så det jag undrar är när kommer olåsta 1.1 luren
till vanliga stormarknader
konstiga är att man inte hört ett pip om detta
kan ju omöjligen vara så att alla har köpt via nokia eller tänker ha "tre" ???
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 15 December 2009 - 14:40
jo men jag ska ha tele2
så det jag undrar är när kommer olåsta 1.1 luren till vanliga stormarknader konstiga är att man inte hört ett pip om detta kan ju omöjligen vara så att alla har köpt via nokia eller tänker ha "tre" ??? Postad 15 December 2009 - 14:46
Stör mig också på detta. Någon typ av info från Nokia vore önskvärt. Postad 15 December 2009 - 14:53
ring nokia eller mediamarkt
Postad 15 December 2009 - 14:59 Har beställt via Dustinhome och fått prel leveransdatum 28/12. Postad 15 December 2009 - 15:02
Svaren från Nokias kundservice och webbutik har inte direkt imponerat av döma av tidigare inlägg i denna tråd, varför det känns som en återvändsgränd. Inte ens vår vän Klas Ström har ju kunnat lämna något klart besked. I övrigt har jag frågat Dialect, Phonehouse och Teliabutiken, som alla har svarat antingen "vet inte" eller "kanske under Januari" på frågan om leveranser till butik. Postad 15 December 2009 - 15:21 Antagligen samma person som hade konto under ett annat namn innan. Han gav massor av icke SE telefoner ettor i betyg och alla nya SE 10 i betyg. Det är bara att anmäla alla hans betyg och förklara vad du anser. Jag gjorde det innan och då tog hans omdömen bort och kontot spärrades Postad 15 December 2009 - 16:02
Ja! Fick just ett samtal:
-hej detta är jetpak i kiruna du kommer få ett paket imorgon vid 10 tiden, är du hemma då? -Nej jag är på jobbet i lkab -Dit ska vi också, har du nåt nummer man kan få tag i dig på, så kan vi köra det till dig där. Snacka om service Postad 15 December 2009 - 16:07
Det har den kanske inte heller efter att dom brandat om den med sin egen mjukvara... Postad 15 December 2009 - 16:20
Det är nog mera så att n900 inte supportar den typ av Skype som Tre menar med Skype. Om jag har förstått det rätt så går samtalen i den varianten inte som data utan som "riktiga" men speciall behandlade samtal. /Bjarne Postad 15 December 2009 - 17:55
jo, jag skulle nog villa sälja att alla i denna tråd som har en och inte är från finland, har köpt den från nokia shop. Postad 15 December 2009 - 19:19 Du har möjligtvis inte lyckats ssh:a till telefonen när den är ansluten till internet via cellnätvärket (alltså inte till wlan utan till 3G, tex)? Jag försökte häromdagen men det gick inte. Jag kan se att telefonen får ett publikt IP mha exempelvis checkip.dyndns.org men anslutningen vill inte nå fram... Enligt traceroute fastnar anslutningsförsöket alltid efter en och samma server, som tillhör Bredbandsbolaget. Jag har Telenor och misstänker att det är Bredbandsbolaget som levererar deras mobila bredband (jag har Telenor Fri Mobilsurf Turbo). Någon annan som har erfarenhet av att ansluta till en telefon över 3G? Borde det inte fungera? Blockar de port 22 eller kanske alla portar..? I så fall varför, det känns som att man borde kunna ansluta till sin mobila dator när man har just mobilt bredband..? Postad 15 December 2009 - 19:54
Låter otäckt. Postad 15 December 2009 - 19:57
Hehe, dom listar den dessutom MED stöd för MMS, snacka om att dom inte har koll Redigerat av SRICE, 15 December 2009 - 20:02. Postad 15 December 2009 - 20:04
"Det är nog mera så att n900 inte supportar den typ av Skype som Tre menar med Skype. Om jag har förstått det rätt så går samtalen i den varianten inte som data utan som "riktiga" men speciall behandlade samtal.
/Bjarne" Fattar inte vad du menar?? Jag har ringt med skype på min N900 funkar hur bra som helst men vad du menar vet jag ej Postad 15 December 2009 - 20:50
men med pillen från vänster sidan av skärmen. hur får man den till att markera texten?
ahh. glöm det man trycker ju på pilen Redigerat av theclone, 15 December 2009 - 20:56. Postad 15 December 2009 - 20:55
Testa med pekpinnen istället för pillen ska du se att det går bättre... Postad 15 December 2009 - 20:58
hahaha tänkte samma sak! Måste vara svårt att pricka rätt men det beror iofs hur stor pille man har Postad 15 December 2009 - 20:58 eller håll in space. Postad 15 December 2009 - 21:29
inte ens om man betalar 699 kr/månad 24 månader får man hela n900 hos tre. hmm
Postad 15 December 2009 - 21:40
Någon som har problem med vncviewern? Jag trodde jag hade fått att till att funka men icke. Körde en Port Forward på modemet så gick servern igång, men kan inte komma åt den från telefonen. Någon som vet vad det kan vara för fel? :/
Postad 15 December 2009 - 22:00
Var länge sedan jag skrattade så mycket. Humor i precis min smak =) Lagom löjligt. Postad 15 December 2009 - 22:03
hmm. har inte testat än. posta här annars om du inte redan gjort det. http://forums.intern...ead.php?t=37228 Postad 15 December 2009 - 22:04
Man kan ju hoppas på att Tre har fått info om att MMS kommer finnas i 1.1, de hade inte varit fel! Postad 15 December 2009 - 22:43
ok att de tar bort skype funktionen?=) Postad 15 December 2009 - 22:52
Tackar tackar! Fick det att fungera "lite" nu =) Jag kan connecta till servern men allt är svart. Sen när jag rör runt lite på skärmen kommer det fram lite färger och mappar från mitt skrivbord på datorn. Men det mesta är svart och det är lite svårt att se =) Ingen som känner igen felet? Måste bara vara någon inställning eller nått =/ Postad 15 December 2009 - 22:52
inställningar --> profiler. Sedan är det bara att scrolla. inte så lätt att se att det går Postad 15 December 2009 - 22:55
Har precis fått min n900. Har nån här problem med att de inte kan trycka in hela hörlurskabeln i hörlursjacket? Får ljud i hörlurarna dock, men det ser lite konstigt ut tycker jag.
Se bild:
Postad 15 December 2009 - 22:59
tnx Postad 15 December 2009 - 23:00
testa någon annan upplösning. Har du vista eller windows 7 test att stänga av aero och genomskinliga menyer. kan hjälpa. Postad 15 December 2009 - 23:12
Okej jag ska testa. Hittade precis en annan post där dom trodde det var aero som strula, och ja jag har strul Vista =) Tack för svar. Får se om jag får igång att =) Postad 15 December 2009 - 23:13
Som sagt, jag är inte 100 på det här men som jag har förstått det så om man använder Tre's egna skype program (notera Tre's egna) i de telefoner som stödjer det så går sista biten av samtalet som ett "riktigt" mobilsamtal och inte som datatrafik till telefonen. Detta utan att du som användare märker det. I ditt fall så använder du "riktig" skype där trafiken går som datatrafik hela vägen till och från dig, vilket ju bevisligen fungerar för dig och med största sannolikhet även för de som köper telefonen via Tre när de väl börjar sälja den. Nog svamlat om det här från min sida... nu skall jag fortsätta att drömma om en N900 och övertyga mig själv att jag behöver en.. /Bjarne Postad 15 December 2009 - 23:14
Har också märkt en vit pixel på min
kommer dock inte att försöka få den bytt dels för att det tar tid, dels för att den sitter i en kant, och att pixeln är mindre än de flesta dammkorn som får för sig att fastna på skärmen syns inte alls om man inte drar på högsta ljusstyrkan och verkligen vill hitta den men det konstiga är att den bara syns när man håller n900:an i en viss vinkel Postad 15 December 2009 - 23:19 Ser precis lika dant ut för mej Postad 15 December 2009 - 23:27
Hm okej, bra att det inte bara var min då. Kanske är helt normalt..
Postad 15 December 2009 - 23:28
Fortfarande ingen som kommit på något bra sätt att dela ut en mapp så man kan kopiera filer från en stationär dator via Wlan? Vore väl ganska bra om man kunde skippa usb-sladden.
Efterlyser även lista eller omdömen av de applikationer som finns då det börjar bli en del nu. Jag kan själv börja med att säga att "Mirror" applikationen inte fungerar bra alls. Kameran på framsidan är alldeles för dålig för att det ska bli bra och kräver hur mycket ljus som helst för att överhuvudtaget fungera. En bra ide men en dålig applikation. Kom igen nu med fler omdömen. Postad 15 December 2009 - 23:41
Asså hur i **** laddar man ned program, spel från maemo.org? :S när ja går in på mobilen å klicka på install så står det sen programpaketet hittades inte
Postad 15 December 2009 - 23:44
Kan f-a-n int ladda ner något? det står bara att programm paketet inte hittades? :S
Postad 15 December 2009 - 23:45
Ta en lite närmare titt på 3.5mm strickproppen så märker ni varför det ser ut så, den är nämligen "tjockare" längst intill plasten (ungefär 1mm) så det vore ganska konstigt om den gick in längre än så Postad 15 December 2009 - 23:48 Aha, kolla det å så e det Postad 15 December 2009 - 23:49
Ahh missade det.. där ser man
Postad 16 December 2009 - 00:06
Om du har möjlighet, kan du prova skype out och ringa fasta telefoner och hur det är med ljudkvaliten? Att 3 säger skype inte ingår Kan det vara av den jäkliga anledningen att de själva tar betalt för skype? http://www.tre.se/te...e.aspx?id=35809 Klart dom hellre vill du betalar dom 50kr i månaden för samma tjänst? Postad 16 December 2009 - 00:18 Kopiera från din "dlna" (inbyggda på windows 7, ps3 media server eller valfri) genom file manager. Alternativt ssh:a. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |