Men jag spelar inte med dom. Vill tro att det påverkat min stealth karaktär negativt.
Fallout 4 (Inga spoilers utan taggar!)
Fallout 3 - Game of the Year Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(4)
|
299:- | |
Fallout: New Vegas - Ultimate Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(1)
|
1 614:- | |
Fallout 4 (PC)
(PC-spel)
|
8
|
(19)
|
105:- | |
Fallout 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
6
|
(24)
|
Inga priser | |
Fallout 4 (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
7
|
(11)
|
144:- | |
Fallout Anthology (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 1TB (inkl. Fallout 3 + Fallout 4) 2015
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Fallout 3 (255 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 16 November 2015 - 18:55
Men jag spelar inte med dom. Vill tro att det påverkat min stealth karaktär negativt.
Postad 16 November 2015 - 20:17
har 11 exoskels nu..
jo du måste skicka en nisse som caravansnubbe för att koppla ihop även fast du har perken. Det bästa är att skicka någon från en randomsettlement till sin main och inte tvärtom då det tar en settler för att göra det etc.
Postad 16 November 2015 - 20:26
Jobbigt med karavaner och sånt, jag orkade inte med viktkrav i ett spel som vill att du plockar upp allt som inte sitter löst i stort sett.
Postad 16 November 2015 - 21:34
Är i "Wilson Atomatoys Corporate HQ" - finns en dörr som är datorstyrd, datorn kräver [EXPERT]. Jag har valt att endast använda lockpick Perk. Någon som känner igen rummet jag beskriver och kan hinta om det är,värt att uppgradera hacker Perk? Behöver inte avslöja precis vad som finns inuti rummet om det är något mumsigt. Men ett ja eller nej om jag ska använda med level up på hacker Perk vore smidigt.
Postad 16 November 2015 - 21:37
Jag har hoppat förbi alla terminaler som kräver mer än novice hack. I flera fall så har man hittat en bakväg, nyckel eller kod om man går igenom hela stället. Men vissa så måste man hacka för att komma åt.Jädrans. Tror faktiskt jag lyckats hitta en situation där det krävs att man har hacker Perk... Självklart
![]()
Är i "Wilson Atomatoys Corporate HQ" - finns en dörr som är datorstyrd, datorn kräver [EXPERT]. Jag har valt att endast använda lockpick Perk. Någon som känner igen rummet jag beskriver och kan hinta om det är,värt att uppgradera hacker Perk? Behöver inte avslöja precis vad som finns inuti rummet om det är något mumsigt. Men ett ja eller nej om jag ska använda med level up på hacker Perk vore smidigt.
Redigerat av SKIBBE, 16 November 2015 - 21:44.
Postad 16 November 2015 - 21:41
Jag har hoppat förbi alla terminaler som kräver mer ön novice hack. I flera fall så har man hittat en vakväg, nyckel eller kod om man går igenom hela stället. Men inte alla.
Jag skrev min teori om att antingen ha lockpick eller hacker Perk - då det verkade som att man klarade sig med antingen eller. Men nu verkar jag ha gått bet
Postad 16 November 2015 - 21:43
Jaha misstolkade. Jag har en kompanjon som klarar de flesta låsen med lite försök. Så eg vill jag ha en som kan hacka, så kan jag levla färdigt min lockpick för nu har jag lagt av den och nyttjar min companion ist. Då behöver man bara levla den ena perken.Jag skrev min teori om att antingen ha lockpick eller hacker Perk - då det verkade som att man klarade sig med antingen eller. Men nu verkar jag ha gått bet
Jag skrev upp alla låsta saker i början som jag ej kunde öppna. Noterade var och advanced/expert och när jag hade levlat åkte jag tillbaka och låste upp dom i efterhand bara :-)
Redigerat av SKIBBE, 16 November 2015 - 21:46.
Postad 16 November 2015 - 22:29
Har sparat 3 power armor med olika bra rustning.
Massa delar, vad man nu hittat har jag med sparat men har inte kört med Power Armour mer än på uppdrag när man fått själva rustningen. Tycker juicen verkar ta slut aningen för toksnabbt för att lalla runt i det hela tiden. Tycker det nästan var bättre upplagt i F3 när man fick vänta på viss ganska hög level innan man kunde använda P.A. men inget bränsle som kunde ta slut.
har 11 exoskels nu..
Haha, du får parkera dom och kolla om dom ramlar om du kastar en frag-granade. Lite bowlingstyle och sen lagra dom på hög och köra en powerarmour-skrot.
Redigerat av HenkeEdge, 16 November 2015 - 22:33.
Postad 16 November 2015 - 22:30
kan man se sin played tid i spelet? (PS4)
Äger ej ps4 men savefilen har en effektiv speltid i namnet. På One kan man kika i gamehub för att se totaltid och lite annan info som man kan jämföra mot ens vänner.
Redigerat av SKIBBE, 17 November 2015 - 00:31.
Postad 17 November 2015 - 08:26
Har riktigt bra vapen nu. Största problemet är att hitta ammo till alla. Men har ganska bra spridning på olika kalibrers.
Postad 17 November 2015 - 08:31
Jo det där är ett ständigt gissel. Det var först igår, efter cirka 17 timmar, som jag hittade någonstans att sälja/köpa saker. Handlaren hade bara 200 kapsyler, så det blir väl ingen massiv trading iofs
.
Redigerat av genstruktur, 17 November 2015 - 08:31.
Postad 17 November 2015 - 09:12
Ja det här är nog ett spel man spelar tills man tröttnar. Gillar miljöer, fiender och story. Och det verkar finnas så mycket att göra, plus att det kommer dlc senare. Under senaste rundan lyckades jag göra slut på mina fusion cells och det verkar komma ta länge innan jag har lika många igen (ca. 300)
Men får nöja mig med hagelbrakaren och sniper bössorna så länge.
Postad 17 November 2015 - 09:26
Tycker också att jag har lite snålt av favoritammunitionen, tror det är .308 till sniperbössan som är favoriten. Man kanske skulle lägga en poäng på den där perken som gör att man hittar mer ammo i containers?
Postad 17 November 2015 - 09:37
Har ju möjlighet att sälja all annan ammo som jag aldrig använder, plus alla vapen jag har i min settlement. Dock tar det nog tid då shopsen har begränsat med caps. Känns ändå tryggt att ha en bra buffert med caps :-P
Redigerat av SKIBBE, 17 November 2015 - 09:38.
Postad 17 November 2015 - 10:07
Att vänta några månader efter release verkar helt plötsligt vara ett vettigt beslut ![]()
Postad 17 November 2015 - 10:17
Har inte kommit dit än, men drygt. Får minnas namnet på questen och undvika den om jag närmar mig och köra andra så länge. Skulle nog ta till tårar om all min speltid var förgäves och hade aldrig pallat börja om.
Postad 17 November 2015 - 11:21
jag har redan failat det missionet, var tydligen timer, men kanske kommer igen, vem vet
rensat plazan dock. Bara byta reciever på bössorna om man börjar få slut på ammo. Leta efter synths för cell ammo. Kommer massor. Hetaste tipset är ju att uppgradera skade-perksen, går inte alls lika mycket ammo då.
Postad 17 November 2015 - 11:27
När jag är I byggnader och tunnlar med lite mindre avstånd så kör jag alltid med combat shotgun som jag nästan maxat efter tycke och smak. Går ganska lite ammo på det sättet och av nån anledning har jag hittat ganska mycket ammo till den. Hade ca 350 skott när jag fick den och har väl iaf 150-200 kvar av det jag gjort av med och sen hittat och köpt nytt.
Postad 17 November 2015 - 12:12
Stötte på min första glowing one också. Fick avbryta pga för lite ammo och stimpak. Ska ta den rackaren ikväll.
Kändes som min långa upptäcktsfärd jag tog var lite för tidigt in i spelet. Men det blir ju lätt så, man ska till ett ställe. In och kikar på massa andra grejer istället.
Redigerat av Unregistered634f2beb, 17 November 2015 - 12:14.
Postad 17 November 2015 - 13:01
Tycker också att jag har lite snålt av favoritammunitionen, tror det är .308 till sniperbössan som är favoriten. Man kanske skulle lägga en poäng på den där perken som gör att man hittar mer ammo i containers?
Det är snålt med ammo även fast man har den perken har jag märkt. ![]()
Men går ju att krypa till korset och köpa favvo-ammon hos traders.
Annars gäller det att man har backupbössor i annan kaliber tills man får ihop tillräckligt. Rifleman-perken är ju fin om man gillar vanliga gevär/sniper så man får bra damage på dom. Så kör jag.
Är ju kul att skrota/bygga vapen och hittar man sådana med moddar som man inte har "utveckling" för att göra så kan man ju modda ner dom med saker man kan bygga, behålla modden och sätta dom på ett annat vapen av samma sort.
Lyckades bygga ett kaliber .45 combat-rifle med riktigt bra skada för att vara den skräpammon, när min .308 var slut. Hade över 500 kulor av .45 som man inte hade använt alls tidigare. Sen combat-shotgun är perfekt för närstrid. Men nu är det nog den som sinar mest i ammo-väg för mig.
Som någon skrev tidigare i tråden hordingen är ju extrem när man kan ha nytta av minsta plåtburk som ligger och skräpar.
Redigerat av HenkeEdge, 17 November 2015 - 13:23.
Postad 17 November 2015 - 13:57
Som någon skrev tidigare i tråden hordingen är ju extrem när man kan ha nytta av minsta plåtburk som ligger och skräpar.
Borde, åtminstone som alternativ, finnas något sätt att highlighta allt som går att plocka, eller kanske finns?
Skönt att slippa tänka på viktkraven på PC, jag är som ett gående hangarfartyg med 90 000 i bärkapacitet. Men ogillar verkligen att behöva tänka på att avlasta etc i ett spel som går ut på att plocka upp saker. Mycket roligare så här för mig. Fixade samtidigt de förbannat långsamma datorerna så att texten skrivs snabbare.
Postad 17 November 2015 - 14:00
Postad 17 November 2015 - 14:17
Borde, åtminstone som alternativ, finnas något sätt att highlighta allt som går att plocka, eller kanske finns?
Skönt att slippa tänka på viktkraven på PC, jag är som ett gående hangarfartyg med 90 000 i bärkapacitet. Men ogillar verkligen att behöva tänka på att avlasta etc i ett spel som går ut på att plocka upp saker. Mycket roligare så här för mig. Fixade samtidigt de förbannat långsamma datorerna så att texten skrivs snabbare.
Du kan markera i armor/weapon/workbench vad du söker, blir då ett förstoringsglas på de material i världen som du söker. Men du måste ju klicka överallt ändå.
Jag har 255 i inventory då jag upograderat armor med pockets. 220 i grund med 1 i styrka, jag åker fram och tillbaka med fasttravel och säljer, dumpar. Sen prioriterar jag vad jag plockar upp. Är ju en del av spelet, sen om det är em charm eller inte är en annan femma.
Har man för mycket att sälja så har ju inte affären råd att köpa allt oftast ändå, så får man åka till flera, så same same but different?
Postad 17 November 2015 - 14:18
Spelar ju tyvärr inte detta ännu men med tanke på vad jag läst så borde man kunna bygga "scanbots" som kan skickas in i normalstora byggnader och som sedan kan beordras hämta det man markerar från dess resultatlista. Som att komma till en ny mindre stad med tio hus, skicka iväg en bot per hus och sedan göra annat tills de är tillbaks igen.
Postad 17 November 2015 - 14:56
På konsol (PS4) trycker man bara tex på "X" så blippar texten till så man slipper vänta.
Fuskeli-fusk-fusk låter 90000 som. ![]()
Postad 17 November 2015 - 14:59
Klicka på vänster musknapp -> datortexten skrivs ut insta
Man lär sig rätt fort vad som går att plocka och inte ![]()
Postad 17 November 2015 - 15:00
mja 90000 låter inte riktigt ärligt ![]()
och på datorn är det bara att trycka på e eller enter eller whatever så skrivs texten snabbare.
Postad 17 November 2015 - 15:11
Har man för mycket att sälja så har ju inte affären råd att köpa allt oftast ändå, så får man åka till flera, så same same but different?
Fördelen är väl att man kan plocka upp alla material och vapen man hittar för crafting. Sparar mycket tid på att inte behöva kolla minsta sak man plockar eller åka fram och tillbaka.
Fuskeli-fusk-fusk låter 90000 som.
mja 90000 låter inte riktigt ärligt
Haha jaaaaa.... Det gör inte spelets svårighetsgrad lättare, bara lite mindre tidsödslande. Säljer inte grejerna ändå. Men det är ju singleplayer så jag gör det som är roligast för mig och hoardingen i detta kombinerat med viktkrav är dålig speldesign.
http://www.eurogamer...t-4-encumbrance
Postad 17 November 2015 - 15:41
Kan man plocka upp allt blir ju spelet för enkelt i den aspekten. Och vill man slippa fasttravla, kör då 10 i styrka, modda allt till deeppocket, använd power armor och den starkasta companionen!
Om man scrappar alla vapen vid närmsta weaponbensh så minskar väl risken att bli full, då scrapen väger lite mindre?
Du kan ju dupa den första skillgrejen man hittar under Seans säng och maxa styrkan till 10. Men känns lite trist. Då kan man ju köra 10 på allt lixom.
Redigerat av SKIBBE, 17 November 2015 - 15:57.
Postad 17 November 2015 - 15:41
jo kan faktiskt hålla med. jag är själv sugen på det så att man kan rensa istället för att hela tiden börja fundera över vilket vapen eller skydd man ska slänga ut.
Postad 17 November 2015 - 16:06
Viktgrejen är väl alltid en stor roll i alla rpg. Är ju ett val man gör. Minska på något annat. Går ju inte ha kakan och äta den samtidigt...
Alla RPG har inte viktkrav dock. Witcher 3 har det men man plockar inte upp lika mycket skit där och utvecklarna patchade senare spelet så att saker man behöver för recept och sånt inte skulle väga något i stort sett.
Det är ganska många RPG där utvecklarna senare patchar in så att viktkravet höjs eller försvinner. Förstår inte varför de har med det från början, för att vara realistiskt? Det är redan orealistiskt att man kan bära så mycket som man kan göra från början ändå. Det enda det gör är att det får en att åka fram och tillbaka mer för att avlasta = mer slösad tid utan direkt påverkan på gameplay.
Postad 17 November 2015 - 16:12
Alla RPG har inte viktkrav dock. Witcher 3 har det men man plockar inte upp lika mycket skit där och utvecklarna patchade senare spelet så att saker man behöver för recept och sånt inte skulle väga något i stort sett.
Det är ganska många RPG där utvecklarna senare patchar in så att viktkravet höjs eller försvinner. Förstår inte varför de har med det från början, för att vara realistiskt? Det är redan orealistiskt att man kan bära så mycket som man kan göra från början ändå. Det enda det gör är att det får en att åka fram och tillbaka mer för att avlasta = mer slösad tid utan direkt påverkan på gameplay.
Ej spelat witcher serien, har mina referencer från diablo serien, TES, Neverwinter, Baldursgate, tidigare fallout, alltid varit ett dilemma med vad man orkar bära. Ammo väger inget iaf, för isf hade man bara kunnat ha vapen+ammo :-P
Så har lixom accepterat den speldesignen. Den bromsar ju hur fort man klarar spelet, eller tar sig vidare och ökar (som speltillverkaren gillar) speltiden. Dvs utan vikt begränsning 10h med kanske det tar 15-20h. Samma skit som att quests i borderlands alltid ligger på andra sidan kartan så slutar med att man åker mer bil än questar, allt för att dra ut på tiden.
Postad 17 November 2015 - 16:56
Om man tar ett spel som Diablo 2 t.ex. så har det iaf en riktig funktion. Där har man ett litet inventory bestående av några rutor och man kunde bara ha så många charms som fanns plats, så det påverkade hur stark ens karaktär var.
Att gå fram och tillbaka där var ju inga problem, townportals ftw och ändå kul att identifiera saker.
Så det kan göras bra och dåligt, men i FO4 är det dåligt imo då det som du säger stjäl tid från det man verkligen vill göra - utforska världen och göra uppdrag. Vem vill sitta i menyerna och gå igenom skräp liksom. Finns säkert någon men... finns roligare saker att göra ![]()
Postad 17 November 2015 - 17:37
Håller med Zoiler här. Hade jag kunnat så hade jag med tagit bort vikten på PS4ans version. Känns bara drygt att mitt i en quest behöva åka tillbaka o dumpa skit. Man kan liksom bära på 40 skrivmaskiner men inte 50... o_O
Men men, nu är det som de är. Funkar för mig!
Redigerat av Megaman1, 17 November 2015 - 17:37.
Postad 17 November 2015 - 20:00
Postad 17 November 2015 - 20:06
om man använder den där companionen strong, kan han inte bära typ halva världen åt en?
Postad 17 November 2015 - 20:42
om man använder den där companionen strong, kan han inte bära typ halva världen åt en?
Nja
Men rätt mycket kan han bära!
Sen kan man ju modda sin armor så att man kan bära mer också. "Pocketed" tror jag modden heter.
Redigerat av Warlokk, 17 November 2015 - 20:43.
Postad 17 November 2015 - 21:49
Kan man kalla/ropa på Dogmeat på något sätt när han inte är ens companion? Skickade honom till Sanctuary Hills, trodde jag åtminstone, men hittar inte honom där nu.
Hittade honom i en hudkojja hos grannen. Ett eller två hus ner. Flyttade kojjan han var i till mitt huvudhus, så nu håller han sig där. En hudskål gjorde sig också tyckte jag ;-)
Redigerat av SKIBBE, 17 November 2015 - 22:02.
Postad 17 November 2015 - 22:15
Kolla där du först hittar honom med. Jag råkade skicka iväg honom men missade vart, och då hittade jag honom där.Kan man kalla/ropa på Dogmeat på något sätt när han inte är ens companion? Skickade honom till Sanctuary Hills, trodde jag åtminstone, men hittar inte honom där nu.
Angående vikten är det ganska kul, jag kan bära på tusentals ammunition, av olika typer, t.ex hundratals(!) mininuke. Men plockar jag en burk för mycket så klarar jag inte längre av mer än att gå lite sakta. Wtf?
Postad 17 November 2015 - 22:57
Hittade Dogmeat i en hundkoja till slut ![]()
Fast är frågan om inte "Strong" är bättre ändå, han är en klippa på att klubba ner mindre fiender på nolltid. Till exempel Ghouls, Moles etc. Nu i kväll när jag spelade hade Dogmeat problem med små djur, visserligen var det "Glowing mole rats" - vilket även jag hade vissa bekymmer med
Något specifikt vapen som funkar bra mot fiender som är "glowing"?
Super Mutants har jag ett vapen med vilket jag tar Super Mutants på 3-4 skott med oftast. Så där klarar jag mig bra numera, men lite surt att åka på torsk av ett gäng mullvadar ![]()
Postad 17 November 2015 - 23:40
Postad 18 November 2015 - 07:43
levla armourcrafting -> deep pocketed mod till rustning. Annars fungerar pocketed bra. Om du spelar med dogmeat så ta lone wanderer perken(dogmeat räknas inte som companion tydligen ) iaf upp till nivå 2 -> 100 mer i bärkraft. Man kan ju också kuta runt med en powerarmor om man vill bära mer. Har 395 i carry nu med 6 i str, pocketed på alla armordelar utom 1 samt 2 i lone wanderer sen +140ish från dogmeat kommer man rätt långt på
saker som man inte kan breaka för material kan man ju strunta i att plocka upp, såsom gasmasker, long johns, harness osv osv.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Fallout 3
19 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?