Ja det är kul att rulla genom flera dialekter. Roligt att också musiklistorna faktiskt ändras på P3 i de olika sändningarna per region. Jag brukar ladda med ett antal plattor, men alltid ha typ P4 eller P1 för lite allmänt aktuellt surr.
Tv-avgiften/tv-licensen & den nya medieavgiften
Postad 20 September 2018 - 15:09
Ja det är kul att rulla genom flera dialekter. Roligt att också musiklistorna faktiskt ändras på P3 i de olika sändningarna per region. Jag brukar ladda med ett antal plattor, men alltid ha typ P4 eller P1 för lite allmänt aktuellt surr.
Postad 20 September 2018 - 20:22
Antikrundan gillar jag, men om vi jämför dagens tablåer 20/9, vilket program får högsta tittarsiffror? Knappast nåt på SVT. Eller har jag fel?
Själv kollar jag nog på nåt från discoverykanalerna
Här kan du hitta veckorapporter på tv-tittande: http://mms.se/rappor...lista.php/?t=tv
Jag påstår inte att dom är helt korrekta
.
Torsdag vecka 36 (senaste data) SVT med Kulturnyheterna 688 000 tittare. TV3 hade Efterlyst med 406 000 och TV 4 en valdebatt med 898 000. TV 5 Wahlgrens värld med 235 000.
Eftersom valet är klart så kan SVT "vinna" idag om man ser till den torsdagen. Discovery ligger betydligt lägre.
Redigerat av Mr_Tom, 20 September 2018 - 20:23.
Postad 21 September 2018 - 06:01
Här kan du hitta veckorapporter på tv-tittande: http://mms.se/rappor...lista.php/?t=tv
Jag påstår inte att dom är helt korrekta
.
Torsdag vecka 36 (senaste data) SVT med Kulturnyheterna 688 000 tittare. TV3 hade Efterlyst med 406 000 och TV 4 en valdebatt med 898 000. TV 5 Wahlgrens värld med 235 000.
Eftersom valet är klart så kan SVT "vinna" idag om man ser till den torsdagen. Discovery ligger betydligt lägre.
Torsdag 20/9 tror jag fyran "vann" med idol. Vi får se längre fram. Idag antar jag Skavlan får mest tittare på SVT. Själv kollar jag aldrig på dom programmen, skulle va att man socialtittar lite om nån annan kollar.
Postad 21 September 2018 - 06:54
Discovery ligger betydligt lägre.
Ja, men hur skulle siffrorna se ut om alla hade tillgång till Discovery? Sport är populärt men Eurosport har rätt låga tittarsiffror. Hur skulle siffrorna bli om alla hade tillgång till Eurosport?
Postad 21 September 2018 - 07:02
Postad 21 September 2018 - 07:15
Skulle inte PS från olika länder samarbeta lite och byta kanaler med varandra? SVT kunde lägga nån BBC-kanal i utbudet och så får Britterna nåt från SVT i utbyte (om dom vill ha nåt) ![]()
Redigerat av Buddypresley, 21 September 2018 - 07:26.
Postad 21 September 2018 - 07:42
Skulle inte PS från olika länder samarbeta lite och byta kanaler med varandra? SVT kunde lägga nån BBC-kanal i utbudet och så får Britterna nåt från SVT i utbyte (om dom vill ha nåt)
Är det inte i princip det de gör genom att "byta" program och koncept med varandra? Det är rätt mycket på SVT som antingen kommer direkt från BBC eller är svenska versioner. Har dock ingen koll på hur mycket BBC tar från SVT.
Postad 21 September 2018 - 07:46
Ja, men hur skulle siffrorna se ut om alla hade tillgång till Discovery? Sport är populärt men Eurosport har rätt låga tittarsiffror. Hur skulle siffrorna bli om alla hade tillgång till Eurosport?
Vi har Kunskapskanalen, en kvalitetskanal, som har låga tittarsiffror. Varför skulle en kommersiell dokumentärkanal få fler tittare?
(Sen kan man här ha en diskussion angående att jag starkt ogillar att Discovery (huvudkanal i marknätet) har släppt de seriösa dokumentärerna till förmån för diverse jippo-program. Vore vettigare om de tex sände Science i marknätet. Nu föredrar jag BBC Earth framför Discovery.)
Postad 21 September 2018 - 08:04
Vi har Kunskapskanalen, en kvalitetskanal, som har låga tittarsiffror. Varför skulle en kommersiell dokumentärkanal få fler tittare?
(Sen kan man här ha en diskussion angående att jag starkt ogillar att Discovery (huvudkanal i marknätet) har släppt de seriösa dokumentärerna till förmån för diverse jippo-program. Vore vettigare om de tex sände Science i marknätet. Nu föredrar jag BBC Earth framför Discovery.)
T.ex. kanalen BBC Earth i SVT:s utbud skulle vara uppskattat tror jag istället för vissa jippoprogram i SVT.
PS: Discovery har förresten sänt ett av mina absoluta favoritprogram någonsin. Mythbusters (det förra med Jamie och Adam)
Redigerat av Buddypresley, 21 September 2018 - 08:16.
Postad 21 September 2018 - 08:34
Juridiskt sett tror jag inte att det är särskilt svårt att byta kanaler mellan länderna just iom EBU. Däremot lär det innebära mycket administrativt arbete och dylikt.
Ändå kan jag tycka att det blir ett snedsteg att fokusera på att få hit en kanal att lägga till i SVT:s utbud när den rollen redan kan fyllas av Kunskapskanalen. Då har man i princip gett upp hela poängen med PS eftersom man inte vill producera något själv.
Postad 21 September 2018 - 08:45
Juridiskt sett tror jag inte att det är särskilt svårt att byta kanaler mellan länderna just iom EBU. Däremot lär det innebära mycket administrativt arbete och dylikt.
Ändå kan jag tycka att det blir ett snedsteg att fokusera på att få hit en kanal att lägga till i SVT:s utbud när den rollen redan kan fyllas av Kunskapskanalen. Då har man i princip gett upp hela poängen med PS eftersom man inte vill producera något själv.
Verkar inte vara mycket egenproducerat i Kunskapskanalen. Ett program idag vad jag kan se.
Postad 21 September 2018 - 08:48
Visserligen inte men byter du ut hela kanalen mot en BBC-kanal blir egenproducerat material lika med noll. Enda undantaget är om SVT säljer programrättigheter till BBC som i sin tur sänds här igen, men det är rätt långsökt...
Postad 21 September 2018 - 09:03
Visserligen inte men byter du ut hela kanalen mot en BBC-kanal blir egenproducerat material lika med noll. Enda undantaget är om SVT säljer programrättigheter till BBC som i sin tur sänds här igen, men det är rätt långsökt...
Jag menade inte att byta ut kunskapskanalen. Jag menade att lägga till BBC Earth i SVT:s utbud.
Postad 21 September 2018 - 09:44
T.ex. kanalen BBC Earth i SVT:s utbud skulle vara uppskattat tror jag istället för vissa jippoprogram i SVT.
PS: Discovery har förresten sänt ett av mina absoluta favoritprogram någonsin. Mythbusters (det förra med Jamie och Adam)
Ja, BBC Earth samt World (tex) i det fria utbudet skulle jag stå bakom och låta mina licenspengar gå till.
(Mythbusters är förstås en klassiker men har inte följt det på senare år.)
Postad 21 September 2018 - 09:47
SVT köper redan in 1700 timmar faktaprogram från till stor del BBC. Här finns ett långt blogginlägg i just detta ämne, från SVT själva:
https://vipatv.svt.s...ktaprogram.html
Postad 21 September 2018 - 19:45
Torsdag 20/9 tror jag fyran "vann" med idol. Vi får se längre fram. Idag antar jag Skavlan får mest tittare på SVT. Själv kollar jag aldrig på dom programmen, skulle va att man socialtittar lite om nån annan kollar.
Det är mycket möjligt att Idol "vann", och Skavlan är ju också populärt. Idol har jag själv aldrig sett men Skavlan ser jag ibland. Men det jag ser är att vecka efter vecka har SVT höga siffror jämfört med övriga. Precis som dom har hög trovärdighet jämfört med TV3 och TV 4
.
Spekulera kan man alltid göra. Tittar man på toppnoteringar så ligger SVT typiskt på ca 1.5 miljoner. Säg för enkelhetens skull att hela befolkningen har tillgång till SVT. Då är det ca 15 % som tittar.
För Discovery och Eurosport hittar jan enstaka toppar på 50 000 men normalläget verkar vara lägre. Hur många potentiella tittare finns den? Jag vet inte men Discovery Networks har enligt sin hemsida 4.2 miljoner veckotittare. Jag vet inte hur dom mäter det i detalj men säg ätt dom har 0.5 miljoner abonnenter, bara för att ta något. Det innebär att 10% tittar som mest. Men det är rena gissningar
. Jag har båda kanalerna men tittar sällan på dom.
Du nämnde "Mythbusters", ställ dom mot "På spåret". Vem tror du vinner fredagspubliken om båda är lika tillgängliga?
SVT skall ge något till alla, det är idén med PS. Men en kanal som visar "Allsång på Skansen" eller "På spåret" varje dag tror inte jag fungerar i längden. Det finns dom som aldrig tröttnar men majoriteten gör det. Jag ser inte på något av dom programmen men andra får gärna göra det.
Postad 22 September 2018 - 17:12
Postad 22 September 2018 - 22:42
Tror du att det är en slump att dina partikamrater dissar orten?
Redigerat av PML73, 22 September 2018 - 22:55.
Postad 23 September 2018 - 08:20
Nu är jag inte medlem i nåt parti, eller utgår från nåt parti, utan tänker själv helt oberoende. Det har hänt flera gånger när SVT vill ha ett tillrättalagt svar av mannen på gatan att dom väljer ”rätt” person.Buddy,
Tror du att det är en slump att dina partikamrater dissar orten?
Postad 23 September 2018 - 09:11
Ja det är ett skämt när SVT ”glömmer” att säga att läraren i SVT opinion är aktiv vänsterdebattörSkratt. Dagens skämt.
Redigerat av Buddypresley, 23 September 2018 - 09:14.
Postad 23 September 2018 - 09:44
Ja det är ett skämt när SVT ”glömmer” att säga att läraren i SVT opinion är aktiv vänsterdebattör
Nej, jag tänkte mer att en annan "pseudodebattör" är ett skämt. Oavsett inriktning på PS.
Postad 23 September 2018 - 23:00
Låter vettigt enligt mig, precis det jag själv menar med att kapa i budgeten. Kommentar från PML73? (Annat än ”skratt” eller ”asg”)
Postad 23 September 2018 - 23:45
Postad 24 September 2018 - 09:41
Kan man bibehålla dagens bredd och kvalitet till en lägre kotnad är väl det bra men tror det blir svårt.
Det visar väl snarare att det visst går att korrigera saker inom public service, exempelvis den av PS-älskare så hyllade ”bredden”. Eller Danmark kanske är helt unikt, vad vet jag?
Postad 24 September 2018 - 12:07
Det visar väl snarare att det visst går att korrigera saker inom public service, exempelvis den av PS-älskare så hyllade ”bredden”. Eller Danmark kanske är helt unikt, vad vet jag?
Jag vill bara ha ett billigt grundutbud med tonvikt på nyheter. Sen så kan man sen lägga till "bredden" efter egen smak.
Postad 24 September 2018 - 14:41
All satir är självklart ok. Du menar att vi ska ta hänsyn till vad utländsk media tycker om satir på svensk TV?
Postad 24 September 2018 - 15:19
Att ni orkar. Är det inte helt uppenbart att Buddy bestämt sig för vad han tycker om SVT, oavsett vad ni lägger fram för argument? Han är inte här för att diskutera något.
Postad 24 September 2018 - 15:25
Driften med Kina i Svenska nyheter var ju grundad i att Kina blåst upp det att några turister blivit utburna från ett hotell som om de skulle ha blivit misshandlade (i och för sig kan nog hotellet ha löst det hela smidigare, men polisen slog ju inte ned turisterna).
Inslaget var lite smaklöst men poängen med det var ju att driva med kinesiska myndigheters syn på omvärlden, gjort som om Sverige faktiskt skulle ha varit den mardröm för turister som de kinesiska myndigheterna utmålat det som. Och som grädde på moset reagerar de precis i linje med poängen genom att ta inslaget på allvar.
Satir är nödvändigt. Det måste finnas.
Postad 24 September 2018 - 16:15
Jag blev förvånad över SVT:s grova satir och ville höra vad SVT-anhängare tyckte. Blev inte förvånad för dom svar jag fått. ”Det är ok när vi gör det”.Att ni orkar. Är det inte helt uppenbart att Buddy bestämt sig för vad han tycker om SVT, oavsett vad ni lägger fram för argument? Han är inte här för att diskutera något.
Satir är inte fel men jag är tveksam om PS skall ha så grov satir. Kan man då förvänta sig likvärdig satir om andra grupper som t.ex. samer, homosexuella och muslimer? Nej, tror inte att det kommer att förekomma just från PS. Kinesiska ambassaden fördömer satiren och tycker den är rasistisk. SVT bara skrattar åt dom i princip och säger att dom inte förstår. Hur går detta ihop med PS riktlinjer om t.ex respekt, allas lika värde etc?
Postad 24 September 2018 - 16:44
Inte lätt att diskutera nåt här. När jag tog upp att SVT tappat i förtroende i en undersökning så bemöts man med -du är faktaresistent och kan inte förstå statistik, eller -TV3 har också gått ned, eller så bemöts man med kommentarer som: skratt och asg. Sant är att jag inte är nån fan av PS men jag vill diskutera om dom ändå. Jag måste ju betala. Det är väl inte en tråd för enbart likasinnade?Att ni orkar. Är det inte helt uppenbart att Buddy bestämt sig för vad han tycker om SVT, oavsett vad ni lägger fram för argument? Han är inte här för att diskutera något.
Redigerat av Buddypresley, 24 September 2018 - 16:46.
Postad 24 September 2018 - 18:43
Buddy,
Jag håller med dig, det är svårt att diskutera. Du länkar till förtroendebarometern #426 som visar att SVT tappar förtroende.
Så får du frågan om du sett helheten. SVT har gått från 73% till 58% på 10 år, det är ungefär 1/5-del ner. TV4 från 48% till 28%, dom har tappat 40% (inte procentenheter). TV3 slutligen har gått från 18% till 8%, drygt hälften är borta.
Det innebär att alla tappat men SVT tappat minst. Det betyder inte att det är bra, men det kan finnas andra förklaringar än enbart att SVT blivit mycket sämre.
I princip så skrev jag det i #463 även om alla siffror inte var med då. Ditt svar i #465 "Tråden handlar om PS och SVT och SVT har tappat i förtroende." Du skrev lite mera men det var väl poängen.
Du får gärna blunda för fakta och springa vidare i dina resonemang. Men att försöka diskutera, det känns inte meningsfullt.
.
Redigerat av Mr_Tom, 24 September 2018 - 18:49.
Postad 24 September 2018 - 19:14
Japp, tråden handlar PS och SVT, inte om TV3 eller nån annan kanal. Vad finns det för andra förklaringar till att SVT tappat då enligt dig? Jag har redan redovisat några av mina tankar om detta. Har inte fått några vettiga motkommentarer om det.Buddy,
Jag håller med dig, det är svårt att diskutera. Du länkar till förtroendebarometern #426 som visar att SVT tappar förtroende.
Så får du frågan om du sett helheten. SVT har gått från 73% till 58% på 10 år, det är ungefär 1/5-del ner. TV4 från 48% till 28%, dom har tappat 40% (inte procentenheter). TV3 slutligen har gått från 18% till 8%, drygt hälften är borta.
Det innebär att alla tappat men SVT tappat minst. Det betyder inte att det är bra, men det kan finnas andra förklaringar än enbart att SVT blivit mycket sämre.
I princip så skrev jag det i #463 även om alla siffror inte var med då. Ditt svar i #465 "Tråden handlar om PS och SVT och SVT har tappat i förtroende." Du skrev lite mera men det var väl poängen.
Du får gärna blunda för fakta och springa vidare i dina resonemang. Men att försöka diskutera, det känns inte meningsfullt..
Postad 24 September 2018 - 19:50
Japp, tråden handlar PS och SVT, inte om TV3 eller nån annan kanal. Vad finns det för andra förklaringar till att SVT tappat då enligt dig? Jag har redan redovisat några av mina tankar om detta. Har inte fått några vettiga motkommentarer om det.
Jag ser att du vill köra karusellen ett varv till. Ha det så kul
.
Redigerat av Mr_Tom, 24 September 2018 - 19:52.
Postad 24 September 2018 - 20:02
Å andra sidan är jag rätt övertygad om att den som förstod satiren också är medveten om att de till stor del gjorde anspråk på Gui Minhais fångenskap, något som "kritikerna" inte tar itu med. Det är ett tydligt mönster. Underskatta inte människors rädslor att säga vad de vill i vissa länder.
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 24 September 2018 - 20:02.
Postad 24 September 2018 - 20:27
Du ser, svårt att diskutera som jag saJag ser att du vill köra karusellen ett varv till. Ha det så kul
.
Postad 25 September 2018 - 11:19
PS ska inte det, PS ska inte det andra heller. Och PS ska inte göra något, förutom visa BBC och tämligen smala dokumentärer tillsammans med Antikrundan och ev Idol. För där finns kvalitet och folkligt stöd. Folket vet bäst, det är därför jag anser att McDonald's gör bästa burgarna. Det säljer ju mest.
Postad 25 September 2018 - 13:04
Satir är inte fel men jag är tveksam om PS skall ha så grov satir. Kan man då förvänta sig likvärdig satir om andra grupper
Om du har sett programmet så vet du att de skämtar om mer än Kina...
Postad 25 September 2018 - 16:14
Public service/Pravda? ![]()
Vänsterns intåg i institutionerna har givit oss den fina publuc service vi har. Jag tycker inte att dagens public service skall existera utan bör demonteras, för att reformera den tror jag är lönlöst.
Postad 25 September 2018 - 16:29
Tycker public service i stort sköter sitt uppdraq på ett tillfredsställande sätt och är för förslaget om den nya public service avgiften.
https://www.regering...public-service/
Redigerat av Dr. Zaius, 25 September 2018 - 16:30.
Postad 25 September 2018 - 19:06
Du ser, svårt att diskutera som jag sa
Det är väl inte så mycket att diskutera. Du börjar med slutsatsen, sedan begränsar du perspektivet så inget annat kommer in och stör slutsatsen
.
Redigerat av Mr_Tom, 25 September 2018 - 19:25.
Postad 25 September 2018 - 19:49
SVT har tappat förtroende så vad är din förklaring för det? Jag har redan berättat vad jag tror om saken.Det är väl inte så mycket att diskutera. Du börjar med slutsatsen, sedan begränsar du perspektivet så inget annat kommer in och stör slutsatsen
.
Postad 25 September 2018 - 20:30
Här kommer mina ettor och nollor om detta:
Att traditionell TV-media går ner i förtroende är inte så konstigt då antalet som löser sitt mediabehov på andra sätt ökar. Därav så har fler inget förtroende för något de inte tittar på. Så där bör man faktiskt jämföra med liknande produkter som andra kanaler och där klarar sig SVT bra hur man än vänder och vrider på siffrorna.
Angående Kinasatiren i Svenska Nyheter så håller jag med om att det gick överstyr. Sedan finns det ev. politiska motiv bakom hela hotellincidenten då den skedde i samband med att en viss person som kinesiska staten inte tycker om besökte Sverige förra veckan.
Svenska Nyheter har försökt kopiera Last Week Tonight with John Oliver men räcker långt ifrån ända fram. Speciellt inslagen med hon i Sverigedräkt med vänner. Inget av de inslagen har i alla fall jag tyckt varit roliga.
SVT är den kanal som flest personer tittar på så något gör de tydligen rätt. Själv ser jag inte mycket på SVT men jag tycker de fyller ett behov i samhället då de ger möjlighet för en bred repertoar. Allt kan inte falla alla i smaken hela tiden, då vore det ju tråkigt, men alla ska få möjlighet att få sin del.
Om PS-avgiften dras via skattsedeln eller inte spelar ingen roll för mig. Det blir enklare via skattsedeln för då är alla med och betalar plus att de som är paranoida och tror att radiotjänst smyger utanför deras hus hela tiden kan börja koppla av. Så länge som det är en avgift som är öronmärkt och inte en skatt som ställs mot något annat i statsbudgeten. Detta för att politiker inte ska kunna påverka kanalernas innehåll genom hot eller erbjudanden om lägre eller högre anslag. Det samma gäller för ev. reklamfinansiering, PS ska inte vara i beroendeställning till någon person eller något företag.
Postad 25 September 2018 - 20:35
Nu ska jag dra en chockerande slutsats:
Anledningen till att SVT har tappat i förtroende är att SVT drar mer och mer åt höger. Förut var SVT klart mer vänster än idag. Dessutom rapporterar SVT förhållandevis mycket konflikter och problem jämfört med tidigare. ... ![]()
Ovan resonemang kan bevisas med följande:
När jag var yngre så visade SVT (det var allt som fanns hos oss) Lilla sportspegeln, tecknat (anslagstavlanintrot, samt 5 minuter på lilla sportspegeln; Bamse visades dessutom någon gång) och fucking rapport och aktuellt (zzz gamla Claes Elfsberg eller nån tant som bara satt och pratade - går hellre och leker). Väldigt ofta visades skidor med Gunde Svan och Janne Ottosson i någon form av lopp. Holmenkollen eller vasaloppet, kanske det var. Dessutom visades Skrotnisse och hans vänner en gång. Skrotnisse är för övrigt värt att se idag också. Alltså anser jag att mycket mer konflikter visas än vad som visades tidigare, och Bamse är rätt vänster ändå.
Nåja..
En annan åsikt jag kan tänkas ha är att människor - kanske lite likt don Quixote? - ibland, i vissa frågor, tenderar att eventuellt finna en viss förkärlek för så kallad "confirmation bias". Med dagens informationsmängd så har alltså den enskilde en hel del olika källor att tillgå - då kan det alltså vara lättare att tro på det man själv tycker är rätt, om det alternativet skulle finnas (se ovan slutsats); varför media med stort förtroende generellt borde närma sig "mitten" i förtroende - likt en normalfördelningskurva. Tvärtom bör alltså media med fullständig avsaknad av - eller med mycket lågt - förtroende, med ovanstående resonemang få ett något ökande förtroende.
Således anser jag, tvärtemot några av er, att det är närmast anmärkningsvärt höga och - innan 2017- framförallt stabila siffror som SVT visar upp, jämfört med annan media. En annan, tydligare uppdelning på ålder hade dock varit intressant - min gissning är att i åldrarna 13 till 18 så har SVT fortsatt mycket högre förtroende än vad exvis TV4 har, men inte lika stort försprång som hos gammfolke.
För övrigt anser jag nog att undersökningar som inkluderar nätanvändare inte träffar helt rätt.
Jag får själv alldeles för många (oseriösa och seriösa - deltar aldrig i någon...) förslag på att delta i undersökningar av olika slag för att det ska kunna vara ett "tvärsnitt" eller vafan. osv..
edit: Bombaaz var du tvungen att skriva medans jag skrev?
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 25 September 2018 - 20:36.
Postad 25 September 2018 - 21:00
Folk med vänstersympatier och mest då vänsterpartister säger att dom känner ökat förtroende för SVT medans högersidan och mest då SD:are säger att dom känner minskat förtroende för SVT. Förtroendet minskar också hos den yngre generationen gentemot SVTNu ska jag dra en chockerande slutsats:
Anledningen till att SVT har tappat i förtroende är att SVT drar mer och mer åt höger. Förut var SVT klart mer vänster än idag.
?
Redigerat av Buddypresley, 25 September 2018 - 21:28.
Postad 25 September 2018 - 21:15
boombaaz och dovienya
Glädjande att det är fler som försöker se ett större perspektiv.
En fråga i sammanhanget, har något sett hur förtroendet för Public Service i övriga Europa utvecklat sig? Finns sådana uppgifter?
Postad 26 September 2018 - 19:22
Har inte sett nåt om PS popularitet i Europa. Kan tänka mig att dom är rätt nöjda i Storbritannien. Deras TV-tablåer ser mer lockande ut än SVT:s.boombaaz och dovienya
Glädjande att det är fler som försöker se ett större perspektiv.
En fråga i sammanhanget, har något sett hur förtroendet för Public Service i övriga Europa utvecklat sig? Finns sådana uppgifter?
Hur ser förresten ditt perspektiv ut då, om det som jag, boombaaz och dovienya redan förtäljt?
Redigerat av Buddypresley, 26 September 2018 - 19:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
59 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?