Spotify Connect. Bra eller dåligt?
666 svar till detta ämne
Postad 14 november 2014 - 18:08
Unregistered8344c668
-
Unregistered8344c668
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Fick detta erbjudande idag.
Nu är jag inte så insatt i såna här mackapärer men är det så att man kopplar upp den på sitt nätverk och sen kan man styra den via tex en ipad och spotify-appen och sen tex koppla optiskt mellan prylen och sin reciever eller tv etc?
Jag nämner det lite längre upp i tråden. Den har bara 3,5 mm analog ut + att den delar med sig av ditt nätverk. Undvik denna! Dom är inte helt öppna med att den delar ut ditt nätverk av oklar anledning.
Postad 14 november 2014 - 21:04
uefacupen
-
uefacupen
-
Användare
-
-
206 inlägg
Ett billigt alternativ är en androidspelare med spotify client, jag kör med minix neo-8h. An använder den till streamad TV också men har spotify som autostart på den och slipper då starta tvn för att startra spotify, fungerar utmärkt att styra från min androidplatta, ett tips bara.
Postad 15 november 2014 - 17:01
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Jag uppdaterade Spotify på min Tizzbird mediaspelare. Hade tydligen en äldre version. Nu funkar Spotify Connect från min iPad! Tizzbird F11 är kanske i övrigt marknadens sämsta Android mediaspelare, men här överraskade den. Ljudkvalitet "extrem" med upp till 320 Kbit/s låter onekligen trevligt. Därmed borde även nyare billiga androidbaserade mediaspelare fungera.
Kanske ska tillägga att jag kör optisk ut från Tizz ut till separat DAC och vidare in i förstärkaren.
Redigerat av Saturnus, 15 november 2014 - 17:06.
Postad 17 november 2014 - 21:39
Horrabin
-
Horrabin
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Jag har nyss beställt en ny reciever utan möjlighet till Spotify Connect, så då tänkte jag köpa en liten extrapryl att koppla in och använda i stället. Vad det verkar i den här tråden så är Agron inte så bra pga diverse buggar, så det ser ut att luta antingen mot Raumfeld Connector 2 eller Panasonic SH-ALL1C. Men det verkar som att Raumfeld också är lite buggig och inte så stabil som jag hoppats på, så är det då ALL1C man ska satsa på? Någon annan än Jacke08 som har testat denna? Prismässigt verkar dom inte skilija så mycket om man beställer från Tyskland om jag tolkar pris inkl frakt korrekt.
Postad 17 november 2014 - 21:57
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Jag har nyss beställt en ny reciever utan möjlighet till Spotify Connect, så då tänkte jag köpa en liten extrapryl att koppla in och använda i stället. Vad det verkar i den här tråden så är Agron inte så bra pga diverse buggar, så det ser ut att luta antingen mot Raumfeld Connector 2 eller Panasonic SH-ALL1C. Men det verkar som att Raumfeld också är lite buggig och inte så stabil som jag hoppats på, så är det då ALL1C man ska satsa på? Någon annan än Jacke08 som har testat denna? Prismässigt verkar dom inte skilija så mycket om man beställer från Tyskland om jag tolkar pris inkl frakt korrekt.
Hur är Raumfeld buggig? Märkte inte en enda bugg när jag hade den hemma.
Postad 17 november 2014 - 22:10
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5 338 inlägg
Kan inte påstå att min Argon är buggig. Men den saknar några funktioner fortfarande som endel finner livsavgörande. Gapless-play t.ex men att den skulle vara buggig är helt fel gällande spotify connect. De andra tjänsterna har jag inget intresse i.
Postad 17 november 2014 - 23:37
Horrabin
-
Horrabin
-
Lärjunge
-
-
402 inlägg
Kan inte påstå att min Argon är buggig. Men den saknar några funktioner fortfarande som endel finner livsavgörande. Gapless-play t.ex men att den skulle vara buggig är helt fel gällande spotify connect. De andra tjänsterna har jag inget intresse i.
Det kan mycket väl vara jag som missförstått saker och ting, men jag fick för mig att en del lämnade tillbaka sin Argon för att den exempelvis hade problem med att ljudet i början av låtar försvann när man körde en spellista. Det skulle jag nog kalla en bugg, men det kanske är fixat nu? Hur är Raumfeld buggig? Märkte inte en enda bugg när jag hade den hemma.
För problem med Raumfeld så tänkte jag på inlägg som detta: Jag satt och lyssnade på Spotify via Raumfeld igår. En timme flöt på utan problem sen plötsligt så började allt knasa sig. Låtarna stoppade efter ett tag. Det konstigaste var att om man spelade en låt och tryckte "next" så kunde jag se att appen bytte låt ( tidsmarkeringen startade på 0 sek ) men den gamla låten fortsatte att spela i ca 10 sek innan bytet kom. Sen när den nya låten började så hoppade tidsmarkeringen tillbaka till noll igen och gick i ca 10 sek innan musiken stoppade helt. Efter omstart av bredbandsroutern så försvann problemet.
Postad 17 november 2014 - 23:42
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5 338 inlägg
Bugg å bugg, ja de kanske är en tolkningsfråga :-) jag antar det löser sig när/om de fixar gapeless-playback.
Inget som fick mig att skicka tillbaka den iaf. Nu finns de kanske lika billiga/billigare enheter, men när jag köpte min argon var det den enda i sin prisklass (billigast) och jag hade inget intresse i att betala mer för att höra den 1 sekunden på varje låt :-)
Postad 18 november 2014 - 09:00
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
För problem med Raumfeld så tänkte jag på inlägg som detta:
Ah ok. Missade det inlägget. Låter som routern knasade lite? Jag körde trådat och upplevde aldrig nåt problem med varken wimp eller spotify. Verkligen impad att det är gapless på alla tjänster. Nu skickade jag visserligen tillbaka min då jag fann DACen i min NAD att vara bättre än den i Raumfeld. Hade ju kunnat köra optiskt visserligen men mitt syfte var att bli av med digital muting buggen i min NAD-DAC  Edit: Men jag rekommenderar verkligen den.
Redigerat av Unregistered1384, 18 november 2014 - 09:08.
Postad 18 november 2014 - 09:14
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1 610 inlägg
Edit: Men jag rekommenderar verkligen den.
Kul att höra eftersom jag just har beställt en Connector 2. Jag ska iofs köra den trådat till en liten Onkyo 2.1 i köket så kvaliteten på DAC och så är måttligt kritisk.
Postad 18 november 2014 - 17:59
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Raumfeld känns stabil. Har det varit problem så har det berott på min internetuppkoppling. Argonen går bort då den inte kan spela hela låtar från Spotify.
Postad 20 november 2014 - 11:34
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Angående buggar på vissa prylar så verkar vissa tillverkare inte vilja ta tag i problemen och skyller istället på tex din nätverksmiljö. Påtalar man problemen på deras FB-sida så kan man bli blockerad för inlägg.
Postad 20 november 2014 - 13:29
uncle buck
-
uncle buck
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Finns säkert redan avhandlat tidigare i tråden men spotifybetan bjuder på spotifyconnect även för desktopklienter. Funkar riktigt bra. Smidigare volymkontroll direkt från spotifyprogrammet samt att min a830 sätter på sig automatiskt oavsett vilket läge den står i. Mycket välkommen uppdatering!
Redigerat av uncle buck, 20 november 2014 - 13:30.
Postad 20 november 2014 - 13:35
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1 610 inlägg
Fick min Raumfeld Connector igår och har kört den några timmar. Bästa köpet på länge, den är ju helt suverän!
Tyvärr kräver ju Spotify Connect att man kör Spotify-appen för att välja musik, till skillnad från mina andra musikkällor (Tunein, WiMP och lokal DLNA-server) vilka är integrerade i Raumfeld-appen.
Det är rätt störande och gör att jag troligtvis väljer att fortsätta med WiMP efter den gratis testperioden och sluta med Spotify.
Postad 20 november 2014 - 13:41
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Fick min Raumfeld Connector igår och har kört den några timmar. Bästa köpet på länge, den är ju helt suverän!
Tyvärr kräver ju Spotify Connect att man kör Spotify-appen för att välja musik, till skillnad från mina andra musikkällor (Tunein, WiMP och lokal DLNA-server) vilka är integrerade i Raumfeld-appen.
Det är rätt störande och gör att jag troligtvis väljer att fortsätta med WiMP efter den gratis testperioden och sluta med Spotify.
Visst är Raumfelden bra  . Sen idén med connect är ju att man använder Spotifyappen.
Postad 20 november 2014 - 14:43
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1 610 inlägg
Visst är Raumfelden bra . Sen idén med connect är ju att man använder Spotifyappen.
Uppenbarligen. Men att ha alla musikkällor i en och samma app är suveränt. Attkunna göra en spellista med musik från olika källor är grymt!!
Redigerat av Unregistered33aea5f7, 20 november 2014 - 14:47.
Postad 20 november 2014 - 16:19
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Uppenbarligen. Men att ha alla musikkällor i en och samma app är suveränt.
Attkunna göra en spellista med musik från olika källor är grymt!!
Härligt! :-)
Postad 21 november 2014 - 08:16
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
När jag kör Spotify i datorn så får alla enheter som är igång en notifiering vilken låt som spelas via Connect. Nån som vet om denna funktonen går att stäng av för en specifik enhet?
Postad 22 november 2014 - 15:58
andreas g
-
andreas g
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Det kan mycket väl vara jag som missförstått saker och ting, men jag fick för mig att en del lämnade tillbaka sin Argon för att den exempelvis hade problem med att ljudet i början av låtar försvann när man körde en spellista. Det skulle jag nog kalla en bugg, men det kanske är fixat nu?
Det är inte fixat. Jag försöker lyssna på musik men rycker till när varje ny låt börjar utan den första halva eller hela sekunden. Jag får fundera till på måndag om jag tror att Argon kan fixa det här ganska omgående eller om jag ska lämna tillbaka den. Någon som vet hur länge det här problemet funnits och hur Argon brukar hantera mjukvaruproblem? Att man inte kan släcka diplayen känns också som en bugg förresten. Hur tänker man när man erbjuder man tre nästan lika nivåer av dim men inte att helt stänga av displayen.
Postad 22 november 2014 - 17:10
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Det är inte fixat. Jag försöker lyssna på musik men rycker till när varje ny låt börjar utan den första halva eller hela sekunden. Jag får fundera till på måndag om jag tror att Argon kan fixa det här ganska omgående eller om jag ska lämna tillbaka den. Någon som vet hur länge det här problemet funnits och hur Argon brukar hantera mjukvaruproblem?
Att man inte kan släcka diplayen känns också som en bugg förresten. Hur tänker man när man erbjuder man tre nästan lika nivåer av dim men inte att helt stänga av displayen.
Jag har provat två Stream 2 hemma och bägge hade ensekundersbuggen. Dom betedde sig likadant hos min lokala hifi-klubb. En av dom skickades till Argon i Danmark men dom kunde inte återupprepa problemet där. Pga detta så kände jag att det var lika bra att köpa nåt annat. Har du pratat med din återförsäljare? Vad säger dom?
Postad 22 november 2014 - 18:28
andreas g
-
andreas g
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag köpte den för några timmar sedan men jag får reklamera den i nästa vecka. Trist, jag vill verkligen ha en spelare för Spotify Connect men den här buggen är inte acceptabel. Om de själva inte kan pterskapa problemet är ju sannolikheten för en fix rätt låg.
Vilket annat köpte du? Min kravspec är Spotify Connect och digitalutgång. Jag föredrar trådat nät, men det är inget krav.
Postad 22 november 2014 - 18:39
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Jag köpte den för några timmar sedan men jag får reklamera den i nästa vecka. Trist, jag vill verkligen ha en spelare för Spotify Connect men den här buggen är inte acceptabel. Om de själva inte kan pterskapa problemet är ju sannolikheten för en fix rätt låg.
Vilket annat köpte du? Min kravspec är Spotify Connect och digitalutgång. Jag föredrar trådat nät, men det är inget krav.
Raumfeld Connector 2. Kan varmt rekommenderas. Ca 1500 kr ink frakt från Tyskland just nu.
Redigerat av Buddypresley, 22 november 2014 - 18:40.
Postad 26 november 2014 - 12:54
andreas g
-
andreas g
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Argon har svarat på Facebook. De försökte först med att problemet skulle ligga i nätverket hemma, alltså om man använder trådat eller trådlöst. Jag testade båda utan att problemet försvann. Då försökte de skylla på routern eller min bredbandsleverantör. Jag förklarade att Spotify connect fungerar på dator, att Spotify fungerar på en massa andra enheter hemma och att det fungerar på Stream 2 när man byter låt manuellt samt att alla andra bredbandstjänster fungerar. Sista tipset var att alla som haft problem bor i Sverige och att de inte har någon aning om vad det kan vara.
Jag kommer inte orka vänta medan de löser problemet.
Postad 26 november 2014 - 13:09
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1 185 inlägg
Sista tipset var att alla som haft problem bor i Sverige och att de inte har någon aning om vad det kan vara.
Haha! Vilken klockren ursäkt. Bättre anledning till att undvika Argon som tillverkare går nog inte att hitta...
Postad 26 november 2014 - 13:20
jn82
-
jn82
-
Veteran
-
-
1 737 inlägg
Hur funkar det med connect och lokala filer, kan den spela upp filerna som bara ligger på telefonen via connect på stereon?
Postad 26 november 2014 - 18:10
andreas g
-
andreas g
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Argonstreamern återlämnad och en Raumfeld beställd.
Postad 26 november 2014 - 20:41
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Argonstreamern återlämnad och en Raumfeld beställd.
Provade klubben om dom fick samma problem i butiken?
Postad 26 november 2014 - 21:21
andreas g
-
andreas g
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag hade inte tid att vänta så jag vet inte om de testade. Killen i butiken hade dock inte hört talas om problemet tidigare.
Postad 02 december 2014 - 14:47
milkywei
-
milkywei
-
Rookie
-
2 inlägg
Tjena! Tänkte bara tipsa er om https://www.thisisbeep.com/ , http://feber.se/pryl...nu_slpps_beep/.Ska läsa mer om det när jag kommer hem från jobbet, verkar har spotify stöd och optisk utgång. Edit: Kunde inte hålla mig, beställde en. Återkommer med recension. Ska levereras under december.
Redigerat av milkywei, 02 december 2014 - 14:54.
Postad 02 december 2014 - 22:25
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5 778 inlägg
Intressant, synd att den såg ut som en gammal äggklocka eller nått
Postad 03 december 2014 - 08:49
Aristoteles
-
Aristoteles
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Argon har svarat på Facebook. De försökte först med att problemet skulle ligga i nätverket hemma, alltså om man använder trådat eller trådlöst. Jag testade båda utan att problemet försvann. Då försökte de skylla på routern eller min bredbandsleverantör. Jag förklarade att Spotify connect fungerar på dator, att Spotify fungerar på en massa andra enheter hemma och att det fungerar på Stream 2 när man byter låt manuellt samt att alla andra bredbandstjänster fungerar. Sista tipset var att alla som haft problem bor i Sverige och att de inte har någon aning om vad det kan vara.
Riktigt fult att de fortfarande verkar låtsas om som att problemet inte finns. Fick även ett goddag yxskaft svar när jag gjorde en felanmälan till deras support där supportkontakten började yra om nätverksproblem. Mitt nätverk är top notch med switchat 1 Gb LAN med CAT6 kablar ut i varenda hörn i kombination med fiber WAN på 100 Mbits. Knappast det som är problemet och när de uppenbarligen känner till felet ska HiFi-klubben inte försöka köra "fulsvar", Har dock inte orkat dra i det utan hoppas att de kommer med en uppdatering inom närtid.
Redigerat av Aristoteles, 03 december 2014 - 08:50.
Postad 03 december 2014 - 09:58
milkywei
-
milkywei
-
Rookie
-
2 inlägg
Intressant, synd att den såg ut som en gammal äggklocka eller nått 
Jo designen på den kunde kanske ha varit lite annorlunda.
Postad 05 december 2014 - 08:53
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Riktigt fult att de fortfarande verkar låtsas om som att problemet inte finns. Fick även ett goddag yxskaft svar när jag gjorde en felanmälan till deras support där supportkontakten började yra om nätverksproblem. Mitt nätverk är top notch med switchat 1 Gb LAN med CAT6 kablar ut i varenda hörn i kombination med fiber WAN på 100 Mbits. Knappast det som är problemet och när de uppenbarligen känner till felet ska HiFi-klubben inte försöka köra "fulsvar",
Har dock inte orkat dra i det utan hoppas att de kommer med en uppdatering inom närtid.
Jag fick som svar från Argon att nätverksmiljön hemma hos mig kunde orsaka problemet. När jag då sa att nätverksmiljön måste vara kass i Hifi-klubbens butik också, för där funkade inte Argonen heller, så ville dom inte prata med mig mera. Då köpte jag en Raumfeld Connector 2 istället.
Postad 06 december 2014 - 22:43
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Vad tror ni om gramofon?verkar nice och billig.
Nu har dom även tagit bort att man delar internet med andra.
Alla gramofon gjorda efter 14/11 har den funktionen avstängd.
Postad 07 december 2014 - 10:17
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5 778 inlägg
Fortfarande bara analog ut på den.
Postad 08 december 2014 - 13:16
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Vad tror ni om gramofon?verkar nice och billig. Nu har dom även tagit bort att man delar internet med andra. Alla gramofon gjorda efter 14/11 har den funktionen avstängd.
Jag är tveksam. Den kanske bara är billig...
Postad 08 december 2014 - 20:56
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Kör enbart analogt ljud med min oppo 95,så så illa borde det väl inte låta?
Kör enbart analogt på den till musik,oppo.
Med vänlig hälsning,
Postad 09 december 2014 - 08:37
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Kör enbart analogt ljud med min oppo 95,så så illa borde det väl inte låta? Kör enbart analogt på den till musik,oppo. Med vänlig hälsning,
Nej, det borde inte låta illa. Man har ju ändå en DAC, antingen inbyggd eller liggandes externt. Det är bara det att jag är tveksam till gramofonprodukten. Funkar den bra? Finns det bra support?
Postad 09 december 2014 - 08:39
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5 778 inlägg
Kör enbart analogt ljud med min oppo 95,så så illa borde det väl inte låta? Kör enbart analogt på den till musik,oppo. Med vänlig hälsning,
Det är förmodligen lite bättre analoga delar i din Oppo
Postad 09 december 2014 - 08:43
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Det är förmodligen lite bättre analoga delar i din Oppo 
Ja, ett bra DAC-chips kostar 30 kronor...
Postad 09 december 2014 - 12:24
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Jo,självklart har min oppo riktigt bra analog dac.
Men spotify i grunden har väl ingen super kvalitet,så man borde väl inte förlora så mycket att ha en gramofon?
Supporten på gramofon verkar ju snabb. I alla fall när jag frågade om dom tagit bort att man måste dela internet med andra. Och den funktionen är avstängd på alla gramofon tillverkade efter 14/11 2014.
Annars rekommenderar ni connector 2 istället,eller?
Postad 09 december 2014 - 12:56
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Jo,självklart har min oppo riktigt bra analog dac. Men spotify i grunden har väl ingen super kvalitet,så man borde väl inte förlora så mycket att ha en gramofon? Supporten på gramofon verkar ju snabb. I alla fall när jag frågade om dom tagit bort att man måste dela internet med andra. Och den funktionen är avstängd på alla gramofon tillverkade efter 14/11 2014. Annars rekommenderar ni connector 2 istället,eller?
Jag kan rekommendera Raumfeld Connector 2. Jag hade en kort stund en Argon Stream 2 men den hade problem med Spotify och som inte är löst ännu. Det är väl bara att chansa och beställa en Gramofon om du är sugen på den.
Postad 09 december 2014 - 14:59
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5 778 inlägg
Jo,självklart har min oppo riktigt bra analog dac. Men spotify i grunden har väl ingen super kvalitet,så man borde väl inte förlora så mycket att ha en gramofon? Supporten på gramofon verkar ju snabb. I alla fall när jag frågade om dom tagit bort att man måste dela internet med andra. Och den funktionen är avstängd på alla gramofon tillverkade efter 14/11 2014. Annars rekommenderar ni connector 2 istället,eller?
Argumentet att de inte är bra kvalité från början på Spotify håller inte. Jag hävdar att det är lättare att höra skillnad på en dålig DAC och en bättre. 320kbps räcker långt, jag har svårt att höra skillnad mot CD.
Postad 27 december 2014 - 10:06
Aristoteles
-
Aristoteles
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Fick en firmware uppdatering idag och nu verkar min Argon funka som den ska dvs den spelar hela låter från början till slut.
Postad 27 december 2014 - 10:30
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5 338 inlägg
Fick en firmware uppdatering idag och nu verkar min Argon funka som den ska dvs den spelar hela låter från början till slut.
Update: Installerat och prövat nu. RCA verkr fungera som det ska. Optisk(digitalt) verkar dras med samma problem som innan. Men rca får väl funka, hör ingen skillnad på onkyo dac och argons ändå :-) ---- Cool, är på bolaget nu, ska genast hem och testa, haft lite andra skumma problem, men jag tror det är min router. Men ny fw kan ju lösa allt kanske ;-)
Redigerat av SKIBBE, 27 december 2014 - 11:20.
Postad 27 december 2014 - 15:26
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Trevligt att det funkar till slut. Då var det alltså ett mjukvaruproblem. Argon har ju förnekat detta innan och skyllt på nätverksstrukturen hemma hos folk. Jag hade rätt hela tiden. God Jul i efterskott Klaus, om du läser denna tråd.
Postad 27 december 2014 - 15:33
jn82
-
jn82
-
Veteran
-
-
1 737 inlägg
Trevligt att det funkar till slut. Då var det alltså ett mjukvaruproblem. Argon har ju förnekat detta innan och skyllt på nätverksstrukturen hemma hos folk. Jag hade rätt hela tiden. God Jul i efterskott Klaus, om du läser denna tråd.
Ja, då vet man att man aldrig ska köpa argon..
Postad 27 december 2014 - 16:49
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5 338 inlägg
Fick ett långs svar av Klaus idag att de jobbar på det nu när rca är löst. Men kommer de fram till att det är hårdvaru relaterat (ca 30% lider av skips på reciver sidan, som nad/onkyo) kunde ej lova att optisk skulle fungera perfekt på alla stärkare där ute då de tog emot/hanterade signalen olika. Var nöjd med hans svar.
Postad 27 december 2014 - 17:06
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Fick ett långs svar av Klaus idag att de jobbar på det nu när rca är löst. Men kommer de fram till att det är hårdvaru relaterat (ca 30% lider av skips på reciver sidan, som nad/onkyo) kunde ej lova att optisk skulle fungera perfekt på alla stärkare där ute då de tog emot/hanterade signalen olika. Var nöjd med hans svar.
Funkar det inte så köper man nåt annat oavsett om man är nöjd med svaret.
Postad 28 december 2014 - 08:08
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5 778 inlägg
I det här fallet verkar det dock bero på hur receivern hanterar den optiska signalen, svårt för argon att lösa?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|