Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34726 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 05 juli 2009 - 22:08

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 268 inlägg
  • 0

Finns det en möjlighet att bara ha "startpaketet" och lägga till Viasat Motor?

Ja, men du måste nog välja Viasat Sport-paketet för 99:-/månad
(Viasat Sport, Viasat Fotboll och Viasat Motor)
Vilket inte alltid är en nackdel, för ibland när Motor-evenemangen krockar, så visas den ena på Viasat Sport.

Postad 05 juli 2009 - 22:47

fidde78
  • fidde78
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Var kopplar man in nätverkssladden från xbox 360 i thompson gatewayn om man vill spela xbox live?
Några andra inställningar som man behöver göra? är en novis på sånt här.

Postad 06 juli 2009 - 00:33

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Det är bara att trycka in kabeln i valfri gul port så funkar det, inga andra inställningar behöver göras!

Postad 06 juli 2009 - 07:04

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Om jag har Thomson som i mitt fall endast skall användas för Digital Tvn.. frågan är går det stänga av Wifi på den ?
Jag har en Apple Airport Extreme 802.11n som har dubbla band och aldrig i mitt liv jag skulle byta den mot Telia trådlöst då jag i nuläget kan köra PS3, iPhone 3G mm via b/g nät samtidigt som datorerena mm kan köra med det bättre 802.11n utan att på så vis få den sämre hastigheten!
Senast jag kollade hade jag ca 70 Mbit trådlöst och 97 med Linan till en Macbook Pro

Till saken hör att jag redan har ett fiber internet 100/100 därav känns det knappast intressant med ADSL för annat än till TVn.
Är bara rädd att ADSL modemet som är med trådlöst kan skapa massa onödiga flöden i luften ?!
Har den kopplad med kabel till Tvn dock står modemet 30cm från Apple Stationen!

Postad 06 juli 2009 - 07:55

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Hej Markus!

Jag bor i en fastighet där vi har fått indraget Telia Fiber-lan ganska nyligen. Enligt mitt fastighetsbolag ska detta vara jätte modernt och vi ska kunna beställa alla kanaler Telia har. Till min stora förvåning så påstår kundtjänsten på Telia att vi INTE kan beställa de utländska kanalerna pågrund av att vi bor i ett A-nät! Vad det innebar kunde hon jag pratade med inte förklara. Min fastighetsägare blev mycket irriterad på Telia när jag påtalade svaret jag fått, för dem. Man har ALDRIG tidigare pratat något om A-B-C nät hos Telia när detta blev indraget i fastigheterna utan enbart att detta är det modernaste och vi ska kunna beställa allt INKLUSIVE utländska kanaler. Och nu får man detta mycket märkliga svar från Telia kundtjänst. Kan du förklara närmare vad man menar med A-B-C nät? Sen när blev det olika klasser på fiber??

Mvh: Patrick , Helsingborg.

Enkel förklaring är att det har att göra med vilken hastighet det är mellan kunden och Telias stamnät.

A är lägsta klassen som alla kunder har, många kunder har B och några fåtal har C. C är alltså den bästa klassen och i detta fallet är kravet att man har klass B eller C.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 06 juli 2009 - 08:01

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Jaahas... så har man väntat hela dagen att ip-tv skulle börja fungera. Men nej.
Har ringt tidigare till supporten och de sa att jag skall ringa till kundservicen så gjorde jag det.
De hade int kopplat upp själva digitv/ip-tv till mig. Men sa att den skall nog börja fungera idag nåttag. Men inget ännu heller... börjar bli lite störd med detta. Att vara utan tv och så. Hur svårt kan detta nu vara. Jag hoppas faktiskt att inte hårdvaran är sönder! :P Har startat om digiboxen flera gånger bytt kablar igen osv. Men inget.

Du har fortfarnde 1:a pricken gul? Kontaka gärna mig via formuläeret du hittar i våran forumprofil så kan jag titta vidare på ditt ärenden.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Om jag har Thomson som i mitt fall endast skall användas för Digital Tvn.. frågan är går det stänga av Wifi på den ?
Jag har en Apple Airport Extreme 802.11n som har dubbla band och aldrig i mitt liv jag skulle byta den mot Telia trådlöst då jag i nuläget kan köra PS3, iPhone 3G mm via b/g nät samtidigt som datorerena mm kan köra med det bättre 802.11n utan att på så vis få den sämre hastigheten!
Senast jag kollade hade jag ca 70 Mbit trådlöst och 97 med Linan till en Macbook Pro

Till saken hör att jag redan har ett fiber internet 100/100 därav känns det knappast intressant med ADSL för annat än till TVn.
Är bara rädd att ADSL modemet som är med trådlöst kan skapa massa onödiga flöden i luften ?!
Har den kopplad med kabel till Tvn dock står modemet 30cm från Apple Stationen!

Normalt stör de inte om de inte ligger på samma kanal, dvs:a samma frekvens. Man kan stänga av den om man loggar in på modemet.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 06 juli 2009 - 08:06

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Jaahas... så har man väntat hela dagen att ip-tv skulle börja fungera. Men nej.
Har ringt tidigare till supporten och de sa att jag skall ringa till kundservicen så gjorde jag det.
De hade int kopplat upp själva digitv/ip-tv till mig. Men sa att den skall nog börja fungera idag nåttag. Men inget ännu heller... börjar bli lite störd med detta. Att vara utan tv och så. Hur svårt kan detta nu vara. Jag hoppas faktiskt att inte hårdvaran är sönder! :P Har startat om digiboxen flera gånger bytt kablar igen osv. Men inget.

Om ingen lampa lyser på framsidan av boxen direkt när nu du stoppar i strömmen så är antingen strömadaptern eller boxen trasig under förutsättning att du har ström i eluttaget. Kontakta oss på supporten så byter vi ut den.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 06 juli 2009 - 08:11

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Sedan började den reboota sig var 5'e minut. Efter 2 till 3 timmars telefonerande till telia så fick jag tala med en person visade på ett sätt som man kunda komma runt den "korrupterade databasen" i gatewayen.

Efter att följt de instruktioner till punkt och pricka som jag fick så bootar gatewayen fortfarande om sig själv lite då och då. Medan jag har skrivit detta meddelande så har jag sett den boota om sig 2 gånger.

Jag tror faktiskt det är värmen, det är cirka 27 28 grader i min lägenhet här så det måste ju vara det, kan ju omöjligt ha sådan otur att jag har fått två st gateway skickade til mig som båda blir defekta omedelbart.

Men o andra sidan kan det ju inte vara möjligt att en ny gateway inte klarar av 27 graders värme, helt skyddad från all fönster, inget solljus direkt med mera.

Jag tycker du ska prova att trycka in knappen för fabrikåterställning på modemet igen när du kopplat ur alla kablar utom strömen igen.

Rent genrellt kan jag säga att det finns ett fåtal kunder som har detta problem. Det är vanligare att kunder kopplar ur modemet när den håller på och updaterar sig och därmed inte startar alls igen.

Markus Johansson
Telia kundservice

Postad 06 juli 2009 - 08:12

Unregistered38610
  • Unregistered38610
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Enkel förklaring är att det har att göra med vilken hastighet det är mellan kunden och Telias stamnät.

A är lägsta klassen som alla kunder har, många kunder har B och några fåtal har C. C är alltså den bästa klassen och i detta fallet är kravet att man har klass B eller C.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Hur får man reda på om man har A, B eller C?

/P

Postad 06 juli 2009 - 08:20

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Hur får man reda på om man har A, B eller C?

/P

Enda sättet jag vet i dagsläget är att kontakta antingen mig eller någon av mina kolegor så kan vi titta på det.

Markus Johansson
Telia kundservice

Postad 06 juli 2009 - 08:53

Gezuz
  • Gezuz
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej
Har en Motorola VIP1510 som jag misstänker har slutat att fungera.
I fårgår kväll när jag skulle kolla på TV så blinkade den röda lampan på boxen. Den liksom flämtade och sedan vart det svart. Provade att dra ur sladden och stoppade tillbaks den och fortfarande svart. Fick stå så ett tag och efter c:a 10 min. så började den att blinka igen. Naturligtvis så får jag ingen bild. Lampan skall ju lysa med ett rött sken när den är avstäng ifrån fjärrkontrollen och ett grönt sken när det är på.
Finns det någon som har några tips så blir jag glad.

Mvh/Richard

Postad 06 juli 2009 - 13:02

_Tomten_
  • _Tomten_
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Hoppade på telias erbjudande om iptv, bredband och ip telefoni, beställde det vid den 2'a april, efter kopiösa mängder strul och en otrolig väntan fick jag äntligen mitt paket cirka 2.5 månader senare. (Katastrof)

När jag väl fick det hela kopplades det hela in och det fungerade över förväntan. Självklart hade de inte uppgraderat mitt internets hastighet, men jag hade i alla fall tv, och det vart ju bra. Trodde jag. Efter cirka 15 timmar så hängde sig min gateway (thomson 787). Den fastnade i något typ av "uppdateringsfel" och enligt telias support så var det inte helt ovanligt.

Jag bad om en ny gateway och de skickade en ny thomson 787, efter sex dagars väntan så kom en ny gateway.

Den nya gateway jag fick fungerade utmärkt i cirka 2 timmar. Sedan började den reboota sig var 5'e minut. Efter 2 till 3 timmars telefonerande till telia så fick jag tala med en person visade på ett sätt som man kunda komma runt den "korrupterade databasen" i gatewayen.

Efter att följt de instruktioner till punkt och pricka som jag fick så bootar gatewayen fortfarande om sig själv lite då och då. Medan jag har skrivit detta meddelande så har jag sett den boota om sig 2 gånger.

Jag tror faktiskt det är värmen, det är cirka 27 28 grader i min lägenhet här så det måste ju vara det, kan ju omöjligt ha sådan otur att jag har fått två st gateway skickade til mig som båda blir defekta omedelbart.

Men o andra sidan kan det ju inte vara möjligt att en ny gateway inte klarar av 27 graders värme, helt skyddad från all fönster, inget solljus direkt med mera.

Är det någon annan som har sett sina thomson 787 reboota sig?

Jag är förstås extremt besviken och väldigt ledsen att jag har sådana problem med de saker jag har beställt. Under dessa veckor som har passerat sedan jag har fått mitt paket har jag kanske haft möjlighet att använda (titta på tv, surfa på nätet) kanske sammanlagt 10 timmar. Helt oacceptabelt förstås.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu faktiskt (hah där bootade gateway grejen om sig igen, 3 gånger nu under detta meddelandet) , någon som har något förslag? : )

Jag har mycket strul med mitt 3 play via telia.
2,5 månad senare så lyckades dom koppla in allt, Tror allt strulade då men nu idag funkar allt o jag är nöjd.
Vist lite ner gånger bjuder routern på men.

Telia är några personer med mycket bra kunskap på sin support men många personer med mycket liten kunskap innom det som pysslar med. Tur är att NÄSTAN alla är hjälpsamma men många samtal har dom fått av mig.

Efter senaste uppdateringen till boxen så fukar tvn bättre innan tänkte jag slänga den åt !#"¤#¤!"#!

Går framåt och än så länge är jag nöjd även med allt strul

Postad 06 juli 2009 - 17:17

Unregisteredd88122a8
  • Unregisteredd88122a8
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Vet inte om det bara är jag som har otur men har troligtvis fått en trasig box i min ägo!
Har hållt på sedan i fredags att få igång Telia Digital TV och allt slutar vid den 3:e punkten där det bara lyser gult eller blinkar gult..

Efter varit i kontakt med Telia Support så står nu hoppet till att antingen är Boxen trasig eller så har Telia kopplat galet..

Ringer upp till Telia butiken och hör om dom har några boxar liggandes och får svaret nej, helt slutsålt och det är så fallet på en andra butiken som ligger nere i stan.. Snacka om att man börjar bli ledsen på digital tv.. Vi gjorde även en felanmälan i o m att felet kan ligga hos Telia men detta tar ju sån tid.. Jag vill ju bara glo på tv å helst ikväll!

Allt är aktiverat och boxern verkar gå både IP och hämtat nödvändig information men sen skiter det sig bara! :P

Redigerat av Unregisteredd88122a8, 06 juli 2009 - 17:17.

Postad 06 juli 2009 - 17:45

Unregistered887d791d
  • Unregistered887d791d
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Jag provar med denna ifråga i den här tråden.
Jag har projektorn i vardagsrummet och en tv i sovrummet.
Tänkte köpa en hdmi-switch för att kunna växla mellan projektorn och tv:n
Men hur löser jag det hela med att kunna styra boxen från sovrummet?
Ingen annan som har gjort något liknande med Telias box?

Postad 06 juli 2009 - 17:56

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Vet inte om det bara är jag som har otur men har troligtvis fått en trasig box i min ägo!
Har hållt på sedan i fredags att få igång Telia Digital TV och allt slutar vid den 3:e punkten där det bara lyser gult eller blinkar gult..

Efter varit i kontakt med Telia Support så står nu hoppet till att antingen är Boxen trasig eller så har Telia kopplat galet..

Ringer upp till Telia butiken och hör om dom har några boxar liggandes och får svaret nej, helt slutsålt och det är så fallet på en andra butiken som ligger nere i stan.. Snacka om att man börjar bli ledsen på digital tv.. Vi gjorde även en felanmälan i o m att felet kan ligga hos Telia men detta tar ju sån tid.. Jag vill ju bara glo på tv å helst ikväll!

Allt är aktiverat och boxern verkar gå både IP och hämtat nödvändig information men sen skiter det sig bara! :P

Prova att starta om modemet och digitalboxen. Men det har du väl redan testat :)

Postad 06 juli 2009 - 18:07

Unregisteredd88122a8
  • Unregisteredd88122a8
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Prova att starta om modemet och digitalboxen. Men det har du väl redan testat :P

Fler ggr än jag svurit över boxen! :)

Postad 06 juli 2009 - 19:13

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1 253 inlägg
  • 0
Har inte haft epg på flera dagar. Då man byter kanal brukar det ju stå vad som går, nu står det bara på alla kanaler ingen information finns. Vad är fel? Man vill ju veta snabbt vad som går och om man skall titta...

Postad 06 juli 2009 - 19:53

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Men hur löser jag det hela med att kunna styra boxen från sovrummet?
Ingen annan som har gjort något liknande med Telias box?

Både Clas och Kjell säljer Fjärr-Extenders billigt, köp en sån!

/LbL!

Postad 06 juli 2009 - 20:11

Unregistered887d791d
  • Unregistered887d791d
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Både Clas och Kjell säljer Fjärr-Extenders billigt, köp en sån!

/LbL!

Jo men låt säga att jag ska köpa en "ir bender".

Så förstår jag inte hur jag ska koppla in den, det är de som är haken för mig just nu.

Postad 06 juli 2009 - 20:49

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Så förstår jag inte hur jag ska koppla in den, det är de som är haken för mig just nu.

Är det både trådlös ljud OCH bild, så förstår jag att du inte förstår, för vad ska du med en sån till, om det bara var Fjärrens signaler du skulle skicka vidare ?!

En sån här ska du ha:

http://www.clasohlso...spx?id=23610263

Ställ Sändaren i vardagsrummet där du har Boxen, klistra på Sändarens ÖGA på Boxens front där IR-Mottagningen sker.

Ställ Mottagaren i sovrummet, och rikta Fjärren mot den, så skiftar Boxen i vardagsrummet kanal.

/LbL!

Redigerat av lbl, 06 juli 2009 - 20:50.

Postad 06 juli 2009 - 21:00

oset_olholm
  • oset_olholm
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Hejsan, kanske fel tråd att fråga i men testar här...koppla in en coaxial mellan box och förstärkare igår (vip1510 och centrum titan 500 stärkare) startat om box och så vidare... tycker nu mig se ett tydligt släp i ljudet när jag har på ljudet till förstärkaren, och möjligt ett litet släp med den avstängd och ljud från tv:n....dock acceptabelt med bara tv ljud, men med stärkare på så är de hopplöst att titta... vad beror detta på ?

Postad 06 juli 2009 - 21:08

Unregistered887d791d
  • Unregistered887d791d
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Är det både trådlös ljud OCH bild, så förstår jag att du inte förstår, för vad ska du med en sån till, om det bara var Fjärrens signaler du skulle skicka vidare ?!

En sån här ska du ha:

http://www.clasohlso...spx?id=23610263

Ställ Sändaren i vardagsrummet där du har Boxen, klistra på Sändarens ÖGA på Boxens front där IR-Mottagningen sker.

Ställ Mottagaren i sovrummet, och rikta Fjärren mot den, så skiftar Boxen i vardagsrummet kanal.

/LbL!

Okey, får tacka för svaret. :D

Postad 06 juli 2009 - 21:24

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Allt är aktiverat och boxern verkar gå både IP och hämtat nödvändig information men sen skiter det sig bara! :D

Du kanske redan har skrivit detta, men hur har du kopplat? Går boxen direkt till tv:n? Använder du HDMI eller någon annan utgång?

Mvh A

Postad 06 juli 2009 - 22:03

roberte
  • roberte
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej,
Har tidigare haft CanalDigital med parabol hemma och i sommarstugan. Har flyttat digitalboxen mellan dessa utan problem. Har nu Telias Digital-TV och undrar om det finns möjlighet att flytta mottagaren mellan hemmet och s-stugan. Har Telias telefonabonnemang i sommarstugan.
Robert

Postad 06 juli 2009 - 22:22

Unregisteredd88122a8
  • Unregisteredd88122a8
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Du kanske redan har skrivit detta, men hur har du kopplat? Går boxen direkt till tv:n? Använder du HDMI eller någon annan utgång?

Mvh A

Har kopplat via Telias Inteno switch i det 2:a uttaget, precis som Telia vill att man skall göra! :D

Postad 07 juli 2009 - 06:25

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Allt är aktiverat och boxern verkar gå både IP och hämtat nödvändig information men sen skiter det sig bara! :D

Jag kan väl börja med att säga att det inte är så vanligt att det är fel på boxen när 3:e pricken blir gul och den fastnar där. Boxen har fått IP adress, lyckas ladda ner boot imagen (via multicast) men klarar inte av att starta det grafiska interfacet mot tv aparaten. Kör du HDMI tycker jag du ska börja med att prova med scart kabel. Det kan vara problem med HDCP om man kör HDMI, detta har ju diskuterats tidigare här på tråden. Det kan även vara bra att du tycker på info knappen på fjärrkontrollen och kontrollerar att det är rätt inställt där.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Har inte haft epg på flera dagar. Då man byter kanal brukar det ju stå vad som går, nu står det bara på alla kanaler ingen information finns. Vad är fel? Man vill ju veta snabbt vad som går och om man skall titta...

Detta problem ska lösa sig genom att du startar om boxen genom att dra ur och stoppar i strömsladden. Gör det inte det kan du kontakta oss via formuläret så ska jag ta en titt på det.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 07 juli 2009 - 09:10

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Hej,
Har tidigare haft CanalDigital med parabol hemma och i sommarstugan. Har flyttat digitalboxen mellan dessa utan problem. Har nu Telias Digital-TV och undrar om det finns möjlighet att flytta mottagaren mellan hemmet och s-stugan. Har Telias telefonabonnemang i sommarstugan.
Robert

Fram och tillbaka, regelbundet? Det kan du nog glömma.

Redigerat av Unregisteredcab460d8, 07 juli 2009 - 09:12.

Postad 07 juli 2009 - 11:12

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Hej,
Robert

Det krävs att du har adsl med Telia digital-tv i sommarstugan för att tjänsten ska fungera där.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 07 juli 2009 - 11:15

Paul Holmgren
  • Paul Holmgren
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Det är helt otroligt.

Har ganska nyss fått fiber installerat i sammfälligheten med två boxar med paket stor. Ville hyra film så jag ringde kundtjänst för att få pinkod för detta, det skulle ju vara kostnadsfritt men idag fick jag bekräftelse brevet där står det att krypteringsavgift till kommer!

Va då kostnadsfritt?

Ok jag har läst om extra programpaket där den avgiften tillkommer men hyra film skall ju inte vara en extrafunktion..

Postad 07 juli 2009 - 12:13

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
@Paul Holmgren:
Jag tjatade mig till leda för att slippa "krypteringsavgiften" men till ingen nytta. Otroligt töntig avgift som de borde baka in i priset så att man i alla fall inte ser skiten på fakturan.

Postad 07 juli 2009 - 12:55

Nilfons
  • Nilfons
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

... eller S-Video ... B) (Som är betydligt bättre än komposit)

S-Video genom scarten på min 1910 är unket j*vla dålig. Skall skaffa ny TV i det närmaste så jag orkar inte bry mig, men ändå.

Edit: Cencuren förbjud mina styrkeutryck :D

Redigerat av Nilfons, 07 juli 2009 - 12:56.

Postad 07 juli 2009 - 13:16

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Det är helt otroligt.

Har ganska nyss fått fiber installerat i sammfälligheten med två boxar med paket stor. Ville hyra film så jag ringde kundtjänst för att få pinkod för detta, det skulle ju vara kostnadsfritt men idag fick jag bekräftelse brevet där står det att krypteringsavgift till kommer!

Va då kostnadsfritt?

Ok jag har läst om extra programpaket där den avgiften tillkommer men hyra film skall ju inte vara en extrafunktion..

Det är inte meningen att kunder som BARA har VoD tjänsten och kollektivavtal ska betala någon krypteringesavgift i normalfallet.

Kontakta mig med ytterligare uppgifter om du vill att jag ska titta vidare på det.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Jag tjatade mig till leda för att slippa "krypteringsavgiften" men till ingen nytta. Otroligt töntig avgift som de borde baka in i priset så att man i alla fall inte ser skiten på fakturan.

Det är ju en fast avgift licensavgift per "box" som är lika stor oavsett vilka kanalpaket kunden har.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 07 juli 2009 - 13:23.

Postad 07 juli 2009 - 13:39

Nilfons
  • Nilfons
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Det är ju en fast avgift licensavgift per "box" som är lika stor oavsett vilka kanalpaket kunden har.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Men avgiften borde i så fall bakats in i priset och inte specificeras som en egen post. Jag betalar för ett TV-abbonemang och skiter ju egentligen hur ni löser det tekniska, det är ju ändå Telias uppgift.

Jag vet att det är en småsak egentligen, men jag blir ändå irriterad över detta. Vad kommer näst, en avgift för att windows-licenser för programmerarna hos Telia? Dom måste ha windows på sina datorer för att programmera den programvaran jag har min din digitalbox. :D

Redigerat av Nilfons, 07 juli 2009 - 13:40.

Postad 07 juli 2009 - 13:47

Paul Holmgren
  • Paul Holmgren
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Det är inte meningen att kunder som BARA har VoD tjänsten och kollektivavtal ska betala någon krypteringesavgift i normalfallet.

Kontakta mig med ytterligare uppgifter om du vill att jag ska titta vidare på det.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Har skrivigt till dig via "proof" länken.

Det är underbart med "officiella" från leverantören här i tråden som kan kolla saker lite extra och inte bara "det skall vara så" som det lät när jag ringde till kundtjänst tidigare idag.

//Paul

Redigerat av Paul Holmgren, 07 juli 2009 - 13:48.

Postad 07 juli 2009 - 14:24

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Men avgiften borde i så fall bakats in i priset och inte specificeras som en egen post. Jag betalar för ett TV-abbonemang och skiter ju egentligen hur ni löser det tekniska, det är ju ändå Telias uppgift.

Jag vet att det är en småsak egentligen, men jag blir ändå irriterad över detta. Vad kommer näst, en avgift för att windows-licenser för programmerarna hos Telia? Dom måste ha windows på sina datorer för att programmera den programvaran jag har min din digitalbox. :D

Är ju som så att konkurrenterna har liknande avgifter, skulle Telia baka in krypteringesavgiften i paketpriset så skulle ju Telias paket se jämförelsevis se dyrare ut än vad skillnaden verkligen är gentemot konkurrenterna.

Tror att alla leverantörer måste komma överrrens om detta för att det ska bli ändring.

Liknande djungel är ju mobilpriserna, leverantörerna sänker minutavgiften för att det ska se billligt ut för kunderna. Men samtidigt höjer man startavgiften och börjar med kvällspriser senare på kvällen.

Postad 07 juli 2009 - 16:24

roberte
  • roberte
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Det krävs att du har adsl med Telia digital-tv i sommarstugan för att tjänsten ska fungera där.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Markus,
Jag har säsongskort hemma. Måste jag ha abonnemang för säsongskort både hemma och i sommarstugan. Eller kan jag ta med mottagaren hemifrån till stugan för att se på fotboll. Att jag bara har Digital-Tv lagom i sommarstugan.

Robert

Postad 07 juli 2009 - 17:01

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Har skrivigt till dig via "proof" länken.

Jag har pratat med en trevlig kollega på kundtjänsten för LAN kunder nere i Göteborg och i ditt fall ska inte någon krypteringsavgift tillkomma är svaret jag får nu. Det tillkommer krypteringsavgift om man beställer något annat kanalpaket. Sen skickar man ut samma bekräftelsebrev till många kunder som beställer digital-tv och där står det om krypteringsavgift, även om det inte är någon avgift för det i vissa avtal.

Det är underbart med "officiella" från leverantören här i tråden som kan kolla saker lite extra och inte bara "det skall vara så" som det lät när jag ringde till kundtjänst tidigare idag.

Vi som jobbar med att skriva här tycker det är bra att ni uppskattar det och hoppas ni har förståelse att vi inte kan svara på alla frågor, även om vi vet svaret, då många av dem är utanför det Telia har support på.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 07 juli 2009 - 17:47

Unregisteredd88122a8
  • Unregisteredd88122a8
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Provat allt som går förutom att slänga boxen ut genom fönstret..
Din kollega gav mig ett referens nummer så det är dags att få en ny box, dock verkar alla vara slut.. :D

Jag kan väl börja med att säga att det inte är så vanligt att det är fel på boxen när 3:e pricken blir gul och den fastnar där. Boxen har fått IP adress, lyckas ladda ner boot imagen (via multicast) men klarar inte av att starta det grafiska interfacet mot tv aparaten. Kör du HDMI tycker jag du ska börja med att prova med scart kabel. Det kan vara problem med HDCP om man kör HDMI, detta har ju diskuterats tidigare här på tråden. Det kan även vara bra att du tycker på info knappen på fjärrkontrollen och kontrollerar att det är rätt inställt där.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 07 juli 2009 - 19:24

dali2120
  • dali2120
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

starta om tjänsten! :D

Postad 07 juli 2009 - 20:39

mabjq
  • mabjq
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon mer som har strul med sin Telia Thomson Gateway TG787?
Min stänger av sig med ett ljudligt "klick" 10-15 gånger per kväll och går på igen med samma "klick" efter nån minut, ibland sekunder.
Datorerna tappar givetvis synk och TV bryts så det tittar vi inte på längre via Telia. Samtal bryts också och det är än värre. Kikar man på boxen är den helt slocknad och vid andra klicket börjar lamporna blinka, som vid uppstart.
Troligen startar den om iderligen av sig själv.
Problemet har sakta blivit värre under sista halvåret. I början kom det bara nån gång i veckan och sen per kväll ...
Nu är man ju inte hemma dagtid men jag antar att den gör likadant dygnet runt.
Ibland hör vi den klicka även om inget annat är telefonen står igång ( inkopplad).
Någon med liknande problem?
Mvh Martin

Redigerat av mabjq, 07 juli 2009 - 20:44.

Postad 07 juli 2009 - 21:21

Fibostop
  • Fibostop
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Låter som modemet i din Telia box tappar synken med telestationen.

Felanmäl din lina så kan dom kolla om du har fel på linan.

Postad 07 juli 2009 - 22:20

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Har kopplat via Telias Inteno switch i det 2:a uttaget, precis som Telia vill att man skall göra! :)

Jo, fast det var inte det jag frågade om. Det jag frågade om var hur du hade kopplat mellan boxen och tv:n. Går du t ex med HDMI genom en hemmabioreceiver?

Det fel som du beskriver har vissa andra fått som går via en hemmabioreceiver och inte direkt till tv:n, framför allt ONKYO-ägare.

Så, återigen, hur har du kopplat?

/A

Postad 07 juli 2009 - 23:34

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Händer det nått nytt snart? :)

Postad 07 juli 2009 - 23:37

coneye
  • coneye
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Någon mer som har strul med sin Telia Thomson Gateway TG787?
Min stänger av sig med ett ljudligt "klick" 10-15 gånger per kväll och går på igen med samma "klick" efter nån minut, ibland sekunder.
Datorerna tappar givetvis synk och TV bryts så det tittar vi inte på längre via Telia. Samtal bryts också och det är än värre. Kikar man på boxen är den helt slocknad och vid andra klicket börjar lamporna blinka, som vid uppstart.
Troligen startar den om iderligen av sig själv.
Problemet har sakta blivit värre under sista halvåret. I början kom det bara nån gång i veckan och sen per kväll ...
Nu är man ju inte hemma dagtid men jag antar att den gör likadant dygnet runt.
Ibland hör vi den klicka även om inget annat är telefonen står igång ( inkopplad).
Någon med liknande problem?
Mvh Martin

När jag först fick Thomson Gateway TG787 hade jag liknande problem att den startade om i tid och otid.
Jag kontaktade supporten, fick ett referensnr och sedan bytte ut den i en Teliabutik.
Efter detta har det funkat kalasbra i ett halvår, förutom det strömavbrott jag hade för några veckor sedan men jag tror inte jag kan klandra Telia för det :)

Postad 08 juli 2009 - 06:16

Unregisteredd88122a8
  • Unregisteredd88122a8
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jo, fast det var inte det jag frågade om. Det jag frågade om var hur du hade kopplat mellan boxen och tv:n. Går du t ex med HDMI genom en hemmabioreceiver?

Det fel som du beskriver har vissa andra fått som går via en hemmabioreceiver och inte direkt till tv:n, framför allt ONKYO-ägare.

Så, återigen, hur har du kopplat?

/A

Via HDMI kabel från boxen till en Samsung UE-46B7070 först å främst!

Postad 08 juli 2009 - 06:38

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Tror inte det.... det är mest mardrömmar.

Postad 08 juli 2009 - 07:37

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Via HDMI kabel från boxen till en Samsung UE-46B7070 först å främst!

...och det fungerar således om du kopplar in scart kabel istället?

Markus Johnasson
Telia Kundservice

Postad 08 juli 2009 - 11:03

Scruffy
  • Scruffy
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jajemän! Fick brev från Telia idag att jag är utvald för marknadstest av SVT HD under Juli-November! Har inte hunnit testa än men ska bli kul att testa!

www.telia.se/hdtv

Postad 08 juli 2009 - 12:05

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Vadå jajamän???

Det är väl kul iofs men HUUUUUURRRRRR lång tid skall det ta å skicka ut SVT HD till alla som så vill? Det här betyder ju knappast innan årsskiftet.....

Jag har allt som krävs. Fiber, 1910-box å HDTV, ge mig HD-sändning!!!

Postad 08 juli 2009 - 12:25

ellerström
  • ellerström
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Det är väl kul iofs men HUUUUUURRRRRR lång tid skall det ta å skicka ut SVT HD till alla som så vill? Det här betyder ju knappast innan årsskiftet.....

Jag har allt som krävs. Fiber, 1910-box å HDTV, ge mig HD-sändning!!!

håller med ovanstående. har också allt som behövs. ge oss nuuuu! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.