Den var nog en beställning som jag la inne på butik, där de ringde annan butik och beställde därifrån. Liiiite billigare än att beställa ett helt flak.
Jo det blir ju lite väl dyrt. Får kolla möjligheten att beställa från butik istället! Tackar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 09 August 2013 - 11:12
Jo det blir ju lite väl dyrt. Får kolla möjligheten att beställa från butik istället! Tackar Postad 12 August 2013 - 23:06
sitter och dricker denna nu. Köpte den när jag var i italien i våras. Hade ingen aning om vad det var när jag köpte den , men jag sa att jag gillar ipor med massa humlesmak så han gav mig denna. Måste säga att han gjorde ett bra val för humlesmak var det gott om, som en explosion i munnen nästan. Riktigt god med massa massa citrussmak. speciellt apelsin tycker jag.
rekommenderas starkt om den går att få tag i lättvindigt Bifogad fil(er)Postad 13 August 2013 - 07:30
skitsamma hur den smakar. världens coolaste etikett ju Postad 15 August 2013 - 17:34
En fråga till er lite mer kunniga:
Har druckit två Levande IPA från Kallholmen (Skellefteå) och fått två helt olika smaker, trots att båda är från samma batch. Den första av dem smakade verkligen ingenting - besvikelsen var total och överraskande. Den andra var riktigt trevlig, iaf 75% av den, men när jag kom till nedre delen av ölen den så försvann smaken i princip helt där också. Kan det bero på att den är opastöriserad och ofiltrerad, och den första kan ha varit lite "skakad" och den andra lite "lugnare" i flaskan? Postad 16 August 2013 - 07:35
Det kan vara flera anledningar. Jag fick t.ex. en flaska som var kraftigt infekterad av diacetyl så jag vet inte hur den där ölen ska smaka. Diacetyl doftar/smakar som smör, smörpopcorn eller härsket smör. I vissa stilar funkar det i små mängder, men vid för stora mängder blir det odrickbart. Jag har också märkt att om en öl infekteras av diacetyl så överskuggar det humlearomen. Förvånansvärt många känner dock inte av diacetyl, Innis & gunn är som regel alltid infekterad t.ex.
Det sagt så kan det i ditt fall vara flera olika orsaker. En tanke från min sida är att den ena flaskan var mer sedimenterad än den andra så att det hade bildats en bottensats och att du i de sista 25% fick med dig bottensatsen. Bottensatsen kan ändra karaktären på ölen en hel del och det är en smaksak om man vill ha med den. På vissa belgiska pubar får du den serverad i ett snapsglas. Postad 16 August 2013 - 08:01
Men om man har med bottensatsen borde väl det generella vara att ölen smakar mer inte att smaken försvinner? Jag tycker DevilGods resonemang verkar lite tvärtom. Hade det varit att den "skakade" smakat mycket hela tiden och den "lugnare" hade smakat mer i botten. Om nu inte bottensatsen just i denna ölen neutraliserar alla smaker. Eller att den gör att ölen smakar en smak som inte DevilGod känner
Något annat som påverkar kan vara temperaturen men resonemanget är fortfarande bakvänt för att tillämpa detta på smakupplevelsen ovan. Postad 16 August 2013 - 09:52
Därav min fråga. I den andra av de två så var det ett sedimentlager på botten och när den dracks så var det i princip noll smak. Och om bottensats hade haft någon smak - vilket den väl borde ha - så skulle jag ha känt någonting istället för ingenting?
Den första flaskan må ha varit mer kyld än den andra, men smaken var totalt obefintlig jämfört med den andra och så överkyld var den inte. Ja, jag blir då inte klokare av att sitta och tänka på det. Får kanske ta en öl och se om det hjälper tankeprocessen - det är ju ändå FREDAG! Postad 16 August 2013 - 10:02
Do it! Ska köra bil men sen knäpper jag en, kanske en modus men får se vad kylen har. Det bästa med att inte ha koll på vad man har hemma är att man blir överaskad Redigerat av Unregistered05367bdf, 16 August 2013 - 10:03. Postad 16 August 2013 - 13:11
Hmm jag har aldrig stött på en smaklös bottensats. Dock så tycker jag att bottensatsen kan ta över i vissa öl och till viss del dölja andra smaker. Kan det vara så att du förväntar dig humle och inte känner av bottensatsen? Svårt att förklara utan att sitta med ölen själv.
Edit: Dags att knäcka en här också Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 16 August 2013 - 13:12. Postad 16 August 2013 - 14:45
Kan en bottensats vara antismak-satt? Så att den förstör smak?
Får undersöka saken närmare när det blir dags för den tredje av dem. Postad 19 August 2013 - 08:38
Fick lite öl i present. Förrutom dem på bild fick jag även Mikkeller Spontan Cherry Frederiksdal och St Eriks Mathias Dahlgrens 4-pack.
Jag hade nog inte köpt någon av dessa öl själv (inte mina typer av stilar) Men det ska bli riktigt kul att prova. Rodenbach Caractère Rouge har jag redan hunnit dricka och den var ju suveränt god. hahaha wtf, hur hamnade bilden uppochner? Bifogad fil(er)Postad 29 August 2013 - 13:48
Jag hade nöjet att stöta på Melleruds Utmärkta Pilsner (Spendrups) nu i sommar. En öl som ölen smakade förr när det inte skulle vara bismaker av mandel, citrus med mera. Finns i bolagets beställningssortiment (låda om 24 st) och på välsorterade barer.
Postad 02 September 2013 - 07:44
Snart dax och ställa sig i kön i nordstan. Blir väl dyrt som vanligt.
Postad 03 September 2013 - 18:36
Vad var det man inte skulle missa i gårdagens släpp? Var lite stressad och hade begränsad budget så jag mer eller mindre roffade bara åt mig några flaskor. Inget var dock dyrare än Omnipollo Leon. Såg att dom hade några flaskor Oliver Twist när jag gick ut, var det ett misstag att inte köpa en flaska tro?
Postad 03 September 2013 - 18:48
Ja, det var ett misstag. Jag har inte smakat den själv än men den ska vara riktigt bra.
Postad 04 September 2013 - 15:43
Aj då. Får hoppas att det finns några kvar när det kommit in lite stålar i ölbudgeten igen.
Postad 04 September 2013 - 15:54
Ett annat tips är att beställa höjdarölen Victory at Sea via webben. Det trillade in ett gäng i saldot idag.
Postad 06 September 2013 - 16:10
Besökte Kihoskh i Köpenhamn för första gången idag och blev faktiskt imponerad. Har alltid trott att det ska vara mkt mindre där än det faktiskt är.
Kändes som det fanns typ lika mkt (och bra) där som i Barley Wine DK, Ölbutikken, Fish n Beer osv. Sjukt bra öppettider också och den enda ölbutiken jag kunde handla på idag trots att mitt avgående tåg från köpenhamn avgick strax efter 13 på förmiddagen. Postad 06 September 2013 - 19:20
Håller helt med Sgart, jag blev också imponerad av Khisoshk. Det var min favorit när jag var där för nått år sedan, följt av Barley Wine. Ölbutikken var klart sämst då, men jag har hört att de kan få in en del flaskor som inte de andra får in. Dock så hade Ölbutikken bara en bråkdel av de andra butikerna den gången och de var också klart dyrast.
Postad 07 September 2013 - 12:50
Kihoskh är alltid trevligt
Mitt senaste danmarksfynd är Eurospar i Fredrikshavn. Ett sortiment inte långt ifrån Kihoskh! Sortimentet var nordiskt, amerikanskt och belgiskt vilket man kommer långt med. Postad 09 September 2013 - 12:14
Lite kul det där med att butikerna ändå skiljer sig lite från varandra. Ölbutikken har tappat lite känns det som (för mig alltså) stora fördelen där är väl att du kan dricka drink in och att det är nära till mikkeller bar.
Å andra sidan är kihoskh nära Fermentoren (när jag hittade fermentoren första gången hade jag ingen aning om att det var så nära) Fast fermentoren tycker jag inte är en lika bra bar som mikkeller så det går lite jämt ut där. Barleywine har också jäkligt bra sortiment, trevlig personal och jag har för mig både dom och fish n beer har en liten nisch att hålla olika årgångar av en del öl. Dvs du kan köpa rätt mkt lagrad öl där och tid är ju mer eller mindre priceless. Postad 09 September 2013 - 14:05
Även Ölbutikken hade en del lagrade grejer när jag var där, inte i lika stor utsträckning som Barley Wine dock.
En trevlig grej med Khioshk tyckte jag var att äta en pizza från Itzi Pitzi Pizzeria eller vad den heter. Jag köpte några kalla öl på Khioshk och en pizza sen satt vi i den lilla parken mellan vägarna och snaskade. Riktigt trevligt. Postad 11 September 2013 - 13:57
Fan vad avundsjuk jag är på er Skåningar som kan åka och botanisera i riktiga butiker !
Postad 13 September 2013 - 08:40
Jag var på Nynäshamns Ångbryggeri igår. riktigt trevligt var det. Den godaste ölen dem bjöd på var Bötet Barley Wine från 2010. riktigt mumsig. Jag har druckit den som släpptes innan julen 2012 men denna var mycket godare då den varit lagrad ett par år.
avslutade kvällen på Bishop Arms Vasagatan och drog 2 st Stone IPA. riktigt god. tycker den är bättre än Ruination IPAn Postad 20 September 2013 - 10:52
En redigt bra lunch blev det idag @ Lilys Burger. 1st Cheeseburger (inkluderar pommes vanligtvis) och 1st Sculpin IPA för bara 157kr. Lilys Burger gör riktigt bra äkta amerikanska hamburgare och dem har ett trevligt sortiment av flasköl till en bra penning. 62kr kostar en IPA oavsett märke och sort. rekommenderas om man har vägarna förbi huvudstaden. ligger i Kungsholmsstrand (mitt emot Pampas marina).
ps: man får lägga på diverse tillbehör själv. därför ser burgaren inte så välkomponerad ut Bifogad fil(er)Redigerat av beat_strandh, 20 September 2013 - 10:54. Postad 20 September 2013 - 11:30
Det där ser inte ut att smaka kattskit måste jag säga. Surt att det låg inom gångavstånd från mitt gamla jobb. Får bli ett besök om jag råkar vara i närheten i framtiden.
Postad 20 September 2013 - 12:53
Oooh, dricka starköl på lunchen, det har jag inte gjort sedans jag jobbade på Ericsson !
Postad 20 September 2013 - 12:54
Perfekt att det ligger "nära" Pampas där min polare har sin båt! Tack för tipset Beat! Postad 20 September 2013 - 12:56
Öllistan till SBWF 2013 är snart klar. Saknar bara en av de största importörerna och några mindre bryggerier. Publicerar den under helgen. Sen kommer det ett gäng inlägg om de nya öl som kommer.
Postad 21 September 2013 - 11:34
Nu är öllistan till SBWF 2013 klar. http://www.beerdrivel.se/?p=5664
Den kommer uppdateras kontinuerligt så håll koll på det inlägget. Postad 23 September 2013 - 08:50 Holy shit, ser ut som en värdig motståndare till Pulled Pork Burger på Olearys! Däremot har Olearys knappt någon bra öl. Redigerat av hifimarcus, 23 September 2013 - 08:50. Postad 23 September 2013 - 09:00
nu har jag aldrig ätit pulled pork burger på Olearys men däremot har jag nog provat alla deras vanliga burgare och dem är inte ens i närheten av lika goda som Lilys Burgers hamburgare... då är Lilys inte dem godaste, Flippin Burgers är snäppet bättre och dem har också ett härligt sortiment av flasköl samt några på tapp olearys, longhorn, bishop, ballbreaker etc borde verkligen anamma denna "nya" burgerkultur som ploppat upp det senaste året. Postad 23 September 2013 - 09:08 Ja men pulled pork buger är faktiskt snäppet bättre och lite mer av den nya "burgerkulturen". Den ser lite mer "trashig" ut och smakar riktigt bra! Postad 23 September 2013 - 10:55
låter nice. då har jag något att se fram emot nästa olearys besök Postad 24 September 2013 - 12:17
Öllistan uppdaterad på Ölsvammel och jag har också börjat lägga ut inlägg om ny öl som kommer finnas på festivalen.
Börjar bli rätt taggad nu, tungt att jag måste vänta tills andra torsdagen. Hoppas att ni som åker dit denna vecka får det skoj.... men inte dricker upp allt Postad 25 September 2013 - 09:09
Bra jobbat, som vanligt, Stefan!
Får se om det blir nåt mässbesök för mig, kanske missar i år igen. Hade planerat att gå både torsdag och fredag nästa vecka men nu är det tveksamt. Postad 25 September 2013 - 10:54
Ja, funderar faktiskt att gå på den och Söderbärke eftersom jag troligtvis missar SBWF. Gillar faktiskt mindre tillställningar bättre. Dock är ju utbudet på SBWF svårslaget.
Redigerat av BrittBastard, 25 September 2013 - 10:54. Postad 25 September 2013 - 12:10
Jag måste be om att få hålla med. För priset är Bumblebee17 riktigt bra. När jag köper budgetbärs har jag nästan helt gått över från Beervana till den istället. Går ju inte att jämföra med dubbelt så dyr öl så klart, men som vanlig vardagsöl funkar den riktigt bra tycker jag!
Jag har även testat deras Lawnmover-öl, men den var jag inte alls lika imponerad av. Redigerat av A Haddock, 25 September 2013 - 12:11. Postad 25 September 2013 - 12:13
Jupp samma här, beervana har fått stryka på foten för denna pärla. Köpte den mest för att den hade en kul burk men det överraskade! Det är ju inte svårt att hitta bra öl för 40-50 spänn men runt tian är det lurigt.
Postad 25 September 2013 - 13:47
Fast är det bra öl per krona man vill ha eller bra öl? Hur som så tycker jag att denna är betydligt mer "öl för pengarna":
Postad 25 September 2013 - 14:00
Sigtuna- East River Lager är svårslagen för det priset. Budget för mig är under 20-lappen så jag kan få in Brooklyn Lager & Maredsous 6 oxå
Men kan man bara få Mikkeller American Dream samt Lagunitas Sumpin Sumpin på hyllan så sträcker jag mig till max 25:- för budgetöl Postad 25 September 2013 - 14:14
jävligt bra lager. fan att vi inte kan ha mellanöl i vanliga affärer som i finland. köpte några sånna när jag var där sist i en vanlig "ICA". hur god som helst. Dem hade även Brewdog Dead Pony Club som också var ruskigt god. en Välhumlad Pale Ale på bara 3,8%. hade varit perfekt som paniköl en lördagskväll Postad 25 September 2013 - 15:19
Dead Pony är en favorit. Verkligen kul den kommer till bolaget. Som det är nu får man beställa från Skottland hela tiden
Postad 25 September 2013 - 15:21
va va va! fan vad glad jag blir. när kommer den? Postad 25 September 2013 - 16:13
Den finns redan nu, men i kolli http://www.systembolaget.se/89269
2 december släpps den styckvis i det fasta sortimentet! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |