Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-ray Filmer

9284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 maj 2009 - 15:34

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

Kan någon nämna vilka sidor som är bra att importera från, tänkte på pris och frakt.
Tacksam för svar

DVD.CO.UK en mycket bra sida med snabb leverans.
Amazom.co.uk även den mycket bra dock inte lika snabb leverans.

Postad 22 maj 2009 - 15:53

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 22 maj 2009 - 16:04

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Play.com , fri frakt och bra priser, inga tullproblem!

Postad 22 maj 2009 - 16:23

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Finns trådar om import om man söker.

Postad 22 maj 2009 - 16:41

hankmander
  • hankmander
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Postad bild

Otroligt ballt! :)
Men ska man behöva vänta ända till augusti för att få svensk text? Att förstå engelskt tal är ju en sak. Men norska? :)

Postad 22 maj 2009 - 18:04

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Ja då lär det vara den fixade. :)

Några siter har skjutit fram datumet en vecka, men inte Axel. Axel brukar inte vara snabba...
Fick i dag bekräftelse på att en annan titel (Falling Down), med samma release -datum som Inside Man, är skickad. Utifrån det drar jag slutsatsen att även Axel kommer att skjuta fram release-datumet för Inside Man. Annars borde de ha skickat i dag?

Off topic: Ser i din samling att du har Crank, region ABC, land Annat. Var har du köp den?

Postad 22 maj 2009 - 18:26

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Otroligt ballt! :)
Men ska man behöva vänta ända till augusti för att få svensk text? Att förstå engelskt tal är ju en sak. Men norska? :)

Det borde väl vara som men alla andra filmer i norden att dom är textade på grannländernas språk....?? OM den nu finns att köpa i Norge vill säga...??

Edit: Ser nu att det inte verkar vara några undertexter förutom norska.... ^_^

Edit 2: " Den bästa Norska Nazi-Zombie-Splatter filmen som gjorts....?? Mig veterligen är det den enda...?? Drog i vilket fall som helst iväg ett mail till dom och frågade om det finns några andra undertexter än Norska... får väl se vad dom svarar...!!

Redigerat av Unregistered36883, 22 maj 2009 - 18:34.

Postad 22 maj 2009 - 19:21

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Off topic: Ser i din samling att du har Crank, region ABC, land Annat. Var har du köp den?

det måste vara den tyska han har.

Det borde väl vara som men alla andra filmer i norden att dom är textade på grannländernas språk....?? OM den nu finns att köpa i Norge vill säga...??

Edit: Ser nu att det inte verkar vara några undertexter förutom norska.... :)

Edit 2: " Den bästa Norska Nazi-Zombie-Splatter filmen som gjorts....?? Mig veterligen är det den enda...?? Drog i vilket fall som helst iväg ett mail till dom och frågade om det finns några andra undertexter än Norska... får väl se vad dom svarar...!!

kan bekräfta att den norska utgåvan BARA har norsk textning, så om man vill förstå något blir det till att vänta till 19/8

Postad 22 maj 2009 - 19:25

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Norska är väl inget problem, jag ser på TV3 norge, sverige och danmark varje dag och märker inte ens vilket. Kan ju vara en vanesak förstås, men texten är lätt att förstå. Talet är däremot hopplöst

Postad 22 maj 2009 - 19:50

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Beror ju på lite varifrån i Norge dom kommer.... ta t.ex den gamle skidåkaren Vegard Ulvang.... där behövde man ju en tolk OCH text för att förstå vad han sa....!! :)

Postad 22 maj 2009 - 21:54

metaxa
  • metaxa
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hur många norska nazi-zombie-filmer har det egentligen gjorts? Eller är Norge världsledande inom genren? ;)

Postad 23 maj 2009 - 19:28

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Ja då lär det vara den fixade. ;)

Nu har också Axel flyttat fram release-datumet till 2 juni.
Kan bara betyda att det är den fixade versionen som kommer ut.

Postad 23 maj 2009 - 22:31

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Vi har ju sett skräckexempel på den suddiga bilden på Terminator 2 Skynet Edition men hur är bilden på svenska utgåvan av Terminator 2 på Blu-ray? Är det samma överföring?

Funderar om jag ska köra ett tag till med min Extreme Edition (R1) på DVD (som ju har ruggigt fin bild för att vara dvd). Vill inte uppgradera till Blu-ray om dom har tvättat bort alla findetaljer.

Så hur är bilden på svenska utgåvan?

Postad 24 maj 2009 - 02:43

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Tycker alla som tycker att nya T2 utgåvan ser så "soft" ut ska läsa följande. Killar med bra insyn och lägger fram några bra punkter. Jag var riktigt anti först också när jag hörde det men efter ha läst så har jag ändrat mig och kommer nog köpa den ändå.

http://www.thedigitalbits.com/

Postad 24 maj 2009 - 12:14

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Hur många norska nazi-zombie-filmer har det egentligen gjorts? Eller är Norge världsledande inom genren? :P

funderade på samma sak, filmen lär vara ganska dålig av det jag sett hittills. Riktigt B crap

Postad 24 maj 2009 - 12:35

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Har letat efter en blu-ray version av filmen The Hurricane utan resultat. Är det någon som vet vart den finns eller om den överhuvudtaget finns på blu-ray?

Postad 24 maj 2009 - 12:49

Konung
  • Konung
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Tjena, jag undrar om någon har info om när Weeds säsong 2-4 kan tänkas släppas med svensk text. Nu är ju förvisso inte Amerikanska säsong 2 & 3 regionslåsta men 4an är det och det gör mig förbannad att dom är så tröga att dom inte ens kan släppa serierna åt oss, speciellt när dom låser dom amerikanska varianterna.

Är också sugen på Prison Break säsong 1 och 2, om någon har info om dessa.

Heroes-boxarna, kommer dom släppas med Svensk text eller är det dom som finns som man får nöja sig med?

Sen till sist så hoppas jag dom fixar hit Lost säsong 1-3 med svensk text också.

Och apropå kommentaren på Död Snö så lligger en hel del ironi bakom. Kikade in recensionen på DVD Arkivets hemsida:
"Død Snø vil kunne gå under den helt nye kategorien ”nazizombiegrøssersplattersortkomedie”, noe som ikke akkurat vil passe for alle og enhver.
...
Der Max Manus kanskje var en av de desidert beste norske filmene noen gang, er Død Snø den overlegent beste norske nazizombiegrøssersplattersortkomedien noen gang. Og det kan du sitere meg på!"

Postad 24 maj 2009 - 13:38

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Har letat efter en blu-ray version av filmen The Hurricane utan resultat. Är det någon som vet vart den finns eller om den överhuvudtaget finns på blu-ray?

Den finns bara på HD DVD.

Postad 24 maj 2009 - 15:26

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Nu kommer äntligen The Battle of Red Cliff på Blu-ray i Sverige! Kostar endast 199kr också!

Discshop

Postad 24 maj 2009 - 15:47

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0

Nu kommer äntligen The Battle of Red Cliff på Blu-ray i Sverige! Kostar endast 199kr också!

Är den bra? Aldrig hört talas om filmen tidigare.

Postad 24 maj 2009 - 15:50

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Har ej sett den, men har velat göra det en lång tid! Fråga jonasprivate, jag tror han gillar den serien ganska mycket :P

Postad 24 maj 2009 - 19:05

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Den finns bara på HD DVD.

okej tråkigt:(

Postad 24 maj 2009 - 19:57

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

Ja den är riktigt bra tycker jag,det finns även en del 2 som jag inte kollat in ännu.

Postad 25 maj 2009 - 16:44

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Alien Quadrilogy - Blu-ray kommer!

http://www.denofgeek...ray_coming.html

Om det där stämmer så blir man ju överlycklig...!! FInns alltid plats för fler Alien boxar....

Postad 25 maj 2009 - 17:57

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Alienboxen är antagligen det som äntligen får mig att köpa en BD-spelare. Hoppas de sätter den bästa kodaren på jobbet.

Postad 25 maj 2009 - 19:07

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Undrar om de kommer DNR.a skiten ur Aliens på Patton vis. Aliens har ju rejält med grain, men Cameron kan ju inte tillåta detta.

Postad 26 maj 2009 - 01:53

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0
Najs med Alien-filmerna! Ser gärna fram emot att få se dem på Blu-ray. :D
Är det någon föresten som har hört något om Indiana Jones-filmerna högupplöst? 4:an finns ju ute, men jag skulle gärna vilja ha alla fyre filmer i en BD-box.

Postad 26 maj 2009 - 07:29

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1 419 inlägg
  • 0

Najs med Alien-filmerna! Ser gärna fram emot att få se dem på Blu-ray. :D
Är det någon föresten som har hört något om Indiana Jones-filmerna högupplöst? 4:an finns ju ute, men jag skulle gärna vilja ha alla fyre filmer i en BD-box.

Det är upp till Steven Spielberg

Postad 26 maj 2009 - 12:51

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Tycker ni ska kolla in denna länk. http://www.blu-ray.com/news/?id=2749

Postad 26 maj 2009 - 13:07

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Universal Details 'Battlestar Galactica' Blu-ray Box Set
28Juli släpps boxen.

http://bluray.highde...leteseries.html

Bifogad fil(er)

Postad 26 maj 2009 - 13:18

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Tycker ni ska kolla in denna länk. http://www.blu-ray.com/news/?id=2749

kul att se hur rabiata folk är bara för att de tror att DTS är häftigare, när slutresultatet är detsamma men TrueHD är enklare att avkoda och i princip alltid kräver mindre utrymme (HD MA:s teknik med ett lossy spår i fast bitrate och sen felkorrigeringsdata upp till lossless är både tekniskt krävande och rätt ineffektiv).

vore väl bättre att lägga energi på att få warner att sluta upp med sin sjuka "lossless på katalogtitlar, lossy på splitter nya"-doktrin - typexempel: the gauntlet, halvdan clintanfilm från 1977 får TrueHD. speed racer får (ett förvisso bra, men ändå lossy) vanligt AC3 640kb/s.

Postad 26 maj 2009 - 17:19

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Universal Details 'Battlestar Galactica' Blu-ray Box Set
28Juli släpps boxen.

http://bluray.highde...leteseries.html

MUMS! Riktigt fet box .. ser väldigt dyr ut, men den är given i min samling oavsett pris (nästan). Regionsfri hoppas jag. Ska bli kul att se om det kommer en likadan UK- box.

Postad 28 maj 2009 - 14:27

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 552 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle köpa Star trek boxarna som finns.
Men har en fråga, måste man se serien först innan filmerna eller spelar det ingen roll vilket man ser först?
Har aldrig följt star trek så noga.

Redigerat av alienrebel, 28 maj 2009 - 14:27.

Postad 28 maj 2009 - 15:32

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Men har en fråga, måste man se serien först innan filmerna eller spelar det ingen roll vilket man ser först?

Hej där...

Då jag älskar Trek i alla dess former känner jag mig manad att svara, eller i alla fall delge min syn på saken.

Ja, du bör se serien innan du ser filmerna. Detta för att förstå universumet, karaktärerna och dess historia. Sen skall ju noteras att filmerna är inspelade långt efter serien, vilket man lätt kan se på Kirks mage och hake eller Bones väderbitna ansikte i filmerna. Men det höjer ju bara charmen enligt mig.

Postad 28 maj 2009 - 22:07

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Sneak peak... :)

Postad bild

Länk

Postad 29 maj 2009 - 00:19

hankmander
  • hankmander
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Sneak peak... :blush:

Postad bild

Länk

Luktar nästan bluff. Varför skulle fransoserna få veta före alla andra? Nån som skickade ut ett reklamblad för tidigt? :)

Postad 29 maj 2009 - 13:15

Konung
  • Konung
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Till alla er som älskar TV-serier på bluray. jag vet inte hur man gör bilden mindre, så om någon vet så får ni gärna berätta så editerar jag inlägget

Heroes Säsong 3

Postad bild

* Heroes - Season 3 on Blu-ray Disc:
o 5 "BD-50" discs, 1075 minutes
o $79.98 SRP
o High-Definition Widescreen
o English DTS-HD Master Audio 5.1
o English, French and Spanish Subtitles
o Bonus Material:
+
+ U Control - Picture in Picture Cast & Crew Commentaries on each disc
+ U Control - Hero Connections - Bios on each disc
+ Deleted Scenes on most discs
+ Hero Connections - Network on each disc
+ D-Box on each disc
+ The Super Powers of Heroes
+ BD Live - Season Four Sneak Peek
+ Completing the Scene
+ Alternate Stories
+ Pinehearst Commercial
+ The Prop Box
+ Tim Sale Gallery of Screen Art
+ Genetics of a Scene
+ The Writers' Forum
+ Building Coyote Sands

The Office Säsong 5

The Office - Season 5 on Blu-ray Disc:
* 4 "BD-50" discs
* $69.98 SRP
* High-Definition Widescreen
* English DTS-HD Master Audio 5.1
* English and Spanish Subtitles
* Bonus Material was not detailed, but is expected to be the same as the DVD. It's possible (but by no means certain, yet) that there could be additional extras exclusive to the Blu-ray.

Exclusive Blu-ray Hi-Def bonus features include:
* "One-Liner Soundboard" - Allows the user to string together one-liners and quotes from the show to create your own character audio mix that you can share with friends via BD -LIVE
* BD-LIVE - Access the BD-Live Center through your Internet-connected player and watch the latest trailers, download exclusive content and more!

The Office: The Complete Season Five on Blu-ray Hi-Def and DVD comes with reams of bonus features, including:
* Episode Commentary with the Cast and Crew of The Office
* Over Three Hours of Deleted Scenes!
* Gag Reel
* The Academy of Television Arts and Sciences Presents The Office
* Four Webisodes
* The Office Promos: Beijing Games and XLIII Football Championship

Postad 29 maj 2009 - 15:44

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Nån som vet vad säsong 3 skulle handla om, jag tycker handlingen mest snurrar runt utan riktning och inget slut heller. Ett kraftigt fall i handlingen mot dom båda första

Postad 29 maj 2009 - 15:49

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Har ej sett Säsong 3 så kan Ni ta det i en annan tråd tack!!

Postad 29 maj 2009 - 22:42

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Har sökt men inte hittat riktigt. Jag har precis köpt min första BD-spelare och tanken är juh att dra igång på samlandet. Vad är det man skall kolla efter för att veta att utgåvan som man köper är en "bra" utgåva? Har sett att det finns vissa sidor som recenserar filmer utifrån bild och ljud. Men finns det något generellt man ska kolla efter i specifikationerna på filmen?

Postad 29 maj 2009 - 22:47

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Har sökt men inte hittat riktigt. Jag har precis köpt min första BD-spelare och tanken är juh att dra igång på samlandet. Vad är det man skall kolla efter för att veta att utgåvan som man köper är en "bra" utgåva? Har sett att det finns vissa sidor som recenserar filmer utifrån bild och ljud. Men finns det något generellt man ska kolla efter i specifikationerna på filmen?

Det är lite svårt att se det genom att titta på omslaget men ser man att det står tex Noble som utgivare eller 1080i eller 1080/25fps så bör man nog avvakta köp i väntan på en seriös recension.

Edit: Noble fick sig en känga.

Redigerat av -Palle-, 29 maj 2009 - 22:49.

Postad 29 maj 2009 - 22:54

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Det är lite svårt att se det genom att titta på omslaget men ser man att det står tex Noble som utgivare eller 1080i eller 1080/25fps så bör man nog avvakta köp i väntan på en seriös recension.

Edit: Noble fick sig en känga.

Så Noble skall man helt enkelt akta sig för? Vilken sida tycker du håller bästa måttet när det gäller recensioner? Kan man överlag säga att Reg A filmerna är bättre utgåvor än Reg B?

Postad 29 maj 2009 - 23:08

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
http://www.highdefdigest.com/ och http://www.blu-ray.com/ Tycker jag är bra sidor för att ta reda på kvalitén på filmer.

Jag tycker inte att man kan säga att reg A filmer generellt håller högre klass (Även om de har hyllats i en viss tråd som "orginalet" :) )
Det finns dåliga utgåvor av både reg A & B filmer.

Postad 29 maj 2009 - 23:30

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

http://www.highdefdigest.com/ och http://www.blu-ray.com/ Tycker jag är bra sidor för att ta reda på kvalitén på filmer.

Jag tycker inte att man kan säga att reg A filmer generellt håller högre klass (Även om de har hyllats i en viss tråd som "orginalet" :) )

Ok, då får man helt enkelt kolla recensionerna för att se om man skall slå till på en film eller inte.

Postad 30 maj 2009 - 01:11

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Ok, då får man helt enkelt kolla recensionerna för att se om man skall slå till på en film eller inte.

Mja .. det är ju ändå film vi pratar om, och det går ju att ha en egen smak och tycke. Men jag antar att det är kvaliteten på utgåvan du syftar på?

Postad 30 maj 2009 - 01:19

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Mja .. det är ju ändå film vi pratar om, och det går ju att ha en egen smak och tycke. Men jag antar att det är kvaliteten på utgåvan du syftar på?

Ja, det är kvalieten på utgåvan som jag syftar på. Har inte för mycket för recensioner om filmer i allmänhet, det är juh som du säger tycke och smak är olika. Däremot så verkar imdb stämma bra överrens med vaf jag också tycker är bra. haha

Postad 30 maj 2009 - 12:34

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1 102 inlägg
  • 0

Jag skulle säga att man kanske har en viss fördel av att ha sett serierna, man får större behållning av filmerna när man känner karaktärerna bättre, men filmerna är fristående nog för att vem som helst ska kunna se dem. Nummer 2-4 bildar dock en lös trilogi där det främst är 2 och 3 som verkligen hör ihop.

Även jag som Trekfan kan tycka att originalserien kan vara lite för seg, och likaså de första säsongerna av The Next Generation och de flesta av Deep Space 9. Om man blir intresserad av universumet så pass att man kan se avsnitten enbart för att få se mer, snarare än att bli underhållen då kan det verkligen vara värt att plöja det i kronologisk ordning.

Postad 30 maj 2009 - 14:06

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 552 inlägg
  • 0
Tackar Mr. Smith Och Schenström.
Då får det bli serien först.
Ska till London nu på onsdag det kanske finns bra priser på både serien och filmerna.

Postad 30 maj 2009 - 18:22

hankmander
  • hankmander
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Blu-ray.com tycker jag inte är mycket att hurra över. De ger nästan alltid högre betyg än vad som är rimligt. Hidefdigest.com funkar men annars tycker jag man ska kolla http://www.avsforum....ad.php?t=858316 där "vanligt folk" röstar om bildkvalité och filmerna sedan hamna på en topplista. De här killarna och tjejerna (ja, det finns faktiskt minst en!) vet dessutom vad dom sysslar med. Listan stämmer överlag mycket bra mot vad mina ögon kan se.

Postad 31 maj 2009 - 04:54

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag kan verkligen rekommendera A Bug´s Life (Ett småkryps liv) som kommit ut på BD i USA.
Filmen är regionsfri och bilden är otroligt bra.
Visst brukar animerat vara bra på Blu-ray men här är både bild och ljud kanon.
:)

Postad bild

Jag beställde den ifrån Hdmoviesource men den finns givetvis på Axel music.

Så här skrev Hidefdigest.com och jag håller med:

The Video: Sizing Up the Picture

In a word: perfection.

That isn't hyperbole. That's the truth.

The DVD for 'A Bug's Life' was the first direct digital-to-digital transfer, without any analogue in-between, and it was a sight to behold, for sure. But this 1080p AVC-encoded 2.35:1 transfer is just unparalleled (or at least only comparable to other Pixar Blu-ray releases). Literally.

Colors threaten to pop off the screen (and this is one colorful movie - the ants are blue for crying out loud!), detail is unparalleled (although seeing textures in this clarity makes you realize that Pixar's technical level of achievement wasn't what it is now), definition is strong and sharp, and there is nothing (and I mean nothing) in the way of technical blips- no macro-blocking, no artifacts, no edge-enhancement. NOTHING.

This is just a beautiful, beautiful image. Stunning in every way. I'd like to go into more detail, but this image really doesn't require any more. Perfection pretty much sums it up.

It should be noted that the disc is REGION FREE. Also, it has a neat playback feature if you take the disc out of your player and put it back in, it gives you the option of resuming the movie from where you left off. This is helpful and should be included on more discs.

The Audio: Rating the Sound

Again: perfect.

This lossless DTS-HD Master Audio 5.1 surround track has everything you could want from a surround track, and more.

Instead of a normal audio track of a comedy release, which would have all the dialogue in the front speakers, this mix judiciously spreads the voices out amongst the different speakers. Part of this has to do with the sheer scale of the movie - there are a ton of speaking characters, and many more extras. What's more - the dialogue is never drowned out or obscured. This may seem like an odd thing to applaud, but the effect is staggering.

The surround sound really gets a workout, too, in scenes of greater action (with the back speakers really worked vigorously) - Hopper's gang of grasshoppers approaching the ant colony at full mast; Flik's arrival at Bug City, in which everything is alive; the attack by the vicious bird; the rain drops that fall like depth charges from a WWII submarine. For my money, this mix blows away most of the overactive sound mixes of big Hollywood action pictures.

So, in short: this is an atmospheric, immersive mix that will leave you breathless. It's just as magnificent as the video presentation.

Also included are Spanish Dolby Digital 5.1 and French Dolby Digital 5.1 mixes and subtitles in English SDH, French, Spanish.

Final Thoughts

As with every other Pixar release, this is a perfect disc in every way. You must own it. You must. End of story. MUST OWN. THE END.

Redigerat av crest, 31 maj 2009 - 04:58.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Screen Research FSD på väggen
    Globe
    2025-05-22 08:22:42
  • Screen Research FSD ram
    Globe
    2025-05-22 08:19:07
  • Montering av ram
    Globe
    2025-05-22 08:14:32
  • JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.