Är snart 30 timmar in och nyss blivit klar med huvudquestet i skellinge(i alla fall den första visiten dit(vet inte om man åker dit igen)).
Det är ju fantastiskt bra men börjar ändå bli liiite långdraget kan jag känna, vid 30-40 timmar brukar jag börja känna så. Så det blir nog mer fokus på huvudquest nu.
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 19 June 2015 - 11:36.
Hade jag vetat att det skulle varit problem med texten på xbox innan jag köpte spelet, hade jag helt klart avvaktat tills det var löst.
Det här är en bra taktik i övrigt också. Många spel som släpps som behöver ett par patchar för att fungera som de ska. Vill minnas att skyrim hade ganska ordentliga buggar när det släpptes.
Till skillnad från andra så har iaf CD project varit aktiva med att ge ut patchar för att ordna buggarna.
Är snart 30 timmar in och nyss blivit klar med huvudquestet i skellinge(i alla fall den första visiten dit(vet inte om man åker dit igen)).
Det är ju fantastiskt bra men börjar ändå bli liiite långdraget kan jag känna, vid 30-40 timmar brukar jag börja känna så. Så det blir nog mer fokus på huvudquest nu.
Du måste ha fokuserat rätt mycket på huvuduppdrag redan, jag har säkert dubbla tiden och har inte gjort huvuduppdraget i Skellinge. Du missar mycket
Det kanske kan bli långdraget om du bara kör på och känner att du måste bli klar, men om du istället tar lite varje dag och tänker dig att det ska hålla i något år/några månader och varvar med andra spel emellanåt så borde du hinna göra allt utan att tröttna.
Ni som bara kört mainquest och rushar igenom har missat hur mycket bra som helst.
Många av dom absolut bästa och mest intressanta questen med massor av story och saker som händer är secondarys och witcher contracts.
Många av dom är tom bättre än mainquesten och varit de som gett mest imo.
Ja, håller med, trots jag bara är i lvl 10! Försöker köra på det sättet att jag tar mainquest/sidequest runt samma lvl som mig själv på vägen... är väl bäst för att få ut så mycket som möjligt..?
Tycker med att sidequesten är riktigt intressanta!
Försöker köra på det sättet att jag tar mainquest/sidequest runt samma lvl som mig själv på vägen... är väl bäst för att få ut så mycket som möjligt..?
Det är väl optimalt. Fast det är svårt att lyckas med det, man får för mycket exp för att kunna göra allt, man springer ifrån levelkraven till slut. Exp är ändå inte så nödvändigt, behållningen är själva uppdragen.
Det är väl optimalt. Fast det är svårt att lyckas med det, man får för mycket exp för att kunna göra allt, man springer ifrån levelkraven till slut. Exp är ändå inte så nödvändigt, behållningen är själva uppdragen.
Gäller att ha några taktiska saves som man kan gå tillbaka till om man vill spela sig till något annat slut eller ja det är väl även uppdrag som försvinner om man klarar spelet om man inte gjort dom tidigare?
Jag klarade av mainstory och hade 30 eller om det var 32 i level. Spelar inte så stor roll att man får dålig XP av vissa ?-uppdrag dom kan ju vara roliga ändå när man fortsatt efteråt. =)
Det här är en bra taktik i övrigt också. Många spel som släpps som behöver ett par patchar för att fungera som de ska. Vill minnas att skyrim hade ganska ordentliga buggar när det släpptes.
Till skillnad från andra så har iaf CD project varit aktiva med att ge ut patchar för att ordna buggarna.
Jo det är en tråkig utveckling som blivit, att det släpps spel som egentligen inte är klara eller har testats ordentligt.
Varför inte?
Jag spelar på PC och äger inte ens en kontorsstol
edit: Inte en datorskärm heller för den delen.
Klart det går att lösa om man verkligen vill. Kanske blir det pc att spela på någon gång i framtiden .
Var på en brygga och en NPC var alldeles vid kanten på den och jag tänkte testa om det gick att få ned den i vattnet genom att gå mot/på den. Det som händer är att det glitchar till (man hinner inte uppfatta riktigt hur kameran rör sig) sen så är jag själv i vattnet "springande" för fullfart på samma punkt och styrningen tar inte alls och går inte att göra något. Gick att komma in i menyn med optionsknappen men det hjälpte ju inte. Var bara att fortsätta ifrån senaste save.
Har inte alls upptäck något sådant tidigare fastän man har försökt och undersökt de mest svårtillgängliga ställerna man hittat i grottor och annat. Trodde det var nära en gång då man ramlade ner bakom en träkonstruktion i en grotta som man klättrade på men det gick allt att ta sig därifrån då.
Jag har trillat igenom spelvärlden om och om igen när jag hoppade på en båt, det var en infinite loop. Sen så har ett av dom flygande monstren jag jagat en gång fastnat i en skogsdunge och bara flög där. Gick inte att skjuta eller något sånt. Laddade spelet igen och då fungerade det. Eller, då hade den redan flugit iväg dit den skulle.
Det första stället är dock riktigt fult om man rider endel med häst och sånt har jag märkt.
Jag är för övrigt på dom sista uppdragen nu jag också. Vart ser man hur länge man spelat? Ps4.
As some of you may know, we are finishing up work on our next big patch, Patch 1.07. It’s a very large update introducing some key changes, including:
A new, alternative (optional) movement response mode for Geralt.
A player stash for storing items, available in various locations throughout the game. Stash locations are marked on the player's map.
Crafting and alchemy components no longer add to the overall inventory weight.
Books are now placed in a dedicated tab in the Inventory and books that have already been read are properly grayed out.
Multiple sorting options are now available in the Inventory.
Alchemy formulas and crafting diagrams can be "pinned", meaning all components and ingredients required to make them will be conveniently marked in the Shop panel.
Dozens of fixes for quest related issues, both major and minor.
A few performance enhancements, including the optimization of FX, scenes and general gameplay.
Various improvements to horse behavior.
Since it's been all hands on deck working to finish and release this patch on time, we won’t be publishing a free DLC this week (don’t worry - free content comes back next week). We hope you understand our decision. We’ve gathered so much feedback from you over the past couple of weeks and we want to implement as much of it as possible. The full change list for the patch 1.07 will be coming later this week. Stay tuned for info about the release of the update itself.
Dock är den viktigaste ändringen de bör göra enligt mig att man ska kunna teleportera direkt till skyltar man har varit vid, utan att behöva göra det från en skylt. Det skulle ta bort mycket transportering.
Låter ju som värt att vänta på. Har legat nere på Witcher-fronten ett tag efter Steam rean och multiplayer spel, så det låter ju bra nu när semestern börjar...
Jag är tveksam till den visade speltiden under "karaktär". Enligt den har jag snart spelat i 7 dagar. Det är över 3 timmar per dag sen det släpptes. Det är omöjligt! Någon annan som känner likadant?
As some of you may know, we are finishing up work on our next big patch, Patch 1.07. It’s a very large update introducing some key changes, including:
A new, alternative (optional) movement response mode for Geralt.
A player stash for storing items, available in various locations throughout the game. Stash locations are marked on the player's map.
Crafting and alchemy components no longer add to the overall inventory weight.
Books are now placed in a dedicated tab in the Inventory and books that have already been read are properly grayed out.
Multiple sorting options are now available in the Inventory.
Alchemy formulas and crafting diagrams can be "pinned", meaning all components and ingredients required to make them will be conveniently marked in the Shop panel.
Dozens of fixes for quest related issues, both major and minor.
A few performance enhancements, including the optimization of FX, scenes and general gameplay.
Various improvements to horse behavior.
Since it's been all hands on deck working to finish and release this patch on time, we won’t be publishing a free DLC this week (don’t worry - free content comes back next week). We hope you understand our decision. We’ve gathered so much feedback from you over the past couple of weeks and we want to implement as much of it as possible. The full change list for the patch 1.07 will be coming later this week. Stay tuned for info about the release of the update itself.
Dock är den viktigaste ändringen de bör göra enligt mig att man ska kunna teleportera direkt till skyltar man har varit vid, utan att behöva göra det från en skylt. Det skulle ta bort mycket transportering.
Sjysst med "Stash update" ..men för en annan som redan klarat spelet så är den ju alldeles för sent ute.
Det blir alltmer sällan värt det att köpa spel på releasedagen. Jag missar visserligen gemenskapen i början, men fördelarna med att ligga 1 - 2 år efter går inte att förneka.
Man köper betaprodukter snarare än färdiga spel, The witcher 3 är bara ett i mängden av spel med många problem vid releasen. Idag är det inte ovanligt med 6-7 patchar för ett storspel, The Witcher 3 kommer nog ha ett 10 tal patchar innan det är helt optimerat och fungerar bra på alla plattformar. Det är tur man har andra spel att spela också, jag vill spela spelet som det var tänkt att fungera.
Jag är tveksam till den visade speltiden under "karaktär". Enligt den har jag snart spelat i 7 dagar. Det är över 3 timmar per dag sen det släpptes. Det är omöjligt! Någon annan som känner likadant?
Annars ett jäkligt bra spel
Den visar inte rätt tid.
Sjysst med "Stash update" ..men för en annan som redan klarat spelet så är den ju alldeles för sent ute.
Jag gör alla sidouppdrag och frågetecken som finns, det är som sagt ett projekt jag tar lite av varje dag om jag kan. Jag vet dessutom att det kommer gratis DLC med nya uppdrag löpande samt två feta expansioner senare. Det gäller att skynda långsamt
Det blir alltmer sällan värt det att köpa spel på releasedagen. Jag missar visserligen gemenskapen i början, men fördelarna med att ligga 1 - 2 år efter går inte att förneka.
Den färdiga produkten kallas idag för Enhanced edition
Man köper betaprodukter snarare än färdiga spel, The witcher 3 är bara ett i mängden av spel med många problem vid releasen. Idag är det inte ovanligt med 6-7 patchar för ett storspel, The Witcher 3 kommer nog ha ett 10 tal patchar innan det är helt optimerat och fungerar bra på alla plattformar.
Det är tur man har andra spel att spela också, jag vill spela spelet som det var tänkt att fungera.
Vilka är dessa enorma problem. Tycker det mest har varit småbuggar som en quest eller två som inte riktigt fungerat.
Sen får man tänka på att de gamla consolspelen fortfarande hade buggar, även om de bara var 4MB i storlek. Nu pratar vi spel som är 10'000-tals gånger större med kod, assest, komplexitet. Ska vi få några spel alls till vettiga priser så kommer de aldrig att vara buggfria. Det finns ingen möjlighet att testa alla saker under samtliga olika konfigurationen för att få något helt buggfritt.
Jag skulle säga att det viktigaste är hur en studio hanterar buggrättningen och feedback från sina spelar.
CTE för BF4 var en enorm grej, men troligen för sent. Hade den funnits från början och under Beta-faser, etc hade det nog sett helt annorlunda ut.
Tycker ändå CD Project RED verkar lyssna och fixa saker. Sen att vissa springer iväg och kör igenom 100-tal timmar med content bara sådär, ja...
Jag gör alla sidouppdrag och frågetecken som finns, det är som sagt ett projekt jag tar lite av varje dag om jag kan. Jag vet dessutom att det kommer gratis DLC med nya uppdrag löpande samt två feta expansioner senare. Det gäller att skynda långsamt
Jo men ny konsol nytt spel och en vecka ledigt när man inte hade något bättre för sig gjorde sitt.
Menade bara att man gjort sig av med saker som man väl kanske skulle ha sparat om funktionen funnits tidigare. Nu finns väl sakerna kvar hos smederna och handlarna men dyrt att köpa tillbaks då dom gynnarna betalar pisspengar men säljer dyrt.
Har massa frågetecken och sånt kvar jag med men det där gratis dlc:et som kommer med alternativ look på karaktärer som man väl inte ser till efter mainstoryn är klar kan man ju faktiskt inte ens se. Jo, köra igång någon gammal savefil går väl men.
Vilka är dessa enorma problem. Tycker det mest har varit småbuggar som en quest eller två som inte riktigt fungerat.
Sen får man tänka på att de gamla consolspelen fortfarande hade buggar, även om de bara var 4MB i storlek. Nu pratar vi spel som är 10'000-tals gånger större med kod, assest, komplexitet. Ska vi få några spel alls till vettiga priser så kommer de aldrig att vara buggfria. Det finns ingen möjlighet att testa alla saker under samtliga olika konfigurationen för att få något helt buggfritt.
Jag skulle säga att det viktigaste är hur en studio hanterar buggrättningen och feedback från sina spelar.
CTE för BF4 var en enorm grej, men troligen för sent. Hade den funnits från början och under Beta-faser, etc hade det nog sett helt annorlunda ut.
Tycker ändå CD Project RED verkar lyssna och fixa saker. Sen att vissa springer iväg och kör igenom 100-tal timmar med content bara sådär, ja...
Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Som sagt, visst fanns det smådetaljer som man irriterat sig på osv, men det har iaf för inte varit nåt som förstör spelet på nåt sätt.
Tycker snarare att dom är en förebild i branschen med att snabbt fixa till alla saker som folk har synpunkter på.
Ligger just nu på 120+ tim in i spelet och har gjort alla quests som finns inkl alla dlc-quest som finns.
Enda som jag har kvar att beta av bara för att är ett tjog frågetecken i Skellige.
Väntar som ett barn på att nån expansion ska komma, är helt såld.
Jo men ny konsol nytt spel och en vecka ledigt när man inte hade något bättre för sig gjorde sitt.
Du har ju missat massor! Om du nu spelade igenom det så snabbt så måste du ha gillat det. Finns ju mycket sidouppdrag du fortfarande kan avnjuta fram till expansionerna kommer.
Btw, tänk på att DLC:t också är nya uppdrag.
Synd på grejerna du slängt dock, har också slängt lite. Får öppna en garderob sedan så man kan välja vad man ska slakta i för dagen.
Vad jag läste igår så var konsolversionerna fortfarande dåligt optimerade mot vad de borde vara.
Du har ju missat massor! Om du nu spelade igenom det så snabbt så måste du ha gillat det. Finns ju mycket sidouppdrag du fortfarande kan avnjuta fram till expansionerna kommer.
Btw, tänk på att DLC:t också är nya uppdrag.
Synd på grejerna du slängt dock, har också slängt lite. Får öppna en garderob sedan så man kan välja vad man ska slakta i för dagen.
Vad jag läste igår så var konsolversionerna fortfarande dåligt optimerade mot vad de borde vara.
Eller massa är väl att ta i, är Skellige "?" som jag har kvar mest. Sen jag klarade inte det på en vecka men kom rätt långt.
Hehe ja går ju inte att spara alla trotjänare till svärd i ryggan av "viktskäl". Väntar nog med det man har kvar i spelet tills dom där större DLC-versionerna kommer.
"The expansion packs will be whole new storylines with all the elements you've got in the main story (like cutscenes, new characters, new items, new Gwent cards) and many, many more. They will be quite long. The first expansion will be around 10 hours and the second expansion will be around 20 hours... and I think it's possible that they will be bigger, because it's always like this (that when we plan some time or hours, it's twice or something like this), but I'm not promising anything right now. And even now, if you sum up this 10 to 20 hours and you compare it to The Witcher 2, it's almost the size of The Witcher 2. And it will be cool, it will be new stories, it will be very emotional stories and I think that people will be happy."
Det tog sin tid kan man lugnt säga, men nu är jag klar med storyn iaf. Fortfarande sidouppdrag, monsterkontrakt och utrustningsjakt kvar dock
Fattar inte hur ni som gjorde allting så snabbt gjorde det så... snabbt.
Edit: Kollade alla 16 variationer av slutet, fick till det bästa verkar det som, nöjd
Spoiler
Nilfgaard fick makten och Temeria blev fritt, Ciri stannade med Geralt, Triss och Geralt blev ihop, Keriza Metz överlevde och räddade då den där stöddiga witchern, baronen hängde sig inte, etc. Antar att Ciris öde hade att göra med ens beslut om snöbollskriget, begravningen och om man lät henne förstöra saker eller inte i laboratoriet med tanke på att de visade att hon tänkte på det när hon var på väg ut i vinterfrosten.
Det tog sin tid kan man lugnt säga, men nu är jag klar med storyn iaf. Fortfarande sidouppdrag, monsterkontrakt och utrustningsjakt kvar dock
Fattar inte hur ni som gjorde allting så snabbt gjorde det så... snabbt.
Edit: Kollade alla 16 variationer av slutet, fick till det bästa verkar det som, nöjd
Spoiler
Nilfgaard fick makten och Temeria blev fritt, Ciri stannade med Geralt, Triss och Geralt blev ihop, Keriza Metz överlevde och räddade då den där stöddiga witchern, baronen hängde sig inte, etc. Antar att Ciris öde hade att göra med ens beslut om snöbollskriget, begravningen och om man lät henne förstöra saker eller inte i laboratoriet med tanke på att de visade att hon tänkte på det när hon var på väg ut i vinterfrosten.
Att jag klarade det relativt snabbt hade nog att göra med att man spelade det under en period med mycket ledigt och inte något bättre för sig. =P
Har kikat de olika sluten på tuben jag med i efterhand. Jag spelade även om en del för att få ett annat slut innan jag gjorde det.
Spoiler
Fick nog ganska likt ditt först men jag lät Geralt vara en riktig ladiesman och erövra alla kvinns som erbjöds så han blev inte ihop med någon på slutet, hade slayat Yannifer och Triss själv om det gått för dom där handbojorna
Jag fick det där slutet då Ciri blev en Witcher med, men tyckte det ödet var aningen simpelt för henne, då jag redan under spelets gång trott att hon skulle bli härskare över hela världen. Så lirade om så att hon följde med Kejsaren (hennes pappa) istället. Räckte att jag gjorde ett annat val i slutscenen för det.
Jag hade inte haft hjärta att skilja på Geralt och Ciri. Emphyr är dessutom en riktig bastard så han skulle säkert ha korrumperat henne. Hon passar inte som politiker, men Witchers räddar ju världen trots allt och där behövs hon. Så tänkte jag iaf
Jag hade fått reda på att man inte kunde banga både Yen och Triss innan och jag valde Triss. Jag tycker det var dåligt skött tbh av utvecklarna, för man spenderar först jättemycket tid med Triss, iaf om man inte går direkt på huvuduppdragen, och sedan efteråt en massa tid med Yen och ingen tid alls med Triss förrän i slutet.
Sättet man är tvungen att göra slut med Yennefer på är fan iskallt, de är bundna av en trollformel att gilla varandra och Yen vill kolla om det stämmer eller inte genom att upplösa den. Sedan EFTER att hon har sagt att hon fortfarande älskar honom på båten där uppe på berget och är jättehoppfull så sticker man kniven rakt i hjärtat och vrider om genom att ljuga om att man inte känner nåt alls längre. Man har inget annat val, varför kan man inte säga att inget har förändrats men att man älskar Triss också? Bigami borde vara ett val! Särskilt med tanke på att de inte bryr sig ett skit om ifall man ligger med alla andra i hela Novigrad.
Blir intressant med DLC:na nu och se vad som händer där.
Jag hade inte haft hjärta att skilja på Geralt och Ciri. Emphyr är dessutom en riktig bastard så han skulle säkert ha korrumperat henne. Hon passar inte som politiker, men Witchers räddar ju världen trots allt och där behövs hon. Så tänkte jag iaf
Jag hade fått reda på att man inte kunde banga både Yen och Triss innan och jag valde Triss. Jag tycker det var dåligt skött tbh av utvecklarna, för man spenderar först jättemycket tid med Triss, iaf om man inte går direkt på huvuduppdragen, och sedan efteråt en massa tid med Yen och ingen tid alls med Triss förrän i slutet.
Sättet man är tvungen att göra slut med Yennefer på är fan iskallt, de är bundna av en trollformel att gilla varandra och Yen vill kolla om det stämmer eller inte genom att upplösa den. Sedan EFTER att hon har sagt att hon fortfarande älskar honom på båten där uppe på berget och är jättehoppfull så sticker man kniven rakt i hjärtat och vrider om genom att ljuga om att man inte känner nåt alls längre. Man har inget annat val, varför kan man inte säga att inget har förändrats men att man älskar Triss också? Bigami borde vara ett val! Särskilt med tanke på att de inte bryr sig ett skit om ifall man ligger med alla andra i hela Novigrad.
Blir intressant med DLC:na nu och se vad som händer där.
(Spoilern är om slutet)
Spoiler
Dom witchrade ju inte ihop ändå enligt berättaren. Nja inte som politiker men som Kejsarinna för att föra samman alla folkslag/sorter tror jag hon var rätt person för. Jag gjorde så den där tjejen blev härskare över Skellige med, vilket lät som bästa ödet där. Gammelgubben kejsaren dog nog rätt snabbt av dålig karma.
Förstod jag dig fel nu kanske men jag har för mig att jag kunde välja något annat i scenen med Yannifer, att man fortfarande älskade henne. Men hade man strulat runt med halva novigrads kvinnopopulation så blev han visst solo i slutberättelsen. Men kanske det du menade, fast du valde annat. Tycker det är lite synd att man inte kunde fåtill det med Teater-kvinnan eller att man kunde sno Pricilla ifrån Dandelion.
Jo, DLC:t måste man väl köpa. Finns det något datum för det? Tycker det börjar bli på tiden att dom släpper det så det inte blir som "Heists" till GTAV.
Skulle ju vara kul om något i DLC:et påminner en om valen man gjorde, fast det kommer väl inte att hända?
Blev lite besviken att denna inte fanns med på soundtrackskivan som var med spelet. Lät förjäkla bra i B&W-högtalarna när man spelade, är synd att man inte kan se cutscenes i efterhand. Satt och lyssnade på hela vilket kanske inte är heltvanligt att jag gör med förlånga cutscenes i spel. ..om dom inte är intressanta dock. =)
Cerys ja, hon var det självklara valet som regent i Skellige kändes det som, den klart mest förnuftiga. Fattar inte varför man inte kunde romantisera henne, oförklarligt. Jag bara väntade på belöningen efter att jag fått henne till makten, men inget. Bah.
Man kan välja annat med Yennefer som du gjorde, men inte om man vill slippa handklovarna . Då måste man dissa henne. Om man väljer både Yen och Triss så blir Geralt ensam...varg (höhö), det är det enda man behöver ha koll på. Sedan kan man ligga runt med alla djur och kvinnor i världen utöver det. Jag låg med Keira Metz och alla Novigrads glädjeflickor utan konsekvenser. Ska få hon Gwentmästaren i säng också.
Första expansionen Heart of Stone ska komma i oktober, bra tycker jag så jag hinner igenom allt . Sedan dröjer det till början av 2016 till nästa.
Blev lite besviken att denna inte fanns med på soundtrackskivan som var med spelet. Lät förjäkla bra i B&W-högtalarna när man spelade, är synd att man inte kan se cutscenes i efterhand.
Ja den lät bra i mina B&W-hörlurar också
Saknar också den och framförallt den där låten de spelar på marknaden. Häpp häpp heeeeyyy! Du vet =P En tjej som spelar flöjt och så killar på gitarr, trumma och något mer.
Blev lite besviken att denna inte fanns med på soundtrackskivan som var med spelet. Lät förjäkla bra i B&W-högtalarna när man spelade, är synd att man inte kan se cutscenes i efterhand. Satt och lyssnade på hela vilket kanske inte är heltvanligt att jag gör med förlånga cutscenes i spel. ..om dom inte är intressanta dock. =)
Håller med!
Men denna är nog ändå min favvo i spelet, epic, sånt man får goosebumps av och lite Braveheart vibbar av.
Ett soundtrack som skulle matcha vilken Hollywoodrulle som helst!
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".