Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 December 2013 - 06:05

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Läste tidigare i tråden att man kunna byta region och köpa spel från USA Jag har just nu inställt på UK som jag då valde när jag startade xbox one första gången.
Nu har jag köpt redan AC och Killer Instinct då från UK online. Vart ändrar jag till USA region? Och kan jag fortfarande spela AC och killer instinct om jag byter region?

Tack på förhand

Postad 27 December 2013 - 07:51

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Läste tidigare i tråden att man kunna byta region och köpa spel från USA Jag har just nu inställt på UK som jag då valde när jag startade xbox one första gången.
Nu har jag köpt redan AC och Killer Instinct då från UK online. Vart ändrar jag till USA region? Och kan jag fortfarande spela AC och killer instinct om jag byter region?

Tack på förhand

Gå.in på settings, system, location/language och ändra till USA.
Kom ihåg även att lägga till en amerikansk adress under Billing Info. Ta en californsk :)
Boxen kommer starta om ef ändringar, sen är det bara att köra.
Tidigare köp kommer funka som innan :)

Lycka till :)

Postad 27 December 2013 - 08:37

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Gå.in på settings, system, location/language och ändra till USA.
Kom ihåg även att lägga till en amerikansk adress under Billing Info. Ta en californsk :)
Boxen kommer starta om ef ändringar, sen är det bara att köra.
Tidigare köp kommer funka som innan :)

Lycka till :)

Tack. Hittade precis vart jag ändra region innan jag läste ditt inlägg.

Har hört att folk har blivit banned på grund av att byta region och köpa spel, någon som har någon info om detta?

När jag har bytt till USA region och lagt till en USA billing adress och sedan byter tillbaka till UK behöver jag då lägga in en ny UK adress eller kommer xbox one ihåg min gamla UK adress sen tidigare?

Om spelen är billigare varför skall jag ens köra på UK region? Är det inte bättre om jag kör USA region fullt ut istället för att byta tillbaka till UK?

Sedan läste jag om att man kan bara byta region 1 gång vart 3:e månad.

Redigerat av chromorifhia, 27 December 2013 - 09:35.

Postad 27 December 2013 - 10:46

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Ja spelen är ju regionsfria så ska inte påverka något, köpte premium igår till mitt, har ju skiva, men ska ju vara sak samma, 334.62kr gick det på. Helt ok pris :-)

Betalade samma idag för mitt. haha.

Frun ska ut med vänner imorgonkväll, så imorgon kväll kommer jag köra en massa timmar på BF :)

Postad 27 December 2013 - 10:58

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Har helt missat att folk blivit bannade, men hålla på och byta känns ju krångligt. är ju inga direkta fördelar med att köra UK, vet inte om det påverkar matchmaking i spel ens.'

Vi måste ju välja något land, kan väl inte finnas något som säger att vi måste välja det närmaste/dyraste? men kan nog förstå om folk ändrar och köper sen går tillbaka att det ser illa ut.

Redigerat av SKIBBE, 27 December 2013 - 10:59.

Postad 27 December 2013 - 11:08

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Har helt missat att folk blivit bannade, men hålla på och byta känns ju krångligt. är ju inga direkta fördelar med att köra UK, vet inte om det påverkar matchmaking i spel ens.'

Vi måste ju välja något land, kan väl inte finnas något som säger att vi måste välja det närmaste/dyraste? men kan nog förstå om folk ändrar och köper sen går tillbaka att det ser illa ut.

Ja då är det antagligen lika bra att stanna på USA region antar jag ?

Postad 27 December 2013 - 11:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Ja då är det antagligen lika bra att stanna på USA region antar jag ?

De som du vet/läst som som blivit bannade, har det varit en begränsad tid, eller är hela xboxen bannad som man fick när man höll på och brände spel till 360in?

Postad 27 December 2013 - 11:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Vad är det för nytta med Premium mer än att man får DLC lite billigare och fortare?

Dessutom; fick China Rising med spelet, men banorna dyker aldrig upp i map-rotations? Så om DLC inte används, kan man väl klara sig bra utan det? :)

Edit: Ooops. Trodde detta var BF4 tråden. :)

Redigerat av Unregistered6810b893, 27 December 2013 - 11:27.

Postad 27 December 2013 - 11:38

Unregistered2cb18b7b
  • Unregistered2cb18b7b
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 1
Premium går före i väntköerna till banorna. Sen ingår en del battlepacks så man behöver inte spela för att låsa upp extragrejer till vapen mm.
Jag använder mig av Battlelog appen för att ansluta mig till de banor som jag vill spela. Hur smidigt som helst, bara att välja vilka maps som är roligast o trycka på anslut. Second Assault banorna från Bfd3 spelas mest! :-)

Postad 27 December 2013 - 11:59

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

De som du vet/läst som som blivit bannade, har det varit en begränsad tid, eller är hela xboxen bannad som man fick när man höll på och brände spel till 360in?

Har svårt att tro att man blir bannad för man ändrar regionen. Ska man aldrig kunna flytta eller ha en längre semester.
Beror väl lite på hur snyggt man gör ändringen.
Ändrar man bara zip coden o stad. O låter den svenska adressen stå kvar. Ja då kan det ju vara iögonfallande.

Jag tog faktiskt adressen till Staples Center o deras telefonnummer i LA.

Men håller man på o ändrar stup i kvarten, ja då vet jag inte hur dom resonerar.

Men o andra sidan så lurar vi ju inte MS. Utan vi lurar ju för närvarande ingen alls. Det är skillnad om boxen skulle vara släppt i Sverige o allt funkar. Ja, då skulle vi ha lurat svenska staten på moms.

Nä, jag tror att det är lugnt. Skulle vara långsökt att bli bannad, vi har ju trots allt betalat fullpris på en tjänst. Skulle väl vara skillnad om man betalat med ett kort som är riggat utan täckning o ändå få igenom ett köp.
Du har ju trots allt betalat med ditt eget kort.
O du skulle ju lika gärna kunna ha betalat o laddat ner spel när du varit på semester.

Näääääää, vi är lugna ;)

Postad 27 December 2013 - 12:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Jo så har jag resonerat för mig själv också, där av min nyfikna fråga om vad för straff dessa personer kan ha fått. Som sagt, vi lurar ju ingen som det är nu, och jag vet inte om vi gör det när väl det lanseras i Sverige heller, då vi betalar moms i USA (men i vårat fall så är det momsfritt i CA) :P dock så uppger vi en falsk adress och vi bor inte där vi säger att vi bor, skulle vara det? (men hade vi inte gjort det så hade vi inte kunnat spendera pengar alls i deras tjänst, så det måste ju vara win-win för MS ändå?)

Jag har nån Blomster Affär's adress och telefonnummer :P

Postad 27 December 2013 - 14:01

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Ingen aning om det var under en tidsperiod. Läste bara om att personer har blivit bannad, dock var detta i flashback forumet så man skall ej tro allt som sägs där =)

Postad 27 December 2013 - 16:40

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jo så har jag resonerat för mig själv också, där av min nyfikna fråga om vad för straff dessa personer kan ha fått. Som sagt, vi lurar ju ingen som det är nu, och jag vet inte om vi gör det när väl det lanseras i Sverige heller, då vi betalar moms i USA (men i vårat fall så är det momsfritt i CA) :P dock så uppger vi en falsk adress och vi bor inte där vi säger att vi bor, skulle vara det? (men hade vi inte gjort det så hade vi inte kunnat spendera pengar alls i deras tjänst, så det måste ju vara win-win för MS ändå?)

Jag har nån Blomster Affär's adress och telefonnummer :P

Bör jag ändra något här inne: https://live.xbox.com för att få Kalifornien att fungera?

Postad 27 December 2013 - 16:55

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Bör jag ändra något här inne: https://live.xbox.com för att få Kalifornien att fungera?

Det viktiga är Billing adress (att den är från rätt land/stat) den fyllde jag i när jag ändrade från UK till US i xboxen.

Har ändrat till US-region på www.xbox.com också, men vet inte ärligt om man måste det. Jag tänkte väl att det var lika bra att det stog lika överallt, men vill dom så ser dom ju att mitt ip kommer från Sverige.

https://commerce.mic....com/PaymentHub <-- vad står det på ditt US konto där? får dubbla dragningar (iaf texter där, men det drar ej dubbelt på kontot) gäller mitt SE konto med när jag köpte xboxen. dock inte på UK kontot... skumt och störande :P

Postad 27 December 2013 - 17:08

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Det viktiga är Billing adress (att den är från rätt land/stat) den fyllde jag i när jag ändrade från UK till US i xboxen.

Har ändrat till US-region på www.xbox.com också, men vet inte ärligt om man måste det. Jag tänkte väl att det var lika bra att det stog lika överallt, men vill dom så ser dom ju att mitt ip kommer från Sverige.

https://commerce.mic....com/PaymentHub <-- vad står det på ditt US konto där? får dubbla dragningar (iaf texter där, men det drar ej dubbelt på kontot) gäller mitt SE konto med när jag köpte xboxen. dock inte på UK kontot... skumt och störande :P

Är väl bäst att ändra det efter UPS varit här och lämnat av boxen. Vilket är störande för den var här i Jönköping klockan 10:00 i morse men det körde inte ut den, hmmm...

Postad 27 December 2013 - 17:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Hämta den hos UPS om du har möjlighet? Men ring först och kolla.

Postad 27 December 2013 - 20:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Märkte i veckan när jag skulle använda youtube-appen att ljudet är ur sync, iaf så fort jag spolar. någon annan som märkt detta?

Postad 27 December 2013 - 20:13

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Hepp kunde inte hålla mig längre så blev en beställning från MS store IT samt en del spel å tillbehör från amazon. Förhoppningsvis så har jag allt innan fredag nästa vecka :)

Postad 27 December 2013 - 21:51

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Hepp kunde inte hålla mig längre så blev en beställning från MS store IT samt en del spel å tillbehör från amazon. Förhoppningsvis så har jag allt innan fredag nästa vecka :)

GILLA!!!

Postad 27 December 2013 - 21:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Bra skit! känns som att det är lättare att importera en One än att köpa en ps4 i affären här i Sverige? :P

Postad 27 December 2013 - 22:26

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Min hade kommit idag om bara UPS hade klarat knappra fram mitt namn på porten, idioter!

Postad 27 December 2013 - 23:04

Lt Worf
  • Lt Worf
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 1

Bra skit! känns som att det är lättare att importera en One än att köpa en ps4 i affären här i Sverige? :P

Det är/var mycket enklare att importera en X1 än att få tag i en PS4, får iof hem en PS4 vilken dag som helst, men har haft en X1 i ett par veckor nu och är grymt nöjd med den. Grejen är den att jag denna vända var mer hypad över PS4 än X1. Men då jag bestämde mig sent och inte hade tid att köa för att få en PS4 så la jag en sen beställning. Men som den prylbög jag är så kunde jag inte hålla mig utan beställde en X1 bundle med COD ghost från franska microsoft store och fick hem den på mindre än en vecka å jag har spelat mer än jag gjort senaste året, spelar inte online då jag känner mig för osäker på det även om det skulle va kul om någon/några skulle ha tid men en nybörjare, klarade ut COD på två kvällar å det är riktigt bra för att vara jag ;-)

Nu spelar jag Dead Rising 3, BF4 och Forza 5...

Som sagt är skitnöjd med min X1 och rekommenderar alla som funderar på att importera att göra det, det är inte svårt och om det nu dröjer så länge som det sägs innan den skall släppas i sverige, tveka inte... köp!

Jag har köpt mina spel från http://www.amazon.co.uk/ (Dead Rising 3) samt från http://codesnstuff.se/ (Forza 5 Day One Editoion, 469:-) köpte BF4 på mediamarkt eftersom jag ville ha ett spel til snabbt och var i krokarna och dom hade X1 spel i hyllan... ;-)

Men som sagt, det är enklare att få tag i en konsoll som inte är släppt i sverige än en som är det.... Kan även nämna att min PS4 kommer från http://www.amazon.co.uk/ ;-)

Redigerat av Lt Worf, 27 December 2013 - 23:07.

Postad 27 December 2013 - 23:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Ja det är nästan lite ironiskt, fast de flesta importerar ju inte. Har haft min One ett tag nu också. Men har inte blivit så mycket spelande på nån av mina konsoler. Men det går i vågor hos mig :)

Btw har bara lirat nån timme i DR3 men lallade runt i världen och köttade för skoj skull och letade collectables sen bara "time out" och allt jag hade hamstrat och alla zombies jag dödad irad 300 bara försvann och fick ta en 40min gammal save... DET FANNS INGEN TIMER NÅNSTANS ELLER NÅN INFO ATT DET VAR TID PÅ UPPDRAGET arghhh, har inte spelat sen dess :P (nu kan det ju stått nånstans, men det var då fan ingen räknare synlig på skärmen nånstans....)

Postad 27 December 2013 - 23:29

Lt Worf
  • Lt Worf
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Btw har bara lirat nån timme i DR3 men lallade runt i världen och köttade för skoj skull och letade collectables sen bara "time out" och allt jag hade hamstrat och alla zombies jag dödad irad 300 bara försvann och fick ta en 40min gammal save... DET FANNS INGEN TIMER NÅNSTANS ELLER NÅN INFO ATT DET VAR TID PÅ UPPDRAGET arghhh, har inte spelat sen dess :P (nu kan det ju stått nånstans, men det var då fan ingen räknare synlig på skärmen nånstans....)

Finns lite saves här och där, mest på toaletter!?!?!? :-)
Man kan även spara i menyn om du trycker på gamla start-knappen...

Jag och grabben spelade i helgen, varannan gubbe, så jag startade om från dag ett och jag fick behålla alla framsteg jag/vi gjort så det vart mycket enklare/roligare :-)

Ge det lite tid så växer det å jag har inte spelat något av de 2 tidigare,...

Postad 27 December 2013 - 23:35

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Har spelat det första, men det var svårt som attans vad jag minns. jo det var rätt skoj de lilla jag spelade. enkel underhållning :)

Postad 28 December 2013 - 06:19

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Det är/var mycket enklare att importera en X1 än att få tag i en PS4, får iof hem en PS4 vilken dag som helst, men har haft en X1 i ett par veckor nu och är grymt nöjd med den. Grejen är den att jag denna vända var mer hypad över PS4 än X1. Men då jag bestämde mig sent och inte hade tid att köa för att få en PS4 så la jag en sen beställning. Men som den prylbög jag är så kunde jag inte hålla mig utan beställde en X1 bundle med COD ghost från franska microsoft store och fick hem den på mindre än en vecka å jag har spelat mer än jag gjort senaste året, spelar inte online då jag känner mig för osäker på det även om det skulle va kul om någon/några skulle ha tid men en nybörjare, klarade ut COD på två kvällar å det är riktigt bra för att vara jag ;-)

Nu spelar jag Dead Rising 3, BF4 och Forza 5...

Det är bara att haka på o lira :) Ghosts är inte så blodigt svårt, bara man tar det lite lugnt o inte springa runt som en yr höna.
Lära sig banorna är a och o. BESTÄMMA sig att man ska försöka hålla ett område är oxå bra.
Jag har alltid varit en snubbe som sprungit runt med SMG. Men i detta spel har jag fokuserat att köra med ett assault rifle o fokusera att hålla en liten del av kartan.

Men om du vill lira någon kväll så är det bara att haka på det :)
Dock så har jag glidit över till lite Bf4 just nu.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 28 December 2013 - 08:47.

Postad 28 December 2013 - 09:16

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Har det problemet att min konsol är inne på NAT strickt.
Har öppnat portarna i min telia Thomson TG784 router men fortfarande funkar det ej.

Har ni samma problem?

Postad 28 December 2013 - 10:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Kolla in denna.

Innehåller lite tips om hur man felsöker sin NAT inställning på Xbox One.

Hittade även denna:

NAT will not affect your ability to play multiplayer if the game you are playing is taking advantage of the Xbox Cloud. NAT will only affect peer-to-peer gaming.
The following Xbox One games are currently taking advantage of the Xbox Cloud for multiplayer hosting:

• Forza Motorsport 5

Tråkigt att det bara är ett spel som för tillfället tar till vara på cloud möjligheten... :(

Postad 28 December 2013 - 11:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Tråkigt att det bara är ett spel som för tillfället tar till vara på cloud möjligheten... :(

Det är väl inte många spel som använder alla dessa nya "servers" heller? som jag tolkade som att alla spel skulle nyttja och sänka latencyn drastiskt.

Postad 28 December 2013 - 12:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Det är väl inte många spel som använder alla dessa nya "servers" heller? som jag tolkade som att alla spel skulle nyttja och sänka latencyn drastiskt.

Det var ju det som utlovades, men det är bara Forza som gör det. Inte MS fel iofs, utan det är ju utvecklarna som valt att göra så.

Vilka first-party spel har vi som kräver servers? Det är väl bara Forza? Killer Instinct hade nog mått bra av det också med tanke på de skumma fel som uppstår i det spelet där matcherna går ur synk och kan sluta helt olika för båda spelarna.

Kolla in den här wtf videon:
http://youtu.be/PkMw3G18C4E

Postad 28 December 2013 - 12:47

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Jag lyckas ej spela några fifa 14 matcher online. Kan detta vara boven? Lyckas ni andra? Bf4 o forza kan jag spela online!

Postad 28 December 2013 - 12:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Jag lyckas ej spela några fifa 14 matcher online. Kan detta vara boven? Lyckas ni andra? Bf4 o forza kan jag spela online!

Forza kör cloud-servers så där kan man strunta i sina NAT inställningar. BF4 kör sina egna servrar och de borde också vara NAT agnostic (då de inte lär sitta bakom en NAT-vägg).
Fifa 14 antar jag kör Peer-2-Peer och kommer att ställa till det om inte den man kör mot också har en öppen NAT.

Kolla nätverksinställningarna och den länken jag gav. Borde leda dig rätt till en öppen NAT.

Postad 28 December 2013 - 13:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Alla spel skulle väl må bra av det, så det slipper ligga på en avändare att agera host som i t.ex COD, och har man då flera servers i sverige så får ju alla vettig ping mot den, än om jag är host och lirar med mina kompisar i samma stad som kommer få ap-bra ping mot mig men alla andra får lite sämre.

Postad 28 December 2013 - 14:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vilka first-party spel har vi som kräver servers? Det är väl bara Forza? Killer Instinct hade nog mått bra av det också med tanke på de skumma fel som uppstår i det spelet där matcherna går ur synk och kan sluta helt olika för båda spelarna.

Det jag läst om Killer Instinct är att det fått mycket beröm för hur problemfritt det är online för de flesta. Men det har inte dedikerade servers nej.

Postad 28 December 2013 - 15:48

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Tack Humming!
Fick ordning på det!

Panicmango som xbox live konto om nån vill adda

Postad 28 December 2013 - 22:16

SWarnberg
  • SWarnberg
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Nån som har info om var man kan hitta eller kan skicka Smartglass för Android? Orkar inte vänta på svenska lanseringen. Hyffsat löjligt att blockera den på play.

Postad 28 December 2013 - 22:19

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Nån som har info om var man kan hitta eller kan skicka Smartglass för Android? Orkar inte vänta på svenska lanseringen. Hyffsat löjligt att blockera den på play.

Du har ett PM

Postad 28 December 2013 - 23:14

Andy1
  • Andy1
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Skulle behöva den länken också...Tack på för hand..

Postad 29 December 2013 - 01:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Skulle behöva den länken också...Tack på för hand..

Okidoke, du har ett PM :)

Postad 29 December 2013 - 10:30

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Alltså... Var hittar man Party menyn?

Jag har inte den på min homescreen, hittar inte den i Apps and Programs utan det var när jag först chansade med 'Xbox, go to Party' som den startade den 'appen'.

Otroligt frustrerande när man ska försöka slå på Party-chat.

Och detta som fungerade så enormt bra på 360. Det var ju den stora fördelen mot PS3ans kassa system.

Nu verkar det som Microsoft har tänkt sig att Party är bara till för matchmaking och vill man prata ska man använda Skype?

Postad 29 December 2013 - 11:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Alltså... Var hittar man Party menyn?

Jag har inte den på min homescreen, hittar inte den i Apps and Programs utan det var när jag först chansade med 'Xbox, go to Party' som den startade den 'appen'.

Otroligt frustrerande när man ska försöka slå på Party-chat.

Och detta som fungerade så enormt bra på 360. Det var ju den stora fördelen mot PS3ans kassa system.

Nu verkar det som Microsoft har tänkt sig att Party är bara till för matchmaking och vill man prata ska man använda Skype?

Jag har för mig Skype endast tillåter 3 personer samtidigt? så det kan ju inte vara fallet, ljudkvaliten är mycket högre på skype också, så den påverkar nog onlinespelandet mer.

Men du har rätt. men när du väl har party på homescreenen kan du ju pin:a den :)

Postad 29 December 2013 - 11:36

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
När jag spelar Fifa. Hör folk vad jag säger genom Kinecten? Kan jag stänga av andras jobbiga ljud på något enkelt sätt?

En fråga till: kör ju USA som region. Går det då att få 24 timmars klocka på något sätt?

Postad 29 December 2013 - 11:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

När jag spelar Fifa. Hör folk vad jag säger genom Kinecten? Kan jag stänga av andras jobbiga ljud på något enkelt sätt?

På första frågan svarar jag Settings->Audio (tror jag det är)->Uncheck 'Use Kinect for chat'.
På andra frågan svarar jag 'inte vad jag vet'. Mutar de flesta i BF när jag märker att de har något gräl på gång hemma.

Postad 29 December 2013 - 13:23

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att kolla på viaplay genom Xbox One innan den släpps i Sverige?

Har kört playstation i alla år men kinect får mig att bli sugen på Xbox. Mest för barnens skull. Sonys variant på geststyrning är ju bara löjlig som jag har fattat det, aldrig prövat dock..

Postad 29 December 2013 - 13:44

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Man kanske kan gå in via webbläsaren. Har ej prövat dock

Postad 29 December 2013 - 13:45

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att kolla på viaplay genom Xbox One innan den släpps i Sverige?

Har kört playstation i alla år men kinect får mig att bli sugen på Xbox. Mest för barnens skull. Sonys variant på geststyrning är ju bara löjlig som jag har fattat det, aldrig prövat dock..

Edit: googlade lite snabbt och såg nån som frågat Viaplay om det kommer nån app till Xbox One och dom hade inte just då nån information, men att dom hade som ambition att finnas på så många platformar som möjligt inkl One/ps4

Men en tumregel är väl att det inte kommer komma någon innan lanseringen i Sverige. och säkert inte direkt heller då det är en förhållandevis liten marknad i början? men det är bara min gissning. Det finns ju till 360 och många använder den, så lär ju komma till One också tillslut!

Redigerat av SKIBBE, 29 December 2013 - 14:43.

Postad 29 December 2013 - 14:57

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Är jäkligt nära en beställning nu från Tyska MS store det är väl inga konstigheter med att betala med kontokort drar dom pengarna när dom skickat boxen eller ????

Postad 29 December 2013 - 15:10

WeirdLama
  • WeirdLama
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon här som lirar ghosts eller bf4 =)?

Postad 29 December 2013 - 15:27

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Tack för svaren.
det var ju rackans synd. Viaplay är det som rullar varmast på ps3an just nu. Barnprogram, barnfilmer och framför allt sporten. Utan sporten hade man ju kunnat köra netflix.

I och med att xbone inte verkar släppas i sverige detta årtionde (smått överdrivet) och vi vill ha en ny konsol snart så kanske det får bli ps4 ändå... Tråkigt nog

Postad 29 December 2013 - 15:28

Unregisteredb9157b13
  • Unregisteredb9157b13
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag har haft stora problem med att få TV att funka. Visar några sekunder, sen fryser det.
Hittade ett förslag att man skulle starta om boxen. Tryck på AV/PÅ-knappen i åtminstone 8s och vänta 30s.

Voilá!

Det löste problemet för mig.
Tycker iofs att bilden blir rätt kass men har inte testat så mycket inställningar än.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.