Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Epson TW-100 *

683 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EMP-TW100 (Projektorer) 1 8.2 (4) Inga priser
Epson EMP-TW100H (Projektorer) 0 7 (2) Inga priser

Postad 18 June 2003 - 11:41

LordX
  • LordX
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Jag håller helt med tidigare "talare" om att man vänjer sig vid svärtan och ljudet. I början undrade jag vem som startat ett flygplan i mitt vardagsrum eller om det var Saab här i Linköping som testkörde JAS... Nu tänker jag inte så mycket på det längre.

Även svärtan upplevde jag som ett stort problem men nuförtiden tycker jag nästan att min CRT tv kan vara lite för svart ibland. Jag har en duk med 1.0 gain. Ok, svärtan kunde klart varit bättre. En grå duk skulle nog göra susen.

Jag är tveksam till att det går att få till 1:1 pixelmappning i 72Hz via analog VGA. Jag har laborerat rätt mycket med Powerstrip och de enda inställningar jag sett för 1:1 mappning är de som får projektorn att tro att den kör 1280x960 (tror det var det) och att man sen får använda "Zoom"-mode. Har inte lyckats få till riktig 1280x720 1:1 mappning.

Jag har provat att tweaka in uppdateringsfrekvenserna med Powerstrip men när det passerar drygt 60Hz "ballar" projektorn ur och bilden blir konstig igen. Låga uppdateringsfrekvenser är inget problem. Jag kör idag 60Hz både för PAL och NTSC från min PC och jag upplever inte direkt några konstiga bildryckningar pga osynk mellan uppdateringsfrekvens och filmens bildfrekvens. Det är ju inte så att bilden flimrar mer för att frekvensen är lägre. LCD är helt olik CRT på den punkten.

Huruvida det går att köra högre uppdateringsfrekvens med DVI-D låter jag vara osagt men de jag känner kör 1280x720@60Hz med DVI-D.

Om du tycker bilden flimrar ska du ladda ner [url="http://"http://www.marky.com/files/hometheater/testpatterns/tracking-and-phase.gif"]följande pattern[/url] och använda det som skrivbordsbild i Windows. Du bör testa detta även om du upplever bilden stabil. Observera att bilden ska placeras "sida vid sida" (ej "anpassad"!!!). Sen justerar du "sync"-parametern i projektorn till bilden är stabil och inte flimmrar. Väldigt enkelt! Stå gärna nära duken när du gör det. Lite enklare att se resultatet då. Bilden är även bra när man justerar värden i Powerstrip. Man ser direkt när det inte längre är 1:1 mappning.

Postad 18 June 2003 - 13:35

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Hej,
Någon som testat den nya Denon 2900 ihop med TW100.
Jag har idag Denon 2800 och tycker att chipet i DVD:n
gör ett bättre jobb är DCDI:n i projektorn vid PS PAL.
2900 har ett bättre chip är 2800 så rent logiskt bör
ju 2900 ge en ännu bättre bild.

Eller är det bara jag som fått upgrade nojja ( igen ) ?

Postad 18 June 2003 - 14:49

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
LordX, är det inte så att LCD-panelerna har uppdateringsfrekvens 60Hz och inget annat. På så sätt är en LCD-projektor att likna vis en fixed frequency monitor medan en CRT-projektor är som en multisync monitor. Eventuell synk mellan bildfrekvens och panelerna måste med andra ord ske i bildbehandligen eftersom panelerna alltid är låsta till 60Hz. Det optimala mellan grafikkort och projektor borde därför vara 60Hz och inget annat...

ljudnisse, att jämföra bildbehandlingen i en DVD med den i en projektor är inte riktigt rättvist. Jag tycker att TW100 gör att bra jobb (efter en del "tweakande" för PAL) men den tvingas ju arbeta med det analoga materialet från källan. En DVD kan läsa den digitala informationen direct från skivan och har därför andra förutsättningar som öppnar för andra möjligheter (och ibland fel). Jag betvivlar därför inte att både Denon 2800 och 2900 ger ett bättre resultat än TW100. Annars skulle jag bli besviken på den progressiva DVD-spelaren... [:D]

Uppgraderingsnoja lider vi väl alla av? Så sug på den här karamellen en stund och ge mig feedback. Som ni kanske vet så funderar jag på att köpa PVR. Topfield verkar vara försenade med PVR5000 så det är mycket möjligt att jag tvingas köpa en PVR4000. Enda problemet är att den saknar s-video och jag som switchar all video via min receiver. Den billigaste lösningen vore att investera i en RGB2S-video-converter och bara koppla in PVR-maskinen i receivern, klart! MEN då börjar det snurra i huvudet och vipps är uppgraderingsdjävulen där och knackar på axeln. PVR4000 har RGBS och det har även min DVD-spelare (som likt min receiver saknar komponent). Varför inte köpa en RGB2Component-converter i stället? Då kan jag inte längre switcha video via receivern till projektorn. En lösning vore att köpa en SCART-Commander och switcha via den men i så fall går hela uppgraderingen på cirka 5000 kr (RGB2Component-converter+SCART-Commander+Component-sladd). En RGB2S-video-converter går på cirka 1000 kr så det är 4000 kr vi talar om. Är det värt det för att få komponentvideo från DVD och DVB i stället för s-video? Vad tror ni som kan jämföra komponent och s-video? [:x]

Ps. Demon, om jag har vägarna förbi Helsingborg så skulle det vara mycket trevligt att få komma förbi. Tack för inbjudan! Ds.

Postad 18 June 2003 - 20:22

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Jag är nog lite speciell, eftersom jag gått från CRT till LCD :D

Förutom ljudnivån är jag nöjd med TW100H, jag lade hellre 10000 till och köpte den än att chansa på LGn (jag kan inte komma bort från goldstar känslan).

Jag undrar om de ökat fläktljudet på TW100H iom att de höjt CR till 800:1?

Är det någon av er som har en Radioshack dB mätare?
Håller jag DB mätaren 20 cm frammifrån på mitten av projektorn, så mäter den 54 dB.

/Sören

Postad 18 June 2003 - 21:16

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Ska kolla ifall vi har en DB mätare på jobb och se vart min ligger..

Men enligt specarna skall det väl inte vara någon skillnad på dem...[?]

Postad 18 June 2003 - 21:40

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Får nog ta och bjuda hit Emumannen, så får han lyssna.
Det är inga 30 dB i mina öron!

Den är grymt ljusstark, lyser faktiskt upp hela rummet (gråvita tapeter och vitt tak). 2.8 gain duk gör väl iofs sitt!
Jag misstänker att det inte är några problem med att köra denna i dagsljus :D

Skall prova att mata in Steve Smallcombes SMART III inställningar igen, och kolla igenom lite material.
Det är dock den bästa bilden jag har sett hittils på en LCD projektor!

/Sören

Postad 18 June 2003 - 23:34

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
soren, jag må vara jävig men jag har svårt att tro att min TW100 väsnas mer än 30 db (snarare mindre)... Om du bor i Stockholmsområdet så kanske vi kan mötas och jämföra...

Postad 19 June 2003 - 12:22

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Emumannen,

Jag bor i Sollentuna, så det skall nog inte vara några problem ;)

Jag åker dock bort några dagar över midsommar (dålig timing med projektorn .. men jag fick den iofs 30 dagar efter jag beställde den).

/Sören

Postad 19 June 2003 - 14:20

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
soren, Sollentuna, inga problem... Då kan vi ta det efter midsommar...

Postad 19 June 2003 - 20:08

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Emumannen,

Jag är hemma hos brorsan för tillfället, och jag tog med projektorn. Jämförde med hans Panasonic AE100 och de är relativt lika i ljudnivå, så det kanske är 30 db ändå??
Det kanske mitt rum som ekar nu när jag fått ut CRT monstret ur lägenheten ... känns som en 3a nu istället för den 2a som jag egentligen har ;)

Jag kulle gärna jämföra med din ändå, så jag skulle kunna ta med den till dig nån dag. Då kan vi kolla om det är någon synlig skilland mellan 800:1 och 600:1 i kontrast.

/Sören

Postad 19 June 2003 - 21:24

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
soren, vi får fixa ett möte efter midsommar. Om du inte monterar den permanent innan dess så kanske du kan ta med den och så kan vi ställa den på bordet under min. Då kan vi lätt göra A och B-jämförelser. Jag tror det är fler TW100/H-ägare som kan vara intresserade av resultatet! [;)]

Postad 20 June 2003 - 10:16

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Jepp det kan ni ger er på att det finns...

F-n varför bor alla så långt från södra sverige????? Jag vill oxå vara med och leka!!![;)!]

Trevlig midsommar afton på er![:P]

Postad 20 June 2003 - 12:47

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Emumannen,

Jag kommer tillverka ett fäste nu under midsommar, men jag väntar med att montera projektorn tills vi har testat.
Jag ser fram emot att kolla på dina duk expriment.

Demon,

Har för mig att du bor i Helsingborg?
http://www.kullaflyg.se har billiga resor till stockholm... 795 kr TOR.
/Sören

Postad 21 June 2003 - 12:05

LordX
  • LordX
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Demon: Jag ska med stor sannolikhet ner i dina trakter någon vecka i juli. Kanske skulle ta med projektorn?! Vi har ju snackat om det tidigare men det finns kanske mer tid i sommar.

Postad 22 June 2003 - 22:39

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
LordX..

Du e så välkommen!
Bara säg till när...

Jag har sem v29-30 och 33-34... ska till sthlm under v 29.. eller rättare sagt Nyköping men ska upp till sthlm oxå..

Dock har man ju hela familjen med sig.. Sambo, 10mån barn och hund (bordercolli)..[:P]
Får se ifall vi kan hitta ett vettigt ställe att bo på där de går med på att ha hund.. verkar knivigt..

Postad 24 June 2003 - 15:13

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Emumannen,

Hojta till när du vill testa ..
Du når mig på [email protected]

/Sören

Postad 29 June 2003 - 00:48

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Jag har nu haft lite tid med projektorn.

Tyvärr så hittade jag en lysande pixel stort sett i mitten av bilden, och nu när man vet om att den finns där...

Jag har även lite problem med focusen, jag kan inte få bra focus i övre högra och nedre vänstra samtidigt???
Projektorn står i mitten på duken. iofs så sitter ju linsen i nederkanten av bilden (inte takmonterat den än).

Har ni andra lyckats få lika bra skärpa över hela bilden?

/Sören

Postad 29 June 2003 - 01:39

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
soren, jag mailar dig så snart jag har tid om ett möte (jag har varit lite stressad de senaste dagarna och det kommer nog vara körigt ytterligare några dagar).

Jag har vissa konvergensproblem (från vänster till höger) vilket gör att bilden upplevs som mjukare på höger sida (kan även upplevas som att den är något ur fokus). Epson har lovat att titta på det (jag är ganska petig) och jag tjatar fortfarande på dem om det. Det har snart gått över 6 månader...

Postad 29 June 2003 - 12:58

LordX
  • LordX
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Soren, EmuMannen: Jag har också lite problem med konvergensen. Syns tydligare när man kör 1280x720 med dator eftersom man då ser pixlarna exakt. Har försökt justera in det flera gånger men det går inte att få det 100%. Jag får lite konvergensproblem på högra sidan av bilden. Tänk om man hade kovergensjusteringsmöjlighet? Många klagar ju på konvergensen när man använder CRT teknik men det kan även förekomma på LCD. Det borde bero på att i varje fall en av panelerna är lite ur läge. Står man riktigt nära duken så man tydligt ser screen-dooren så kan man se att panelerna inte är riktigt i läge.

Man vill ju inte skicka iväg projektorn... Någon som vet om det finns justeringsskruvar inne i projektorn?

Postad 29 June 2003 - 18:24

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
LordX, det finns inga justeringskruvar utan panelerna sitter där de sitter! Enda sättet att åtgärda konvergensproblem är att byta "optical engine", det vill säga hela moderkortet med paneler och allt! Jag har försökt få Epson att specificera hur mycket fel som krävs för att garantin skall täcka ett byte. Jag har tjatat om detta i mer än ett halvår nu men än har de inte gett något entydigt svar. De vill att jag skickar in min projektor så att de skall kunna granska den och uttala sig i just detta fall. Jag vägrar dock att skicka iväg den utan garanti för att de inte sabbar någonting eller att den blir liggande hos dem i veckor. Man har ju läst mardrömshistorier om projektorer som kommer tillbaka från service med döda pixlar etc.

Ps. Konvergensfelet är störst på höger sida av bilden på min projektor. Det är den gröna panelen som är något rubbad i höjdled. Problemet syns ganska väl om man är nära men knappt på lite håll (se bild #9 i mitt galleri). Jag uppfattar det dock som om bilden är mjukare på höger sida jämfört med vänster. Ds.

Länk till mitt galleri:
https://www.minhembi...?user=emumannen

Postad 13 July 2003 - 21:11

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Enligt Projectorcentral.com har tillverkningen av TW100 förmodligen (Epson har inte gett entydig information) lagts ner. Det borde förklara de nya lägre priserna. Man kanske skulle slå till? Men man undrar ju vad de har för ny modell på gång, så det blir väl att avvakta lite till ...

Postad 15 July 2003 - 06:00

The Hulk
  • The Hulk
  • Veteran

• 2360 inlägg
  • 0
Hm intressant, jag är i marknad för en ny projje och undrar hurvida denna står sig mot Pannasonic 300 och Sharp 91 an ?

Är det någon som vet ? Då pengarna är i samma div...

Mvh

Postad 15 July 2003 - 09:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Det är nog så att en ny proj är på G från Epson ja...vilket iofs inte behöver betyda att TW100 är ett dåligt köp. Är rätt säker på att den slår AE300 på i princip samtliga punkter (möjligtvis med undantag av absolut svärta, kanske). Fast om den är värd 12 tusen mer än är nog upp till var och en, men många tycker nog det.

Hur den står sig mot Sharp 91:an kan jag egentligen inte uttala mig om. Men generellt har ju DLP sina fördelar och LCD sina. Handlar lite om smaksak. Tveklöst är ju TW100 betydligt mer högupplöst och har klart bättre videoprocessor (med bättre deinterlacing och förmåga att städa mindre bra insignaler, tex tv). Men å andra sidan borde Sharp 91:an ha bättre kontrast, djupare svärta och överlag större djup i bilden och mindre av den "hinna" som är så vanligt på LCD:er. Detta är alltså (obs!)min uppfattning om skillnaderna mellan DLP och LCD rent generellt och är inte baserat på nån direkt jämnförelse av de två projjarna, så ta det inte för bokstavligt. Som sagt, handlar rätt mkt om vilken typ av bild man föredrar.

Själv är jag lite DLP-fanatiker [;)] men just mellan de här två projjarna som är så olika och antagligen bra på helt olika sätt så hade jag säkert haft svårt att välja med.

Just my 2 cents...nån som har gjort en noggrann koll på båda kan säkert komma med ett bättre svar. [:)]

Postad 15 July 2003 - 11:32

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
pacman, jag kan bara hålla med... Min TW100 imponerar ständigt med hur "bra" den presenterar "dåliga" bildkällor. Värdet av det beror väl på hur mycket man tittar på "dåliga" bildkällor. Oavsett vilket så är det trevligt att ha som backup när man exempelvis blir sugen på att köra lite SNES eller motsvarande som bara har komposit video. Dessutom har jag fortfarande bara analog kabeltv och en vanlig VHS som tuner. För mig som använder projektorn mycket till vanligt tv-tittande så har bildbehandlingen varit mycket värdefull...

Jag har jämfört min TW100 med de DLP vi har på jobbet (framförallt NEC LT240) och jag måste säga att jag föredrar min TW100 i hemmet. LCD och DLP har båda sin för och nackdelar men jag hoppar nog inte på DLP-tåget innan jag har råd med en 3-chips DLP. Förhoppningsvis dröjer det inte allt för långe... [^]

När det gäller TW100 vs. AE300 så skulle jag tveklöst välja TW100 om de hade samma pris. Men i dagsläget så skulle jag nog köpa en AE300 så billigt som möjligt för att lägga pengarna som blev över på annat. Utvecklingen går fort och värdet på projektorer sjunker snabbt. Ett billigt köp är med andra ord en lägre risk inför framtida uppgraderingar... [;)]

Det är ju som jag brukar säga, -"Du blir inte rik på att göra av med pengar!" [:)]

Postad 02 August 2003 - 20:56

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Det verkar som om ryktet om TW100:ans död var betydligt överdrivet. Enligt Projectorcentral kommer tillverkningen att fortsätta under överskådlig tid. ;)
/Anders

Postad 03 August 2003 - 13:20

magnusp
  • magnusp
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Hejsan.
Är det någon som har kollat närmare på den här kabeln? QED Q-Sync

Den verkar vara precis vad jag behöver men jag hittar ingen info om TW100 klarar 15.625kHz på VGA ingången. Någon som kan upplysa mig....?

/Magnus

Postad 06 August 2003 - 14:46

Unregistered34520
  • Unregistered34520
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Hoppar in i den här tråden då jag står i begrepp att skaffa projektor och en av kandidaterna är Epson TW100. Innan semestern tittade jag runt lite grann och blev förtjust i LG RLJA20 och Optoma H56. Under sommaren har jag läst lite recensioner och följt prisutvecklingen och en Epson TW100 för under 30000 är ju onekligen intressant. Jag har dock inte hittat något ställe där man kan få en demo av Epson. Känner ni till någon butik som har demorum för denna projektor i mälardalen (jag bor i Uppsala och är ofta i Stockholm, så företrädesvis där), och gärna dessutom har någon av de två andra projektorerna i sortimentet för jämförelse?

Postad 06 August 2003 - 15:59

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
Nidhugg, jag tror nog att Håkan Johansson på AVD (http://www.avdtech.nu) kan ge dig en demonstration men i en ganska taskig miljö. Det ligger i alla fall mellan Uppsala och Stockholm... :)

Annars är du alltid välkommen hem till mig på en demo (bara det passar med mina övriga familjemedlemmar)... :D

Postad 06 August 2003 - 21:59

JoBi
  • JoBi
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Nidhugg,
Jag går i samma projektortankar som du och pratade med Per på AVD tech i måndags om var man kan titta på TW-100 i Stockholmsområdet. Han sa att det inte fanns något ställe i Stockholm som har TW-100 för demo.
Han sa även att han i samband med att han skulle beställa fler TW-100 från England fått indikationer på att TW-100 skulle vara slut!!! Han lovade återkomma när han fått besked vilket skulle vara på måndag em. Då han inte hört av sig så ringde jag igen i tisdags och pratade med Håkan på AVD. Håkan sa att Epson i England är struliga men att dom skulle kunna få loss 7st apparater om man beställde relativt omgående??!!
Jag antar att du menar IT-service när du skriver att man kan få tag på TW-100 under 30000, har du kollat med dom att det är den "nya" versionen av TW-100 och att dom verkligen kan få tag på den?

/JoBi

Postad 07 August 2003 - 09:26

Unregistered34520
  • Unregistered34520
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Tack för tipset! Frustrerande att återförsäljarledet för Epson verkar så bristfälligt. Att beställa en Epson osedd känns inte så frestande. Om det skulle vara så att du (JoBi) skulle lyckas få till en demo hos AVD Tech skulle det vara ytterligt schysst om du skulle kunna posta det på denna tråd så kanske man skulle kunna hänga på (alternativt maila mig på [email protected] ). Annars får jag tacka för ditt erbjudande EmuMannen, jag kanske kan få återkomma?! ;) Bilderna du postat på Minhembio ser onekligen lovande ut, och att du är nöjd (precis som Projectorcentral) har jag ju kunnat läsa ut av denna tråd! <_<

Jag hade tänkt vänta till efter CEDIA-mässan för att se vad som händer där i form av nya modeller och prisfall på gamla men då skulle jag gärna vilja veta vad jag föredrar av det som finns på marknaden idag. Väntan håller dock på att driva mig till vansinne, väggen i hemmabiorummet skriker efter att få ta emot en projektorbild för att ersätta den gamla 29"-TVn och pengarna börjar bli rastlösa på kontot ...

Slutligen, priset kom från IT-service och jag har inte kollat tillgängligheten så prisets riktighet kan jag inte videmera, men om jag blir förtjust i projektorn är den intressant även till ett högre pris!

Postad 07 August 2003 - 19:27

JoBi
  • JoBi
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Ytterligare tecken på att tillverkningen av TW-100 upphör inom en snar framtid, www.pricejapan.com.

Postad 07 August 2003 - 20:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Kom inte TW100:an runt augusti/september förra året? Mer än troligt att en ny modell är på väg alltså... De flesta företagen verkar följa ettårscykeln rätt exakt.

Postad 12 August 2003 - 17:32

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Vad tror ni om ett demoex av Epson:en för 30000 kr ?
Var och tittade på den idag, och jämnförde med Panasonics PTA 300 och även om Panasonicen hade förvånadsvärt bra bild så var Epsonen bättre. Fick dessutom ett bra paketpris med duk, kabel och takfäste. Måste säga att jag mer än sugen på detta paketet.

Postad 12 August 2003 - 22:43

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Hittar du inga pixelfel .. KOLLA ALLA FÄRGER (Röd. Grön och Blå) så är det lungt.
Tjata om att lampan är begagnad och därför skall du ha minst hälften av vad en ny kostar i avdrag.

Kolla firmware på den .. håll inne ? knappen några sekunder.
Det är troligen den gamla modellen med 600:1 i kontrast. .. har 53 nånstans i firmwarenumret.

Jag antar att 30000 var inklusive duk och fäste och full garanti resten av tiden?

Hembioconsult säljer annars TW100H för 38500 kr ny!

LG har en fin proj annars för 27000 kr ... JA20 MK2, jag skulle kolla på den innan och jämföra med vad du såg på Epson... skiljer det inte mycket så skulle jag faktiskt gå på LGn då den är tystare.

Min TW100 har vertical banding, och nu när jag sett det en gång så nog fan syns det jämt. Jag kommer dock att lämna in projektorn för jag har en lysande pixel på den också ... skall se om jag kan få dem att justera den för vertical banding problemet också.

/Sören

Postad 12 August 2003 - 22:59

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Det är 1 års garanti på den och inga trasiga pixlar. Firmvare osv har jag ingen aning om. Men sicken bild. Vad är LG:n för pjäs ? DLP ?

Postad 12 August 2003 - 23:21

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Är mycket trevlig, då den är uppdaterad från förra modellen med inkapslad optik, bättre lågdagrar och ny farudja scaler mm... den skall även funka kanon med en HTPC (vilket även en TW100 gör).

Den har dock en longthrow lins, vilket gör att den måste stå längre från duken för att ge samma storlek på bilden.

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=107040

/Sören

Postad 13 August 2003 - 16:45

Unregistered34520
  • Unregistered34520
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Pratade med AVD Tech idag. Det finns 8st TW100 kvar i Europa på centrallagret. Fortfarande okänt vad som kommer efteråt (sa han) men att de förväntade sig nyheter inom en månad. Det är spännande tider att gå och fundera på projektor nu...

Postad 13 August 2003 - 17:21

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
8 stycken i Europa .. yikes.
Och jag som skall lämna in min för en lysande pixel och vertical banding justering.

Undrar vad de gör åt det felet ... byter de ut den mot en ny, eller byter de bara panelen?

De har ju 0 pixelfel garanti, så några lysande pixlar tolereras ju inte.

/Sören

Postad 13 August 2003 - 21:35

magnusp
  • magnusp
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Soren Har du riktig tur så får du som jag en TW100H istället tillbaka. :angry:
När jag fick tillbaka min projektor efter utbyte av Optical Engine, den hade ett par lysande pixlar, så indikerar serienummer och firmware att det är en TW100H som sitter i. Jag klagar inte.... :ph34r:

/Magnus

Postad 13 August 2003 - 21:47

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Hoppas jag verkligen, eftersom det är en TW100H som jag har :angry:

/Sören

Postad 16 August 2003 - 18:14

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Det blev Epsonen som inhandlades, kändes tryggt att ha granskat den ordentligt innan. Nu skall man bara vänta på duk och kabel, usch tråkigt att vänta.

Postad 16 August 2003 - 19:20

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Ulkesh??

Var det du som handlade idag på the ROCK??

Jag stod isåfall sidan om dig med min dotter på armen och köpte Supra kabel..

:lol:

Redigerat av Unregistered8fda5b62, 16 August 2003 - 19:21.

Postad 16 August 2003 - 22:24

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Ja det stämmer det, tänk vad världen är liten.
Är inte du HBG:are ?

Postad 18 August 2003 - 06:03

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Jodå visst e jag det...

Ha ha ha gissade nästan att det var du som handlade den....

Postad 18 August 2003 - 16:04

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Såg att du hade en Pilips DVD, antar då att du kör PS från DVD:n till projjen ?
Funkar det bra ? blir det mycke bättre då än att låta projektorn göra jobbet ?

Postad 18 August 2003 - 16:05

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Ps varför handar du kablar i Lund ? känns som det vore enklare att handla på Hallbäcks eller nåt sånt.

Postad 19 August 2003 - 05:51

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1120 inlägg
  • 0
Jag kör proggresiv signal från DVDn och det blev bättre bild.... dock ej enorm skillnad men skillnad blev det..

Jo visst skulle jag kunna handla kablar i HBG... Om någon haft de hemma!!!!
Det e ganska taskigt urval här i hbg... alla tar hem på beställning men gitter man inte vänta blir det att åka till lund.. :lol:

Vad tycker du om din TW100??

Postad 19 August 2003 - 16:02

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
ah intressant, jag har juh en Sony NS900 dock ingen PS iden. Man blir lite sugen på att testa någon annan DVD spelare. Skulle vara intressant att testa Samsungen som tog hem EISA awarden. Jag kan iofs förstå att du handlar på "Klippan" i Lund, helt klart en av de bättre butikerna jag har handlat i.
Jag är helnöjd. Lite trist är det iofs att vänta på duk och kabel. Jag fick spänna upp ett lakan över mina högtalare för att få någonstans att projicera bilden. Asså som det ser ut nu tycker jag bilden är kanon och det är ändå lakan och en S-VHS kabel från biltema. Skall bli roligt när allt är på plats.

Postad 19 August 2003 - 18:57

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0

Asså som det ser ut nu tycker jag bilden är kanon och det är ändå lakan och en S-VHS kabel från biltema. Skall bli roligt när allt är på plats.

Det konstiga är att man verkar vänja sig vid bilden. Jag är mer imponerad av bilden idag än när jag fick den för snart ett år sedan... Från början var jag lite tveksam till svärtan och försökte komensera med en (för) grå duk men i dagsläget upplever jag till exempel inte svärtan som ett problem längre. Det trots att jag använder en nästan vit duk. Bilden via s-video från min lågpris-DVD (Sony NS300) är nästan lika bra som från min splitt nya HTPC (2.5 Ghz, Radeon 9200, TheaterTek, FFDShow, 1:1-pixelmappat). I vissa avseenden så slår faktiskt min NS300 via s-video min HTPC! :D

En sak är i alla fall säkert och det är att den inbyggda DCDi fortfarande smiskar DScaler på fingrarna! :D

Redigerat av EmuMannen, 19 August 2003 - 19:00.

Postad 19 August 2003 - 19:22

Unregistered4de6eba2
  • Unregistered4de6eba2
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Jag håller med dig Emu, mitt lakan är lite slätt som michelingubben ändå kan jag inte stänga av projjen. Sicket rävgift. Än så länge upplever inte jag svärtan som ett problem. Det som glädjer mest är ändå att det kommer att bli bättre med grå duk, komponent osv.... ohhh vad tradigt det är att vänta, dagarna är segare än gubbasnor.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.