Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3898 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 October 2012 - 14:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jo då, det går att söka på Wiin. Jag letar reda på potentiella filmer på datorn, och sedan får jag söka jag efter dem på Wiin om jag ska se dem där.

Häromdagen tittade jag på en film på Wiin, och upplevde att ljudet var ur synk större delen av den. Det problemet har jag inte märkt så mycket på datorn. Någon som känner igen detta?

Ok, vi använder dock "Bara för barn" och det ser kanske inte ritkigt likadant ut. Inga problem med ljudet i varje fall. fast synkning kan ju vara svårt att se när det är tecknat. ;)

Postad 30 October 2012 - 14:49

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

Jo då, det går att söka på Wiin. Jag letar reda på potentiella filmer på datorn, och sedan får jag söka jag efter dem på Wiin om jag ska se dem där.

Häromdagen tittade jag på en film på Wiin, och upplevde att ljudet var ur synk större delen av den. Det problemet har jag inte märkt så mycket på datorn. Någon som känner igen detta?

Jag använder Wii och tittade på 24 igår och texten var lite osynkad, tänkte inte så mycket på om ljudet också var ur synk.

Postad 30 October 2012 - 16:17

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

När jag chatade med kundservice förra veckan, frågade jag om en sådan funktion. Han svarade att nåt sånt hade han aldrig hört talas om. Skumt.

Och gärna lägga till 24p stöd i PS3! Riktigt störande att se judder i synnerhet vid panoreringar.

Redigerat av casv, 30 October 2012 - 16:18.

Postad 30 October 2012 - 17:11

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

När jag chatade med kundservice förra veckan, frågade jag om en sådan funktion. Han svarade att nåt sånt hade han aldrig hört talas om. Skumt.

Nej, ingen är sagt om någon "kö". När det gäller sökning så funkar det bra i tex iphone-appen, men på wii som vi kör hemma så kan man bara bläddra bland det som syns på skärmen. Tror inte ens man kan söka på den appen.

Märkligt. De skrev följande på facebook den 18 oktober:

Netflix Sverige Vi har fått många frågor om spellistor och det som kallas "instant queue" på den amerikanska tjänsten. Den funktionen är skapad för en tidigare produkt hos Netflix och är inte optimal för streaming. Vi har därför valt att inte använda den i Sverige utan kommer i stället att presentera en helt ny spellistefunktion inom kort. Återigen, håll utkik! :)

Postad 30 October 2012 - 18:18

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

webtjänsten är enda sättet att titta igenom hela innehållet.
man får endast ett begränsat urval om man använder en annan klient.

så man får kolla netflix på datorn först och sen använda sökfunktionen för det man vill se i de andra klienterna

Lär finnas en Netflix app för Windows 8. Är den också sämre än webtjänsten?

Postad 30 October 2012 - 22:18

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0

Märkligt. De skrev följande på facebook den 18 oktober:

Netflix Sverige Vi har fått många frågor om spellistor och det som kallas "instant queue" på den amerikanska tjänsten. Den funktionen är skapad för en tidigare produkt hos Netflix och är inte optimal för streaming. Vi har därför valt att inte använda den i Sverige utan kommer i stället att presentera en helt ny spellistefunktion inom kort. Återigen, håll utkik! :)

Spännande svar eftersom "instant queue" dök upp just för att vara ett alternativ att kunna lägga strömmad media i kö, precis som man hade en kö för dvd/bd man ville ha hemskickat till sig. Kör själv amerikanskt konto sedan jag bodde där, och instant queue funkar hur bra som helst (dock ej om jag inte kör vpn för USA, då ser jag helt enkelt inte heller funktionen).

Redigerat av -Q-, 30 October 2012 - 22:20.

Postad 30 October 2012 - 22:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Lär finnas en Netflix app för Windows 8. Är den också sämre än webtjänsten?

windows 8 appen är som webbläsar delen inge dolby ljud bl

Postad 31 October 2012 - 00:04

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Nej, ingen är sagt om någon "kö". När det gäller sökning så funkar det bra i tex iphone-appen, men på wii som vi kör hemma så kan man bara bläddra bland det som syns på skärmen. Tror inte ens man kan söka på den appen.

Va, finns inte en sån funktion i svenska NetFlix, eller är det i icke webläsarversioner den saknas? Har ju använde den i US NetFlix i säkert 2 års tid, mkt bra när man hittar nåt bra men ändå inte vill se det just då.

Postad 31 October 2012 - 08:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

windows 8 appen är som webbläsar delen inge dolby ljud bl

Nej, det är väl fortfarande Silverlight?

Postad 31 October 2012 - 08:47

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Va, finns inte en sån funktion i svenska NetFlix, eller är det i icke webläsarversioner den saknas? Har ju använde den i US NetFlix i säkert 2 års tid, mkt bra när man hittar nåt bra men ändå inte vill se det just då.

Det finns inte i någon av de svenska versionerna av tjänsten, vad jag vet.

Postad 31 October 2012 - 10:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Instant Queue finns bara i USA inte på någon annan marknad (Kanada, UK, Sydamerika, Sverige etc)

Postad 31 October 2012 - 18:55

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
Jag kommer inte börja betala för netflix.

har varit i kontakt med Netflix-supporten angående felsyncet mellan bild/ljud på Apple TV. Det var självklart fel på min utrustning, enligt dom.

Det dom gjorde var att "ändra min upplösning". Då frågade jag vilka upplösning jag skulle ha nu - "Good quality resolution". Då frågade jag "720p, 1080i or 1080p?" på vilket jag fick svaret "0.3 GB per hour".

Jävla pajassupport. Nej, netflix sjunker mer och mer i mina ögon. Jag kan mer än gärna betala för mig när det kommer till film och musik, men då ska det fungera. En film som jag hyr och inte fungerar går jag tillbaka med.

Postad 31 October 2012 - 19:07

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Jag kommer inte börja betala för netflix.
har varit i kontakt med Netflix-supporten angående felsyncet mellan bild/ljud på Apple TV. Det var självklart fel på min utrustning, enligt dom.

Håller på och ser lite serier på min Apple TV 3. Finns inget felsync hos mig iaf. Är toknöjd, kör trådlöst mellan Apple TV och Airport Extreme och det fungerar helt perfekt, har inte "hackat" en enda gång.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 31 October 2012 - 19:07.

Postad 31 October 2012 - 19:08

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0

Håller på och ser lite serier på min Apple TV 3. Finns inget felsync hos mig iaf. Är toknöjd, kör trådlöst mellan Apple TV och Airport Extreme och det fungerar helt perfekt, har inte "hackat" en enda gång.

/Fredrik

Nope, inget hack för mig heller. Ljudet ligger dock ca. 0,5 sekunder efter bilden på HD-material. Inte på SD.

Postad 31 October 2012 - 19:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Någon som har läst detta?: http://tos-dr.info/?#netflix

Var bland de mest vidrigaste TOS jag läst ever.
Bara det får mig att totalt avstå.

Short story:

Terms may be changed any time at their discretion, without notice to the user
Netflix reserve the right to disclose personal info, no notification.
Netflix uses 3rd party advertisers that use tracking cookies to target ads.
Lawsuit and class action waiver. Arbitration agreement. Survives termination of ToU agreement.
Netflix can terminate your account for any reason without notice.

No liability is accepted for improper access to your personal information.
Personal info is used for advertising.
Non-personal info can be disclosed in any way.

Helt horribla omständigheter, om än säkert inte unikt på något sätt.

Redigerat av masse70, 31 October 2012 - 19:19.

Postad 31 October 2012 - 19:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Nej, det är väl fortfarande Silverlight?

ja det är det

Någon som har läst detta?: http://tos-dr.info/?#netflix

Var bland de mest vidrigaste TOS jag läst ever.
Bara det får mig att totalt avstå.

Short story:

Terms may be changed any time at their discretion, without notice to the user
Netflix reserve the right to disclose personal info, no notification.
Netflix uses 3rd party advertisers that use tracking cookies to target ads.
Lawsuit and class action waiver. Arbitration agreement. Survives termination of ToU agreement.
Netflix can terminate your account for any reason without notice.

No liability is accepted for improper access to your personal information.
Personal info is used for advertising.
Non-personal info can be disclosed in any way.

Helt horribla omständigheter, om än säkert inte unikt på något sätt.

det har skrivits tidigare vi kom till det då att det är inte lagligt enligt svensk lag så skulle man bestrida nått så gäller inte det som de skriver

Postad 31 October 2012 - 19:22

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Fast det är ju inte ett svenskt bolag, så vad tror du som konsument har för makt att bestrida och få rätt ifall något går snett?

För jag antar att det TOS du skriver under på vid installation föga har att göra med den ev skandinaviska lanseringen eller underbolag att göra.

Redigerat av masse70, 31 October 2012 - 19:24.

Postad 31 October 2012 - 19:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Fast det är ju inte ett svenskt bolag, så vad tror du som konsument har för makt att bestrida och få rätt ifall något går snett?

För jag antar att det TOS du skriver under på vid installation föga har att göra med den ev skandinaviska lanseringen eller underbolag att göra.

om de finns på svenska marknaden så måste de följa svensk lag...

Postad 31 October 2012 - 19:40

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Ljudet ligger dock ca. 0,5 sekunder efter bilden på HD-material. Inte på SD.

Inte hos mig, möjligt att det är ngt hemma hos dig i alla fall då.

/Fredrik

Postad 31 October 2012 - 19:49

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Vad står det under sekretess policy för sverige? Jag kör US Dns nu så jag ser det du skriver mer ser inte om de har ändrat/står annorlunda för oss i Sverige.

//Mike

Postad 31 October 2012 - 19:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

om de finns på svenska marknaden så måste de följa svensk lag...

Fast å andra sidan har du uppenbarligen gått med på deras villkor....

Postad 31 October 2012 - 20:06

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tycker det är värt 79.- i månaden enbart för att ungarna får filmer att kolla på... dock får dom inte kolla så mycket, bara nån timme per dag, lite mer på helgen... sen har tanten här hemma kollat genom rätt mycket filmer, bla Varg Verum filmerna.
Och man kan kolla här på datorn på jobbet på rasten med... bara en sån sak! :)

Postad 31 October 2012 - 20:34

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0

Inte hos mig, möjligt att det är ngt hemma hos dig i alla fall då.

/Fredrik

Slå en enkel googling.

Spoiler: Nej, det är inte bara hos mig.

Postad 31 October 2012 - 20:57

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Slå en enkel googling.

Finns alltid folk som har problem med vilken produkt som helst. Men hos mig fungerar allt klockrent, inga sync problem.

Kollat avsnitt av 24, The Walking Dead och Prison Break och allt flyter perfekt.

Kopplat hdmi från ATV3 till Pioneer reciver, sedan hdmi till TV.

/Fredrik

Postad 31 October 2012 - 21:05

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Slå en enkel googling.

Jag har en ATV2 och en ATV3 och har inget problem med Netflix på någon av dem. Märkligt att ljudproblemet dyker upp hos vissa men inte hos andra... Har du prövat att höra med Apple?

Edit: Som Porch 123 antyder kan ju problemet kan ju också ligga i något mellanled, till exempel receivern...

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 31 October 2012 - 21:09.

Postad 31 October 2012 - 21:15

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Inga prob här heller, testat atv3 direkt till tv, ps3-reciever-projektor, ipad, iphone, laptop, stationär... Allt va?
Och det har fungerat klanderfritt överallt. Dock kunde hd-bilden hållt högre kvalitet, boxer hd-sändningar är ett par snäpp bättre. Hoppas verkligen utbudet tar sig under hösten/vintern, upplägget är riktigt snyggt o smidigt

Postad 31 October 2012 - 21:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

jo jag har gått med på det men de kvittar är jag missnöjd så säger jag upp det

Postad 31 October 2012 - 22:15

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0

Finns alltid folk som har problem med vilken produkt som helst. Men hos mig fungerar allt klockrent, inga sync problem.

Fast du måste ju ändå hålla med om att det onekligen är MÅNGA som har exakt samma problem. Men det är väl bra att det fungerar för dig, antar jag.

Att problemet skulle ligga i receivern tvivlar jag starkt på, eftersom det fungerar utmärkt genom t.ex PS3an - som ju också går genom receivern. Sedan kan man ju inte direkt påstå att alla dom som haft problem där ute haft en Marantz att spela med.

Något annat mellanled finns det ju inte, om man inte räknar TVn då. Men det är ju samma sak på projektorn.

Antingen är det Netflix eller Apple TV, helt enkelt.

Jag förutsätter också att ni har provat att se i HD, och inte i SD.

Postad 31 October 2012 - 22:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

jo jag har gått med på det men de kvittar är jag missnöjd så säger jag upp det

Jovisst, men då är ju liksom vissa saker som jag radat upp redan "försent" och trätt i kraft som tex:

• Netflix reserve the right to disclose personal info, no notification.
  • Netflix uses 3rd party advertisers that use tracking cookies to target ads.
  • Personal info is used for advertising.

Postad 31 October 2012 - 22:27

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Fast du måste ju ändå hålla med om att det onekligen är MÅNGA som har exakt samma problem. Men det är väl bra att det fungerar för dig, antar jag.

Att problemet skulle ligga i receivern tvivlar jag starkt på, eftersom det fungerar utmärkt genom t.ex PS3an - som ju också går genom receivern. Sedan kan man ju inte direkt påstå att alla dom som haft problem där ute haft en Marantz att spela med.

Något annat mellanled finns det ju inte, om man inte räknar TVn då. Men det är ju samma sak på projektorn.

Antingen är det Netflix eller Apple TV, helt enkelt.

varför skulle inte recivern va felet du har 2 olika apparater och 2 olika hdmi anslutningar de må mata samma signal över hdmi men de kan aldrig ge exakt samma. att ljudet e av kan bero på hdmi handskaknings problem bl därför finns det apparater tex inte funkar via hdmi medan andra gör det... jag tror också på din reciver i fallet

Postad 31 October 2012 - 22:28

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll om de bryter mot svensk tvingande lag (konsumentlagarna). Även om konsumenten gått med på villkoren så gäller de inte.

Postad 31 October 2012 - 22:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jovisst, men då är ju liksom vissa saker som jag radat upp redan "försent" och trätt i kraft som tex:

• Netflix reserve the right to disclose personal info, no notification.
  • Netflix uses 3rd party advertisers that use tracking cookies to target ads.
  • Personal info is used for advertising.

jo men det är inget som stör mig det e samma med Facebook de lämnar ut mycket utan vi vet lika med google och många fler man får leva med detta

Postad 31 October 2012 - 22:38

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Om du skriver under ett papper att jag får mörda dig, tror du jag slipper straff om jag gör det och jag går till polisen dagen efter och erkänner och visar upp mitt papper? :)

Postad 31 October 2012 - 22:52

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0
Efter att ha provat Netflix så,

1. är jag missnöjd med bildkvaliteten. Det blir riktigt oskarpt på en stor TV, helt oacceptabelt.
2. är jag väldigt imponerad av hur bra det fungerar, ingen buffering utan det bara fungerar rakt av.
3. är utbudet i äldsta laget.
4. håller inte textningen högsta klass.

Om Netflix tillhandahåller bättre bildkvalitet så skulle jag helt klart kunna tänka mig att betala 79SEK i månaden.
För högsta kvaliteten skulle dom kanske kunna införa en "Preloading" möjlighet.

Postad 31 October 2012 - 22:59

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

1. är jag missnöjd med bildkvaliteten. Det blir riktigt oskarpt på en stor TV, helt oacceptabelt.
2. är jag väldigt imponerad av hur bra det fungerar, ingen buffering utan det bara fungerar rakt av.
3. är utbudet i äldsta laget.
4. håller inte textningen högsta klass.

Om Netflix tillhandahåller bättre bildkvalitet så skulle jag helt klart kunna tänka mig att betala 79SEK i månaden.
För högsta kvaliteten skulle dom kanske kunna införa en "Preloading" möjlighet.

Om du är missnöjd med bildkvaliteten bör du nog undersöka dina inställningar. Sedan är det givetvis skillnad mellan SD och HD, men min erfarenhet är att även SD-materialet ser mycket bra ut. Och HD-materialet är oklanderligt! I alla fall via ATV3 och på en 46" LED-TV.

Postad 31 October 2012 - 23:13

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Oskarpt? Inte på min 52" iaf.

Postad 31 October 2012 - 23:23

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Vi har olika krav på bilden. Jag håller med om att kvaliteten kunde höjas ett par snäpp. När man strömmar trailers (hd) via atv-appen är bilden riktigt bra, när netflix når dit är jag nöjd.

Postad 01 November 2012 - 00:03

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Regga mig idag och minuten senara kunde jag titta på film på min PS3 .
Att kolla via PS3 känns för mig som den smidigaste lösningen i och med
att den alltid är kopplad till TVn. Många plus för det.

Utbudet: Fanns en del men måste bli bättre.
Ljudet: OK det fungerar men man vill ju gärn ha bättre på sikt,
Bilden: Fick ont i ögonen, måste absolut bli bättre

Postad 01 November 2012 - 00:12

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
ni som klagar på bilden, vad har ni för uppkoppling?

ni har inte torrents och sånt igång samtidigt?

Postad 01 November 2012 - 00:15

Unregistered04ce1fbc
  • Unregistered04ce1fbc
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Nu är visserligen Halloween slut för sådär en 14 minuter sedan men eftersom jag antar att folk kommer att titta på skräckfilm även efter det så tänkte jag tipsa om en lista med bra skräckfilmer hos svenska Netflix som jag skrivit:

http://rstvideo.com/...a-netflix-idag/

Postad 01 November 2012 - 07:15

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Jag kör fiber 10/100, trådlöst via en Thompson.
Man kanske skulle testa med en kabel.

Kul att höra andra PS3 ägare vad de tycker.

Postad 01 November 2012 - 08:33

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Ser enbart HD, annars kvittar det.

/Fredrik

Postad 01 November 2012 - 09:38

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Jag kör fiber 10/100, trådlöst via en Thompson.
Man kanske skulle testa med en kabel.

Kul att höra andra PS3 ägare vad de tycker.

10/100? Har du 10 ner och 100 upp? Jag har Netflix i Sony tv:n och hos mig är det den bästa vägen. Har Netflix i blurayen och PS3 också men de flyter inte alls lika bra,och har något sämre bild. Tillägas skall att både Bluray och PS3 går via reciever, tv:n blir ju direkt så att säga. Kör trådlöst.

Postad 01 November 2012 - 10:02

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Har hört från flera i olika trådar här på minhembio att ATV3 fungerar bättre än PS3, men jag har själv inte kunnat jämföra ännu. Men får man ont i ögonen av bilden är det något som är fel, oavsett vilken enhet man använder. Så ska det inte se ut helt enkelt, oavsett om det rör sig om SD (som motsvarar uppskalad DVD) eller HD. Jag har varit med om att bilden varit suddig i början av en uppspelning, men att den fixat sig några sekunder senare. Inget större problem, utan något som man kan förvänta sig när material streamas. Det låter dock som att bilden aldrig blir bra hos vissa av er, men det beror som sagt inte på att bildkvalitén på Netflix inte skulle hålla en hög standard, utan handlar om att den inte återges korrekt. Själv har jag varit bortrest ett par dagar och tittat på Netflix på min iPad 2 via 3G, vilket fungerar helt felfritt. Lite buffring i början sedan flyter allt på helt utan avbrott. Jag är grymt imponerad!

Postad 01 November 2012 - 10:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Rykten om att Microsoft vill köpa netflix:
http://www.svd.se/na...kte_7623510.svd

Frågan är om det vore bra eller dåligt?
Själv så skräms jag lite av att man behöver Xbox live gold om man har en krysslåda.
Det är att likna vid de förhatliga kortavgifterna och annat som Viasat och CD fular sig med.
Blir det bindningstider, extraavgifter och sämre plattformsstöd etc., så har Netflix tappat mycket av sin slagkraft.

Varför skulle det blir sämre platformsstöd bara för att MS köper dem? MS äger Skype och det har inte blivit sämre. Snarare tvärtom.

Postad 01 November 2012 - 10:23

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Varför skulle det blir sämre platformsstöd bara för att MS köper dem? MS äger Skype och det har inte blivit sämre. Snarare tvärtom.

Det enda skulle väl vara de inte allt för varma relationerna mellan MS och företag som Sony och Apple, men jag har svårt att se att Netflix skulle försvinna från PS3 och ATV bara av den anledningen.

Postad 01 November 2012 - 10:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Det enda skulle väl vara de inte allt för varma relationerna mellan MS och företag som Sony och Apple, men jag har svårt att se att Netflix skulle försvinna från PS3 och ATV bara av den anledningen.

Skulle de göra det så hade de tappat massor av abbonnenter, Hur många miljoner har inte Apple och Sony produkter

Postad 01 November 2012 - 10:48

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Gå till ditt konto/Hantera videokvalitet och se till att Högsta kvalitet (upp till 1 GB i timmen, eller upp till 2,3 GB i timmen för HD) är förklickad.

Postad 01 November 2012 - 11:27

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Gå till ditt konto/Hantera videokvalitet och se till att Högsta kvalitet (upp till 1 GB i timmen, eller upp till 2,3 GB i timmen för HD) är förklickad.

Är det någon som vet vilken kvalité det blir om man inte har klickat i något val där? Kan ju vara så att Netflix får en massa skit för dålig bildkvalité för att folk inte vet att inställningen finns (jag visste det inte förrän nu).

Postad 01 November 2012 - 11:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

gäller de inställningarna endast webbläsaren eller är det allmänt alla clienter?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.