Battlefield 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
3
|
(20)
|
552:- |
Postad 02 December 2013 - 12:11
Postad 02 December 2013 - 14:45
så hoppas att det är fixat när man köper.
Postad 02 December 2013 - 14:53
Postad 02 December 2013 - 15:07
Det är MYCKET bättre att spot ligger på R1 nu, mycket lättare att sikta och röra på sig samtidigt som man spottar, tidigare var man tvungen att släppa en spak för att trycka på select.
Redigerat av OWC, 02 December 2013 - 15:09.
Postad 02 December 2013 - 15:10
Postad 02 December 2013 - 15:15
Postad 02 December 2013 - 15:19
Postad 02 December 2013 - 16:04
Agree! Jag hade ganska svårt för den nya kontrollen de första timmarna i multiplayer, men nu börjar den sitta och just R1 som "spot-knapp" tycker jag är mycket bättre än tidigare.Det är MYCKET bättre att spot ligger på R1 nu, mycket lättare att sikta och röra på sig samtidigt som man spottar, tidigare var man tvungen att släppa en spak för att trycka på select.
Postad 02 December 2013 - 16:19
Inte så stor men nästan bättre att dom gör så här än väntar i 3månader och släpper en jätte patch ala 2GB!
Dec 3 PS4 Game Update Notes
-Fixed the "one-hit kill" bug where bullets were sometimes applying their damage multiple times to a character. This could lead to firefights where normal rifles sometimes dealt one-shot kills, which is not as designed.
-Fixed a crash that could occur when having a very large amounts of Friends
-Enabled audio in PS4 video captures
http://battlelog.bat...64769561275298/
Postad 02 December 2013 - 16:27
"Fixed a crash that could occur when having a very large amounts of Friends"
Lol, undrar hur mycket "very large amount" är
Postad 02 December 2013 - 16:32
Postad 02 December 2013 - 16:33
Ingening om ljud eller alla krascher hmm.
"Fixed a crash that could occur when having a very large amounts of Friends"
Nej inget om ljudkrascher! Det fanns med på PC patchen! twittrade just och frågade om den är med! Får se om man får något svar.
Haha...ja det låter som väldigt många!
Postad 02 December 2013 - 16:39
Redigerat av OWC, 02 December 2013 - 16:39.
Postad 02 December 2013 - 17:15
Det är jobbigt att vara populär."Fixed a crash that could occur when having a very large amounts of Friends"
Om den de fixade den buggen i senaste PC-patchen så lär den nog komma till PS4 ganska så snart då, antingen i den här patchen eller nästa skulle jag tro.Nej inget om ljudkrascher! Det fanns med på PC patchen! twittrade just och frågade om den är med! Får se om man får något svar.
Förstår vad du menar och jag kan bara instämma.Jag skulle gärna se att de fixade nätkoden så att det blev mycket mindre vanligt att man dödar varandra samtidigt. (Svårt att uttrycka det där på ett vettigt sätt.
)
Postad 02 December 2013 - 17:20
Postad 02 December 2013 - 17:24
Postad 02 December 2013 - 17:38
Du kan ju skicka den förfrågan till Dice tillsammans med mitt kreditkortsnummer, så kanske de kan "patcha in mig" i spelet igen för en 100.000 eller så. Då lovar jag att spela dygnet runt i en månad framöver.Jag skulle vilja ha en patch så att djungelmeister spelar battlefield och inte sitter i forumet hela tiden...
Jag kommer strax online och håller dig och solly sällskap hela kvällen lång.
Postad 02 December 2013 - 17:41
Postad 02 December 2013 - 17:44
Precis. Ska försöka spela så mycket som möjligt hela veckan nu (i mån av tid). Det är ju inte allt för ofta det är dubbel XP så det gäller att passa på att försöka få upp den där leveln. Dock införskaffade jag Assasins Creed 4 häromdagen och det jävliga är att det spelet också är fruktansvärt kul och lockar en hel del när jag startar upp min PS4.jag kommer in vid 20.30 typ. har träning fram till kl 20, sen ska det duschas och åka hem. men efter det så.
Men du har några levlar att ta igen nu.
Men men, FDS-kamraterna först den här veckan!
Skit i duschen så sparar du tid. Det är manligt att komma hem och lukta apa och spela BF4 med fötterna på bordet.jag kommer in vid 20.30 typ. har träning fram till kl 20, sen ska det duschas och åka hem. men efter det så.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 02 December 2013 - 17:51.
Postad 02 December 2013 - 19:28
Visst den är säkert designad för det. Men varför inte låta alls väljs själva hur dom vill ha kontrollerna själva?men den nya dualshocken är ju designad att "skjuta" med L2/R2... jag har iaf bestämt mig för att vänja mig med det och det börjar kännas bra nu. dem triggerna är ju bra mycket bättre än L1/R1 så det känns som ett måste.
Nu har man ju vant om sig från bf3 på ps3 till bf4 på ps3. Där ändrades kontroller. Nu är man tvungen att vänja om sig igen? Detta är ju så korkat. Att man inte ens har möjligheten att välja hur man själv vill ha det är ju bara irriterande. Varför har dom valbara kontroller på PC? Borde väl vara samma skit där också isåfall kan jag tycka.
Postad 02 December 2013 - 19:28
eller att "moln kaninen" kommer tillbaka!Jag skulle vilja ha en patch så att djungelmeister spelar battlefield och inte sitter i forumet hela tiden...
Postad 02 December 2013 - 19:43
Postad 02 December 2013 - 22:17
Vi var ett gäng som spelade nu under kvällen, men de flesta av oss tappade spelsuget ganska fort efter en hel del strul med "connection error" och liknande felmeddelanden stup i kvarten. Fortsätter det strula så pass mycket som det gjorde ikväll så kommer jag nog lägga ner BF4 ett tag framöver och koncentrera mig på andra spel.Om några vill teama upp och köra ihop ikväll så är de bara lägga till och invita hur det nu funkar inkonsollvärlden har mic
Redigerat av Unregistered9a177c31, 02 December 2013 - 22:18.
Postad 03 December 2013 - 05:45
Ikväll försökte jag spela en stund men det va kalabalik, alla döda alla och jag visste inte va skulle göras. Jag spelade rush och man ska tydligen aktivera bomb eller nåt men jag hann aldrig dit innan jag blev skjuten haha
Dock roligt spel om man kan reglarna och vet va man ska göra. Bf är en cod för vuxna känns det som, skjuta med sniper är inte det lättaste...räkna avstånd och vind!
Postad 03 December 2013 - 06:36
Lias08 jag spelar nästan bara qonquest stora banor med massa folk på
Redigerat av Gurra101, 03 December 2013 - 06:40.
Postad 03 December 2013 - 07:32
/eapea
Postad 03 December 2013 - 07:34
Postad 03 December 2013 - 07:59
Även jag råkar ut för ljudbuggen mer ofta än sällan, spelar ingen roll vilken bana jag spelar.
Postad 03 December 2013 - 08:04
Jo den är störande, vad är det EMP? Buggigt ljud här med.Är det någon mer än jag som stör sig på blur-effekten som uppstår titt som tätt? Den ska tydligen patchas bort på PC versionen idag, dom hade gärna fått göra samma omgående för PS4.
Även jag råkar ut för ljudbuggen mer ofta än sällan, spelar ingen roll vilken bana jag spelar.
Jag hoppas att L1/R1 kommer tillbaka som val för sikta och skjuta. Jag har provat nu i många timmar men får inte till något riktigt grepp som fungerar. R1-knappen har istället börjat ge upp av någon konstig anledning - på båda kontrollerna! Dom fastnar ibland och det är jäkla irriterande, tur att det är spot då och inget viktigare. Jag måste trycka på den snett då jag försöker hålla kontrollen i ett nytt grepp. Jag för skruva upp en och ta en titt. Så detta skit för att DICE inte vill ge mänskor val, trevligt, man undrar varför? Jag vet inte om man ska fortsätta och försöka nöta in ett nytt grepp med risken att fullständigt förstöra kontrollerna eller ge upp. Det blir troligen inga DLC eller nästa BF5 i framtiden för mig då då DICE, eller
Postad 03 December 2013 - 08:26
Var nästan så jag "gav upp" många PS3 titlar just för jag tyckte L1/R1 var en kass skjuta sikta lösning (om man kom från Xboxen som primär konsol)
Det var knappt så det "dög" att köra igenom de exklusiva spelen jag ville (Unchartedserien, last Of Us bl.a.).
Ville med det bara säga att det känns lustigt att läsa klagomålen när jag själv skulle blivit TOP TUNNOR RASANDE om de fortsatt med L1/R1 nu när det faktiskt finns ordentliga triggers =)
För i ärlighetens namn, L1/R1 var ju en nödlösning för att DS3:an inte var "upp to standard", varken formfaktorn, placering av analogspakar(samt dess utformning), eller utformningen av triggers.....
Samtidigt som jag tycker det känns supernaturligt för mig att sikta och skjuta med DS4 kontrollen nu, så förtsår jag ju såklart er som vant er vid L1/R1, och tycker faktiskt det borde finnas som alternativ att välja ändå för de som vill
Postad 03 December 2013 - 08:49
Är det någon mer än jag som stör sig på blur-effekten som uppstår titt som tätt? Den ska tydligen patchas bort på PC versionen idag, dom hade gärna fått göra samma omgående för PS4.
Ja va fan är det där blur-skiten för nått? Riktigt drygt!
Ljudet försvinner ofta för mig då jag hoppar in i ett fordon speciellt helikopter. Igår blev jag utslängd från spelet säkert 5 ggr på 2h
Redigerat av fredrik11, 03 December 2013 - 08:50.
Postad 03 December 2013 - 09:03
Just nu är jag rätt kluven om vad jag tycker, spelade bf3 mycket men hittills är jag inte övertygad. Förhoppningsvis blir det bättre/roligare när folk spelat ett tag och lärt sig vad man faktiskt ska göra.
Postad 03 December 2013 - 09:16
Vi var ett gäng som spelade nu under kvällen, men de flesta av oss tappade spelsuget ganska fort efter en hel del strul med "connection error" och liknande felmeddelanden stup i kvarten. Fortsätter det strula så pass mycket som det gjorde ikväll så kommer jag nog lägga ner BF4 ett tag framöver och koncentrera mig på andra spel.
Såg att ni lirade. Jag och Rayson lirade ett litet tag igår! sen när jag tänkte joina då vart jag utkastad ur spelet. Då fick det vara nog för kvällen!
Ja va fan är det där blur-skiten för nått? Riktigt drygt!
Ljudet försvinner ofta för mig då jag hoppar in i ett fordon speciellt helikopter. Igår blev jag utslängd från spelet säkert 5 ggr på 2h
Blurret är tydligen när någon som är Commander använder en EMP då blir det denna puckade effekt.
Prövade att köra commander igår och problemet tycker jag är att man kan använda emp alldeles för ofta!
Själva blurret skulle vara ok om det inte hände var tionde sekund typ!
Det här med ljudet fattar jag inte dom hade ju samma strul i BF3!
Dom banor jag märkt det på är Goldmund Railway och Langcan Dam. Väldigt irriterande.
Redigerat av Zerokelvin, 03 December 2013 - 09:17.
Postad 03 December 2013 - 10:04
Har polare som lirar nu som ligger mellan 2,3-3,5k i SPM..
Istället för att ge massa jävla dubbla xp kanske de skulle se till o fixa spelet istället.
Kan ju hoppas att de iaf släpper 1 bra karta idag iom China Rising,
Postad 03 December 2013 - 10:31
Trist att de förstört spelet med sitt jävla dubbla XP skit bara..
Har polare som lirar nu som ligger mellan 2,3-3,5k i SPM..
Istället för att ge massa jävla dubbla xp kanske de skulle se till o fixa spelet istället.
Kan ju hoppas att de iaf släpper 1 bra karta idag iom China Rising,
Nu tror jag iof inte att alla som jobbar på DICE sitter upptagna med att fixa så vi får dubbel XP.
Dom har ju gått ut med att i stort sett hela personalstyrkan jobbar på att lösa alla problem.
Vi får ha lite tålamod bara.
Sen kan man väl tycka att EA kanske inte borde släppa ett spel som är så pass ofärdigt.
Men det vet vi ju att det är bara för att dom vill komma före sin stora konkurent på FPS marknaden!
Postad 03 December 2013 - 11:04
De överöser oss ju med jävla battlepacks o skit med XP boostar!
De har blivit inflation på XP.
Postad 03 December 2013 - 11:45
Absolut. Nu när jag vant mig vid kontrollerna så tycker jag att L2/R2 är bättre att sikta/skjuta med än med L1/R1. I och med att "spot-knappen" sitter på R1 blir det ju mycket enklare att sikta, spota och sedan skjuta utan att behöva flytta fingrarna på handkontrollen.Verkar vara väldigt mycket vanesak med kontrollen sikta/skjuta för er som var indoktrinerade på PS3?
Yes, Walkiii här på MHB känner någon som jobbar på Dice och enligt honom så har de nu fullt fokus på att lösa alla problem som folk klagar på, så det lär väl förhoppningsvis komma ett gäng uppdateringar nu den närmsta tiden.Dom har ju gått ut med att i stort sett hela personalstyrkan jobbar på att lösa alla problem.
Vi får ha lite tålamod bara.
Säga vad man vill om BF4 nu när det buggar ur och strular, men Dice är i alla fall en spelstudio som inte överger sina spelare med halvtrasiga spel.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 03 December 2013 - 11:47.
Postad 03 December 2013 - 11:54
http://bf4central.co...ob-bug-testing/
He added that DICE has gotten better at catching bugs and fixing them, and that they are working round the clock to fix the game. But he also said that because of the sheer complexity of a game like Battlefield 4, it will probably never be “perfect”.
Postad 03 December 2013 - 11:55
Jo men vem glädjer det att de är dubbel XP då?
De överöser oss ju med jävla battlepacks o skit med XP boostar!
De har blivit inflation på XP.
Mig gläjder det lite iaf. Går det lite fortare att ranka upp i början!
Känns som om det är likadant i alla fps spel. Det är något som många gillar. Inte alla helt klart!
Men jag förstår att man blir arg! Jag känner en viss besvikelse jag med när spelet kommer ut så pass ofärdigt
med alla dessa buggar!
Det kommer att bli bättre. Men av erfarenhet så dröjer det ju kanske ett par månader iaf tills dom löst dom flesta större buggarna.
Postad 03 December 2013 - 12:02
När vi ändå är inne på ämnet:
http://bf4central.co...ob-bug-testing/
[/font][/color]
Alltså jobbar man inte med dataprogrammering eller liknande så är det ju lite svårt att få en uppfattning om
hur pass komplext det trots allt är!
Läste om det var i reddit att där det var en programmerare på DICE som sa att det ena ger det andra.
Alltså att fixar dom en grej så blir det strul med något annat!
Att tänka på då alla olika variabler som finns tex med olika vapen och dess tillbehör.
Redigerat av Zerokelvin, 03 December 2013 - 12:02.
Postad 03 December 2013 - 13:10
Jag spelade mycket Rainbow Six: Vegas 1 och 2 på Xbox 360 för några år sedan och hade då inga som helst problem att växla mellan PS3 och 360 så jag vet inte vad som hänt med fingrarna, verandabygget jag höll på med i sommar eller så har man kanske blivit för gammal helt enkelt.Var nästan så jag "gav upp" många PS3 titlar just för jag tyckte L1/R1 var en kass skjuta sikta lösning (om man kom från Xboxen som primär konsol)
Vad det gäller R1-knapparna på dom båda kontrollerna så är det märkligt att det är så dålig kvalitet. Har aldrig tidigare förstört eller slitit ut en. Kontrollerna för PS3 gnekar och gnisslar bra numera men fungerar alldeles utmärkt trots sju år på nacken. Jag får som sagt skruva upp en först och se så det inte bara är damm eller smuts som ligger bakom.
Postad 03 December 2013 - 13:26
Helt galet att man inte kan få mappa kontrollen själv!
Eller åtminstonde ha med lite fler alternativ!
Postad 03 December 2013 - 13:29
Jävligt glad nu att få gå tillbaka till konsoll, mindre glad att jag får uppleva samma buggiga release en andra gång på BF4
Postad 03 December 2013 - 13:32
Jag har inga problem med kontrollen nu efter lite spelande, visst man trycker fel några gånger men det är petitesser. När jag spelade på PC tryckte jag fel konstant
Och det är ju pga ovanan såklart.
Jävligt glad nu att få gå tillbaka till konsoll, mindre glad att jag får uppleva samma buggiga release en andra gång på BF4
Vilket är bättre på konsoll, är det vanan att köra med HK menar du?
Postad 03 December 2013 - 13:41
Vilket är bättre på konsoll, är det vanan att köra med HK menar du?
Oj, vart ska man börja ?
Men det finns mycket som är bra på PC också, jag hade lika kul i spelet där. Men det är mer "runtomkring saker" som är mindre roligt.
Sen körde jag bf4 på en iMac , man tröttnar rätt fort på att starta om den i windows varje gång man vill lira.
Postad 03 December 2013 - 13:57
The PS4 game update that was originally meant to go live Dec 3 is undergoing some additional testing and will be rescheduled for a later date. We will get back with final details as soon as we have verification that the update is good to go.
http://battlelog.bat...64769617349290/
Postad 03 December 2013 - 13:59
Det blir Ingen uppdatering idag på PS4 som det var tänkt!
Det gör ingenting, bättre att de finslipar.
Postad 03 December 2013 - 14:05
Jag föredrar faktiskt att spela på PC , sitta i en skön fåtölj framför skrivbordet. ^^
Funderar faktiskt skarpt på att koppla in PS4an i ena datorskärmen o fortsätta spela där.
Sen visst är de oslagbart när man slöspelar att kunna ligga i soffan o bara njuta.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
12 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?