Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 December 2013 - 16:18

Unregistered28f46e78
  • Unregistered28f46e78
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Vilken lirare från UPS, han körde förbi å stannande inte, uppdaterade statusen till att ja inte va hemma, ny leverans imorrn innan dagens slut. haha

Postad 17 December 2013 - 17:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...d&v=l0-ukGIwcH8

UPS jobbar på hårt nu i juletider :)

Redigerat av SKIBBE, 17 December 2013 - 17:58.

Postad 17 December 2013 - 18:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Har emigrerat mitt livekonto till uk, har konsollen ställd på uk. Men får inte till xboxmusic, den säger sverige. Finns det sätt att komma runt detta?

//Lorryquai

Vad jag vet så är dom regionslåsta de olika musik delarna. enda jag kan tänka mig fungerar är att gå via en vpn som har ett ip från UK, då den känner av vart du är via din IP därav varför det står Sverige.

Men jag kan ju självklart ha fel

Postad 17 December 2013 - 20:10

dannewestis
  • dannewestis
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Verkar som att FIFA-versionen tog slut snabbt på tyska Microsoft Store... Antar att man också måste ange ett tyskt postnummer? Även om man vill ha den levererad till Sverige? Mitt svenska postnummer funkade inte, när jag testade tidigare idag, utan att köpa.

Jag och min fru funderar på om det är värt att lägga närmare 5000 spänn på Xbox One eller om det är mer prisvärt att lägga halva på Xbox 360 med Kinect istället. Vi har aldrig haft, eller ens egentligen spelat nämnvärt på, någon spelkonsoll. Vi är fr.a. ute efter rörelsespel med Kinect, och FIFA. Jag tänker mig också att använda Xboxen som mediacenter, och möjligen även ersätta TV:ns digitalbox helt med tjänster som Netflix och/eller Viaplay.
  • Är Kinect till Xbox One så mycket bättre att det är värt prisskillnaden för dans-, motions- och andra rörelserelaterade spel?
  • Är nya/kommande versioner av dessa spel så mycket bättre att det är värt prisskillnaden?
  • Är Xbox One som mediacenter/OTT så mycket bättre än Xbox 360 att det är värt skillnaden?

Postad 17 December 2013 - 20:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Verkar som att FIFA-versionen tog slut snabbt på tyska Microsoft Store... Antar att man också måste ange ett tyskt postnummer? Även om man vill ha den levererad till Sverige? Mitt svenska postnummer funkade inte, när jag testade tidigare idag, utan att köpa.

Jag och min fru funderar på om det är värt att lägga närmare 5000 spänn på Xbox One eller om det är mer prisvärt att lägga halva på Xbox 360 med Kinect istället. Vi har aldrig haft, eller ens egentligen spelat nämnvärt på, någon spelkonsoll. Vi är fr.a. ute efter rörelsespel med Kinect, och FIFA. Jag tänker mig också att använda Xboxen som mediacenter, och möjligen även ersätta TV:ns digitalbox helt med tjänster som Netflix och/eller Viaplay.

• Är Kinect till Xbox One så mycket bättre att det är värt prisskillnaden för dans-, motions- och andra rörelserelaterade spel?
  • Är nya/kommande versioner av dessa spel så mycket bättre att det är värt prisskillnaden?
  • Är Xbox One som mediacenter/OTT så mycket bättre än Xbox 360 att det är värt skillnaden?

Nu antar jag saker, men jag tror du skrev xxxxx ist för xxx xx och det är skillnaden mellan att kunna köpa xboxen eller inte, när det kommer till postnr på microsoftstore.

Högst personliga åsikter kommer här näst.

1. Kinecten är ljusår bättre än föregångaren. men om den kommer nyttjas bra i kommande spel är svårt att sia om.

2. Se föregående svar, med tilläg att _alla_ nu har en kinect så speltillverkare kan använda den och kommer använda den mer då dom vet att 100% av användarna har en. Kan röra sig om röstkommandon till head-tracking i Forza 5 t.ex

3. Det 360 har att erbjuda i medica center är netflix/viaplay vad det kommer till att läsa nedladdade film-format så är den bedrövlig.

Xbox One är väl inte mycket bättre imo. (nu vet jag ju att man kan streama till den från en mordern pc, under vissa förutsättningar (se en tidigare post där en medlem har prövat lite olika format) Men jag tycker att det är helt meningslöst när inte xboxen klarar det direkt från en USB-disk/sticka.

Du kan koppla din digitalbox via xboxen och skall kunna styra den via hdmi/ir-blaster(i kinecten) och få upp dess program i xboxens inbyggda EPG. det medför att du kan se på tv i xboxen, spela eller både och samtidigt.

MS har sagt att dom har 100? spel på G till 360 de närmsta åren. så den verkar inte bli helt glömd. den har tillbehör för en billigare peng, begagnat marknad på spel.

Xbox one har en BD-spelare om du vill ha och saknar en sådan. Kinect spelen för one kommer kunna läsa av dina rörelser bättre och medföra en trevligare spelupplevelse i längden tror jag.

Men att du ska rusha och köpa en nu innan den släpps i Sverige när ni inte var några gejmers känns ovärt. Men köpa en 360+BD-spelare så hade jag ju hellre köpt en One direkt, snabbare/nyare konsoll och slår man ut de på antal år den kommer leva så blir det inte så farligt, självklart kommer 360in alltid vara billigare men den kom 2005 också :P

Btw Fifa ser bättre ut på One såklart :P

Postad 17 December 2013 - 21:28

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
One, alla dagar i veckan.

//Lorryquai

Postad 17 December 2013 - 23:12

Unregistered2cb18b7b
  • Unregistered2cb18b7b
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Xbox music fungerar alldeles utmärkt hos mig. Har alla konton inställda på UK. Funkade inte direkt, tror jag startade om boxen.. Funkar även på mobilen o plattan som är inställda på Sverige. :-)

Postad 18 December 2013 - 03:00

Nick_Lash
  • Nick_Lash
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag håller med de olika kommentatorer som säger One före 360 men här är lite info som kanske hjälper dig ta de sista besluten.

http://www.trustedre...xbox-one-vs-360

http://www.gamespot....0/1100-6416217/

http://www.xbox.com/...e/get-the-facts

Redigerat av Nick_Lash, 18 December 2013 - 03:11.

Postad 18 December 2013 - 10:25

dannewestis
  • dannewestis
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tack för svar! Det som möjligen kan bli avgörande till fördel för Xbox One är den betydligt bättre Kinect. I övrigt verkar det inte som några nämnvärda saker som är jätteviktiga för oss. Får fundera lite nu. :)

Postad 18 December 2013 - 10:28

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Har nu beställt en hållare för att montera kinecten på TV´n. Köpte den från tyska amazon och gick på 230:- med frakt.
Återkommer hur det blev vilket blir i slutet utav året gissar jag med tanke på jul etc.

http://www.amazon.de...ywords=kinect 2

Postad 18 December 2013 - 10:36

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Kinect fungerar på Xbox One, det gjorde den inte på 360n.

Dock, det finns inga spel till One Kinecten. Finns ett jetski som var sådär och Xbox Fitness, som inte har alla de övningar man hade velat ha. Skulle vilja se övningarna från Fitness Evolved i Xbox Fitness.

Postad 18 December 2013 - 11:15

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
Skulle titta på bilder igår från en usbsticka, pluggade in den, sen började jakten på vart ms gömt programmet för att titta på bilderna.
Efter typ 20 minuters rotande runt och skrikande alla saker jag kunde komma på till binggrejen och googlande så verkar det inte böttre än att den helt enkelt inte kan visa bilder!? Fick starta ps3.
Helt sjukt att dom tror sig kunna bli kungar av vardagsrummet utan möjligheten att visa bilder från ett usbminne!

Postad 18 December 2013 - 12:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Skulle titta på bilder igår från en usbsticka, pluggade in den, sen började jakten på vart ms gömt programmet för att titta på bilderna.
Efter typ 20 minuters rotande runt och skrikande alla saker jag kunde komma på till binggrejen och googlande så verkar det inte böttre än att den helt enkelt inte kan visa bilder!? Fick starta ps3.
Helt sjukt att dom tror sig kunna bli kungar av vardagsrummet utan möjligheten att visa bilder från ett usbminne!

Det kan 360, skumt, kanske är en funktion dom lägger till senare då dom nog fick rusha ut One för att hinna itid. Kan komma i samband med att dom lägger till stöd för externHD att spara ner spel på.

Har nu beställt en hållare för att montera kinecten på TV´n. Köpte den från tyska amazon och gick på 230:- med frakt.
Återkommer hur det blev vilket blir i slutet utav året gissar jag med tanke på jul etc.

http://www.amazon.de...ywords=kinect+2

Ser najs ut, förnärvarande står min av sig själv på tv:en :P

Edit: jag tog och beställde en också, Lika bra kände jag :) Leverans 31:e -6:e stog det

Redigerat av SKIBBE, 18 December 2013 - 12:28.

Postad 18 December 2013 - 12:23

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
En bekant hade importerat en XBOne och nyfiken som man är gick jag dit för att prova lite. Har hållt på med Microsofts produkter både hemma och i jobbet sen tidigt 200-tal så man var ju nyfiken främst på deras TV-tjänst (som inte officiellt ska fungera här än, jag vet).

Några snabba noteringar:

* Det verkade fungera bra att låta xbox visa det som tv-boxen levererar för stunden (det man matar via HDMI-in). Interaktiviteten är ju dock bedrövlig, det är inte speciellt mycket man kan göra. I USA kan man visa en guide, detta fungerar inte i Sverige, och även där går det inte att ex tala om att xboxen ska spela in programmet X, då det är dum-boxen bredvid som gör allt detta, och det finns ingen interaktion alls mellan XBOne och dumboxen.

* Röstkommandon smidiga men behöver bli otroligt mycket smartare när det gäller att tolka olika sorters kommandon.

* Gränssnittet ser helt okej ut, en blandning av win8, winhpone och gamla xbox360

* Saknar en vanlig fjärrkontroll, om man vill ligga och "zappa" med en hand. Antar detta kommer i och med att TV-delen mognar.

* Bra kvalitet för skype

* Verkar hopplöst att spela upp ex. mkv-filer med srt-filer. Detta klarar väl vilken mediaspelare som helst. Undrar hur MS tänker lösa detta, produktnamnet lovar ju stort med sitt "One".

Ja det var väl vad jag hann med. Det är ju helt klart att TV-delen i XBOne för närvarande är ljusår från Windows Media Center, som jag fortfarande håller som Nr 1 när det gäller en väl integrerad HTPC-TV-lösning för vardagsrummet. Det som jag tycker är mest otroligt är dock att med all den kunskap, kompetens och resurser MS faktiskt har lagt på TV genom tiderna, att detta är vad man lyckas åstadkomma. Snacka om att rulla tillbaka klockan 10 år när man börjar dilla om IR-blasters och HDMI in osv. Varför inte istället nyttja den kunskap man har från t.ex. WMC och istället göra tuner-delen som ett plug-in via t.ex. firewire, USB3 eller vad som nu finns. Då går det ju bra att ta fram certifierade tuners för vilken marknad som helst, plugga in dem och tuta och köra, med ett rikt gränssnitt som klarar allt som WMC gör och säkerligen mer därtill.

Nej här förstår jag inte alls vart MS är på väg. Man tar ju flera steg tillbaka istället, om man jämför med WMC som är en produkt som de själva har skapat som enligt mig är oöverträffad som mediacenter i vardagsrummet. Tyvärr börjar denna kännas riktigt gammal, netflixklienten är totalt hopplös, inga plugins alls utvecklas, mycket svårt att få till TV i och med att marknaden har utvecklats med nya tuners osv. Jag hade faktiskt hoppas på att man tog det bästa av WMC och tryckte in det i XBOne, men istället har man glömt precis allt och börjar om från ruta 1 med den mest simpla lösning som man kunde komma på.

Jag vet inte vad man menar med "One", men jag tolkar det som att man syftar på:

* En box i vardagsrummet som klarar allt
* Spel
* Streaming som t.ex. netflix
* Vanlig TV
* blu-ray/dvd
* Hemmagjorda filmer, och nedtankat material.
* Lyssna på musik
* osv.

Detta är i alla fall vad vi gör i vårat vardagsrum, och säkert de flesta också. Skillnaden är att de flesta har typ 4-5 boxar och lika många röriga fjärrkontroller för att lyckas med detta, och den som tror att XBOne är frälsaren som ska fixa allt detta kommer nog att bli ruggigt besvikna.

Synd, spel är den dock suverän på. Kanske hade det varit bäst om MS hade hållt sig till detta, då de verkar inte speciellt intresserade av att lyckas inom TV.

/S

Postad 18 December 2013 - 12:27

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Du får lägga bilderna på Skydrive istället.

Postad 18 December 2013 - 12:41

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Du får lägga bilderna på Skydrive istället.

Sånt funkar ju om det är ens egna bilder och om man orkar hålla på att tanka bilder hit och dit ( vilket jag som snittar 150 bilder per dag absolut inte hinner eller orksr ). Men nu var det bilder från någon annan som vi alla skulle snabbt titta på, och då är ju minnet dom finns på det man lättast tittar på så att säga.
Nä detta stinker ju apple lång väg.
Är färdig att skippa min iphone bara pga deras sätt att (inte) hantera bilder.

Postad 18 December 2013 - 12:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur MS tänker nu, men innan med 360 så tog det bra lång tid innan den ens klarade spela xvid, och vad jag vet vill dom inte stödja nån form av pirat kopiering där av varför 360in inte stödjer mkv (villket den skulle klara) så jag tror inte ONE nånsin kommer spela mkv direkt från skiva/usb/disk, den klarar ju inget från usb just nu.. :P

Det har jag min XBMC htpc för. och jag tror aldrig en "spel/media" konsol nånsin kommer kunna ersätta en dedikerad pc-programvara i den bemärkelsen. då MS aldrig kommer vara open source. (tänker till antal möjligheter i funktioner) inte att den bara kan spela en filtyp, men att presentera det snyggt med omslag/info osv från div källor på nätet.

Redigerat av SKIBBE, 18 December 2013 - 13:09.

Postad 18 December 2013 - 13:28

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

http://www.amazon.de...ywords=kinect 2

Finna även denna att välja på Amazon.uk.co
ORB Kinect Camera TV Clip/Wall Mount (Xbox One) by ORB http://www.amazon.co...d_OrzSsb0E094PE

Postad 18 December 2013 - 13:38

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

ORB Kinect Camera TV Clip/Wall Mount (Xbox One) by ORB http://www.amazon.co...d_OrzSsb0E094PE

Skickar dock inte till Sverige.

Postad 18 December 2013 - 14:00

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Det kan 360, skumt, kanske är en funktion dom lägger till senare då dom nog fick rusha ut One för att hinna itid. Kan komma i samband med att dom lägger till stöd för externHD att spara ner spel på.

Ser najs ut, förnärvarande står min av sig själv på tv:en :P

Edit: jag tog och beställde en också, Lika bra kände jag :) Leverans 31:e -6:e stog det

Snyggt! Har samma lev tid.
Av erfarenhet så brukar dom leverera rätt fort.

Postad 18 December 2013 - 14:04

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Jo såg det.
Läste dock på något forum att deras har dålig passform och ska undvikas.
Kommer inte ihåg vart jag läste det dock.

Postad 18 December 2013 - 14:33

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Skickar dock inte till Sverige.

Inte?

aha, såg det såldes genom en annan firma än amazon.
Jävligt skumt det där.

Postad 18 December 2013 - 14:35

Sprung
  • Sprung
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej
Angående TV funktionaliteten så är det en anledning till att xbox one inte är släppt i Sverige. Det tar tid att anpassa till svenska.

Postad 18 December 2013 - 15:07

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Hej
Angående TV funktionaliteten så är det en anledning till att xbox one inte är släppt i Sverige. Det tar tid att anpassa till svenska.

Ja det ryktas ju om det men det är väl inte bekräftat? Har också läst språket för kinect. Vad har du för källa

Postad 18 December 2013 - 15:08

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Å där funkade inte Xbox One Smartglass appen längre, då den behöver uppdateras. Och det går inte genom svenska Playbutiken. Så det är väl bara att finkamma nätet igen på en update då..... Piss. Har inte tid med det, Men om det är ngn som hittar den innan, kan ni väl hojta till. :)

Postad 18 December 2013 - 18:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Å där funkade inte Xbox One Smartglass appen längre, då den behöver uppdateras. Och det går inte genom svenska Playbutiken. Så det är väl bara att finkamma nätet igen på en update då..... Piss. Har inte tid med det, Men om det är ngn som hittar den innan, kan ni väl hojta till. :)

Du har mail! typ 2 mail.... :P

Postad 18 December 2013 - 19:06

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Postad 19 December 2013 - 00:33

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Kan jag få mailet också?

Postad 19 December 2013 - 10:20

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
One är suverän på att visa bilder - kör dem direkt från en platta eller en telefon ed DLNA. Funkar super. detsamma med .mp4 och xvid.
Kan inte bli mycket enklare. Funka med mp3or med utan bekymmer.Kör playlist på min Surface RT

Postad 19 December 2013 - 10:36

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Har snackat med en bekant i USA som jag fick nys om hade skaffat en XBOne, och där fungerar tv-stödet inte så mycket bättre än i Sverige. Visst, du får upp en guide (finns redan i Sverige dock, antagligen samma som WMC-användarna använder) och du kan med kinect byta kanal och några småsaker till. Den är långt ifrån WMC när det gäller integrerad tv-funktionalitet, och kommer förmodligen inte bli bättre såvida det inte finns någon form av gemensam standard xbox och tvbox kan snacka med varandra. Hade XboxOne kunnat skicka standardiserade kommandon till tv-boxen hade det hela blivit mycket enklare. Dock förstår jag fortfarande inte varför man ska krångla med externa boxar, konceptet i WMC fungerade ju suveränt, där anslöt man ju bara externa tv-mottagare, och det fanns även stöd för virtuella tuners som med fördel kan användas för IP-TV. Microsofts numera nedlagda MediaRoom 2.0 plattform körde 4 separata kanaler in i WMC via virtuella tuners. Både WMC och antagligen även XBOne har ju fullt stöd för DRM, så det blir ju ingen skillnad mot dagens undermåliga boxar ur säkerhetssynpunkt...

Obegripligt!

/S

Postad 19 December 2013 - 10:42

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur MS tänker nu, men innan med 360 så tog det bra lång tid innan den ens klarade spela xvid, och vad jag vet vill dom inte stödja nån form av pirat kopiering där av varför 360in inte stödjer mkv (villket den skulle klara) så jag tror inte ONE nånsin kommer spela mkv direkt från skiva/usb/disk, den klarar ju inget från usb just nu.. :P

Det har jag min XBMC htpc för. och jag tror aldrig en "spel/media" konsol nånsin kommer kunna ersätta en dedikerad pc-programvara i den bemärkelsen. då MS aldrig kommer vara open source. (tänker till antal möjligheter i funktioner) inte att den bara kan spela en filtyp, men att presentera det snyggt med omslag/info osv från div källor på nätet.

Jag vet inte vad mkv har med piratkopiering att göra, det vet nog inte MS själva. Jag tycker det är ett utmärkt containerformat som jag har använt för alla våra hemmagjorda filmer där vi även har jagt in undertexter för att min frus föräldrar ska kunna se på filmerna och fatta vad som sägs. Mycket enkelt.

Tyvärr kommer det nog att vara så att MS kommer att vara MS även i framtiden, och erbjuda en begränsad värld likt Apples där inte mycket mer än deras egna properitära format kan spelas upp.

Dock håller jag med föregående talare att en mediaspelare som inte klarar av att visa bilder från en usb-sticka är tämligen värdelös. Undrar hur MS tänker här egentligen, jag tror att allmänheten och MS har vitt skiljda åsikter om vad detta med "One" egentligen betyder i praktiken...

Jag hade hoppats på en lösning likt WMC fast i en stabilare och mer administrationsvänligare miljö, som samtidigt är suverän på att spela. Då hade den kunna ersätta allting vi har i vardagsrummet. Efter MS första presentation stod det klart att detta var långt ifrån vad MS tänker leverera. Spelmässigt verkar den vara suverän, men stödet för allt drtta andra man också gör i vardagsrummet (typ kollar på film, tv, streaming osv) detta har man inte mycket stöd för, mer än vad som redan finns i xbox 360.

/S

Postad 19 December 2013 - 13:07

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Nej klart .mkv containern inte uteslutande används till piratkopierade filmer, men utan nån fakta som stärker det så tror jag nog 99% av containern används för att sprida piratkopierade filmer :P

Redigerat av SKIBBE, 19 December 2013 - 13:21.

Postad 19 December 2013 - 18:34

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Ingen som har några bra/roliga/dåliga klipp som de vill dela med sig från Upload Studio?

Postad 19 December 2013 - 21:14

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Ingen som har några bra/roliga/dåliga klipp som de vill dela med sig från Upload Studio?

Bra o bra, ja ladda upp detta för ett par veckor sen. Testa bara lite :)
https://skydrive.live.com/redir?resid=16CE9200F7FD1F8B!1153&authkey=!AKBT6C5FyqmAoHE&ithint=video%2c.mp4
Bäst kvalla blir om man tittar via en smartphone ;)

Postad 19 December 2013 - 21:46

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Det såg jag tidigare när du la upp det.
Önskade att jag hade inspelningsfunktionen igår när jag spelade GTA V på 360. Händer så sjuka saker i det spelet som man vill föreviga. :)

Inget nytt annars som någon gjort precis?

Postad 19 December 2013 - 21:49

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Det såg jag tidigare när du la upp det.
Önskade att jag hade inspelningsfunktionen igår när jag spelade GTA V på 360. Händer så sjuka saker i det spelet som man vill föreviga. :)

Inget nytt annars som någon gjort precis?

Har lite klipp som ligger på lådan men har inte hunnit lägga upp dom.
Men tror att man se alla klipp man "recordat" via smartglass appen för one.

Postad 19 December 2013 - 22:36

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Jag har typ en biljon Peggle 2 clips av de sista 5 sekunderna av olika shots.

Postad 19 December 2013 - 22:50

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Kan du inte lägga upp dem i peggle tråden? Skulle bli mycket roligare trådar om de var fulla av små videosnuttar!

Postad 19 December 2013 - 23:03

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
MS-Store Italien verkar ha några XONEs inne, för den som är sugen på att beställa...
Jag vill, men är för feg :)

Postad 19 December 2013 - 23:07

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Kan du inte lägga upp dem i peggle tråden? Skulle bli mycket roligare trådar om de var fulla av små videosnuttar!

Problemet är att de är alla usla. Idéen är jättebra, men alla clips är i slutet av shotsen och är direkt ointressanta. Man vill ju se hela shoten och inte bara de sista fem sekunderna. Jag kan lägga upp ett par så ni ser vad jag menar...

Postad 20 December 2013 - 01:14

Unregistered2cb18b7b
  • Unregistered2cb18b7b
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag beställde från Italien, de skickas från Nederländerna som alla andra xbox one. Gick hur smidigt som helst! Bara att trycka på köp vetja..:-)

Postad 20 December 2013 - 09:09

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Jag beställde från Italien, de skickas från Nederländerna som alla andra xbox one. Gick hur smidigt som helst! Bara att trycka på köp vetja..:-)

Lite ironiskt att allt skickas därifrån när landet själv har ett lika osäkert lanseringsdatum som Sverige! :)

Postad 21 December 2013 - 10:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
VIDEOGAMESPLUS.CA

Beställde BF4 den 4:e december, fick det igår fredag den 20:e december. Så inte direkt express leverans, så de få kr dyrare det är på amazon.co.uk väger nog lätt upp att man får det på 4 dagar ist. men nån måste ju testa också ;)

Fick mail om att fästet skickades igår och bör vara här den 6:e januari.

Redigerat av SKIBBE, 21 December 2013 - 10:30.

Postad 21 December 2013 - 15:25

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Lite ironiskt att allt skickas därifrån när landet själv har ett lika osäkert lanseringsdatum som Sverige! :)

Och ännu sjukare och ironiskt är alla vi som betalat för en XboxOne här i Sverige, och får vänta till hösten, borde jag inte få ränta av Elgiganten då?

Postad 21 December 2013 - 15:55

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

borde jag inte få ränta av Elgiganten då?

Varför skulle du få det? Man behöver ju inte betala och bör inte betala när man bokar den. Det är ju trots allt inte elgigantens fel att den ännu inte släppts i Sverige och när du bokade den så fanns det inget datum precis som att det nu inte finns något ännu.

Postad 21 December 2013 - 16:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Har du betalat INNAN du fått din One?

Varför gör man det?

Postad 21 December 2013 - 19:54

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Fick mail om att fästet skickades igår och bör vara här den 6:e januari.

Samma för mig, tror dock på någon dag innan då post dk som kör alla saker åt Amazon brukar sköta sig bra. Senaste leveransen med ryse och handkontroll kom 2 dagar innan utannonserat datum.

Postad 22 December 2013 - 20:39

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Varför skulle du få det? Man behöver ju inte betala och bör inte betala när man bokar den. Det är ju trots allt inte elgigantens fel att den ännu inte släppts i Sverige och när du bokade den så fanns det inget datum precis som att det nu inte finns något ännu.

För då fanns det 10 månader utan ränta... Och det var liksom innan de sa att XboxOne skulle bli fördröjd första vevan...

Har du betalat INNAN du fått din One?

Varför gör man det?

För då fanns det 10 månader utan ränta... Och det var liksom innan de sa att XboxOne skulle bli fördröjd första vevan.

Därför gör man det...

Postad 22 December 2013 - 21:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Häv köpet och kräv pengarna tillbaka?

Postad 22 December 2013 - 21:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

För då fanns det 10 månader utan ränta... Och det var liksom innan de sa att XboxOne skulle bli fördröjd första vevan.

Därför gör man det...

Då har du betalt den lagom till Du får den då...

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.