Intresse av beställning från Catty/Coem - Skåne ?
Postad 13 September 2004 - 21:05
Postad 13 September 2004 - 21:21
så därför hoppas jag på att få grejorna denna vecka.
Postad 14 September 2004 - 12:18
Jag kan säga att jag är riktigt förbannad på Norman nu. Jag fick just meddelat av honom att det kommer att bli fördröjning av 2 st produkter, dessa är Cayin CDT-15A och ett par Xindak FS-1 4m.
Jag meddelade honom att jag tycker det är förbannat dåligt av honom, med tanke på vilken tid han har haft på sig för att iordning ställa leveransen. Tydligen så var det så att CDT-15A hade fått sig en smäll och att detta resulterat i att den helt enkelt hade gått i sönder. När det gäller kablarna så vet jag inte mer än att det inte gick att leverera nu.
Jaja, jag meddelar er igen så fort jag fått klart att leveransen är på gång.
/Tony
Redigerat av Unregistered74764db1, 14 September 2004 - 12:19.
Postad 14 September 2004 - 13:31
...även mina FS-1:or (ekko & earthbound också drabbade) är inblandade.
Skulle det visa sig att dessa prylar inte kommer med i 1:a skeppningen tar jag gärna ett par Xindak AC-02 (alt. AC-03) som "tröst"
/OlaBero
Postad 14 September 2004 - 16:00
det han har eller får vi vänta allesammans.
Postad 14 September 2004 - 16:05
typiskt, men inte mycket man kan göra åt saken..
Postad 14 September 2004 - 16:14
Så snart finns grejorna i Sverige.
/Tony
Postad 14 September 2004 - 16:44
Postad 14 September 2004 - 17:10
Jag vill även poängtera att det inte behövs sura miner för detta. Grejorna kommer att skickas, oavsett om det fattas eller ej.
Om ni tycker detta har tagit sin tid så kan jag ju hänvisa till lite andra trådar gällande import från Kina i detta forum. Vissa har fått ändrade datum stup i ett och fått deras order levererade 5 veckor från utsatt datum. Detta kommer dock inte att gälla oss utan grejorna kommer med största sannolikhet att gå iväg imorgon eller övermorgon.
Sen så tycker jag att det hade varit hemskt skoj om jag också hade fått vad jag ska beställa och då på eget initiativ gett honom 1 dag till för att se om han kan ordna fram vad jag ska ha.
Postad 14 September 2004 - 18:12
Annars får han väl skicka något finare som plåster på såren....
Postad 14 September 2004 - 21:14
Du behöver inte försvara dig. Det är inte du som orsakar förseningen. Om det finns sure miner så är det riktad mot Norman, precis som du själv nämnde ditt missnöje med hans dåliga planering. Och den här förseningen är inte unik. Alla tidigare grupper fick sina varor senare än vad de hade planerat.
Det här kommer till och med lite lägligt för mig så att jag hinner bygga klart min stereomöbel och att reparatören hinner fixa min rörförförstärkare till monoblocken. Det skulle vara jobbigare att ha de hemma och inte kunna sätta igång dem direkt
Postad 14 September 2004 - 22:25
Postad 15 September 2004 - 16:33
Jag frågade henne om det inte gick att göra på nogot annat vis, men hon menade på att varorna inte kunde lämnas ut förrän betalningen är registrerad.
Jag frågade även henne om upphämtning och hon svarade då mig att företaget (Coem) som hade skickat sakerna hade skrivit att det skulle levereras på gatuadressen. Efter lite funderingar så kanske detta är en bra idé. Då kan ni som bor här nere i Skåne trakten hämta upp sakerna samidig som de levereras och jag hinner förbereda för vidare transport för dem som inte bor i Skåne. Jag tänkte att jag skulle ta mig ner till Bussgods imorgon för att hämta de papper som behövs för att skicka sakerna vidare.
Hoppas att alla är lika glad som jag är (fast jag inte får min cd) och att ni orkar hålla ut till det att moms/tull summan har registreats på deras kont.
Det är en person som jag får lägga ut för, men det är ok (bara jag får pengarna tillbaka
P.s Snälla ring inte under kvällens lopp, vill ha lite lugn och ro med min familj.
/Tony
Postad 15 September 2004 - 16:44
Ska jag komma ner på söndag eller ska jag vänta till nästa helg ?
Vill absolut inte vänta längre än nödvändigt hehe
Ska innom elgiganten på jägersro o kolla in energ veritas 2.4i oxå plockar nog hem ett par för provspelning..kan ju bli en finfin hifi helg..
puss på ar alla
/roger
Ps: jag kan komma på fredag oxå..är ledig från jobbet ju det är bara å hojta till
Redigerat av Unregistereda5a5db56, 15 September 2004 - 17:17.
Postad 15 September 2004 - 16:55
Bara ring så kommer jag omgående.
Postad 15 September 2004 - 20:26
Det kommer bli rena julafton ...
Fast jag måste erkänna att jag tycker synd om vole
hoppas det löser sig med din cd och att du inte får vänta allt för länge.
Ha det så bra alla..
Och en en gång ett STORT TACK till dig vole.
Postad 15 September 2004 - 22:11
Suntripper, jag slår dig en signal om det är så att grejorna är hos mig på fredag.
/TOny
Postad 16 September 2004 - 01:21
Skulle ni vilja göra en sista sak för mig ? Kika in beställningslänke och titta så att allt stämmer. Vill inte att det ska bli något "klydd" när jag skickar iväg komponenterna til de som inte bor i skåne.
Stämmer det så PMa mig bara ett "OK"
Nä tillbaka i säng !!
/Tony
Postad 16 September 2004 - 09:43
Ni alla får ha en bra dag och jag återkommer med info under kvällens lopp.
/Tony
Postad 16 September 2004 - 17:47
Gud va kul det ska bli att läsa alla test rapporter sen
Postad 16 September 2004 - 20:43
Vi få helt enkelt hålla tummarna
/Tony
Postad 16 September 2004 - 20:45
/Tony
Postad 16 September 2004 - 21:04
vad säger du om det ?
Postad 17 September 2004 - 01:47
...får bli till att hitta något framöver och varför inte ifrån Kina?!
Vole: Även om alla vill ha prylarna så snart som möjligt (iofs jag också) tycker jag inte att du behöver stressa med grejorna. 1 dag mer eller mindre spelar absolut ingen roll!
/OlaBero
Postad 17 September 2004 - 12:01
Jag är glad som en spelman
Killen som var här sa att det var ett paket som gott igenom tullen och vid liten närmare titt på det så konstaterade jag att det var cd´n som jag bad Norman att skicka istället för Cayin cd´n (Original 2008). Jag frågade honom hur denna hade kunnat gå igenom medans det andra fortfarande låg kvar hos dem. Han sa då att denna hade skickats separat (vilket jag fått meddelat av Norman igår) och med detta hade den helt enkelt "slunkit" emellan.
Jag hoppas nu inte ni blir för avundsjuk på mig
FedEx kille som var här hade ett brett leende på läpparna när han sa att han kommer inte att klara att leverera grejorna själv på måndag. Tydligen så var det 2 stora pallar med komponenter
Jag kan säga att ni som beställt Original cd´n kommer att bli fruktansvärt förvånade över konstruktionen på den.
Ni alla får ha en trevlig helg och ni som bor i skåne, er hör jag av mig till på måndag.
P.s jag har tagit en del bilder på cdn´s yttre och inre, innan jag satte upp den bland mina anda prylar. Ska försöka lägga upp bilderna under kvällen.
/Tony
Postad 17 September 2004 - 12:11
Då kommer alltså grejorna skickas iväg med bussgods på måndag?
Stort tack Vole för allt jobb!
Postad 17 September 2004 - 12:53
Lägg väldigt gärna upp bilderna i Original 2008-tråden när du har tid.
Postad 17 September 2004 - 13:21
Allt detta har tagit en herrans massa tid och det är ju inte helt lätt att hålla på att maila, ringa, skriva, räkna etc. när man är "pappaledig" med sin lilla 1 åriga son. Ibland så önskar man att dygnet hade mer än 24 timmar.
Men men, nu är ju alla saker i Sverige som sagt och jag ska göra allt för att ni som inte bor i skåne inte ska behöva vänta en massa på era produkter.
Jag hoppas ni alla är nöjda med den insats jag har gjort och hoppas på att vi tar "tjuren vid hornen" fler gånger och beställer.
Mvh,
Tony
Postad 17 September 2004 - 13:28
då kommer jag ner på söndag så ses vi på måndag eller ?
edit: jag har slarvat bort ditt telnr men du har ju mitt.
/roger
Redigerat av Unregistereda5a5db56, 17 September 2004 - 13:36.
Postad 17 September 2004 - 13:46
/Tony
Postad 17 September 2004 - 15:08
Det är sånna här gånger man önskar att man bodde längre ner i Sverige
Hur lång tid tror du det tar att skicka grejorna hit upp?
Postad 17 September 2004 - 15:41
Kommer att bli sååå spännande att packa upp känna på koppla in,
och förhoppningsvis kunna njuta av välljud från våra nya godsaker.
Klart vi ska beställa fler gånger vad sägs en gång per år???
Trevlig helg allesammans
En en gång ett stort tack till dig vole
M.v.h....Peter
Postad 17 September 2004 - 16:50
Låter kul
Tycker det är toppen att du fick din cd först det är du minst värd
Slö skämtar du hittills har det funkat klockrent
Beställa grejor säg bara till
Just nu lurar jag på en ny utrustning till dottern (den yngre 11år)
Lutar åt lite rör grejor tror hon skulle gilla det
Hur som ett STORT tack för jobbet du har plöjt ner TACK Tony
MVH
MARULKEN
Postad 17 September 2004 - 17:14
" Högtalarfabrikanterna uppger ofta högtalarnas känslighet i Db (C:a 90Db är normalt) tyvärr så skiljer sig högtalarfabrikernas mätmetoder ganska avsevärt från varandra varför detta värde ofta inte är så relevant. Vi har t.ex. med mycket gott resultat använt ett flertal högtalare med så låg uppgiven känslighet som 83-86 dB kopplade till en 7,5 watt single-end triodförstärkare. Vi har även med mindre gott resultat använt känsligare högtalare (90-95Db). Så dessa värden kan i detta sammanhang tas med en nypa salt. Det viktigaste är även här att högtalaren är bra konstruerad med detta menas bla att högtalaren besitter en inte alltför varierande impedans och faskurva vid användning i ett normalt bostadsrum. "
"För demonstration använder vi de välkända Mosen högtalarna från Mumma Audio Borensberg. Det framhålls från flera håll att dessa högtalare kräver mycket kraftiga förstärkare. Det är ej sant, vi driver dessa högtalare med en 2 watts rörförstärkare. Ja du läser rätt, 2 Watt! Denna förstärkare var från början ämnad som hörlursförstärkare men fungerar alldeles utmärkt med Mosen högtalarna"
Så, det är bara att ta och införskaffa dig en rörstärkare och därefter bilda dig din egen uppfattning på väljud
/Tony
Postad 17 September 2004 - 17:18
Postad 17 September 2004 - 17:23
Inte många gånger jag sagt "-Hoppas helgen går fort", men nu MENAR jag det verkligen!
//P
edit: Och jag tycker allt gått klockrent, sånt här tar sin lilla tid...
Redigerat av Paraglider, 17 September 2004 - 17:25.
Postad 17 September 2004 - 20:22
Skönt att ni verkar fått era grejer, hur lång tid tog det att få prylarna? Jag är lite nyfiken eftersom vi snart skall avsluta och få iväg våran order til coem i nästa vecka. Har inte orkat läsa igenom alla 17 sidorna med turer fram å tillbaka.
/Tops
Postad 17 September 2004 - 20:33
Postad 17 September 2004 - 20:56
den gamla cd:n och förstärkarn till dottern, sonen får fortsätta med sitt Game boy
Från kina, kanske man ska tillägga.
Postad 17 September 2004 - 21:17
tops, det tog ca. 4 dagar för att få hit grejorna.
/Tony
Postad 19 September 2004 - 19:04
Jag ringer er som bor i skåne så fort jag vet att grejorna är på gång in. Hoppas att då många som möjligt kan komma och plocka upp dem när väl det levereras, slipper jag att plocka med allt upp i lägenheten
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
38 bilder
160 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?