Mitt svar är: Det nog ingen skillnad alls, med en till lina in. Det skulle isf vara om man kopplade på en helt annan fas. tex den digitala utrustningen. Men jag tror inte alls på det
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 21 January 2011 - 13:00
Mitt svar är: Det nog ingen skillnad alls, med en till lina in. Det skulle isf vara om man kopplade på en helt annan fas. tex den digitala utrustningen. Men jag tror inte alls på det
Postad 21 January 2011 - 13:00
Så tänker jag med...10 A känns som det absolut minsta om man har lite grejjer som förbrukar mycket ström.
Postad 21 January 2011 - 13:04
Redigerat av hampe90, 21 January 2011 - 13:05.
Postad 21 January 2011 - 13:05
Jag har också goa spännings fall när jag slår på slutsteget. Och bränna en 10amp är inge problem, kör med en 16amp till stereon så är du hyffsat säker
Ojojojoj vad gött det är med Dubstep fattar inte att ni inte lyssnar på det! Iaf om man har lite goa basar annars är trist...
Postad 21 January 2011 - 13:06
Huset är byggt 1959...Hur gammalt hus är det? 6 amper är ganska ovanligt. 10 amper borde det iaf sitta
![]()
Mitt svar är: Det nog ingen skillnad alls, med en till lina in. Det skulle isf vara om man kopplade på en helt annan fas. tex den digitala utrustningen. Men jag tror inte alls på detDet är vad jag tycker iaf. Känns som väldigt mkt jobb för inget att vinna.
Uppmärkningen på el centralen lämnar en del att önska men jag tror ändå det sitter 10amp till vardagsrummet..
Jobb o jobb, hade ju inte tänkt göra det själv ha ha, sambons bror är en gammal "kabeldragare" som numera bara sitter på kontor eller är på möten o sånt där annat tjafs, tänkte han skulle behöva jobba lite på "riktigt"...
Vet inte om det är så i de flesta lite äldre hus men här är det bara jordat in till köket, till övriga rum är det alltså ojordat..
Sitter o lyssnar på lite gammal hederlig Testament, ******** så bra de är
Redigerat av nickeskbg, 21 January 2011 - 13:17.
Postad 21 January 2011 - 13:24
Villa bara dela med mig av det.
Postad 21 January 2011 - 13:33
Alla som lyssnar på spotify free. Och tycker ååå så bra det fungerar... Överge det nu! Jag sa tidigare idag att det lät helt okej och att det inte var skillnad gentemot mp3. Men så fel jag hade! Jag körde in gamla trogna winamp! Och vilket lyft! Man blir ju total bild av spotifys kvalitet när man har lyssnat länge på det. Dynamik, diskant och bas kom fram igen med gamla winamp! Med samma inställningar.
Villa bara dela med mig av det.
Told ya!
Postad 21 January 2011 - 13:34
Redigerat av hampe90, 21 January 2011 - 13:35.
Postad 21 January 2011 - 13:49
Postad 21 January 2011 - 13:53
Sen är det klart att om man gillart så kan man ju alltid köpa musiken efter det.
Postad 21 January 2011 - 14:03
När jag satt mig och jämförde samma låtar idag.
Postad 21 January 2011 - 14:05
Ja det är riktigt sant palle
Men just det där med skillnaden mellan mp3 och spotify. Det var verkligen inget jag tänkt på, förens nu
När jag satt mig och jämförde samma låtar idag.
Tycker också Premium är helt ok, om inte just för utbudet precis som Palle skriver.
Det är ju också skillnad på mp3 och mp3.
Postad 21 January 2011 - 14:16
På tal om musik tjänster, har det inte ryktas om någon ny? Vet ni mer?
Postad 21 January 2011 - 15:21
Så är det väl nästan alltid när man är inne o "pillar" på ett original, eller???
Ja, nästan alltid, tyvärr.
Kör Violator nu i 95 dBC och det låter grymt bra!
Postad 21 January 2011 - 19:15
*SKÅL*
Redigerat av -Palle-, 21 January 2011 - 19:16.
Postad 21 January 2011 - 19:24
Själv har jag precis burit in mina små nätta 200-literslådor.
Fick dom idag.
Förklarade hur jag ville att dom skulle se ut, och gjorde en liten ritning.
Förklarade att jag ville att staget skulle se ut som ett stort H inuti lådan, och att jag kunde fräsa hålet för elementet själv.
Gissa om jag blev förvånad när jag fräste upp hålet för elementet, och såg att "staget" var en hel skiljevägg i lådan !!
Vilket pucko !!
Det blev ju liksom inget stag. Lådan blev ju bara 75 liter mindre..
Fram med dosborren och borra upp en massa hål...
Nu är alla hål klara.
Dags att skruva ur två element och plocka över..
Återkommer med en bild senare.
Skål igen !!
Postad 21 January 2011 - 19:27
HAHAHAGissa om jag blev förvånad när jag fräste upp hålet för elementet, och såg att "staget" var en hel skiljevägg i lådan !!
Vilket pucko !!![]()
Ser fram emot lite pics
Ska du i med dämp och provspela dom ikväll?
Redigerat av -Palle-, 21 January 2011 - 19:27.
Postad 21 January 2011 - 19:37
Det är ju också skillnad på mp3 och mp3.
Visst fan är det det, har aldrig rensat min musiksamling på datorn utan alltid flyttat över den när man bytt. Det finns en hel del musik där som kommer från tiden innan bredbandets genombrott och tiden när det tog en kvart att ladda hem EN låt på sitt 28k modem
Det var inte riktigt samma prio på ljudkvalité på den tiden utan fokus låg på att få hem musiken i tid, dessa låter duger inte tilll annat än bakgrundsmusik idag...
Redigerat av -Palle-, 21 January 2011 - 19:38.
Postad 21 January 2011 - 19:41
Glöm inte dämpet.SKÅL !!
![]()
Själv har jag precis burit in mina små nätta 200-literslådor.![]()
Fick dom idag.
Förklarade hur jag ville att dom skulle se ut, och gjorde en liten ritning.
Förklarade att jag ville att staget skulle se ut som ett stort H inuti lådan, och att jag kunde fräsa hålet för elementet själv.
Gissa om jag blev förvånad när jag fräste upp hålet för elementet, och såg att "staget" var en hel skiljevägg i lådan !!
Vilket pucko !!![]()
Fram med dosborren och borra upp en massa hål...
Nu är alla hål klara.
Dags att skruva ur två element och plocka över..
Återkommer med en bild senare.
Skål igen !!
Postad 21 January 2011 - 19:46
HAHAHA
![]()
![]()
Ser fram emot lite pics
Ska du i med dämp och provspela dom ikväll?
Glöm inte dämpet.
Har ju liksom inget bra dämp...
Får bli något VÄLDIGT provisoriskt till provspelningen ikväll...
Postad 21 January 2011 - 19:51
Postad 21 January 2011 - 19:55
Rockwool eller isover=gulfiberHar ju liksom inget bra dämp...
Får bli något VÄLDIGT provisoriskt till provspelningen ikväll...
Postad 21 January 2011 - 20:03
Rockwool eller isover=gulfiber
En massa nerbajsade kalsonger=SKITbra...
Postad 21 January 2011 - 20:22
Kopplade ihop, och skulle mäta innan jag skruvade fast elementet.... 8 ohm...?
Nä.. Parallellt ska det vara fyra mellan dom två talspoleparen...
Kollade, kopplade om.....8...
Nu har allså tråden till ena talspolen lossnat på element nummer två...
Vet ju hur jag fixar det, men tror inte jag har något lim hemma...
Postad 21 January 2011 - 20:27
Däcken ser iofs ut att ha sett sina bästa dagar...
Nu är jag lite lessen...
![]()
Kopplade ihop, och skulle mäta innan jag skruvade fast elementet.... 8 ohm...?
Nä.. Parallellt ska det vara fyra mellan dom två talspoleparen...
Kollade, kopplade om.....8...
Nu har allså tråden till ena talspolen lossnat på element nummer två...![]()
Vet ju hur jag fixar det, men tror inte jag har något lim hemma...
Ta ett av de andra elementen så löser du ju problemet för ikväll.
Redigerat av -Palle-, 21 January 2011 - 20:26.
Postad 21 January 2011 - 20:43
Av ren nyfikenhet så var jag tvungen att mäta på dom två andra, och det ena av dom mäter också 8 ohm !!?
FAN MÄ !!!
Nu blev jag så förbannad att det inte var kul längre.
Det blir ingen provspelning ikväll.
Skiter i det här och lägger mej i badet istället.
Får åka och köpa lim och laga dom två trasiga imorrn..
Det betyder allså att halva basriggen har gått på halvfart !!?
Har tyckt mej höra knarrande missljud ibland, och då är det ju inte så konstigt !!!?
Postad 21 January 2011 - 20:48
BALLE !!
![]()
Av ren nyfikenhet så var jag tvungen att mäta på dom två andra, och det ena av dom mäter också 8 ohm !!?
FAN MÄ !!!
Nu blev jag så förbannad att det inte var kul längre.
Det blir ingen provspelning ikväll.
Skiter i det här och lägger mej i badet istället.
Får åka och köpa lim och laga dom två trasiga imorrn..
Det betyder allså att halva basriggen har gått på halvfart !!?![]()
Har tyckt mej höra knarrande missljud ibland, och då är det ju inte så konstigt !!!?
Skräpkvalitet, köp CSS SDX15 istället
Postad 21 January 2011 - 21:34
Ja visst är det tyvärr, men vad gör man inte för att få tjäna lite extra $$$Ja, nästan alltid, tyvärr.
Kör Violator nu i 95 dBC och det låter grymt bra!
Ska kolla upp den skivan vid tillfälle, lyssnade som snabbast på den där tuben, helt ok för att vara SKITmusik..
Postad 21 January 2011 - 21:40
Ni basgalningar här i tråden, har ni några tips på några golvare med bra tryck i men som ändå låter bra och har en bred ljudbild?
Eller får man kanske skaffa sig några riktigt fina stativare och komplettera med fynda basar och ett steg?
Redigerat av Svenn3SaataN, 21 January 2011 - 21:40.
Postad 21 January 2011 - 21:42
Min namne har smygit omkring här från o till mest hela dagen tror jagJag ser dig nog Niklas du kunde inte hålla dig borta från tråden va?
Postad 21 January 2011 - 21:58
Tråkigt att höra bagarn! Men det fixar du
Perfekt att dämpa med isolering, speciellt när min farbror är säljare på rockwool
Ni basgalningar här i tråden, har ni några tips på några golvare med bra tryck i men som ändå låter bra och har en bred ljudbild?Budgeten är väl lite vad jag känner för, men inte över 20K
Eller får man kanske skaffa sig några riktigt fina stativare och komplettera med fynda basar och ett steg?
Delat system is the shit! Köp ett par schyssta toppar sedan 4st basmoduler till detta
Postad 21 January 2011 - 22:11
Delat system is the shit! Köp ett par schyssta toppar sedan 4st basmoduler till detta
Okej, men var och vad ska man titta efter då? Visst ett komplett Ino system hade jag inte varit fel, men vill lägga lite mer humana priser på anläggningen. Sen har jag begränsat med plats också. Med tanke på mitt rum som är 9m2. Sen i det rummet har jag en 1,20 säng, byrå, skrivbord, dator, förstärkare, sub, golvare och ett par sonab högtalare och en tv såklart. Så det är trångt som det är
Redigerat av Svenn3SaataN, 21 January 2011 - 22:12.
Postad 21 January 2011 - 22:30
Okej, men var och vad ska man titta efter då? Visst ett komplett Ino system hade jag inte varit fel, men vill lägga lite mer humana priser på anläggningen. Sen har jag begränsat med plats också. Med tanke på mitt rum som är 9m2. Sen i det rummet har jag en 1,20 säng, byrå, skrivbord, dator, förstärkare, sub, golvare och ett par sonab högtalare och en tv såklart. Så det är trångt som det är
Mina fyra toarullar är kanske snart till salu.
Tänk vilket tryck du skulle få i ditt lilla rum med dom !!
Postad 21 January 2011 - 22:34
Ok, du lär inte riva ner några väggar men du kommer få väldigt mycket välljud och en fin fin bas för dina $$$
Men listan kan göras lång, du kommer säkert få en massa andra förslag som också är intressanta..
Du är inte sugen på att bygga något själv då??
För 20K kommer du en bra bit på vägen...
Han skulle få sitta i rummet bredvid för att kunna lyssna på domMina fyra toarullar är kanske snart till salu.
Tänk vilket tryck du skulle få i ditt lilla rum med dom !!![]()
Postad 21 January 2011 - 22:36
Han skulle få sitta i rummet bredvid för att kunna lyssna på dom
Men tänk dej vilket tryck !!
Säljer jag dom kommer det bli till självkostnadspris..
Postad 21 January 2011 - 22:40
Är det bara skithuspappersrullarna som kanske ska bort eller ska de trasiga elementen också "iväg"?Men tänk dej vilket tryck !!
![]()
![]()
Säljer jag dom kommer det bli till självkostnadspris..
Postad 21 January 2011 - 22:45
Är det bara skithuspappersrullarna som kanske ska bort eller ska de trasiga elementen också "iväg"?
Dom trasiga elementen kommer vara bättre än nya imorrn vid den här tiden...
Om jag skulle laga dom och sälja dom, så skulle kanske priset för alla fyra hamna på 10 lök..
Försök hitta mer, eller bättre, bas för den pengen om du kan...
EDIT: Jag har ju liksom inte "spelat" sönder elementen...
Det som har hänt är ett känt fel på första generationens Tempest X..
Redigerat av Bakerman, 21 January 2011 - 22:48.
Postad 21 January 2011 - 22:49
Har ju inte hört din rullar "rulla" så att säga, så jag vet ju inte hur bra JAG tycker att de låter..men det skulle vara coolt lyssna (o känna) till dom...
Postad 21 January 2011 - 22:51
Edit: Hörde jag skål?
Redigerat av -Palle-, 21 January 2011 - 22:53.
Postad 21 January 2011 - 22:54
Dom låter inte svinbra till allt. Det erkänner jag. Men det finns ju liksom att ta av.
Jag upplevde att jag hade bättre bas förut, och om två av fyra element har gått på halvfart så är det ju inte så konstigt kanske...
Om vi säjer så här....
Buttkickers är överflödigt i mitt rum...
Postad 21 January 2011 - 22:54
Japp, du hörde rätt, precis dragit en flaska rysk champagneOch du tror inte att din "spelstil" kan ha något att göra med att elementen gick sönder
Postad 21 January 2011 - 22:57
Och du tror inte att din "spelstil" kan ha något att göra med att elementen gick sönder
I det här fallet har det nog faktiskt inte det, även att man kan tro det...
Det är ju, som redan skrivet, en känd konstruktionsmiss av tillverkaren som dom åtgärdade i generation två.
SKÅL FÖR FAN !!
Postad 21 January 2011 - 22:57
Jag tvivlar inteOm vi säjer så här....
Buttkickers är överflödigt i mitt rum...
Postad 21 January 2011 - 22:58
För 20k får du ju ett schyst system!
4st SLS10 = 5000kr med allt.
iP = ca 5000kr
Steg EP2000 ca 2300kr
Denon Reciver = 2000-4000kr
Men visst det finns ju mer än just INO, beror på vad du gillar
Redigerat av Timpolanen, 21 January 2011 - 22:59.
Postad 21 January 2011 - 22:58
Japp, du hörde rätt, precis dragit en flaska rysk champagne
Det finns inte rysk champagne...
Champagne är ett distrikt i Frankrike..
Men du drack kanske rysk vodka med fruktsoda, och det är nästan samma sak !!
Postad 21 January 2011 - 22:59
Jag sa inte att det var ÄKTA champagne.. men för att rätt ska vara rätt så säger jag ryskt bubbel då, känns det bättre nu??Det finns inte rysk champagne...
Champagne är ett distrikt i Frankrike..
Men du drack kanske rysk vodka med fruktsoda, och det är nästan samma sak !!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
41 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?