Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 January 2011 - 01:47

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag kunde inte hålla mej... :blush:
Var bara TVUNGEN att testa båda lådorna nu... :D

För att konerna ens skulle börja röra på sej och låta något fick jag dra upp allt på max..
Max i stärkaren, max på s-convertern, och max på steget..
Känns ändå som att det skulle behövas mer effekt till dom slutna...?

Drog på Pagans Mind live-dvd..
Då hände något...
Snacka om trevlig bas !! :)

Det där med grupplöptid... ;)

Dubbeltramptestet vann dom slutna.

Testet kommer imorrn när jag ska köra film.
Tror inte dom har mycket att hämta där faktiskt..

Tankarna börjar ju genast snurra runt mina fyra 12" jag bara har ligger och skräpar..
Jag skulle ju kanske kunna köra en variant och slänga på en ny baffel, fräsa upp två hål i varje låda, och slänga i två tolvor i varje, bara på test..
På så sätt skulle jag ju kunna ha en lösning när jag ska ha musiklyssningssessioner på fyllan, och nyttja rören till film..

Postad 23 January 2011 - 08:46

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Tänk då, 4st slutet ;) Som du pressar lite mer än rören, då tror jag även du är nöjd till film :)

Postad 23 January 2011 - 09:54

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Tänk då, 4st slutet ;) Som du pressar lite mer än rören, då tror jag även du är nöjd till film :)

Kan man bygga basreflex vilket tar längre tid med intrimning så är den bättre.

Postad 23 January 2011 - 10:02

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Slutet är inget kul. Basreflex det är ju då det händer saker :) Men visst låter det trevligt med slutet, men tycker man tappar för mycket tryck för att jag ska gilla slutet.

Postad 23 January 2011 - 10:14

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Slutet är inget kul. Basreflex det är ju då det händer saker :) Men visst låter det trevligt med slutet, men tycker man tappar för mycket tryck för att jag ska gilla slutet.

Det som avgör om det skall vara slutet eller är parametrarna på elementet och dom flesta bygger med felaktiga parametrar i felaktiga lådor och då rasar grupplöptid och rör längd i väg och bumel basen är ett faktum men det finns färdigbyggda lådor från fabrikanter som inte ens låter bra bara för att dom har satt elementet i fel låd konstruktion.

Postad 23 January 2011 - 11:05

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Det som avgör om det skall vara slutet eller är parametrarna på elementet och dom flesta bygger med felaktiga parametrar i felaktiga lådor och då rasar grupplöptid och rör längd i väg och bumel basen är ett faktum men det finns färdigbyggda lådor från fabrikanter som inte ens låter bra bara för att dom har satt elementet i fel låd konstruktion.

Vill bara göra ett tillägg till ditt inlägg ovan... Amen :)

Postad 23 January 2011 - 12:27

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Ja, men vissa basar funkar i både slutet och BR. Då väljer jag alla dagar i veckan att bygga BR istället för slutet.

Postad 23 January 2011 - 12:51

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Tycker inte jag ska behöva pressa fyra 15" i mitt lilla rum...

Kan man bygga basreflex vilket tar längre tid med intrimning så är den bättre.

Men qts på 0,51 skvallrar ju om att den egentligen helst vill gå slutet, även att det kanske kan vara gränsfall..

Frågan är ju hur jag ska göra med effekten..
Dom svalde MÄNGDER med effekt.
Då har jag gått på konens rörelser, och inte på output.
Bottna dom slutna med 650 watt in, tror jag inte går.

Postad 23 January 2011 - 13:34

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Du har inte hört ett riktigt fett slutet system va? När man får in ett gäng som lirar bra med rummet och lite LT på det, så går det avgrundsdjup ;) De är grejjer!

Postad 23 January 2011 - 14:10

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0
off

Redigerat av Unregistered1728, 16 February 2011 - 18:28.

Postad 23 January 2011 - 14:24

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Du har inte hört ett riktigt fett slutet system va? När man får in ett gäng som lirar bra med rummet och lite LT på det, så går det avgrundsdjup :) De är grejjer!

Hemma system nej. Men i en bil har jag hört ett fet slutet system. Som jag sagt, visst fan låter det gött. Men när man vet att man kan få ut mer tryck med BR så är det inte så kul med slutet längre. Då blir man ju sugen på att bygga om till BR direkt ;)
Har själv testat slutet några ggr, men har alltid slutat med samma sak. Att jag tycker det låter bra som fan med slutet, men jag bygger om till BR bara för jag saknar trycket :D

Postad 23 January 2011 - 15:37

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Med 4st SLS10 eller mer så kommer man rätt långt. Jag har det och jag lirar rätt högt, det är till elektronisk musik de kan begränsa.

sdx: Vad menar du?

Postad 23 January 2011 - 16:16

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Med 4st SLS10 eller mer så kommer man rätt långt. Jag har det och jag lirar rätt högt, det är till elektronisk musik de kan begränsa.

Fyra stycken SLS 10 skulle som du förstår inte räcka långt i mitt fall...
Fyra SLS 10 motsvarar ungefär ett av mina element i luftförflyttningsförmåga..

Postad 23 January 2011 - 16:28

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

off

Redigerat av Unregistered1728, 16 February 2011 - 18:27.

Postad 23 January 2011 - 16:39

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Jjajajajajajaajja ett INO Cr80s med infra då eller en Mini DSP....

Fyra stycken SLS 10 skulle som du förstår inte räcka långt i mitt fall...
Fyra SLS 10 motsvarar ungefär ett av mina element i luftförflyttningsförmåga..

Nej jag skulle inte heller ha några problem att bottna 20st heller. Man ska ha plats och pengar också, sedan ska det låta bra, inte bara högt.

Postad 23 January 2011 - 16:41

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

ino infra bara för cr80=4800kr +infra del inte värd pengarna
MIni dsp ?! nja inte riktigt men ett bra delningsfilter
så ingen av dom är igentligen en riktig LT krets.

Postad 23 January 2011 - 16:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Nej jag skulle inte heller ha några problem att bottna 20st heller. Man ska ha plats och pengar också, sedan ska det låta bra, inte bara högt.

Så vad menar du...?
Skulle det vara bättre kvalitet på SLS 10 än Tempest X...? :)

Postad 23 January 2011 - 16:53

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Jag har bottnat sls10or med ett ljudligt klonk vid 20hz och med en gain på +3db på sms1an och normal lyssnings volym .
Sen finns det bättre element än sls.

Postad 23 January 2011 - 16:56

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Fynda 1060.. ;) :)

Postad 23 January 2011 - 17:04

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Fynda 1060.. ;) :)

Jo tame fan men nu är dom slut sålda
Men den som köper har några st på lager för framtida uppbyggnad av flera moduler som blir 12st om jag vill

Postad 23 January 2011 - 17:12

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jo tame fan men nu är dom slut sålda
Men den som köper har några st på lager för framtida uppbyggnad av flera moduler som blir 12st om jag vill

Finns två stycken någonstans här hemma också. ;P
Finns en 1060A också, samt en något defekt 1060 :)

Postad 23 January 2011 - 18:09

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Så vad menar du...?
Skulle det vara bättre kvalitet på SLS 10 än Tempest X...? :)

Om jag fick välja mellan 4st Temp-X eller 16st SLS10. Så hade jag valt SLS10. Även om jag skulle gissa hade det även låtit bättre.

Nu till lägger jag så att ingen missförstår, att detta är min åsikt.

Jag har bottnat sls10or med ett ljudligt klonk vid 20hz och med en gain på +3db på sms1an och normal lyssnings volym .

Hur många var det? Med mina 4st äre inge problem att lira ca 100db kont med den mesta musiken...
Klart det finns bättre INO's infraX samt Y, såklart!

Postad 23 January 2011 - 18:21

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Hur många var det? Med mina 4st äre inge problem att lira ca 100db kont med den mesta musiken...
Klart det finns bättre INO's infraX samt Y, såklart!

2st
sen finns det bättre allternativ till ino .

Postad 23 January 2011 - 18:26

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

2st
sen finns det bättre allternativ till ino .

Jaa har man rätt gott ställt tycker jag INO e gött som basar. Men vad du anser är ditt val.
Ja två är för lite, 6st om man ska ha LT på.

Postad 23 January 2011 - 18:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Om jag fick välja mellan 4st Temp-X eller 16st SLS10. Så hade jag valt SLS10. Även om jag skulle gissa hade det även låtit bättre.

Så kan du tyvärr inte jämföra om vi ser till pris... ;)

Du får nog inte mer än åtta SLS 10 för samma peng som fyra Tempest X. :D

EDIT: Nej, man får nog 12 st SLS 10 för samma peng förresten. :)

Redigerat av Bakerman, 23 January 2011 - 18:30.

Postad 23 January 2011 - 18:40

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Så kan du tyvärr inte jämföra om vi ser till pris... :D

Du får nog inte mer än åtta SLS 10 för samma peng som fyra Tempest X. :blush:

EDIT: Nej, man får nog 12 st SLS 10 för samma peng förresten. :)

ca 7200kr för 12st. Ingen aning vad Tempest X kostar men nu syftade jag på ljudtrycksmäsigt ;)

Postad 23 January 2011 - 18:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

ca 7200kr för 12st. Ingen aning vad Tempest X kostar men nu syftade jag på ljudtrycksmäsigt :)

Då är det ungefär samma pengar som fyra av första generationens Tempest X.
Och nej, 12 SLS 10 spelar inte högre än fyra Tempest X... ;)

SLS 10:

Sd 346,4 cm^2
Xmax 8,25 mm linjärt

Tempest X

Sd 791 cm^2
Xmax 27 mm linjärt

Över dubbelt så stor konyta, och över tre gånger så stor slaglängd.

Enkel matte... :D

Redigerat av Bakerman, 23 January 2011 - 18:57.

Postad 23 January 2011 - 18:59

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Jo så är dem även portade, men de jag mena att jag skulle hellre föredra 16st SLS10 framför 4st tempx.

Postad 23 January 2011 - 19:24

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Hehe...

Fick ett roligt telefonsamtal nyss..

En kompis till mej som har varit hemma hos mej och lyssnat lite blev sugen på att bygga en egen subba.
Han har en egen snickerifirma, så själva byggandet är ju inte direkt några problem för honom. :)

Han frågade om tips på element, och som vanligt ville han ha en sån liten låda som möjligt, och han ville helst inte importera element från utlandet.

Jag förklarade att det var ont om vettiga element i Sverige, och att dom flesta byggde på Peerless, och att dom inte är så där jättebra om man inte vill fylla hela rummet med lådor.
Jag tipsade om SDX10 eller 12 som finns i Svea för hyfsat rimliga pengar.

Han beställde en SDX10 och frågade hur han skulle bygga.
På deras sida står det lådförslag på en sluten 24 liters med ett F3 på 44 hz, och en portad på 43 liter avstämd till 24,5 hz.
När han började räkna på det blev han givetvis såld på lådan på endast 24 liter.
Jag förklarade för honom att ett F3 på 44 hz innebär att det är en subba som främst lämpar sej för musik om han ska spela högt, och att han inte ska förvänta sej att kunna spela som hemma hos mej, och att han skulle hålla sej ifrån allt vad bomber och explosioner heter om han vill spela högt...

Han byggde en provlåda, och kom sedan på att han inte hade något att driva den med, och ringde och frågade om jag hade något han kunde få låna ?
Eftersom jag hade två Behringer A500 låg hemma och samlade damm så sa jag att han kunde få låna ett av dom, men att han fick vara lite försiktig med volymen.

För en stund sen ringde han...
Frågade, "låter det här bra ?", och höll telen vid basen...
Det lät ungefär som när en plogbil skrapar rent mot asfalt... :blush:

Jag sa ut honom att skruva bort elementet och kolla om det fanns några synliga fel, eller om elementet luktade bajs.
Då frågade han om "den där gula flexibla saken som sitter under konen", allså spidern, skulle ligga löst mot korgen !! B)
Jag förklarade att...nja...den bör nog vara fastlimmad... :lol: ;)

Jag frågade vad han hade gjort, och hur högt han hade spelat...?

"Jag slog på Die Hard" sa han... "Men när explosionerna kom så lät det ju knappt nåt.."

"Jaha ? Vad gjorde du då då ?"

"Jag drog på steget på nästan max, och jävvlar vad bra det lät, en stund." :lol:

Jag förklarade för honom att han hade stoppat in fyra gånger så mycket effekt i elementet som han borde ha gjort, och att han hade pressat elementet att spela frekvenser som det egentligen inte ville, och att det var därför det inte höll.

I det här fallet var det nog iofs bra att spidern gick innan spolen brann..
Sen kan man ju undra om det inte var något konstruktionsfel, då spidern släppte helt från korgen runt om..

Han skulle försöka reklamera basen och spela dum.
Jag sa att spidern förmodligen går att limma om dom inte tar det på reklamation.

Så där ser man hur det kan gå om man inte tänker efter före !! :D :lol:

Postad 23 January 2011 - 19:43

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Jaa har man rätt gott ställt tycker jag INO e gött som basar. Men vad du anser är ditt val.
Ja två är för lite, 6st om man ska ha LT på.

Det finns dom som lånar pengar för att köpa sen är det frågan om det är så prisvärdt
när man höjer med 40% och skyller på valutan .

Postad 23 January 2011 - 21:39

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
bakerman22:

Han skulle haft flera och troligtvis bättre placerade, låter som han ska ha portade lådor ändå :)

sdx:
Äää sluta nu! Han ska ha pengar för de otroliga jobb han gör. all creed till iö. Säg ett annan märke som är billigare pris/prestanda? Inte DIY...

Redigerat av Timpolanen, 23 January 2011 - 21:39.

Postad 23 January 2011 - 21:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Har testat dom slutna med The Hurt Locker nu. Både inledningsscenen och den med .50 cal.
Helt okej bas faktiskt. Även om jag tycker att jag får lite bättre "ompf" i rören.
MYCKET mer output ur rören.

Har inte riktigt utvärderat klart, men än så länge är det nog faktiskt ganska jämt skägg.
Det trodde jag inte...

Postad 23 January 2011 - 22:04

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

bakerman22:

Han skulle haft flera och troligtvis bättre placerade, låter som han ska ha portade lådor ändå :)

sdx:
Äää sluta nu! Han ska ha pengar för de otroliga jobb han gör. all creed till iö. Säg ett annan märke som är billigare pris/prestanda? Inte DIY...

off

Redigerat av Unregistered1728, 16 February 2011 - 18:24.

Postad 23 January 2011 - 22:12

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Har testat dom slutna med The Hurt Locker nu. Både inledningsscenen och den med .50 cal.
Helt okej bas faktiskt. Även om jag tycker att jag får lite bättre "ompf" i rören.
MYCKET mer output ur rören.

Har inte riktigt utvärderat klart, men än så länge är det nog faktiskt ganska jämt skägg.
Det trodde jag inte...

Har testat att placera runt dem lite också? Närmare hörnen, vinkla lådan 90' osv?

Postad 23 January 2011 - 23:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Har testat att placera runt dem lite också? Närmare hörnen, vinkla lådan 90' osv?

Nope. 200 liter är nästan lika lättplacerade som rören..
Lite skillnad om man har mjölkpaket på 42 liter... :)

Postad 24 January 2011 - 01:17

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Säger ju att SLS10 är bäst :)

Postad 24 January 2011 - 05:53

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Nope. 200 liter är nästan lika lättplacerade som rören..
Lite skillnad om man har mjölkpaket på 42 liter... :)

off

Redigerat av Unregistered1728, 16 February 2011 - 18:23.

Postad 24 January 2011 - 09:37

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
För den som är intresserad ang mitt receiver sökande... Yamaha har svarat så mina frågor nu.

Skillnaden är att EU har starkare krav för effektförluster. Därför har Yamaha utvecklat en bättre ström-del och transformator med mindre förluster därav viktminskningen, egentligen är allt mer effektivt. Och dom kör fortfarande med analogt dvs inte digital förstärkare. Han nämnde även att dom modernare receivrarna har mer "seriösa" watt. Dvs. Dom är betydligt bättre nu än för. Plus att priserna har gått ned pga av det hårda priskriget.

För just nu får jag "En modell" större för 2000kr billigare, än för 6år sedan. 657--->767. Än vad jag köpte min för. + Mer effekt i dagens 767 mot dåtidens 756... 756, var storebror till min 657 på den tiden.

Känns bra att fått prata med en skyst kille. Han verkade väldigt kunnig över sin sak.

Redigerat av hampe90, 24 January 2011 - 09:38.

Postad 24 January 2011 - 10:04

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Behöver någon långa högtalarkablar? Intressant annons :) högtalarkablar

För den som är intresserad ang mitt receiver sökande... Yamaha har svarat så mina frågor nu.

Skillnaden är att EU har starkare krav för effektförluster. Därför har Yamaha utvecklat en bättre ström-del och transformator med mindre förluster därav viktminskningen, egentligen är allt mer effektivt. Och dom kör fortfarande med analogt dvs inte digital förstärkare. Han nämnde även att dom modernare receivrarna har mer "seriösa" watt. Dvs. Dom är betydligt bättre nu än för. Plus att priserna har gått ned pga av det hårda priskriget.

För just nu får jag "En modell" större för 2000kr billigare, än för 6år sedan. 657--->767. Än vad jag köpte min för. + Mer effekt i dagens 767 mot dåtidens 756... 756, var storebror till min 657 på den tiden.

Känns bra att fått prata med en skyst kille. Han verkade väldigt kunnig över sin sak.

Se där, så det var alltså inte bättre förr??? :)

Postad 24 January 2011 - 10:05

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 0
Totalt 500m kabel, check!
:)

Postad 24 January 2011 - 10:07

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Totalt 500m kabel, check!
:)

Stort vardagsrum kanske??
Framgår inte om det sitter kontakter i ändarna heller???

Skulle vilja se rullen med 500m Venustas kabel på :)

Redigerat av nickeskbg, 24 January 2011 - 10:10.

Postad 24 January 2011 - 10:26

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Nej, det var verkligen inte bättre för sa han. Mkt förbättringar är gjord. Trots att priset är bättre :)

Postad 24 January 2011 - 10:30

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Nej, det var verkligen inte bättre för sa han. Mkt förbättringar är gjord. Trots att priset är bättre :)

Så du tänkte alltså uppgradera nu då??

Postad 24 January 2011 - 11:30

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Behöver någon långa högtalarkablar? Intressant annons :) högtalarkablar

Det måste varit bra skit med tanke på att det försvann på nolltid... :)

Postad 24 January 2011 - 11:54

hampe90
  • hampe90
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Så du tänkte alltså uppgradera nu då??

Jag får se, Är sugen på att hitta nån lite värre kanske, eller liknande beg.

Postad 24 January 2011 - 14:45

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Huruvida kabel är bra eller inte ska jag låta va osagt men 500m PAD Venustas skulla bli rejält dyrt.. :)
Tror annonsören begärde runt 11k och med tanke på att han med största sannolikhet skulle ha skrivit 2 x 2.50m (dvs 5m) så kan man ana vad 500m skulle kunna hamna på...

Beställt ny säng till 3 åringen, hämtade den härom dagen, tycker den passar in rätt bra här :)
Bifogad fil  IMG_7949.JPG   74.48K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 January 2011 - 17:45

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Soff

Redigerat av Unregistered1728, 16 February 2011 - 18:25.

Postad 24 January 2011 - 17:54

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Säkert i klass med aq och och dom andra lakrits snörena .

Ja, minst :)

Postad 24 January 2011 - 20:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
För upplysning har sdx/x12 nu semester ett tag igen.

Postad 24 January 2011 - 20:35

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

För upplysning har sdx/x12 nu semester ett tag igen.

Så Niklas !!

Nu kan du ju dela med dej av dina goda erfarenheter igen ! ;)

Välkommen tillbaks !! :blush:

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.