Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 June 2013 - 09:13

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Har allt som behövs av tillbehör . Köpte ju tillbehör för flera tusen förra gången :)

Denna ska ju dock inte kokas, bara vatten och socker som ska kokas upp, sen blandar man vattnet med flytande malten rätt i jästunnan och sen i med kallvatten.
Så jag får ju inget tillfälle att att koka extra humle om ja vill det, om jag nu inte vara kan koka humlen i sockerlagen en stund.?

Eller så skiter jag i att hotta till den och bara kör den som det är tänkt och hoppas den blir drickandes :)

Postad 29 June 2013 - 11:29

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Har allt som behövs av tillbehör . Köpte ju tillbehör för flera tusen förra gången :)

Denna ska ju dock inte kokas, bara vatten och socker som ska kokas upp, sen blandar man vattnet med flytande malten rätt i jästunnan och sen i med kallvatten.
Så jag får ju inget tillfälle att att koka extra humle om ja vill det, om jag nu inte vara kan koka humlen i sockerlagen en stund.?

Eller så skiter jag i att hotta till den och bara kör den som det är tänkt och hoppas den blir drickandes :)

Jaha är det så man gör. Jag har faktiskt aldrig använt humlat exktrakt tidigare, har bara kört på rent extrakt. Då kokar man som vanligt och kan tillsätta humlen utifrån vanliga scheman. Det enda moment man plockar bort ur processen är mäskning och lakning.

Men du kan åtminstone torrhumla och du har ju pellets så det blir ju perfekt för ändamålet. Man kommer långt med lite annorlunda torrhumling.

Postad 30 June 2013 - 10:01

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Japp så får det nog bli tror jag då får den lite mer liv i alla fall :)

Postad 05 July 2013 - 11:03

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Ikväll skall jag brygga veteöl som är min absoluta sommarfavorit. Skulle kanske börjat brygga för någon månad sen, risk att man får korka upp den när sommaren är slut....

Postad 20 July 2013 - 17:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ny ölkyl :)

Bifogad fil  2013-07-20-17.57.26.jpg   99.53K   8 Antal nerladdningar

Postad 21 July 2013 - 01:20

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Ny ölkyl :)

Bifogad fil  2013-07-20-17.57.26.jpg   99.53K   8 Antal nerladdningar

Tråkig . . . inte alls avundsjuk! ;)

Ska skaffa mig ett hus och bygga en hel garderob´s kyl, foto på det kommer om ca 10 år haha :D

Postad 21 July 2013 - 08:56

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Snyggt squeeze! Är den helt platt i botten? Har den ungefär samma mått som en vanlig standard-kyl? Är själv sugen på en ny kyl men har inte hittat precis det jag vill ha.

Postad 21 July 2013 - 13:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag skulle gissa att det är standardmått då den även är för inbyggnad :)

Postad 30 July 2013 - 20:07

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
Postad bild

Jaha nu måste man bara fylla på lite mera, Nån som har nått tips? ;)

Postad 30 July 2013 - 21:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ett av de bästa släppen någonsin nu på bolaget, inte svårt att fylla upp kylen där :)

Postad 30 July 2013 - 22:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Avnjuter min första IPA på fat. Perfekt färg, doft och smak. Lite sämre kolsyra och skumkrona men det blir snart bättre. Jag är nöjd!

Bifogad fil(er)

Redigerat av BrittBastard, 30 July 2013 - 22:38.

Postad 31 July 2013 - 05:14

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0

Ett av de bästa släppen någonsin nu på bolaget, inte svårt att fylla upp kylen där :)

Har du nått bra tips?
Har spanat ut några godisbitar...

Postad 31 July 2013 - 07:16

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Har du nått bra tips?
Har spanat ut några godisbitar...

Det beror lite på vad du gillar för typ av öl (du verkar ju gilla det mesta med hänsyn till kylens innehåll). Men i mina ögon är allt värt att köpa med undantag för Shipyard. Jag har skrivit ihop en lite mer utförlig analys av släppet på min blogg (http://www.beerdrivel.se/?p=5454) men har även länkat till alla som var med på skribentprovningen på FB-sidan. Jag skulle köpt 1 flaska vardera om jag var du och sen fyllt på i efterhand om något föll dig extra mycket i smaken, vissa saker kommer givetvis ta slut redan första dagen förstås, men det kommer ett nytt släpp månaden efter och sen rullar det på.

Här har du hela listan på det som släpps:

40 största SystembolagenVinkällarbutikerna (Stockholm, Göteborg och Malmö) (Dessa måste beställas om du inte har tillgång till de största bolagen)

Postad 31 July 2013 - 09:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Dessa står högst på min lista. Tänkte försöka få tag på 3-4 av varje.

Omnipollo Agamemnon, Rodenbach Caractére Rouge, Sierra Nevada Hoptimum Whole-Cone Imperial IPA

När jag lagt en beställning på ovanstående för att säkra man får några blir det ett par av varje nedan tror jag.

Harviestoun Ola Dubh 1991
Nøgne Ø Dark Horizon 4 Edition
Lagunitas Undercover Investigation Shut-Down
Great Divide 19th Anniversary Ale 2013
Det Lille Bryggeri Black Elixir 200

Rekommenderar Abstrakt AB 13 också, men jag har redan ~ 6-7 st hemma

Postad 31 July 2013 - 15:36

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Hehe jag fattar inte hur du hinner dricka allt du köper Squeeze. Jag köper så lite jag kan men mängden öl bara växer. Skulle jag handla i din takt skulle jag behöva en egen källare.... aha *lampa tänds* ;)

Postad 31 July 2013 - 15:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Lagret växer som sagt... Men jag har dragit ner lite grann iaf.
Köper inte fullt så många av varje som för något år sen :D

Postad 31 July 2013 - 19:27

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
Ja man får väl se vad som finns kvar vid 16 tiden i morgon på regeringsgatan...

Postad 01 August 2013 - 15:37

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Krig bland hyllorna imorse - första ölsläpp jag varit där innan de öppnade och sett kön som bildats utanför och sen den raska halvlöpningen till hyllorna :D

Redigerat av DevilGod, 01 August 2013 - 15:37.

Postad 01 August 2013 - 16:39

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Jo, hej vad urplockat det var. Fick åka runt på ett par bolag och det enda jag fick med mig var Svenska smaker , Stone Ungarded och Lagunitas Undercover.....

Postad 01 August 2013 - 16:46

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Varför beställer ni inte online?
Visst, det finns chans att missa saker där också, men det är bekvämt!

Postad 01 August 2013 - 17:03

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Living on da edge, spontanhandlare, eller lite dum , pick one ^_^

Postad 01 August 2013 - 17:20

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Jajustja... Grattis på Internationella IPA-dagen! Firar den på (ett av) Sveriges bästa bryggeri: Nerikes Kulturbryggeri.

Postad 01 August 2013 - 17:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jasså är du där :) Vad är specialaren dom skulle ta fram? Kaggen?

Postad 01 August 2013 - 17:36

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Vet inte än...

EDIT: Det är nån riktig hopkoks-öl på åtta sorters örter/kryddor och ingen humle, fast den höll på att kokas just nu så det var inget det bjöds på. Inget namn satt än heller. Om jag nu förstod det hela rätt... Tror ölsvamlaren får bekräfta/dementera.

EDIT 2: Du kanske syftade till den fjärde ölen? Isf var det Huvill.

Redigerat av DevilGod, 01 August 2013 - 19:29.

Postad 01 August 2013 - 19:48

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Åkte förbi det lokallokala runt hörnet och plockade på mig ett gäng hoptimus och några jack hammer. Jack Hammer var helt ok som en dipa än så länge.

Postad 02 August 2013 - 05:19

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0

Varför beställer ni inte online?
Visst, det finns chans att missa saker där också, men det är bekvämt!

Det var väldigt bekvämt och beställa online! Fick tag på allt jag ville ha iaf!

Postad 02 August 2013 - 07:54

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Vet inte än...

EDIT: Det är nån riktig hopkoks-öl på åtta sorters örter/kryddor och ingen humle, fast den höll på att kokas just nu så det var inget det bjöds på. Inget namn satt än heller. Om jag nu förstod det hela rätt... Tror ölsvamlaren får bekräfta/dementera.

EDIT 2: Du kanske syftade till den fjärde ölen? Isf var det Huvill.

Jasså det var fler MHB-folk där. Jag hade blå-grå-randig piké och gröna shorts på mig. Satt längst upp till vänster när man kom in i lokalen.

DevilGod har helt rätt. Den med åtta sorters örter/kryddor var en öl som de brygde tidigare under dagen. Jag var inne och snackade med bryggaren innan och han visade mig påsen (sopsäcken) med kryddor. Luktade jäkligt speciellt i bryggeriet. De har även en ljungöl på gång och efterfrågade hjälp med att plocka ljung.

Överaskningsölen var precis som förra året Huvill, förra året var den 4 år gammal nu var den 2 år gammal. De hade även samarbetsbrygden Viking-IPA på fat, en rökig IPA brygd med Haandbryggeriet. Samt Rainbow Warrior och Klln v fn d vll på.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 02 August 2013 - 08:40.

Postad 02 August 2013 - 09:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Var lite nervös att dom skulle slänga upp ett fat med Kaggen :D ... Huvill och de andra har jag smakat flera gånger så jag känner mig inte alltför besviken.
Men nästa år ska jag f-n dit, har lyckats pricka in att ha jour varje år den 1 Augusti...

Postad 02 August 2013 - 10:05

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jag har iofs varit med när de slängt upp ett fat med Kaggen samt sålt andra årgångar på flaska för en spottstyver. Så det hade inte varit helt omöjligt.

Postad 02 August 2013 - 10:08

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag var rädd för att det kunnat hända, men som sagt.... * pust * :D

Postad 02 August 2013 - 19:00

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Sist jag pratade med H-G (kan det varit förra året?) så har de inte bryggt Kaggen på ett tag och var väl inte direkt några planer på det heller, men man vet ju aldrig med de där :)

Stefan - jo, dig gick det ju inte att missa :lol: Fasiken att vara biffig... Öl byggde den kroppen? <_< Gillade du Viking IPA:n? Mina smaklökar är kanske inte vad de borde vara, men jag kände då iaf inte av att det skulle vara en dubbel IPA i grunden.

Postad 03 August 2013 - 09:46

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
En låda Lagunitas Undercover Investigation Shut-Down beställd!

Kul att det enda ölet som jag verkligen diggade förra USA-besöket kom hit :)

Postad 03 August 2013 - 18:44

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Grymt fina öl i detta släpp. Testat följande som var väldigt bra: Sierra Hoptimum, jack hammer, porsölen, 10 heads, ugly duck. Inte lika imponerad av enbärsölen, Anderson Valley Hop Ottin IPA. Resten har jag inte testat än.

Postad 04 August 2013 - 12:28

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Testade nya La Guinitas igår också, väldigt god. Vilket släpp detta var alltså...

Postad 04 August 2013 - 18:30

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Sist jag pratade med H-G (kan det varit förra året?) så har de inte bryggt Kaggen på ett tag och var väl inte direkt några planer på det heller, men man vet ju aldrig med de där :)

Stefan - jo, dig gick det ju inte att missa :lol: Fasiken att vara biffig... Öl byggde den kroppen? <_< Gillade du Viking IPA:n? Mina smaklökar är kanske inte vad de borde vara, men jag kände då iaf inte av att det skulle vara en dubbel IPA i grunden.

Haha ja den har nog gjort det ;) Jag har dock tappat en del volym sen jag skadade axeln i början av maj. Du får gärna komma fram och hälsa nästa gång.

Nej Viking-IPA:n var inte riktigt min grej. även om jag inte tyckte det var en dålig öl. Det kändes att det fanns en del humle i bakgrunden men inte på DIPA-nivå (trodde det skulle vara en IPA?). Sen tyckte jag röken tog över alldeles för mycket och maskerade humlen. Jag gillar tanken bakom en rökig IPA, men då måste både humlen och röken få komma fram.

Instämmer med er andra, ruskigt bra släpp. Vi provade igenom alla större flaskor i helgen och det var kalasöl rakt över. Nu har jag de mindre flaskorna att prova under veckan. Men först ska jag återhämta mig från festandet på Rockviken (Frövi). Det har varit en riktig kanonhelg. :)

Postad 07 August 2013 - 08:24

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Haha ja den har nog gjort det ;) Jag har dock tappat en del volym sen jag skadade axeln i början av maj. Du får gärna komma fram och hälsa nästa gång.

Nej Viking-IPA:n var inte riktigt min grej. även om jag inte tyckte det var en dålig öl. Det kändes att det fanns en del humle i bakgrunden men inte på DIPA-nivå (trodde det skulle vara en IPA?). Sen tyckte jag röken tog över alldeles för mycket och maskerade humlen. Jag gillar tanken bakom en rökig IPA, men då måste både humlen och röken få komma fram.

Jo, att skada något så viktigt för träningen brukar generera en hel del förlust av muskelmassa. Får se om jag är tillräckligt berusad för att hälsa nästa gång :)

Jag kanske hörde fel - typ Freudianskt - dubbel ipa är ett ord som jag gillar att höra i öl-sammanhang. Kanske lite avtrubbade smaklökar efter att ha druckit Huvill precis innan. Undrar dock om de kommer göra slag i saken och brygga en ljus porter som H-G föreslog :D

Postad 07 August 2013 - 13:38

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Provsmakade min hemmagjorda Weissbier i helgen. Blev faktiskt VÄLDIGT god/bra, över förväntat!

Bifogad fil  Weissbier.jpg   2.47MB   2 Antal nerladdningar

Får se om min APA kommer bli lika bra, den skall tappas på flaska nu i helgen.
Sedan behöver jag göra etiketter, är inte så bra på Photoshop eller dyl program så det kanske blir att använda öletiketter som finns på nätet....måste även komma på ett namn till mitt "bryggeri"...

Postad 07 August 2013 - 18:56

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
DevilGod: Jag kan fråga Chrille vad tanken var med Viking-IPA:n.

DennisA: Snygg öl! :) Angående etiketter så körde jag tidigare med denna sida: http://www.beerlabelizer.com/ Snabbt och enkelt och blir ändå rätt snyggt, samt att man kan använda egna bilder. Men det går att lära sig PS på egen hand, det är dock det minst logiska program jag jobbat i. Ett tips är att du lägger till bilder genom File => Place... Tog mig på tok för lång tid att hitta den funktionen. Sen har jag använt youtube en hel del för att lära mig olika funktioner, men har massvis kvar att lära. Men lär du dig bara att lägga till bild och sen text så räcker det för att göra en etikett.

Postad 07 August 2013 - 19:37

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
DevilGod: Jag fick det precis bekräftat att den är tänkt som en IPA. Har inte tillräckligt med humle eller alkohol för att nå upp till DIPA.

Postad 07 August 2013 - 19:38

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag drack en Herforder nere i Tyskland i somras. Riktigt god, en av mina favoritöl. Vet dock inte hur det är att få tag på sådan här i Sverige.

Postad 07 August 2013 - 20:21

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

DevilGod: Jag fick det precis bekräftat att den är tänkt som en IPA. Har inte tillräckligt med humle eller alkohol för att nå upp till DIPA.

Ja, då var det önsketänkande från min sida. Synd att de inte hade "Death by Hops" som de bryggt till Bishop på hemmaplan - den var en riktigt vinnare.

Postad 07 August 2013 - 22:17

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Ja, då var det önsketänkande från min sida. Synd att de inte hade "Death by Hops" som de bryggt till Bishop på hemmaplan - den var en riktigt vinnare.

Death By Hops är inte brygd till Bishops. Det är ursprungligen en hembrygd som Chrille gjorde och som vann Folkets Val (klass 3) i SM i hembryggd öl 2010. Jag och farsan var med och bryggde den ölen och även den som vann 2011 (Death By Hops 3 och 4). Receptet och konceptet är dock Chrilles och de bryggde till slut ölen på Närke där han jobbar. De hembrygda varianterna var bättre än Närke DBH tycker jag, framförallt Death By Hops 2 (var aldrig med och tävlade). Men Närke DBH blev också mycket bra.

Postad 08 August 2013 - 09:43

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

Death By Hops är inte brygd till Bishops. Det är ursprungligen en hembrygd som Chrille gjorde och som vann Folkets Val (klass 3) i SM i hembryggd öl 2010. Jag och farsan var med och bryggde den ölen och även den som vann 2011 (Death By Hops 3 och 4). Receptet och konceptet är dock Chrilles och de bryggde till slut ölen på Närke där han jobbar. De hembrygda varianterna var bättre än Närke DBH tycker jag, framförallt Death By Hops 2 (var aldrig med och tävlade). Men Närke DBH blev också mycket bra.

Det var svar på tal... Hoppas Christoffer får vara med och bestämma lite mer om vad ska bryggas i framtiden. Han verkar göra en hel del intressanta brygder.

Upptäckte hur enkelt det är att beställa vid Bolaget härom veckan...
Postad bild

Postad 08 August 2013 - 12:00

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0

DevilGod: Jag kan fråga Chrille vad tanken var med Viking-IPA:n.

DennisA: Snygg öl! :) Angående etiketter så körde jag tidigare med denna sida: http://www.beerlabelizer.com/ Snabbt och enkelt och blir ändå rätt snyggt, samt att man kan använda egna bilder. Men det går att lära sig PS på egen hand, det är dock det minst logiska program jag jobbat i. Ett tips är att du lägger till bilder genom File => Place... Tog mig på tok för lång tid att hitta den funktionen. Sen har jag använt youtube en hel del för att lära mig olika funktioner, men har massvis kvar att lära. Men lär du dig bara att lägga till bild och sen text så räcker det för att göra en etikett.

Tuff webbsida! Sånt gillar jag. Nästan så man blir lite sugen att gå över från pet-flaskor till glas bara för att kunna ha snygga etiketter med :)

Postad 08 August 2013 - 12:21

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Tuff webbsida! Sånt gillar jag. Nästan så man blir lite sugen att gå över från pet-flaskor till glas bara för att kunna ha snygga etiketter med :)

Går det inte att sätta etiketter på pet-flaskor?

Btw ett bra tips för att sätta på etiketter är att använda mjölk istället för klister. Man doppar baksidan av etiketten snabbt i mjölk och sen smetar man på etiketten på flaskan och torkar rent med en trasa. Går fort om man har många etiketter att sätta på och det är busenkelt att ta bort och man slipper limrester på flaskorna.

Postad 08 August 2013 - 14:23

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Ah smart, tänkte att de satt där de skulle efter man gjort det. Och PET-flaskorna återanvänder jag. Ska bara brygga en ny sats då och köpa en färgskrivare :)

Postad 08 August 2013 - 14:50

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
DevilGod; Fint inköp! Oppigården kunde bara beställas i kvantitet om 20 elller?

Postad 08 August 2013 - 16:25

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Ah smart, tänkte att de satt där de skulle efter man gjort det. Och PET-flaskorna återanvänder jag. Ska bara brygga en ny sats då och köpa en färgskrivare :)

Om du ska börja med glasflaskor så är ett tips att börja samla nu. Det går åt en hel del flaskor. Jag återanvänder också mina flaskor men det blir alltid ett visst svinn (ger bort flaskor) samt att vi flaskar 200-300 flaskor åt gången. Skölj ur flaskorna direkt och sen när du har ett gäng så lägger du dem i varmt vatten ett par timmar. Sen brukar etiketterna ramla av eller så får du skrapa med en kniv.

Postad 08 August 2013 - 17:58

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
Sådär jag då har jag hämtat ut min beställning.

Synd bara att man ska bort i fyra dagar nu och inte kan njuta av ölen.

Postad bild

Postad 08 August 2013 - 20:05

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

DevilGod; Fint inköp! Oppigården kunde bara beställas i kvantitet om 20 elller?

Den var nog en beställning som jag la inne på butik, där de ringde annan butik och beställde därifrån. Liiiite billigare än att beställa ett helt flak.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.