Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 December 2009 - 10:13

stefan-78
  • stefan-78
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
till alla som inte köpt en och vill ha den lite billigare så finns det 4st till salu på blocket

Postad 21 December 2009 - 10:42

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

till alla som inte köpt en och vill ha den lite billigare så finns det 4st till salu på blocket

Hmm.. mkt skummt

Postad 21 December 2009 - 11:49

stefan-78
  • stefan-78
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hmm.. mkt skummt

vad är skumt?? det kommer nog bli flera till salu också då jag tror att många som köper kommer att inse att den kanske var lite för avancerad.

Postad 21 December 2009 - 11:53

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Har pratat med telecom-ansvarige på Mediamarkt i Barkarby. De skulle få in ett demoex. för visning i eftermiddag men exemplar till försäljning sade han inkommer tidigast i Januari.

Om nån hör något från någon annan Mediamarkt så välkomnas tips :)

Postad 21 December 2009 - 12:28

JoakimCarli
  • JoakimCarli
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Fick min i fredags, och har inte kunnat slita ögonen från den!

Är extremt nöjd måste jag säga, den är väldigt snabb! Har inte märkt av några buggar direkt, förutom då att när ja fick den så blev ja tvingad att flasha om den direkt, fick ett internt fel i program hanteraren. så den gick inte att starta.
Mitt 3 sim-kort är från stenåldern med, så det fungerade utan problem.

Jag har bara märkt 2 saker som irriterar mig:

Batteritiden. Min enhet vill inte hålla en hel dag. Sitter jag och surfar mycket osv så dör den efter ca 6 - 7 timmar. hoppas dock på att de är en bugg bara som kommer lösas när v1.1 släpps. Har kollat cpun lite då och då, men den ligger oftast på 0 - 1 % om ja inte har massa program igång då.

MSN: Känns som att de inte riktigt lyckats så bra med msn implementationen, har testat både haze och butterfly. Med haze får jag problemet att mitt namn inte visas även om ja skriver in de, utan mailen visas som namn för andra.
Med butterfly så blir det strul med kontakterna, ja har sammanfogat kontakterna så att msn läggs ihop med telefon nr osv. så ja har all information på ett ställe per person liksom. detta borde fungera utan problem, vilket de gjorde med haze.
däremot med butterfly så är det så att om ja har startat en sms konversation med någon så är det omöjligt att starta en msn konversation. det går att välja kontakten i listan för "nytt snabbmeddelande" men sen går den bara tillbaka till "Konversationer" fönstret.

Jag tycker att de borde vara så att man har en person i "Konversationer" fönstret och sedan när man väljer personen kan man välja mellan SMS / IM. Men icke.

Utöver detta så är jag riktigt nöjd och troligtvis kommer dessa bekymmer lösas förr eller senare.

Postad 21 December 2009 - 12:49

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

däremot med butterfly så är det så att om ja har startat en sms konversation med någon så är det omöjligt att starta en msn konversation. det går att välja kontakten i listan för "nytt snabbmeddelande" men sen går den bara tillbaka till "Konversationer" fönstret.

Butterfly ligger i devel (dvs inte ens i testing vad jag vet) så funktinaliteten ska man ta med en nypa salt om man inte är aktiv testare. Men om nån månad eller om några veckor så kommer det nog fungera bättre :)

Postad 21 December 2009 - 15:11

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Var in på Media Markt i Västerås idag och dom hade ett demo-ex. Travade lycklig iväg mot kassan med kartongen bara för att upplysas om att kartongen var tom... Och varför dom har tomma kartonger framme är ju en annan historia!
Fanns inget bekräftat när dom skulle få in fler exemplar.
Blev lite besviken på tangentbordet på N900, N97:ans känns ju mycket bättre.

Postad 21 December 2009 - 15:56

JoakimCarli
  • JoakimCarli
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hittade ett annat problem, sms längre än 160 tecken verkar inte komma fram. skickar jag till mig själv kommer det fram men inte till andra.

kollade även min nuvarande faktura då jag ser att det står att meddelandet har skickats dock med antal 1. vilket inte stämmer då det borde vara typ 2 eller 3 i antal. Jag får även leveransrapport om att meddelandet levererats.
Någon som har liknande problem?

Tacksam för tips :)

Postad 21 December 2009 - 17:16

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Nån som har lust att prova

http://viasatondemand.com/

Alla svenska play tjänster samlade på samma, hur det är med buffert och hack och dylikt om den klarar

Redigerat av Ironse, 21 December 2009 - 17:20.

Postad 21 December 2009 - 17:47

SRICE
  • SRICE
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Alla svenska play tjänster samlade på samma, hur det är med buffert och hack och dylikt om den klarar

Så här stod det när jag testade:
"Viasat OnDemands nedladdningar är för närvarande inte kompatibla med Apple/Macintosh eller Linux. Du kan fortfarande köpa titlar och se dem med hjälp av Viasat OnDemandboxen eller en PC med Windows XP eller Vista."

Postad 21 December 2009 - 19:11

Unregistered1814
  • Unregistered1814
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
jag kan hjälpa er om ni startar och gör allting med terminalen.

efter ni gör/startar allt med terminalen, kopiera ALLT och klistra in här, ska se om ja kan hjälpa er med Maemo.

Postad 21 December 2009 - 21:30

Rutger_J
  • Rutger_J
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Kanske det går om man kör det över www.icloud.com.
Jag har inte själv tid att testa det just nu, men om någon annan har det, testa... ;-)

Postad 21 December 2009 - 21:39

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

jag kan hjälpa er om ni startar och gör allting med terminalen.

efter ni gör/startar allt med terminalen, kopiera ALLT och klistra in här, ska se om ja kan hjälpa er med Maemo.

vad menar du nu?

Postad 21 December 2009 - 22:32

Tobbe Nukem
  • Tobbe Nukem
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
At long last! N900 i händerna, bokstavligen. :)

Redigerat av Tobbe Nukem, 21 December 2009 - 22:33.

Postad 21 December 2009 - 22:39

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
sitter fint och väntar på att dessa ska nå vanliga butiker :lol: :) :) ;) :P

Redigerat av otto zx-7r, 21 December 2009 - 22:40.

Postad 22 December 2009 - 09:44

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

skriver med en n900 i handen... tro inte, skule gjort ifall nån annan skrev så här hehe.
tangetbordet är väldigt svårt att stava rätt med ... ska spela bounce nu syns

Konstigt att du inte redan har N900 eftersom du ju provat den för lääänge sen...:)
Jag har uppfattat att det ska vara lätt att skriva med tangentbordet men det verkar ju du ha lite problem med...

;)

Postad 22 December 2009 - 11:09

Unregistered1211
  • Unregistered1211
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man får fram rätt address till webradio, tex Bandit?

Det enda man får genom bandit.se e ju själva flashplayern, och den addressen kan man ju inte använda.

Postad 22 December 2009 - 11:19

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Kolla in den här unboxingen! Over the top, minst sagt, men jävligt coolt!
http://www.engadget....-unboxing-ever/

Postad 22 December 2009 - 11:24

Rutger_J
  • Rutger_J
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man får fram rätt address till webradio, tex Bandit?

Det enda man får genom bandit.se e ju själva flashplayern, och den addressen kan man ju inte använda.

Testa dessa.
Bandit Gbg mms://mtg-wms.bahnhof.net/kanallokal/?MSWMExt=.asf
Bandit Sthlm mms://mtg-wms.bahnhof.net/banditsthlm/?MSWMExt=.asf
Lugna favoriter mms://mtg-wms.bahnhof.net/lugnafavoriter/?MSWMExt=.asf # eller mmsh://lugna.str.mtgradio.dgcsystems.net/lugna/?MSWMExt=.asf
NRJ mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asf
Rix FM mms://mtg-wms.bahnhof.net/rixfm?MSWMExt=.asf
Star FM mms://mtg-wms.bahnhof.net/starfm?MSWMExt=.asf

Postad 22 December 2009 - 11:29

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

@floffe

Hur gick det med detta som du beställde, funkar det bra tillsammans med N900 och hur mycket räcker den till?
Funderar på att beställa, men hittar inte någon mer kommentar runt detta externa batter/nödladdare.

/oxpo

Har inte fått in telefon än eftersom jag beställde från Dustin. Så fort jag testat så skriver jag något här.

Postad 22 December 2009 - 11:44

mydisaster
  • mydisaster
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Kolla in den här unboxingen! Over the top, minst sagt, men jävligt coolt!
http://www.engadget....-unboxing-ever/

Jävlen va grym! Sån ville jag också få min n900 i!

Postad 22 December 2009 - 11:53

mydisaster
  • mydisaster
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Hade varit grym om någon löste hur man kan få igång att på maemo. Vet att om man är medlem på någon spelsajt, tror det är bet24, så kan man kolla fotbollsmatcher gratis på viasatondemand. Tittade själv på en barca-match för ett tag sedan, dock till datorn.

Postad 22 December 2009 - 12:18

oxpo
  • oxpo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har inte fått in telefon än eftersom jag beställde från Dustin. Så fort jag testat så skriver jag något här.

OK! Då kanske jag hinner testa före. Jag beställde en, på vinst och förlust. Funkar den inte bra med telefonen, så kan frugan ta den till sin mp3-spelare.

Hur lång tid tog leveransen för dig?

/oxpo

Postad 22 December 2009 - 12:46

Unregistered1211
  • Unregistered1211
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Testa dessa.
Bandit Gbg mms://mtg-wms.bahnhof.net/kanallokal/?MSWMExt=.asf
Bandit Sthlm mms://mtg-wms.bahnhof.net/banditsthlm/?MSWMExt=.asf
Lugna favoriter mms://mtg-wms.bahnhof.net/lugnafavoriter/?MSWMExt=.asf # eller mmsh://lugna.str.mtgradio.dgcsystems.net/lugna/?MSWMExt=.asf
NRJ mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asf
Rix FM mms://mtg-wms.bahnhof.net/rixfm?MSWMExt=.asf
Star FM mms://mtg-wms.bahnhof.net/starfm?MSWMExt=.asf

tack.

Varifrån fick du dom? Finns det en sida med bra internetradion? Inte bara svenska, vill ha utländska rock stationer. ha rgooglat men adresserna man får är inte dom som ska in i N900:n.

Kan man inte läsa av URL som man har när man startar en webradio på nt sätt?

Postad 22 December 2009 - 12:48

Unregistered1814
  • Unregistered1814
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Konstigt att du inte redan har N900 eftersom du ju provat den för lääänge sen...:)
Jag har uppfattat att det ska vara lätt att skriva med tangentbordet men det verkar ju du ha lite problem med...

:lol:

haha fyfan vad är fel på dig? att du fortfarande är avundsjuk :D
öppna terminalen och lek med den, ju mer random koder man in i den, så blir din n900 snabbare, lovar dig

om du inte hittar terminalen så tycker jag du borde skaffa en windows mobile eller en iphone

Postad 22 December 2009 - 14:36

kulla
  • kulla
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Bara så du vet så stämmer nog detta inte speciellt mycket med verkligheten.
Finns ingen idag som kan säga att den kommer innan jul till butik med handen på hjärtat inte ens Nokia själva.

Vill gärna ha den oxå men det är tyvärr inte något som kommer att inträffa då grossister inte fått in den än.
Mvh
/Peter

Som jag skrev skulle jag få min lur innan jul. Det stämmer med verkligheten att jag nu skall åka och hämta den i butik i Kalmar.
Om jag är nöjd? -Ja!

Postad 22 December 2009 - 14:58

Unregistered1fb6d628
  • Unregistered1fb6d628
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att surfa via mobilt bredband?

Hur fixar man en sådan anslutning i N900?

Har Telias mobil bredband och det skulle ju vara kul om det fungerar.
Så kanske man kan använda det tillsammans med SIP eller Skype för att ringa.

Redigerat av Unregistered1fb6d628, 22 December 2009 - 15:00.

Postad 22 December 2009 - 16:39

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

OK! Då kanske jag hinner testa före. Jag beställde en, på vinst och förlust. Funkar den inte bra med telefonen, så kan frugan ta den till sin mp3-spelare.

Hur lång tid tog leveransen för dig?

/oxpo

Beställde på måndagen och fick den i brevlådan på torsdagen har jag för mig. Under en vecka i alla fall.

Nu har också Dustin lämnat 14 januari som nytt premliminärt leveransdatum (från 28 dec). Skönt att man beställde most postförskott...

Redigerat av floffe, 22 December 2009 - 18:25.

Postad 22 December 2009 - 20:46

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
kan någon berätta vad skilnaden är i prestandard mellan htc hd2 och N900 det står ju inte så mycket om n900 mer än att den har 600MHz vs 1024MHz!?!? på papperet verkar ju htc hd2 vara rätt kraftigare eller??

Postad 22 December 2009 - 20:57

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

kan någon berätta vad skilnaden är i prestandard mellan htc hd2 och N900 det står ju inte så mycket om n900 mer än att den har 600MHz vs 1024MHz!?!? på papperet verkar ju htc hd2 vara rätt kraftigare eller??

Gå igenom från sida ett !

Postad 22 December 2009 - 21:17

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlägg
  • 0

haha fyfan vad är fel på dig? att du fortfarande är avundsjuk :D

Nu höjer vi nivån på tråden, pratar Nokia och lämnar sånt här.

Postad 22 December 2009 - 22:20

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
sorry wiggetor nu kände jag mig korkad eller lat rättare sagt :D

Postad 22 December 2009 - 22:43

Rutger_J
  • Rutger_J
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

tack.

Varifrån fick du dom? Finns det en sida med bra internetradion? Inte bara svenska, vill ha utländska rock stationer. ha rgooglat men adresserna man får är inte dom som ska in i N900:n.

Jag kör .asf "filerna" i Kmplayer, de fungerar inte i standard spelaren.

Postad 22 December 2009 - 23:35

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Som jag skrev skulle jag få min lur innan jul. Det stämmer med verkligheten att jag nu skall åka och hämta den i butik i Kalmar.
Om jag är nöjd? -Ja!

Tro ja det, undra bara vart dom tar sina ifrån? Du får slänga in lite sköna tipps och trix sen då :D

Postad 23 December 2009 - 12:23

pivic
  • pivic
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jaa! Fennec för N900!

The first mobile phone version of the popular web browser Firefox is "days away" from launch, the head of the project has told the BBC.

The browser, codenamed Fennec, will initially be available for Nokia's N900 phone, followed by other handsets.
It is currently going through final testing and could be released before the end of the year, said Jay Sullivan at Mozilla, the group behind Firefox.

The open-source browser will be able to synchronise with the desktop version.

Postad 23 December 2009 - 13:45

torsten85
  • torsten85
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Fick min Vikuiti™ DQC-160 screen protector for Nokia n900 i dag. har satt på den. och skärmen reagerar lika bra som innan så kan värkligen rekomendera den. billig var den med å gratis frakt

http://www.protectio...n900-28210.html

Postad 23 December 2009 - 14:41

Unregistered0bc070f3
  • Unregistered0bc070f3
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
fan vad seg tråden blivit.. typ 3 inlägg per dag. Förr var det fart! 3 sidor per dag!

Vad gör alla? Själv äter jag räksoppa....

Men netonnet säger sig ha den 19:e januari.
BLAJ

Postad 23 December 2009 - 15:09

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

sorry wiggetor nu kände jag mig korkad eller lat rättare sagt ;)

:rolleyes:

nej men skumma igenom och få en Ordentlig överblick på telefonen...
Helt olka telefoner !

Postad 23 December 2009 - 16:28

Dark_Vertigo
  • Dark_Vertigo
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

....däremot med butterfly så är det så att om ja har startat en sms konversation med någon så är det omöjligt att starta en msn konversation. det går att välja kontakten i listan för "nytt snabbmeddelande" men sen går den bara tillbaka till "Konversationer" fönstret.

Jag tycker att de borde vara så att man har en person i "Konversationer" fönstret och sedan när man väljer personen kan man välja mellan SMS / IM. Men icke.

Utöver detta så är jag riktigt nöjd och troligtvis kommer dessa bekymmer lösas förr eller senare.

Skrev i en annan tråd som tips i förbifarten att man kan:

Buggen: vissa ihopkopplade går ej att skriva till, nån ruta påbörja öppna&flasha förbi.
Lösning: memorera den kompis IM som ej går skriva till(fungerar ju för de flesta men de som det ej går till när du kopplat ihop kontaktkortet med en befintlig kontakt)
• gå in i "konversationer" >> Klicka på "Konversatioer"(som har en pil nedåt högst upp i mitten ovanför "nytt SMS /Ny IM"-knapparna" >> Välj "ny IM"- skriv kompisens im-adress en gång och skicka meddeladet.....
..o vips, nu har du startat en tråd med denna person som du nu kan återvända till o skriva nya IM-meddelanden...

Men som sagt, buggfixar kommer nog lösa detta problem, skulle även vara kul om man kunde Låsa ett foto till denna kontakt om man inte hade någon kontaktbild på personen tidigare. Och visa den personligt utvalda bilden när han/hon är online och den man valt som fast bild till personen, visas igen när han/hon är offline.

Postad 23 December 2009 - 19:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker ni att ni har lite plats med program och vill ha större ext3 så går det att partionera N900

BEWARE: if you mess up in any single step, you'll brick your N900, and will have to reflash, so not for the meek. You're on your own.

http://sumoudou.org/.....kia N900.html

Postad 23 December 2009 - 21:51

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
God Jul alla N900:or ;)

Postad 23 December 2009 - 23:11

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Fick min Vikuiti™ DQC-160 screen protector for Nokia n900 i dag. har satt på den. och skärmen reagerar lika bra som innan så kan värkligen rekomendera den. billig var den med å gratis frakt

http://www.protectio...n900-28210.html

Haha fick min idag också!
:huh:
den sidan är riktigt bra. Mycket nöjd med de.

Raptor

Postad 24 December 2009 - 10:33

Unregistereda744b4ff
  • Unregistereda744b4ff
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
ni som har fått era N900, hur funkar GPSen ? Min hittar aldrig positionen, den bara söker o söker, sedan måste man använda internet för att söka efter adresser.

Postad 24 December 2009 - 11:35

fjanttu
  • fjanttu
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
God jul från mig o min n900 :huh:

Postad 24 December 2009 - 11:35

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
jag tycker haze msn är mycket bättre än bytterfly... då får man ju lista på sina online å icke online visst fladdrar den innan den får fast uppkoppling men det är bara å vänta en minut :huh:

Postad 24 December 2009 - 11:41

fjanttu
  • fjanttu
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

ni som har fått era N900, hur funkar GPSen ? Min hittar aldrig positionen, den bara söker o söker, sedan måste man använda internet för att söka efter adresser.

min har funkat helt ok, ibland hittar den dock fel position men rättar sig efter nån sekund.

Postad 24 December 2009 - 12:49

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
God Jul. Någon som fått bli glad och fått sin idag i ett paket då? :huh:

Postad 24 December 2009 - 13:31

Unregistereda744b4ff
  • Unregistereda744b4ff
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

min har funkat helt ok, ibland hittar den dock fel position men rättar sig efter nån sekund.

hmm, med eller utan internets hjälp?

Redigerat av Unregistereda744b4ff, 24 December 2009 - 13:31.

Postad 24 December 2009 - 15:35

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Kul ide' http://www.youtube.c...h?v=v24rwzXFarE
Btw, den plågosamma släktsammlingen på julen har aldrig gått så snabbt. Fördrivit tiden med att surfa runt på nätet :huh:

Postad 24 December 2009 - 22:00

Rutger_J
  • Rutger_J
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Tycker ni att ni har lite plats med program och vill ha större ext3 så går det att partionera N900
BEWARE: if you mess up in any single step, you'll brick your N900, and will have to reflash, so not for the meek. You're on your own.
http://sumoudou.org/.....kia N900.html

Ext3 är ett journalförande system vilket innebär att det skriver rättt ofta till sd minnet.
Ext2 brukas rekomenderas i stället för att inte slita ut minnet i förtid :-)

Redigerat av Rutger_J, 25 December 2009 - 01:53.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.