![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 31 maj 2012 - 12:10
Postad 31 maj 2012 - 13:02
Postad 01 juni 2012 - 10:26
Är det någon som vet om det finns planer på att förbättra uppspelning av DVD-ISO med menyer? Speciellt vid musik-dvd där jag vill kunna välja låtar i menyn är det tråkigt att man inte kan hoppa fram och tillbaka i menyer. Synd att behöva använda 2 mediaspelare...
Vad jag sett så fungerar menyerna i DVD-ISO, om bara ISO filen är skapad med dom i behåll. Oftast så brukar ju filmerna rippas om, och menyer och extra material tas bort, för att spara utrymme.
BluRay ISO fungerar dock inte vad jag vet.
/MrStarhouse
Postad 01 juni 2012 - 19:21
Är det någon som vet om det finns planer på att förbättra uppspelning av DVD-ISO med menyer? Speciellt vid musik-dvd där jag vill kunna välja låtar i menyn är det tråkigt att man inte kan hoppa fram och tillbaka i menyer. Synd att behöva använda 2 mediaspelare...
Det finns mig veterligen inga problem med menyer i DVD-ISO filer...annat än att vissa menyer blir förminskade ibland.
Det enda problemet som jag har med DVD-ISO filer är att man inte kan återstarta en film...den börjar alltid om från början

Postad 01 juni 2012 - 19:56
Ville se auditions till SYTYCD hos fox.com's play-tjänst, ung samma som SVT Play. Förutsättningarna verkade finnas: webläsare + VPN konto i USA.
På min Mac funkar det. Men jag vill se det på hemmabioskärmen. Boxeen har både webläsare o VPN-uppkoppling, men när jag provar med Boxeen så står det bara att man måste uppgradera till senaste version av Adobe Flash Player. Bazinga.

Så, Boxeeen är bra under vissa mycket begränsade omständigheter, men med en MacBook eller iPad kopplad med dyr adapter till hemmabioskärmen/projektorn kommer man troligen mycket längre. ALLT som Boxen kan göra kan de göra bättre...
Postad 02 juni 2012 - 10:30
Mina menyer på DVD-ISO blir nästan alltid förminskade av Boxee. Får väl använda gamla Tvixen till DVD-ISO, för där funkar det perfekt med DVD uppspelning. Ingen mediaspelare är perfekt!Det finns mig veterligen inga problem med menyer i DVD-ISO filer...annat än att vissa menyer blir förminskade ibland.
Det enda problemet som jag har med DVD-ISO filer är att man inte kan återstarta en film...den börjar alltid om från början.
Postad 02 juni 2012 - 10:44
Postad 02 juni 2012 - 10:46
Postad 02 juni 2012 - 13:06
Så, Boxeeen är bra under vissa mycket begränsade omständigheter, men med en MacBook eller iPad kopplad med dyr adapter till hemmabioskärmen/projektorn kommer man troligen mycket längre. ALLT som Boxen kan göra kan de göra bättre...
Det finns en massa prylar och lösningar som kan göra mer än Boxee Box:en.
Jag har en pryl hemma som kallas "brödrost" och i den kan man rosta bröd. Helt fantastiskt, men det grejar minsann inte Boxee Box:en...det är ju skandal

Jag har en gammal mediaspelare med namn ACRyan som grejar en del saker som inte Boxee Box:en klarar av, men i stort så är ju Boxeen mycket bättre.
Att jämföra den med en dator (HTPC) är inte speciellt rättvist, inte minst sett till dess kostnad.
Redigerat av Manor, 02 juni 2012 - 13:07.
Postad 02 juni 2012 - 15:25
Det blir ett entydigt stort rungande nej på det påståendet

Att ha en MB eller iPad kopplad till Tv/projektor kommer man inte längre dels oförmågan att spela upp alla format utan tilläggs program.Varken iPad eller MB kan spela upp filmer från rar-arkiv och allt krångel med vilka kablar man ska ha för att få ut ljud och bild till förstärkare och tv.
Eftersom jag gått över till MacMini med XBMC är Boxee Boxen överflödig så jag lämnade över den till min syster.
Hon är i övre medelåldern och totalt oteknisk så jag ställde in den och kopplade en extern hdd med lite filmer.
Skulle jag däremot ställt dit en MB eller en iPad hade det alls inte varit lika lätt för henne.
Nu sätter hon bara på tv´n och BB och sen ser hon filmer utan krångel.
Men för den mer tekniskt kunniga finns det andra lösningar som ÄR bättre men definitivt dyrare också
Postad 02 juni 2012 - 15:33
Att flash inte fungerar är adobe och intels fel. De har droppat supporten helt enkelt.
Redigerat av Unregistered577c6879, 02 juni 2012 - 15:35.
Postad 02 juni 2012 - 15:39
Apple gör några av de mest låsta systemen, dessutom hänger sig min ipad varannan dag när man surfar sedan ios 5. Väldigt överskattade produkter i förhållande till priset. Att man sedan måste betala för att kunna se docx och ppx dolument korrekt är förjävligt.
Att flash inte fungerar är adobe och intels fel. De har droppat supporten helt enkelt.
Att din iPad låser sig bara för att du surfar låter väldigt konstigt.
Om jag vore du skulle jag återställa den och sen lägga in säkerhetskopian och se om det blir bättre.
Blir det inte bättre återställa den men inte lägga in säkerhetskopian utan starta om från början.
Postad 03 juni 2012 - 09:53
Jag undrar bara en sak. Och jag orkar inte leta i tråden
Spelar den 1080p filer utan problem (och då menar jag med kabel, inte trådlöst) ?
Har en Acryan PlayonHd idag som hackar som bara f*n, orkar inte med skiten längre.
Det som spelar roll är inte upplösningen utan bitraten,hur mycket information per sekund som ska transporteras genom ditt nätverk.
Här är en tråd med diverse test filer för att spels upp http://forums.boxee....?t=29751&page=3
Jag har testat dom och kör jag SMB (samba) kommer jag som bäst upp i 60-70Mbps
Bytte jag till NFS eller AFP kom jag upp till 100Mbps och någon gång 110Mbps
Så vilken upplösning kvittar fullständigt utan det är bitraten på filmen som sätter gränsen.
Och vad din gräns är beror helt på kvalitén på routern,kablar,vad du streamar ifrån om det är en NAS eller en dator med Win7.
Min erfarenhet är att en dator med Win7 krånglar mer och ger sämre hastighet att streama.
Jag streamade från en NAS och titta på filmer i 1080p som hade en storlek på 8-15GB gick utan problem.
Att det kommer fungera för dig är det ingen om kan garantera
Postad 03 juni 2012 - 13:04
Vill kolla med er hur pass bra ( dåligt ) BB funkar ihop med IPAD via Airplay.
Vill primärt kunna köra Spotify ock play kanaler ( t.ex. Kanal 5 som inte funkar pga flash ) via Airplay
Kollar man forum verkar det vara lite skakigt.
Sedan undrar jag om det har någon betydelse vilken padda man kör IPAD 2 eller 3.
Testade att köra SVT play med min dotters Iphone 4, bilden funkade bra med ljudet gick upp/ner i volym !?!
Postad 03 juni 2012 - 13:37
samma här,jätteschysst bild och flyt,men ljudet går upp och ner ibland jätte mycket diskant och ibland jättedovt ljud. Inga såna problem med spotify elle musik i övrigt,utan svt endast. Genom en Iphone 4S ska tilläggas.hej
Vill kolla med er hur pass bra ( dåligt ) BB funkar ihop med IPAD via Airplay.
Vill primärt kunna köra Spotify ock play kanaler ( t.ex. Kanal 5 som inte funkar pga flash ) via Airplay
Kollar man forum verkar det vara lite skakigt.
Sedan undrar jag om det har någon betydelse vilken padda man kör IPAD 2 eller 3.
Testade att köra SVT play med min dotters Iphone 4, bilden funkade bra med ljudet gick upp/ner i volym !?!
Redigerat av Askungen, 03 juni 2012 - 13:38.
Postad 03 juni 2012 - 16:32
Tack för svaret lappen71. Jo jag förstår att det är bitraten som räknas, var lite sent när jag postade mitt inlägg
Jag har också börjat undra om det kan vara min Thomsonrouter/modem som ställer till det faktiskt.
Kan inte minnas att jag hade dom här problemen förut, fast iofs så ökas bitraten med åren säkert också. (stora filer på 30gb).
För övrigt så klarade jag bara 34 mbps, innan det började hacka, av bird scene.
Thomson Router är det en sådan som kommer med Telias ADSL?
En vän har en sådan och i mina ögon är det en usel router.
Min erfarenhet är att SMB är det sämre valet av protokoll för att streama filmer med BB.
Men har man inte filer med hög bitrate och filerna är 1GB-8BG går det bra med SMB
Postad 05 juni 2012 - 16:53
Postad 05 juni 2012 - 16:58
Jag fick nå fel när jag försökte se ett program men kunde hitta åt filen via sök på plays sida och få igång det.
Postad 05 juni 2012 - 22:07
Vilken app kör du?är det någon mer som har problem att se på svtplay? vi får bara ett felmeddelande att sidan inte finns.. det funkar bra via webben
Postad 06 juni 2012 - 09:15
Vilken app kör du?
jag är väldigt ny på den här boxee boxen..
det som jag gör är att välja tv serier i menyn, klicka på svt och sedan vilket prg jag vill se.. men nu funkar inte det
Postad 06 juni 2012 - 09:51
jag är väldigt ny på den här boxee boxen..
det som jag gör är att välja tv serier i menyn, klicka på svt och sedan vilket prg jag vill se.. men nu funkar inte det
Så kan man också göra men man kan ladda ner en app för att se SvtPlay.
Men eftersom Svt har ändrat sin SvtPlay hemsida är det inte konstigt att det inte fungerar som det ska.
Inget man kan lasta Boxee Box för
Postad 06 juni 2012 - 10:29
Ganska surt med den just den buggen tycker. Svårt att göra menyval när markören ibland försvinner.Mina menyer på DVD-ISO blir nästan alltid förminskade av Boxee. Får väl använda gamla Tvixen till DVD-ISO, för där funkar det perfekt med DVD uppspelning. Ingen mediaspelare är perfekt!
Man kan köpa en DVD-spelare på ICA MAXI för 99:- som klarar detta galant. Tycker inte det finns någon ursäkt för att inte kunna hantera en DVD-meny på rätt sätt år 2012.
Redigerat av e3henri, 06 juni 2012 - 10:30.
Postad 06 juni 2012 - 10:51
Det där både sant och inte.Så kan man också göra men man kan ladda ner en app för att se SvtPlay.
Men eftersom Svt har ändrat sin SvtPlay hemsida är det inte konstigt att det inte fungerar som det ska.
Inget man kan lasta Boxee Box för
Att titta på SVTplay kräver två saker:
1. Ett gränssnitt att bläddra i
2. Ett videoformat som boxee stödjer
Om man börjar med gränssnittet. Idag finns det tre olika sätt att bläddra runt.
A Direkt med boxee browser. Detta fungerar fortfarande. OK
B Via "kanaler" i TV-series menyn. Här har det slutat fungera då länkarna blir felaktiga. Den här integrationen ligger inom boxees ansvarsområde att implementera. Förutsatt att det fortfarande finns ett fungerande API mot de nya länkarna så är det alltså boxee box som behöver fixa det här.
C Via den inofficiella SVTplay appen. Här är det samma sak som via "kanaler", men skillnaden att integrationen ligger i appen. Appen behöver alltså uppdateras på samma sätt som "kanaler" funktionen. Detta förutsatt att SVT fortfarande ger ett fungerade GUI mot de nya länkarna.
Sedan angående videoformatet.
I slutändan använder man alltid boxee browser för att spela upp filmen och här är det goda nyheter. Formatet stöds fortfarande. I USA är det stora protestvågor att man streamingtjänster nu har gått upp på nyare flashversioner som boxee inte klarar, men så är alltså inte fallet för SVT play.
Skönt.
Summa summarum: SVT play fungerar fint om man använder webläsaren, men det går inte att navigera med kanaler/SVTappen just nu. Hoppas att det löser sig för det är bökigt att gå via webläsaren.
Jag postar en JIRA på kanalerproblemet (sist jag postade en JIRA angående det så löstes det över natten, det behövdes inte ens en uppdatering av firmware utan tydligen ligger integrationen av "kanaler" på nån boxee server centralt)
Edit:
Lite info angående SVTplay appen. Det jobbas på det.
http://www.facebook.com/BoxeePlay
Redigerat av e3henri, 06 juni 2012 - 16:51.
Postad 07 juni 2012 - 22:17
vet inte om detta svarats på,
men har en kompis med Boxee. Han har köpt extern mus och tangentbord via USB. Fungerar bra.
Förutom,
1.) Inga Å Ä Ö ? Jobbigt när man vill surfa.
2.) Ingen scroll.
Går det lösa?
Har Boxee lagt ner uppdateringar? Kommer ju väldigt sällan? Exempelviss är ju buggen med Spotify som glömmer lösenordet fortfarande unresolved ?
Mvh/David
Postad 08 juni 2012 - 20:56
För 3 dagar sen började skiten struls ännu mer. Nu står bara ringen vid inloggning o snurrar, sen startar det om med boxeeloggan och åter till ringen i en ändlös lopp. Provat med återställning, men kommer inte ens till återställningsmenyn längre. återställt förut (bara det är ett skämt...att behöva återställa för jämnan...bah..) men nu funkar inte ens det.
Skiten är mer instabil än afa:ist (läs vänsterdrägg) under ett SD-möte.
Postad 08 juni 2012 - 23:52
Sämsta stycke skit jag nånsin köpt. Funkar var 3:e dag i princip. Däremellan buffrar skiten. Hittar inte nätverket eller lägger av mitt i filmen. iPad, telefoner o dator funkar smärtfritt med det trådlösa nätverket.
För 3 dagar sen började skiten struls ännu mer. Nu står bara ringen vid inloggning o snurrar, sen startar det om med boxeeloggan och åter till ringen i en ändlös lopp. Provat med återställning, men kommer inte ens till återställningsmenyn längre. återställt förut (bara det är ett skämt...att behöva återställa för jämnan...bah..) men nu funkar inte ens det.
Skiten är mer instabil än afa:ist (läs vänsterdrägg) under ett SD-möte.
99% av gångerna är det ditt nätverk som ställer till det.
Postad 09 juni 2012 - 09:32
Har alla Harry Potter i ett packe men kan bara välja undertext på typ hälften av dom.
Postad 09 juni 2012 - 10:17
Är det nån som vet varför man inte kam välja undertexter på alla filmer...
Har alla Harry Potter i ett packe men kan bara välja undertext på typ hälften av dom.
Har dom samma namn som filmerna? Vilket format är dom i,srt,sub?
Min erfarenhet är att srt fungerar bäst.
Undertexterna kan vara trasiga också,hänt flera gånger jag fått ladda ner från en annan källa för dom har varit korrupta.
Postad 09 juni 2012 - 12:48
y99% av gångerna är det ditt nätverk som ställer till det.
I detta fall är jag 100 på att det inte är nätverket som ställer till det. Som sagt står bara loggan o snurrar, sen åter till boxeeloggan, åter till snurrandes etc. Går inte heller med factoryreset då jag inte ens lyckas få upp den menyn..
Postad 09 juni 2012 - 14:32
y
I detta fall är jag 100 på att det inte är nätverket som ställer till det. Som sagt står bara loggan o snurrar, sen åter till boxeeloggan, åter till snurrandes etc. Går inte heller med factoryreset då jag inte ens lyckas få upp den menyn..
Reklamera...kan vara hårdvarufel
Redigerat av lappen71, 09 juni 2012 - 14:32.
Postad 09 juni 2012 - 18:41
Har dom samma namn som filmerna? Vilket format är dom i,srt,sub?
Min erfarenhet är att srt fungerar bäst.
Undertexterna kan vara trasiga också,hänt flera gånger jag fått ladda ner från en annan källa för dom har varit korrupta.
Den lilla globen kommer inte upp över huvudtaget, så jag kan ej välja filerna...
Texterna funkar, kan som sagt bara inte bläddra efter dom.
Postad 09 juni 2012 - 18:49
Den lilla globen kommer inte upp över huvudtaget, så jag kan ej välja filerna...
Texterna funkar, kan som sagt bara inte bläddra efter dom.
Ja det där har jag varit med om på några filmer men efter ett tag har den bara dykt upp så jag brydde mig inte så mycket.
Postad 10 juni 2012 - 09:24
Postad 10 juni 2012 - 09:29
En fråga, varför kommer inte alla filmer upp i mitt bibliotek trots att de är inscannade och går att se, så de funkar ? Något särskilt handgrepp ?
Ja du du får allt förklara lite bättre för det där var väldigt paradoxalt.
Hur vet du att dom är scannade? Var ser du dom någonstans?
Postad 10 juni 2012 - 09:36
Postad 10 juni 2012 - 09:46
OK, jag hitter dem under mina filer och kan startad dem därifrån däremot har jag andra filer som även finns under filmbibliotek, men alltså inte samtliga. Har provat att scanna om. Det är ju enkelt och översiktligt om alla filmer finns under biblioteket, så är inte fallet nu.
Ok eftersom du ser dom under filer men inte i biblioteket är dom INTE scannade och identifierade.
I inställningarna under filkällor ser du en meny som heter Oidentifierade filer.
Där ser du alla filer som Boxee box scannat men inte känt igen.
Det betyder att antingen har dom fel format på namnet,namnet är felstavat.
Postad 10 juni 2012 - 09:54
Postad 10 juni 2012 - 09:59
OK, provade med en annan fil nu och den dyker upp i biblioteket, så det kanske är formatet som inte känns igen. Tack för informationen. En annan fråga, kan man någonstans ställa in så man slipper logga in i Spootify varje gång man startar appen ?
Du måste ha rätt struktur på namnet typ Avatar.mkv
Är det en massa andra tecken med tex release namn,1080p mm går det inte bra.
Har inte ens Spotify så det får någon annan svara på
Postad 11 juni 2012 - 09:57
Ok eftersom du ser dom under filer men inte i biblioteket är dom INTE scannade och identifierade.
I inställningarna under filkällor ser du en meny som heter Oidentifierade filer.
Där ser du alla filer som Boxee box scannat men inte känt igen.
Det betyder att antingen har dom fel format på namnet,namnet är felstavat.
Men det finns ju filmer som varken hamnar i biblioteket eller i Oidentifierade filer, DET är fascinerande. Också synd att filmerna måste finnas med i Boxees IMDB(?)-databas, att man inte själv kan göra nfo-filer och omslag osv och det då kommer med i biblioteket.
Postad 11 juni 2012 - 10:15
Men det finns ju filmer som varken hamnar i biblioteket eller i Oidentifierade filer, DET är fascinerande. Också synd att filmerna måste finnas med i Boxees IMDB(?)-databas, att man inte själv kan göra nfo-filer och omslag osv och det då kommer med i biblioteket.
Du kan visst skapa egna nfo-filer
Postad 11 juni 2012 - 10:59
Jaha? Hur gör man det? Jag har t.ex The Pacific alla delar. Boxee hittar inte den. Kanske med hjälp av en nfo fil löser problemet?Du kan visst skapa egna nfo-filer
Postad 11 juni 2012 - 11:00
Jaha? Hur gör man det? Jag har t.ex The Pacific alla delar. Boxee hittar inte den. Kanske med hjälp av en nfo fil löser problemet?
http://lmgtfy.com/?q=nfo+creator ...
Postad 11 juni 2012 - 11:42
Jaha? Hur gör man det? Jag har t.ex The Pacific alla delar. Boxee hittar inte den. Kanske med hjälp av en nfo fil löser problemet?
När jag hade BB och den inte lyckades identifiera filerna gick jag till Tvdb eller Imdb och letade reda på exakt hur namnen skulle skrivas.
Går man till http://thetvdb.com/?...nid=41922&lid=7
Så ser man att om filen heter "The Pacific S01E01 Part One.mkv" tex kommer BB att hitta den.
Tänk på att huvudmappen ska heta "The Pacific",undermappen "Season 1" och i undermappen ska filerna ligga namngivna som jag skrev.
Ibland måste man vara övertydligt för att BB ska hitta och ibland hittar han fast dom har konstiga namn.
Du kan också testa Ember Media Manager om du har PC eller ViMediaManager om du har Mac
Jag personligen tyckte inte om dom för jag fick strul med att vissa filmer fick fel omslag.
Postad 12 juni 2012 - 09:56
Snyggt, enkelt gränssnitt, hittade alla filmer på mitt nas förutom 2st filmer...bra jobbat!
Har märkt att texten försvinner ibland i filmer? någon som upplevt detta? Kan vara bort 1-2min.. sen är den tillbaka igen. Skumt. Annars funkar allt kanon.
Postad 12 juni 2012 - 21:40
Blir så trött!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar