med så ....
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 28 January 2011 - 08:58
Om den ändå inte vore så "bynglig" att hålla på
med så ....
Ja, den är ju inte arbetsvänlig precis..
Postad 28 January 2011 - 09:17
Vad tror ni om att skruva dom i en 12mm MDF skiva med måtten 120x120cm och sen skruva skivan på väggen?
Måtten på en GH ligger på 55x55cm
Blir MDF för tunn, och skall jag gå upp lite i tjocklek kanske. Blir ju ******** tunga då
Postad 28 January 2011 - 09:33
Det borde gå utmärkt att sätta dom på en MDF tror jag.
Såg att du med hade GH, hur har du gjort?
12mm måste väl ändå räcka?
Tror jag skippar att skivan skall ligga utanför GH nu iaf, tar en skiva som dom precis får plats på och sen lägger en L list och hänger upp dom på.
Redigerat av Evil Homer, 28 January 2011 - 09:44.
Postad 28 January 2011 - 09:53
Skämt åt sidan, varför skulle inte 12mm mdf räcka? Det är ju stenhårt och stabilt! Nästan så 12mm mdf är overkill tycker jag. Varför inte sätta dom direkt i väggen?
Postad 28 January 2011 - 10:57
Japp, han snackar alltid om de dära ###### kramfors
Nä men de verkar vara en upplevelse
Jag som tycker den smäller på bra med min midbaspuckel, men tydligen var det några resor värre hoss bror din!
Jo det är precis som du uttrycker det "en upplevelse" att vara i det rummet.
Du är som sagt varmt välkommen upp om du har vägarna förbi eller vill hänga med David upp.
Redigerat av Criill, 28 January 2011 - 11:48.
Postad 28 January 2011 - 13:15
Jag vill ha något att skruva i, det blev 12mm mdf och nyckelhålsupphängning. Blir pilligt att få upp dom men det blir nog fint när dom är på plats, har hängt upp ena skivan på väggen nu och sitter och klurar på om den inte skall ner en liten bit till.jag hade gått på 44mm MDF, Eller kolfiberplatta 16mm.
Skämt åt sidan, varför skulle inte 12mm mdf räcka? Det är ju stenhårt och stabilt! Nästan så 12mm mdf är overkill tycker jag. Varför inte sätta dom direkt i väggen?Är det pga av att det blir mkt hål i väggen annars?
Postad 28 January 2011 - 16:11
Körde på rå iom att den inte syns iaf, GH panelen blev 110x110cm och jag köpte MDF i storleken 100x83cm.Blev det rå mdf eller målad?
INTE lätt att få upp den vill jag lova, hade aldrig gått själv!
Postad 28 January 2011 - 16:48
Postad 28 January 2011 - 17:07
VAFAN !!?
![]()
Inte EN enda kommentar om mina nya lådor !!?
Fan jag glömde ###### skriva det jag tänkte. Tyckte de så feta ut, hur låter dem då?
Postad 28 January 2011 - 18:14
Fan jag glömde ###### skriva det jag tänkte. Tyckte de så feta ut, hur låter dem då?
Tycker lådorna ser stora ut för de små basarna?
Det är två tolvor i varje låda...?
Postad 28 January 2011 - 19:07
Redigerat av hampe90, 28 January 2011 - 19:09.
Postad 28 January 2011 - 19:51
Det är två tolvor i varje låda...?
Dem ser ändå små ut i de stora lådorna
Postad 28 January 2011 - 20:38
Nu så..
Nu är skiten klart.![]()
En LIIITEN provspelning måste det nog allt bli ikväll...
Blev det en provspelning? Isf blev du nöjd?!
Postad 28 January 2011 - 21:28
SKÅL! Hoppas jag inte är ensam anti öl
Fyfan för öl! Grogg ska det vara om det är nått
Postad 28 January 2011 - 23:08
Shit vilken känsla det var att hänga med ibland planen, dom bakre kanalerna används rejält i denna rullen
Postad 29 January 2011 - 07:18
Behöver inte vara "bas" låtar för bas har jag iöverflöd men takten måste finnas där, gärna nån live dvd eller nåt sånt?
Redigerat av dac83, 29 January 2011 - 07:19.
Postad 29 January 2011 - 07:51
http://cdon.se/musik.....port]-1357616
Finns säkert billigare nånstans men nu
vet du vilken jag menar ...
Postad 29 January 2011 - 08:33
Postad 29 January 2011 - 10:27
Tänkte på det. Skulle HK 3490 räcka om man skaffar pi60? Eller jag kommer märka stor skillnad om jag skaffar säg Emotiva XPA-2? För HK:n är ju uppmätt att lämna hyfsat gott om effekt, minns inte exakt. Skulle det inte räcka att skaffa sig en stor surroundförstärkare? Det är kanske så stor skillnad att köra separata steg?
Det räcker med en vanlig surroundförstärkare. När jag var hos Ingvar första gången så använde han en Denon 2105 lr 2106 och demade pi60s med. Så den behöver inte vara speciellt stor heller, pi60 har en mkt snäll last som är lätt att driva. Testa det, risken är stor att du inte behöver mer kraft.
Postad 29 January 2011 - 10:34
Det räcker med en vanlig surroundförstärkare. När jag var hos Ingvar första gången så använde han en Denon 2105 lr 2106 och demade pi60s med. Så den behöver inte vara speciellt stor heller, pi60 har en mkt snäll last som är lätt att driva. Testa det, risken är stor att du inte behöver mer kraft.
Visst räcker gör det kanske. Men samtidigt så kanske det inte skulle skada med lite extra kraft?
Postad 29 January 2011 - 10:35
Skillnaden mellan att använda mina inbyggda steg i förstärkaren eller att hänga på ett extern var som natt och dag ihop med mina prylar.
Så tycker inte du skall lyssna blint på MKarlssons74 erfarenheter för jag har en helt annan erfarenhet.
Postad 29 January 2011 - 10:39
Skillnaden mellan att använda mina inbyggda steg i förstärkaren eller att hänga på ett extern var som natt och dag ihop med mina prylar.
Så tycker inte du skall lyssna blint på MKarlssons74 erfarenheter för jag har en helt annan erfarenhet.
Blir nog faktiskt att jag skaffar mig ett Emotiva XPA-2
Postad 29 January 2011 - 12:36
Postad 29 January 2011 - 12:58
Missnöjd?
Det räcker inte.
Är det någon som har tips på musik med lite ba drag i?, är all ätare av musik men gärna hårdrock med bra takt basen så det händer nåt, gillar inte taktlös skrikande 70-80 talls rock..
Behöver inte vara "bas" låtar för bas har jag iöverflöd men takten måste finnas där, gärna nån live dvd eller nåt sånt?
Skakra. Läs rätt nu. Shakra. Inte Shakira och skit, utan SHAKRA.
Där har du hårdrock med punch i.
En annan sorts fet hårdrock är Machine Head. Speciellt plattan "Burn my eyes".
Gamla Pantera - Cowboys from hell, är ju också en klassiker som är välmixad.
Lost Horizon - A Flame to the ground Beneath ..... kan kanske vara nåt för dig .... Hm ....
http://cdon.se/musik.....port]-1357616
Finns säkert billigare nånstans men nu
vet du vilken jag menar ...
SVIIIIIIIIIIIIIIINBRA platta !!
Inte nöjd med resultatet?
Om man gillar bajs så var resultatet helt suveränt.
I det här fallet så går det väl knappast att ifrågasätta att Karlsson har en del mer erfarenheter med dom nämnda högtalarna än vad du har...?
Postad 29 January 2011 - 14:24
Visst räcker gör det kanske. Men samtidigt så kanske det inte skulle skada med lite extra kraft?
Om du aldrig använder den extra kraften så är det tämligen meningslöst, enligt mig. Med tanke på vad för musik folk brukar lyssna på och på vilken nivå (vissa undantag finns som baker mm) så räcker 100 watt riktigt långt.
Det finns två förklaringar.
Antingen så är det inbillning, vilket är inte ovanligt.
Eller så spelar du så högt att du klipper med vanliga förstärkaren (eller att dina ML har svåra impedansdipar)
Postad 29 January 2011 - 14:31
Postad 29 January 2011 - 15:09
Jasså? Folk verkar ju helt lyriska om EKK kabel. Det står ju till och med i manifest att han rekommenderar det?
Jo, jag är lite kluven. Kan inte riktigt bestämma mig
Ää kabeln gör ingen hörbar skillnad... Kör med den du tycker e bäst! Jag kör en gummikabel på 0,75mm, smidig, det är bäst! Men visst tycker man de är kul att fläta kabeln så köper jag det, men gör inget för ljudet.
Börja med din reciver som drivkraft. Spara pengarna till basar/steg/filter och akustik fix tills du flyttar till större. I ditt lilla rum kommer du kunna lira högt ändå.
Jo det är precis som du uttrycker det "en upplevelse" att vara i det rummet.
Det har verkligen varit kul att ha fått varit med att uppleva vilken Enormt stor roll rummet utgör i en anläggning alltså. Det var helt ok innan vi byggde om. Men när vi ställde upp prylarna efter ombyggnationen så var det haksläpp! Sen att han har "heelt ok" prylar i rummet gör ju inte att det blir sämre heller.
Du är som sagt varmt välkommen upp om du har vägarna förbi eller vill hänga med David upp.
Jo måste bara fixa en bil som jag vågar åka så lång med
Goa lådor bagarn! Men vafan skulle ju varit 18" hajjar ju väl!
Postad 29 January 2011 - 15:32
Ää kabeln gör ingen hörbar skillnad... Kör med den du tycker e bäst! Jag kör en gummikabel på 0,75mm, smidig, det är bäst!
Där håller jag nog dock inte med dej alls...
Jag är inte den som tror på kablar, men en viss area på kabeln är nog att rekommendera..
0,75 är ju RIKTIGT tunt...
Postad 29 January 2011 - 15:37
Postad 29 January 2011 - 15:44
Postad 29 January 2011 - 15:56
Postad 29 January 2011 - 16:20
Råder absolut ingen tvekan om, jag har ju inte ens sett ett par i verklighetenI det här fallet så går det väl knappast att ifrågasätta att Karlsson har en del mer erfarenheter med dom nämnda högtalarna än vad du har...?
Om du aldrig använder den extra kraften så är det tämligen meningslöst, enligt mig. Med tanke på vad för musik folk brukar lyssna på och på vilken nivå (vissa undantag finns som baker mm) så räcker 100 watt riktigt långt.
Det finns två förklaringar.
Antingen så är det inbillning, vilket är inte ovanligt.
Eller så spelar du så högt att du klipper med vanliga förstärkaren (eller att dina ML har svåra impedansdipar)
* Låt säga att du vill ha en bilmotor som leverar 200hk gör du då en som klarar det precis eller vill du ha en som klarar av mer, eller vill man helst ha lite komponenter i den som gör att den blir "skottsäker"
* Detta hörs tydligt redan på måttliga volymer, MYCKET mer kontroll på elementen!
Men har för mig att mina ML inte skall vara en helt enkel last heller.
Redigerat av Evil Homer, 29 January 2011 - 16:44.
Postad 29 January 2011 - 18:22
Har 0.7 mm jag med, internt i alla basar samt frontar och center. Mer än tillräcklig areal
Hänger väl lite på hur mycket effekt man mosar in va...?
Postad 29 January 2011 - 18:26
Ja, och rimligtvis kabellängden....
Exakt !
Jag tänkte att jag skulle ta ett kort på ett fynd som jag gjorde idag..
Hold on...
Postad 29 January 2011 - 18:37
Bifogad fil(er)
Postad 29 January 2011 - 18:43
Nu ska vi se om jag kan få lite mer fart på mina Audio Pro Black Pearl V.2 i köket !
DITT SVIN!! För visst är det ett sånt jag alltid har velat testa på mina. Ett Rotel 1090!
Postad 29 January 2011 - 18:46
DITT SVIN!! För visst är det ett sånt jag alltid har velat testa på mina. Ett Rotel 1090!
Kanske det är...?
10 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 10 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?