* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 17 December 2009 - 16:24
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag vet att detta egentligen är offtopic i den här tråden men jag behöver verkligen hjälp. Det är så att jag har haft min Samsung Omnia inlämnad på lagning. För att göra en lång historia kort så har det blivit så att jag ska få telefonen utbytt. Dock mot en Iphone 3G 8gig, då detta inte är en telefon som jag vill ha så tänkte säga till leverantören (Telenor) att jag vill byta ut denna mot någonting annat. I det här fallet så skulle jag ju helst av allt ha sett att N900 hade kommit ut i butik så att jag direkt skulle kunna ta en sådan då den har allt som jag vill ha (i stort sett, finns enligt mig några små missar dock inga som gör att jag utesluter den som framtida mobil). Det finns dock en annan telefon som är tänkbar och de är även det en Nokia, N97. Jag behöver därför höra med er om det är så att jag skall vänta till dess att N900 kommer in eller gå på en N97:a?
De funktioner som jag vill ha med som jag har märkt att N97:an inte har är bland annat Divx/Xvid uppspelning. Dock verkar det finnas andra saker som talar för en N97:a och det är bland annat att det finns en digital kompass inbyggd i telefonen, den har just nu ett större antal applikationer/program tillgängliga än vad N900 och Maemo har för tillfället.
Skulle därför var oerhört tacksam om så många som möjligt kunde svara på detta då jag kommer att åka till Telenor imorgon och prata med dem om detta med byte av telefon. Behöver därför som ni förstår hjälp med detta ASAP då detta är ett ordentligt bryderi för mig.
Tack så hemskt mycket på förhand kära forumiter. Ps. Har försökt att få hjälp i tråden Skaffa ny mobil men där är det i stort sett stiltje vad gäller inlägg så jag tänkte försöka här och hoppas på tur. Ds.
Jag hade själv bestämt mig för n97, då batteritiden på n900 förstörde för mig. Men läs runt om n900, och kolla på alla filmer (jämför gärna med n97). Efter att ha kollat på vad man får med n900 kunde iallfall inte jag ha något annat. Nu ska jag också köpa i butik, men det kommer bli en n900. I mina ögon kan man inte jämföra dem. I princip samma pengar för en bubbla eller ferrari. Välj själv! (OBS: subjektivt inlägg!)
Tack för svaret. Har läst runt om båda och tittat på filmer(läst och sett allt). Problemet i sig är att jag nu i ca 2 månader har varit tvungen att använda min gamla mobil som är en SonyEricsson M600i och jag börjar vara duktigt less på att använda mig av den nu. Vilket jag ju skulle bli tvungen att göra om jag skulle vänta på en N900 då den tyvärr inte kommer att komma ut före vecka 3 som det verkar. Det skulle ju ha varit så mycket enklare om jag visste att N900 kom ut i butik innan det nya året. Då skulle det inte vara något problem att välja. Då skulle det helt klart bli en N900 utan tvekan, men nu när jag i sådant fall kommer att vara tvungen att vänta i fem veckor så... Frågan blir då om det är värt att behöva vara utan en ordentlig telefon ytterligare drygt en månad? Svaret från mig på det blir att jag inte vet. Det är därför jag behöver mer argument för och emot dessa båda telefoner. För ska jag väl vänta ytterligare en månad på en ordentlig mobil med en massa suveräna funktioner så vill jag verkligen veta om det är värt det. Så återigen så ber jag er forumiter om ytterligare svar på den ovan ställda frågan. Tack för hjälpen på förhand.
Postad 17 December 2009 - 16:33
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Ja helt enkelt mot dom alternativen du har så är det värt väntan! Nu när jag har den i min hand så hade jag ångrat mig om jag valt någon annan.
Postad 17 December 2009 - 17:10
Skyttepucko
-
Skyttepucko
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
hejsan hoppsan! Jo jag har sökt på forumet men int hittat någe, så jag tänkte ställa min lilla fråga hänne om det går bra 
Är det bara jag som har problem att surfa med tele2's nät? kan int ens ställa in tele2's internet inställningar på min n900..
Är detta ett noterat problem? o har jag bara missat det på forumet?
Postad 17 December 2009 - 17:23
Unregistered86d0fe55
-
Unregistered86d0fe55
-
Användare
-
-
106 inlägg
Fick min nu precis  har samma problem som skyttepucko! lurigt....
Kom precis på de!
Gå in på inställningar/internetanslutningar/anslutningar/tele2 internet/redigera/nästa/byt ut internet.tele2.no till se i slutet istället!! skriv om du inte fattar... så ska jag försöka förklara bättre!
Redigerat av Unregistered86d0fe55, 17 December 2009 - 17:40.
Postad 17 December 2009 - 17:37
frals_
-
frals_
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Ställ in manuellt... Rätt säker på att jag noterade det här när jag fick min lur.
Postad 17 December 2009 - 17:54
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Talade med telenor support för en liten stund sen då jag ville veta vad dom hade för inställningar för smtp. Fick tillslut fram det från dom men när jag frågade vilken port dom använde så svarade dom att det är mobilen som bestämmer det och inte dom..  Då sa jag att ni måste ju veta vilken port ni använder för e-post och fick svaret: nej, vi har ingen information om detta, du får konsultera manualen till din mobil. Måste säga att dagens support oavsett ISP (Telia är absolut sämst) är under all kritik.. Då får du installera en SSH server på din dator och en SSH klient på din mobil. Däremot så finns ssh på din mobil så du behöver inte installera en ssh-klient på mobilen.
för att kopiera filer från din mobil till din dator använder du scp.
Copy the file "foobar.txt" from the local host to a remote host
$ scp foobar.txt [email protected]:/some/remote/directory
se följande länk för fler exempel: http://www.hypexr.or...ux_scp_help.php
Tack så mycket! Ska kolla det senare (huvudvärken efter telenors support har ännu inte släppt..).
Postad 17 December 2009 - 18:47
wallingstam
-
wallingstam
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej!
Ska köpa mig en N900. Någon av er som ska sälja sin? Köper den ikväll om det är i lagom avstånd!
Postad 17 December 2009 - 19:24
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Hej! Ska köpa mig en N900. Någon av er som ska sälja sin? Köper den ikväll om det är i lagom avstånd!

Du kan få köpa min för 12.000-13.000:-
Redigerat av Unregistered6144aa51, 17 December 2009 - 19:25.
Postad 17 December 2009 - 19:39
clooak
-
clooak
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag returnerar min mobil iaf, Pga något skumt fel som gör så att skärmen sluta fungera, allt annat lyser men inte skärmen, Prövade med att ha ut batteriet ett tag men problemet kvarstod så min ska skickas tillbaka så jag får en ny.
Någon som har koll på hur snabbt det kan tänkas ta? Med tanke på alla röda dagar nu så lär jag få den i januari?: )
Måste bara säga att de var väldigt trevliga och hjälpsamma i supporten. De frågade vad det var för fel, de skickade mig vidare till nån tekniker han konstaterade bara att det var att skicka in den...
Hoppas de lägger på expressleverans denna gång =) så jag hinner få den innan jul ändå.. Då skulle jag vara otroligt tacksam 
(sry för dubbelpost, postade förra i fel forumtråd)
Redigerat av clooak, 17 December 2009 - 20:12.
Postad 17 December 2009 - 19:51
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Fick min nu precis har samma problem som skyttepucko! lurigt.... Kom precis på de! Gå in på inställningar/internetanslutningar/anslutningar/tele2 internet/redigera/nästa/byt ut internet.tele2.no till se i slutet istället!! skriv om du inte fattar... så ska jag försöka förklara bättre!
Jag hade samma problem, riktigt skumt att den väljer internet.tele2.no som standard?
Postad 17 December 2009 - 19:54
kulla
-
kulla
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Beställde idag en N900 och en E72, N900 till mig och E72 till en kollega, från en lokal butik i Kalmar.
Leverans innan julafton - passar utmärkt.
Snart är jag också med i N900-gänget efter 10 år med Ericsson och SE.
En av anledningarna till mitt byte från SE till Mumintelefoner är att SE-kvaliteten har blivit allt sämre, bråkar dagligen med illa fungerande SE-lurar. Hoppas att Nokiakvaliteten är bättre.
Postad 17 December 2009 - 20:10
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Jag hade samma problem, riktigt skumt att den väljer internet.tele2.no som standard?
Är dom från komplett? Tänkte mest om d kan ha att göra med att dom är "norska" dom mobilerna? Kanske bara en inställningsgrej?
Postad 17 December 2009 - 20:17
Rutger_J
-
Rutger_J
-
Amatör
-
-
50 inlägg
10 år med Ericsson och SE.
Samma här, fick min N900 i måndags och är helnöjd! 10 år's Ericsson och SE backuper är numera historia... Ok en backup finns väl kvar, om dom mot förmodan skulle få till det.;-)
Redigerat av Rutger_J, 17 December 2009 - 20:17.
Postad 17 December 2009 - 20:19
Butcher_swe
-
Butcher_swe
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Är dom från komplett? Tänkte mest om d kan ha att göra med att dom är "norska" dom mobilerna? Kanske bara en inställningsgrej?
fick samma på min, o den är köpt via nokiashop har ni fått igång det? isf kan ni klistra inställningarna här? Mvh Magnus Ps fick min idag efter allt strul med UPS
Postad 17 December 2009 - 20:30
frals_
-
frals_
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Som jag har förstått det hela läser den inställningarna från SIM-kortet, har inget att göra med om du har en "norsk" eller "svensk" enhet...
Postad 17 December 2009 - 20:33
Gurra101
-
Gurra101
-
Veteran
-
-
1891 inlägg
Är hotmail och Gmail ungefär samma sak? Menar kan man lägga in hotmail som man kan med Gmail inte för jag har satt mig in i det! Hur funkar detta? Vill någon förklara.
Eller det är bara att man lägger en genväg på skrivbordet till hotmailsidan?
Redigerat av Gurra101, 17 December 2009 - 20:41.
Postad 17 December 2009 - 20:47
Butcher_swe
-
Butcher_swe
-
Amatör
-
-
96 inlägg
fick samma på min, o den är köpt via nokiashop har ni fått igång det? isf kan ni klistra inställningarna här? Mvh Magnus Ps fick min idag efter allt strul med UPS
sorry missa tidigare post ang detta , nu funkar det:-)
Postad 17 December 2009 - 20:54
JonssonSWE
-
JonssonSWE
-
Användare
-
-
141 inlägg
Beställde idag en N900 och en E72, N900 till mig och E72 till en kollega, från en lokal butik i Kalmar. Leverans innan julafton - passar utmärkt. Snart är jag också med i N900-gänget efter 10 år med Ericsson och SE. En av anledningarna till mitt byte från SE till Mumintelefoner är att SE-kvaliteten har blivit allt sämre, bråkar dagligen med illa fungerande SE-lurar. Hoppas att Nokiakvaliteten är bättre.
Bara så du vet så stämmer nog detta inte speciellt mycket med verkligheten. Finns ingen idag som kan säga att den kommer innan jul till butik med handen på hjärtat inte ens Nokia själva. Vill gärna ha den oxå men det är tyvärr inte något som kommer att inträffa då grossister inte fått in den än. Mvh /Peter
Postad 17 December 2009 - 21:02
Unregistered86d0fe55
-
Unregistered86d0fe55
-
Användare
-
-
106 inlägg
fick min dagen efter jag beställde! ifrån nokia shop men tog expresspaket med då 149kr extra! 
Men det var ju 2 dagar sen nu kan dom ju vara slut ja vet inte..
Redigerat av Unregistered86d0fe55, 17 December 2009 - 21:03.
Postad 17 December 2009 - 21:05
razumichin
-
razumichin
-
Användare
-
-
141 inlägg
Bara så du vet så stämmer nog detta inte speciellt mycket med verkligheten. Finns ingen idag som kan säga att den kommer innan jul till butik med handen på hjärtat inte ens Nokia själva.
Vill gärna ha den oxå men det är tyvärr inte något som kommer att inträffa då grossister inte fått in den än. Mvh /Peter
Varför beställer inte du som är så ihärdig den från nokiashop istället?
Postad 17 December 2009 - 21:14
floffe
-
floffe
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Är hotmail och Gmail ungefär samma sak? Menar kan man lägga in hotmail som man kan med Gmail inte för jag har satt mig in i det! Hur funkar detta? Vill någon förklara.
Eller det är bara att man lägger en genväg på skrivbordet till hotmailsidan?
Antingen lägger du in en länk och använder webbläsaren eller så lägger du in kontot med POP3 och använder den inbyggda mailklienten. Då laddar telefonen ner mailen och inget du gör med dem sparas till servern. Gmail har stöd för IMAP som gör att om man flyttar saker till mappar flyttas de också på servern.
Postad 17 December 2009 - 21:24
Unregistered1814
-
Unregistered1814
-
Amatör
-
-
81 inlägg
om jag beställer nu från nokia shop, kommer jag att få den imorgon eller nästa vecka?
Postad 17 December 2009 - 21:31
SRICE
-
SRICE
-
Användare
-
-
196 inlägg
om jag beställer nu från nokia shop, kommer jag att få den imorgon eller nästa vecka?
Om UPS inte strular och du tar express så kan du nog få på måndag , hadde du beställt tidigare idag så hadde du nog kunnat få den imorn men nu är det lite för sent för att dom ska hinna skicka iväg den sen har dom nog slutat nu på lagret
Postad 17 December 2009 - 21:33
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Beställa...vad hände med din farbror som jobbar på Nokia då? Han skulle väl ordna allt...   :D
Postad 17 December 2009 - 21:34
Unregistered1814
-
Unregistered1814
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Beställa...vad hände med din farbror som jobbar på Nokia då? Han skulle väl ordna allt... :D
wtf? fail haha, tror du obama vet när vi kommer bo på månen? <.<
Postad 17 December 2009 - 22:00
razumichin
-
razumichin
-
Användare
-
-
141 inlägg
finns till maemo 5, behöver inte vänta  http://my-maemo.com/.......1051&faq=34
Nu har jag testat det, fungerar hur grymt som helst. Sitta och kolla på cnn eller bbc utan problem. Dock en hel del kanaler som jag inte får att fungera än, men det ska bli spännande att se hur denna applikation utvecklas. Har bara testat på wifi ännu dock.
Postad 17 December 2009 - 22:54
callemed
-
callemed
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hoppas inte för mycket i detta väder! Jag som bor i Stockholm fick inte min utkörd idag enbart p.g.a vädret. Beställde med express i tisdags. Mobilen har legat hos UPS i Bromma hela dagen. Nä, fyfan för servicen hos UPS. Undviker nog detta företag i all mån framöver.
Postad 17 December 2009 - 23:02
JonssonSWE
-
JonssonSWE
-
Användare
-
-
141 inlägg
Varför beställer inte du som är så ihärdig den från nokiashop istället?
För att jag har cirka 5500:- innestående på jobbet från en DOA på min förra telefon + lite annat skit. Så valet är ganska enkelt för min del. Betala 6000:- för telefonen och få den inom några dagar, alt vänta 2-3v till och betala 500:- för en ny N900
Postad 17 December 2009 - 23:24
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Klas eller någon annan.
kommer nokia erbjuda något sätt att återställa telefonen till leveransskick där man kan blåsa ur hela kittet och börja om på ny kula.? Skulle nog vara bra i framtiden. finns ju till i stort sätta alla datort och även mobiler. Men har inte sett något officelt om den här mobilen.
Redigerat av theclone, 17 December 2009 - 23:25.
Postad 17 December 2009 - 23:36
floffe
-
floffe
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Klas eller någon annan.
kommer nokia erbjuda något sätt att återställa telefonen till leveransskick där man kan blåsa ur hela kittet och börja om på ny kula.? Skulle nog vara bra i framtiden. finns ju till i stort sätta alla datort och även mobiler. Men har inte sett något officelt om den här mobilen.
Det går bra att flasha både OS och interna minnet (med en image för emmc). Se https://wiki.maemo.o...ng_the_firmware
Postad 18 December 2009 - 00:44
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Det går bra att flasha både OS och interna minnet (med en image för emmc). Se https://wiki.maemo.o...ng_the_firmware
japp, har sett och läst det. Men det är mycket som kan gå fel under den processen och då sitter man i "skiten". Tänkte att nokia skulle presentera någon lösningen. Helt enkelt att återföra den till fabriksinställningar. Allt raderas och återställs. man har ju lust att prova bara för att se om det fungerar. Men man vet ju inte vad som händer  borde gå att få till en "installer".
Redigerat av theclone, 18 December 2009 - 00:50.
Postad 18 December 2009 - 08:19
devileye86
-
devileye86
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Är det någon som vet hur man installera freeciv? FreeCiv
har laddat hem filerna som dom länkar till och försöker instalera det med the red pil. men står att det inte går. snälla hjälp mig verkar skit kul
Postad 18 December 2009 - 08:36
floffe
-
floffe
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Är det någon som vet hur man installera freeciv?
FreeCiv
har laddat hem filerna som dom länkar till och försöker instalera det med the red pil. men står att det inte går. snälla hjälp mig verkar skit kul
Lägg till följande programkatalog och installera därifrån: Namn: Ricky Brent URL: http://rickybrent.com/maemo/debs/Distribution: Fremantle Components: free Det kan vara så att den behöver grejer från extras-testing eller extras-testing också, i så fall får du lägga till även dessa. Som vanligt gäller det att vara lite försiktig när man lägger till program från okända källor. Det kan vara klokt att installera det och sedan inaktivera programkatalogen (gäller speciellt extras-devel, där kan det finnas nyare versioner som inte fungerar med det som ligger i telefonen).
Redigerat av floffe, 18 December 2009 - 08:37.
Postad 18 December 2009 - 09:03
devileye86
-
devileye86
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Lägg till följande programkatalog och installera därifrån:
Namn: Ricky Brent URL: http://rickybrent.com/maemo/debs/ Distribution: Fremantle Components: free
Det kan vara så att den behöver grejer från extras-testing eller extras-testing också, i så fall får du lägga till även dessa. Som vanligt gäller det att vara lite försiktig när man lägger till program från okända källor. Det kan vara klokt att installera det och sedan inaktivera programkatalogen (gäller speciellt extras-devel, där kan det finnas nyare versioner som inte fungerar med det som ligger i telefonen).
Tack så mycket men det blir fel hittar inte ricky brent.
Postad 18 December 2009 - 13:45
mydisaster
-
mydisaster
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Någon som vet hur man går tillbaka till menyn i OpenArena (quake).. Måste spela klart matchen hela tiden och det är irriterande då jag håller på att testar olika kontroller =)
Postad 18 December 2009 - 13:59
devileye86
-
devileye86
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Någon som vet hur man går tillbaka till menyn i OpenArena (quake).. Måste spela klart matchen hela tiden och det är irriterande då jag håller på att testar olika kontroller =)
Du håller in den blå pilen och trycker på å knappen så kommer menyn upp
Postad 18 December 2009 - 14:00
razumichin
-
razumichin
-
Användare
-
-
141 inlägg
CTRL + backspace
Postad 18 December 2009 - 14:04
mydisaster
-
mydisaster
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Du håller in den blå pilen och trycker på å knappen så kommer menyn upp Tackar där satt den! =) Ctrl + Backspace funkade icke =/
Postad 18 December 2009 - 14:30
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag vet att detta egentligen är offtopic i den här tråden men jag behöver verkligen hjälp. Det är så att jag har haft min Samsung Omnia inlämnad på lagning. För att göra en lång historia kort så har det blivit så att jag ska få telefonen utbytt. Dock mot en Iphone 3G 8gig, då detta inte är en telefon som jag vill ha så tänkte säga till leverantören (Telenor) att jag vill byta ut denna mot någonting annat. I det här fallet så skulle jag ju helst av allt ha sett att N900 hade kommit ut i butik så att jag direkt skulle kunna ta en sådan då den har allt som jag vill ha (i stort sett, finns enligt mig några små missar dock inga som gör att jag utesluter den som framtida mobil). Det finns dock en annan telefon som är tänkbar och de är även det en Nokia, N97. Jag behöver därför höra med er om det är så att jag skall vänta till dess att N900 kommer in eller gå på en N97:a?
De funktioner som jag vill ha med som jag har märkt att N97:an inte har är bland annat Divx/Xvid uppspelning. Dock verkar det finnas andra saker som talar för en N97:a och det är bland annat att det finns en digital kompass inbyggd i telefonen, den har just nu ett större antal applikationer/program tillgängliga än vad N900 och Maemo har för tillfället.
Skulle därför var oerhört tacksam om så många som möjligt kunde svara på detta då jag kommer att åka till Telenor imorgon och prata med dem om detta med byte av telefon. Behöver därför som ni förstår hjälp med detta ASAP då detta är ett ordentligt bryderi för mig.
Tack så hemskt mycket på förhand kära forumiter. Ps. Har försökt att få hjälp i tråden Skaffa ny mobil men där är det i stort sett stiltje vad gäller inlägg så jag tänkte försöka här och hoppas på tur. Ds.
Tack för svaret. Har läst runt om båda och tittat på filmer(läst och sett allt). Problemet i sig är att jag nu i ca 2 månader har varit tvungen att använda min gamla mobil som är en SonyEricsson M600i och jag börjar vara duktigt less på att använda mig av den nu. Vilket jag ju skulle bli tvungen att göra om jag skulle vänta på en N900 då den tyvärr inte kommer att komma ut före vecka 3 som det verkar. Det skulle ju ha varit så mycket enklare om jag visste att N900 kom ut i butik innan det nya året. Då skulle det inte vara något problem att välja. Då skulle det helt klart bli en N900 utan tvekan, men nu när jag i sådant fall kommer att vara tvungen att vänta i fem veckor så... Frågan blir då om det är värt att behöva vara utan en ordentlig telefon ytterligare drygt en månad? Svaret från mig på det blir att jag inte vet. Det är därför jag behöver mer argument för och emot dessa båda telefoner. För ska jag väl vänta ytterligare en månad på en ordentlig mobil med en massa suveräna funktioner så vill jag verkligen veta om det är värt det.
Så återigen så ber jag er forumiter om ytterligare svar på den ovan ställda frågan. Tack för hjälpen på förhand.
Har nu varit och pratat med Telenorbutiken här i Sundsvall och det blev tillslut så att jag kommer att få en N900 i utbyte för min Samsung Omnia  så som ni förstår så är jag riktigt glad just nu. Det enda smolket i glädjebägaren är att jag kommer att få vänta till vecka 3 innan jag kommer att få den vilket ärligt talat känns så där.  Men vad gör man, det är bara att försöka stå ut med detta då jag därmed kommer att få en alldeles underbar mobil som kan göra exakt hur mycket som helst vilket känns riktig bra. När det gäller släppdatum i butik så frågade jag om det på Telenor men där visste de inte när den skulle släppas. Så efter att jag hade varit där så åkte jag till Media Markt och frågade. Enligt dem så är det alltså vecka 3 som gäller för butiksförsäljning.
Postad 18 December 2009 - 14:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nån som lyckats få nån bra deal med Tre?
Så jag vet vad man kan satsa på
Postad 18 December 2009 - 14:40
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Perfekta skärmskyddet finns härhttp://cgi.ebay.com/...sid=p2759.l1259Den köpte jag och är av riktigt bra kvalité och sitter riktigt fint. Rekommenderas starkt! Det tog 2 veckor att få den. Glöm invisible shield, har testat de flesta och denna är precis lika bra som invisible shield. Tror till och med att det är samma displayskydd fast av olika märken. Dock så är det inget hål för hörsnäckan men gjorde 5 småhål med en nål och ljudet är perfekt. Angående känsligheten på skärmen så märker jag ingen skillnad.
Redigerat av tha_neo, 18 December 2009 - 14:41.
Postad 18 December 2009 - 15:39
Viscus
-
Viscus
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Nån som lyckats få nån bra deal med Tre? Så jag vet vad man kan satsa på
De verkar inte vara så sugna på att sänka priset speciellt mycket, antagligen för att den redan är hyfsat subventionerad. Jag lyckades bli av med de 495:- de vill ha kontant på ett 3Pott 399 bundet 18 mån. Men om man vill ha något annat abb. finns det säkert möjlighet att få ner priset mer.
Postad 18 December 2009 - 16:21
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Perfekta skärmskyddet finns här http://cgi.ebay.com/...sid=p2759.l1259 Den köpte jag och är av riktigt bra kvalité och sitter riktigt fint. Rekommenderas starkt! Det tog 2 veckor att få den. Glöm invisible shield, har testat de flesta och denna är precis lika bra som invisible shield. Tror till och med att det är samma displayskydd fast av olika märken.
Dock så är det inget hål för hörsnäckan men gjorde 5 småhål med en nål och ljudet är perfekt.
Angående känsligheten på skärmen så märker jag ingen skillnad.
Varför ska man glömma invisible shield om den är lika bra och den dessutom har färdiga hål?
Postad 18 December 2009 - 16:26
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Vad ska man önska sig för skojiga tillbehör till världens bästa mobil i julklapp?
Kom med förslag (själv funderar jag på en bra FM-radio även om sändaren bara sänder en meter).
Finns det några bra lurar, bluetooth etc?
Postad 18 December 2009 - 16:37
Urindanger
-
Urindanger
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
hejhej, jag kan säga att är någon sugen på att köpa min N900 använd i 2 timmar. Så finns den till salu för 5800 KR vid snabb affär, jag fattar mig inte på den utan jag köpte den bara i brist på annat. Skicka pm eller svar här
Postad 18 December 2009 - 16:53
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Varför ska man glömma invisible shield om den är lika bra och den dessutom har färdiga hål?
för att denna kostar 70 kr med frakt, invisible shield kostar väl runt 300?
Postad 18 December 2009 - 16:58
Unregistered6144aa51
-
Unregistered6144aa51
-
Användare
-
-
242 inlägg
Oj vad det så stor skillnad.. Jag betalade iof bara 16$ för min med frakt men det är ju inte ordinarie pris.
Postad 18 December 2009 - 19:36
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Oj vad det så stor skillnad.. Jag betalade iof bara 16$ för min med frakt men det är ju inte ordinarie pris.
Senast jag kollade låg väl ändå Invisible Shield på ca 200 kronor. Dyrare, javisst men inte 4 ggr så dyrt.
Postad 18 December 2009 - 19:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
De verkar inte vara så sugna på att sänka priset speciellt mycket, antagligen för att den redan är hyfsat subventionerad. Jag lyckades bli av med de 495:- de vill ha kontant på ett 3Pott 399 bundet 18 mån. Men om man vill ha något annat abb. finns det säkert möjlighet att få ner priset mer.
Ok...Tänkte att det borde va störst chans att kunna få lite trogen kund pris om man tar 3total.. Funderar också på ett pott 499 kronors men ja tror ja går back på det.. 499kr minus sms paket å mellan data abb så är de bara kvar 311 spänn att ringa för... Senaste räkningen hade ja ringt 400 minuter
Postad 18 December 2009 - 21:55
Selme
-
Selme
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Var på Media Markt idag och det verkar som att dom får in N900 på måndag.....
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|