Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Sub xx.17

1072 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 December 2016 - 10:10

Unregisteredace8621f
  • Unregisteredace8621f
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Min 12.17 fungerar utmärkt nu efter jag fick en ny nätdel, ångrar inte att jag köpte den, värd varenda krona:)

Postad 23 December 2016 - 12:53

Danke
  • Danke
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Min 12.17 fungerar utmärkt nu efter jag fick en ny nätdel, ångrar inte att jag köpte den, värd varenda krona:)

Jeg forstår ikke natdel hva er det?

Postad 23 December 2016 - 12:56

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

han menar slutsteg så klart...

det verkar som tidigare modeller av .17 serien hade någon del som kunde göra att slutsteget slutade fungera, detta ska vara åtgärdat nu säger dom.

Postad 23 December 2016 - 17:30

Unregisteredace8621f
  • Unregisteredace8621f
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hade ett annorlunda fel än vad dom andra verkar ha haft. Min stängde utav sig och började lysa rött plötsligt när man använde den och den startade inte igång utav sig själv när man skulle använda den.

Postad 23 December 2016 - 19:05

Danke
  • Danke
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Jag mailade XTZ, men har desverre ikke fått svar..

Jeg spørte om det var best å bruke auto on, eller om det var ok å slå av hovedbryteren når jeg sjelden bruker suben, typ litt når jeg sjelden spiller musikk på anlegget (familie, grannar etc) Og når vi ser blurayfilmer...

Postad 27 December 2016 - 10:34

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall det finns någon trådlös lösning till XTZ:s subbar? Sett att REL och Klipsch har det.

Postad 27 December 2016 - 15:32

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall det finns någon trådlös lösning till XTZ:s subbar? Sett att REL och Klipsch har det.

https://www.prisjakt...kt.php?p=501988

Postad 27 December 2016 - 15:53

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Tack! :)

Postad 03 January 2017 - 18:46

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

I kväll så va min 10.17 stendöd, typiskt. Lampan lyste rött men inget ljud. Tycke att jag häromkvällen hörde en duns det kan ha varit subban som la av då.

Postad 03 January 2017 - 19:10

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 1
Jag blir lite orolig när en efter en säger att deras XTZ sub går sönder eftersom jag nyligen själv köpt en 10.17, så jag måste fråga hur ni använder eran sub:
Kör ni med den alltid påslagen i auto-läget? Eller stänger ni av den på huvudströmbrytaren när den inte används?

Jag använder min endast till film så jag använder huvudströmbrytaren på subben, så min är bara igång ett par timmar/vecka.

Postad 03 January 2017 - 19:17

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

börjar och undra om inte XTZ skjuter sig lite i benen själva nu, nu vet jag ju inte alls vilken andel av slutsteg som pajat hittills, men detta ser ju onekligen inte bra ut..... visst, de har superbra service, man får steget skickat till sig och kan byta ut det. men bara tanken att sitta och vänta: "när ska steget paja" gör att framtiden inte blir bra vid nästa köp av sub.....

Jag tycker faktiskt de kunde erbjuda att fixa de steg av äldre modell som har en defekt i sig, alltså att man kunde få byta ut steget utan diskussion om man har den gamla dåliga varianten även om de funkade, för man vill ju inte vänta på att steget pajar, och vad händer när garantin gått ut? ska man då behöva köpa nytt steg när man vet att de man har är kasst egentligen pga av dålig/fel konstruktion..  Nää de får nog göra nåt mer än bara byta ut steg för de som pajar, ryktet och framtiden skadas nog mer av att bara låta det vara och hoppas de äldre stegen håller.

undrar hur hög andel av de äldre stegen pajat, vore intressant o veta..

Jag blir lite orolig när en efter en säger att deras XTZ sub går sönder eftersom jag nyligen själv köpt en 10.17, så jag måste fråga hur ni använder eran sub:
Kör ni med den alltid påslagen i auto-läget? Eller stänger ni av den på huvudströmbrytaren när den inte används?

Jag använder min endast till film så jag använder huvudströmbrytaren på subben, så min är bara igång ett par timmar/vecka.

nää du ska inte vara orolig, men ha det i åtanken, har du köpt den nyligen ska du inte behöva oroa dig, jag menar de som vet att de har de äldre slutstegen utan fix, de borde få valet att kostnadsfritt byta ut stegen själva..

verkar inte ha någon betydelse om du kör på auto eller använder knappen eller till o med låter den stå på, de pajar random, och xtz vet vad detta beror på vid de här laget, de har ju själva sagt att det är en del i konstruktionen de ändrat om nu, men ska man acceptera detta för oss som har de gamla steget?

Redigerat av hundrakg, 03 January 2017 - 19:40.

Postad 03 January 2017 - 19:18

bobo_m
  • bobo_m
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Mitt gick sönder i min 12.17 efter ca 4 månader. Jag lät den vara på hela tiden. 

På mitt slutsteg som gick sönder så fungerade aldrig auto-off alls så det kan kanske vara ett tecken på att slusteget är defekt. På mitt nya som fungerat felfritt sedan jag fick det så fungera auto-on/off precis som det ska utan konstigheter.

Så kontrollera ifall auto fungerar och om inte kanske du ska kolla med XTZ om detta. 

Postad 03 January 2017 - 19:29

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

antingen funkar stegen eller inte, tror inte vi kan luska oss fram till hur man kan påvisa början till ett steg som kommer paja snart. De som mest stör mig är att man vet att man har den äldre varianten, så en tidsfråga känns de som innan de pajar, man har liksom försökt slå de ifrån sig, men varje gånga jag startar mina xtz 12.17 subbar är det något som känns lustigt, så ska de inte vara...

jag kommer byta ut alla stegen på mina om de erbjuder det, trots att mina funkar..

Postad 03 January 2017 - 20:24

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

antingen funkar stegen eller inte, tror inte vi kan luska oss fram till hur man kan påvisa början till ett steg som kommer paja snart. De som mest stör mig är att man vet att man har den äldre varianten, så en tidsfråga känns de som innan de pajar, man har liksom försökt slå de ifrån sig, men varje gånga jag startar mina xtz 12.17 subbar är det något som känns lustigt, så ska de inte vara...

jag kommer byta ut alla stegen på mina om de erbjuder det, trots att mina funkar..

Jag förstår din känsla. Kan inte va kul när man vet att man har gamla steget och det bara är en tidsfråga innan det händer. OM det händer!
Kan jag själv ta reda på om det nya steget sitter i min låda eller måste jag kontakta Fyndbörsen för att ta reda på detta?
Jag köpte min sprillans ny i mellandagarna.

Redigerat av ALE77, 03 January 2017 - 20:26.

Postad 03 January 2017 - 20:26

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

tror de flesta som är 2 månader och nyare har de nya steget, tror inte du kan se nån skillnad utanpå, vill du vara säker får du nog ringa o fråga, men är de köpt nu nyligen har du säkert de nya steget, mina subbar är ca 1 år gamla.

men sen å andra sidan, blir du hjälpt av o veta? du skickar väl inte tillbaks subben även om den har de gamla steget ändå?

Redigerat av hundrakg, 03 January 2017 - 20:27.

Postad 03 January 2017 - 21:00

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

tror de flesta som är 2 månader och nyare har de nya steget, tror inte du kan se nån skillnad utanpå, vill du vara säker får du nog ringa o fråga, men är de köpt nu nyligen har du säkert de nya steget, mina subbar är ca 1 år gamla.

men sen å andra sidan, blir du hjälpt av o veta? du skickar väl inte tillbaks subben även om den har de gamla steget ändå?

Tänkte bara att man kan slappna av om man vet att nya steget sitter i. Då kanske man klarar sig från tråkigheter så att säga.
Och, nej jag skulle inte skicka tillbaka den även om gamla steget sitter i min låda för det jag hunnit höra av denna sub så verkar det vara en underbar best 😀
Djup skön bas som låter jävligt bra och passar mig och mitt rum perfekt.

Redigerat av ALE77, 03 January 2017 - 21:01.

Postad 03 January 2017 - 21:08

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

tror till 99% att du har de förbättrade steget..... men ring om du vill få 100% klarhet dock. Jo det är som du säger, synd på en så välljudande och snygg sub att de ska brista på en sån här sak. Även om stegen håller så är det inte kul o veta....

Postad 03 January 2017 - 21:18

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Lätt att kolla.Plocka ut slutsteget o där sitter en märkning med datum.
Bytte mitt för en månad sen.

Postad 03 January 2017 - 21:23

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

jo men tvivlar på att de flesta vill skruva ut sina steg bara för att kolla..... men visst, jag hade de låtit vara, är helt säkert de nya om han köpte basen för någon vecka sedan..

Postad 04 January 2017 - 09:00

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Jag kontaktade Fyndbörsen idag och fick svar att den sista subben med första generationens steg såldes i Mars. Så jag som köpte min för en vecka sedan kan vara lugn😀
Ja alla de som köpt from April också för den delen.

Postad 06 January 2017 - 14:35

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Kanske har diskuterats tidigare och jag missat, men jag har en dum fråga:
När det står höger och vänster basport, är det då sett framifrån eller bakifrån?
Sitter och leker med skumpropparna och blev allmänt osäker därför att när man läser vissa artiklar om förstärkare/receivers så är placeringarna av vissa detaljer sett bakifrån. Typ fläkt på sidan i chassit.
Plus att jag tycker (i mitt rum) att det får motsatt effekt vid vänster eller högerpropp mot vad det står i manualen. Bör kanske tilläggas att subben inte är inspelad än. Har gått ca 4-5 timmar totalt

Redigerat av ALE77, 06 January 2017 - 14:36.

Postad 06 January 2017 - 16:49

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Kanske har diskuterats tidigare och jag missat, men jag har en dum fråga:
När det står höger och vänster basport, är det då sett framifrån eller bakifrån?
Sitter och leker med skumpropparna och blev allmänt osäker därför att när man läser vissa artiklar om förstärkare/receivers så är placeringarna av vissa detaljer sett bakifrån. Typ fläkt på sidan i chassit.
Plus att jag tycker (i mitt rum) att det får motsatt effekt vid vänster eller högerpropp mot vad det står i manualen. Bör kanske tilläggas att subben inte är inspelad än. Har gått ca 4-5 timmar totalt

Läste mig till svaret själv på deras hemsida, det är framifrån sett.
Men en annan sak; på bilden som ligger först i denna tråd så ser man att vänster port är svängd uppåt!! Har nån så på sin sub? Båda mina portar är iaf raka!

Postad 06 January 2017 - 18:50

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

framifrån: den vänstra går uppåt, lys med ficklampa in så ser du, det är den lågt avstämda porten, den som ger djupbas. Det är också den som "bör" låta bäst på en .17 sub enligt många tester. Prova med den öppen och den andra stängd först.

Redigerat av hundrakg, 06 January 2017 - 18:50.

Postad 07 January 2017 - 10:11

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

framifrån: den vänstra går uppåt, lys med ficklampa in så ser du, det är den lågt avstämda porten, den som ger djupbas. Det är också den som "bör" låta bäst på en .17 sub enligt många tester. Prova med den öppen och den andra stängd först.

Den vänstra uppåt enligt bilden och det är den lågt stämda porten alltså? Ja då förstår jag att min sub inte låter som det står i manualen, för vänstra porten i min sub är inte svängd uppåt. Den är lika spikrak som den högra porten!! Se bilder.

Det är svårt att mäta, men det ser ut som att det enda som skiljer portarna åt är några centimeter på längden. Man ser lådans bakvägg i båda portarna. Det här känns ju skumt. Är min sub feltillverkad??

Bifogad fil(er)

Redigerat av ALE77, 07 January 2017 - 10:12.

Postad 07 January 2017 - 10:19

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

det där stämmer inte alls....... den vänstra framifrån ska ha en lååång port som man tydligt ser svänger rakt upp....

Du missar all djupbas nu ju :) ,,, galet... den subben får du nog skicka tillbaks. nog inget du kan byta rör på själv med..

Vad är det jag ser bakom i lådan, nåt som glänser i metall?? är de slusteget...

Postad 07 January 2017 - 10:24

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

VÄNTA NU,,,,,,  stopp..... du har är 10.17 va?

De får någon annan med 10.17 svara på, inte alls säkert den vänstra porten alls är samma som på 12.17..

dock kan jag med den kunskapen jag har säga att om bägge portarna är ca lika långa, så förstår jag inte riktigt hur de tänkt isf...

Redigerat av hundrakg, 07 January 2017 - 10:42.

Postad 07 January 2017 - 10:45

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

det där stämmer inte alls....... den vänstra framifrån ska ha en lååång port som man tydligt ser svänger rakt upp....

Du missar all djupbas nu ju :) ,,, galet... den subben får du nog skicka tillbaks. nog inget du kan byta rör på själv med..

Ja, det är slutsteget man skymtar längst in.

Postad 07 January 2017 - 10:48

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

Måste iväg o träna nu, återkommer sen i em...

men det var en 10.17 du har va???

Redigerat av hundrakg, 07 January 2017 - 10:52.

Postad 07 January 2017 - 11:07

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Jag är ingen audiofil men förstår att skillnaden hade varit större om ena porten varit mycket längre (svängd uppåt). Som du säger; att man skulle få mer djupbas. Men när jag nu laborerar med propparna så är det inte så stor skillnad på höger och vänster propp. Får nog kontakta Fyndbörsen nästa vecka.

Måste iväg o träna nu, återkommer sen i em...

men det var en 10.17 du har va???

Japp 10.17
Kör hårt 😀

Postad 07 January 2017 - 12:37

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

verkar stämma med din 10.17, såg lite bilder på ett test där de visade innehållet i en ny 10.17 sub, de ena röret är lite längre än de andra, alltså inget rör som är böjt uppåt.... XTZ 10.17 spelar djupt förhållande till sin storlek med den vänstra porten öppen bara, så det är nog inget fel på dina portar. :)

Postad 07 January 2017 - 15:26

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

verkar stämma med din 10.17, såg lite bilder på ett test där de visade innehållet i en ny 10.17 sub, de ena röret är lite längre än de andra, alltså inget rör som är böjt uppåt.... XTZ 10.17 spelar djupt förhållande till sin storlek med den vänstra porten öppen bara, så det är nog inget fel på dina portar. :)

Kommer du ihåg vilket test? Ett test du kan länka till så man kan läsa?

Postad 07 January 2017 - 16:25

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

se om jag hittar det, du vet, var stressad inför träning, såg mest bilder på en öppnad 10.17, och där såg jag att bägge portarna var raka, så den biten kan du släppa, de verkar stämma med din..

Bägge 10.17 och 12.17 var med i tetset, tror de var på franska eller nåt annat språk jag ej kunde tyda, se om ja hittar det igen. bägge subbarna fick bra resultat i testet, 10.17 spelar djupt, så ingen fara med den korta porten som finns, den går djupt ändå verkar det som..

Postad 07 January 2017 - 20:22

ALE77
  • ALE77
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

se om jag hittar det, du vet, var stressad inför träning, såg mest bilder på en öppnad 10.17, och där såg jag att bägge portarna var raka, så den biten kan du släppa, de verkar stämma med din..
Bägge 10.17 och 12.17 var med i tetset, tror de var på franska eller nåt annat språk jag ej kunde tyda, se om ja hittar det igen. bägge subbarna fick bra resultat i testet, 10.17 spelar djupt, så ingen fara med den korta porten som finns, den går djupt ändå verkar det som..

Jag har letat genom nätet idag och hittade ett test på 10.17 +12.17 som jag tror är det du pratar om. Var på franska eller spanska 🤔 Där finns en bild från insidan på två raka rör. Ett kort till höger och ett lite längre till vänster. Borde då vara 10.17. Och resultatet var bra på båda subbarna, så jag är nöjd 😀
Så du behöver inte leta längre efter den sidan, men ett stort tack för att du hjälpt mig så här långt. Vad vore forumet utan hjälpsamma personer som du!

Redigerat av ALE77, 07 January 2017 - 20:23.

Postad 07 January 2017 - 20:32

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

glad jag kan hjälpa till, det är de forum är till för, nästa gång behöver jag själv hjälp :)

Jo det var nog den sidan, så dina rör stämmer, spela på bara och njut av subben... 

Postad 10 January 2017 - 11:35

oakface
  • oakface
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Och där dog mitt steg . 12.17 vit inköpt i januari 2016. Inväntar svar från fyndbörsen. :)

Postad 10 January 2017 - 18:15

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

shit alltså, verkar vara en tidsfråga innan alla dör, INTE KUL....

Postad 10 January 2017 - 18:25

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

finns de någon som har en sub 10.17 eller 12.17(minst 6 månader gammal) som använt den flitigt och den fortfarande funkar fint?

Jag har ett par stycken men jag använder mina så sällan så de kanske avgör en del också att de håller.

Postad 10 January 2017 - 18:35

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Jag fick ju bytt mitt slutsteg för ca 7-8 månader sen och min subb är igång dygnet runt och fläskar på med film minst 2 gånger i veckan. It still going strong :P

Peppar peppar.. ;)

Redigerat av MikeVKR, 10 January 2017 - 18:37.

Postad 10 January 2017 - 18:47

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

ok, men då har du fått steget utbytt,, tänkte mest om någon som använder sitt steg ganska ofta och inte har fått de utbytt..

Usch, ja tycker inte de här känns bra faktiskt, man nästan går o väntar tills de ska paja..

Postad 10 January 2017 - 21:26

raptorjr
  • raptorjr
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Borde dom inte bara fixa felet och byta ut alla? Eller väntar dom och hoppas på att spara några kronor på de stackare som är utanför garantitiden när steget dör? Visst det kostar, men det är ju ett uppenbart konstruktionsfel.

Postad 10 January 2017 - 21:37

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

tror aldrig de ger alla som vill de valet att byta ut stegen, vem vet hur många de sålt. Intressant vore att veta hur stor del pajat hittills av de "dåliga" som sålts......  att bara ha EN sub är sin sak, jag har 4st :(

jag får väl börja använda subbarna lite mer så får vi se hur länge de håller.

Postad 11 January 2017 - 00:13

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Förstår att du och många andra är oroliga ifall ni köpt era basar före april -16 och dom fortfarande fungerar. Tycker nog XTZ borde komma med ett utlåtande att ALLA som handlat sina basar med första generationens slutsteg bör ha en förlängd garanti period eller få sina slutsteg utbytta omgående pga konstruktionsfelet som varit på så pass många slutsteg, annars tror jag Xtz skjuter sig själva i foten vid framtida nylanseringar.

Redigerat av MikeVKR, 11 January 2017 - 00:14.

Postad 11 January 2017 - 09:59

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

nu har jag köpt mina på hembiobutiken, så jag har ju 3 års garanti, så en förlängd garanti hjälper inte mig direkt eller andra som handlat från butiker med 3 års garanti.... Jag tycker faktiskt de borde erbjuda utbyte av steg till de som vill, de får ju tillbaks de andra fungerande stegen... det är ju långt ifrån alla som kommer orka byta ut men de behåller kunderna som är oroliga.

Redigerat av hundrakg, 11 January 2017 - 09:59.

Postad 11 January 2017 - 10:05

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Hembiobutiken avrådde mig från att köpa XTZ:s XX.17 subbar pga problemet med slutsteget. Visst, det går på garantin. Men vad händer efter 3 år? Man ska kunna lita på prylarna. Sedan ställer jag mig frågande till XTZ specar. Enligt dem ska XTZ 12.17 gå ner till 19 Hz och 10.17 till 20 Hz. Att det enbart skulle skilja 1 Hz mellan 12 och 10 tummaren verkar inte trovärdigt.

Redigerat av Unregistereded94f3cc, 11 January 2017 - 17:12.

Postad 11 January 2017 - 10:12

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

yepp, där ser du, om en sådan butik säger så, ja det säger en del.

Det är som jag säger, man känner sig lite lurad, har ett gäng fina subbar som spelar bra, men där chansen är betydligt större att någon eller några lägger av snart, tar bort njutningen med att ha hemmabio lite, lika jobbigt varje gång man startar sin anläggning :(

Jaja, vi får se, de kanske inser att de får erbjuda de som själva vill byta ut stegen...

Postad 11 January 2017 - 10:38

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Tur jag inte uppgraderade till 10.17 utan har kvar mina trotjänare 10.16. När jag byter bassystemet nästa gång blir det inte XTZ!

Postad 11 January 2017 - 10:58

oakface
  • oakface
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
De skickar nytt steg att byta ut . Bra service tycker jag . Men visst är det tråkigt att stegen krånglar. Ska bli intressant att se om automatisk läget funkar nu med.

Postad 11 January 2017 - 12:11

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

jag tror personligen att de hade tjänat på att erbjuda utbyte för de som vill, de får ha kvar kunder, de visar att de verkligen tar ansvar för konstruktion som tydligen inte är så bra, samt att de vinner nya kunder som tvekar på att köpa, samt att behålla sin status lite också. Om inte mina steg blir utbytta på något sätt innan garantin går ut, kommer nästa uppsättningar subbar inte bli XTZ. 

Sen en annan viktig sak, andrahandsvärdet måste ju sänkas en del, vem vill ha en sub där steget pajar när som? har man utbytt steg så är de hela klart. Jag kommer sälja mina så fort garantin börjar gå ut om mina gamla steg håller, för håller de 3 år så pajar de nog vilken dag som helst efter det.

Postad 11 January 2017 - 12:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Förstår att du och många andra är oroliga ifall ni köpt era basar före april -16 och dom fortfarande fungerar. Tycker nog XTZ borde komma med ett utlåtande att ALLA som handlat sina basar med första generationens slutsteg bör ha en förlängd garanti period eller få sina slutsteg utbytta omgående pga konstruktionsfelet som varit på så pass många slutsteg, annars tror jag Xtz skjuter sig själva i foten vid framtida nylanseringar.

Även om XTZ/Fyndbörsen bara har ett års garanti så är detta klart fall av fabrikationsfel. Du har tre år på dig enligt Konsumentköplagen att reklamera, oavsett garantilängd.

Postad 11 January 2017 - 13:00

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

2år har fynd, oavsett så är för mig o många andra nog enda som gäller utbyte innan steget dör, tråkigt behöva sälja allt o köpa nytt annars.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.