Tänkte mest på att det borde vara en nordlig dialekt som är bred för att motsvara skotska.
Norska kanske?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 29 January 2013 - 14:23
Norska kanske? Postad 30 January 2013 - 08:57
Det är väl småländska hon talar i Modig/Brave. Låter som Amy Diamond typ. Inte stockholmska i alla fall.
Postad 30 January 2013 - 09:47
Finns det någon bättre film än Blues Brothers? Wild At Heart? Postad 30 January 2013 - 10:17
Transformers 3
Bra ljud och bild, häftiga effekter och mycket robotar. En bit in i filmen börjar filmen ha lite action och sen fortsätter det i pricinp till eftertexterna. Så fullt ös med action i 2 timmar. Bra ljud och bild samt snygga scener gör den sevärd iallafall, men absolut inte den bästa av de tre som finns. 7/10 Postad 30 January 2013 - 15:37
Vi behöver en skotte som snackar svenska. Det finns ingen norrländsk dialekt som låter som skotska
Postad 31 January 2013 - 16:24
Ett tag sen man postade här,men tänkte delge om 2 filmer iaf.
Flight: http://www.imdb.com/...ref_=fn_al_tt_1 Blu-ray Bild: 7/10 Inga konstigheter åt något håll! Ljud: 8/10 "dialogfilm" en 8:a för att dialogmixen var korrekt utförd (vilket få filmer nuförtiden är) Filmen: 8/10 en väldigt sevärd rulle som man bör se! Herr Denzel gör sin roll väldigt bra, resten är sådär lagom. Manuset håller nästan hela tiden, ett par saker är frågeteckensgrundande,men på det hela funkar det! Fullkomligen älskar scenen där "Whip" är så s****ns laddad när tjejen kommer hem. tragikomisk... men BRA... ![]() Film nr: 2 Taken 2: http://www.imdb.com/...7280/?ref_=sr_1 Blu-ray Bild: 8/10 Hade önskat lite mer "crisp" i bilden, men väldigt bra överlag! Ljud: 8/10 Detaljerat och överlag bra, men låg dialogmix. .1 (.2)fick jobba på ibland Filmen: 6/10.. Nja, detta var ingen topp 100! Alla lär väl se den, och detta vet bolaget om! Lite tafatta rollprestationer av samtliga inblandade, actionscenerna (fighting) sönderklippta! Ska väl inte skylla rollen som Maggi Grace (Kim/dottern) gör på henne själv, men usch vilken studsig roll.. bokstavligt talat (lika illa som ettan) Påminner lite om tecknade serier där figuren springer 2 sekunder på stället innan den springer iväg! Liams´s Prestation=gammal och trötter!
Redigerat av Mikolino, 31 January 2013 - 16:28. Postad 31 January 2013 - 21:46
Argo. Mycket bra. Skulle inte förvåna mig om den plockar hem oscar för bästa film i år.
5/5 Postad 01 February 2013 - 03:54
Flight.
En bra drama-rulle, helt klart värd att se. Vanligtvis är Denzel Washington ingen favorit på vita duken men här gör han ett bra jobb. 7/10 Postad 02 February 2013 - 11:06
Den är jäkligt bra. Kul att A's gick till slutspel förra säsongen också Postad 02 February 2013 - 19:46
Excision, DVD.
Mörk skräckfilm om en minst sagt missanpassad flicka. Rollbesättningen är briljant, vad sägs om t ex John Waters som präst, Ray Wise som rektor och Traci Lords som strikt mor? Huvudrollen görs av Annalynne McCord, som tidigare gjort nya "90210", hon är riktigt skruvad här. 4/5. Postad 03 February 2013 - 02:50
Dessutom vågar hon vara riktigt ful i filmen Excision. Kutryggig tar hon sig fram i filmen. Men jag är beredd att ge den en stark 3:a av 5. Analyserar man filmen så kommer man fram till att det hon gjorde, gjorde hon av kärlek till sin syster. Hade regissören utvecklat sambandet mellan systrarna kanske filmen hade blivit ännu starkare.
Postad 03 February 2013 - 03:35
Beasts of the southern wild. Kan inte begripa de höga betygen. Total smörja. Undvik som pesten. 1 av 5 fyllon i betyg.
Postad 03 February 2013 - 12:35
Looper på blu-ray. Helt strålande tidsreseparadoxhistoria. Originell, spännande, rolig och stencool. Det enda som känns lite märkligt är ansiktsproteserna som Joseph Gordon-Levitt försetts med i syfte att bli mer lik Bruce Willis (de spelar samma karaktär, i olika åldrar) Regissören och manusförfattaren Rian Johnson kan mycket väl visa sig vara en ny Christopher Nolan. (Men kan givetvis lika gärna visa sig vara en ny Bryan "låt oss göra vårt bästa för att förstöra Superman" Singer, vem vet.) 9/10.
Resident Evil: Retribution var dock helkass. Den avgjort sämsta i filmserien. Löftet från slutet av den förra och taglinen "Evil goes global" infrias inte alls. Istället för att utkämpa en storslagen, global kamp mot Umbrella får Alice slåss mot kloner i fejkade miljöer (som tillåter ett återanvändande av miljöer och scener från tidigare filmer) genom hela filmen. I slutet (utan att avslöja för mycket) har Paul W.S. Anderson dessutom mage att ge oss i princip exakt samma löfte som i slutet av den förra! Och för att kompensera att ingen av de karaktärer vi brydde oss om i den förra filmen återkommer slänger han dessutom in spelkaraktärer som Ada Wong och Leon S Kennedy, utan att ge dem något vettigt att göra utom att så gott det går likna sina förlagor. Och ja, Wesker visar sig redan i början ha överlevt utan att det ges någon som helst förklaring till hur det skulle ha gått till. Listan över obegripligt strunt i den här filmen skulle kunna göras lika lång som det så kallade manuset till den. En stor besvikelse för någon som faktiskt har uppskattat de tidigare filmerna. Förhoppningsvis kommer den ofrånkomliga sjätte (och avslutande?) delen att återupprätta ordningen. En snygg och välljudande blu-ray-kopia räddar upplevelsen något, men inte mycket. 4/10. (Egentligen är den nog bara värd 2/10, men det är RE och Milla J är med i den så så det blir två poäng till bara av den anledningen. http://www.imdb.com/title/tt1276104/ http://www.imdb.com/...5325/?ref_=sr_1 Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 03 February 2013 - 12:38. Postad 03 February 2013 - 17:07
Django: Unchained 5/5
![]() Riktigt bra, tyckte den gav en bra bild av vilda western hur skitit det var och inga, vad jag kunde se, några CGI-effekter. Kul att dom körde musik från filmen Day of anger, hörde även lite musik från Rambo 2 men är ändå osäker om jag hörde rätt. Det var ganska dålig kvalité på musiken från Day of anger, hade varit roligare om dom hade gjort en nyinspelning på den låten. God bless America 4/5 ![]() Egentligen en ganska tom film och väldigt tunt manus men jag gillar skarpt hur dom perfekt prickar hur samhället ser ut idag, skulle nog ge den 2/5 men pga budskapet ger jag den mer. Postad 03 February 2013 - 18:20
Hitchcock - 3 av 5
Filmen är mer av en beskrivning av förhållandet mellan Hitchcock och hans fru än om själva regissören och hans verk i branschen. Sevärd men filmen kommer att glömmas så fort som man ha stängt av TV. Bra skådespel av samtliga i filmen. Postad 03 February 2013 - 18:34 Stängde av efter ca 35min. Otroligt dålig film. Skall läggas till att jag inte gillade den svenska heller, men tänkte att med engelska skådisar så blir det nog bra. Postad 03 February 2013 - 18:36
Vampires
Ja vad säger man? James Woods försöker spela cool och tuff och köra med en massa one-liners, funkar inte riktigt när man har jeansen vid armhålorna ;-) och han är väll inte helt rätt person för det. Men på något sätt är filmen underhållande och passade perfekt en dag som denna. Lite blod och slakt fick man också se ;-) 5/10 Postad 03 February 2013 - 18:49
The man with the iron fists
Totalt värdelös i mina ögon. Kunde varit bra med den skådisuppsättningen men den fungerade mer som ett sömnpiller. Betyg 2/10 Postad 03 February 2013 - 23:03
In Time
Justin Timberlake i huvudrollen där han faktiskt presterar riktigt bra, snudd på bättre skådis än på att sjunga. Filmen i sig har en originell story men som är väldigt oklar till hur allt blev till från början. Storyn handlar i det stora hela om tid och ju mer tid man har desto rikare är man, samt livslängd. . Tid är valutan så att säga. Den får 6,5/10 Postad 03 February 2013 - 23:29
tyckte den var skit kass Postad 03 February 2013 - 23:43
Hmmm. tyckte den var ganska bra, mycket flash back till 80-tals kung-fu filmer.. helt klart värd en 4 eller 5:a . men jag tror man måste gilla de billiga kung-fu filmerna eller så måste jag se om den? Postad 04 February 2013 - 00:22
Frankenweenie.
Nog det sämsta jag sett på tiotalet. Då har jag settmycket skit redan. Stängde av efter ca 50 minuter som jag aldrig kommer att få tillbaka 0/5 0/10 0/100 Postad 04 February 2013 - 07:50
Fright Night 3D. Ok popcornrulle. 3Dn var dock så usel så jag stängde av den efter 30 min. 2/5 i betyg
Postad 04 February 2013 - 08:18
"The Factory" med John Cusack i huvudrollen.
Jag har alltid gillat Cusack och han gjorde mig inte besviken här heller. Filmen var hemsk och hemskt bra. 7/10 Postad 04 February 2013 - 08:26 Jag gillar välgjorda kung-fu filmer, vilket jag inte tycker denna var. De gamla buget-shaolin-filmerna var bra mycket bättre, i mitt tycke. +1 Postad 04 February 2013 - 08:29
jag tyckte också den var bra, älskar dock gamla kung fu filmer (:
förstår inte hur man kan ge fullständigt betyg då man inte såg hela filmen? Postad 04 February 2013 - 08:52
Asså jag såg hela filmen. Det var 3dn jag stängde av efter 30 minuter. Postad 04 February 2013 - 10:11
"The Machinist", 2004 med Christian Bale.
Skum thriller med Hitchcock-influenser. Aldrig hört talas om filmen tidigare, men blev positivt överraskad. betyg 4 av 5. Postad 04 February 2013 - 10:39
Total Recall BD
Hyffsat bra film med story som innehåller en del mindfuck (som jag ofta gillar). Bild - Skarp och bra bild, en del inslag av ljus som reflekteras på skärmen, precis lagom och inte störande. Ljud - Bra ljud, strax över medel 7/10 betyg Postad 04 February 2013 - 13:41 Tror han bara stängde av 3Dn, så jag uppfattade det iaf... Postad 04 February 2013 - 18:57
Jag tyckte den var ganska underhållande. Speciellt andra halva av filmen, men jag gillar iofs oxå Tim Burtons stil. Väldigt bra producerad. Den får 3+/5 efter att ha sett HELA filmen. Postad 04 February 2013 - 21:07 Såg den för flera år sedan och tyckte den var riktigt bra. Lite otäckt att se hur Christian Bale späkt sig för rollen... Postad 04 February 2013 - 21:43
ah missförstod då (: så många som skriver betyg så har dom stängt av filmen efter 30min nämligen (: Postad 05 February 2013 - 07:15
Jag såg också The Machinist för några år sen och tyckte den var helt ok. Men man kan undra hur han mådde efter först varit ordentligt uppumpad och vältränad i Cubic för att direkt efter det "svälta ner sig" till The Machinist för att sen återigen träna upp sig inför Batman Begins. All respekt för hängivenheten i.a.f. Redigerat av Unregistered6dec62d4, 05 February 2013 - 07:17. Postad 05 February 2013 - 08:02
Defiance (Med Daniel Craig)
Bra film baserad på en verklig historia. Daniel Craig i huvudrollen som Tuvia Bielski, en partisanledare under andra världskriget. Filmen i kort handlar om att Tuvia tillsammans med sina bröder försöker rädda så många judar dom kan. Dom uppehåller sig i skogen och blir ständigt jagade av tyskarna. 7/10 Postad 05 February 2013 - 17:46
Skyfall
Ja, vad ska man säga? Kändes inte som en BOND rulle! En yngre version utav "Q".. som i princip inte tillför något speciellt till Bond. Inledningen började bra, men tonades ut ju mer filmen gick.. En besvikelse helt klart då jag gillat de övriga bond filmerna. 2,5 av 5 Grävskopor Postad 05 February 2013 - 18:04
Hansel & Gretel
Global Asylum! Det räcker nog att säga de orden så förstår ni nog kvalitén på filmen. 0/10 Asylum 2/10 Redigerat av fristil, 05 February 2013 - 18:05. Postad 06 February 2013 - 21:13
Jag va just på bio och såg Django Unchained
Årets bästa film skulle jag vilja påstå (och jag är inte svart). Lagom mycket kommedi, lagom mycket blod, lagom mycket overkligt, lagom mycket av allting. Lagom lång.. man kände sig "mätt" efter att ha sett den. Den enda som man trodde att man skulle ha problem med var Samuel L Jacksson, men till och med han gjorde sin livs bästa skådespelarinsats.. Jag har aldrig gillat honom och när han gjorde Formula 51 så har jag aldrig förlåtit honom för att göra en så drogliberal film. Men nu tror jag att han faktiskt har börjat bli gamma och vis på gamla dar och acceptera att han faktiskt är en skådespelare och ska agera som en sådan. Man är också glad att Tarantino inte är en heltidsskådespelare Betyg: 5 blodiga kroppar av fem möjliga. Postad 06 February 2013 - 21:16
Dredd.
Närmare kan man inte komma 5 av 5. Dredd är blodig, och har fantastiska ultrarapid-scener. Ljudet är luftigt och basen brutal. Scenerna när de tar Slo-Mo, drogen som gör att hjärnan tror att verkligheten går 99 procent saktare, är väldigt bra balanserade mot filmens våldsamma sida. Ren poesi. Påminner lite om filmen Hana-Bi om någon minns den filmen. Ta fram popcornen och låt dig sugas in i filmen! Postad 06 February 2013 - 21:36
Upside Down
En ganska annorlunda kärlekshistoria i en annorlunda miljö. Ja lite dålig cgi osv, men ganska trevlig, fick en att må lite bra. Lite action är det också :-) 5/10 Postad 07 February 2013 - 03:32
Killer Joe
Vilken roll Matthew McConaughey gör:) Jag kommer aldrig att se på KFC på samma sätt igen.... Postad 07 February 2013 - 06:32
Bourne.jpg 1.87K
0 Antal nerladdningarBourne Legacy... Känslan: Satt mest och väntade & hoppades på att filmen skulle "komma igång".... Får en 1:a tack vare motorcykel scenen...men i övrigt en fruktansvärt dålig film..... 1/5 Redigerat av Lex75, 07 February 2013 - 07:18. Postad 07 February 2013 - 07:01
Gillade också ultrarapid scenerna rent filmtekniskt, även om dom kändes något överdrivna längdmässigt. Hade nog passat bättre i "Timewarp" på Discovery. ....men trots den initiala B-rulle känslan, så måste jag erkänna att det är en riktigt underhållande actionrulle Gillade speciellt Dredds brutala vapen ...och självklart "The Gatlin Scene" 3.5 / 5
Gatlin.jpg 7.48K
4 Antal nerladdningar
Redigerat av Lex75, 07 February 2013 - 07:03. Postad 07 February 2013 - 07:09
Håller med...inte någon super bra film kanske. Men fanns ändå lite underhållningsvärde i den... 3 / 5
Carter.jpg 5.88K
2 Antal nerladdningar
Postad 07 February 2013 - 23:32 The Hobbit. Wow. Wow! Den översteg vida mina förväntningar. Iofs hade jag ganska låga förväntningar då jag fått intrycket att det skulle vara en ganska barnslig film, men bortsett från några småsaker som var lite irriterande så var det oerhört bra film och jag längtar redan till den andra delen i filmserien. Postad 08 February 2013 - 00:21
Seal Team Six: The Raid on Usama Bin Laden på Netflix US
Helt ok film, det var spännande att se hur operationen Geronimo planerades och utfördes. Klart sevärd. Betyg 5/10 http://www.imdb.com/...5605/?ref_=sr_1
2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |