Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 January 2011 - 20:42

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
++1 ;)

Postad 24 January 2011 - 20:47

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Hallå gubbar, skall vi hålla lite nivå på sandlådan ett tag nu då ;) :blush:

Redigerat av Evil Homer, 24 January 2011 - 20:48.

Postad 24 January 2011 - 20:50

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hallå gubbar, skall vi hålla lite nivå på sandlådan ett tag nu då ;) :)

Jo, inte förstöra varandras sandslott och sådant trams :blush:

Postad 24 January 2011 - 20:56

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Fan vad jag har ångest om vad jag ska skaffa för nya grejer! :blush:
Ett par pI60 hade inte suttit fel och sen ett XPA-2 till att driva dem. Men det kostar ju där efter också :/ Men sen samtidigt vill man skaffa sig ett par högtalare som är riktig framtidssäkra så man inte kommer behöva uppgradera den på jättelänge utan istället uppgradera till hemmabio när det finns plats ;)

Postad 24 January 2011 - 21:04

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Fan vad jag har ångest om vad jag ska skaffa för nya grejer! :blush:
Ett par pI60 hade inte suttit fel och sen ett XPA-2 till att driva dem. Men det kostar ju där efter också :/ Men sen samtidigt vill man skaffa sig ett par högtalare som är riktig framtidssäkra så man inte kommer behöva uppgradera den på jättelänge utan istället uppgradera till hemmabio när det finns plats ;)

Emotiva är ju nästintill gratis prylar om man jämför med mycket annan hifi, pi60 finns allt som oftast på annons tycker jag, bara att hålla gluggarna öppna och vara snabb på att klippa när dom dyker upp.

Postad 24 January 2011 - 21:07

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Emotiva är ju nästintill gratis prylar om man jämför med mycket annan hifi, pi60 finns allt som oftast på annons tycker jag, bara att hålla gluggarna öppna och vara snabb på att klippa när dom dyker upp.

+1 ;)

Postad 24 January 2011 - 21:09

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Niklas F: Någon nu go musik att tipas om? Du vet inge trams rock utan lite hardcore!

Jag tycker att du borde kolla på i6 alt iP, med SLS10 moduler eller pP-2.

Eller om du vill ha större grejjer i14. Hur högt lirar du samt vilken musik lyssnar du på? Vad har du för prylar nu?

Redigerat av Timpolanen, 24 January 2011 - 21:10.

Postad 24 January 2011 - 21:28

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Niklas F: Någon nu go musik att tipas om? Du vet inge trams rock utan lite hardcore!

Jag tycker att du borde kolla på i6 alt iP, med SLS10 moduler eller pP-2.

Eller om du vill ha större grejjer i14. Hur högt lirar du samt vilken musik lyssnar du på? Vad har du för prylar nu?

Jag gillar att spela högt då jag håller på att tävla med billjud. Visst det är helt annat tryck (men min nya setup så ska jag klara av 150db). Så jag vill ju kunna uppnå liknande tryck i hemmastereo, men jag vet att man kommer ju inte upp i samma dB. Men man kan ju "känna" ungefär samma känsla med hemmastereo om man har rejäla grejer.
Det är därför jag är inne på pI60 för de lär kunna leverera hyfsat med bas. Lyssnar mycket på hardstyle, så det är mycket bas här hemma då man är en basnarkoman :)
Sen är det väl tänkt att bygga egna subbar och driva dem med ett steg. För att sen när man skaffat större bostad bygga ut systemet till hemmabio. Har verken plats eller användning av det nu då 80% tiden är det musik, 15% tv och 5% film.

EDIT: Min nuvarande setup är inte mycket att hänga i granen, men jag fick den billigt :blush: Jag har ett par Dynavoice dynamite 10 och en Qln sub 12". Så har ju rätt mycket konarea. Det är därför jag är rädd att "byta ner mig" i konarea till ino. För desto mer konarea=flytta mer luft=högre ljudtryck. Visst det är inte hela sanningen, men det är därför jag är skeptisk till hur små element kan ge gott om basresurser. Som sagt, jag är van vid mina tryck i bilen så vill ju kunna "känna" samma känsla i rummet. Sen vill jag det ska låta riktigt bra och rent.
Golvarna driver jag med HK 3490, är väl tänkt att jag ska skaffa mig ett XPA-2 för att driva golvarna sen ;)

Redigerat av Svenn3SaataN, 24 January 2011 - 21:35.

Postad 24 January 2011 - 21:34

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Okej men varför inte satsa på i14 med moduler på en gång? Vet inte hur du bor dock men i14 är ju smidiga, och billigare än pi60!

Aaah hardsyle de e gött! Blir mycket utav det är med! Jag kan med minna 4st SLS10 lirar så att det kittlas i håret ;)

Postad 24 January 2011 - 21:38

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Amon Amarth, Caliban, eller kanske Cavalera Conspiracy.
Jag har snöat lite det senaste så behöver själv nya musiktips när det kommer till gubbar som kan Growla på ett skönt sätt, blir lätt så förbannat mesigt om fel gubbe gör det.

Bara för det så slängde jag på en "ny" platta med Amon Amarth nu, har nästan bara spelat en ifrån dom innan.
Förbaskat sköna pukor i Versus The World...

Redigerat av Evil Homer, 24 January 2011 - 21:45.

Postad 24 January 2011 - 21:43

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Jag har snöat lite det senaste så behöver själv nya musiktips när det kommer till gubbar som kan Growla på ett skönt sätt, blir lätt så förbannat mesigt om fel gubbe gör det.

Amon Amarth...Me like ;)
Coola live med...

Postad 24 January 2011 - 21:44

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Om du har missat At the gates-Slaughter of the soul så ta en lyssning på den
/Mats

Postad 24 January 2011 - 21:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
http://open.spotify....0JgLr7LXYCoVLWd

Den brukar spelas hemma hos mig. Då utan sub, bara mina 4" full-range och det låter faktiskt för###### bra ;)

Postad 24 January 2011 - 21:50

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Jag gillar att spela högt då jag håller på att tävla med billjud. Visst det är helt annat tryck (men min nya setup så ska jag klara av 150db). Så jag vill ju kunna uppnå liknande tryck i hemmastereo, men jag vet att man kommer ju inte upp i samma dB. Men man kan ju "känna" ungefär samma känsla med hemmastereo om man har rejäla grejer.
Det är därför jag är inne på pI60 för de lär kunna leverera hyfsat med bas. Lyssnar mycket på hardstyle, så det är mycket bas här hemma då man är en basnarkoman :D
Sen är det väl tänkt att bygga egna subbar och driva dem med ett steg. För att sen när man skaffat större bostad bygga ut systemet till hemmabio. Har verken plats eller användning av det nu då 80% tiden är det musik, 15% tv och 5% film.

EDIT: Min nuvarande setup är inte mycket att hänga i granen, men jag fick den billigt :) Jag har ett par Dynavoice dynamite 10 och en Qln sub 12". Så har ju rätt mycket konarea. Det är därför jag är rädd att "byta ner mig" i konarea till ino. För desto mer konarea=flytta mer luft=högre ljudtryck. Visst det är inte hela sanningen, men det är därför jag är skeptisk till hur små element kan ge gott om basresurser. Som sagt, jag är van vid mina tryck i bilen så vill ju kunna "känna" samma känsla i rummet. Sen vill jag det ska låta riktigt bra och rent.
Golvarna driver jag med HK 3490, är väl tänkt att jag ska skaffa mig ett XPA-2 för att driva golvarna sen ;)

Okej förvänta dig inte för mycket, ett litet rum är lätt x10 bilens volym. Men kör du i6 + 4st SLS10 så har du rätt mycket konarea.

Bara för det så slängde jag på en "ny" platta med Amon Amarth nu, har nästan bara spelat en ifrån dom innan.
Förbaskat sköna pukor i Versus The World...

Tackar! Caliban ska lyssas mer på!

Den brukar spelas hemma hos mig. Då utan sub, bara mina 4" full-range och det låter faktiskt för###### bra :blush:

Trevlig lista! En del goa låtar.

Postad 24 January 2011 - 22:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Amon Amarth...Me like :)
Coola live med...

Här gömmer det sig metalheads på metalheads?!

Om du har missat At the gates-Slaughter of the soul så ta en lyssning på den
/Mats

Blinded by fear skall spelas högre än vad någon anläggning tål!

Den brukar spelas hemma hos mig. Då utan sub, bara mina 4" full-range och det låter faktiskt för###### bra :blush:

Aaaaaahaaa en spöttify playlist:P

Printa ut vad det är för låt/låtar här i tråden så underlättar det för en sådan som mig ;)

Postad 24 January 2011 - 22:06

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
dubbelpost

Redigerat av Evil Homer, 24 January 2011 - 22:08.

Postad 24 January 2011 - 22:07

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Okej men varför inte satsa på i14 med moduler på en gång? Vet inte hur du bor dock men i14 är ju smidiga, och billigare än pi60!

Aaah hardsyle de e gött! Blir mycket utav det är med! Jag kan med minna 4st SLS10 lirar så att det kittlas i håret :)

klart man gillar hardstyle! Det är ju gott om go bas i det ;) Kicken är riktigt skön i hardstyle, mums! :blush:

Postad 24 January 2011 - 22:12

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Printa ut vad det är för låt/låtar här i tråden så underlättar det för en sådan som mig ;)

Är du en sådan som saknar spotify eller?

Det är 90 låtar så svårt att skriva ut alla ;(

Postad 24 January 2011 - 22:30

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Blinded by fear skall spelas högre än vad någon anläggning tål!

Dimmu Borgir på max är inte heller helt fel. :blush:

Postad 24 January 2011 - 22:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Dimmu Borgir på max är inte heller helt fel. ;)

Dimmu är just en av dom som blir jättefel, han låter som en gris :D

Men alla kan ju inte ha lika bra musiksmak som jag har iofs :blush:

Är du en sådan som saknar spotify eller?

Det är 90 låtar så svårt att skriva ut alla ;(

Finns väl redan webradio? :)

Nja det där är inget för mig...

Redigerat av Evil Homer, 24 January 2011 - 22:36.

Postad 24 January 2011 - 22:45

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Innehåller:
Killswitch Engage
At The Gates
Five Finger Death Punch
Children of Bodom
Blood has been shed
Sick of it all
Trivium
Coal Chamber
Taking Dawn
Mutiny Within
Spineshank

Postad 24 January 2011 - 22:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Vad i hela är detta för skapelser ifrån B&W??!! ;) aldrig sett dessa innan.
Ligger ute på annons just nu....

Postad bild

Postad 24 January 2011 - 22:49

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Vad i hela är detta för skapelser ifrån B&W??!! ;) aldrig sett dessa innan.
Ligger ute på annons just nu....

Postad bild

Kina-kopia?

Postad 24 January 2011 - 22:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Dimmu är just en av dom som blir jättefel, han låter som en gris :blush:

Men alla kan ju inte ha lika bra musiksmak som jag har iofs ;)

HA HA HA HA !!!
Skojade bara.
Har hört dom live en gång....i tre minuter...

VILKEN SKIT !!! :)

Postad 24 January 2011 - 22:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Kina-kopia?

Som det står B&W på...?
Tror inte det skulle gå så bra... ;)

Postad 24 January 2011 - 22:54

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Kina-kopia?

B&W Signature Diamond, prislapp på 164.780:- enligt annonsören.

Postad 25 January 2011 - 00:15

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

B&W Signature Diamond, prislapp på 164.780:- enligt annonsören.

Stämmer väl rätt bra det..
En av de lite mer exlusiva två vägarna på marknaden..
Tror diskanthuset är i natursten, själva diskanten har väl ett "diamant" membran..??
Dom testade skapelsen i HIfi & Musik för når år sedan...

Postad 25 January 2011 - 00:46

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Kanske lite Dark Tranquillity eller The Crown skulle passa. Speciellt The Crown skivorna "Deathrace king" och "Doomsday King" är jävligt fräcka. Annars är vissa Lamb of God skivor helt underbara.

Postad 25 January 2011 - 08:30

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Jag dolde några inlägg som handlade om ja...sdx och hans avatar. Hoppas ni tycker det var ok.

Redigerat av BrittBastard, 25 January 2011 - 08:31.

Postad 25 January 2011 - 09:15

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Baker, tror du missade min fråga? ;)

Funderar på att skaffa mig en Radio Shack så man kan mäta hur högt man spelar och slipper gissa :blush: Är den det bästa man kan köpa för dom pengarna?

Postad 25 January 2011 - 09:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Kanske lite Dark Tranquillity eller The Crown skulle passa. Speciellt The Crown skivorna "Deathrace king" och "Doomsday King" är jävligt fräcka. Annars är vissa Lamb of God skivor helt underbara.

Dark Tranquillity och Lamb Of God är riktigt riktigt bra, försöker lyssna lite på The Crown nu men det är lite för trashigt och jag saknar lite av melodislingorna som DT och LOG har.
Lite som tidiga Metallica fast utan dom där goa slingorna dom hade, och lite hårdare kanske dom är föresten :blush:

Tyvärr är LOG ofta tunna i inspelningarna, dom hade vunnit så jäkla mycket på att feta till det lite!

Baker, tror du missade min fråga? ;)

Funderar på att skaffa mig en Radio Shack så man kan mäta hur högt man spelar och slipper gissa :) Är den det bästa man kan köpa för dom pengarna?

Visst kan det vara skoj att få "svart på vitt" hur högt man kan lira utan att det börjar balla ur, men det jag främst använder min RadioShack till är att justera in nivåerna på anläggningen.

Bagaren har väl ändå ingen RadioShack heller för den delen?

Redigerat av Evil Homer, 25 January 2011 - 09:59.

Postad 25 January 2011 - 10:00

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Ja tanken var även att pröva ställa in allt manuellt också, men visst är det den digitala 33-2055 som är "the shit"?

Jaha? Jag trodde att han hade en, men då kan jag ju fråga dig istället? ;)

Redigerat av -Palle-, 25 January 2011 - 10:01.

Postad 25 January 2011 - 10:06

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ja tanken var även att pröva ställa in allt manuellt också, men visst är det den digitala 33-2055 som är "the shit"?

Jaha? Jag trodde att han hade en, men då kan jag ju fråga dig istället? :)

han har väl någon kjelle variant som det inte finns justeringstabeller för :blush:

Och nopp, fel igen. Det är den analoga man skall ha om nu inte jag har fått allt om bakfoten ;)

Postad 25 January 2011 - 10:11

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Ok, hade för mig att Perra1 på Component föredrog den digitala framför den analoga av någon anledning som jag inte kommer ihåg.

Redigerat av -Palle-, 25 January 2011 - 10:11.

Postad 25 January 2011 - 11:16

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag har en analog från Kjelle, och en digital som heter Omnitronic eller nåt liknande.
Föredrar den digitala. Behövs ingen kompensationstabell till den.
Men den kostar ju några kronor mer också.

Den från Kjelle duger nog till dom flesta. ;)

Postad 25 January 2011 - 11:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Jag har en analog från Kjelle, och en digital som heter Omnitronic eller nåt liknande.
Föredrar den digitala. Behövs ingen kompensationstabell till den.
Men den kostar ju några kronor mer också.

Den från Kjelle duger nog till dom flesta. ;)

Hur vet du att det inte behövs det, eller har du sett mätningar på denna och sett att den mäter helt spikrakt menar du ? :blush:

Misstänker att dom flesta micar behöver någon sorts kompensation om vi nu inte pratar riktigt fina saker.

Postad 25 January 2011 - 11:37

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Hur vet du att det inte behövs det, eller har du sett mätningar på denna och sett att den mäter helt spikrakt menar du ? ;)

Nä, det har du ju rätt i MKarlsson... :blush: :)

Postad 25 January 2011 - 11:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Nä, det har du ju rätt i MKarlsson... ;) :)

Men din tomte :blush:

Mätningarna du gör säger dig ju inte ett skit om du inte vet att micen du mäter med visar rätt det måste du ändå hålla med om?

Har du försten kollat vad mätaren klarar för max SPL? En liten tanke slog mig just seru :lol:

Kikade själv, 126db var svaret.
Du har säkert lekt med den utan att du någon gång bytt batterier så nu visar den lite mindre än sitt maxvärde. Säkerligen därför du aldrig kommer upp över dina 120db i rummet.

Skulle skratta som ******** om detta vore fallet :D

Redigerat av Evil Homer, 25 January 2011 - 11:58.

Postad 25 January 2011 - 13:59

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Ok, hade för mig att Perra1 på Component föredrog den digitala framför den analoga av någon anledning som jag inte kommer ihåg.

Tror det kan vara för att man kan ställa in den digitala så den "sparar" högsta peaken. Det kan man inte med den analoga.

Postad 25 January 2011 - 15:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Ni som har dB-mätare. Testa att skrika/ta en ton så högt ni kan med mätaren på 1m håll. Ni kommer att bli förvånade över hur högt det mäter...

Angående dB-mätare så hade mafix en dB-mätare i sin mobil (jag tror att det var en ajfån) som han använde när vi kollade lite på landstigningen i Saving Ryans Privates. Den mätte faktiskt snarlikt min analoga från Kjell. Det kanske kan vara ett alternativ för er med moderna mobiler... Själv har jag en gammal och kass mobil för jag gillar inte att prata i telefon.

Postad 25 January 2011 - 15:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jahopp..
Då ska vi se om man kan hitta på något kul då... ;)

Bifogad fil(er)

Redigerat av Bakerman, 25 January 2011 - 15:56.

Postad 25 January 2011 - 16:10

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Angående dB-mätare så hade mafix en dB-mätare i sin mobil (jag tror att det var en ajfån) som han använde när vi kollade lite på landstigningen i Saving Ryans Privates. Den mätte faktiskt snarlikt min analoga från Kjell. Det kanske kan vara ett alternativ för er med moderna mobiler... Själv har jag en gammal och kass mobil för jag gillar inte att prata i telefon.

Kan det ha vart denna?

Bifogad fil  bildCALP6ZR8.jpg   18.81K   0 Antal nerladdningar

Eller hade han tagit hem en annan än orginalet kanske?

Jahopp..
Då ska vi se om man kan hitta på något kul då... :P

Var det taskigt med pulver i batterierna iom att du inte svarade på frågan ;)

Postad 25 January 2011 - 17:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Nä han hade digitala siffror.

Jahopp..
Då ska vi se om man kan hitta på något kul då... ;)

Fläktmoddningsdags kanske? EP2500 låter rejält med orginalfläkten. Se till att stänga av alla högpassfilter och skit i omställarna på baksidan...

Postad 25 January 2011 - 17:25

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0

Kan det ha vart denna?

Bifogad fil  bildCALP6ZR8.jpg   18.81K   0 Antal nerladdningar

Eller hade han tagit hem en annan än orginalet kanske?

Var det taskigt med pulver i batterierna iom att du inte svarade på frågan ;)

Får man fråga vad namnet på din app är? ;)

Edit: Hittade efter lite letande :P Den heter Decibel i appstore om någon annan undrar :P

Redigerat av Unregistered9d9405bb, 25 January 2011 - 17:34.

Postad 25 January 2011 - 17:34

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Får man fråga vad namnet på din app är? ;)

Kort och gott "Decibel" :P

Postad 25 January 2011 - 18:04

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Nä han hade digitala siffror.

Fläktmoddningsdags kanske? EP2500 låter rejält med orginalfläkten. Se till att stänga av alla högpassfilter och skit i omställarna på baksidan...

Jag har ju redan två, och dom har jag moddat. ;)

Var det taskigt med pulver i batterierna iom att du inte svarade på frågan :P

Jag har batteriindikator i min digitala. :P

Postad 25 January 2011 - 18:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Angående den digitala mätaren så hoppas jag att Niklas har rätt att även den ska ha en kompensationstabell, eftersom jag spelade 125 db @ 16hz häromdagen. ;)

Postad 25 January 2011 - 19:55

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Angående den digitala mätaren så hoppas jag att Niklas har rätt att även den ska ha en kompensationstabell, eftersom jag spelade 125 db @ 16hz häromdagen. :P

Jag hittade någon tabell som säger att mätaren lägger på ca 17,5db @15Hz så vet inte hur mycket du skall dra av.

;)

Postad 25 January 2011 - 21:14

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Vad ska du med dessa stegen till? Du har väl så det räcker? :P Vad är det för basar du har hämtat? ;)

Postad 25 January 2011 - 21:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag hittade någon tabell som säger att mätaren lägger på ca 17,5db @15Hz så vet inte hur mycket du skall dra av.

Om det skulle stå att den lade på 17,5 db, så skulle jag väl dra av 17,5 db...?
Einstein...

:P

Vad ska du med dessa stegen till? Du har väl så det räcker? ;) Vad är det för basar du har hämtat? ;)

Det är ju alltid kul med effekt...? :lol:
Det är tolvtummare.
Eftersom det är fel på mej, som tycker att det är skillnad på film och musikbas, så tänkte jag att jag skulle testa en variant med fyra tolvor som jag kunde köra igång enbart till musik-dvd. :P
Sen använda rören till bara film.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.