Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Panasonic TH-PW7

1064 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TH-37PW7 (TV) 1 8 (2) Inga priser
Panasonic Viera TH-42PW7 (TV) 1 9,33 (14) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 januari 2005 - 21:08

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Härlig bild! ;)

Postad 13 januari 2005 - 22:39

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Tja

Tänkte dela med mig mina bild inställningar

Bilden är matad från en Philips 963SA progressivt genom komponent kortet.
Jag använde The Calibrator och ställde in bilden enligt den.

Avancerade kontroller är avstängda på tv-n

Contrast 16
Ljusstyrka 2
Färg 0
Tint 0
Skärpa 8

Normal färg inätällning
Color menag. AV
Peak Limit PÅ

Tyckte att bilden blev för mörk med avanverade kontroller PÅ, even om jag inte använde Black Ext.

Det var nån som sa att det inte blev nån skillnad på bilden mellan scart och komponent.
Detta är troligtvis pga. DVD, tror jag.

När jag matar tv-n progressivt genom kompenent kortet så är bilden ljusår bättre, än med scart från samma DVD.

O andra sidan så är 963-an erkänt ruskigt bra genom komponent progressiv utgången.

Postad 14 januari 2005 - 05:24

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Are, har du fått hem PA20 och testat om det stativet passar ännu?

Angående PX20, tack för svaret. Är pinnarna som ska in i plasman runda? Jag har isåfall möjlighet att svarva ned dem till önskad dimension för att få in dem i plasman.

/Xiter

Postad 14 januari 2005 - 09:04

Unregistered74ee4d9f
  • Unregistered74ee4d9f
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag har stativet TY-ST42pa20 på plats nu..
Det funkar fint! Det är denna som är den rätta foten till plasman.
Kolla billderna som jag har lagt inn här...

Pinnerna på PX20 är runda ovantill och ovala nedantill...

Postad 14 januari 2005 - 09:11

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Undrar fortfarande hur det funkar rent praktiskt att ha dvd inspelare som tuner.
Lagring av stationer, byten,pip,kopplingar (är det bara antenn inn scart ut?+ljud ut till förstärkare?)

Visst, principen är: in med antensladden, sen vidare ut via SCART eller vad det nu finns för utgångar. Sen finns det rimligtvis även en kanalsöknings- och lagringsfunktion i DVD-recordern.

I mitt system har jag DVD-recorder och receiver "i ett". Antensladden rakt in i uttaget (som på vilken VHS eller tuner som helst). Kanalsökning och lagring tog någon minut. Sen kör jag digitalboxen in i systemet via en SCART-ingång. Kopplar jag på digitalboxen eller stoppar i en DVD-platta tar dessa över, tar jag ut DVD-skivan eller stänger av digitalboxen visas kabel-kanalerna. Rubb och stubb kör jag ut till skärmen via en SCART-RGB-utgång.

Postad 14 januari 2005 - 09:20

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Primares lilla låda kostar 2500:- så inte så farligt. På nya recievers och processorer så finns det ibland möjlighet att kunna justera ev lip-sync.

Tacksam för lite mera info om "Primares lilla låda". Typ en länk eller typbeteckning skulle sitta fint... ;)

EDIT: Hittade den själv på http://www.primare.net -- "Delaybox"

Redigerat av madmakz, 14 januari 2005 - 09:33.

Postad 14 januari 2005 - 09:48

Unregistered391e82eb
  • Unregistered391e82eb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag blir inte klok på bordsstativen, mailade precis med grossisten SMG och de hävdade att TY-ST42PA20 finns för omgående leverans hos Panasonic. ;) Återkommer när jag har fått mer rätsida på det.

Postad 14 januari 2005 - 11:29

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Are, schysst lya. Liknande min inom kort hoppas jag, om jag nu lyckas lösa problematiken kring bordsstativet vill säga. PA20 är riktigt snyggt som bordstativ men verkar ytterst svår att få tag i. Någon som vet av ett ex?

MVH

Xiter.

Postad 14 januari 2005 - 12:35

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Tja

Kör också Boxer box, upplever väldigt lite lässync på trean, men mycket på femman.

Men det har ju inget med plasman att göra.

Du får ju samma syncproblem om du tittar på en 14" crt.

Postad 14 januari 2005 - 15:04

Unregistered72210f23
  • Unregistered72210f23
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Nu har plasman landat hos återförsäljaren och skall inom kort montera upp den.

Men en viktig fråga att börja med är: Hur högt upp skall den på väggen. Jag har sett någon som förespråkar 50 cm från golvet, är det bra? låter lite lågt. Jag behöver hjälp med åsikter.

Postad 14 januari 2005 - 15:13

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Men en viktig fråga att börja med är: Hur högt upp skall den på väggen. Jag har sett någon som förespråkar 50 cm från golvet, är det bra? låter lite lågt. Jag behöver hjälp med åsikter.

Sätt dig i TV-soffan och fundera på om du vill titta rakt fram eller uppåt. Jag vill hålla huvudet rakt när jag tittar, och min skärms underkant är ca 60 cm från golvet. En lägre soffa hade gett en smula lägre skärmhöjd. Alltså: Skärmens höjd är avhängig av "sitthöjden"... :)

Postad 14 januari 2005 - 15:54

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Nu har plasman landat hos återförsäljaren och skall inom kort montera upp den.

Du ska ha centrum av skärmen på ögonhöjd, om dina ögon är på 100cm höjd när du sitter i din soffa eller stol så ska du ha centrum av skärmen på 100cm höjd.

Själv har jag 108cm.

Har dock inte fått plasman ännu men den kommer i nästa vecka.

Redigerat av Optoma, 14 januari 2005 - 15:55.

Postad 14 januari 2005 - 16:00

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Tja

Kör också Boxer box, upplever väldigt lite lässync på trean, men mycket på femman.

Tja

faktiskt inte, för att CRT har snabbare bildbehandling än plasma.
Detta är plasmas flaskhals, men inget jag stör mig på.

Postad 14 januari 2005 - 16:01

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Det är ju bara köpa en scaler för det kommer ni väl ändå köpa senare antar jag?

Då löser ni alla ljudproblem och annat tjafs.

Postad 14 januari 2005 - 16:02

sponken
  • sponken
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 0

Tja

Tja

hmm... det beror nog inte på plasman ifall det är olika synk på trean och femman...

...men det stämmer att det är en viss fördröjning i skärmen... dock inget som stör mig heller

Postad 14 januari 2005 - 17:39

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Tja

Stämmer bra det.

Postad 14 januari 2005 - 17:42

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Tja

Menar du att, om jag nu köper en scaler och kopplar den med DVi ingång på Plasman så kan jag mata den med vilka signaler som helst(S-video, ScartRGB, kompomnent eller DVI) så kan jag scala upp bilden till 720p eller 1080i genom Scalern oavsett källa???

Postad 14 januari 2005 - 17:58

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Tja

Menar du att, om jag nu köper en scaler och kopplar den med DVi ingång på Plasman så kan jag mata den med vilka signaler som helst(S-video, ScartRGB, kompomnent eller DVI) så kan jag scala upp bilden till 720p eller 1080i genom Scalern oavsett källa???

Ja om du köper rätt scaler typ Iscan HD+ eller en dyrare Lumagen.

Men DVI kortet tar endast 720p och 1080i vid 60Hz så det du gör är att du skalar upp bilden till detta och gör en frekvensomvandling från 50 till 60Hz. :)

Redigerat av Optoma, 14 januari 2005 - 17:59.

Postad 14 januari 2005 - 20:49

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Det var nån som sa att det inte blev nån skillnad på bilden mellan scart och komponent.

När jag matar tv-n progressivt genom kompenent kortet så är bilden ljusår bättre, än med scart från samma DVD.

O andra sidan så är 963-an erkänt ruskigt bra genom komponent progressiv utgången.

Om det var mig du menar så skrev jag så:

Prova även komponent till DVD:n lite snabbt. Kändes som bilden var lite stabilare men det var inget märkbart. En bättre DVD spelare hade gjort mer skillnad. Ska testa mer sen.

Nu när jag kollat mer med komponent så är det faktiskt bättre bild. Stabilare bild som sagt men även en grym skärpa. Tänker inte byta tillbaka :)

Postad 14 januari 2005 - 21:50

Unregistered391e82eb
  • Unregistered391e82eb
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Tja

Tja

hmm... det beror nog inte på plasman ifall det är olika synk på trean och femman...

...men det stämmer att det är en viss fördröjning i skärmen... dock inget som stör mig heller

Visste är det lite fördröjning i skärmen, men nog måste bildavkodningen ske i mottagaren och bildsignalen som skickas till plasmaskärmen vara lika oavsett TV-kanal? Inte kan väl Kanal5s bildsignal från TV-mottagaren vara "tuffare" att avkoda för plasmaskärmen? RGBsignal som RGB-signal eller har jag fattat fel? :)

Postad 15 januari 2005 - 00:54

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Har min PW7 45cm från golvet, lågt enligt vissa men förstår mig inte på alla som har sina plasma nästan 1m upp. Av alla dom gallerier jag sett så har nästan alla sin skärm så offantligt högt upp, är betydligt skönare med lägre ner. Ögonen vilar och man blir inte lika trött, är verkligen jobbigt om man måste "spärra" upp ögonen för att se bilden.
Kanske bara är jag som gillar "low-profile/slacker" stilen? :angry:

Postad 15 januari 2005 - 01:30

Unregistered74ee4d9f
  • Unregistered74ee4d9f
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Visst skall man titta rakt fram på billden från soffan...
Men, om bilden är lite högre(lite) så upllevs billden som större !
Men man skall ju sitta bekvämt och titta på film eller hur ?? (ingen nackspärr)
Folk som hänger upp plasman högt på väggen det är bara för "show off" för att det skall se snyggt ut inredningsmessigt, eller för att dom inte vet bättre.

Postad 15 januari 2005 - 01:33

Unregistered74ee4d9f
  • Unregistered74ee4d9f
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag måste säga att det ändå är viktigt att bilden kommer såpass högt
att man kan ha fötterna eller en vinflaska på bordet utan att det stör !!!

Postad 15 januari 2005 - 02:09

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Det är lika dumt sätta den för lågt som för högt, man får nackspärr i bägge fallen.

Enligt reglerna ska man ha bilden i ögonhöjd, dvs dina ögon ska peka rakt i centrum av bilden.

Sen kan det så klart diffa på några centimeter.

Allt beror som sagt på vad du sitter i för möbel, en del soffor är väldigt låga, andra sitter du väldigt högt.

På min 50" som ska sättas upp nästa vecka kommer den nedre kanten vara på 70 cm höjd.

Redigerat av Optoma, 15 januari 2005 - 02:12.

Postad 15 januari 2005 - 02:12

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Tja

Har min 65 cm från golvet, passa perfekt om man sitter eller ligger i soffan.
Möjligtvis att jag lyfter upp den 5 cm till just som någon sa att bilden kanske känns större samt att det kanske blir mer biokänsla.

Postad 15 januari 2005 - 02:15

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Om det var mig du menar så skrev jag så:

Prova även komponent till DVD:n lite snabbt. Kändes som bilden var lite stabilare men det var inget märkbart. En bättre DVD spelare hade gjort mer skillnad. Ska testa mer sen.

Nu när jag kollat mer med komponent så är det faktiskt bättre bild. Stabilare bild som sagt men även en grym skärpa. Tänker inte byta tillbaka :angry:

Tja

Schysst att det blev bättre bild för dig.
Hos mig är det enorm skillnad.
Bilden känns blek genom scart

Postad 15 januari 2005 - 02:23

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Nån som ännu testat DVI-kortet?

Postad 15 januari 2005 - 02:31

Unregistered74ee4d9f
  • Unregistered74ee4d9f
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ni som kör komponent: skickar ni en progressiv eller interlaced signal till plasman ?
Och i så fall vad är skillnaden ?
jag är kanaonnöyd nu med min dvd signal inn på RBG scart, kommer det bli ännu bättre med komponänt? och i så fall skall jag skicha signalen prog. från spelaren ?? någon ?

Postad 15 januari 2005 - 02:39

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Har min PW7 45cm från golvet, lågt enligt vissa men förstår mig inte på alla som har sina plasma nästan 1m upp. Av alla dom gallerier jag sett så har nästan alla sin skärm så offantligt högt upp, är betydligt skönare med lägre ner. Ögonen vilar och man blir inte lika trött, är verkligen jobbigt om man måste "spärra" upp ögonen för att se bilden.
Kanske bara är jag som gillar "low-profile/slacker" stilen? :angry:

Jag ser på dina bilder att du har UPC, hur är kvaliten på kanalerna tycker du på din plasma? duger det bra?

Postad 15 januari 2005 - 02:43

Unregistered419b94f0
  • Unregistered419b94f0
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Ni som kör komponent: skickar ni en progressiv eller interlaced signal till plasman ?
Och i så fall vad är skillnaden ?
jag är kanaonnöyd nu med min dvd signal inn på RBG scart, kommer det bli ännu bättre med komponänt? och i så fall skall jag skicha signalen prog. från spelaren ??  någon ?

Tja

Kör progressivt från Philips 963.
Den gör mycket bättre jobb än dem inbyggda kretsarna.

Postad 15 januari 2005 - 09:30

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Jaha, då har man tryckt på knappen och beställt en TH-42PW7 från fyndbörsen :angry: dock, utan bordstativ :P som blir att beställa från någon annan, förhoppningsvis tillsammans med komponentkort. Tar emot lite att den kanske måste stå i frigolit ett tag innan jag hittar ett bordstativ. Kommer att köra med Force 320T (Boxer) via scart RGB och Xbox med komponentkablage. Det är ett helt företag att hitta alla "kring-produkter" till den här plasman. Efter ett och ett halvt års velande är man igång! :( Tack till alla som bidragit till det här forumet.

MVH

Xiter

Postad 15 januari 2005 - 09:48

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Jaha, då har man tryckt på knappen och beställt en TH-42PW7 från fyndbörsen  :angry: dock, utan bordstativ :P som blir att beställa från någon annan, förhoppningsvis tillsammans med komponentkort. Tar emot lite att den kanske måste stå i frigolit ett tag innan jag hittar ett bordstativ. Kommer att köra med Force 320T (Boxer) via scart RGB och Xbox med komponentkablage. Det är ett helt företag att hitta alla "kring-produkter" till den här plasman. Efter ett och ett halvt års velande är man igång!  :( Tack till alla som bidragit till det här forumet.

MVH

Xiter

Grattis Xiter! Har också beställt 42PW7 från Fyndbörsen + komponentkortet! :D Dock har jag bett de vänta med att skicka den tills jag får tag på bordstativet... Har ringt minst 15 olika PW7/PA20-återförsäljare och Alla har slut på bordstativet! Blir antagligen tvungen att köpa väggstativet :D

Tydligen ska det komma in nya bordstativ i början av mars, men säg gärna till om du får napp innan det!

Postad 15 januari 2005 - 13:55

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Nimus, jag får lov att gratulera själv! Jag söker också efter bordstativ och meddelar genast ifall jag får tag på något ställe som har dem i lager.

/Xiter

Postad 15 januari 2005 - 15:25

Unregisteredbe8d651b
  • Unregisteredbe8d651b
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Närmast till hands för köp med den nivå på kvalitén på utsändningarna som finns idag står Panna TH-PW7 antingen 37" eller 42".
Jag har jämfört PE 30 med 37" och 42" och finner att 37an upplevs skarpare än 42" med samma tittavstånd, ca 3m. Detta är ju rimligt då antalet bildpunkter är detsamma på båda skärmarna och 37ans bildpunkter därför är mindre.
Har hört att optimal storlek tillverkningsmässigt på en lågupplöst plasma är 42" då det är svårt att få bildpunkterna så små som behövs för en 37".
Hur hanterar man då bildpunkterna på en högupplöst 42" plasma, de bör ju bli ännu mindre? Är det någon som är insatt i ämnet som kan lösa knuten.

Postad 15 januari 2005 - 15:33

Fairfax
  • Fairfax
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Är det någon som har provat att titta på Xvid från Xbox på denna plasman? Hur blir bilden då?

Postad 16 januari 2005 - 00:10

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag måste säga att det ändå är viktigt att bilden kommer såpass högt
att man kan ha fötterna eller en vinflaska på bordet utan att det stör !!!

Good point...!!

:angry:

Postad 16 januari 2005 - 00:38

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Det är nog en fördel sätta den högt om man har småbarn hemma som leker, risken att dom springer in i plasman är ju stor om den sitter lågt och då blir det en spricka lätt i glaset.

Redigerat av Optoma, 16 januari 2005 - 00:39.

Postad 16 januari 2005 - 09:19

leende
  • leende
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jaha, då har man tryckt på knappen och beställt en TH-42PW7 från fyndbörsen  :rolleyes: dock, utan bordstativ ;) som blir att beställa från någon annan, förhoppningsvis tillsammans med komponentkort. Tar emot lite att den kanske måste stå i frigolit ett tag innan jag hittar ett bordstativ. Kommer att köra med Force 320T (Boxer) via scart RGB och Xbox med komponentkablage. Det är ett helt företag att hitta alla "kring-produkter" till den här plasman. Efter ett och ett halvt års velande är man igång!  ;) Tack till alla som bidragit till det här forumet.

MVH

Xiter

Komponentkortet kan man hitta billigare på nätet än hos Fyndbörsen. Jag beställde mitt från Ultimate Versand i Tyskland (finns i UK också), kostar strax under 100€, dvs det blir hälften av vad FB tar. De har inga kort i lager (finns nästan ingen som har det på nätet), dvs beställningsvara.

www.ultimateversand.de

1 * 278Z845
TY-42TM6Z COMPONENT VIDEO (Auf Anfrage)
Preis: 99,53 €

Produkt Anzahl Preis Preis gesamt
TY-42TM6Z COMPONENT VIDEO (Auf Anfrage) 1 99,53 € 99,53 €

DHL - Postpaket 2,00 €
Ausland 17.99
Versicherung 1,14 €

Gesamt 120,66 €

Postad 16 januari 2005 - 10:36

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
I natt hittade jag bordstativ TY-ST42PA20 från USA på ebay.com. Det slutade med att jag vann auktionen :rolleyes: och får hem det för en kostnad av ca 115 USD + eventuell tull och moms. Det finns flera kvar och den här är intressant eftersom han också skickar 'worldwide'.

Ebay-nummer: 5743461163 eller sök på TY-ST42PA20 för flera alternativ.

Räkna med ca 95 USD för frakten med United States Postal Service (7-10 dagar lev.tid enligt hemsidan). Priset för stativet blev för min del 20.5 USD.

/Xiter

Postad 16 januari 2005 - 11:48

Unregistered59055173
  • Unregistered59055173
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Varför betala dyrt från Tyskland när man kan få billigt från Sverige!?

Komponentkort till PW7 från butik.it

Postad 16 januari 2005 - 12:53

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Varför betala dyrt från Tyskland när man kan få billigt från Sverige!?

Komponentkort till PW7 från butik.it

Tack tipset! Bra pris - nu har även jag beställt komponentkort... :rolleyes:

Postad 16 januari 2005 - 14:13

vilden
  • vilden
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Vad hände med han som köpte en Supra komponent - VGA kabel? Skulle gärna vilja få bekräftat om PW7 klarar av en progressiv komponent signal in på VGA ingången. Annars blir det att köpa ett instickskort.

Detta undrar jag med.

Är detta utklarat om det funkar eller har jag missat något?

//vilden

Postad 16 januari 2005 - 14:27

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0
Jag har köpt en Supra Component-VGA kabel men jag har en TH-50PHD6EX , dvs 6-serien och den klarar komponent på VGA-ingången.

Redigerat av Optoma, 16 januari 2005 - 14:28.

Postad 16 januari 2005 - 15:15

vilden
  • vilden
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Någonstans tidigare i denna tråd har jag för mig att de skriver att det är just detta som skiljer sig mellan 6:an och 7:an, förutom nyare panel o.s.v

Postad 16 januari 2005 - 15:17

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Madmakz, jag hann precis beställa ett komponentkort på TECHNIKDIREKT innan jag såg kortet från butik.it. Vi får väl se vem som får det först, båda företagen måste nog beställa hem det...

/Xiter

Postad 16 januari 2005 - 15:45

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Har varken småbarn eller ett tv bord för att ställa vinflaska på! :rolleyes: När jag sitter i soffan kommer ögonen exakt i mitten av bilden vilket jag anser vara perfekt. Optoma : Vet inte om du fick mailet tillbaks om UPC!

Postad 16 januari 2005 - 16:10

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Madmakz, jag hann precis beställa ett komponentkort  på TECHNIKDIREKT innan jag såg kortet från butik.it. Vi får väl se vem som får det först, båda företagen måste nog beställa hem det...

Ja, jag har inte bråttom. Är faktiskt helnöjd med SCART-RGB, och tycker själv jag egentligen borde nöjt mig med det. Men komponent ska ju vara bättre så, och nå'nting lixom bara tvingar en att –– förmodligen ren dumhet... :rolleyes:

Är det förresten någon som vet om komponent kan funka lika bra/bättre om man har en digitalbox med SCART-RGB ut och kör in den i receivern och sedan komponent ut till skärmen? Eller är det bättre att köra SCART-RGB "oförvanskat" direkt till skärmen?

Postad 16 januari 2005 - 17:55

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Optoma : Vet inte om du fick mailet tillbaks om UPC!

Nej jag har inte fått något, har du skickat?

Postad 16 januari 2005 - 18:12

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Jo jag hade skickat tillbaks! Får väll skriva här om UPC boxen.
Bilden är suverän, där själva antenn sladden börjar är från ett annat rum så det blir några meter kabel in till plasman. Sedan kör jag med en noname RGB Scart men ändå är bilden riktigt bra. Ska byta till en bättre scart för att minska lite på blödningarna.

Kvalitén varierar på kanalerna, exempelvis 1,2 och 4 är toppen, även 5an. 3an sänder nog inte i samma kvalité. En trevlig box när man väl lärt sig den, relativt snabbt går det också att byta kanal.
Har inget att klaga på direkt!

Postad 16 januari 2005 - 20:02

Optoma
  • Optoma
  • Forumräv

• 650 inlägg
  • 0

Jo jag hade skickat tillbaks! Får väll skriva här om UPC boxen.
Bilden är suverän, där själva antenn sladden börjar är från ett annat rum så det blir några meter kabel in till plasman. Sedan kör jag med en noname RGB Scart men ändå är bilden riktigt bra. Ska byta till en bättre scart för att minska lite på blödningarna.

Kvalitén varierar på kanalerna, exempelvis 1,2 och 4 är toppen, även 5an. 3an sänder nog inte i samma kvalité. En trevlig box när man väl lärt sig den, relativt snabbt går det också att byta kanal.
Har inget att klaga på direkt!

Hur kopplar du boxen till plasman? kör du med SCART-kortet i Pannan?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.