Har någon mer problem med att säsongslistorna bara visar "S" ? Jag har döpt alla serier efter formatet "The.Big.Bang.Theory.S01E01" men när jag går in på en serie och ska välja säsong heter alla bara "S". Dock så får alla säsonger rätt poster.
nVidia Shield Pro Android TV 500GB
(Mediaspelare)
|
5
|
(11)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV Pro 500GB (2017)
(Mediaspelare)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV 16GB (2017)
(Mediaspelare)
|
7
|
(38)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV 16GB (2017) (Remote Only)
(Mediaspelare)
Rapporterad
|
5
|
(15)
|
Inga priser | |
nVidia Shield TV Pro 16GB (2019)
(Mediaspelare)
|
3
|
(94)
|
2 390:- |
Postad 14 November 2015 - 21:53
Har någon mer problem med att säsongslistorna bara visar "S" ? Jag har döpt alla serier efter formatet "The.Big.Bang.Theory.S01E01" men när jag går in på en serie och ska välja säsong heter alla bara "S". Dock så får alla säsonger rätt poster.
Vad kör du? I plex funkar det bra för mig.
Postad 14 November 2015 - 22:54
Till er som har rootat och använder full os, vad är det för fördelar/nackdelar och fungerar allt som det ska med kontroll osv?
Redigerat av RobbeR011, 14 November 2015 - 22:55.
Postad 15 November 2015 - 09:18
Vad kör du? I plex funkar det bra för mig.
Kör Kodi och filerna ligger på en NAS. Jag får testa plex.
Postad 15 November 2015 - 16:16
Postad 15 November 2015 - 21:19
engan87, den 14 Nov 2015 - 14:31, skrev:Har någon mer problem med att säsongslistorna bara visar "S" ? Jag har döpt alla serier efter formatet "The.Big.Bang.Theory.S01E01" men när jag går in på en serie och ska välja säsong heter alla bara "S". Dock så får alla säsonger rätt poster.
Fick samma problem som dig när jag bytte tema. Har provat orginaltemat igen men fortfarande bara ett "S".
Postad 16 November 2015 - 08:50
Det är en bugg, om du ändrar till engelska så fungerar det.
Postad 16 November 2015 - 10:13
Har varit borta ett tag från hela streamer-scenen då jag gick över till powerdvd.
Men klarar nu kodi och Shield att mata ut korrekt PCM 7.1 med truehd/dts-hdma/atmos etc i Kodi (inte dts-core dvs)?
Hur tycker ni Shield fungerar att streama bd-iso över lan?
Sugen på denna men jag orkar inte ge mig in i ytterligare en streamer där det lovas att stöd ska implementeras allt eftersom.
Redigerat av Unregistered577c6879, 16 November 2015 - 10:39.
Postad 16 November 2015 - 10:40
Har varit borta ett tag från hela streamer-scenen då jag gick över till powerdvd.
Men klarar nu kodi och Shield att mata ut korrekt PCM 7.1 med truehd/dts-hdma i Kodi (inte dts-core dvs)?
Hur tycker ni Shield fungerar att streama bd-iso över lan?
Sugen på denna men jag orkar inte ge mig in i ytterligare en streamer där det lovas att stöd ska implementeras allt eftersom.
Kodi sköter en korrekt avkodning av dtshd och truehd till pcm det är bara orört den inte kan skicka ut det än så länge.
Postad 16 November 2015 - 11:53
Är felet i Svt-appen och även chromecast stödet (DHCP) Nvidias buggrättninguppgift eller SVT:s?
Postad 16 November 2015 - 12:58
Nylig ägare till denna,och dolar lite med Kodi för första gången.När jag ska gå ur Kodi kör jag på exit knappen i vänster hörnet och då tog det nu när jag timade det 1 min 50 sek att komma ur skiten....bara låst skärm....känns inte rätt va? ![]()
Postad 16 November 2015 - 14:22
frollic, den 16 Nov 2015 - 13:21, skrev:frollic, den 16 Nov 2015 - 13:21, skrev:
ATV4 vs Chromecast 2 vs nShield
http://m3.idg.se/2.1...ield-android-tv
Dom dissar Nvidia för att fjärren kostar 700 kr,den kostar vad jag ser 569kr....och om man köper på elgiganten kommer den på köpet nu...fick ingen med...ska gå tebaks o höra om man kan få den i efterhand iom 30 dagar öppet köp osv...annars lämnar jag tebaks den o köper den igen MED fjärren ![]()
Edit : det var inga problem,åkte till Giganten och fick en fjärr.
Redigerat av Unregistered40562de1, 16 November 2015 - 15:33.
Postad 16 November 2015 - 14:41
Dom dissar Nvidia för att fjärren kostar 700 kr,den kostar vad jag ser 569kr....och om man köper på elgiganten kommer den på köpet nu...fick ingen med...ska gå tebaks o höra om man kan få den i efterhand iom 30 dagar öppet köp osv...annars lämnar jag tebaks den o köper den igen MED fjärren
Fjärrkontrollen med på köpet? Det låter bra. Var har du läst det?
EDIT: Glöm det, hittade det själv nu på Elgigantens sidor. Och de har samma lägre pris som komplett.se. Kampanjen gäller året ut, så det går ju att fundera lite, men det är ju riktigt bra.
Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 16 November 2015 - 14:45.
Postad 16 November 2015 - 16:26
Fjärrkontrollen med på köpet? Det låter bra. Var har du läst det?
EDIT: Glöm det, hittade det själv nu på Elgigantens sidor. Och de har samma lägre pris som komplett.se. Kampanjen gäller året ut, så det går ju att fundera lite, men det är ju riktigt bra.
Fjärren med var det som fick mig att ta steget. Beställd...
Postad 16 November 2015 - 16:40
Intressant, Apple bästa mediaspelaren? Har då aldrig ägt en enda ios-produkt som kan kan spela någon media överhuvudtaget som inte marknadsförs av apple. Den duger säkert däremot till att streama webbinnehåll.
Lägger nog in en beställning på elgiganten och testar.
Postad 16 November 2015 - 17:03
Intressant, Apple bästa mediaspelaren? Har då aldrig ägt en enda ios-produkt som kan kan spela någon media överhuvudtaget som inte marknadsförs av apple. Den duger säkert däremot till att streama webbinnehåll.
Lägger nog in en beställning på elgiganten och testar.
Om du läste artikeln ordentligt hade du förstått varför den är bäst.
Bäst bland annat p.g.a helheten,många appar,integrationen med alla andra Apple prylar.
Angående filformaten så nu med AppStore finns det/kommer det spelare som klarar alla filformat.
VLC och Infuse är på ingång och t.o.m Kodi är på väg.
Vad man kan se i denna tråd kommer alla dessa appar fungera bättre än vad dom gör på Nvidia.
Postad 16 November 2015 - 17:09
Bäst bland annat p.g.a helheten,många appar,integrationen med alla andra Apple prylar.
Angående filformaten så nu med AppStore finns det/kommer det spelare som klarar alla filformat.
Vad man kan se i denna tråd kommer alla dessa appar fungera bättre än vad dom gör på Nvidia.
Dock det som gör att atv4 går bort är att stödet för 24hz inte finns, hatar judder förstår inte hur man kan lansera en mediaspelare utan att ha stöd för detta.
Postad 16 November 2015 - 17:17
Dock det som gör att atv4 går bort är att stödet för 24hz inte finns, hatar judder förstår inte hur man kan lansera en mediaspelare utan att ha stöd för detta.
Nonsens....24Hz ÄR problemet.
http://www.projector.../judder_24p.htm
The Warner Bros logo splashes onto the screen. The globe rotates slowly. The map of the Mediterranean is rendered in breathtaking sharp detail. You smile in deep satisfaction with your new system. And then it happens. At two minutes and 3 seconds into the film, the camera holds the skyline for a moment, then pans slowly down to street level. You recoil in horror as the picture comes completely unhinged. It stutters and shakes like a delirious madman. The buildings are seemingly in the throes of a bizarre earthquake. It hurts to watch it. You blink repeatedly in disbelief. How could your brand new state-of-the-art 1080p projection system with pure, native 24p transmission come so dramatically unglued?
Welcome to 24p. What you just experienced was motion judder, an extremely annoying artifact that derives from the fact that movies are filmed at 24 frames per second (fps). The 24 fps sampling rate was adopted as a de facto standard in 1926 when the budding film industry recognized they needed a sampling rate fast enough to support a coherent audio track
Ni eftersträvar en standard som kom 1928...1928!!! Snacka om att bakåtsträva ![]()
Postad 16 November 2015 - 17:19
Dock finns det inte så mycket media inspelad i snabbare framerate än 24hz och när du spelar den i högre framerate så blir det judder handlar inte om att vara bakåtsträvare.Nonsens....24Hz ÄR problemet.
http://www.projector.../judder_24p.htm
Ni eftersträvar en standard som kom 1928...1928!!! Snacka om att bakåtsträva
Postad 16 November 2015 - 17:20
Ok vad bra. Då kan jag se fram emot att spela upp mina bd-iso utan 24p och HD-ljud. Bäst som sagt!
Apple vet bäst som sagt. FIlm som är filmad i 24p ska naturligtvis inte spelas upp så. Det vore ju helt ologiskt.
Redigerat av Unregistered577c6879, 16 November 2015 - 17:20.
Postad 16 November 2015 - 17:21
Dock finns det inte så mycket media inspelad i snabbare framerate än 24hz och när du spelar den i högre framerate så blir det judder handlar inte om att vara bakåtsträvare.
Ja ja vi säger väl det för husfridens skull
![]()
Postad 16 November 2015 - 19:56
Oj perfekt. Jag hade tänkt vänta till black friday då det brukar vara 10% på hela sortimentet, men det står faktiskt max till 31/12 så det kan försvinna tidigare.Fjärrkontrollen med på köpet? Det låter bra. Var har du läst det?
Edit, skit den finns i 40 EG butiker, men inte i Göteborg
Redigerat av e3henri, 16 November 2015 - 20:00.
Postad 16 November 2015 - 20:05
Lite märkligt test, men o andra sidan kanske man inte ska förvänta sig så mycket av M3...
När det kommer till att ha stöd för olika videoformat kommer ju verkligen Apple till korta. Har även svårt att tänka mig att Kodi kommer till Apple TV om vi nu inte pratar om jailbreak.
Vill man endast använda Appar som Netflix, Svt play , HBO, TV4 play mm. Lär ju AppleTV vara ett bra val. Man får ju även tillgång till iTunes som tillsammans med Netflix är de bästa streaming-tjänsterna (enligt mitt tycke).
Ska man köra MKV AVCHD, DTS-HD, mm. så lär det ju inte vara någon större hit.
Sen att varken Apple eller Google har bra stöd för olika uppdateringsfrekvenser är ju bara bedrövligt.
Det är nog tur att det är Nvidia som har gjort Shielden annars hade vi nog fått nöja oss med 60hz.
Postad 16 November 2015 - 20:08
Oj perfekt. Jag hade tänkt vänta till black friday då det brukar vara 10% på hela sortimentet, men det står faktiskt max till 31/12 så det kan försvinna tidigare.
Edit, skit den finns i 40 EG butiker, men inte i Göteborg:Vill ju köpa i butik så man får prisgaeanti
Apropå fjärrkontroll. Har man en TV/Projektor som har stöd för HDMI-cec så ser jag inte riktigt vitsen med en separat fjärrkontroll.
Postad 16 November 2015 - 20:34
Oj perfekt. Jag hade tänkt vänta till black friday då det brukar vara 10% på hela sortimentet, men det står faktiskt max till 31/12 så det kan försvinna tidigare.
Ja, du har ju rätt: det står längst t.o.m. 31/12. Hade också tänkt vänta tills black friday. Och tills jag kommer på om jag vill ha 16 GB eller 500 GB. Hmm ...
Postad 16 November 2015 - 20:49
Apropå fjärrkontroll. Har man en TV/Projektor som har stöd för HDMI-cec så ser jag inte riktigt vitsen med en separat fjärrkontroll.
Har kört en Raspberry via HDMI och tycker det saknas funktioner. Hade visserligen tänkt styra med Harmony fjärr ändå...
Postad 16 November 2015 - 20:53
Ett test i M3 säger inte mycket. Det handlar om en persons åsikt (en person som troligen inte har bättre kompetens än snittanvändaren i denna tråden). Det var länge sedan jag sa upp min prenumeration.Lite märkligt test, men o andra sidan kanske man inte ska förvänta sig så mycket av M3...
När det kommer till att ha stöd för olika videoformat kommer ju verkligen Apple till korta. Har även svårt att tänka mig att Kodi kommer till Apple TV om vi nu inte pratar om jailbreak.
Vill man endast använda Appar som Netflix, Svt play , HBO, TV4 play mm. Lär ju AppleTV vara ett bra val. Man får ju även tillgång till iTunes som tillsammans med Netflix är de bästa streaming-tjänsterna (enligt mitt tycke).
Ska man köra MKV AVCHD, DTS-HD, mm. så lär det ju inte vara någon större hit.
Sen att varken Apple eller Google har bra stöd för olika uppdateringsfrekvenser är ju bara bedrövligt.
Det är nog tur att det är Nvidia som har gjort Shielden annars hade vi nog fått nöja oss med 60hz.
Postad 16 November 2015 - 21:00
Den blir bäst i t ex i ett Svensson test. Bra balans mellan funktion och streaming.
Hade man kört t ex test för HTPC hade det inte kommit långt.
Intressant att du nu säger att den klarar allt? Är alla HD-ljudformat redo?
Och att säga att 24hz inte är ett problem säger en hel del. Vanligaste formatet inom film och upplevelsen är ganska mediokert.
ATV4 är inget för hemmabiofantasten.
Postad 16 November 2015 - 21:01
Kan man inte köra med Collect@Store, eller funkar det endast på lagerförda varor ?Edit, skit den finns i 40 EG butiker, men inte i Göteborg
:Vill ju köpa i butik så man får prisgaeanti
Postad 16 November 2015 - 21:20
Den blir bäst i t ex i ett Svensson test. Bra balans mellan funktion och streaming.
Och att säga att 24hz inte är ett problem säger en hel del. Vanligaste formatet inom film och upplevelsen är ganska mediokert.
Den har endast stöd för mv4 etc. Allt annat (mkv , DTS mm,) får omvandlas via mjukvara. Min erfarenhet är att det brukar funka riktigt dåligt. I de fall jag vill spela upp något på mina IOS enheter, får jag vackert konvertera det till passande format.
Postad 16 November 2015 - 21:21
Är inte tidningen M3 för Svensson? Eller vilka trodde du den är riktade till?
HTPC är inte en jämförbar hårdvara och verkligen ingenting för Svensson.
Jag skrev att det är apparna som gör att den klarar av alla fil-format
24Hz är ett icke problem men tydligen inte för filmnördar som sitter nagelfar allt.
ATV4 är verkligen något för alla,beror helt på hur orimliga krav man har.
Den har endast stöd för mv4 etc. Allt annat (mkv , DTS mm,) får omvandlas via mjukvara. Min erfarenhet är att det brukar funka riktigt dåligt. I de fall jag vill spela upp något på mina IOS enheter, får jag vackert konvertera det till passande format.
Nej det behöver du inte. Använd Infuse eller VLC så slipper du konvertera.
Postad 16 November 2015 - 21:37
24Hz är ett icke problem men tydligen inte för filmnördar som sitter nagelfar allt.
VLC konverterar åt dig vilket är en ganska stor skillnad om du jämför med shield som har stöd för formaten via hårdvaran. IOS låter inte utvecklarna komma åt de funktionerna som på Android.
Postad 16 November 2015 - 21:57
Edit, skit den finns i 40 EG butiker, men inte i Göteborg:Vill ju köpa i butik så man får prisgaeanti
Det verkar ändå inte finnas andra fysiska butiker som säljer den. Så kör på Internet.
Postad 16 November 2015 - 22:02
Alltid lika kul att det är du som avgör vad som är problem eller inte....
Postad 16 November 2015 - 22:29
VLC konverterar åt dig vilket är en ganska stor skillnad om du jämför med shield som har stöd för formaten via hårdvaran. IOS låter inte utvecklarna komma åt de funktionerna som på Android.
Nej det sker ingen konvertering när man använder VLC.
Apple har aldrig hindrat utvecklarna att tillverka sina egna medaispelare.
Läs här. http://firecore.com/infuse
Alltid lika kul att det är du som avgör vad som är problem eller inte....
Så du ska tala om för mig och alla andra som inte upplever det som ett problem att det är det?
Min poäng är att bara för att det är ett problem för några hängivna fans här så är det inte det för många många andra.
Postad 16 November 2015 - 23:02
Dagisnivå här? Ganska meningslöst att försöka "bestämma" vilka funktioner som är viktiga eller inte.
Alla tycker olika.
Själv är jag orolig att KODI överlag är lite mindre Svensson än min Boxee box, men samtidigt roligare, snabbare och snyggare om jag väl får den att fungera på ett lättanvänt sätt.
Jag är filmnörd och är beredd att betala dubbla priset för Shield mot Nexus player bara för att få 23,976Hz istället för 24 (struntar i 4k och spel).
För andra så duger 60Hz rakt av.
Postad 16 November 2015 - 23:16
Dagisnivå här? Ganska meningslöst att försöka "bestämma" vilka funktioner som är viktiga eller inte.
Alla tycker olika.
Själv är jag orolig att KODI överlag är lite mindre Svensson än min Boxee box, men samtidigt roligare, snabbare och snyggare om jag väl får den att fungera på ett lättanvänt sätt.
Jag är filmnörd och är beredd att betala dubbla priset för Shield mot Nexus player bara för att få 23,976Hz istället för 24 (struntar i 4k och spel).
För andra så duger 60Hz rakt av.
Exakt och jag uttrycker min ![]()
Postad 17 November 2015 - 00:17
Kodi sköter en korrekt avkodning av dtshd och truehd till pcm det är bara orört den inte kan skicka ut det än så länge.
Kan du länka till någonstans där de bekräftar att dtshd (inte core) decodas till lpcm? Hittar inget i changelog att de lagt in stöd för det.
Postad 17 November 2015 - 06:04
Lustigt att det nämns att HTPC inte är för svensson... farsan har beställt att jag ska fixa sån nu, för enkelheten med playkanaler, och jag kan lägga in film åt honom... han är pensionär, och tycker det är så smidigt hos oss när han använder vår HTPC... han är mest ute efter ytube, svtplay, kodi och surf... ![]()
Nån mediaspelare hade vart svårare för honom är jag helt säker på...
Redigerat av Garrett, 17 November 2015 - 06:11.
Postad 17 November 2015 - 06:40
Lustigt att det nämns att HTPC inte är för svensson... farsan har beställt att jag ska fixa sån nu, för enkelheten med playkanaler, och jag kan lägga in film åt honom... han är pensionär, och tycker det är så smidigt hos oss när han använder vår HTPC... han är mest ute efter ytube, svtplay, kodi och surf...
Nån mediaspelare hade vart svårare för honom är jag helt säker på...
Så om det är för svensson och så enkelt varför fixar han det inte själv?
Redigerat av lappen71, 17 November 2015 - 06:41.
Postad 17 November 2015 - 06:47
Så om det är för svensson och så enkelt varför fixar han det inte själv?
Han vill bara ha tips vilken dator han ska ha typ... han får ju mycket svårare om han ska surfa, kolla ytube, playkanaler med mediaspelare... aldrig haft nån mediaspelare som är smidigare än HTPC... och jag har haft... en hel del olika, tappat räkningen...
Han hade la kunnat fixa det själv tror jag, sladdarna vet han vart dom ska, dator kan han basic om. men han vill väl att vi gör det tillsammans, lite hjälpas åt, som man gör i familjer... iaf dom flesta, hoppas jag ![]()
EDit: Dock kommer man ju billigare undan med mediaspelare.
Redigerat av Garrett, 17 November 2015 - 06:51.
Postad 17 November 2015 - 06:54
Han vill bara ha tips vilken dator han ska ha typ... han får ju mycket svårare om han ska surfa, kolla ytube, playkanaler med mediaspelare... aldrig haft nån mediaspelare som är smidigare än HTPC... och jag har haft... en hel del olika, tappat räkningen...
Han hade la kunnat fixa det själv tror jag, sladdarna vet han vart dom ska, dator kan han basic om. men han vill väl att vi gör det tillsammans, lite hjälpas åt, som man gör i familjer... iaf dom flesta, hoppas jag
EDit: Dock kommer man ju billigare undan med mediaspelare.
Jag förstår till fullo att du vill hjälpa din far och att han vill ha hjälp ![]()
Men det måste du hålla med om att en HTPC kräver mer handpåläggning än en dedikerad mediaspelare att få fungera tillfredställande.
Har själv satt upp några i mina dagar men insett att vilken mediaspelare som helst är enklare komma igång direkt ur kartong.
Postad 17 November 2015 - 07:02
Om man inte köper en färdig HTPC med w8 kan det va lite mer pill... om man ska lägga in w8, Kodi... men sen är det ju smidigare för många saker... ![]()
Kanske blir lite offtopic här, nästan lite HTPC vs Mediaspelare.... ![]()
Postad 17 November 2015 - 07:21
Jag har haft Apple TV sedan flera år, de flesta mediaspelare PPC, WD, Dune, Xtreamer, Shield osv osv
Apple TV är klart överlägsen vad gäller gränssnitt enkelhet och allt bara funkar! Att streama filmer är inte riktigt vad Apple TV är gjord för, det är ändå inte ett lagligt alternativ i de flesta situationer och inget Apple vill stödja. Men med Plex, VLC osv så finns funktionen och för de som vill streama MKV med DTS, DD så fungerar detta utmärkt.
Vi som har lite mer krav som HD ljud och BD filmer samt 3D får se efter annat, varför måste en pryl vara bäst på allt? Efter allt jag testat så finns ingen pryl som klarar allt perfekt idag. Kombinationen jag kör idag tycker jag fungerar utmärkt.
Dune Base 3D - Streama alla filmer som ligger på 3 USB diskar. MKV med Atmos, 3D filmer med Atmos, allt fungerar perfekt.
Apple TV4 - Används för se på ViaPlay, TV4, SVT (Uppdrag Granskning
osv. Streama från iPhone, iPad, Macbook
Samsung TV 78" Denna kör jag Netflix på med Ultra HD, det jag saknar är YouTube 4k stöd men det får jag om jag byter connectboxen.
Är sugen på en Shield igen, men tycker den haltar i mkt, dels att den inte ersätter Apple TV, Dune och blir ännu en pryl i hyllan! Det som jag gillade med Shield är 4k samt YouTube stödet. Spelen impade inte på mig, då har jag hellre min PS4:a. Om Shield kan börja streama 4k spel i sin affär så är den solklart köp, men desvärre lär vi inte få se det på några år.
Kommer nog byta till en Zappiti 4k spelare som ersätter Dune då jag slipper köra Windows för YaDis och få ett snyggt GUI direkt i spelaren, 4k YouTube stöd och gör allt min Dune gör idag!
Drömmen är ju att någon släpper en Mediaspelare med full Ultra HD stöd för 3D, HD ljud samt fungerar med Kodi, XBMC, förstår inte att det inte redan finns egentligen då tekniken finns. De 4k spelare som finns ute nu har HDMI 1.4 vilket för mig inte är det jag letar efter. Sedan faller dem direkt på att man måste köra olika uppspelare eller så är det andra problem man måste kringgå.
Postad 17 November 2015 - 08:54
Amazon kör en drive nu, rabatt på $25 + fjärr ($50) på köpet!
http://www.amazon.co...s=nvidia shield
-edit-
Såg längre upp i tråden att elgiganten visst redan har erbjudande om fjärr på köpet.
Redigerat av Unregistered7cd4e003, 17 November 2015 - 09:48.
Postad 17 November 2015 - 09:49
Nej det sker ingen konvertering när man använder VLC.
Apple har aldrig hindrat utvecklarna att tillverka sina egna medaispelare.
Läs här. http://firecore.com/infuse
Så du ska tala om för mig och alla andra som inte upplever det som ett problem att det är det?
Min poäng är att bara för att det är ett problem för några hängivna fans här så är det inte det för många många andra.
På IOS är utvecklare styrda av vad som finns i Apple Media Layer. Du har inte samma problem i Android.
Infuse och liknande appar som den, omkodar filmer mm. till det som funkar i IOS. På nyare iOS prylar funkar det hyfsat bra i och med att dagens hårdvara är kraftfull.
Skillnaden mot Android är att beroende på vilken hårdvara du har, behöver ingen omkodning ske då Android låter utvecklarna få tillgång till andra API:r , chipset funktioner mm.
Apple TV4
H.264-video upp till 1080p, 60 bilder/s, High Profile eller Main Profile nivå 4.2 eller lägre
H.264 Baseline Profile nivå 3.0 eller lägre med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s per kanal, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov
MPEG-4-video upp till 2,5 Mbit/s, 640 × 480 pixlar, 30 bilder/s, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud i filformaten .m4v, .mp4 och .mov
HE‑AAC (V1), AAC (16 till 320 Kbit/s), skyddad AAC (från iTunes Store), MP3 (16 till 320 Kbit/s), MP3 VBR, Audible (formaten 2, 3 och 4), Apple Lossless, AIFF samt WAV; Dolby Digital 5.1 och Dolby Digital Plus 7.1
Nvidia Shield
4K Ultra HD ready 4K playback at 60 FPS (VP9, H265, H264)
4K capture at 30 FPS (H264, H265) Supports: MPEG-2/ MPEG-4/ Xvid/ DivX/ WMV9/ ASF/ AVI/ MKV/ MOV/ M2TS/ MPEG-TS/ H.263/ H.264/ H.265/ VC-1/ VP8/ VP9
7.1 and 5.1 surround sound pass through over HDMI
High-resolution audio playback up to 24-bit/192 kHz over HDMI and USB
High-resolution audio up-sample to 24-bit/192 kHz over USB
Supports: AAC, AAC+, eAAC+, MP3, WAVE, AMR, OGG Vorbis, FLAC, PCM, WMA, WMA-Pro, WMA-Lossless, DD+/DTS (pass-through), DTS-HD MA (pass-through), Dolby TrueHD (pass-through)
Postad 17 November 2015 - 12:01
Jag har haft Apple TV sedan flera år, de flesta mediaspelare PPC, WD, Dune, Xtreamer, Shield osv osv
Apple TV är klart överlägsen vad gäller gränssnitt enkelhet och allt bara funkar! Att streama filmer är inte riktigt vad Apple TV är gjord för, det är ändå inte ett lagligt alternativ i de flesta situationer och inget Apple vill stödja. Men med Plex, VLC osv så finns funktionen och för de som vill streama MKV med DTS, DD så fungerar detta utmärkt.
Vi som har lite mer krav som HD ljud och BD filmer samt 3D får se efter annat, varför måste en pryl vara bäst på allt? Efter allt jag testat så finns ingen pryl som klarar allt perfekt idag. Kombinationen jag kör idag tycker jag fungerar utmärkt.
Dune Base 3D - Streama alla filmer som ligger på 3 USB diskar. MKV med Atmos, 3D filmer med Atmos, allt fungerar perfekt.
Apple TV4 - Används för se på ViaPlay, TV4, SVT (Uppdrag Granskning
osv. Streama från iPhone, iPad, Macbook
Samsung TV 78" Denna kör jag Netflix på med Ultra HD, det jag saknar är YouTube 4k stöd men det får jag om jag byter connectboxen.
Är sugen på en Shield igen, men tycker den haltar i mkt, dels att den inte ersätter Apple TV, Dune och blir ännu en pryl i hyllan! Det som jag gillade med Shield är 4k samt YouTube stödet. Spelen impade inte på mig, då har jag hellre min PS4:a. Om Shield kan börja streama 4k spel i sin affär så är den solklart köp, men desvärre lär vi inte få se det på några år.
Kommer nog byta till en Zappiti 4k spelare som ersätter Dune då jag slipper köra Windows för YaDis och få ett snyggt GUI direkt i spelaren, 4k YouTube stöd och gör allt min Dune gör idag!
Drömmen är ju att någon släpper en Mediaspelare med full Ultra HD stöd för 3D, HD ljud samt fungerar med Kodi, XBMC, förstår inte att det inte redan finns egentligen då tekniken finns. De 4k spelare som finns ute nu har HDMI 1.4 vilket för mig inte är det jag letar efter. Sedan faller dem direkt på att man måste köra olika uppspelare eller så är det andra problem man måste kringgå.
Tusen plus på det ![]()
Postad 17 November 2015 - 13:04
Blir fn..inte klok på Shield:n och Viasat och HBO apparna. Apparna funkar funkar fint på platta och mobil men låser sig och strular Shield:n hela tiden. Kan inte riktigt förstå varför det är stor skillnad på Android och Android TV när det gäller hur väl appar fungerar eller inte...
Irriterar mitt sinne en smula...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm.
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?