Officiellt PS3 trådlöst stereo headset (291 inlägg)
|
10 år sedan |
Vilket headset? (18 inlägg)
|
10 år sedan |
Sony Official PS3 Wireless Stereo Headset (5 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 06 February 2014 - 08:59
Postad 06 February 2014 - 09:47
Postad 06 February 2014 - 10:46
Gamestop pratar jag om men latheten slog till haha. Dock hatar jag både game och gamestop men nu blev det mediamarkt. Pulse har samma finesser som px4 men jag tycker största finessen med pulse är att dom fungerar trådköst vilket px4a inte gör just nu. Jag har haft en j*vla massa headset av diverse tillverkare och jag är nöjd med pulse iaf.
The 4 rings: ja.
Haha lathet, fyra bokstäver
Vill se ditt spelsätt i Bf4, ligga i en buske med kaffe termos, eller snål åka med polarens tank hela rundan lång
Som befarat kunde jag inte hålla mig och var så klart och hämta ett par Pulse igår.
Första känslan blev, njaa...
Dom ser jäkligt bra ut, sitter underbart på skallen. Men själva ljudet.. Bass prylen är en rolig finnes men låter lätt som ett trasigt bas element. Gäller att hitta ett läge där den bara gör sig lätt påmind. Avstängt är ljudet ganska klent.
surroundljudet upplevde jag som väldigt grötigt, med följd att det var svårt och urskilja exakt vart tex sniper svinet låg i Bf4.
Skall sägas att jag är van med Razer Chiamera som använder sig av en egen dolby digital avkodare.
Och det första jag fick höra när jag hoppade in i polarnas chat var "vilket burkit ljud du har". Alla i chatten upplevde ljudet som burkigt och lite instängt. Dock så vande dom sig efter 6-7 Bf runder
Skall ge Pulsen en ärlig chans över helgen, men som känslan är nu, åker dom tillbaka till butikshyllan och att jag införskaffar ett riktigt spel headset med klok surround dekoder. Tex px4'orna eller Astro.
Redigerat av Firre77, 06 February 2014 - 10:50.
Postad 06 February 2014 - 11:18
Farligt denna lathet
Vill se ditt spelsätt i Bf4, ligga i en buske med kaffe termos, eller snål åka med polarens tank hela rundan lång
Som befarat kunde jag inte hålla mig och var så klart och hämta ett par Pulse igår.
Dom ser jäkligt bra ut, sitter underbart på skallen. Men själva ljudet.. Bass prylen är en rolig finnes men låter lätt som ett trasigt bas element. Gäller att hitta ett läge där den bara gör sig lätt påmind. Avstängt är ljudet ganska klent.
surroundljudet upplevde jag som väldigt grötigt, med följd att det var svårt och urskilja exakt vart tex sniper svinet låg i Bf4.
Skall sägas att jag är van med Razer Chiamera som använder sig av en egen dolby digital avkodare.
Och det första jag fick höra när jag hoppade in i polarnas chat var "vilket burkit ljud du har". Alla i chatten upplevde ljudet som burkigt och lite instängt. Dock så vande dom sig efter 6-7 Bf runder
Skall ge Pulsen en ärlig chans över helgen, men som känslan är nu, åker dom tillbaka till butikshyllan och att jag införskaffar ett riktigt spel headset med klok surround dekoder. Tex px4'orna eller Astro.
Ändra ljudinställningen i bf, låter som du har wartapes på
Ang mitt spelsätt så får du nog tänka om;)
Postad 06 February 2014 - 12:26
Farligt denna lathet
Kan intyga att Solitary inte ligger i någon buske och fikar.
Här spelar vi PTFO!
Tycker du ska ge Pusle en bra chans. Bra ljud i dom som även har blivit bättre efter uppdateringen.
Jag är nöjd med mina.
Har du aktiverat den Bassimpact. med den får man iaf. lite mer baskänsla. Du kan även pröva att
ändra de olika inställningarna som finns tex till shooter! Finns lite olika alternativ.
Burkit ljud verkar det som om vissa lider av. tex jag själv. Enligt andra så låter det lite om om man sitter på toan.
Medan andra som har pulse inte låter burkit eller instängt för mig. Vilket är lite konstigt!
Och som Solitary skrev du kanske har wartapes på!?
Redigerat av Zerokelvin, 06 February 2014 - 12:34.
Postad 06 February 2014 - 14:06
Kan intyga att Solitary inte ligger i någon buske och fikar.
Här spelar vi PTFO!
Tycker du ska ge Pusle en bra chans. Bra ljud i dom som även har blivit bättre efter uppdateringen.
Jag är nöjd med mina.
Har du aktiverat den Bassimpact. med den får man iaf. lite mer baskänsla. Du kan även pröva att
ändra de olika inställningarna som finns tex till shooter! Finns lite olika alternativ.
Burkit ljud verkar det som om vissa lider av. tex jag själv. Enligt andra så låter det lite om om man sitter på toan.
Medan andra som har pulse inte låter burkit eller instängt för mig. Vilket är lite konstigt!
Och som Solitary skrev du kanske har wartapes på!?
Du låter inte burkigt längre
Redigerat av solitarypredator, 06 February 2014 - 14:07.
Postad 06 February 2014 - 14:29
Postad 06 February 2014 - 15:17
Litar på dig, du har ju varit med i Game't ett tagAstro är 100 ggr bättre än Sonys officiella och Sony Pulse imo. Lätt värt pengarna (beroende på hur fattig man är förstås).
pga att kvaliten brukar ju gå hand i hand.. sedan blir ju inte Astro lurarna direkt dyr om man säger att man kommer att ha dom i minst 3-4 år
Postad 06 February 2014 - 15:34
Litar på dig, du har ju varit med i Game't ett tag
sedan så brukar jag oftast köpa dom dyrarare alternativen, brukar löna sig att köpa dyrarare
pga att kvaliten brukar ju gå hand i hand.. sedan blir ju inte Astro lurarna direkt dyr om man säger att man kommer att ha dom i minst 3-4 år
Frågan är mer vad som är värt pengarna. Jag var sugen på PX4 men vet inte om jag är så sugen på att ge ca 1500:- för nya lurar. Lutar mer åt de nya Sony lurarna. Hoppas dock att de är värda sina 799:-. Astro lurarna må vara bättre men de är också mycket dyrare. Vore konstigt om man inte fick bättre lurar för det priset.
Postad 06 February 2014 - 15:58
Du låter inte burkigt längre
Det va ju när du hade ditt andra headset du vart "toamannen"
Haha..Tur man inte vart bajsmannen då.
Postad 06 February 2014 - 17:04
Ja det är ju upp till var & en hur mycket man vill lägga på ett headset mitt nuvarande headset är ett Logitech wireless F540 betalade väll ca. 700 krFrågan är mer vad som är värt pengarna. Jag var sugen på PX4 men vet inte om jag är så sugen på att ge ca 1500:- för nya lurar. Lutar mer åt de nya Sony lurarna. Hoppas dock att de är värda sina 799:-. Astro lurarna må vara bättre men de är också mycket dyrare. Vore konstigt om man inte fick bättre lurar för det priset.
för det, det fungerar men är lite brusigt + att batteriet är dåligt så jag sitter med USB ladd kabeln i hela tiden.
Så denna gång tänker jag köpa ett Headset som skall ha riktigt bra ljud, vill inte ha något brus, sedan hoppas jag att det är bra kvalite på Astro
visst kan jag tycka att det är dyrt o lägga ca. 2600 kr på ett headset, men jag tänker på att det blir ju inte så dyrt endå om dom fungerar fel fritt i minst 3 år
sedan kommer jag anv. dom i stortsätt varje dag & då vill jag ha det bästa ljudet jag kan få för rimmliga pengar.
Postad 06 February 2014 - 17:08
Ja det är ju upp till var & en hur mycket man vill lägga på ett headset mitt nuvarande headset är ett Logitech wireless F540 betalade väll ca. 700 kr
för det, det fungerar men är lite brusigt + att batteriet är dåligt så jag sitter med USB ladd kabeln i hela tiden.
Så denna gång tänker jag köpa ett Headset som skall ha riktigt bra ljud, vill inte ha något brus, sedan hoppas jag att det är bra kvalite på Astro
visst kan jag tycka att det är dyrt o lägga ca. 2600 kr på ett headset, men jag tänker på att det blir ju inte så dyrt endå om dom fungerar fel fritt i minst 3 år
sedan kommer jag anv. dom i stortsätt varje dag & då vill jag ha det bästa ljudet jag kan få för rimmliga pengar.
Läser man recensionerna på prisjakt så är det en hel del gnäll på Astro, det brusar m.m. Inte acceptabelt för dom pengarna.
Postad 06 February 2014 - 17:25
Postad 06 February 2014 - 17:30
Läser man recensionerna på prisjakt så är det en hel del gnäll på Astro, det brusar m.m. Inte acceptabelt för dom pengarna.
Nu vet jag inte vilken version det gäller men jag har astro a40 och de brusade bara när mixampen laddades. Körde man med batterypacken så var det inga problem. Jag har den gamla mixamp PRO 2010 versionen. Den som säljs nu är PRO 2013. Det är den som det går att uppdatera fw på. Vet inte om det felet finns längre på dem
Postad 06 February 2014 - 18:26
Postad 06 February 2014 - 18:31
A50 är fortfarande det bästa headsetet jag någonsin använt.
Postad 06 February 2014 - 18:52
Inget jag tänkt på, men det är säkert så. Ser det dock inte som något problem och håller med. Ljudet är i värdsklass. Väldigt "verklighetstroget" och äkta. Inte det minsta grötigt utan väldigt sorterat.Kan meddela att det är ett litet surr vid total tystnad i den högra kåpan. Dock är detta något som man får lyssna efter och så fort som ljud spelas så kan man inte höra detta.
A50 är fortfarande det bästa headsetet jag någonsin använt.
Men som jag sagt innan. Svårt att rekommendera detta för nästan 3000kr. Sjukt mycket pengar för ett Headset, men vill man ha ett jävligt bra Headset så är nog detta en bra kandidat!
Postad 06 February 2014 - 19:34
Som jag skrivit tidigare, så är jag riktigt nöjd med mina px4. vill bara att sony kommer ut med blåtands protokoll till dom.
Jag är oxå riktigt nöjd med mina..=)
Postad 06 February 2014 - 19:41
Jag har nya A40 och de brusar inte.
Detta var A50 och tydligen ett fel Astro har bekräftat. Läs omdömena på prisjakt om dom
Postad 07 February 2014 - 09:12
Jag tror jag har läst om du kopplar ljudet med optisk kabel så skall det inte brusa. sedan är ju alla nöjd med Astro A50 här på forumetLäser man recensionerna på prisjakt så är det en hel del gnäll på Astro, det brusar m.m. Inte acceptabelt för dom pengarna.
så det blir nog dom jag köper.
Postad 07 February 2014 - 09:18
Vissa kanske inte "vill" höra bruset och därför inte "uppfattar" det.
Postad 07 February 2014 - 09:23
Dum fråga men det finns ingen firmware uppdatering på Pulse va?
Om du har PS3:an kan du ladda hem Pulse appen till den och uppdatera dom!
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/program/pulse-hanteringsapp/cid=EP9000-NPEA00476_00-MILKATRILITHIUM1
Liknande app skall komma till PS4:an!
Postad 07 February 2014 - 12:23
Visst finns det en updaterings knapp, men det enda den gör och finns till för verkar vara att "updatera" lurarna med dom nya ljudinställningarna man väljer att vilja ha, tex byta ut music och Shooter till Gta och Last of us ljudbilder.
Updateras verkligen mjukvaran, i sådant fall vart kan man utläsa vilken man har och vilken som är den nyaste?
Redigerat av Firre77, 07 February 2014 - 14:39.
Postad 09 February 2014 - 00:42
På ps3 tror jag en laddning höll cirka 7 timmar, men nu när man använder dem på ps4:an så har batteriet tagit slut på cirka 3 timmar :-(
Postad 09 February 2014 - 14:59
Redigerat av Mr Bubbles, 09 February 2014 - 15:00.
Postad 09 February 2014 - 16:46
Kan inte tänka mig att ljudet är bättre i något av de trådlösa men samtidigt är det ju det där med att man slipper kablarna och kanske får surroundljudet.
Tänkte invänta lite tester på det nya orginal-headsetet och se hur det presterar.
Men är det någon som vet någon bra lösning på att använda ett headset med lång kabel och två kontakter? Finns det någon bra kabelvinda eller dylikt att lösa problemet med lång kabel? Tänkte köpa en sån 2-till-1-headset-adapter för att koppla in i kontrollen i så fall för att koppla in med USB i konsolen och ha en kabel över hela vardagsrummet är inte så trevligt.
Annars känns ju A50 Refurb som ett bra köp, även om man får vänta närmare två månader på det.
Postad 09 February 2014 - 20:11
Postad 10 February 2014 - 09:11
Dom reviews jag sett på Gold än så länge verkar mycket nöjda; inte bara för att dom är billiga utan för att dom helt enkelt är "tillräckligt bra".
Postad 10 February 2014 - 09:11
Äsch! Gold skulle ju komma idag enligt butikssidorna men har nu 12/2 som lanseringsdatum. Höll på att få tokspel på mina PX21:or, dess sladd och framför allt reglage igår. Så lätt att råka ställa ner chatljudet till noll, volymen till max eller basen på max.
Ja jag såg det jag med. Tänkte att jag skulle få den skickad idag redan men såg då att de ändrat releasedatum. Jaja man dör inte
Postad 10 February 2014 - 09:37
http://youtu.be/VB6bic61wGQ
Redigerat av WarpGuN, 10 February 2014 - 09:37.
Postad 10 February 2014 - 09:41
denna snubben är rätt nöjd
http://youtu.be/VB6bic61wGQ
Sett den jag med, hoppas de är precis som han säger
Postad 10 February 2014 - 11:53
Postad 10 February 2014 - 11:56
edit: en recension till
http://www.youtube.c...tion_3984038361
Redigerat av WarpGuN, 10 February 2014 - 12:56.
Postad 10 February 2014 - 12:55
När kommer den till mm?
Var inne på MM i Växjö tidigare idag och frågade. Då sa de "i mitten på februari men vi har inte fått exakt datum".
Postad 10 February 2014 - 17:08
Postad 10 February 2014 - 17:17
Tycker bass impact är skumt... Spelar knappt nån roll om jag har på Max lr Min,samma bas... Har bara kört Pulse trådlöst.Hur upplever ni andra med Pulse ang detta?
Enda gången det är bra är om man har musikläget aktiverat
Postad 10 February 2014 - 17:59
Postad 10 February 2014 - 18:03
Aha jag använder Game alt Shooter
i annat fall får man väl ha den avstängd helt. Kör du trådlöst?Har du hört talas om nån App till dessa lurar??
Jag har den avstängd när jag spelar!
Ja appen är påväg till Ps4an
Postad 10 February 2014 - 18:17
Tycker bass impact är skumt... Spelar knappt nån roll om jag har på Max lr Min,samma bas... Har bara kört Pulse trådlöst.Hur upplever ni andra med Pulse ang detta?
Körde ett tag med bass impact på men tycker den vibrerade hela tiden. Om jag har funktionen på så är allt över andra sträcket är för mycket för mig!
Postad 10 February 2014 - 18:24
Detta gäller Sony pulse ägare också!
Glöm inte uppdatera lurarna heller, i appen
Redigerat av solitarypredator, 10 February 2014 - 18:29.
Postad 10 February 2014 - 18:46
Hittar bara denna men den har funnits flera månader:
https://itunes.apple...d410896080?mt=8
Redigerat av Micleg, 10 February 2014 - 18:47.
Postad 10 February 2014 - 19:48
Länk?
Hittar bara denna men den har funnits flera månader:
https://itunes.apple...d410896080?mt=8
Starta ps4an och sök där.
Man tar bort ljudprofiler med fyrkant sen kan man lägga till nya!
Redigerat av solitarypredator, 10 February 2014 - 19:49.
Postad 10 February 2014 - 19:51
Redigerat av The 4 Rings, 10 February 2014 - 19:56.
Postad 10 February 2014 - 19:56
Headset companion appen finns nu i store men ni måste söka på den för att få fram den!
Detta gäller Sony pulse ägare också!
Glöm inte uppdatera lurarna heller, i appen
Oj va snabba Sony va nu då för en gångs skull!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Officiellt PS3 trådlöst stereo headset
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?