[Dagens bild] Tema: Porträtt
Postad 07 June 2012 - 19:20
Postad 07 June 2012 - 20:41
Jo, det stämmer bra det Ronny, Puttes gamla tegelsten.
Häftig bild GroKK!
Postad 07 June 2012 - 20:56
Mycket fint, härlig bild. Patrics 200'a?
Frän bild Grokk, härligt djup, men lite på gränsen till att bli knepig i perspektivet.27 by _Downfall_, on Flickr
Tror det lätt blir så när man fotar neråt med kameran
Redigerat av Mikael_R, 07 June 2012 - 20:56.
Postad 07 June 2012 - 21:19
Snyggt.Bra där knob, härlig bakgrund!
27 by _Downfall_, on Flickr
Gillar den effekten. försökte mig på den själv igårkväll med tjejens kamera.Najs Niklas! Ja, jag tyckte det såg lite skumt ut (Brenizer method).
Men idg fick jag min kamera och var självklart tvungen att gå ut och testa direkt hade jag tänkt, men kommer hem från jobbet och möter en liten sjukling i dörren som skakar och börjar få frossa. så fick lägga mig i soffan 2 timmar med honom. men jag kom ut senare på kvällen här nu för nån timma sen och han testa lite. tyckte att fokuseringen dock blev betydligt bättre. håller på och lägga in bilderna i datorn nu för att hårdgranska dom.
men annars funderar jag starkt på nu att skicka in kameran och objektivet/objektiven till Tura som Que tipsade om. beror lite på vad det kostar att ställa in objektiven efter kameran. hoppas dock dom ändrar kameran nu efter den vart hos Lasses kameraservice, för skickar jag in rubbet och synkar objektiven med kameran så skickar vi in tjejens kamera till Lasse med och får den kollad med så borde alla objektiv fungera ihop med hennes också utan att skicka den till tura då objektiven blivit synkade efter kameran från lasses. är ni med. men jag ska kolla genom bildern nu ordentligt. och sedan testa mera i helgen. och ringa Tura imorrn för priser för nu är jag lite trött på att det inte fungerar sen jag köpte sigmat =(
Postad 08 June 2012 - 05:53
20120602_3131_0093_fornfoto.se-Edit-Edit - 1-160 sec at f - 5,6 ISO 200 - 50 mm.jpg 126.33K
10 Antal nerladdningar
Postad 08 June 2012 - 07:36
Fin Niklas :-)
Najs Niklas! Ja, jag tyckte det såg lite skumt ut (Brenizer method).
Häftig bild GroKK!
Frän bild Grokk, härligt djup, men lite på gränsen till att bli knepig i perspektivet.
Tror det lätt blir så när man fotar neråt med kameran
Tack hörniSnyggt.
på att göra en sådan här bild och tyckte resultatet blev bra. Hade behövt ett 29mm/f0.6 objektiv
annars
Bra bild Johan, proffsigt ljussatt!

19 by _Downfall_, on Flickr
Postad 08 June 2012 - 08:05
Ja med "skumt" så menade jag bara att det såg inte ut som du använt ett vanligt objektiv.
Gillar sista bilden. Grymt fin pose. Bra ljus!
Postad 08 June 2012 - 08:09
+1. Grymt bra!Riktigt bra Johan!
+1, Stiligt GroKK!Gillar sista bilden. Grymt fin pose. Bra ljus!

IMG_5464 by b.lok, on Flickr
Oj, ser nu att det hände någoting konstigt med ett blått parti precis bakom hans vänstra axel (fast axeln till höger i bild), lite hårt redigerat kanske.
Redigerat av knobloch, 08 June 2012 - 08:09.
Postad 08 June 2012 - 08:19
Hur som helst, riktigt grymt porträtt! Gillar skärpan ch tycker bakgrunden är riktigt intressant.
Postad 08 June 2012 - 08:54
Tack! Jo bakgrunden blev jag ganska nöjd med (förutom det där blåa då), den blev lite passande med hans något bekymrade min. Tycker att det känns lite ångestladdat, nästan.
Postad 08 June 2012 - 20:12

IMG_8768 by p.bergkvist, on Flickr
Postad 08 June 2012 - 21:13
Proffsigt!
Mycket bra fotat Grokk19 by _Downfall_, on Flickr
Mycket bra bild Knob
Oj vad kort djup! Men snyggtIMG_8768 by p.bergkvist, on Flickr
Postad 08 June 2012 - 21:14
Johan, GroKKen, Knob. mycket fina bilder allesammans,
Postad 09 June 2012 - 09:00
Ah nä det håller jag med om. Får lite sådär miniatyrvibbar av den bilden, men tycker det gjorde sig braTack Niklas!
Ja med "skumt" så menade jag bara att det såg inte ut som du använt ett vanligt objektiv.Ser riktigt fränt ut.
Gillar sista bilden. Grymt fin pose. Bra ljus!
Tack så mycket
Tack knob, riktigt bra porträtt där med nya objektivet!
Riktigt fina bilder grokken, och den senaste från dig björn e grym
Finfina Björn och niklas och Johan :-)
Mycket bra fotat Grokk
TackarJohan, GroKKen, Knob. mycket fina bilder allesammans,

25 by _Downfall_, on Flickr
Postad 09 June 2012 - 09:09
Postad 09 June 2012 - 09:30
Gillar din senaste mycket Grokken, tokskarpt där det ska vara. Underbara ögon har du fått fram!
Eller, ja, ni alla har tokskarpa bilder, vilket min inte är...
Fick croppa ganska ordentligt, ölburkar, händer och andra störande föremål var vid en sidan och under på bilden, sen satte inte jag skärpan heller.
Tekniskt usel bild, men gillade ändå känslan den gav när jag kollade på orginalet, så då får man göra om bilden till BW, dra upp klarhet, skärpa och lägga dit lite brus och vignettering, croppa bort massor och göra om den till 7x6 format.

P5190400.jpg by kjlif, on Flickr
Postad 09 June 2012 - 10:22
Som alltid som gillar jag din redigeringsstil
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 09 June 2012 - 10:23.
Postad 09 June 2012 - 10:43
Som vanligt hade jag glömt bort cpu

Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 ZF by Ronny Olsson, on Flickr
Postad 09 June 2012 - 10:50
Härlig känsla floyd!
Härlig bild Ronny!

IMG_8960 by p.bergkvist, on Flickr
Postad 09 June 2012 - 10:53
Det är inte alls så soft som alla skriver detta objektiv. Det är fan lika skarpt som 135L
Blir mer å mer förälskad i denna glugg känner jag.
Postad 09 June 2012 - 10:55
Ehhh ja och det är på 1.2 det där juTack
Det är inte alls så soft som alla skriver detta objektiv. Det är fan lika skarpt som 135L
Blir mer å mer förälskad i denna glugg känner jag.
Postad 09 June 2012 - 14:21
Tack Putte! Grym din med, häftigt kort skärpedjup.Riktigt fina bilder grokken, och den senaste från dig björn e grym
IMG_8768 by p.bergkvist, on Flickr
Tack Ronny!Finfina Björn och niklas och Johan :-)
Tack Micke!Mycket bra bild Knob
Tackar!Johan, GroKKen, Knob. mycket fina bilder allesammans,
Tack GroKKen. Härlig bild där själv, kusligt skarpt och härlig färg på klänningen, den gör sig bra i bild.Tack knob, riktigt bra porträtt där med nya objektivet!
25 by _Downfall_, on Flickr
Skön känsla i din bild och bra redigerat trots att det kanske inte är ett tekniskt mästerverk. Det behöver ju inte alltid vara det för att det ska bli en bra bild.P5190400.jpg by kjlif, on Flickr
Fint där Ronny! Cpu?Fotad mot spegel och lagt på lite ala Floyd :-)
Som vanligt hade jag glömt bort cpu
Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 ZF by Ronny Olsson, on Flickr
Ser ju hur skarpt ut som helst det där. Skönt len bakgrund det blir med den bländaren.IMG_8960 by p.bergkvist, on Flickr
Visste inte om jag skulle posta den här i porträtts- eller djurtråden, det kom ju in nån konstig insekt i bild..

IMG_5702 by b.lok, on Flickr
Postad 09 June 2012 - 14:29
Finfint Björn ... Om man har zeiss ZF och inte ZF2 (nya modellen) så måste man ändra inställning varje gång du byter objektiv
annars så visar den fel exif ...som på denna tog jag med 100mm och i exif står det 35mm för att jag inte ändrat till
cpu-data intsällningarna för zeiss 100mm som jag lagrat i kameran...så dom får man lägga in manuellt i kameran när man skaffat ett icke cpu-data objektiv
Postad 09 June 2012 - 16:49
Bra från Ronny, Spuute och Knob också.
20120609_4855_0108_fornfoto.se - 1-640 sec at f - 2,8 ISO 200 - 160 mm.jpg 186.29K
4 Antal nerladdningar
Redigerat av overhard, 09 June 2012 - 16:50.
Postad 09 June 2012 - 17:36
Otroligt bra bild Floyd! Gillas mycket!Tekniskt usel bild, men gillade ändå känslan den gav när jag kollade på orginalet, så då får man göra om bilden till BW, dra upp klarhet, skärpa och lägga dit lite brus och vignettering, croppa bort massor och göra om den till 7x6 format.
Fint Ronny, mjuk och fin redigeringFotad mot spegel och lagt på lite ala Floyd :-) Som vanligt hade jag glömt bort cpu
Fint Patric och Knob
Skön bild Johan! Bra komp och fin bakgrund
Postad 09 June 2012 - 22:40
20120609_5067_0047_fornfoto.se-Edit-Edit - 1-200 sec at f - 3,2 ISO 200 - 85 mm.jpg 136.8K
12 Antal nerladdningar
Postad 09 June 2012 - 22:50
Ska ta porträttbilder för första gången imorgon då syrran ska på sin studentbal. Ska bli kul att testa, hoppas det inte blir pannkaka av allt bara.
Postad 09 June 2012 - 23:38
Postad 10 June 2012 - 05:32
Behövs det för något mer än till exif data? Dvs kan du sätta det till blankt och det funkar till allt? Var det inte något att Nikonblixten inte fungerade till vissa objektiv om inte data fanns?Tack
Finfint Björn ... Om man har zeiss ZF och inte ZF2 (nya modellen) så måste man ändra inställning varje gång du byter objektiv
annars så visar den fel exif ...som på denna tog jag med 100mm och i exif står det 35mm för att jag inte ändrat till
cpu-data intsällningarna för zeiss 100mm som jag lagrat i kameran...så dom får man lägga in manuellt i kameran när man skaffat ett icke cpu-data objektiv
Fina bilder av er alla
Postad 10 June 2012 - 06:19
Jo så är det nog.. sätter du det blankt så funkar nog inte blixten..det är ju en liten nackdel med bara ZF- varianterna att man skall behöva ändra.. men det spelar ingen roll om man har 35mm cpu inställt i kamera och sedan har 100 på då funkar allt ändå bara att exif då blir fel... som jag förstått så kan man tex bara använda ZF2 till nikon.. men ZF kan du använda med adapter till ex canon med så det är ju en fördel.Behövs det för något mer än till exif data? Dvs kan du sätta det till blankt och det funkar till allt? Var det inte något att Nikonblixten inte fungerade till vissa objektiv om inte data fanns?
Fina bilder av er alla
Postad 10 June 2012 - 06:41
Jätte fin bild Johan, bra ljus och snyggt fotat!Här kommer morgondagens bild. Frugan ställde helt oväntat upp på lite kvällsporträttfotografering så det var bara att försöka leta fram laddade batterier och få kameran att funka som den skulle. Fokus satt väl inte klockrent men gillade ändå denna mest av de vi tog. Tack fantastiska fru för att du ställde upp.
Den var riktigt bra Knob! stört skön bildDen här är tagen med min kamera men inte av mig (det är jag till vänster i bild). Önskar jag hade tagit den dock, jag tycker att det är en störtskön bild. Känns surrealistisk på något sätt.
IMG_4991 by b.lok, on Flickr
Postad 10 June 2012 - 07:45
Björn: Håller med, sjukt surrealistisk men riktigt bra bild! Grymt intressant att kolla på.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?