Postad 25 October 2013 - 10:47
Det går inte. Om så alla bolag gick samman och släppte alla filmer på ett väl fungerande system samma dag som de gick upp på bio, så skulle någon på en obskyr, inofficiell, hackad Linux-dist som hen kör på ett kretskort från 1980 protestera högljutt om att det minsann inte duger då hen inte kan använda tjänsten. Hen kommer därför piratkopiera allt.Hmm vem skulle göra alla nöjda...jäkla klagande.
Postad 25 October 2013 - 12:09
"Kan inte kör Netflix på min Linux-installation", "Finns ingen app till min 5 år gamla TV", "HD är ju "bara" 8 Mbit/s". Listan över klagomål som alltid kommer att finnas kan göras oändlig.Det går inte. Om så alla bolag gick samman och släppte alla filmer på ett väl fungerande system samma dag som de gick upp på bio, så skulle någon på en obskyr, inofficiell, hackad Linux-dist som hen kör på ett kretskort från 1980 protestera högljutt om att det minsann inte duger då hen inte kan använda tjänsten. Hen kommer därför piratkopiera allt.
Vill man bli riktigt irriterad så följer man Netflix SE på Facebook. Vilka nötter som kommenterar där. Någon hade skaffat Netflix för att kunna se på sin favoritfilm när han ville. När ljudet strulade på titeln och Netflix inte fixade det på just den titeln så vill han säga upp abonnemanget! Skaffa den på dvd då, om det är den enda film du vill se...
Postad 25 October 2013 - 17:49
Det är väl generation gratis i ett nötskal. Det är väl positivt att folk nuförtiden vågar klaga om det inte är nöjda på företag men det får vara relevanta klagomål och man bör förstå hur en marknadsekonomi fungerar innan man drar igång sitt det är synd om mig! Det är pinsamt att läsa kommentarerna på facebook, bara för att man inte håller med någon som klagar måste man jobba på netflix."Kan inte kör Netflix på min Linux-installation", "Finns ingen app till min 5 år gamla TV", "HD är ju "bara" 8 Mbit/s". Listan över klagomål som alltid kommer att finnas kan göras oändlig.
Vill man bli riktigt irriterad så följer man Netflix SE på Facebook. Vilka nötter som kommenterar där. Någon hade skaffat Netflix för att kunna se på sin favoritfilm när han ville. När ljudet strulade på titeln och Netflix inte fixade det på just den titeln så vill han säga upp abonnemanget! Skaffa den på dvd då, om det är den enda film du vill se...
Postad 25 October 2013 - 19:05
Håller med föregående talare, generation gratis uppför sig ofta pinsamt och oförståeligt dumt när det handlar om tillgång till media.
Postad 30 October 2013 - 21:27
Postad 31 October 2013 - 10:54
Räkna med 6-8 månader efter dvd-releaseNågon som vet när Homeland säsong två dyker upp på Netflix i Sverige?
Postad 01 November 2013 - 10:52
http://www.engadget....d=rss_truncated
För övrigt har Netflix US varit galet snabba med att lägga upp nya säsonger av serier den senaste tiden. The Walking Dead, Supernatural, 30 Rock, How I Met Your Mother, Continuum, Sons of Anarchy, etc, dök upp inom några veckor eller bara någon dryg månad efter dvd-release (i fallet Supernatural till och med före, om jag inte minns fel). Bra jobbat, och bådar mycket gott för framtiden!
Postad 02 November 2013 - 11:39
http://www.flixfilm....x-til-december/
Postad 02 November 2013 - 11:43
Postad 02 November 2013 - 11:46
Vänta lite till, den blir bara sämre. Kalkon varning faktiskt.Tittar just nu på thrillerserien The Following med Kevin Bacon på US. Övertydligt berättad och lite väl melodramatisk emellanåt, men spännande. Klart sevärd!
Postad 02 November 2013 - 18:14
Olympus has fallen på Netflix USA
Vänta lite till, den blir bara sämre. Kalkon varning faktiskt.
He he, det verkar onekligen barka åt det hållet...
Postad 04 November 2013 - 08:28
Postad 04 November 2013 - 08:39
Netflix SE verkar ha nytt avtal med Cartoon Network. Många av deras serier dök upp idag.
Det gillas nog av grabben på 6,5 här hemma... perfekt med ps3 i hans rum, han brukar kolla ca en halvtimme efter skolan på diverse tecknat!
Postad 04 November 2013 - 11:10
10.5
50/50
Adventure Time with Finn & Jake
Aziz Ansari: Buried Alive
Batman
Ben 10: Alien Force
Ben 10: Alien Swarm
Ben 10: Destroy All Aliens
Ben 10 / Generator Rex: Heroes United
Ben 10: Race Against Time
Ben 10: Secret of the Omnitrix
Ben 10: Ultimate Alien
Ben 10
Big
Blue Bloods
Chasing Mavericks
Chowder
Corpse Bride
Frygtløs den frygtsomme hund
Deadfall
Eurotrip
Fosters hjem for fantasivenner
Hank: Five Years from the Brink
Happy Feet
Heartbreak Ridge
Kung Fu Panda
LazyTown
Madagascar: Escape 2 Africa
Matchstick Men
Men of Honor
Mission: Impossible II
Mission: Impossible III
Mystic River
Napoleon Dynamite
Playdate
Powerpuff-pigerne
Red State
Regular Show
Road Trip
Romeo + Juliet
Samurai Jack
Shrek
Sin City
Sins of My Father
Star Trek VII: Generations
Terriers
The Dukes of Hazzard
The Grey
Ringenes Herre: Kongen vender tilbage
Ringenes Herre: De to tårne
Ringenes Herre: Eventyret om ringen
The Truth About Cats & Dogs
Tomb Raider
Treasure Buddies – Hvalpene på skattejagt
Tropic Thunder
Trust
V for Vendetta
Vanished
Wake Up
Wild Eyes: The Abby Sunderland Story
Kul att se att Sagan om ringen filmerna kom tillbaka.
Postad 04 November 2013 - 11:14
Varför länkar du till Danska Netflix?Bra vecka förra veckan. Jag tror vi inte behöver oroa oss om det kommer nya titlar eller hur?
10.5
50/50
Adventure Time with Finn & Jake
Aziz Ansari: Buried Alive
Batman
Ben 10: Alien Force
Ben 10: Alien Swarm
Ben 10: Destroy All Aliens
Ben 10 / Generator Rex: Heroes United
Ben 10: Race Against Time
Ben 10: Secret of the Omnitrix
Ben 10: Ultimate Alien
Ben 10
Big
Blue Bloods
Chasing Mavericks
Chowder
Corpse Bride
Frygtløs den frygtsomme hund
Deadfall
Eurotrip
Fosters hjem for fantasivenner
Hank: Five Years from the Brink
Happy Feet
Heartbreak Ridge
Kung Fu Panda
LazyTown
Madagascar: Escape 2 Africa
Matchstick Men
Men of Honor
Mission: Impossible II
Mission: Impossible III
Mystic River
Napoleon Dynamite
Playdate
Powerpuff-pigerne
Red State
Regular Show
Road Trip
Romeo + Juliet
Samurai Jack
Shrek
Sin City
Sins of My Father
Star Trek VII: Generations
Terriers
The Dukes of Hazzard
The Grey
Ringenes Herre: Kongen vender tilbage
Ringenes Herre: De to tårne
Ringenes Herre: Eventyret om ringen
The Truth About Cats & Dogs
Tomb Raider
Treasure Buddies – Hvalpene på skattejagt
Tropic Thunder
Trust
V for Vendetta
Vanished
Wake Up
Wild Eyes: The Abby Sunderland Story
Kul att se att Sagan om ringen filmerna kom tillbaka.
Japp, kul att LOTR är tillbaka! Undras om de får stanna längre än en månad denna gång?
Postad 04 November 2013 - 13:33
Å tusan, de minns. Tittade visst på del av den 2012-12-25...
Postad 04 November 2013 - 13:55
Den texten lade de till nyss. I morse stod inget sista datum. Kanske kan kan hinna med dem nu när de ligger uppe i 2 månader och inte bara i december som sist.Sagan om konungens återkomst, fick ett epost från Netflix där det stod Tillgänglig till 31/12
Å tusan, de minns. Tittade visst på del av den 2012-12-25...
Postad 04 November 2013 - 20:14
För att jag klipper och klistrar från flixfilms blogg och är en lat människa som inte orkar ändra länkarna. http://www.flixfilm....netflix-uge-44/Varför länkar du till Danska Netflix?
Japp, kul att LOTR är tillbaka! Undras om de får stanna längre än en månad denna gång?
Postad 05 November 2013 - 11:06
Så bra! Då sparar jag den länken själv. En liten fråga: är det samma titlar och rättigheter för hela Nordic eller kan det sklija?För att jag klipper och klistrar från flixfilms blogg och är en lat människa som inte orkar ändra länkarna. http://www.flixfilm....netflix-uge-44/
Postad 05 November 2013 - 12:46
Vad jag vet är det samma rättigheter och titlar. Har inte hittat en film hittills på flixfilm som inte funnits på SE också.Så bra! Då sparar jag den länken själv. En liten fråga: är det samma titlar och rättigheter för hela Nordic eller kan det sklija?
Postad 05 November 2013 - 21:41
Någon som vet någon annan med samma typ av humor?
Postad 05 November 2013 - 23:24
Spaced .Har sett färdigt på peep show nu. Sjukt rolig serie. Den passade min humor perfekt
Någon som vet någon annan med samma typ av humor?
IT Crowd
Postad 05 November 2013 - 23:57
Spaced .
IT Crowd
finns den/dom på svenska?
Black Books, kanske bästa brittiska serien någonsin.
har sett black books. En helt genialisk serie. Sjukt rolig
Postad 06 November 2013 - 00:07
finns den/dom på svenska?
Ja, Spaced finns
http://movies.netfli...ch-autocomplete
Hade fått för mig att IT crowd fanns också men den finns inte på svenska netflix
http://www.moreflick...e-it-crowd_2006
Postad 06 November 2013 - 08:03
Så bra! Då sparar jag den länken själv. En liten fråga: är det samma titlar och rättigheter för hela Nordic eller kan det sklija?
I princip. Jag har stött ihop med ett par undantag.
Postad 06 November 2013 - 12:52
Dead Man Down på Netflix USA, med Noomi Rapace.
Postad 06 November 2013 - 12:59
The Master på Netflix Sverige, av Paul Thomas Anderson.
Dead Man Down på Netflix USA, med Noomi Rapace.
http://movies.netfli...ch-autocomplete
för er som inte har sett serien Terriers så är det än väldigt bra annorlunda "detektiv"-serie som tyvärr avslutades för tidigt
http://movies.netfli...?trkid=50266456
Tropic Tunder för er som inte sett den än
http://movies.netfli...?trkid=50266456
Redigerat av Christopher_A, 06 November 2013 - 13:08.
Postad 07 November 2013 - 16:59
Rena motsatsen till black books och peep show
Postad 07 November 2013 - 18:00
Postad 07 November 2013 - 18:18
Får testa något annat
Postad 07 November 2013 - 22:54
Ok nör jag ser på komedier så vill jag gärna skratta.
Får testa något annat
Big Bang Theory...
Postad 08 November 2013 - 09:05
Ok nör jag ser på komedier så vill jag gärna skratta.
Får testa något annat
Modern Family. För jäkla roligt enligt mig.
Postad 08 November 2013 - 10:19
New Girl är också en höjdare. Samma stil. Fast utan barn.Modern Family. För jäkla roligt enligt mig.
Postad 08 November 2013 - 11:06
Förbattat bra serie och det är underbart när man "missat" någon bra serie med många säsonger =)
Postad 08 November 2013 - 12:10
nejMen TBBT finns väl inte på Netflix?
/r
det var ett skämt för att han inte kan uppskatta bra komedi (enligt mig...)
Postad 08 November 2013 - 14:25
Modern Family. För jäkla roligt enligt mig.
Den har jag sett. Det är ju en favorit
New girl ska jag kolla in.
Såg ett avsnitt av shameless eller vad den heter. Med alkispappan och massa tonåringar . Stod att det var en komedi men kändes inte jätterolig den heller
Postad 08 November 2013 - 19:37
/r
Postad 10 November 2013 - 12:44
+1 på både Modern family och New girl. Känner man för nåt litet mer udda tycker jag Arrested development är helt ok. Man behöver ge den ett par avsnitt bara så man får kläm på karaktärerna.
/r
ja new girl var ganska rolig ibland. Men jag tycker den blir lite långtråkig ibland. men helt klart sevärd.
Började även kolla på Bron igår kväll. har sett 4 avsnitt nu och det är ju en sjukt bra miniserie än så länge.
Postad 11 November 2013 - 14:21
Postad 11 November 2013 - 14:31
Postad 11 November 2013 - 14:38
Är riktigt nöjd med vad man får av netflix, både utbud för vuxna och barn, ljudet och bilden är också dugligt och det crashar aldrig för mig (ps3/iPhone5).
Filmtips: 9 (nine) Animerad film, tidigare helt okänd för mig och den var över förväntan!
Har faktiskt en sak som är märklig, vissa filmer (minns inte vilka) har endast engelska i 2.1/2.0 och TYSKA i 5.1 Surround! Alltså att filmen är dubbad till tyska när jag väljer Dolby Digital 5.1! Tror faktiskt Matrix 1, 2 eller 3 hade detta fel för mig. Är jag ensam om detta?
Mvh
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
945 filmer
6 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?