TV3 måste väl ha synpunkter på hur deras kanal vidaresänds? Är det tillåtet enligt avtal att förvränga bilden?Jag har i egenskap av kund och privatperson talat med Tv3 och framfört canaldigitals ovilja att lösa problemet med just denna kanal. ....
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 18 August 2011 - 21:39
Postad 18 August 2011 - 22:00
Visst borde de ha detTV3 måste väl ha synpunkter på hur deras kanal vidaresänds? Är det tillåtet enligt avtal att förvränga bilden?
De gillade inte vad jag berättade när jag ringde dit
Tv3 och Viasat är ju syskon och om då CD sabbar denna kanalen, ser det ju inte precis snyggt ut
Om ett par minuter börjar Sex in the City så då kan ni som missat Grodperspektivet på Tv3 CD
se det själva. Teknikern som inte sett det, borde väl ha CD hemma och på så sätt se det själv
Eller någon som jobbar på Dagis Digital har väl en box hemma ? Kan man tycka.
Men förmodligen är de så okunniga att det inte fattar att bilden är fel
Nu börjar jag bli riktigt irriterad över arrogansen
Det är inte alla som har Viasat också och kan se Tv3 där
Jag var fokuserad nu när det började precis
Då är det såklart 16:9 reklam och precis när 4:3 programmet börjar, så är det 4:3
men sekunden efter, så slår det över till 4:3 Grodperspektiv
Vill ni hjälpa till att få Tv3 till att ringa til CD så maila på denna adressen
[email protected]
Redigerat av Unregistered2000, 18 August 2011 - 22:15.
Postad 19 August 2011 - 09:58
Sex And The City och Days Of Our Lives har jag sett det på.
Igår kväll gick nån amerkansk serie, men då såg det rätt ut.
Redigerat av Melmac, 19 August 2011 - 10:00.
Postad 19 August 2011 - 11:19
Men då var det väl original 16:9 ?Det märkliga är att det bara är vissa serier:
Sex And The City och Days Of Our Lives har jag sett det på.
Igår kväll gick nån amerkansk serie, men då såg det rätt ut.
Eller menar du att du fick 4:3 format på skärmen ?
För just nu är det helt fel som vanligt, när de sänder Project Runaway
Postad 19 August 2011 - 12:36
Hon försvann i fem minuter för att tala med en kollega och återkom med beskedet att fler hade
klagat på detta men att det inte var CanalDigitals fel. Det var Tv3 som sände ut signalen i fel format.
Jag svarade henne att det spelar väl ingen roll vems felet är, det måste ju åtgärdas,
eller är ni helt inkompetenta till det. Svaret blev jaså, jaha, jo, varvid hon la på luren.
CanalDigitals kundtjänst i ett nötskal. Aldrig någonsin har en kundtjänst lagt på luren i örat på mig. Man lär så länge man lever.
Postad 19 August 2011 - 12:44
Kan inte någon chef ta tag i detta, eller de är lika blåsta
Skall man behöva ringa HK i Norge för att påtala detta
Det är ju för f-n inte Tv3 som sänder ut signalen fel när den är rätt hos Viasat
Läser du Mikaela eller ni andra canal digitalare som smyger här i tråden, så gör något åt detta
Skriv ut hela denna tråden och ge till er inkompetenta chef
För allt ansvar vilar på cheferna och ett företags produkter, tjänster och service blir aldrig bättre
än vad chefen tillåter eller kräver
Skrämmande är ett milt uttryck
Postad 19 August 2011 - 12:52
Då tar ni och mailar samtliga på denna sidan
Ni tar bara deras namn och sätter före som i detta exempel
[email protected]
Martina kan ni ha med också, då Martina är pressansvarig
Resten av Canal Digitals urdåliga ledning har ni här
http://www.canaldigi.../Ledningsgrupp/
De är ansvariga för allt elände tillsammans och det vad gäller kanaler, boxar och fel signaler
men inte minst för sitt skämt till kundtjänst
Maila hela högen
Vill ni istället ringa och komma förbi kundtjänsten för att tala med en av nissarna på sidan
så tror jag att ni kan ringa detta nummer 08-772 27 00
Redigerat av Unregistered2000, 19 August 2011 - 13:01.
Postad 20 August 2011 - 08:56
Men, i mitt fall så har CD varit klockrena. Beställningen gick larvigt fort, och 2 dagar efter gjord beställning hade jag boxen up and running. En dryg vecka senare så blev jag uppringd av CD som kollade att allt var i sin ordning och undrade om jag hade några frågor etc... Har aldrig hänt hos nån annan leverantör för min del tidigare.
Då jag stod i valet och kvalet kring vilken leverantör jag skulle välja så mailade jag en jäkla massa dryga frågor till CD's kundtjänst, och fick oftast svar inom 15min där de gav raka svar på alla frågor.
Jag ville bara visa på att det trots allt finns en del kunder som har positiva erfarenheter av CD då jag kände att denna tråd spårat ur och blivit en "kasta ruttna tomater på CD"-tråd.
Hoppas alla får ordning på sina problem, och det inkluderar CD som skulle behöva se över sin managementpolitik och få in nya ledare som vill nåt och som har förmågan att få nåt gjort.
Postad 20 August 2011 - 12:07
Kul för dig att du är nöjd.
Postad 20 August 2011 - 15:51
CD går ut och säger att dom ska satsa mer på sociala medier bl a detta forum. Men svaren som kommer på frågorna är oftast undvikande eller så är svaren ett av fem standardsvar som CD har på alla frågor.
För min egen del stör jag mig mest på att det händer absolut ingenting med kanalutbudet, senast kom väl SVT 2 HD i mars men den räknar jag inte för den finns väl precis överallt?
Innan dess kom MTVN HD, var väl över ett år sedan minst. Men då tog man bort en HD kanal.
(Kom på att utbudet ökat med TLC och Canal + Family. Hurra!!!!!!!)
Så jag tycker "kasta ruttna tomater" gnället är befogat. Tippar faktiskt på att CD drar sig ur detta forum rätt snart för dom som jobbar med social medier känner att de kommer med samma svar precis hela tiden.
"Håll utkik på vår hemsida", "fixas med nästa uppdatering", "skicka pm med dina adressuppgifter" mm är ju det som hela tiden upprepas.
/Fredrik
Redigerat av porch123, 20 August 2011 - 20:03.
Postad 20 August 2011 - 22:32
Jag tänker inte ens försöka försvara CD's dåliga boxar eller problem med TV3-utsändningen.
Men, i mitt fall så har CD varit klockrena.
.................................
Laka
CD har även för mig varit företaget med AAA i allt
Men då har jag också sluppit allt strul med boxar, som övriga här och på många andra ställen beskriver
Men sista tidens arrogans vad gäller att fixa till felaktigheter i bild, svara på mail, svara i detta forum,
undanhållande av sanningar angående canal och programförändringar samt påskinande om att de tex har NHL
gör att jag inte längre litar till företaget
Att de inte kan svara rakt på sak när det gäller Kanal 5 HD är också en skam samt att de tvingar en till ett max
abonnemang för att få tillågång till vissa kanaler om borde ingå i ett helt annat abonnemang.
Just vad gäller abonnemangsformerna slår Viasat, Canal DIgital på fingrarna.
Canal Digital ger mycket lite valfrihet och om det beror på dem själva eller canal + spelar ingen roll
för det är av CD jag köper paketen
Du är nöjd nu, men vänta tills att problemen kommer och när du börjar ställa lite krav på din box.
Då kommer du också bli lika frustrerad som övriga i denna och andra trådar.
Redigerat av Unregistered2000, 20 August 2011 - 22:38.
Postad 21 August 2011 - 00:20
Postad 21 August 2011 - 00:35
Och att de inte kan sända Eurosport 2 med svenska kommentatorer som alla de övriga svenska leverantörerna gör!!!
Mycket märkligt att den ligger på Thor med Danska, rumänska, ungerska osv men inte svenska
Den ligger som Eurosport 2 Swedish på Hotbird 13 precis som alla de andra
Jag gissar på att det är samma korkade tekniker som inte fattar bildfelen som inte fattar att göra rätt här heller
Tänk på att er abonnemangsavgift går till att belala lön till CD inkompetenta tekniker
Skrämmande
Postad 21 August 2011 - 10:06
Med en ”rysk Cam server” så kan man se kanaler från Cyfra+. Där ingår Eurosport 2 på 13 öst där de svenska ljudspåren finns. Även Eurosport 2 HD ingår då med svenska kommentatorer
Men CD erbjuds ej än via denna cam men dessa: Yes, Digiturk, cyfra +, sky italia, nova, Viacom, Canalsat france , Sky England mm för knappa hundralappen i månaden
Så vill vi ha svenska kommentatorer så får vi vända oss till ”ryska maffian”
Redigerat av lindo, 21 August 2011 - 10:06.
Postad 21 August 2011 - 16:07
Av någon anledning beklagar CD att de inte kan sända Eurosport 2 med svenskt tal
http://www.canaldigi...er/Eurosport-2/
Varför inte bara se till att sända det ?
Tummen mitt i näven CD, dax att vakna nu
Ni är varken störst eller vackrast längre
Ni är bara en i mängden
Redigerat av Unregistered2000, 21 August 2011 - 16:35.
Postad 21 August 2011 - 16:55
Eurosport 2 HD sänds av en del små bolag ex. http://www.varnamoen..._2011-03-25.pdf
Postad 21 August 2011 - 17:55
Ingen risk,istället visas något motor magazine.
Igår visade de semifinalerna i Canal+ HD, nu är det final och då visar de inte matchen. Canal+sport 2 är det som gäller.
Helt ofattbart återigen CD
Edit: På kanalplats 33 Canal+Extra 3D/HD står det på epgn att matchen ska visas men bilden är kolsvart. Hade man betalat för MAX kanske de öppnat upp den? Kanalplats 34 är den nya Canal+ Extra HD kanalen.
/Fredrik
Redigerat av porch123, 21 August 2011 - 18:13.
Postad 21 August 2011 - 20:46
Vilket är viktigast för er, att restaurera ert dåliga rykte med att ha sålt en illa fungerande box och erbjuda den nya boxen till reducerat pris, eller enbart jaga nya kunder? Valet är ert.
Postad 22 August 2011 - 07:28
Undrar då det ofta står att de använder PM funktionen när man söker på deras profil
I så fall har man helt missuppfattat meningen med forumet och kan lika bra lägga ner helt
vilket det verkar som att man faktiskt redan har gjort.
Inläggen ovan visar på ytterligare brister som kan läggas på de andra som finns sida upp och sida ner
om man bläddrar tillbaka i tråden.
Postad 22 August 2011 - 14:15
Hade jag läst det du/vi skriver från CD sida, hade jag OMG gått in till teknikerna och berättat att de skrattar åt vår inkompetens och att kundernas ironi svider i skinnet på oss på kundtjänst. Snälla fixa detta nu !
Sedan hade jag skrivit ett pm till ledningen och bett om internutbildning (med extern hjälp)
TV3
Onsd 15:28
Extreme Home Makeover
Ännu har man inte "tryckt på knappen"
Vad är det som är så svårt ?
Viasat
Canal Digital
Synd att en så slank och söt tjej, skall bli så fet hos CD
Jo, nu är jag tjatig. Men jag blir så förbannad över CD arrogans
De varken bekräftar eller svarar på problemställningen.
Redigerat
Då det inte varit några 4:3 sändningar på Canal+ Film förrän nu har jag inte kunna checka dessa kanaler innan idag.
Men senast igår låg det fel information i bilden även där.
Men jag har precis sett att "Beck med Gösta" var rätt och precis som den skulle och så även Filmen som sänds på
Canal+ SF just nu. Antingen har de fixat till det på dessa kanaler, eller är det någon som råkat trycka på "fel" (rätt) knapp.
Vi får se hur länge det håller. Då återstår bara Tv3
OBS: Ni som missat denna tråden https://www.minhembi...p;#entry3357355
Gå in och läs Pär Björkman (SVT) och hans inlägg.
Mycket informativa och med hög kompetens.
Hej,
Vi håller på att undersöka möjligheten att kunna ändra bildformatet i utsändningen på TV3 och vi återkommer ifrågan.
Med vänliga hälsningar
Mikaela
Postad 22 August 2011 - 14:47
Sitter Canal Digital och använder PM funktionen istället för att svara på frågor här i tråden
Undrar då det ofta står att de använder PM funktionen när man söker på deras profil
I så fall har man helt missuppfattat meningen med forumet och kan lika bra lägga ner helt
vilket det verkar som att man faktiskt redan har gjort.
Inläggen ovan visar på ytterligare brister som kan läggas på de andra som finns sida upp och sida ner
om man bläddrar tillbaka i tråden.
Hej,
Det är jätteroligt att du är så engagerad och håller koll på hur vi sköter oss i forumen!
Feedback är ju enda sättet för oss att bli bättre.
Att vi använder PM funktionen är ju självklart då vi måste besvara de PM vi får in.
I övrigt så gör vi vårt yttersta för att besvara era frågor så fort vi bara kan här i tråden
men ni måste också respektera att vi ibland måste skicka vidare frågorna till högre ort
och då kan det bli fördröjningar i svaren.
Att vi också hänvisar till att skicka era uppgifter i PM handlar ju om er säkerhet.
Då det gäller reklamationsärende anser vi att varje ärende är unikt och vill därför gärna prata med er om det som hänt allt för att kunna göra en så rättvis bedömning som möjligt.
Med vänliga hälsningar
Mikaela
Postad 22 August 2011 - 14:59
Kan man få någon bra förklaring på varför ni inte visade tennisfinalen igår i Canal+ Sport HD? Utan i Canal +Sport 2.
Jag förstår inte varför. Ni visade matcherna innan finalen i Canal+Sport HD men när det blev final så lägger ni matchen i Canal + Sport 2. Förklara gärna, ett motor magazine i repris som var det som visades på Canal+Sport HD, kan väl knappast gå före?
/Fredrik
Postad 22 August 2011 - 15:12
Hej Mikaela
Kan man få någon bra förklaring på varför ni inte visade tennisfinalen igår i Canal+ Sport HD? Utan i Canal +Sport 2.
Jag förstår inte varför. Ni visade matcherna innan finalen i Canal+Sport HD men när det blev final så lägger ni matchen i Canal + Sport 2. Förklara gärna, ett motor magazine i repris som var det som visades på Canal+Sport HD, kan väl knappast gå före?
/Fredrik
Canal Digital kan ju bara indirekt påverka Canal+ sedan Bonnier köpte dem, så det är nog Canal+ som bör svara på det.
Håller helt med om det du skriver f ö.
/NOP
Postad 22 August 2011 - 15:20
Canal Digital kan ju bara indirekt påverka Canal+ sedan Bonnier köpte dem, så det är nog Canal+ som bör svara på det.
Håller helt med om det du skriver f ö.
/NOP
Möjligt, men då kan väl CD bekräfta detta. Säga att "vi kan inte påverka ett dugg".
/Fredrik
Postad 22 August 2011 - 15:30
Hej,
Det är jätteroligt att du är så engagerad och håller koll på hur vi sköter oss i forumen!
Feedback är ju enda sättet för oss att bli bättre.
Att vi använder PM funktionen är ju självklart då vi måste besvara de PM vi får in.
I övrigt så gör vi vårt yttersta för att besvara era frågor så fort vi bara kan här i tråden
men ni måste också respektera att vi ibland måste skicka vidare frågorna till högre ort
och då kan det bli fördröjningar i svaren.
Att vi också hänvisar till att skicka era uppgifter i PM handlar ju om er säkerhet.
Då det gäller reklamationsärende anser vi att varje ärende är unikt och vill därför gärna prata med er om det som hänt allt för att kunna göra en så rättvis bedömning som möjligt.
Med vänliga hälsningar
Mikaela
Hej,
Jag tycker att det är korrekt att skickar över enskilda ärenden i PM, när man passerar gränsen för vad som kan hjälpa andra. I början, när ni precis började skriva här, tyckte jag ni hade en tendens att vilja tystna ned saker genom att ta det i privata dialoger, men sen en tid tycker jag ni gör bra avvägningar.
Däremot tror jag att ni ibland läser litet för fort, alternativt slarvar, och kommer med intetsägande standardsvar istället för att tillföra något. Jag förstår också att det kan vara svårt att veta var gränsen går, men när ni lovar svar på frågor, så måste ni också hålla det. Det är väl snart överspelat, men att svara att ni ska kolla på hur det är med GPL och Sagemboxen, och sedan totalt ignorera frågan i ett kvartal är inte så proffsigt.
Eller att lova att fixa bort NHL snarast och sedan, fyra dagar senare, inte rört ett finger, det ser inte bra ut. Eller för den delen godochglad, som verkar ganska påläst, varför inte enkelt svara att ni undersöker det han påpekar, och sedan det ni kom fram till.
Edit: Apropå slarvigt så missade jag helt att ni gjort precis det.
Sådant bygger förtroende, och det skulle mycket bidra till att vända trådarna till något positivt.
Jag tror att alla som är här är ganska intresserade av ämnet, och helst skulle skippa en hel del av tandagnisslan, för att istället fokusera på att tipsa och hjälpa varandra, samt prata om/bolla idéer för hur CD kan vässa sitt erbjudande.
Mvh,
/NOP
Redigerat av Unregistered4eff8a47, 22 August 2011 - 15:43.
Postad 22 August 2011 - 17:06
Och finns det ett datum för när 3'an och 5'an kommer som HD?
Alla frågor angående kanaler kommer besvaras med nedanstående, när CD svarar så att säga.
Hej,
Vi kan dessvärre ej lämna besked om eventuellt kommande kanaler så länge dessa ligger under förhandling. Så fort det är aktuellt med ny kanal i utbudet så meddelar vi det via olika sociala medier samt vår hemsida.
/Fredrik
Postad 22 August 2011 - 17:48
Alla frågor angående kanaler kommer besvaras med nedanstående, när CD svarar så att säga.
/Fredrik
Tack för ditt svar.
Tycker det är lite dålig "när alla andra har det".
Postad 22 August 2011 - 17:51
Sitter på comhem och vi har 3'an men inte 5'an i HD och dom har samma klipp o klistra stanrdsvar som cd när det gäller kanaler så vi sitter i samma båt .Tack för ditt svar.
Tycker det är lite dålig "när alla andra har det".
Postad 23 August 2011 - 14:36
Tänkte precis se finalen mellan Djokovic och Murray i Canal+HD. Tror ni de visar finalen där?
Ingen risk,istället visas något motor magazine.
Igår visade de semifinalerna i Canal+ HD, nu är det final och då visar de inte matchen. Canal+sport 2 är det som gäller.
Helt ofattbart återigen CD
Edit: På kanalplats 33 Canal+Extra 3D/HD står det på epgn att matchen ska visas men bilden är kolsvart. Hade man betalat för MAX kanske de öppnat upp den? Kanalplats 34 är den nya Canal+ Extra HD kanalen.
/Fredrik
Hej Fredirk,
Canal+ Extra 3D/HD kanalplats 33 och Canal+Sport Extra HD kanalplats 34 är kanaler som ingår i Canal+Max.
Har man inte Canal+Max i sitt utbud så blir bilden helt svart och det är Canal+ som väljer vart matcherna ska sändas.
Med vänliga hälsningar
Sandra
Postad 23 August 2011 - 15:03
Hej Fredirk,
Canal+ Extra 3D/HD kanalplats 33 och Canal+Sport Extra HD kanalplats 34 är kanaler som ingår i Canal+Max.
Har man inte Canal+Max i sitt utbud så blir bilden helt svart och det är Canal+ som väljer vart matcherna ska sändas.
Med vänliga hälsningar
Sandra
Men herregud Sandra, tror du inte jag vet vilka kanaler jag har i Canal+Total?
Så det du säger är att Canal+ valde att visa matcherna innan finalen på vanliga Canal+ Sport HD, sedan när finalen kom så la man medvetet matchen i MAX paketet. Och att Canal Digital inte har någonting med detta att göra.
Om det stämmer är det ofattbart småaktigt och patetiskt. Ska kontakta Canal+ och höra deras förklaring.
/Fredrik
Postad 23 August 2011 - 17:52
Postad 23 August 2011 - 18:44
Postad 23 August 2011 - 19:05
Hej Fredirk,
Med vänliga hälsningar
Sandra
Bilden är svart på Canal+ Extra 3D/HD kanalplats 33 det stämmer.
Men på Canal+Sport Extra HD kanalplats 34 är inte bilden svart, där kommer det upp en ruta där det står att kanalen inte är tillgänglig, har du betalt din faktura, vill du abonnera på kanalen kontakta kundtjänst osv.
Samma ruta som på Canal+ Fotboll och hockey.
/Fredrik
Postad 24 August 2011 - 21:37
Dra iväg ett mail kunde också funkat.Ringer inte er kundtjänst då det finns risk för hjärthaveri.
Skickade 3 brev feb-mars utan det minsta svar.Skita i sina kunder kommer straffa sej.
Sen sista uppdateringen har boxen lärt sej nya hyss.
3 gånger har den låst sej vid uppstart med fryst bild,väntade 20 minuter första gången för att se om det skulle börja ryka eller nåt.Den vägrade alla kommando så det blev sladdryck återigen.
Startade en inspelning på en timme men istället för att göra rätt stängde den av sej efter 10 minuter.
Kommer det nån ny programvara 2012 som kan göra att den fungerar som manualen beskriver vid köp??????????????????
Postar iväg uppsägning(så är det gjort) och krav om återköp av box.
Postad 25 August 2011 - 15:52
Jag får tacka för att ni ringt mej en gång sen den 15:e då ni la ett pm om kontakt.Nu är det så jag har ett arbete som inte ger möjligheten att passa telefon.Hur svårt är det att tala in ev.direktnummer till dej som ringde.
Dra iväg ett mail kunde också funkat.Ringer inte er kundtjänst då det finns risk för hjärthaveri.
Skickade 3 brev feb-mars utan det minsta svar.Skita i sina kunder kommer straffa sej.
Sen sista uppdateringen har boxen lärt sej nya hyss.
3 gånger har den låst sej vid uppstart med fryst bild,väntade 20 minuter första gången för att se om det skulle börja ryka eller nåt.Den vägrade alla kommando så det blev sladdryck återigen.
Startade en inspelning på en timme men istället för att göra rätt stängde den av sej efter 10 minuter.
Kommer det nån ny programvara 2012 som kan göra att den fungerar som manualen beskriver vid köp??????????????????
Postar iväg uppsägning(så är det gjort) och krav om återköp av box.
Hej puts
Jag kan bara beklaga att vi inte återkopplat till dig inom rimlig tid, vårt mål är självklart att ge en betydligt bättre service än så.
Tyvärr har vi misslyckats i ditt fall. Om det finns någon tid som är lämpligare än andra för våra reklamationsansvariga att nå dig
vore vi tacksamma om du kunde meddela oss eller om det eventuellt,
som du skriver, går bättre med mail?
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 26 August 2011 - 09:24
HBB-TV är det något Canal Digital planera att lansera?
Hej Lindo,
HBB-TV är inget vi just nu tänk att lansera, men vi ska föra ditt önskemål vidare.
Med vänliga hälsningar
Sandra
Postad 27 August 2011 - 11:24
En renodling av Canal+ First med en egen paralell Canal+ First HD-kanal förstör ju glädjen av att se många serier i HD-kvalité.
Varför måste ni ha dubbla kanaler på SVT1 och SVT2 medan konkurrenten Viasat bara har en kanal för vardera med bara HD (dvs. det som sänds i HD, sänds i HC, medan annat programutbud sänds som vanlig kvalité.
Postad 27 August 2011 - 13:27
Varför ändrar ni så att vi inte längre kan se serier i HD?
En renodling av Canal+ First med en egen paralell Canal+ First HD-kanal förstör ju glädjen av att se många serier i HD-kvalité.
Canal+ har av någon anledning bestämt att "vi ska nog inte sända våra bästa serier i HD längre"
Canal+ har gjort om i sina kanalpaket och bl a startat Canal+ First HD.
Vad Canal Digital kunnat påverka detta vet jag inte.
/Fredrik
Postad 28 August 2011 - 07:26
Postad 28 August 2011 - 07:55
Postad 29 August 2011 - 10:07
Har Humax HD-box utan hårddisk.
Postad 30 August 2011 - 17:38
Nu har ni tittat på möjligheten till e-faktura i flera ÅR!!! varför händer det inget? ogillar ni att era kunder får det dem vill ha?
Hej GiD
E faktura är på gång och kommer att finnas tillgängligt innan årsskiftet.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 31 August 2011 - 08:08
Varför finns det ingen information på vissa kanaler i epg'n? Tex TLC, SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 HD, Nat Geo HD, Animal Planet HD. Helt tomt och ingen info om vilket program som går när man trycker på epg-knappen. Går man in och tittar på kanalen så finns kommer det upp info i nederkant av bilden.
Har Humax HD-box utan hårddisk.
Hej DennisA,
All EPG data hämtas från en och samma frekvens vilket innebär att alla kanaler skall ha EPG information, tittar vi på våra boxar så har dem kanalerna du nämner EPG information.
I och med att du använder en av oss icke godkänd digitalbox till ditt abonnemang, så har vi svårt för att ge dig tekniskt support på det problem du beskriver i ditt inlägg.
Med vänliga hälsningar
Mikaela
Postad 31 August 2011 - 08:45
Hej DennisA,
All EPG data hämtas från en och samma frekvens vilket innebär att alla kanaler skall ha EPG information, tittar vi på våra boxar så har dem kanalerna du nämner EPG information.
I och med att du använder en av oss icke godkänd digitalbox till ditt abonnemang, så har vi svårt för att ge dig tekniskt support på det problem du beskriver i ditt inlägg.
Med vänliga hälsningar
Mikaela
Hej Mikaela,
Sorry, fel av mig. Har såklart en Sagem HD-box och inget annat (den som ni skickar ut).
Jag får fram info om när jag väljer en kanal, då får jag info i rutan längst ner. Men om jag trycker på knappen EPG på fjärrkontrollen för att få fram programguiden så står det ingen info alls på dom kanaler jag nämner tidigare. Går jag tex till TLC så är det tomt/ ingen info. Trycker jag dock på OK att väljer att titta på TLC så kommer info upp. Men jag vill att EPG'n skall fungera när jag är inne i programguiden.
Mvh
Dennis
Postad 31 August 2011 - 20:21
Samma saga som med filmer i Canal+ HD där ljudet för ofta sänds i stereo. Antingen hyra eller... för filmer man egentligen abonnerar på.
Svar till DennisA som supporten inte verkar kunna svara på: Ställ dig en stund på Comedy Channel.
Redigerat av ruva, 31 August 2011 - 20:23.
Postad 31 August 2011 - 20:29
Ni har tagit bort serierna från Canal+ HD och lagt den i Canal+ Series i SD och stereoljud. Ni mister snart en kund till som fått motvilligt börja ladda ner för att ni inte levererar kvalitet. Tycker fortfarande det är snålt att ni inte har TV4 HD i dyra Max. Resten av familjepaketet är ju helt ointressant.
Canal + sänder inte serier i HD längre. Vilket är så jäkla sunkigt. Canal Digital handlar denna tråd om. Om Canal Digital kunnat påverka detta beslut lär vi aldrig få svar på i denna tråd i alla fall.
/Fredrik
Postad 01 September 2011 - 10:01
Nu kan ni kunder med en inspelningsbara HD-box 500GB spela in program och filmer vart ni än befinner er. För att göra detta kopplar man upp boxen mot internet och aktiverar fjärrinspelningstjänsten. På vår hemsida kan ni läsa mer om hur ni går tillväga, följ bara länken nedan.
http://www.canaldigi...jarrinspelning/
Med vänliga hälsningar,
Miriam
Redigerat av Allente Sverige, 01 September 2011 - 14:23.
Postad 01 September 2011 - 14:19
Finns det eller kommer det finnas en app till androidtelefoner för detta?Hej,
Nu kan du spela in dina favoritprogram även om du inte sitter hemma framför din tv. Här nedan kan du läsa mer om hur det går till.
Med en inspelningsbar HD-box 500 GB kan du spela in din favoritfilm eller dina favoritprogram vart du än befinner dig. Genom att koppla upp din box mot Internet och aktivera fjärrinspelningstjänsten spelar du in de program du är intresserad av. Läs nedan om hur du går tillväga.
Innan du kan börja använda tjänsten behöver du göra följande:
1.Anslut digitalboxen till internet. Använd en ethernetkabel för att ansluta din inspelningsbara HD-box 500 GB.
2.Aktivera Fjärrinspelning i boxen: Tryck "Meny". Välj Inställningar/Dina inställningar/Inspelningsinsalternativ. Välj "Distansinspelning" och välj Ja genom att trycka pil höger.
Så här gör du sedan för att använda Fjärrinspelningstjänsten.
1.Gå till fjärrinspelning från din mobil eller dator.
2.Skriv in samma användarnamn och lösenord som du använder för "Min Sida" och välj ”Logga in”. Om du inte har ett inlogg till "Min Sida" kan du registrera dig här.
3.Du kan nu välja mellan tre olika knappar:
A. Mina inspelningar
Här ser du vilka inspelningar du har schemalagt. Listan visar alla inspelningar som är programmerade – både direkt via boxen och via Fjärrinspelning.
• För att ta bort en schemalagd inspelning trycker du "Ta bort" vid den inspelning du vill ta bort.
• För att spela in ett nytt program tryck "Ny inspelning".
• Om du har flera inspelningsbara HD-boxar 500GB där du aktiverat Fjärrinspelning kan du välja vilken box du vill spela in på då varje box har ett unikt serienummer.
B. Ny inspelning
Här programmerar du dina inspelningar.
• Om du har flera inspelningsbara HD-boxar 500GB med aktiverad Fjärrinspelning kan du välja box genom att välja den boxens serienummer.
• Välj kanal.
• Välj rätt dag och datum. Du byter dag med knappen Nästa/Föregående.
• Hitta önskat program och tryck på den röda REC knappen som ligger till vänster om programmen.
• Du får en bekräftelse på den programmerade inspelningen.
C. Logga ut
Genom att trycka på Logga ut lämnar du tjänsten.
Med vänliga hälsningar,
Miriam
Har sökt i android market men inte hittat något.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
62 bilder
104 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?