerna i Max-paketet finns bland DiscoveryID, Kanal 5 HD, Disney Channel HD och de nuvarande tillvalskanalerna Discovery HD Showcase och Animal Planet HD: http://4.bp.blogspot...em_kanal5HD.jpg Obs att logo för Eurosport är borta pg av förhandlingar! Ännu ett märkligt tilltag av ComHem.
Jag tycker inte de skall räkna HD-kanaler i antal unika kanaler öht, då det är samma tablå.
Postad 11 december 2013 - 14:19
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag tycker inte de skall räkna HD-kanaler i antal unika kanaler öht, då det är samma tablå.
Håller med om att en kanal som finns i SD och speglad i HD bara ska räknas som en kanal och då som en HD-kanal. Men ComHem vill naturligtvis inte göra så eftersom man då får lägre antal kanaler totalt. Alltid lurar det väl någon... Enda orsaken att räkna SVT1 och SVT2 som fyra kanaler och inte som två HD-kanaler är att de regionala nyhetssändningarna i HD fortfarande inskränker sig till ABC-nytt medan övriga regionala nyhetssändningar går i SD-kanalerna. Märkligt att detta inte kunnat ordnas efter så lång tid - fungerar ju för TV4. SVT har f ö svarat att det inte beror på SVT att ComHem inte har rätt regionala nyhetssändningar i både SD- och HD-kanalerna.
Postad 12 december 2013 - 11:26
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Tycker det ganska väl sammanfattar hur ComHem tänker och varför jag inte längre är kund. Speciellt 2013 när HD borde vara en självklarhet snarare än en premiumprodukt (iaf en påstådd sådan)
Postad 12 december 2013 - 13:13
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Av de 78 kanaler som ingår i TiVo Max är 18 kanaler sådana som finns i två upplagor, en i SD och en i HD. Antalet egentliga kanaler i TiVo Max är alltså i dagsläget inte 78 utan 69. (De kanaler som räknas två gånger är SVT1, SVT2, TV3, TV4, National Geographic Channel, Nat Geo Wild, Travel Channel, Silver och Animal Planet). När Kanal 5 HD till slut dyker upp så kommer naturligtvis kanal 5 plötsligt att bli två kanaler i ComHems värld trots att den innehållsmässigt bara är en.
Postad 12 december 2013 - 13:51
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Sen är väl antalet kanaler iof i sig rätt ointressant. Minns när man på typ 80-talet riktade in paraboler mot Astra-satelliterna och fick med den tidens mått massor av kanaler men hur många var eg. intressanta att kolla på (i synnerhet på tyska). Vissa fick tom öppna kanalen att framstå som en höjdarkanal
Postad 12 december 2013 - 21:01
sto65
-
sto65
-
Användare
-
-
165 inlägg
Kanal 5 hd o Animal hd kom idag
Postad 13 december 2013 - 17:23
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Ja, det tog ett tag men nu aktiverades dem även för mig. Viasat Sport HD och ytterligare Discoverykanaler väntar jag fortfarande på dock. Kanal 5 hd o Animal hd kom idag
Postad 14 december 2013 - 08:34
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
En märklig sak med ComHem. Jag bor i ett område ComHem klassificerar att inte klara TiVo, men efter lite påtryckningar fick jag ändå min box som fungerar klockrent. Nu kan jag inte få cirkus som jag beställt för jag bor fortfarande i ett område där TiVo inte fungerar. Suck.
Postad 14 december 2013 - 19:16
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Kanal 5 hd o Animal hd kom idag
Gott, nu väntar jag bara på TV6 HD och DiscoveryID och ävriga Discovery i HD. Edit: Såg nu även att Discovery HD Showcase Ingår nu i Max Paketet.
Redigerat av Unregistered4bb67943, 14 december 2013 - 19:42.
Postad 14 december 2013 - 19:29
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Nån som vet varför National Geographic och National Geographic HD visar samma tv program nu? förr var det ju olika program på den vanliga och HD kanalen. :/
Postad 14 december 2013 - 19:44
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Nån som vet varför National Geographic och National Geographic HD visar samma tv program nu? förr var det ju olika program på den vanliga och HD kanalen. :/
Det är väl samma tablå på vanliga och HD-kanalerna? TV3, TV4, Kanal5 m.fl.
Postad 14 december 2013 - 21:02
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
Det kan vara något de har planerat sedan tidigare men tillämpat först i och med att de har löst det rent logistiskt att ingesta allt material i HD (det måste ju konverteras till 50 Hz först). Bara en gissning.
Postad 14 december 2013 - 21:05
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Det är väl samma tablå på vanliga och HD-kanalerna? TV3, TV4, Kanal5 m.fl.
Jo men förut var det skillnad på just National standard och HD. Visade helt enkelt olika program samtidigt. Nån som vet varför dom har ändrat till samma nu ?
Postad 14 december 2013 - 21:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jo men förut var det skillnad på just National standard och HD. Visade helt enkelt olika program samtidigt. Nån som vet varför dom har ändrat till samma nu ?
Det är riktigt att från början hade Nat Geo och Nat Geo HD olika tablåer. Från 1 september 2011 är de dock speglade kanaler (simulcast) med identiska tablåer. Denna ändring skedde i UK redan 1 december 2010 för övrigt. Jag känner inte till orsaken men det kan ju varit så att man i Nat Geo HD från början ville visa vissa HD-program som utmärkte sig för sin fina bildkvalitet och som inte skulle göra sig särskilt bra i standardupplösning. Lite som Discovery Showcase HD. Men jag vet inte exakt varför det ändrades. Det är t ex komplicerat med olika tablåer - blir som två separata kanaler - och Nat Geo har idag flera kanaler vid sidan av Nat Geo Channel (Nat Geo Wild, Nat Geo Adventure och Nat Geo Mundo).
Postad 14 december 2013 - 22:04
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Det är riktigt att från början hade Nat Geo och Nat Geo HD olika tablåer. Från 1 september 2011 är de dock speglade kanaler (simulcast) med identiska tablåer. Denna ändring skedde i UK redan 1 december 2010 för övrigt. Jag känner inte till orsaken men det kan ju varit så att man i Nat Geo HD från början ville visa vissa HD-program som utmärkte sig för sin fina bildkvalitet och som inte skulle göra sig särskilt bra i standardupplösning. Lite som Discovery Showcase HD. Men jag vet inte exakt varför det ändrades. Det är t ex komplicerat med olika tablåer - blir som två separata kanaler - och Nat Geo har idag flera kanaler vid sidan av Nat Geo Channel (Nat Geo Wild, Nat Geo Adventure och Nat Geo Mundo).
Ok det är så det ligger till, märkte dock att ändringen blev av i sommras, eller kan jag tagit så fel ?
Postad 15 december 2013 - 12:59
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
En märklig sak med ComHem. Jag bor i ett område ComHem klassificerar att inte klara TiVo, men efter lite påtryckningar fick jag ändå min box som fungerar klockrent. Nu kan jag inte få cirkus som jag beställt för jag bor fortfarande i ett område där TiVo inte fungerar. Suck.
I know the feeling, för ett antal år sedan vägrade telia leverera adsl till mig eftersom jag enligt dom bodde i "glesbygd" och att det därför inte skulle fungera. Jag frågade då vad deras definition av icke glesbygd var iom att jag bodde och bor i Stockholms innerstad...då gick dom med på att leverera
Postad 15 december 2013 - 20:25
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlägg
I know the feeling, för ett antal år sedan vägrade telia leverera adsl till mig eftersom jag enligt dom bodde i "glesbygd" och att det därför inte skulle fungera. Jag frågade då vad deras definition av icke glesbygd var iom att jag bodde och bor i Stockholms innerstad...då gick dom med på att leverera 
Det ligger väl en park i närheten antar jag...
Postad 15 december 2013 - 21:50
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
vet inte om det har blivit länkat innan men här blir det sågat .. i alla fall tivotogo .. som mobil säger ingen Android app?!
http://www.mobil.se/...go#.Uq4V2RZV7O8
Postad 16 december 2013 - 08:08
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
vet inte om det har blivit länkat innan men här blir det sågat .. i alla fall tivotogo .. som mobil säger ingen Android app?!
http://www.mobil.se/...go#.Uq4V2RZV7O8
Tack för länken. Det enda jag vill ha är möjligheten att lägga till inspelningar eller serieinspelningar när jag inte är hemma. Resten struntar jag i. Fjärrkontroll? Njäe, väntar nog på någon uppdaterad version av Harmony istället. Då kan jag sköta allt via den. Även lamporna till rummet.
Postad 16 december 2013 - 08:27
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Nat geo HD, History HD och Discovery HD visade ursprungligen endast program som var producerade i HD vilket gjorde dessa kanaler helt outstanding. Att numera sända speglingar av SD-kanalen anser jag vara ett steg tillbaka då det blir uppblandat med uppkonverterade SD-produktioner. Känns inte som om det var det vi ville ha från början.
Postad 16 december 2013 - 08:34
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
vet inte om det har blivit länkat innan men här blir det sågat .. i alla fall tivotogo .. som mobil säger ingen Android app?! http://www.mobil.se/...go#.Uq4V2RZV7O8
Senaste svaret från ComHem ang TiVoToGo för Android finns på deras Facebooksida: "Vi beta testar just nu TiVoToGo-appen för Android. Lansering planeras ske senare i vinter. /Fredrik Söderlund" Ja, att det blir senare förstår vi och vintern är ju lång - rent meteorologiskt brukar vintern i nordligaste Lappland sluta först i början av maj så ComHem har fortfarande tid på sig att testa Androidappen!
Postad 16 december 2013 - 08:42
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nat geo HD, History HD och Discovery HD visade ursprungligen endast program som var producerade i HD vilket gjorde dessa kanaler helt outstanding. Att numera sända speglingar av SD-kanalen anser jag vara ett steg tillbaka då det blir uppblandat med uppkonverterade SD-produktioner. Känns inte som om det var det vi ville ha från början.
Jag tittade ofta på Nat Geo, Discovery och Travel channel när jag 2008 skaffade min första HD-box men det har blivit mindre och mindre tittande på dessa kanaler bl a därför, som du påpekar, många program är bildmässigt dåliga. När man väl vant sig vid riktig HD-kvalitet känns det inte så kul att titta på uppskalad SD. Vissa amerikanska produktioner verkar dessutom ha tappat ytterligare bildkvalitet vid konverteringen till europeisk standard. Och tänk, det finns tittare som fortfarande "avnjuter" sina program analogt! Ja, om man inte får se något annat är man väl nöjd och glad över det man har...
Postad 16 december 2013 - 09:01
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Jag tittade ofta på Nat Geo, Discovery och Travel channel när jag 2008 skaffade min första HD-box men det har blivit mindre och mindre tittande på dessa kanaler bl a därför, som du påpekar, många program är bildmässigt dåliga. När man väl vant sig vid riktig HD-kvalitet känns det inte så kul att titta på uppskalad SD. Vissa amerikanska produktioner verkar dessutom ha tappat ytterligare bildkvalitet vid konverteringen till europeisk standard. Och tänk, det finns tittare som fortfarande "avnjuter" sina program analogt! Ja, om man inte får se något annat är man väl nöjd och glad över det man har...
Vi skaffade vår första plattv härom månaden. En 46". Det är fasligt vad snabbt vi vant oss vid HD. Nu ser vanliga SD-kanaler ganska sunkiga ut generellt.
Postad 16 december 2013 - 12:37
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
"Vi har lagt till nya kanaler i utbudet för TiVoToGo ™. Som TiVo Max-kund kan du nu streama upp till 64 kanaler, var du än är i Sverige. Vi hälsar bland andra Kanal 5 HD, Animal Planet HD, National Geographic HD, National Geographic Wild HD, Travel Channel HD, Outdoor Channel HD, TV4 HD, SVT1 HD och SVT2 HD välkomna till TiVoToGo-familjen. Håll utkik, fler kanaler är på gång!" https://www.comhembl...r-i-tivotogo-2/
Postad 16 december 2013 - 13:26
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Senaste svaret från ComHem ang TiVoToGo för Android finns på deras Facebooksida: "Vi beta testar just nu TiVoToGo-appen för Android. Lansering planeras ske senare i vinter. /Fredrik Söderlund" Ja, att det blir senare förstår vi och vintern är ju lång - rent meteorologiskt brukar vintern i nordligaste Lappland sluta först i början av maj så ComHem har fortfarande tid på sig att testa Androidappen! 
Android-appen ska med största sannolikhet lanseras väldigt snart. Jag är rätt säker på att den kommer innan jul faktiskt.
Postad 16 december 2013 - 13:33
Dockland
-
Dockland
-
Lärjunge
-
-
318 inlägg
Android-appen ska med största sannolikhet lanseras väldigt snart. Jag är rätt säker på att den kommer innan jul faktiskt.
Okej, hur vet du det?
Postad 16 december 2013 - 15:30
Unregistered706504e9
-
Unregistered706504e9
-
Beroende
-
-
1 012 inlägg
Okej, hur vet du det?
Känner en hel del som jobbar på ComHem då de finns på orten.
Postad 16 december 2013 - 20:13
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Julen 2013 eller?
Postad 17 december 2013 - 10:54
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Julen 2013 eller? 
Postad 17 december 2013 - 18:28
sto65
-
sto65
-
Användare
-
-
165 inlägg
Något som Com Hem tidigare uttalat skulle vara klart under vintern
Netflix dröjer till TiVo.
Kommentar från Com Hems facebook:
"Vi har under hösten arbetat hårt för att genomföra en lansering av Netflix i december. Som en del av er mycket riktigt påpekat här på Facebook börjar dagarna på 2013 år rinna ut. Med vetskapen om att teknik inte alltid beter sig som man önskar, vill vi undvika den här typen av teknisk lansering kring julledigheten – en period då vi vill göra minimalt med ingrepp i våra kunders tv-tjänster. Vi har därför beslutat att skjuta lanseringen till efter årsskiftet. Alla inblandade på Com Hem gör sitt yttersta för att våra TiVo-kunder ska kunna njuta av Netflix utbud genom sina tv-boxar så snart som möjligt, vi förstår att ni väntar! Tack för ditt tålamod."
Och många verkar tro att Netflix ingår i comhems abonnemang "gratis" men så är inte fallet,
och förklaras lite kryptiskt såhär:
"Nej, Netflix kommer inte kosta något utöver den befintliga summan som du redan betalar till Netflix."
Postad 18 december 2013 - 09:06
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Något som Com Hem tidigare uttalat skulle vara klart under vintern
Netflix dröjer till TiVo.
Kommentar från Com Hems facebook: "Vi har under hösten arbetat hårt för att genomföra en lansering av Netflix i december. Som en del av er mycket riktigt påpekat här på Facebook börjar dagarna på 2013 år rinna ut. Med vetskapen om att teknik inte alltid beter sig som man önskar, vill vi undvika den här typen av teknisk lansering kring julledigheten – en period då vi vill göra minimalt med ingrepp i våra kunders tv-tjänster. Vi har därför beslutat att skjuta lanseringen till efter årsskiftet. Alla inblandade på Com Hem gör sitt yttersta för att våra TiVo-kunder ska kunna njuta av Netflix utbud genom sina tv-boxar så snart som möjligt, vi förstår att ni väntar! Tack för ditt tålamod."
Och många verkar tro att Netflix ingår i comhems abonnemang "gratis" men så är inte fallet, och förklaras lite kryptiskt såhär: "Nej, Netflix kommer inte kosta något utöver den befintliga summan som du redan betalar till Netflix."
Haha! ComHem support vill inte jobba extra över julen bara för att supporta en ny app som de förutsätter kommer strula till det för familjen Svensson. Det kunde de kanske ha räknat ut tidigare!  Vilken tur då att i princip alla kan få Netflix via andra enheter och appar som faktiskt redan funkar.
Postad 18 december 2013 - 09:22
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Haha! ComHem support vill inte jobba extra över julen bara för att supporta en ny app som de förutsätter kommer strula till det för familjen Svensson. Det kunde de kanske ha räknat ut tidigare!  Vilken tur då att i princip alla kan få Netflix via andra enheter och appar som faktiskt redan funkar. 
Det hedrar ComHem att man denna gång förutser problem snarare än försöker överleva dem! Jag kan tänka mig att det blivit lite mer komplicerat än man hoppats att integrera Netflix i TiVo. Hade det bara varit att sätta dit en app likt den för YouTube hade det varit klart nu men man vill ju uppenbarligen få Netflix att fungera med Smartsök i TiVo och då blir ju det hela mer komplicerat.
Postad 18 december 2013 - 11:33
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Det hedrar ComHem att man denna gång förutser problem snarare än försöker överleva dem! Jag kan tänka mig att det blivit lite mer komplicerat än man hoppats att integrera Netflix i TiVo. Hade det bara varit att sätta dit en app likt den för YouTube hade det varit klart nu men man vill ju uppenbarligen få Netflix att fungera med Smartsök i TiVo och då blir ju det hela mer komplicerat.
Öh, vadå hedrar och förutse, man har väl helt enkelt inte tillräcklig teknisk kompetens och resurser för att lyckas få klart appen som utlovat? Däremot kan man väl säga att dom ska ha heder av att erkänna detta, istället för att som normalt skylla på nåt annat (typ att innehållsleverantörerna kräver pairing osv)
Postad 18 december 2013 - 11:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Öh, vadå hedrar och förutse, man har väl helt enkelt inte tillräcklig teknisk kompetens och resurser för att lyckas få klart appen som utlovat? Däremot kan man väl säga att dom ska ha heder av att erkänna detta, istället för att som normalt skylla på nåt annat (typ att innehållsleverantörerna kräver pairing osv)
Har de sagt att TiVo smartsök ska inkludera Netflix? Verkar märkligt då smartsök väl bygger på att spela in allt som är intressant. Du kan inte spela in från Netflix och där räcker det väl ändå med de inbyggda tipsen för din profil? Kommer de att supporta profiler kan man även undra?
Redigerat av agpath, 18 december 2013 - 11:46.
Postad 18 december 2013 - 11:57
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Har de sagt att TiVo smartsök ska inkludera Netflix? Verkar märkligt då smartsök väl bygger på att spela in allt som är intressant. Du kan inte spela in från Netflix och där räcker det väl ändå med de inbyggda tipsen för din profil? Kommer de att supporta profiler kan man även undra?
Hoppas inte det var frågor till mig för jag har då ingen aning, har inte och kommer aldrig skaffa ComHem TIVO
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|