Tyvärr måste du ha ett microSDHC-kort, Jag använder ett Kingston microSDHC Class 2, 16 GB kort och det fungerar mycket bra.min mobil hittar inte mitt minnes kort. har formaterat det till fat32 och till ntfs. det är ett sandisk 8gb m2
snälla hjälp
Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 28 December 2009 - 20:56
Postad 28 December 2009 - 21:33
Och ett menyalternativ att lägga till som ringsignal från mediaspelaren har jag inte heller hittat, ngt förslag?
Postad 28 December 2009 - 21:55
Någon mer som känner att det är lite klurigt att välja en mp3låt som ringsignal? Med ca 500 låtar så tar det en stund att scrolla ner i listan, det går ju tyvärr inte att skriva sco för att komma ner till scooter.
Och ett menyalternativ att lägga till som ringsignal från mediaspelaren har jag inte heller hittat, ngt förslag?
Varför inte sortera mp3orn lite bättre. 500 låtar i samma map låter jobbigt. Skulle aldrig klara av att se på en sådan map. Max 20st per map.
Postad 28 December 2009 - 22:18
Tyvärr måste du ha ett microSDHC-kort, Jag använder ett Kingston microSDHC Class 2, 16 GB kort och det fungerar mycket bra.
funkar det med ett klass 4 eller måste det vara 2?
Postad 28 December 2009 - 23:07
Högre siffra snabbare och dyrare minne. ;-)funkar det med ett klass 4 eller måste det vara 2?
Så det fungerar utmärkt med klass 4 eller 6 minnen....
Postad 29 December 2009 - 00:15
hittade detta men har ingen aning om hur man gör heh
OpenSSH server and an SFTP client on your computer. Works great.
Vore toppen om någon enkelt kunde förklara (läs guida) om hur detta SSH och SFTP client fungerar.
Det låter ju som det är en kryptering med ftp-klient på namnen men hur gör man etc.
Ni som kan var snälla och hjälp oss andra!!!
Postad 29 December 2009 - 05:12
Tyvärr måste du ha ett microSDHC-kort, Jag använder ett Kingston microSDHC Class 2, 16 GB kort och det fungerar mycket bra.
märkte nu när jag tog ut mitt kort att det är ett micro sdHC kort. men va fasen kan vara felet då?
Postad 29 December 2009 - 06:21
Upptckte va det va för fel nu. va tvungen att ha baskida på.märkte nu när jag tog ut mitt kort att det är ett micro sdHC kort. men va fasen kan vara felet då?
Postad 29 December 2009 - 06:55
märkte nu när jag tog ut mitt kort att det är ett micro sdHC kort. men va fasen kan vara felet då?
NTFS lär vara problemet. Dessvärre vet jag inte var problemet är om det inte funktionerade som FAT32 heller.
Postad 29 December 2009 - 09:24
Postad 29 December 2009 - 10:06
Nu har jag haft min ett tag och jag har inte varit inne så mycket sen jag fick den. Så jag undrar lite:
1. Vet någon när uppdateringen kommer?
2. Varför fungerar inte *#06# och sånna koder, finns det ett annat sätt att få igång dessa, man kan inte ens se sitt saldo om man har kontantkort ju?
3. Idag fick jag ett fel meddelande som irriterade mig extremt mycket, jag försökte skicka ett sms och då säger telefonen att lagringsutrymmet är fullt och att jag måste tömma det innan jag kan skicka eller ta emot meddelande, det roliga är att jag har ca 13GB fritt på telefonen har inte använt något då jag har minneskort, dessutom så har jag inte så många sms på den så vet inte vad problemet är, är det någon som vet vad det kan vara eller om man kan ställa in att sms hamnar på något annat ställe.
4. Jag vill kunna installera program på telefonen, fler än dem som ligger i den tråkiga programhanteraren vet någon var man ska vända sig eller hur man gör?
5. Porträtt-läge kommer det på den nya uppdateringen eller inte?
Batteriet är kasst som alla vet, men jag är trots allt nöjd med telefonen, visst är jag besviken på en hel del, men den e schyst jag gillar den..
//Mobilproffs
Fråga 5:
Enligt http://thenokiablog....re-update-pr11/
"According to a source testing PR1.1, the Nokia N900 feels snappier. However, some may be disappointed that web browsing in portrait view was not available on the update."
Postad 29 December 2009 - 11:02
Vore toppen om någon enkelt kunde förklara (läs guida) om hur detta SSH och SFTP client fungerar.
Det låter ju som det är en kryptering med ftp-klient på namnen men hur gör man etc.
Jag har ingen N900 (ännu), men i princip fungerar SSH på följande sätt:
1) Installera OpenSSH-server på den enhet du vill komma åt (i detta fall N900:an) och se till att starta server-tjänsten (oftast kallad sshd).
2) Installera lämplig SSH-klient på din dator. I Windows kör jag Putty för shell-inloggning och WinSCP för filöverföringar (SFTP/SCP). Man kan få upp WinSCP som alternativ under "Skicka Till" då man högerklickar på en fil i Utforskaren.
3) Ta reda på IP-adressen för din ssh-server (N900:an) och anslut med Putty eller WinSCP genom att ange användarnamn och lösenord. Om allt går som det ska så... Ta-daaaa!!! Inloggad!
Edit: Här finns lite mer info om OpenSSH på N900: http://forums.intern...ead.php?t=36998
Redigerat av buxxer, 29 December 2009 - 11:05.
Postad 29 December 2009 - 11:11
Installera klient på telefonen å server på datorn om du vill komma åt datorn från mobilen ?
Postad 29 December 2009 - 11:16
1. Installera openssh från http://maemo.org/dow...Maemo5/openssh/, så vitt jag förstår så ber den en skapa ett lösenord för root (administratören) vid installation.Vore toppen om någon enkelt kunde förklara (läs guida) om hur detta SSH och SFTP client fungerar.
1.b. Skapa ett lösenord för användaren genom att starta terminalen (Ctrl-Shift-X från skrivbordet) och skriva "passwd". *
2. Starta ssh-servern genom att starta terminalen, skriva "root" (för att bli root) och sedan köra /etc/init.d/ssh start
3. Gå till windows-burken och starta en ftp-klient med stöd för sftp, anslut till telefonens ip och port 22 ** (standardport för ssh) med användare "user" och lösenordet du satte i 1.b.
4. Nu kommer du åt det mesta på telefonen med läsåtkomst, för att skriva utanför /home/user får du gå tillbaka till steg 3 och logga in som root istället.
* Notera att terminalen inte visar att du skriver några tecken, detta är för att de som ser på skärmen inte ska veta hur långt ditt lösenord är och inte för att dina tryckningar ej tar.
** Det kan vara bra att ändra porten till något annat, vilket görs i /etc/ssh/sshd_config (måste vara root för att ändra den).
Inlägg 2 och 3 i den här tråden beskriver hur man startar och stoppar servern, vilket ur säkerhetssynpunkt kan vara bra att göra när man inte använder den.
Edit: Jaha, så går det när man ska skriva ett långt inlägg, någon annan hinner före.
Redigerat av floffe, 29 December 2009 - 11:23.
Postad 29 December 2009 - 11:18
Du kan väl göra tvärtom?
Installera klient på telefonen å server på datorn om du vill komma åt datorn från mobilen ?
Ja, det går såklart bra också, fast det är ju lite coolare (läs nördigare) att köra SSH-server på en telefon.
Edit: Klart coolast vore det att köra sshfs på N900:an, men jag vet inte om det finns för Maemo än.
Redigerat av buxxer, 29 December 2009 - 11:21.
Postad 29 December 2009 - 11:21
Postad 29 December 2009 - 11:42

Själv blev jag lite, lite sugen på en sådan här ordentlig sak för 18$

Om jag nu inte bara skaffar ett gummiskal för en femtiolapp då jag gärna vill kunna bära mobilen i fickan och den trots allt är nog stor som den är utan en tillhörande läderplånbok.
Socka eller skal blir det nog faktiskt.
Postad 29 December 2009 - 14:46
Postad 29 December 2009 - 14:52
Några nackdelar som gör mig tveksam är:
* Tillgängliga applikationer, satsar utvecklarna som gör till Iphone alt. Android på att släppa till Maemo?
* Klumpigt med ett externt t-bord, och är det verkligen mycket bättre att använda än integrerade på skärmen?
* "Fullt flashstöd", men det hackar mycket när man kollar på SVTplay, TV4play och TV6play funkar inte ens?
Har tidigare ägt en Iphone 3G och man blir ganska bortskämd med alla applikationer. Nu ser jag att SVT och TV4 har släppt sina "Play" apps till Apple. Eftersom det ändå inte funkar på N900 känns det ju som det kvittar om den har stöd för flash eller ej för min egen del.
SEs X10 kan ju också bli grym.
Postad 29 December 2009 - 14:58
Börjar överväga att inte köpa denna telefon, men finns ju ingen riktig konkurent heller.
* Tillgängliga applikationer, satsar utvecklarna som gör till Iphone alt. Android på att släppa till Maemo?
* Klumpigt med ett externt t-bord, och är det verkligen mycket bättre att använda än integrerade på skärmen?
* "Fullt flashstöd", men det hackar mycket när man kollar på SVTplay, TV4play och TV6play funkar inte ens?
Har tidigare ägt en Iphone 3G och man blir ganska bortskämd med alla applikationer. Nu ser jag att SVT och TV4 har släppt sina "Play" apps till Apple. Eftersom det ändå inte funkar på N900 känns det ju som det kvittar om den har stöd för flash eller ej för min egen del.
Svt har ju annars släppt en mobil variant av svtplay nu, och jag antar att det är den de använder sig av i sin app. Så om du kan tänka dig lite lägre kvalitet än den vanliga svtplay gör det nog ingen större skillnad om du surfar till den med n900 eller använder iphone-appen.
Postad 29 December 2009 - 15:34
Börjar överväga att inte köpa denna telefon, men finns ju ingen riktig konkurent heller.
Google Nexus One är bättre än SE X10 och lär nog släppas samtidigt.
Jag tror fortfarande att SE kommer att dö när som helst.
Eikido
Postad 29 December 2009 - 15:36
1. Installera openssh från http://maemo.org/dow...Maemo5/openssh/, så vitt jag förstår så ber den en skapa ett lösenord för root (administratören) vid installation.
1.b. Skapa ett lösenord för användaren genom att starta terminalen (Ctrl-Shift-X från skrivbordet) och skriva "passwd". *
2. Starta ssh-servern genom att starta terminalen, skriva "root" (för att bli root) och sedan köra /etc/init.d/ssh start
3. Gå till windows-burken och starta en ftp-klient med stöd för sftp, anslut till telefonens ip och port 22 ** (standardport för ssh) med användare "user" och lösenordet du satte i 1.b.
4. Nu kommer du åt det mesta på telefonen med läsåtkomst, för att skriva utanför /home/user får du gå tillbaka till steg 3 och logga in som root istället.
* Notera att terminalen inte visar att du skriver några tecken, detta är för att de som ser på skärmen inte ska veta hur långt ditt lösenord är och inte för att dina tryckningar ej tar.
** Det kan vara bra att ändra porten till något annat, vilket görs i /etc/ssh/sshd_config (måste vara root för att ändra den).
Inlägg 2 och 3 i den här tråden beskriver hur man startar och stoppar servern, vilket ur säkerhetssynpunkt kan vara bra att göra när man inte använder den.
Edit: Jaha, så går det när man ska skriva ett långt inlägg, någon annan hinner före.
jag har instalerat openssh och fick skriva in lösenordet sen var instalationen klar.
Men jag har problem i terminalen jag skriver passwd och sen enter så får jag ett medelande"the password for user cannot be changed."
sen när jag skriver root så står det "root: not found"
och när jag skriver /etc/init.d/ssh och enter
så kommer det upp /etc/init.d/ssh {start I stop Ireload I force -reload I restart}
men skriver jag start så står det "start: not found
vad gör jag för fel?
Postad 29 December 2009 - 16:08
svt och tv6 funkar bra för mig* "Fullt flashstöd", men det hackar mycket när man kollar på SVTplay, TV4play och TV6play funkar inte ens?
tv4 inte lika bra
Postad 29 December 2009 - 16:43
Postad 29 December 2009 - 16:49
svt och tv6 funkar bra för mig
tv4 inte lika bra
Är det över wlan det funkar bra ? Hur funkar det över 3G ?
Hackar Tv4 mycket ?
Postad 29 December 2009 - 17:00
jag har instalerat openssh och fick skriva in lösenordet sen var instalationen klar.
Men jag har problem i terminalen jag skriver passwd och sen enter så får jag ett medelande"the password for user cannot be changed."
sen när jag skriver root så står det "root: not found"
och när jag skriver /etc/init.d/ssh och enter
så kommer det upp /etc/init.d/ssh {start I stop Ireload I force -reload I restart}
men skriver jag start så står det "start: not found
vad gör jag för fel?
Om du bara skriver/etc/init.d/ssh så får du upp hjälpen för kommandot. Du kan alltså skriva något av de argument som anges inom krullparenteserna, d.v.s. start, stop, reload, force -reload eller restart. I princip alla kommandon ("tjänster") under /etc/init.d funkar på det sättet.
Du ska alltså skriva /etc/init.d/ssh start respektive /etc/init.d/ssh stop.
Postad 29 December 2009 - 18:18
vet någon hur man får skivomslag på låtarna man lägger över.?
Postad 29 December 2009 - 20:25
Min har inte boot om en enda gång än, jag använder den tydligen inte tillräkligt hårt. ;-)
Lite synd att inte *120# fungerar utan man måste ringa 454 istället för att "höra" saldot.
Men det är tydligen på väg att fixas :-)
Nu är den skickad på posten, hoppas de skickar en ny snabbt
Min blev väldigt mycket bättre efter att man inaktiverade den där strömspaningsfunktionen, men det hände ändå att den startade om nån enstaka gång. En gång lyssnade jag bara på musik och rörde den inte ens, en annan gång hade jag monterat sharen på min server över Internet via sshfs och försökte spela upp en film, det blev väll lite för mycket hehe
När jag aktiverade strömsparningen igen så räckte att surfa lite eller gå in på Settings för att den skulle boota om.
Japp det funkar ju, har inte ens letat efter det, men ser det som självklart att de ska fixa *-buggen, rätt fatal miss av Nokia i mina ögon.
Det är lätt att bli enbart negativ, men jag älskar verkligen telefonen, så otroligt mycket skoj man kan göra med den, drog ner VMWare-imagen med SDK:t på igår, tänkte börja programmera lite egna program till den.
Ett annat oerhört plus är mod-stödet de släppte till media spelaren för nån vecka sen, älskar att kunna köra "chip"-musik på min N900, får ju dessutom in stora mängder låtar på den då
Postad 29 December 2009 - 20:34
1. Installera openssh från http://maemo.org/dow...Maemo5/openssh/, så vitt jag förstår så ber den en skapa ett lösenord för root (administratören) vid installation.
Tack så mycket för ett väl utvecklat och pedagogiskt svar! (Man kan aldrig vara för tydlig!)
Om jag förstår det hela så fungerar det alltså som en vanlig ftp med lite begränsningar. Det känns ändå ganska krångligt och jag tycker att det borde finnas något smidigare sätt ungefär som windowsnätverket hemma där man enkelt delar ut mappar eller som när man skickar filer via ICQ eller MSN (jag har dock inte hunnit testa än, det kanske fungerar supersmidigt
Någon som har något förslag?
(EDIT: Jag hatar för övrigt routrar som inte tillåter WOL-paket på något sätt. Om någon vet något program som kan lösa detta är jag mycket tacksam!)
(EDIT2: Jag testade även FM-appen och tyckte volymen var låg, någon som upplever samma?)
(EDIT3: (Börjar bli många edit nu
(EDIT4:
Redigerat av Unregistered6144aa51, 29 December 2009 - 20:50.
Postad 29 December 2009 - 21:40
Ett sätt är att lägga in dem i mp3 filen. Funkar bra för mig, jag gör det med mp3tag i windows.
Läs mer:
http://wiki.maemo.or...layer_Album_Art
Postad 29 December 2009 - 21:41
Ok!Nu är den skickad på posten, hoppas de skickar en ny snabbt
Får jag en ny ska jag inte använda den förens jag fixat repskydd till skärmen.
Min blev väldigt mycket bättre efter att man inaktiverade den där strömspaningsfunktionen, men det hände ändå att den startade om nån enstaka gång. En gång lyssnade jag bara på musik och rörde den inte ens, en annan gång hade jag monterat sharen på min server över Internet via sshfs och försökte spela upp en film, det blev väll lite för mycket hehe
När jag aktiverade strömsparningen igen så räckte att surfa lite eller gå in på Settings för att den skulle boota om.
Japp det funkar ju, har inte ens letat efter det, men ser det som självklart att de ska fixa *-buggen, rätt fatal miss av Nokia i mina ögon.
Det är lätt att bli enbart negativ, men jag älskar verkligen telefonen, så otroligt mycket skoj man kan göra med den, drog ner VMWare-imagen med SDK:t på igår, tänkte börja programmera lite egna program till den.
Ett annat oerhört plus är mod-stödet de släppte till media spelaren för nån vecka sen, älskar att kunna köra "chip"-musik på min N900, får ju dessutom in stora mängder låtar på den då
Jag hoppas din "nya" 900 fungerar bättre, min har inte haft en reboot över huvutaget. :-)
Enligt vissa på Maemo rår en batch med dåliga minnen för det, men det är det nog bara Nokia som kan svara på.
Ja jag gillar också media stödet, den gamla radion i köket med värdelös radiodel är nu mera en hightec webbradio på steroider. ;-)
Postad 29 December 2009 - 21:53
wlan (8 mbit)Är det över wlan det funkar bra ? Hur funkar det över 3G ?
Hackar Tv4 mycket ?
svt och tv4 bilden hackar till lite ibland, ljudet aldrig, inte så störande
tv 4 startar inte
3g (4 mbit), bilden hackar lite mer, ljudet inte, kan vara störande om man är känslig
Postad 29 December 2009 - 22:16
wlan (8 mbit)
svt och tv4 bilden hackar till lite ibland, ljudet aldrig, inte så störande
tv 4 startar inte
3g (4 mbit), bilden hackar lite mer, ljudet inte, kan vara störande om man är känslig
Svt hackar inte alls om man gör rätt utan fungerar sjukt perfekt. Du ska välja "inställningar" och sedan extern spelare och windows media.
Postad 29 December 2009 - 23:23
Om du bara skriver/etc/init.d/ssh så får du upp hjälpen för kommandot. Du kan alltså skriva något av de argument som anges inom krullparenteserna, d.v.s. start, stop, reload, force -reload eller restart. I princip alla kommandon ("tjänster") under /etc/init.d funkar på det sättet.
Du ska alltså skriva /etc/init.d/ssh start respektive /etc/init.d/ssh stop.
Har upptäckt att även om jag skiver /init.d/ssh stop så kan jag ändå ansluta till min telefon :/
Någon som har något bra på den
Postad 29 December 2009 - 23:49
Svt hackar inte alls om man gör rätt utan fungerar sjukt perfekt. Du ska välja "inställningar" och sedan extern spelare och windows media.
Skulle precis tillägga det. I mediaspelaren hackar det inte, men jag upplever kvalitén som liten sämre än flash varianten. Dock fullt "tittbar"
Postad 29 December 2009 - 23:58
Har upptäckt att även om jag skiver /init.d/ssh stop så kan jag ändå ansluta till min telefon :/
Någon som har något bra på den?
Testa /etc/init.d/ssh stop istället.
Redigerat av buxxer, 29 December 2009 - 23:59.
Postad 30 December 2009 - 00:24
Postad 30 December 2009 - 00:40
Testa /etc/init.d/ssh stop istället.
slarvfel, /etc/ glömde jag att skriva i min post.........
Så felet kvarstår
Postad 30 December 2009 - 02:44
Ok!
Jag hoppas din "nya" 900 fungerar bättre, min har inte haft en reboot över huvutaget. :-)
Enligt vissa på Maemo rår en batch med dåliga minnen för det, men det är det nog bara Nokia som kan svara på.
Ja jag gillar också media stödet, den gamla radion i köket med värdelös radiodel är nu mera en hightec webbradio på steroider. ;-)
Tackar, hoppas verkligen det, har varit sjukt otursförföljd denna höst vad det gäller problem med telefoni, datorer och mobiltelfoner, så jobbigt att skicka tillbaka defekta saker hela tiden.
Japp det är nice, har inte skaffat något dataabonnemang till min än, utan kör med Telia refill. Telia har ett tak för data-trafiken på 9kr/dygn så en dag när jag var ute på en resa testade jag en hel del saker över de 2.5G som jag har. Gick utmärkt att streama radio från di.fm som jag sedan skickade via FM-sändaren till bilens stereo
Blir nog ett data-abonnemang senare när telefonen känns mer stabil, annars missar man en del av upplevelsen. Känns gött att kunna streama musik från servern hemma när man sitter på jobbet till exempel
Så felet kvarstår
Har ju tyvärr inte min N900 längre så jag kan inte testa, men har du testat att köra som scriptet superuser?
Får du något felmeddelande?
Redigerat av matte_amal, 30 December 2009 - 02:48.
Postad 30 December 2009 - 06:52
) Är det någon som beställde Invisible Shield under 50% rean på zagg.com som har fått sin än? Jag har nämligen inte fått min.. Det stod att dom skulle skicka den med typ "royal post" vilket jag antar innebär att den kommer med kurir framdragen av vita hästar. Skoja bara. Jag antar att det blir ett litet paket på ICA eller ett brev i postlådan, jag har nämligen ingen lust att sitta och vänta på UPS igen...
Jag fick min igår, tisdag 29.12.
Edit: Via gamla hederliga, slöa, posten. Men bättre det än UPS iaf...
Redigerat av Tobbe Nukem, 30 December 2009 - 06:53.
Postad 30 December 2009 - 07:19
Ett sätt är att lägga in dem i mp3 filen. Funkar bra för mig, jag gör det med mp3tag i windows.
Läs mer:
http://wiki.maemo.or...layer_Album_Art
Tackarrrrrr det funkar kanon med mp3tag
//A.
Postad 30 December 2009 - 10:05
Jag har en N97a nu och den är helt hopplös, den har flera gånger lett mig på fel vägar p.g.a dålig upplösning och p.g.a att den har varit för seg.
För mig är GPSen en väldigt viktig del av mobilen, och jag känner mig helt handikappad med N97ans GPS. Det är den absolut sämsta jag har haft hittills, och jag har haft en del olika.
Men det blir nog en N900 ändå, kan inte motstå linux och root access som standard
Och en till fråga, Ovi Maps, följer det med en testperiod eller är det en full version som följer med?
Postad 30 December 2009 - 10:41
jag har fått en 1cm lång vertikal repa på skärmen förmodligen orsakad av pennan.. behöver tips om hur man åtgärdar detta. har beställt invisible shield men det hann tyvärr inte komma.
Jag har fått två stycken cm-långa repor av pennan. Rätt säker att det inte är nåt annat, för det är precis där jag brukar scrolla med den. Ringde Nokia Support och fick en retursedel på mailen inom 3 minuter.
Så nu blir det att köpa screenprotector, trodde inte att det skulle behöva gå så här långt.
Postad 30 December 2009 - 10:53
Jag har fått två stycken cm-långa repor av pennan. Rätt säker att det inte är nåt annat, för det är precis där jag brukar scrolla med den. Ringde Nokia Support och fick en retursedel på mailen inom 3 minuter.
Så nu blir det att köpa screenprotector, trodde inte att det skulle behöva gå så här långt.
Tycker du jag ska ringa dem också? Jag har redan reklamerat en N900 pga trasigt linsskydd. Jag trodde inte det här gick att reklamera. Kanske borde man skylla på något annat, eller? Hur länge kan man hävda DOA? Fick min N900 den 22/12. Jag har i ren desperation köpt Diplex men vågar inte prova. Jag har också beställt Invisible Shield från USA som borde dyka upp vilken dag som helst.
Redigerat av lostsoul, 30 December 2009 - 10:59.
Postad 30 December 2009 - 10:59
Men då får du den ändå utbytt eller? Supporten pratade om nån 30-dagars garanti, som detta skulle gå på. Alltid bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite. Supporten höll med mig om att det inte var acceptabelt att pennan skulle repa skärmen. Ju fler som hör av sig desto bättre tvingas dom ju göra produkterna i framtiden.Tycker du jag ska ringa dem också? Har redan en DOA pga trasigt linsskydd. Hur länge gäller DOa. Fick min N900 den 22/12. Har köpt Diplex men vågar inte prova. Har också beställt Invisible Shield som borde dyka upp vilken dag som helst.
Redigerat av e_kjellgren, 30 December 2009 - 10:59.
Postad 30 December 2009 - 11:02
Så felet kvarstår
Får du något felmeddelande när du kör kommandot? Posta dem här i så fall.
Nu äger jag ingen N900, så jag kan inte kolla detta, men borde inte tjänsten heta sshd? Det gör den i alla fall i de Linux-distributioner jag kommit i kontakt med.
Testa ls -l /etc/init.d/sshd och se om den filen finns (eller ännu hellre ls -l /etc/init.d och posta resultatet här).
Kör i så fall /etc/init.d/sshd stop resp. /etc/init.d/sshd start.
Postad 30 December 2009 - 11:49
Man är så van att de brukar låsa sina telefoner och lägga in massa programvaror, men så sker alltså inte med N900.
Detta har bekräftats av 3 på sin facebooksida.
Postad 30 December 2009 - 12:11
) Är det någon som beställde Invisible Shield under 50% rean på zagg.com som har fått sin än?
Dessvärre inte jag heller! Jag körde med billighetsfraktalternativet jag också. :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
6 bilder
457 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?