Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 December 2009 - 00:31

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Asså hur i **** laddar man ned program, spel från maemo.org? :S när ja går in på mobilen å klicka på install så står det sen programpaketet hittades inte :( snälla hjäälp mej...

Nu har jag fortfarande inte köpt min n900 så jag skyller på det om jag är helt fel ute :)
Men det borde bero på att du lyckats uppdatera paketdatabasen men den uppdaterade paketdatabsen är inaktuell av någon anledning. I så fall kommer apt tro att den vet vad paketet är någon stans men proceduren misslyckas då paketet saknas.
Prova att klicka på Update, då tror jag att paketdatabsen borde uppdateras. Titta sen om programmet i fråga finns kvar i pakethanteraren. Prova om det går att installera nu. Är programmet borta betyder det att du har något fel med dina repositorier eller att de saknas.
Om du klickar på "application manager" och sedan på "application catalouges" får du upp ett gränsnitt för lägga till repositorier.

Redigerat av FFaael, 16 December 2009 - 00:33.

Postad 16 December 2009 - 00:36

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Nu har jag fortfarande inte köpt min n900 så jag skyller på det om jag är helt fel ute :)
Men det borde bero på att du lyckats uppdatera paketdatabasen men den uppdaterade paketdatabsen är inaktuell av någon anledning. I så fall kommer apt tro att den vet vad paketet är någon stans men proceduren misslyckas då paketet saknas.
Prova att klicka på Update, då tror jag att paketdatabsen borde uppdateras. Titta sen om programmet i fråga finns kvar i pakethanteraren. Prova om det går att installera nu. Är programmet borta betyder det att du har något fel med dina repositorier eller att de saknas.
Om du klickar på "application manager" och sedan på "application catalouges" får du upp ett gränsnitt för lägga till repositorier.

Tack, ska testa, men vet du hur man tar screenshot med n900? (printscreen)

Postad 16 December 2009 - 00:44

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Prova med Ctrl+Shift+P om jag kommer ihåg rätt.

Postad 16 December 2009 - 00:45

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Prova med Ctrl+Shift+P om jag kommer ihåg rätt.

Vart sparas bilden då?

Postad 16 December 2009 - 00:50

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Om det är som maemo i scratchbox så sparas de i "Hemkatalogen"/MyDocs/.images/Screenshots

edit//
De syns även i ett program som heter "Photos" i scratchbox. Vet dock inte hur scratboxversionens program samanstämmer med dem i n900 riktigt.
Eller i File managern under Images/screenshots

Redigerat av FFaael, 16 December 2009 - 00:55.

Postad 16 December 2009 - 01:00

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Det här är alla program jag får upp? :S

Postad bild

Postad 16 December 2009 - 01:12

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Om du klickar på "Programmhanteraren" och sedan på "Programkataloger" vad får du då upp för något?

Det ska vara en lista med "Kataloger"
Som pekar på de platser som maemo hämtar paketen ifrån.
Vad har du i listan?

Du kan även testa att klicka på något av programmen du får upp. Därefter kan du klicka på "information". Då ser du bland annat under katalog varifrån programmet kommer.
Antagligen saknas "Extras" katalogen eller så är den inaktiverad, om den är inaktiverad klicka ur rutan så extras blir aktiverat och sedan uppdater)
Saknas Extras heltså kan man om jag fattat det rätt ska du istället för att lägga till katalogen manuellt kunna gå till
http://maemo.org/dow...emo5/omweather/ och klicka på den gröna pilen på på valfri App.
Då ska du få upp en dialog med en fråga om du vill lägga till katalogen. Klicka på lägg till och sen på uppdatera.
Dyker programmen upp därefter?

Redigerat av FFaael, 16 December 2009 - 01:45.

Postad 16 December 2009 - 02:03

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Gör följande så kommer ni kunna installera allt :);)

Programhanterar->Programkatalog->Ny->webbadress->SKRIV ORDER "Matrix" bara .
Sen klickarna bakåt genom att klicka någonstanns på dt tomma området.
Så kommer telefonen att fråga "Which pill?" då svarar ni RED.
När detta är gjort så kommer ni kunna installera program från fil, men ni kommer också kunna installera en hel del andra paket och program.
Lycka till grabbar
//Mobilproffs

Postad 16 December 2009 - 06:58

Unregistered201eff61
  • Unregistered201eff61
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

inställningar --> profiler. Sedan är det bara att scrolla. inte så lätt att se att det går :)

Åh, tack så jättemycket för tipset! Har varit så inne i att lära mig allt annat att jag inte ens hittat detta...kanon!

Postad 16 December 2009 - 07:56

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Kopiera från din "dlna" (inbyggda på windows 7, ps3 media server eller valfri) genom file manager.

Jag har 2 UpNp servrar igång, Windows Media & Tversity men allt jag kan göra är att spela upp, det går alltså inte att kopiera utan den streamar bara samt att den inte publicerar dokument. Någon som har något förslag på vad som funkar till XP?

Postad 16 December 2009 - 08:19

klasstrom
  • klasstrom
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Okej jag ska testa. Hittade precis en annan post där dom trodde det var aero som strula, och ja jag har strul Vista =)
Tack för svar. Får se om jag får igång att =)

Jag kör rdesktop till min dator på jobbet (vista) via VPN. fungerar klockrent. kan öppna filer på nätverksdrives, köra alla program på datorn. det enda som inte hinner med att uppdateras är om man kör en film...se Bifogad fil  Screenshot_20091214_142354.png   51.82K   0 Antal nerladdningarbild...

Postad 16 December 2009 - 08:27

klasstrom
  • klasstrom
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Jo spelet verkade kul med då jag var mitt i och ville stänga av det så gick det inte... Hur f*n stänger jag ner det? Finns det typ Ctrl+Alt+Delete på N900 eller hur ska man ta sig ur applikationer som inte vill släppa taget? :)

Ctrl+Backspace = du kommer alltid till dashboard var du än är. Därifrån kan du stänga fönstret som då ligger i miniview genom att klicka på krysset (X)

sudo gainroot
init 0

;-P

Postad 16 December 2009 - 08:29

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Coolt.
Vad kräver datorn (Vista/XP) för att du ska kunna köra rdesktop?

Du Klas.

Har du nämnt för dina grabbar att jag/vi önskar (till N900) "Säg vem som ringer" som redan finns implementerad i S60?:)

Raptor

Redigerat av raptor18, 16 December 2009 - 08:29.

Postad 16 December 2009 - 08:39

klasstrom
  • klasstrom
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Coolt.
Vad kräver datorn (Vista/XP) för att du ska kunna köra rdesktop?

Du Klas.

Har du nämnt för dina grabbar att jag/vi önskar (till N900) "Säg vem som ringer" som redan finns implementerad i S60?:)

Raptor

jag installerade en liten fil bara (kopplar ju upp mig direkt mot datorn från N900) kan kolla detaljerna sen har glömt var så sugen på att komma igång med det så jag bara svarade ja, next, ja, next...... haha typ.

men borde nog bara vara att googla på det för att hitta. jag fick min fil internt så.. ja.. letade inte direkt.

ska nämna det igen ;-) vi får se vad mer som ligger i pipen... man har redan 1.1 och 1.2 frusna tror jag och de måste ju utveckla klart maemo6 också ;-P men absolut ska jag ge den feedbacken.

Postad 16 December 2009 - 08:44

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
hehe, tusen tack Klas! Rikitgt schysst.

:)

Och om du är sugen på att anställa en inom Design och produktframtagning (Ingenjör) så får du säga till. haha long shot. :(

Raptor

Postad 16 December 2009 - 08:50

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
morgon. är det någon här som märkt att "900:an ibland laddar räv. laddat batteriet en natt från strömutaget och fortfarande lika tomt. min ide är att det kan vara så att om usb eller näradapter sitter och du tar den.sätter in miniusb:" ochdärefter snabbt connectar till en ström källa. låter som om den laddar. ser ut som om den laddar men fakar det hela. hmmm

Postad 16 December 2009 - 10:17

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Jag har 2 UpNp servrar igång, Windows Media & Tversity men allt jag kan göra är att spela upp, det går alltså inte att kopiera utan den streamar bara samt att den inte publicerar dokument. Någon som har något förslag på vad som funkar till XP?

Gjorde du som jag sa? Gick genom file manager - shared media - håll in på aktuell fil och väl copy från dropdown-menyn? Alltså inte genom media menyn?

Postad 16 December 2009 - 10:25

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Någon som lyckats luska ut något om när "1.1" förväntas komma? Börjar bli sjukt tråkigt att inte telefondelen fungerar :) (hade jag inte varit bunden till 3 så hade jag bytt operatör för längesedan)

Postad 16 December 2009 - 10:32

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Någon som lyckats luska ut något om när "1.1" förväntas komma? Börjar bli sjukt tråkigt att inte telefondelen fungerar :) (hade jag inte varit bunden till 3 så hade jag bytt operatör för längesedan)

Innan jul var det väl sagt? Har du testat med SIMkortet i? Köp ut dig från Tre då?

Redigerat av Unregistered291b33b4, 16 December 2009 - 10:33.

Postad 16 December 2009 - 10:41

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Innan jul har ju sagt så inom en vecka antagligen.
Att en 1.2 också verkar vara på gång är trevligt, alltid kul med nya uppdateringar.
Hoppas på MMS där och kanske en nyare OVI maps som fungerar mot PC programmet.

Postad 16 December 2009 - 10:47

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Innan jul var det väl sagt? Har du testat med SIMkortet i? Köp ut dig från Tre då?

Jo men jag tänkte på något specifikt datum, eller om det blir uppskjutet eller så. Jo visst skulle jag kunna göra det, men jag har ett sånt där pott-abb där jag kan ringa för en del av månadskostnaden. Så det känns som slöseri med pengar att köpa ut mig :) (Nu använder jag en gammal SE som bruksmobil)

Har provat med sim-kortet i, går att slå på telefonen och ange pin och så, men det blir inte mer spännande än så.

P.s. Det sägs ju att gud finns överallt, så då antar jag att han finns på min hembio också.

Hej Gud,

Skulle du kunna se till så att nokia släpper den nya firmwaren så fort som möjligt

// Kraco

Och tomten är garanterat här lite nu och då för att kolla in de senaste prylarna;

Hej Tomten,

Om gud inte fixar uppgraderingen innan jul, då vore det kanonschysst om du kunde ge mig den i julklapp

// Kraco

D.s.

Postad 16 December 2009 - 12:46

Jeppe75
  • Jeppe75
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har gjort en egen analys.

n900 verkar kräva tid och den kostar lite pengar också, alltså:
n900 = tid * pengar

Eftersom tid är pengar:
n900 = pengar * pengar

Eftersom pengar är roten till allt ont:
n900 = roten ur pengar * pengar = pengar

Således:
n900 = ondska

Då jag är en synd-slampa, måste jag den. Varför är allt himla så enkelt?

Postad 16 December 2009 - 12:48

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Har gjort en egen analys.

n900 verkar kräva tid och den kostar lite pengar också, alltså:
n900 = tid * pengar

Eftersom tid är pengar:
n900 = pengar * pengar

Eftersom pengar är roten till allt ont:
n900 = roten ur pengar * pengar = pengar

Således:
n900 = ondska

Då jag är en synd-slampa, måste jag den. Varför är allt himla så enkelt?

Givande post!

Postad 16 December 2009 - 13:01

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Ha! Nu känner jag mig hopplöst efter, men jag upptäckte precis att man kunde låsa upp/låsa telefonen genom knappen som öppnar batteriluckan. Riktigt smidigt ju! Om det finns någon mer som är lika efter som jag, så vet ni också det nu :)

Postad 16 December 2009 - 13:08

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Ha! Nu känner jag mig hopplöst efter, men jag upptäckte precis att man kunde låsa upp/låsa telefonen genom knappen som öppnar batteriluckan. Riktigt smidigt ju! Om det finns någon mer som är lika efter som jag, så vet ni också det nu :)

Knapp som öppnar batteriluckan? Är det jag som är efter? Man bara "drar" upp luckan ju.

Postad 16 December 2009 - 13:14

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Knapp som öppnar batteriluckan? Är det jag som är efter? Man bara "drar" upp luckan ju.

Nä, knappen som öppnar batteriluckan är egentligen knappen som låser upp knapplåset :)

Edit: Det där lät skadat, summan av kardemumman är att det inte finns någon knapp för att låsa upp batteriluckan...

Redigerat av Unregisteredd6ec6b32, 16 December 2009 - 13:15.

Postad 16 December 2009 - 13:22

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Nä, knappen som öppnar batteriluckan är egentligen knappen som låser upp knapplåset :)

Edit: Det där lät skadat, summan av kardemumman är att det inte finns någon knapp för att låsa upp batteriluckan...

Ja jag va bara försiktig i mitt svar! För vem vet inte att den "knappen" på sidan som egentligen man dra ner lite, ja att den låser upp mobilen!! Och satt killen och drog i den när han skulle öppna batteriluckan?? hmm då hade han det jobbigt :(

Redigerat av Gurra101, 16 December 2009 - 13:29.

Postad 16 December 2009 - 13:30

Backstab
  • Backstab
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fyfan vad UPS är dåliga.

kräver att man är hemma 09-19 för att ta emot paketet. Men ingen dyker upp på hela dagen.
Ringer deras support och frågar vad som hänt paket var ju inskannat i bromma och skulle levereras under dagen.
Ingen kan svara på varför paket inte har levererats utan dom ber att få återkomma. Eftersom jag inte har möjlighet att vara hemma hela nästa dag också ber jag dom leverera till jobbet istället dagen efter, och det ska inte vara något problem säger dom. Hela nästa dag går och inget paket kommer och ingen hör av sig. Jag ringer återigen till support och dom lovar att söka upp paketet och återkomma på min mobil. 1 timma går och ingen hör av sig. Sen dyker detta upp på tracking sidan.

15/12/2009 17:45 EMERGENCY CONDITIONS BEYOND UPS' CONTROL

Så jag ringer upp igen och dom svarar att vädret är för dåligt för att köra i. Nu pratar vi om E4an och stora vägar inom stockholm, vi fick ca 20 andra leveranser igår men ups bilarna tål tydligen inte snö. Men okej vi lovar att leverera imorgon säger dom. strax efter dyker detta upp på tracking sidan.

BROMMA, SE 15/12/2009 21:44 THE RECEIVER REQUESTED A HOLD FOR A FUTURE DELIVERY DATE. UPS WILL ATTEMPT DELIVERY ON DATE REQUESTED / DELIVERY RESCHEDULED

Skrattretande, dom rapporterar deras fiasko som om det är jag som bett om att flytta datumet!

Nu har det snart gått 7 dagar sen beställningen skickades och jag inga större förhoppningar om att få den idag heller.

Postad 16 December 2009 - 14:06

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Ja jag va bara försiktig i mitt svar! För vem vet inte att den "knappen" på sidan som egentligen man dra ner lite, ja att den låser upp mobilen!! Och satt killen och drog i den när han skulle öppna batteriluckan?? hmm då hade han det jobbigt :)

Haha tack! Jag känner mig fruktansvärt dum dessutom hehe. Ös på bara :(
Jag tyckte väl att det inte hjälpte så ###### mycket att dra ner den för att få upp batteriluckan, men inte vågade jag testa utan att göra det heller, bäst att ta det säkra före det osäkra :P

Postad 16 December 2009 - 15:23

mydisaster
  • mydisaster
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Gör följande så kommer ni kunna installera allt :);)

Programhanterar->Programkatalog->Ny->webbadress->SKRIV ORDER "Matrix" bara .
Sen klickarna bakåt genom att klicka någonstanns på dt tomma området.
Så kommer telefonen att fråga "Which pill?" då svarar ni RED.
När detta är gjort så kommer ni kunna installera program från fil, men ni kommer också kunna installera en hel del andra paket och program.
Lycka till grabbar
//Mobilproffs

Tror inte det är speciellt bra att göra på detta sätt om man inte har 100 koll vad man håller på med. Läste på andra forum att man riskerar att sabba sin telefon om man hanterar detta fel. Bara ett tips för er som inte är gamla maemo/linux-geeks.
Ni som bara har ett par apps kan ju börja med att lägga till Maemo-extras, maemo extra-devel, maemo extras-testing, för snes osv finns Maemo nintendo emulators.

Själv är jag lite intresserad vad man får ut av att göra det, även om jag inte är så linux-kunnig? Vad är det för fördelar och nackdelar med det? Finns det applikationer eller dylikt som man vill åt, eller vad får man ut av det?

Redigerat av mydisaster, 16 December 2009 - 15:28.

Postad 16 December 2009 - 15:39

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Själv är jag lite intresserad vad man får ut av att göra det, även om jag inte är så linux-kunnig? Vad är det för fördelar och nackdelar med det? Finns det applikationer eller dylikt som man vill åt, eller vad får man ut av det?

Det du får ut av det är att du kan installera program direkt från paket, vilket ofta är relativt otestade grejer. Dessutom får du tillgång till fler paket (som kan installeras utan ditt godkänannde) som i sin tur kan göra att något av dina vanliga program tackar för sig, och sen har du hamnat i den oändliga pakethanteringscirkeln som av erfarenhet leder till krasch i 97% av fallen :) (kan förmodligen också leda till att man brickar telefonen).

Men så länge man gör det här enligt nån guide man hittat på nätet så ska det inte vara några större problem (om man följer den till punkt och pricka). Börjar man prova sig fram på egen hand, och inte har full koll på vad man gör - ja då kan det hända otrevliga saker :(

Postad 16 December 2009 - 15:40

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Har precis fått min n900. Har nån här problem med att de inte kan trycka in hela hörlurskabeln i hörlursjacket? Får ljud i hörlurarna dock, men det ser lite konstigt ut tycker jag.
Se bild:
Postad bild

Så ser det inte ut för mig

Har också märkt en vit pixel på min :(
kommer dock inte att försöka få den bytt
dels för att det tar tid, dels för att den sitter i en kant, och att pixeln är mindre än de flesta dammkorn som får för sig att fastna på skärmen
syns inte alls om man inte drar på högsta ljusstyrkan och verkligen vill hitta den :)
men det konstiga är att den bara syns när man håller n900:an i en viss vinkel

Känner samma sak! Låter min vara. Den är inte så farlig och den syns som sagt bara om du har högsta ljusstyrkan samt en svart bakgrund

Postad 16 December 2009 - 15:46

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

inte ens om man betalar 699 kr/månad 24 månader får man hela n900 hos tre. hmm

det är för att den har skype

Testa med pekpinnen istället för pillen ska du se att det går bättre... :(

Hahahaha!!! :)

MEGALOL

Postad 16 December 2009 - 15:47

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Det du får ut av det är att du kan installera program direkt från paket, vilket ofta är relativt otestade grejer. Dessutom får du tillgång till fler paket (som kan installeras utan ditt godkänannde) som i sin tur kan göra att något av dina vanliga program tackar för sig, och sen har du hamnat i den oändliga pakethanteringscirkeln som av erfarenhet leder till krasch i 97% av fallen :) (kan förmodligen också leda till att man brickar telefonen).

Men så länge man gör det här enligt nån guide man hittat på nätet så ska det inte vara några större problem (om man följer den till punkt och pricka). Börjar man prova sig fram på egen hand, och inte har full koll på vad man gör - ja då kan det hända otrevliga saker :(

Så du menar att om man har det på så kan det installeras grejor av sig själv?

Postad 16 December 2009 - 15:49

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Angående döda pixlar
Innan ni väljer att byta ut den, kör denna video från webbrowsern i fullskärm
http://www.youtube.c...h?v=VaTTjJncONI

Den fixade min döda pixel lite, det kan vissa fall bara vara en pixel som fastnat. Kör den några gånger och vänta några timmar o se om det blivit nån förändring.

Postad 16 December 2009 - 15:59

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Så du menar att om man har det på så kan det installeras grejor av sig själv?

Yes, installerar du ett program som kräver nyare librarys än de som redan är installerad, så kan libsen automatiskt uppdateras till den nyare versionen (som bara finns i det repository som du låst upp med hjälp av red pill). Då är det inte säkert att libbet som nyss installerades är bakåtkompatibelt med det gamla - och något / några program riskerar att krascha... Det är av den anledningen det heter red pill, har man inte full koll på vad man sysslar med riskerar man att det går åt pipan.

Pakethantering är krångligt... :)

Postad 16 December 2009 - 16:07

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
För er som inte köpt telefonen än, KÖP DEN!. Ni kommer inte ångra er och alla som känt på min lur har beställt en sån. Finns inget roligare att leka med idag.

Postad 16 December 2009 - 16:13

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Håller med tha_neo.

Är den någon som har en lista med keyboard shortcuts?
Så som CTRL+Backspace=>Meny.

Det fanns en sån förut, men sökte på maemo.org, hittar inget.

Edit: Jag är sämst på att söka
här finns den
http://www.fonearena...-shortcuts.html

Raptor

Redigerat av raptor18, 16 December 2009 - 16:14.

Postad 16 December 2009 - 16:27

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Håller med tha_neo.

Är den någon som har en lista med keyboard shortcuts?

http://wiki.maemo.or...ts_and_gestures

Mer vettiga sidor:
http://wiki.maemo.org/Main_Page
http://wiki.maemo.org/Category:N900

Postad 16 December 2009 - 16:42

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Fyfan vad UPS är dåliga.

kräver att man är hemma 09-19 för att ta emot paketet. Men ingen dyker upp på hela dagen.
Ringer deras support och frågar vad som hänt paket var ju inskannat i bromma och skulle levereras under dagen.
Ingen kan svara på varför paket inte har levererats utan dom ber att få återkomma. Eftersom jag inte har möjlighet att vara hemma hela nästa dag också ber jag dom leverera till jobbet istället dagen efter, och det ska inte vara något problem säger dom. Hela nästa dag går och inget paket kommer och ingen hör av sig. Jag ringer återigen till support och dom lovar att söka upp paketet och återkomma på min mobil. 1 timma går och ingen hör av sig. Sen dyker detta upp på tracking sidan.

15/12/2009 17:45 EMERGENCY CONDITIONS BEYOND UPS' CONTROL

Så jag ringer upp igen och dom svarar att vädret är för dåligt för att köra i. Nu pratar vi om E4an och stora vägar inom stockholm, vi fick ca 20 andra leveranser igår men ups bilarna tål tydligen inte snö. Men okej vi lovar att leverera imorgon säger dom. strax efter dyker detta upp på tracking sidan.

BROMMA, SE 15/12/2009 21:44 THE RECEIVER REQUESTED A HOLD FOR A FUTURE DELIVERY DATE. UPS WILL ATTEMPT DELIVERY ON DATE REQUESTED / DELIVERY RESCHEDULED

Skrattretande, dom rapporterar deras fiasko som om det är jag som bett om att flytta datumet!

Nu har det snart gått 7 dagar sen beställningen skickades och jag inga större förhoppningar om att få den idag heller.

ja och på min står det att dom var här igår!? inte en chans då vi var hemma hela dagen igår, ringde nyss o dom sa att den skulle levereras före 17 idag, ja dom har ju några minuter till på sig iaf :)

Postad 16 December 2009 - 17:10

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

För er som inte köpt telefonen än, KÖP DEN!. Ni kommer inte ångra er och alla som känt på min lur har beställt en sån. Finns inget roligare att leka med idag.

Datormagazin har testat den och tror inte att telefonen har en ljus framtid

http://www.datormaga...ticle529853.ece

Postad 16 December 2009 - 17:12

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Min erfarenhet är att det är lika bra att åka ut och hämta det själv. Är alltid något som strular..

Postad 16 December 2009 - 17:17

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

"Under huven finns många funktioner som du förväntar dig i en toppmodell av det här slaget, men det saknas även en del."

Helt seriöst, vad saknas? Det nämns inte?

Postad 16 December 2009 - 17:48

nasso
  • nasso
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

tyckte det var en bra recension. mobilen riktar sig inte åt samma användare som tex iphone. jag skulle tex inte rekommendera min flickvän att köpa en 900 framför en iphone. för mig själv är dock n900 given. man tycker ju att datormagazin borde rikta sig mot mer avancerade datoranvändare så inriktininingen och sättet recensionen är skriven på är lite underlig...

Postad 16 December 2009 - 18:02

G-vare
  • G-vare
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hm, jag har ett problem, jag använder halebop kontantkort, men när jag ska kolla mitt saldo (*101#) så står det bara felaktigt nummer när jag ska ringa upp..

Postad 16 December 2009 - 18:09

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

tyckte det var en bra recension. mobilen riktar sig inte åt samma användare som tex iphone. jag skulle tex inte rekommendera min flickvän att köpa en 900 framför en iphone. för mig själv är dock n900 given. man tycker ju att datormagazin borde rikta sig mot mer avancerade datoranvändare så inriktininingen och sättet recensionen är skriven på är lite underlig...

håller med. tycker dm borde köra lite mer djupgånde tester och funktioner. känns lite som att det kunde varit skrivet av vilken kvällstidning som helst

Postad 16 December 2009 - 18:14

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hm, jag har ett problem, jag använder halebop kontantkort, men när jag ska kolla mitt saldo (*101#) så står det bara felaktigt nummer när jag ska ringa upp..

Den stödjer ännu inte sådana nummer.

Postad 16 December 2009 - 18:19

G-vare
  • G-vare
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Den stödjer ännu inte sådana nummer.

Okej, tack för svar :)

Postad 16 December 2009 - 18:20

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
nä nu börjar jag bli lite smått less på UPS
kan det vara så ###### svårt att åka ut med en leverans!? står att dom vart här ha ha men hit har då dom inte vart då jag varit hemma med sjukt barn i 2 dagar arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Postad 16 December 2009 - 18:36

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
bumpar min eviga fråga

när kan man köpa n900 i vanliga butiker med tele2/telenor/telia ?????

och nej jag vill inte ha något som är gråimport från norge

grattis till nokia sverige som missar dessa till våra grannländer...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.