LG 55EG920V
658 svar till detta ämne
Postad 30 July 2016 - 07:25
Bagerth
-
Bagerth
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Är sedan några dagar tillbaka ägare till denna smått fantastiska TV.
Har laddat hem dom få HDR-samples som jag hittat och kört via USB-ingången. Man kan inte annat än häpna. Exodus-trailern och Chess-klippet är väldigt bra.
Så man har fått mersmak av HDR. Men jag inte kunnat kicka igång det från Youtube. Varken från appen i WebOS eller från min HTPC.
Är det någon som fått igång HDR från Youtube till denna TV? Hur har ni isåfall gjort?
Postad 30 July 2016 - 08:46
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Jag har inte testat med youtube själv, men har fungerande HDR med dessa källor:
1. Nvidia Shield - forum länk - här fungerar Netflix med 4K HDR på 55EG920V 
Har inte testat annat HDR material, men jag tror inte att Youtube appen på Shield har HDR (ännu) eller att Kodi klarar av att spela upp HDR (?)
2. Ultra HD Blu-ray - jag har Samsung UBD-K8500 - forum länk, men det går givetvis lika bra med Panasonic DMP-UB900
Bästa tänkbara 4K och HDR bild får man givetvis med en Ultra HD Blu-ray spelare och film 
Postad 30 July 2016 - 23:50
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Det finns hopp! Läste på avforums att en kille chattat med LG och fått svaret att det kommer men troligtvis inte för än september.
Får hålla tummarna då
Postad 01 August 2016 - 07:42
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Jag har inte testat med youtube själv, men har fungerande HDR med dessa källor:
1. Nvidia Shield - forum länk - här fungerar Netflix med 4K HDR på 55EG920V 
Har inte testat annat HDR material, men jag tror inte att Youtube appen på Shield har HDR (ännu) eller att Kodi klarar av att spela upp HDR (?)
2. Ultra HD Blu-ray - jag har Samsung UBD-K8500 - forum länk, men det går givetvis lika bra med Panasonic DMP-UB900
Bästa tänkbara 4K och HDR bild får man givetvis med en Ultra HD Blu-ray spelare och film 
Får du ut HDR via Netflix appen från din Samsung UBD-K8500?
Redigerat av Jaxione, 01 August 2016 - 07:43.
Postad 01 August 2016 - 10:34
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Får du ut HDR via Netflix appen från din Samsung UBD-K8500?
Nej, inte i dagsläget.
Men det kan ju komma i en uppdatering.
Postad 04 August 2016 - 08:45
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
904 inlägg
jag har min kontrast ställd på 80, ska man öka den när man kör uhd 4k film.
Postad 04 August 2016 - 12:08
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
jag har min kontrast ställd på 80, ska man öka den när man kör uhd 4k film.
Svaret är att det beror på. Man använder testmönster för att sätta nivån rätt och just nu finns det inga enkelt tillgängliga UHD 4K-testskivor. Men det fungerar förstås med vanlig Blu-ray tills vidare. Ställer man kontrastreglaget för högt klipper bilden mot vitt och man förlorar ljusa detaljer i bilden. En vit skjorta blir endast en vit lysande fond, moln på himlen tappar sin struktur och liknande. Annars är 80 ganska mittemellan. Inte för högt, inte för lågt. Så kör på. 
Postad 04 August 2016 - 12:19
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Svaret är att det beror på. Man använder testmönster för att sätta nivån rätt och just nu finns det inga enkelt tillgängliga UHD 4K-testskivor. Men det fungerar förstås med vanlig Blu-ray tills vidare. Ställer man kontrastreglaget för högt klipper bilden mot vitt och man förlorar ljusa detaljer i bilden. En vit skjorta blir endast en vit lysande fond, moln på himlen tappar sin struktur och liknande. Annars är 80 ganska mittemellan. Inte för högt, inte för lågt. Så kör på. 
http://www.avsforum....t-patterns.html
Kanske kan va något 
Postad 04 August 2016 - 17:10
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
Japp. Man får mecka en del och lite oklart hur och vilka källor som tar dem. 
Postad 08 August 2016 - 15:36
Orlok
-
Orlok
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har använt den inbyggda SF-Anytime-appen ett par gånger. Men sedan nån gång i slutet på juni så står det bara Coming Soon! när man öppnar den appen. Är det någon som upplever samma sak?
Postad 08 August 2016 - 15:43
Legion
-
Legion
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Jag har använt den inbyggda SF-Anytime-appen ett par gånger. Men sedan nån gång i slutet på juni så står det bara Coming Soon! när man öppnar den appen. Är det någon som upplever samma sak?
Samma på min 930.
Postad 09 August 2016 - 06:19
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Hur mycket störs ni 920V ägare av bandingen I normalt tittande? I vissa serier som Blacklist 4K på Netflix tex så ser jag den väldigt ofta då det är väldigt många scener som panorerar över mörka väggar tex, där blir det störande och tydligt. Medans I andra serier kan det gå flera avsnitt utan att jag ser det en enda gång.
Mvh J
Postad 09 August 2016 - 06:44
Unregisteredd9e93711
-
Unregisteredd9e93711
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hur mycket störs ni 920V ägare av bandingen I normalt tittande? I vissa serier som Blacklist 4K på Netflix tex så ser jag den väldigt ofta då det är väldigt många scener som panorerar över mörka väggar tex, där blir det störande och tydligt. Medans I andra serier kan det gå flera avsnitt utan att jag ser det en enda gång.
Mvh J
Jag har inte upplevt något av bandning, ingenting.
Postad 09 August 2016 - 06:58
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Det finns fel och brister i bilden (i området nära svart) men om man ser det eller inte beror ju mycket på hur man bilden inställd och hur mycket ljus man har övrigt i rummet.
Postad 09 August 2016 - 07:01
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Är filmen komprimerad som **** undgår man knappast banding. Eller tänker ni på solarization? Tonat område som blir uppdelat i små band..?
Postad 09 August 2016 - 09:16
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
Är filmen komprimerad som **** undgår man knappast banding. Eller tänker ni på solarization? Tonat område som blir uppdelat i små band..?
Fortfarande du som förväxlar posterisering med solarisation? 
Postad 09 August 2016 - 09:40
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Jag har inte upplevt något av bandning, ingenting.
Det finns fel och brister i bilden (i området nära svart) men om man ser det eller inte beror ju mycket på hur man bilden inställd och hur mycket ljus man har övrigt i rummet.
Jag pratar om den banding som alla 2015 års oleds lider av. Den banding som syns på gråa slides av låga IRE syns ju givetvis vid vanligt tittande också i scener som rör sig i dessa IRE "nivåer"

Postad 10 August 2016 - 05:35
Orlok
-
Orlok
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Samma på min 930.
Fick följande svar av SF Anytimes kundtjänst.
"På grund av en licensförändring hos Microsoft har vi just nu störningar i våra appar för smart-TV från LG och Samsung.
Vi jobbar intensivt med att lösa problemet.
Vi ber om ursäkt för det inträffade."
Postad 10 August 2016 - 12:19
Bagerth
-
Bagerth
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag har haft TVn någon vecka nu och testat fram och tillbaka, men är osäker på vilken gammainställning som är bäst.
Vilken kör ni med och varför?
Just nu kör jag med Gamma 2,2 och dessa inställningar i övrigt:
OLED Light 40
Contrast 78
Brightness 56
Color 50
Color Gamut Wide
Color Temperature Warm2
Postad 10 August 2016 - 12:30
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Jag har haft TVn någon vecka nu och testat fram och tillbaka, men är osäker på vilken gammainställning som är bäst.
Vilken kör ni med och varför?
Just nu kör jag med Gamma 2,2 och dessa inställningar i övrigt:
OLED Light 40
Contrast 78
Brightness 56
Color 50
Color Gamut Wide
Color Temperature Warm2
Brightness 56 låter jättehögt. Vilket bildläge kör du?
Jag kör 50 I brightness med nästan samma inställningar I övrigt och det ger en korrekt ljusstyrka enligt testbilder.
Postad 10 August 2016 - 20:25
Bagerth
-
Bagerth
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Brightness 56 låter jättehögt. Vilket bildläge kör du?
Jag kör 50 I brightness med nästan samma inställningar I övrigt och det ger en korrekt ljusstyrka enligt testbilder.
Nu ikväll kollade jag på Prometheus 3D via en Samsung Blu-ray 3D-spelare.
Jag körde på Oled light 40 och Contrast på 80 och i övrigt samma inställningar som jag nämnde tidigare.
Det sjuka är att all Brightness under 65 gjorde att man tappade alla detaljer i mörka partier, som det finns gott om i den filmen.
Min panels serienummer börjar på 606* för övrigt om det kan påverka på något sätt.
Jag ska mixtra lite mer med min HTPC (NUC 5i3) med test patterms. Återkommer gällande det.
UPDATE: Har kört AVS-skivan genom Kodi från min HTPC, och där försvinner information från mörka partier över 16 om jag går under 52 i Brightness.
Jag kör RGB både från min HTPC och min 3D-spelare. Kan det påverka?
Redigerat av Bagerth, 10 August 2016 - 20:39.
Postad 11 August 2016 - 05:24
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Jag körde på Oled light 40 och Contrast på 80 och i övrigt samma inställningar som jag nämnde tidigare.
Det sjuka är att all Brightness under 65 gjorde att man tappade alla detaljer i mörka partier, som det finns gott om i den filmen.
Min panels serienummer börjar på 606* för övrigt om det kan påverka på något sätt.
Jag ska mixtra lite mer med min HTPC (NUC 5i3) med test patterms. Återkommer gällande det.
UPDATE: Har kört AVS-skivan genom Kodi från min HTPC, och där försvinner information från mörka partier över 16 om jag går under 52 i Brightness.
Jag kör RGB både från min HTPC och min 3D-spelare. Kan det påverka?
Brightness är lite buggad på dessa OLEDS, dvs 50 och 51 är samma ljusstyrka och den ändras inte för än nästa steg dvs 52, är likadant hela vägen. Jag krossar medvetet 1% svart ungefär för att slippa de flesta problemen som den här tvn har med "near black"
Vad har för inställningen för black level på den input du har bluray på?
Mvh J
Postad 11 August 2016 - 11:13
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
Det har hänt vid flera tillfällen att Sasmung skeppar Blu-rayspelare som står inställda på att skicka fel nivåer, datorsvärta. Då måste man öka brightness till de nivåerna för att få fram alla detaljer. Så dubbelkolla inställningarna i spelaren.
Postad 11 August 2016 - 12:56
Bagerth
-
Bagerth
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Brightness är lite buggad på dessa OLEDS, dvs 50 och 51 är samma ljusstyrka och den ändras inte för än nästa steg dvs 52, är likadant hela vägen. Jag krossar medvetet 1% svart ungefär för att slippa de flesta problemen som den här tvn har med "near black"
Vad har för inställningen för black level på den input du har bluray på?
Mvh J
Det har hänt vid flera tillfällen att Sasmung skeppar Blu-rayspelare som står inställda på att skicka fel nivåer, datorsvärta. Då måste man öka brightness till de nivåerna för att få fram alla detaljer. Så dubbelkolla inställningarna i spelaren.
Jag kör full range (0-255) både från min HTPC och Blu-ray-spelare.
Är det fel?
Redigerat av Bagerth, 11 August 2016 - 13:02.
Postad 11 August 2016 - 14:47
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Jag kör full range (0-255) både från min HTPC och Blu-ray-spelare.
Är det fel?
ställ br på 16-235 så blir det rätt.
Postad 11 August 2016 - 16:39
Bagerth
-
Bagerth
-
Amatör
-
-
69 inlägg
ställ br på 16-235 så blir det rätt.
Har ställt in det i Kodi, och Brightness hamnade då på 40-41.
Hur hög kontrast jag än ställer in det på nu, så försvinner ingen information på dom vita
testbilderna från AVC HD-skivan. Men man bör väl inte köra 100 på det? Jag hat testat 30-70 på Oled light men det påverkar inte "kontrastbilderna".
Bör man ha "HDMI ULTRA HD Deep Colour" på eller av mot HTPCn och Blurayspelaten?
Tack för all input!
Redigerat av Bagerth, 11 August 2016 - 16:40.
Postad 11 August 2016 - 17:16
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Om du inte förlorar några högdagrar så har du antingen för låg svartnivå eller förväxlat nivåerna mellan TV:n och källan.
På min 910V så har jag 59 på ljusstyrka och 85 på kontrast. Då klipper svart vid 16 och vitt runt 245-247. Källan skickar ut videonivåer (16...235) och TV:n är inställd på låg svartnivå, vilket är videonivåer.
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 11 August 2016 - 17:17.
Postad 11 August 2016 - 20:27
Bagerth
-
Bagerth
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Om du inte förlorar några högdagrar så har du antingen för låg svartnivå eller förväxlat nivåerna mellan TV:n och källan.
På min 910V så har jag 59 på ljusstyrka och 85 på kontrast. Då klipper svart vid 16 och vitt runt 245-247. Källan skickar ut videonivåer (16...235) och TV:n är inställd på låg svartnivå, vilket är videonivåer.
Tack nu ser jag ut att ha rätt inställningar på Blurayspelaren och HTPCn, för nu klipper svart och vitt vid "rätt" värden på Brightness och Contrast.
Redigerat av Bagerth, 11 August 2016 - 20:27.
Postad 12 August 2016 - 13:23
stefanli
-
stefanli
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har en fundering, jag har haft denna Tv ett par månader nu och är super nöjd. Jag har nyligen skaffat en CA-modul och den första dagen så fungerade förhandsvisningen i "Tv Guiden" men sedan dess får jag bara ljud.
Finns det nåt man kan göra åt det?
Postad 13 August 2016 - 14:18
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Jag har en fundering, jag har haft denna Tv ett par månader nu och är super nöjd. Jag har nyligen skaffat en CA-modul och den första dagen så fungerade förhandsvisningen i "Tv Guiden" men sedan dess får jag bara ljud.
Finns det nåt man kan göra åt det?
Har tyvärr inga tips - kan man bara konstatera att TV-guiden tyvärr är en av de sämre delarna av TV:n
Jag tycker den är hemskt seg, kräver alldeles för många tryck för att få information samt byta kanal och förhandsvisning fungerar inte alls för mig med ComHem.
Min tidigare TV (Sony LCD) hade en TV-guide som var ljusår bättre.
Postad 14 August 2016 - 10:53
Orlok
-
Orlok
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
För en som aldrig kalibrerat eller ställt in tvn med annat än att med blicken och vanlig bild försöka se vad som blir bäst så blir jag nyfiken när ni pratar om "krossar svart" osv. Vad är det för hjälpmedel ni använder då? Nån kalibreringsbluray eller? Tar gärna emot tips på vad man som lekman kan börja med för att få bilden ännu bättre.
Postad 14 August 2016 - 11:35
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Du kan inte kalibrera en TV med endast ögonmått men väl går det att få till de mest grundläggande parametrarna med hjälp av just ögonen utan problem alls. Det enklaste är att ladda ner AVSHD (gratis testskiva) och utgå ifrån instruktionerna.
Postad 14 August 2016 - 20:24
Chesluk
-
Chesluk
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej!
Jag köpte denna TV för en vecka sedan på Elgiganten och är än så länge besviken på den:
1. Den hittar inga kanaler! Jag har köpt en aktiv antenn och antennsladd tillsammans med ett överspänningsskydd som jag puttat in antennkabeln i men trots det så är det nada. Vad gör jag för fel?
2. Kan inte ansluta till datorn via HDMI. Har denna kabel: https://www.prisjakt....php?pu=2370571
Finns det någon vänlig själ som har varit med om något liknande och löst det alternativt har några förslag på vad man ska göra??
Jag ska själv kontakta LG imorgon.
Postad 14 August 2016 - 23:10
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
Hej!
Jag köpte denna TV för en vecka sedan på Elgiganten och är än så länge besviken på den:
1. Den hittar inga kanaler! Jag har köpt en aktiv antenn och antennsladd tillsammans med ett överspänningsskydd som jag puttat in antennkabeln i men trots det så är det nada. Vad gör jag för fel?
2. Kan inte ansluta till datorn via HDMI. Har denna kabel: https://www.prisjakt....php?pu=2370571
Finns det någon vänlig själ som har varit med om något liknande och löst det alternativt har några förslag på vad man ska göra??
Jag ska själv kontakta LG imorgon.
Vad har du för dator, tror problemet ligger där för punkt 2.
Postad 15 August 2016 - 09:53
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Har du provat att köra utan överspänningsskyddet på antennsladden?
Postad 15 August 2016 - 18:08
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Hittade din gamla TV några kanaler då? Om det är en aktiv inomhusantenn så har de ofta en tendens att vara... helt värdelösa.
edit: Vad menar du med att du inte "kan ansluta" den till datorn?
Om du inte får bild så beror det på grafikkortets inställningar. Är det en laptop med Intelgrafik? Högerklicka på skrivbordet och välj grafikegenskaper, klicka på bildskärm och välj flera bildskärmar, t ex utökat skrivbord. Välj sen rätt upplösning osv. Om det inte funkar i 4K, testa med en lägre upplösning, t ex 1920x1080 (Full HD). Funkar det då, så är det troligtvis kabeln som är dålig.
Redigerat av Ageve, 15 August 2016 - 18:12.
Postad 16 August 2016 - 14:46
jonastaghizadeh
-
jonastaghizadeh
-
Rookie
-
9 inlägg
Fick min 55EG920 TV idag (köpte via elgiganten) och hittills har jag är verkligen nöjd med bildkvalitet både i 4k och 1080p. Men jag har några problem med ljudet. TV verkar bara mata stereo, DTS och dolby digital till min Pioneer mottagare (köpt 2010 ) och PCM fungerar ej. PCM fungerade bra när förstärkaren var ansluten till min gamla LG plasma (med samma kontakter: en optisk kabel och en HDMI-kabel) . Jag har tillbringat timmar med att leka med inställningarna både på tv och AMPen men jag kan inte få det att fungera. Har någon upplevt liknande problem ? Måste jag köpa en ny förstärkare för att få uppleva äkta PCM ljud ? Tack på förhand för hjälpen.
Postad 17 August 2016 - 16:03
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Idag fick jag en uppdatering i TV:n av Netflix klienten, och vet ni vad ?
Nu fungerar HDR! 
Postad 17 August 2016 - 18:02
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
904 inlägg
samma här HDR på netflix, suveränt.
Postad 17 August 2016 - 20:50
Chesluk
-
Chesluk
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Vad har du för dator, tror problemet ligger där för punkt 2.
Jag fann problemet, det är HDMI-kabeln som var trasig eftersom min kompis lånade ut sin Apple-Tv så jag kunde utesluta hårdvaru-/kabelstrul.
Det var denna kabel jag hade köpt https://www.prisjakt...t.php?p=2370571
Rätt tokigt då jag köpte den på Elgiganten för 699 i hopp om att den var "the shit".
Har du provat att köra utan överspänningsskyddet på antennsladden?
Jag pratade med fastighetsägaren och enligt de ingår Telias "Lagom" utbud i hyran alltså är antennen helt onödig. Det enda jag behöver göra är att ringa Telia och be de aktivera det. Digitaltvboxen kör med nätverkskabel.
Dvs mottagningen kan vara hur dålig som helst (vilket den också är med eller utan överspänningsskydd), meningen är att man ska kolla via bredbandet och inte antennen.
Hittade din gamla TV några kanaler då? Om det är en aktiv inomhusantenn så har de ofta en tendens att vara... helt värdelösa.
edit: Vad menar du med att du inte "kan ansluta" den till datorn?
Om du inte får bild så beror det på grafikkortets inställningar. Är det en laptop med Intelgrafik? Högerklicka på skrivbordet och välj grafikegenskaper, klicka på bildskärm och välj flera bildskärmar, t ex utökat skrivbord. Välj sen rätt upplösning osv. Om det inte funkar i 4K, testa med en lägre upplösning, t ex 1920x1080 (Full HD). Funkar det då, så är det troligtvis kabeln som är dålig.
Hej! Tack för tipsen men det visade sig vara min nyinköpta kabel som strulade.
Angående antennen så är fastigheten byggd för bredbandstv via telia vars näst största kanalpaket ingår i hyran.
HDMI-kabeln blir ju enkel att lämna tillbaka men antennen vert jag inte riktigt hur. Ska jag dra mitt scenario ovan?
Postad 18 August 2016 - 05:16
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Postad 18 August 2016 - 06:26
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
HDR är här!!
Inte för jag ser nån skillnad ( Marco Polo) . Reglagen är dessutom låsta.
Postad 18 August 2016 - 10:53
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Är det nån som tycker att bilden blev detaljrikare nu med hdr? Själv märker jag ingen skillnad alls. Vad har ni för inställning? Själv kör jag isf 1,har gått igenom alla,från dynamisk till isf2 och det gör ingen större skillnad förutom att kontrasten och oledljuset skiljer lite. Har provat att ändra färgskala från standard till bred ingen stööre skillnad. Ni som har årets modeller,är det stor skillnad mellan hdr och icke hdr. (Nån ägera till årets modeller kanske besöker även denna tråd). Nämnas kan att Sonys hdr demo som finns att ladda ner,där syns verkligen skillnad.
Postad 18 August 2016 - 12:24
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
Inte för jag ser nån skillnad ( Marco Polo) . Reglagen är dessutom låsta.
det känns bara mkt bättre i själen när det står HDR Placeboeffekt?
?
Redigerat av dealerovski, 18 August 2016 - 12:25.
Postad 18 August 2016 - 12:56
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Är det nån som tycker att bilden blev detaljrikare nu med hdr? Själv märker jag ingen skillnad alls. Vad har ni för inställning? Själv kör jag isf 1,har gått igenom alla,från dynamisk till isf2 och det gör ingen större skillnad förutom att kontrasten och oledljuset skiljer lite. Har provat att ändra färgskala från standard till bred ingen stööre skillnad. Ni som har årets modeller,är det stor skillnad mellan hdr och icke hdr. (Nån ägera till årets modeller kanske besöker även denna tråd). Nämnas kan att Sonys hdr demo som finns att ladda ner,där syns verkligen skillnad.
Har du prövat att ändra till Wide colour gamut? Tror HDR ska ha det istället för standard.
Sorry, läste dåligt.
Redigerat av Jaxione, 18 August 2016 - 12:57.
Postad 18 August 2016 - 13:04
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
det känns bara mkt bättre i själen när det står HDR Placeboeffekt?
?
He he,så är det nog. He he,så är det nog.
Har du jämfört med Sonys hdr demo och nåt av NF hdr titlar?
Postad 18 August 2016 - 18:42
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
904 inlägg
märker just ingen skillnad på bilden nu, med HDR. ska man inte ha färgen i standard, ska man ha den i bred, utökad kanske.
Redigerat av mr richards, 18 August 2016 - 18:46.
Postad 18 August 2016 - 19:39
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
märker just ingen skillnad på bilden nu, med HDR. ska man inte ha färgen i standard, ska man ha den i bred, utökad kanske.
Färg ska va Wide tror jag
Postad 18 August 2016 - 20:20
Bagerth
-
Bagerth
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Efter att tidigare ha kollat på Exodus-trailern samt LG Chess med HDR, så måste jag säga att jag är grymt besviken på Netflixs s.k. HDR-kvalité.
Inte ens i närheten av samma tryck i bilden som jag upplevde med dom andra HDR-klippen.
Så jag hoppas verkligen på att det är fel på Netflixs HDR-strömmar just nu.
Redigerat av Bagerth, 18 August 2016 - 21:10.
Postad 19 August 2016 - 02:54
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
904 inlägg
lika besviken blev jag på netflix HDR, det verkade som det var superLight versionen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|