Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 oktober 2009 - 16:55

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Fick personligen en ny box idag och allt fungerar väl som det är tänkt, även om den dock är ful som stryk och bland det fulaste jag sett i mina dagar. Dock fungerar ju allt som det ska nu och jag får väl stå ut med det.

Enda funktionen jag saknar är väl att man inte kan lägga t.ex kanal 5 på kanalplats 9,Eurosport på kanalplats 11 etc. Vet att denna funktion finns i IP-TV boxen

.

Redigerat av Huddingebo, 08 oktober 2009 - 16:59.

Postad 08 oktober 2009 - 17:01

kjellhugo
  • kjellhugo
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Japp det gör det, jag spelar in några serier på det viset.

Du menar man kan numera markera en hel serie för inspelning? Eller "bara" spela in samma tid flera veckor i sträck?

Postad 08 oktober 2009 - 17:57

Unregisteredba5975fd
  • Unregisteredba5975fd
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Inspelning av två program samtidigt verkar ha slutat fungera i och med den senaste uppdateringen, uselt! Någon det fortfarande fungerar för?

Redigerat av Unregisteredba5975fd, 08 oktober 2009 - 18:05.

Postad 08 oktober 2009 - 18:45

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Mosaikstörningar + hackande ljud + inspelning som stoppar halvtimman före i Oskyldigt dömd på TV4HD löste jag med att ändra till att spela in på vanliga TV 4 istället. Jag har nästan full signalstyrka. TV 4 HD har och verkar förbli ett sorgebarn. Kanalen borde inte vara med i Familjepaketet och kosta. Lägg kanalen i grundutbudet.

Postad 08 oktober 2009 - 19:10

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Kan man beställa ny fjärr från canal digital? Och pris i så fall? Aluminium-höljet har "vikt" sig på kanterna.

Postad 08 oktober 2009 - 19:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Fick personligen en ny box idag och allt fungerar väl som det är tänkt, även om den dock är ful som stryk och bland det fulaste jag sett i mina dagar.

Ehh, CD via satellit? HDPVR-box? Om annan, pls, annan tråd.

Postad 08 oktober 2009 - 20:02

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Ehh, CD via satellit? HDPVR-box? Om annan, pls, annan tråd.

Via kabel, dumt att skapa en ny tråd beträffande CD boxarna när man lika bra kan skriva i den befintliga

Postad 08 oktober 2009 - 20:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Via kabel, dumt att skapa en ny tråd beträffande CD boxarna när man lika bra kan skriva i den befintliga

nej, skapa ny tråd. Denna tråd handlar om SAT-boxen lämpligtvis. Annars blir det virrigt värre. Visserligen samma box till utseendet men inte till funktion.

Postad 08 oktober 2009 - 20:49

kjellhugo
  • kjellhugo
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Denna tråden handlar specifikt om CD boxen HD PVR 101-ST. Skulle bli helt oöverskådligt om vi diskuterar flera boxar i samma tråd. Please!

Postad 08 oktober 2009 - 21:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Denna tråden handlar specifikt om CD boxen HD PVR 101-ST. Skulle bli helt oöverskådligt om vi diskuterar flera boxar i samma tråd. Please!

Det finns t o m en version för Boxer...

Postad 09 oktober 2009 - 03:42

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Mosaikstörningar + hackande ljud + inspelning som stoppar halvtimman före i Oskyldigt dömd på TV4HD löste jag med att ändra till att spela in på vanliga TV 4 istället. Jag har nästan full signalstyrka. TV 4 HD har och verkar förbli ett sorgebarn. Kanalen borde inte vara med i Familjepaketet och kosta. Lägg kanalen i grundutbudet.

Jag hade inga problem med TV4HD och oskyldigt dömd sist.

Postad 09 oktober 2009 - 05:57

matz78
  • matz78
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Kan man beställa ny fjärr från canal digital? Och pris i så fall? Aluminium-höljet har "vikt" sig på kanterna.

Jag ringde till CD och berättade att min fjärr hade gått sönder, så de skickade en ny till mig (gratis).
Sen hoppade min gamla igång igen, så nu har jag 2 stycken. Så ring du och prova oxå.

Postad 09 oktober 2009 - 07:41

Dino_Zoff
  • Dino_Zoff
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Efter senaste uppdateringen verkar fjärren funka ännu sämre. Jag fick den att fungera fint, nåja, förut genom att sätta en svart tejp på framsidan. Nu måste jag sikta extremt noga för att få någon reaktion från boxen.

Någon annan som fått sämre fjärrfunktionalitet efter uppdateringen?

Postad 09 oktober 2009 - 08:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Nej, det hela fungerar snarare bättre iochmed att inte minst EPGn är piggare. Dvs inga problem vare sig med originalfjärr eller multifjärr.

Mitt största irritationsmoment med denna box, just nu, är att jag ännu inte lyckats vänja mig av vid ComboBoxens enkla logik att om man har infobannern om kanaler upp och trycker på kanalnummer ska enbart infobannern byta kanal.... jag vill bara se infon för en given kanal utan att behöva skrolla igenom femtioelva kanaler jag inte är intresserad av.

Men det är ett mindre problem, EPGn fungerar ju faktiskt på denna box (ComboBoxen hopplös på den punkten).

Postad 09 oktober 2009 - 09:02

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Japp, jag har haft stora problem med både origianlfjärren och min harmony sedan uppdateringen.
Ibland får jag trycka kontrollen mot framsidan på boxen och den reagerar ändå exeptoinellt långsamt.

Har gjort en fabriksreset men det hjälpte inte. Det är särskilt i "mytv" när jag skall bläddra bland inspelat material som det är kass.

Funderar starkt på att avsluta mitt abonnemang och övergå till Viasat nu.

Postad 09 oktober 2009 - 10:12

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Enda funktionen jag saknar är väl att man inte kan lägga t.ex kanal 5 på kanalplats 9,Eurosport på kanalplats 11 etc. Vet att denna funktion finns i IP-TV boxen

Du vet väl att om du skapar en favoritlista så kan du ha vilken ordning som helst på kanalerna. Jag, och många med mig, har en egen favoritlista som standardlista så att man t.ex. får "sin" SVT1 (Västnytt för min del).

Postad 09 oktober 2009 - 10:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Favoritlistorna fungerar bra men varför kan man inte sortera i en favoritlista på annat sätt än att ta bort och infoga på nytt?

Postad 09 oktober 2009 - 11:49

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Favoritlistorna fungerar bra men varför kan man inte sortera i en favoritlista på annat sätt än att ta bort och infoga på nytt?

Ja precis, rena stenåldern, i min gamla Topfield 4000 kan man tom redigera listorna med hjälp av datorn.

Postad 09 oktober 2009 - 14:17

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Man kan inte möjligtvis "konvertera" en pausad session till en inspelad sådan? Typiskt fall skulle kunna vara att man sitter och tittar live men vill pausa en stund. Lite senare upptäcker man att; nej jag får nog se klart det där en annan dag... Går det?

Eller kanske rent utav kunna konvertera hela bufferten till inspelad?

Gick bra på Viasatboxen... finns det något liknande på denna?

... annars tycker jag personligen att boxen fungerar hyggligt efter senaste FW. För mig var det mycket värt att epg blev snabbare. Sämst tycker jag om kanalbytet vid påbörjan av inspelning. Rätt trist när man pausat.

Postad 09 oktober 2009 - 14:21

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Man kan inte möjligtvis "konvertera" en pausad session till en inspelad sådan? Typiskt fall skulle kunna vara att man sitter och tittar live men vill pausa en stund. Lite senare upptäcker man att; nej jag får nog se klart det där en annan dag... Går det?

Eller kanske rent utav kunna konvertera hela bufferten till inspelad?

Gick bra på Viasatboxen... finns det något liknande på denna?

... annars tycker jag personligen att boxen fungerar hyggligt efter senaste FW. För mig var det mycket värt att epg blev snabbare. Sämst tycker jag om kanalbytet vid påbörjan av inspelning. Rätt trist när man pausat.

Nog skall väl det gå att spela in. Det är väl bara att avsluta pausen och trycka på rec och välja hur länge inspelningen skall pågå?

Postad 09 oktober 2009 - 14:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Boxen börjar spela in från den punkt man är i när man trycker på spela in. Pausad i bufferten eller om du spolar tillbaka 20 minuter, den spelar in från den punkt i bufferten du är.

As simple as that och något som är enkelt att testa.

Postad 09 oktober 2009 - 14:44

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Jamen tack! Det är ju alldeles strålande. Provade (igen) och det fungerar ju. Är väl bara att erkänna att jag måste ha klantat mig när jag provade första gången.

Tack!

Boxen börjar spela in från den punkt man är i när man trycker på spela in. Pausad i bufferten eller om du spolar tillbaka 20 minuter, den spelar in från den punkt i bufferten du är.

As simple as that och något som är enkelt att testa.

Postad 09 oktober 2009 - 15:01

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Du vet väl att om du skapar en favoritlista så kan du ha vilken ordning som helst på kanalerna. Jag, och många med mig, har en egen favoritlista som standardlista så att man t.ex. får "sin" SVT1 (Västnytt för min del).

jo men jag menar jag är van efter 3år med telia ip-tv att ha eurosport på kanalplats 11,kanal 5 på kanal plats 9 etc. Nu är det bara irriterande att man inte kan lägga kanalerna på den kanalplats man vill..

Postad 09 oktober 2009 - 15:47

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

jo men jag menar jag är van efter 3år med telia ip-tv att ha eurosport på kanalplats 11,kanal 5 på kanal plats 9 etc. Nu är det bara irriterande att man inte kan lägga kanalerna på den kanalplats man vill..

Kanske missförstår jag dig men om du skapar en favoritlista kan du ju ha kanalerna på vilken plats som helst.

Postad 09 oktober 2009 - 15:49

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Förstår inte, man kan väl lägga kanalerna i favoritlistan på vilka platser som helst, så visst går detta. Det enda problem som är när man går in i meny och recording att man då måste veta ursprungsplatsen, så därför är det nästan nödvändigt att först gå till kanalen och sedan gå till meny och record för att få med sig rätt kanal. Men sortera kanalerna hur man vill går fint

Är du i timeshift och ser att det är en film som du vill spara så fungerar det fint att spola tillbaka och trycka på rec, man kan sedan snabbspola tillbaka och allt där emellan är sparat i den inspelning som man sedan når i MyTv. Väldigt bra om man sent kommer på att man missat att spela in starten, men det måste vara i det timeshiftade minnet så det går inte om man skiftar kanal

Postad 09 oktober 2009 - 15:52

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Kanske missförstår jag dig men om du skapar en favoritlista kan du ju ha kanalerna på vilken plats som helst.

Så jag kan alltså få kanalerna i den följd som jag önskar? SVT1,SVT2,TV3,TV4,TV4+, Discovery, MTV, TV6,Kanal 5 etc?

tycker jag har skapat mig en favoritlista på Sagem 103-C boxen

Postad 09 oktober 2009 - 16:05

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Då det har ralmat in ett inlägg om boxen utan hårddisk i detta forum kan det vara så att man pratar om olika saker. Box med hårddisk kan man komponera egna favoritlistor, box utan hårddisk kan man bara välja favoriter, inte sortera.

Postad 09 oktober 2009 - 16:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Box utan HD samt box för andra nät håller sig vänligen i sina egna trådar!

Postad 09 oktober 2009 - 18:53

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Det enda problem som är när man går in i meny och recording att man då måste veta ursprungsplatsen, så därför är det nästan nödvändigt att först gå till kanalen och sedan gå till meny och record för att få med sig rätt kanal. Men sortera kanalerna hur man vill går fint

Detta är riktigt drygt. Säkert bra om man växlar fram och tillbaka mellan kanallistorna men om man som jag har en favoritlista är det omöjligt att sätta timerinspelningar utan att förstå gå till den kanalen eller genom EPG:n.

Postad 10 oktober 2009 - 08:20

Unregistered73708744
  • Unregistered73708744
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hur är det med klockan i displayen. Går den att ställa så att den alltid visar tid dvs inte kanalplats när den är på

Postad 10 oktober 2009 - 10:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Hur är det med klockan i displayen. Går den att ställa så att den alltid visar tid dvs inte kanalplats när den är på

Inte mig veterligen... jag skulle gärna dämpa den ilskna röda dioden för övrigt.

Postad 10 oktober 2009 - 10:35

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle uppdatera bugglistan i helgen....

Har ni några problem utöver nedan:

- fortfarande något dålig respons mellan fjärrkontroll och box, rikningskänslig (även om det nu är accceptabelt)

- timeshiftbuggen att den bryter uppspelning, borde i alla fall ge en varning

- något fördröjning efter snabbspolning innan ljudet kommer, men har blivit bättre vad jag kan tycka (troligen också acceptabelt om det inte är mer än max 3-4sekunder)

- i myTV så kan den öppna upp med svart bild med ljud, men det går nu att gå tillbaka till MyTV och start om

- jag får mosaikmönster (korta <1sek) ibland på vissa kanaler, vilket jag inte fick det första året med boxen

- redigeringar har jag inte testat om de har fått detta att fungera.

- jag skulle vilja ha ut HEMMABIO-ljud hela tiden på Spif interfacet så att jag kunde få ljud på TV via HDMI samtidigt som jag kan ha DD ljud till receivern, detta utan att hela tiden växla i menyn

- radiolist buggen, vågar vi väl inte testa

....tja är det något mer just nu, det mest fungerar bra tycker jag. Har inte haft några riktiga hängningar efter uppdateringen

Postad 10 oktober 2009 - 10:52

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Hej

-Jag har fortfarande problem med jludet i uppspelningar. Spolar man långa stunder är det helt åt skogen :angry:
Ibland kan man inte rätta till det utan att stoppa och starta om.
-Mina fjärrkontrollsproblem som jag skrev om i en tidigare tråd har försvunnit nu utan att jag gjort något?!

I övrigt håller jag med om allt i listan :angry:

Postad 10 oktober 2009 - 12:16

Saxpy_New
  • Saxpy_New
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Min box hänger sig fortfarande när man bläddra i myTV från och till...

Nån som testat om de förbättrat känsligheten för marksända kanaler?

Postad 10 oktober 2009 - 13:04

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Que: inte en bugg men en förbättring som jag nämnt tidigare:
Om man har uppe snabbinfon (i-knappen) om en kanal vill jag kunna trycka in kanalnummer och guiden hoppar till denna. Inte kanalinställningen. Om man är på kanalplats 1 och ska till 30 via pilarna tar det sin lilla stund annars.

Övriga problem jag kan nämna är:
Vissa mosaik-problem på en del HD-kanaler ibland. Kan vara problem med signalen...
Ljudet kan dröja lite efter spolning men det kommer åter efter ngn sekund. Helt ok.
Att EPGn inte minns vilket läge man vill ha den i (är lätt irriterande)

Inga problem med fjärr annat än att boxen ibland ignorerar kommandon (tror jag för att den är "upptagen" som i EPGn)

Fast ska sägas, inte använt boxen så mycket.

Postad 10 oktober 2009 - 14:19

roer
  • roer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Efter senaste uppdateringen verkar fjärren funka ännu sämre. Jag fick den att fungera fint, nåja, förut genom att sätta en svart tejp på framsidan. Nu måste jag sikta extremt noga för att få någon reaktion från boxen.

Någon annan som fått sämre fjärrfunktionalitet efter uppdateringen?

Samma här mycket sämre fjärrkontroöö. Bedrövligt. Canal Digital borde skämmas

Postad 10 oktober 2009 - 14:37

Unregistered7a069c9a
  • Unregistered7a069c9a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Vet ej om det är en gammal nyhet, men jag upptäckte igår att man kan spola i 4x, 10x, 60x,300x, 600x hastigheten, i inspelat material. De två sista (300+600) hade jag inte innan.

Postad 10 oktober 2009 - 14:48

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Önskelista:

** Hemmabioläge på SPDIF samtidigt som STEREO på HDMI
** Tillåta byte till större Hårddisk (250GB är för lite till en hel familj)
* Öppna USB
* Öppna Nätverksporten
* Införa backup av favoritlista till USB sticka

Postad 10 oktober 2009 - 15:57

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Vet ej om det är en gammal nyhet, men jag upptäckte igår att man kan spola i 4x, 10x, 60x,300x, 600x hastigheten, i inspelat material. De två sista (300+600) hade jag inte innan.

Det har jag alltid kunnat så länge jag har haft pvr-boxen (c:a 1,5 år)

Postad 10 oktober 2009 - 18:12

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Någon som har problem med detta:

Interface:
- verkar fortfarande vara några TV/Box/Receivers med kompabiltetsproblem över HDMI interfacet, vid ett tillfälle låste sig TV'n, ibland har man inte fått ut ljud etc. Det verkar ha blivit bättre än tidigare, man kanske inte ännu helt perfekt.

- efter uppdatering problem med Pionner TV via HDMI interfacet, att vid avstängning av TV och sedan sätter på den igen samtidigt som boxen varit på under tiden, så går boxen in i bildmenyn. En annan användare har rapporterat att den då också har bytt ut YCbCr till RGB, en gång ändrade den valet HD-utsignal från Ja till Nej. Det händer inte varje gång, utan bara ibland och aldrig någon gång innan den senaste uppgraderingen. Ingen av min elektronikutrustning i mitt TV-rum har bytts ut under det senaste året och min TV LG 42PC1 har jah haft i tre år nu utan att min box som jag fick i december 2007 har reagerat på detta sätt.

-får inte 16/9 via komposit. Det fungerade innan uppdateringen. Det jag kollar på är serier som sänder i 4/3 på kvällarna, har inte kollat med program som sänds i 16/9 men de borde fungera då reklamen visas i 16/9. Hjälper inte att trycka på on demand knappen eller byte inställning på teven

- probelm med korrekt aspect ratio, dvs 4:3 vid 4:3 och 16:9 vid 16:9 i HDMI. Ibland hänger sig aspect ratio i någon slags stretchläge som blir fel BÅDE vid 16:9-sändningar och 4:3-sändingar. Jag upplever att även upplösningen försämras i samband med detta. Jag har läst i tråden att åtminstone ett par andra användare har drabbats av detta. Jag skall testa den där on demand-knappen (som jag aldrig använt tidigare) nästa gång.

Postad 10 oktober 2009 - 19:56

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Buggen med menyläget om hdmi signalen försvinner/kommer tillbaks har jag med min KH AVR 255 förstärkare också och den lägger då över i RGB läge också.
Mycket irriterande.

Postad 11 oktober 2009 - 02:07

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

jag skulle gärna dämpa den ilskna röda dioden för övrigt.

Håller med. Varför skall man ha en röd strålkastare som lyser upp hela rummet när man slagit av boxen. Helt obegripligt.

Postad 11 oktober 2009 - 09:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Önskelista:

* Öppna USB
* Öppna Nätverksporten

Mmh, bra punkter som jag tror de är medvetna om. Tillåta byte av hårrdisk vore trevligt men ge en del supportärenden de inte vill ha. Det är inte meningen kunden ska öppna boxen.

Backup via USB borde de kunna lösa dock, det finns exempel på andra boxar som fixar detta utan att ha problem med copyright. Dvs det som kopierar ut är krypterat och kan bara spelas upp av den boxen (vet ej om knutet till box, boxtyp eller programkort).
Nätverksporten ryktas det om till nästa uppdatering i vinter (?). Dvs on-demand tjänster på gång ryktas det om.

Fjärrkontrollen... Sorgligt att det är problem med en såpass enkel detalj. Det är väl till fullo utrett att problemen beror på interferens från TV och lågenergilampor*, att om de som har problem med den stänger av TVn och släcker lamporna fungerar den som den ska? Svårlöst problem för CD iochmed att enbart boxens kod kan ändras, inte det fjärrkontroller sänder ut.

Kanske en lösning, som man får bekosta själv troligen, är att köpa någon form av IR-förlängare? Då kan man även stoppa undan boxen lite så får man tyst på den... Någon som testat? Kjell&Co har några modeller exempelvis.

* Nu blev jag ju tvungen att testa lite.
Lägger en golvlampa med en lysrörslampa från IKEA några decimeter framför boxen. Inga problem alls att styra boxen på 2 meters avstånd. Inga alls. Vare sig med original- eller multifjärr. Annan modell av lampa kanske stör, de strålar olika...

Postad 11 oktober 2009 - 12:46

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

- fortfarande något dålig respons mellan fjärrkontroll och box, rikningskänslig (även om det nu är accceptabelt)

- något fördröjning efter snabbspolning innan ljudet kommer, men har blivit bättre vad jag kan tycka (troligen också acceptabelt om det inte är mer än max 3-4sekunder)

- i myTV så kan den öppna upp med svart bild med ljud, men det går nu att gå tillbaka till MyTV och start om

- jag får mosaikmönster (korta <1sek) ibland på vissa kanaler, vilket jag inte fick det första året med boxen

- jag skulle vilja ha ut HEMMABIO-ljud hela tiden på Spif interfacet så att jag kunde få ljud på TV via HDMI samtidigt som jag kan ha DD ljud till receivern, detta utan att hela tiden växla i menyn

....tja är det något mer just nu, det mest fungerar bra tycker jag. Har inte haft några riktiga hängningar efter uppdateringen

har bara haft min box ett par veckor, köpte den begagnad hade den gamla utan HDD i över 3 år, och har inte haft någon hängning, mosaikmönster eller problem med MyTV. Jag har nu också bara en koax från tallriken så EPG ger mig bara två program per kanal och ingen inspelning på annan kanal än den jag tittar på.

Några kommentarer och frågor till ovan.
Vad betyder "timeshiftbuggen att den bryter uppspelning" ?
Att den digitala signalen är samma på SPDIF och HDMI är nog svårt att ändra på med nuvarande hårdvara då splitten mellan optiskt och elektriskt antagligen sker efter mjukvaran släppt iväg signalen.

På radiolistan får jag upp en radiokanal och den kan jag lyssna på och gå tillbaka utan problem, så vad betyder "radiolist buggen" ?

/staffan :)

Postad 11 oktober 2009 - 12:53

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Önskelista:

* Öppna USB
* Öppna Nätverksporten

+1 på allt utom punkt 1 som inte jag behöver och som jag tror är omöjlig för dom med nuvarande box/hw.

Att de inte tillåter hårddiskbyte är nog som _Monshi skrev en garanti/support fråga. Är det någon som provat att byta disk ?

Är det någon som lyckats överföra inspelat material till dator eller liknande ? Så man kan ta back-up på inspelat innan man byter disk.

Att öppna nätverket eller USB borde vara en liten sak då all code antagligen finns i mjukvaran !

:)

Postad 11 oktober 2009 - 14:16

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Att den digitala signalen är samma på SPDIF och HDMI är nog svårt att ändra på med nuvarande hårdvara då splitten mellan optiskt och elektriskt antagligen sker efter mjukvaran släppt iväg signalen.

/staffan :)

Då kan det kanske finnas ett snabbval mellan Hemmabio/Stereoläge ett direktkommando

Postad 11 oktober 2009 - 15:11

AndeRSVR
  • AndeRSVR
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej.
Innan uppdateringen kunde jag inte spela in pga buggen full hårddisk. Efter uppdateringen går det inte att titta på mina inspelade filmer. Provade med en fabriksåterställning + av/på, då försvann alla de gamla inspelningarna men hårddisken visar ändå 50% full trots att där endast ligger ett avsnitt av House.

Postad 11 oktober 2009 - 15:27

lpc123
  • lpc123
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Någon som har problem med detta:

Interface:
- verkar fortfarande vara några TV/Box/Receivers med kompabiltetsproblem över HDMI interfacet, vid ett tillfälle låste sig TV'n, ibland har man inte fått ut ljud etc. Det verkar ha blivit bättre än tidigare, man kanske inte ännu helt perfekt.

- efter uppdatering problem med Pionner TV via HDMI interfacet, att vid avstängning av TV och sedan sätter på den igen samtidigt som boxen varit på under tiden, så går boxen in i bildmenyn. En annan användare har rapporterat att den då också har bytt ut YCbCr till RGB, en gång ändrade den valet HD-utsignal från Ja till Nej. Det händer inte varje gång, utan bara ibland och aldrig någon gång innan den senaste uppgraderingen. Ingen av min elektronikutrustning i mitt TV-rum har bytts ut under det senaste året och min TV LG 42PC1 har jah haft i tre år nu utan att min box som jag fick i december 2007 har reagerat på detta sätt.

-får inte 16/9 via komposit. Det fungerade innan uppdateringen. Det jag kollar på är serier som sänder i 4/3 på kvällarna, har inte kollat med program som sänds i 16/9 men de borde fungera då reklamen visas i 16/9. Hjälper inte att trycka på on demand knappen eller byte inställning på teven

- probelm med korrekt aspect ratio, dvs 4:3 vid 4:3 och 16:9 vid 16:9 i HDMI. Ibland hänger sig aspect ratio i någon slags stretchläge som blir fel BÅDE vid 16:9-sändningar och 4:3-sändingar. Jag upplever att även upplösningen försämras i samband med detta. Jag har läst i tråden att åtminstone ett par andra användare har drabbats av detta. Jag skall testa den där on demand-knappen (som jag aldrig använt tidigare) nästa gång.

Ja jag har en Pioneer 508XD och har dessa problem
problem med Pionner TV via HDMI interfacet, att vid avstängning av TV och sedan sätter på den igen samtidigt som boxen varit på under tiden, så går boxen in i bildmenyn. En annan användare har rapporterat att den då också har bytt ut YCbCr till RGB.

så det finns fortfarande endel buggar att jobba med
LPC

Postad 11 oktober 2009 - 16:50

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon mer som tycker att boxen blvit lite sämre skärpa i texter å loggor å ljudet.Min fjärr har även blivit sämre plus signalen å när man går in å kollar på singnalen för sat2 så står det baker channel varför det

Postad 11 oktober 2009 - 17:33

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

har bara haft min box ett par veckor, köpte den begagnad hade den gamla utan HDD i över 3 år, och har inte haft någon hängning, mosaikmönster eller problem med MyTV. Jag har nu också bara en koax från tallriken så EPG ger mig bara två program per kanal och ingen inspelning på annan kanal än den jag tittar på.

Några kommentarer och frågor till ovan.
Vad betyder "timeshiftbuggen att den bryter uppspelning" ?

På radiolistan får jag upp en radiokanal och den kan jag lyssna på och gå tillbaka utan problem, så vad betyder "radiolist buggen" ?

/staffan :unsure:

Den s.k timeshiftsbuggen betyder att om man är i timeshiftläge dvs släpande uppspelning eller i uppspelning via MyTV och om en programmerad inspelning startar så förflyttas man till den kanal som ska spelas in. Dvs man har förlorat den sparande bufferten i timeshift eller man måste manuellt förflytta sig tillbaka där man var i uppspelning, platsen sparas inte.

Radiolistbuggen var en boxens självmordsläge, om man i meny gick in i Radioläge utan att man innan själv hade satt någon favoritradiokanal (finns väl bara en att välja på), så kunde boxen hamna boxen i ett låst läge och man var tvingad att byta ut den mot en ny, så prova inte detta hemma ;-)

Det finns en lista i inlägg 3 med alla konstigheter som boxen hade med version 2.2.0, ska snart uppdatera den till 2.3.0.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.