* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX100 *
Hitachi PJ-TX100
(Projektorer)
|
1
|
(61)
|
Inga priser |
Projektors livslängd = 1 1/2 år! (99 inlägg)
|
16 år sedan |
Missfärgning på Hitachi PJ-TX100 (7 inlägg)
|
18 år sedan |
hjälp med köp : Hitachi PJ-Tx100 vs BenQ PB6210 (4 inlägg)
|
20 år sedan |
PJ-TX100 vs ComHem (1 inlägg)
|
21 år sedan |
yamaha dvd s550 och hitachi tx100 (5 inlägg)
|
21 år sedan |
Cine4home,s test Z3, AE700, TW200, PJ-100 och HS50 (19 inlägg)
|
21 år sedan |
Projektormässa Cinema Concept - 22-24 oktober (152 inlägg)
|
21 år sedan |
Ae700 kontra Hitatchi PJ-TX100 (3 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 03 August 2004 - 15:08
Postad 04 August 2004 - 11:19
Är det någon som fått sin levererad?Till alla som vill köpa en Hitachi Pj-TX-100
![]()
Under nästa vecka så BÖR www.datapryl.se få in 6st.
Under v.33 så ska 10st till vara på väg in.
Priset är fortfarande 15.000kr + 86kr i frakt.
Postad 04 August 2004 - 11:33
Postad 04 August 2004 - 12:18
Postad 04 August 2004 - 12:53
NexNix
In stock, drygt 15Kkr inkl. frakt. Skicka ett e-mail till [email protected] om du känner för att ha en hemma snart...
Postad 04 August 2004 - 18:06
Kollar NexNix efter döda pixlar innan dom skickar den?
Har engelsmännen likadana kontakter och volt-antal som vi?
Är det samma garanti för en engelsk-köpt proj som för en svensk-köpt?
Postad 04 August 2004 - 20:27
Medföljde gjorde både engelska och två-hål-i-väggen-kontakter.
Grymt nöjd, men tyvärr har de inte kreditkortsbetalning så man fick föra över pengarna manuellt(vilket tog fem dar för banken).
Redigerat av Baloubic, 04 August 2004 - 20:28.
Postad 04 August 2004 - 21:06
Jag var ju på plats hos dem när jag hämtade min projje och de är verkligen schyssta. De kollar efter döda pixlar odyl. om man vill det.
Jag har kollat med Hitachi i Sverige och Anta som sköter deras service i Sverige och det ska inte vara några problem alls om man får något fel på projjen. Bara att lämna in den.
Deras pris inkl VAT men exkl frakt är just nu 891 pund.
Postad 04 August 2004 - 22:53
Tillägg: Har ingen som helst anknytning till Datapryl i övrigt (med tanke på dagens incident med Braskens).
Postad 05 August 2004 - 01:10
men vad hade du för incident med braskens?
Postad 05 August 2004 - 01:42
köpte min hos cramton&moore i england 1015 ink. vat plus 45pund i frakt, så det blev väl ca 14500:- för min del... snabba på mail, brukar inte skicka till sverige, men dom gjorde ett undantag för mig.. skickade på tisdag kväll torsdag morgon kl900 ringer ups å ringer på dörren.. tack tackJag får min PJ-TX100 imorgon från England!
NexNix
In stock, drygt 15Kkr inkl. frakt. Skicka ett e-mail till [email protected] om du känner för att ha en hemma snart...
Postad 05 August 2004 - 06:45
https://www.minhembi...showtopic=67720
Postad 05 August 2004 - 09:10
Väntar med spänning! Återkommer med resultat!
/Matz
Postad 06 August 2004 - 16:37
Ett litet tips på hur man kan fästa sin PJ-TX100. Gå till Silvan och köp deras TV-hylla Tower Series S-120.
Den fäster man på väggen och sen så kan man ha projjen på plattan. Då kommer Hitachin ut från väggen en bit så att kablar odyl får plats bakom.
EDIT: Felstavat
Redigerat av Unregisteredbf364490, 06 August 2004 - 22:03.
Postad 06 August 2004 - 17:45
.......och vad är "silwan"????????Tja!
Ett litet tips på hur man kan fästa sin PJ-TX100. Gå till Silwan och köp deras TV-hylla Tower Series S-120.
Den fäster man på väggen och sen så kan man ha projjen på plattan. Då kommer Hitachin ut från väggen en bit så att kablar odyl får plats bakom.
Postad 06 August 2004 - 22:01
Redigerat av Unregisteredbf364490, 06 August 2004 - 22:06.
Postad 06 August 2004 - 23:19
Datapryl luras inte.....jag beställde en Hitach där och satte in 15.000kr + frakt, sen ångrade jag mig och utan några problem så fick jag tillbaka pengarna.Är det någon som beställt från datapryl? Har inte lust att betala in 15000 och sedan bli lurad
Ha det bra.
/Snowbiz
Postad 07 August 2004 - 17:24
Postad 07 August 2004 - 19:27
Enligt bruksanvisningen kan bilden (med manuell "lens-shift") förskjutas 1/4 av bildbredden i sidled och 3/4 av bildhöjden i höjdled. (Avståndet skulle därmed endast ha indirekt betydelse genom att påverka min. och max. storlek på bilden.)
Observera dock att det man gör är att rikta "hela optiken". Detta innebär t.ex. att om man, som jag, "shiftar" ned bilden nära max, i praktiken inte har någon möjlighet att "shifta" i sidled då optiken inte har någon plats att röra sig i sidled.
Jag har läst någonstans, kanske tidigare i denna tråd, att man inte kan "shifta" lika mycket uppåt som nedåt, men det är inget jag kan bekräfta då detta inte är någon "issue" för mig.
/JPR
Postad 07 August 2004 - 21:48
Postad 07 August 2004 - 22:12
Postad 07 August 2004 - 22:14
/JPR
Redigerat av JPR, 07 August 2004 - 23:58.
Postad 09 August 2004 - 16:45
Men datapryl håller kvar priset 15 255:-
Postad 10 August 2004 - 09:11
Kristoffer,Ropar man hej, får man stå sitt kast. Satte nyss på projektorn, och minsann om den inte surrar på precis samma enerverande sätt som den förra. Produktionsfel hos Hitachi, verkar det vara ...
Jag fick min PJ-TX100 igår och fanimej
Har du pratat med någon på Hitachi? Den här adressen kanske: [email protected]
Eller kontaktade du antaservice.se direkt? THX, //SkAkE
Postad 10 August 2004 - 09:20
Jag pratade varken med Hitachi eller med Antaservice, utan med återförsäljaren, Reference Audio, i Stockholm. De pratade dock säkert med Hitachi och Antaservice.
Eftersom jag hade exakt samma problem med två olika apparater och du nu har det med en tredje, tyder det på ett produktionsfel på en viss omgång av deaa projektorer. Mycket trist.
Ett tips är att Antaservice (eller vilken servicefirma det nu var) slutligen hittade felet och åtgärdade det. Jag vet inte vad de gjorde, dock, men först hävdade de givetvis att "inget är fel", då detta i a f hos mig uppträdde intermittent. Att de sedan skruvade ihop projektorn fel, så att jag fick tillbaka en apparat med inget surr men med ett objektiv som pekade rakt upp i taket är en annan sak.
Nu har jag som sagt en tredje projektor, och den har jag kört i cirka 20 timmar nu utan problem. Det verkar som om denna fungerar bra direkt ut kartongen, peppar, peppar.
Postad 10 August 2004 - 09:30
Om du fick en ny kanske det var från en nyare serie? Min har serienr: G4F00xxxx.
Jag har kontaktat Hitachi Sweden och ska se vad de svarar.
Annars blir det AntaService...
Postad 10 August 2004 - 09:38
Jag gick tillbaka och fick en ny projektor, som de hade haft i butiken och visat i nån timme. Den var också fel på.
Så fick jag en helt ny projektor, de öppnade kartongen och drog bort tejpen på den i butiken. Denna projektor fungerar. Kan ev. kolla ikväll vad det är för serienummer.
Redigerat av Kristoffer, 10 August 2004 - 09:50.
Postad 10 August 2004 - 10:43
Tråkigt med en projje som för väsen i just "whisper"-modeJag har kontaktat Hitachi Sweden och ska se vad de svarar.
Annars blir det AntaService...
Vet inte om du känner till detta men inom hela EU gäller samma direktiv för konsumentskydd och jag skulle helt enkelt skriftligen reklamera detta fel till säljaren innan jag gör något annat. Vid fel på en vara så måste säljaren åtgärda detta helt utan kostnad för dig, dvs. du behöver inte betala för frakten i någondera riktning.
Reklamerar du felet så kan du även diskutera alternativa lösningar med säljaren och han kanske går med på att du kan åtgärda felet här och att han står för hela kostnaden vilket kanske blir billigare för honom och smidigare för dig. Givetvis ska alla sådanan överenskommelser ske skriftligen.
Som sagt, reklamera felet skriftligen innan du själv gör något för att åtgärda det.
Sedan kan det ju vara så att säljarens garanti också täcker detta och då är ju allt frid och fröjd. Oavsett vilket så skulle jag ändå reklamera felet eftersom en garanti är ett frivilligt åtagande vilket konsumentlagarna inte är. Samma problem kan alltså vara ett fel enligt lagen medan det inte är ett fel enligt garantivillkoren.
Bra länkar:
Konsument Europa - Fel i varan
Konsument Europa - Så klagar du
Konsument Europa - E-handel och ångerrätt inom EU
Ursäkta detta off topic-inlägg men konsumentfrågor tycker jag alltid känns on topic
Redigerat av Tomas_D700, 12 September 2004 - 22:22.
Postad 10 August 2004 - 17:04
Det vi fick av 2 st distributörer är nu att leveranser kommer först att ske i september man kan bli vansinnig på vad de säger till oss och som sedan säljarna säger till kunderna. Där sprack mina planer på OS för jag skall själv ha in en enhetIdag höjde Logisk IT Malmö priset till 18 900:-
![]()
Men datapryl håller kvar priset 15 255:-
Vår kampanj är slut och de som är kvar som beställde under kampanj är garanterade sina priser
Men man blir förbannad när distar ej håller vad de lovar men jag lovar er vi är på dem alla som hökar.
Ställ gärna frågor som rör oss
/Jörgen
Postad 10 August 2004 - 21:56
Varför detta sker just med PJTX100 är konstigt eftersom andra modeller rullar på som vanligt. Semester är inget giltigt skäl för att leveranser ej fungerar då det är ej semester på Hitachi
Jag har aldrig varit med om en knepigare hantering på en produkt och jag hoppas att detta löser sig inom 1 månad annars är det kasst av Hitachi att blockera ut aktörer som vill få ner priserna
Vi borde alla ställa oss upp och skrika RÄTTVISA priser och fri konkurrens
/Jörgen
Postad 11 August 2004 - 08:26
Har gjort en beställning från Datpryl. Igår så skicka de ut information om att de har bokat 25 projjar hos leverantören. De ska tydligen levereras i omgångar med första leverans i veckan. Projjen skickas direkt från leverantören till kund...Fortfarande ingen som fått nån projje från Datapryl?
Hoppas bara nu det inte strular till sig. Det är min första projje och även första gången jag beställer av en "näthandlare"...Är det nån som har beställt av Datapryl tidigare och fått levererat?
Skumt det här med Logisk IT. Varför skulle leverantören neka dem pga deras låga pris när Datapryl ligger 1000:- under deras pris? Olika leverantörer?
Postad 11 August 2004 - 09:52
Postad 11 August 2004 - 10:26
Tydligen står jag som nummer ett på Datapryls lista så ingen annan borde ha fått sin projektor därifrån.. Men även jag har blivit lovad leverans i veckan.
När jag däremot igår frågade: Hej! I veckan kommer projektorn, stämmer?
Fick jag svaret:
DataPryl.se (11:08 EM) :
ingen aning
Inte så kul eller upplyftande, men jag fortsätter väl att hoppas...
..och OS börjar ikväll.
Postad 11 August 2004 - 11:11
Håller tummarna
/Matz
Postad 11 August 2004 - 11:54
Även jag har fått uppgift om att jag ligger högt på priolistan från Datapryl. Kanske är det så att alla är prio 1
Postad 11 August 2004 - 12:12
Hade ju varit kul o få kolla på fotbollen på 100" istället, men man lär väl få vänta på Hitachin....
20" TV ska det vara o inget annat (för er som har snuskig fantasi)
Redigerat av Beaver, 11 August 2004 - 12:13.
Postad 11 August 2004 - 13:04
Det vore kul om det kom lite mer inlägg om projjen i sig. Vad folk har för inställningar etc. Lägger ut mina settings ikväll.
Postad 11 August 2004 - 13:05
Som sagt, lägger ut mina inställningar senare idag...
Postad 11 August 2004 - 18:05
Blir nog svårt då ingen verkar fått sin från Datapryl änBrukar inte gnälla om kvalitén på trådar så mkt, men nu tycker jag det börjar bli lite väääl mkt "har du fått din projje än?"-snack...
![]()
Det vore kul om det kom lite mer inlägg om projjen i sig.
Får väl hoppas att det inte slutar med att någon drar till Thailand på långsemester samtidigt som det sitter ett gäng snopna projektorköpare i Svedala
Postad 11 August 2004 - 19:28
Postad 11 August 2004 - 21:01
I vilket fall är PQ fantastisk. Jag har inte tillgång till DVI-D men VGA 1280x720@60Hz är bara för mycket. Alltså, färgerna, kontrasten, svärtan
Komponent blir nästan lika bra men min källa är inget vidare. Ska nog plocka hem en Denon DVD-2910 när den kommer så man får DVI-D.
Egentligen kan jag inte se speciellt mycket VB, så om det finns en gömd servicemeny är det mest för att man vill pilla. Det verkar inte som om någon har hittat någon (om det finns någon?) som det finns på Z2 o AE500. Skulle vara kul att se firmware version, lamp temp, fixa VB, osv. Någon annan som störs av VB?
Projektorn känns rätt mycket större än den AE300 jag hade förut och kanske t.o.m. lite plastigare men det kan bero på surrproblemen jag har just nu. Däremot är optiken grym och STOR. Inget fel på Lens Shiften heller. Jag kan ställa projjen rättvänd (ej upp-och-ner) på en TV-arm ovanför duken (92") och använda Lens Shift utan problem (avstånd 3,3m).
Får jag bara bort surret på min så är jag fetnöjd (så mycket man kan vara om man lägger ut 15Kkr). Återkommer med mer info om en vecka när projjen kommer tillbaka från repen.
SkAkE
Postad 11 August 2004 - 22:32
Bilden blir läskigt skarp med DVI. Tyvärr verkar jag ha fått tag på en undermålig kabel, för bilden hänger inte riktigt med överlag. Det blir "block-mönster" i bilden ibland. Kan naturligtvis bero på projjen, men med tanke på att kabeln kostade bara ca 260 spänn på Elfa så är det nog den som spökar.
1280x960@75Hz som jag råkade ha datorn inställd på då jag startade upp den - det klarade den dock inte alls vad det verkar. Färgerna blev helskumma...
Har bara testat en kort stund. Återkommer i ämnet...
Postad 11 August 2004 - 23:04
kalibrering så att man får 1000:1 i kontrast med rätt färger och sådant,
får se hur bra det är när nu hitachi kan leverera den där projen någon gång i år,
hitachi verka ha leverans problem just nu.
De kalibrerar den för att få ut maximal performence ur den, fick lägga till 700 kr för det, vet dock inte om det är värt det.
Bir det märkvärt bättre med Kalibrering eller?
för jag är inte så begåvad på denna front,
Ni andra som har/äger en tx100 är ni nöjda med den?
Tx100 kalibrerin cine4home
Postad 12 August 2004 - 09:16
Vill bara meddela att vi idag har levererat de första 5st TX-100w till de första som fullgjort sin beställning, ytterligare 20st är på ingång & vi rekomenderar att samtliga som vill ha en projektor fullföljer sin beställning snarast.
Postad 12 August 2004 - 09:41
JA! Stor skillnad absolut. Problemet med kalibrering och att "låna andras inställningar" är bara att det skiljer så mkt från installation till installation...De kalibrerar den för att få ut maximal performence ur den, fick lägga till 700 kr för det, vet dock inte om det är värt det.
Bir det märkvärt bättre med Kalibrering eller?
En har mörkblå väggar och vitt tak, en annan har vita väggar och trätak, en har 3 meter componentkabel till projjen, en annan har 10 m DV-kabel, en har inga fönster i biorummet, en annan har 5 fönster etc... Allt detta och mer därtill påverkar bildupplevelsen. Men jag tror ändå att en förkalibrering kan hjälpa en hel del, bara man har någorlunda samma förutsättningar som man hade i rummet där den kalibrerades, så ta gärna reda på detta om det går.
Helt klart är iaf att NORMAL och IRIS 10 som min stod på när jag fick den ger en fullständigt usel bild.
Kanske inte, men du kan ju bli!för jag är inte så begåvad på denna front,
Absolut! Sanslöst bra bild för de pengarna. För 3-4 år sedan hade man fått betala 70-80 tusen för de bästa hembio-LCD:er som då fanns - och de gav betydligt sämre bild än vad denna projje ger.Ni andra som har/äger en tx100 är ni nöjda med den?
Postad 12 August 2004 - 10:26
Jag tror man klarar sig bra genom att skaffa en kalibrerings-DVD a la AVIA och sen ställa in projektorn efter eget tycke o smak.
Dock är man lite intresserad av det filter som man får med kalibreringen i Tyskland. Iris har sina nackdelar som inte ett filter av den typen har, som sagt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Projektors livslängd = 1 1/2 år!
43 bilder
855 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?