Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Nya" Panasonic TX-36L35D för 15995:-

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 August 2005 - 10:07

swahngbg
  • swahngbg
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Här är en till som nyligen saffat sej en TX36PL35F (närmare 4a dagar sen)
Jag är helt färsk på allt vad gäller kvalitets ljud och billd.

Men jag är inte riktigt nöjd med denna pjäs.

Det blir som flimmer efter allt som rör sej på billden.
Tänk som exempel att det rullar ett bowling klot tvärs över bilden från vänster till höger.
Så blir det som ett parantes täcken som blinkar bakom klotet. Jag har hört att det kan ha något med 100hz att göra? Blir så både på TV(Analog) och DVD(Samsung HD945)

Det är otroligt störande och jag får ont i ögonen av det.

Är det fel på min TV eller är det en inställnings sak, eller "ska" det vara så? Isf vänjer man sej?

Jag är mycket tackssam för hjälp med detta.

Mvh
//Henrik Swahn.

Postad 15 August 2005 - 22:01

Peter33
  • Peter33
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Ant2000 och alla andra som har haft liknande problem med en Panasonic TV:

Jag har precis köpt en Panasonic tx-36pd50 som jag också har problem med. Ibland hörs en "elektrisk" smäll (låter som när en mygga flyger in i en sådan där elektrisk insektsbekämpare med blå lampa) och bilden blinkar till. Ser ut som bilden stängs ner (det blir svart) och sedan kommer den igång direkt igen (är kvar på samma kanal till skillnad från vad vissa andra har beskrivit). Allt går snabbt ,kanske på 1-2 sekunder. Det händer inte så ofta, inte ens varje dag men det händer lite då och då (även när tv'n inte varit på så länge) TV'n står fritt och har god ventilation. Dock verkar det ju som att ngt är fel och man blir ju lite orolig när det verkar vara fel på det elektriska.

Är det ngn annan som har haft ett liknande problem? I så fall, fick du klarhet i vad problemet var och vad man måste göra för att åtgärda det?

Är det bara att lämna tillbaka/begära service på TV'n som gäller? E ju inte jättesugen att lämna/skicka 89 kg TV på service, men vill ju inte ha betalat för en TV som är defekt :) .

Postad 16 August 2005 - 16:13

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Efter att ha läst flera av era postande så lider jag verkligen med er. Jag hade heller inte accepterat de problemen. Det känns verkligen trist att lägga ut mycket pengar på en sak och så fungerar den inte som den ska när man får hem den (oavsett vad det är). Å särskilt då när denna pjäs väger ganska mycket...

Har ni kontaktat er återförsäljare och frågat vad det kan vara för fel? Vid det här laget borde ju Panasonic känna till de här felen då TV funnits ute ett tag.

Avstängningsproblemet har som sagt varit uppe för diskussion tidigare, och det är nog bara services som hjälper då.

Postad 16 August 2005 - 16:17

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Var och tittade på en idag på Elgiganten, stor pjäs :huh:
Dock så blev jag inte så imponerad ändå, de verkar inte ha så bra tvmottagning där eller nåt, för det var rätt kass bild. På en så stor TV så ser man ju hur hårt komprimerade en del kanaler är, Eurosport och MTV såg inte fagra ut.

Vad tycker ni som har köpt en, är det digitaltv som gäller eller orkar man titta på analoga sändningar?

<{POST_SNAPBACK}>

Om TVn stog uppkopplad bredvid massa andra TV apparater var den säkert ihopkopplad med dem. När man delar en antenn-signal så många gånger gör sig bilden aldrig rättvis TVn.

Analoga sändningar funkar rätt bra, men som sagt emellanåt blir bilden aningen grynig. Särkilt om man kör upp en 4:3 sändning till t ex 14:9 så blir det påtagligt på vissa kanaler.

Digitala sändningar blir betydligt bättre.

Postad 23 August 2005 - 13:38

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
PANASONIC TX36PL35F
Panasonic kan ej längre leverera denna tv så sa dom hos elgiganten idag som ej komer att få in denna tv framöver.

Så där försvann den om man inte kan hitta den nån annanstans

Postad 23 August 2005 - 13:41

swahngbg
  • swahngbg
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Här är en till som nyligen saffat sej en TX36PL35F (närmare 4a dagar sen)
Jag är helt färsk på allt vad gäller kvalitets ljud och billd.

Men jag är inte riktigt nöjd med denna pjäs.

Det blir som flimmer efter allt som rör sej på billden.
Tänk som exempel att det rullar ett bowling klot tvärs över bilden från vänster till höger.
Så blir det som ett parantes täcken som blinkar bakom klotet. Jag har hört att det kan ha något med 100hz att göra? Blir så både på TV(Analog) och DVD(Samsung HD945)

Det är otroligt störande och jag får ont i ögonen av det.

Är det fel på min TV eller är det en inställnings sak, eller "ska" det vara så? Isf vänjer man sej?

Jag är mycket tackssam för hjälp med detta.

Mvh
//Henrik Swahn.

<{POST_SNAPBACK}>

Exsakt samma sak har hänt med min tv en gång nu...

Är åxå veldigt intresserad av vilka åtgjärder som är bässt att vidta.

Postad 23 August 2005 - 14:22

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Kvaliten verkar ha sjunkit, har haft min apparat i över 1år och aldrig haft några av de problem som nämts. Kör med ljusstyrka/kontrast samt färg på c.a 50%.
Färgåtergivning normal samt flimmer r:ON.

TV:n är har dock D i slutet av modell namnet, inte F om det skulle ha någon betydelse.

Kör med Philips DVD963SA = inga problem.

Prova att justera TVn i service menyn, ni som har problem!
Hur man går till väga går att finna på t.e.x Google.se

Hoppas det ordnar sig för er som har problem.

Postad 23 August 2005 - 14:45

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Som sagt, jag har inga problem med min TV :)

Kör nu också komponent prog, och det funkar hur bra som helst. Blir bättre bild än med RGB.

Verkar som jag haft tur med mitt exemplar :o

Postad 23 August 2005 - 20:08

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Är man inte nöjd så skall man absolut inte acceptera det. Gå till affären och be och få låna hem 3-4 apparater sedan tar ni den ni gillar mest så gjorde jag, har nu denna 36tummare från Panasonic och är helnöjd.

Lycka till!

Postad 03 September 2005 - 16:05

adaoja-7
  • adaoja-7
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

PANASONIC TX36PL35F
  Panasonic kan ej längre leverera denna tv  så sa dom hos elgiganten idag som ej komer att få in denna tv  framöver.

Så där försvann den om man inte kan hitta den nån annanstans

<{POST_SNAPBACK}>

Beställde den från Zarsen, knappt 7,5 kkr inklusive leverans till dörren.

:unsure:

Får se om om det uppkommer några problem med TV-n under tidens gång.
Däremot gäller ju Europagaranti således är allt snack om att apparaten ska
skickas till Tyskland/Ursprungslandet just bara det, snack alltså.

// Daniel

Postad 27 July 2006 - 13:00

Unregistered109b3d11
  • Unregistered109b3d11
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Drar upp en gammal tråd...

Har precis upptäckt att jag har ett "problem". Vet inte om det alltid varit så. Men nu har jag upptäckt att en pixel på varje sida har "hoppat ur sitt läge" och ligger precis vid sidan om bilden. Färgen på den ändras också beroende på vad man tittar på för något. Någon som har samma problem?
Var i kontakt med supporten men dem hade ingen aning om problemet...

Det ligger som i mitten. En pixel på höger sida, och en på vänster sida.
Även om jag har tvn avstängd så ser man om man tittar på bildröret att det ligger en "utanför" på varje sida. Irriterade nu när man upptäckt det B)

Kan tillägga att jag har TX-36PL35F modellen

Redigerat av Unregistered109b3d11, 27 July 2006 - 13:08.

Postad 30 July 2006 - 18:26

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Detta är icke ett fel = Det skall vara på detta vis.

Jag har samma punkter ''pixlar'' på vadera sida på min TX-36L35, alla andra exemplar jag sett har också haft det, tyvärr. Men allvarligt, jag stör mig inte då jag vet att det skall vara på detta viset.

Postad 31 July 2006 - 08:44

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Det verkar vara många som har haft problem med denna apparat.

För att i någon mening åstadkomma lite "jämvikt" i synpunkterna kan jag meddela att min särbon, som nu haft sin i c:a 1 år (?), är synnerligen nöjd med sin. Vi har inte haft skuggan av problem.

Det absolut enda negativa är - som jag tror har nämnts tidigare i tråden - att burken verkar ovanligt känslig för magnetisk påverkan från närstående högtalare, vilket dock enkelt löses genom att man stänger av och sätter på TV:n igen. (Det mystiska är dock att problemet inte är konstant utan att TV:n periodvis verkar vara mera känslig än annars.)

Sammantaget ett extremt bra köp som gav stor bildruta med hög kvalitet för lite pengar. När plasma/bakprojje införskaffas, inom gissningsvis ett halvår, blir Pannan en ypperlig andra-TV på annat håll i huset.

// Fnulan

Postad 31 July 2006 - 08:46

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Liten rättelse:

Såg nu att vi faktiskt haft TV:n i 1 år och 8 månader. Time flies! ;)

// Fnulan

Postad 29 January 2014 - 02:23

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Min TX-36PL35 har gjort trogen tjänst utan ett enda problem i 9 år nu och ger för att vara en CRT väldigt fin bild med progressiv komponent från DVD och mediaspelare. Men nu kändes tiden rätt för en uppgradering vilket blev en 60ZT60 som levereras om några dar. :)

36:an får göra fortsatt tjänst i ett annat rum i huset!

Redigerat av Hamilton, 29 January 2014 - 02:37.

Postad 29 January 2014 - 09:21

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Haha roligt att läsa inlägg i denna tråden.

" 36" är ändå ganska lagom för dom flesta som har runt 20kvm vardagsrum."
:')

Postad 29 January 2014 - 09:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Haha jo det har ändrats mycket på 10 år. 2005 köpte jag en 32" tjocktv för 7000 som åkte ut året efter mot en 40" LCD. Shit vad stor bild man tyckte 40" var.
Idag har jag 117" på väggen på samma avstånd och känner att jag kanske hade kunnat ha lite större ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 January 2014 - 09:46.

Postad 29 January 2014 - 15:38

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Haha, ja tyckte det var kul att återuppliva den här tråden efter 8 år. Speciellt eftersom många kommentarer i tråden berörde problem med att apparater dog eller hade andra typer av fel medan min har tuffat på sen Jan 2005. :)

Postad 01 February 2014 - 11:43

FlatOskar
  • FlatOskar
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 1
Mnjo, men fördelen med en toppkvalitet CRT tv är en otrolig bild i så kallad SD upplösning.

Man slipper skala om bilden, och ger en skarp och detaljerad bild av just vanliga tv program och DVD.

Vet nu inte hur just denna Panasonic ger för bild, men äger en Philips med 36" Panasonic bildrör.

Han som sålde den till mig konstaterade, att bilden på just denna Philips, var bättre än hans nyinköpta Pioneer Kuro.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.