Spelar ingen roll om du hör någon skillnad, finns de som bestämt hävdar att du bara inbillar dig ändå
Säger bara såhär, kolla på detta klippet, speciellt mellan 4.00-4.10
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 30 January 2011 - 13:26
Säger bara såhär, kolla på detta klippet, speciellt mellan 4.00-4.10 Postad 30 January 2011 - 13:29
Du har alltså inte gjort något alls?? Tänkta annars; kan du ha ändrat högtalar mixen och råkat tagit bort center... Det kan du göra med enkla tangentborskombinationer. Vad kör du för mediaspelare? vlc??? Byt till mpc hc!! Postad 30 January 2011 - 13:30
Du har inte valt 2.0 spåret på dom nya filmerna kanske. Sen skall du ta det lite försiktigt med att ha din dators hdmi till tvn, inte så jätteovanligt att tvn´s ingång går sönder. Googla lite på det om du inte tror mig. Postad 30 January 2011 - 13:30 Visst vill man veta! Det är därför jag frågar för jag vill se andras åsikter och se om någon kan komma med något "bevis" i form av test eller liknande Postad 30 January 2011 - 15:15 Har inte ändrat ett skit.. VLC ja. Vad är mpc hc ?
Jag har inte valt något.. Verkar som att det är primärt divx som talet har försvunnit på...? Jag tror inte det är någon fara.. Pajar teven köper jag en ny.. Köpte den här 36" ny för två-tre år sen och gav 4000.. Postad 30 January 2011 - 15:46 Jag tror att de tidningar som genomför blindtester anser att deras metoder är mer än väl tillräckliga, bara för att "en del" hävdar de är inkorrekta så betyder det inte att så är fallet.. Ge två olika forskarteam en budget o be dom bevisa varandras motsattser så kommer dom att lyckas... Jag är varken för eller emot något utav synsätten, men jag är jävligt trött på de som hela tiden hävdar o absolut måste yttra sig om vad som är rätt eller fel i snart varenda tråd (känns det som). Går det inte att skapa en egen forumdel där de som vill vara "duktiga" får "mässa" om vad som är rätt o riktigt, mitt förslag är att man i så fall kallar den förgreningen för "sekt forumet" Faktum kvarstår, överens kommer "sidorna" sinsemellan inte bli, oavsett vad... Mitt sista ord i den här frågan på Bagarns tråd... Vill inte bidra till att förstöra den mer än vad som redan är gjort.. Postad 30 January 2011 - 15:48
Och vem F*N tar ner divx idag? sluta ta ner dynga så löser sig kanske ditt problem Postad 30 January 2011 - 15:57
Du har alltså inga förslag på tidningar? En "del"? Alltså, hur man gör blindtest är ju inget konstigt och vet man om fallgroparna så godtar man inte resultat som inte är korrekt gjorda. Du ska nog vara glad över det nästa gång du äter en medicin. Postad 30 January 2011 - 15:59
Men för fan... Hur stor skillnad är det mellan en divx och en dvd på 36" på tre meters avstånd...? Den skillnaden är jävvligt marginell kan jag lova.. Snackar vi att man ska ha upp den på 100" eller mera är skillnaden klart större. Om jag ska ligga i sängen och slöglo på en b-rulle för att det bara är skit på teven så duger divx-kvalitet gott. Det är ju fan inte sämre kvalitet än boxers skitbild i alla fall... Postad 30 January 2011 - 16:02
Snälla, kan vi inte bara lägga ner det snacket nu. Vi vet att du tycker på ett visst sätt och gärna vill att alla andra skall komma över till den sidan. Postad 30 January 2011 - 16:03
Amen Postad 30 January 2011 - 16:07
Börja istället att ta ner 720p rullar, dom är oftast inte större än en motsvarande dvd. Vill du se wow bild så dra ner filmen "9"
Postad 30 January 2011 - 16:10
Men om jag tycker att det inte är någon större skillnad på en divx, får jag tycka det...? Är det okej för dej att jag tycker det eller, annars kan jag försöka ändra mitt tycke för din skull... Postad 30 January 2011 - 16:13
NEJ DET ÄR INTE OK!! Du sa att du hade problem med divx, så sluta tanka sådan skit var mitt råd och gav dig ett tips på annat att ta ner. Sen om du vill testa eller inte det får ju bli ditt beslut Postad 30 January 2011 - 16:20 Vaddå!! Är ino-läsken redan släppt, då måste väl alla bara gilla den och ingen annan eller? Ino-kvinnan är också på g eller körs det blindtester där. /Mats Postad 30 January 2011 - 17:00
mpc hc. Är den bästa media spelaren idag enligt mig. Det har jag skrivit förr, men ni verkar inte våga testa nå nytt
http://mpc-hc.sourceforge.net/ Postad 30 January 2011 - 17:01
Jag kör XP... Postad 30 January 2011 - 18:21
Grymt steg! VIlka mongolojdflänsar hade du tänkt köra med? Den behöver nästan en fläkt ändå. Mitt blev helvettes varmt i standby, utan.
Säker på detta? Källa? Postad 30 January 2011 - 18:27
Jag tror Niklas var ganska ironisk faktiskt... http://www.faktiskt....o...00&start=30 Halvvägs ner på sidan. Redigerat av Bakerman, 30 January 2011 - 18:28. Postad 30 January 2011 - 18:39
Underbart när man sitter med ett EP2500
Jo får hoppas det, fläkt funkar utmärkt, inte org dock 120ohm + nochta Postad 30 January 2011 - 19:01
Underbart när man sitter på fyra. Dock bara två som är moddade med Noctua, och två som inte ens är uppackade. Postad 30 January 2011 - 19:01
Noctua och dom är inte bäst. Finns många fläktar som är billigare och bättre än Noctua. Postad 30 January 2011 - 19:04
++++11111 iof var det aldrig på tal att dom var bäst, men jag håller iaf med ;D Redigerat av hampe90, 30 January 2011 - 19:22. Postad 30 January 2011 - 19:53
Vilken fläkt har högre luftflöde med lägre ljudnivå till samma pris ? Länk tack ! Postad 30 January 2011 - 20:31
http://www.xbitlabs....ns-roundup.html
Halvgammalt test dock... Noctua ligger bra till ändå. Fast finns ett gäng andra prisvärda. Dock inte samma prestanda men mkt billigare. Men jag tycker inte superhögt luftflöde betyder allt. Köper hellre en tyst fläkt. Huvudsaken är att luften rör på sig. OM jag inte missminner mig. Såg nån tabell för hur mkt mer det kyler med högre lufthastighet. Hittar inte den länken nu dock. Redigerat av hampe90, 30 January 2011 - 20:32. Postad 30 January 2011 - 21:42
Vad gav jag för en Noctua...? Typ 85 spänn... Vad kostar stegen...? Typ 4500... Är det värt att spara tio kronor på en fläkt och få lite sämre flöde vid en given db menar du...? Postad 30 January 2011 - 21:52
Vart köpte du Noctuafläktar för 85kr? Postad 30 January 2011 - 22:00
Vad kostar dom då ? En hundring ?? Postad 30 January 2011 - 22:09
Juste prestanda! De pallar även bra statisLUFTtyck Edit Redigerat av Timpolanen, 30 January 2011 - 22:39. Postad 30 January 2011 - 23:14
Om du inte vill ha åsikter som går emot dig så kanske en trip till Kina vore på sin plats. Säger det igen, använd argument istället för att försöka censurera saker.
Det klippet är bra för att visa hur lätt man påverkas av annat än själva smaken. Är man öppen och logiskt tänkande varelse så kan man nog dra vissa slutsatser mellan det och hifi. Postad 30 January 2011 - 23:40
NÄ !!! https://www.prisjakt...kt.php?p=234630
Sluta tjata nu. Du får tycka och tänka precis vad du vill, och alla andra får tycka och tänka precis vad dom vill. Okej ? Skulle alla tycka som du så skulle ju hela världen bara ha Ino, Denon, och Rotel, och hur kul skulle det vara ?? Postad 31 January 2011 - 00:05 Men känner du själv att det leder någon vart? Det är väl bara att acceptera att alla inte tycker som dig, känner inget behov av att försöka motbevisa dig eller något liknade heller. Det handlar väl inte om att jag vill införa någon sorts censur utan det handlar om att det skall vara en tråd med trevlig stämning i, det blir det inte om vi skall fortsätta detta snacket här. DÄRFÖR bad jag dig lägga ner, eller om du känner att du vill predika vidare o denna frågan så starta en tråd om ämnet. Postad 31 January 2011 - 00:09 Aha lilleputtsmodellen ala 80mm Trodde det var 120mm som det pratades om,men antar att det inte får plats. Postad 31 January 2011 - 00:18
Samma här, inget existerar under 120mm typ x) Insnöad i datorbygg tänkandet
Postad 31 January 2011 - 00:42 Alltså, det har den betydelsen att du kan sänka varvtalet och ljudet ordentligt, men samtidigt vidbehålla tillräckligt luftflöde. Postad 31 January 2011 - 01:03
+1 Postad 31 January 2011 - 08:59
Nej det gör man inte om man har något i huvet. Nexusfläkten låter 17,6 db vid 1500 varv. Noctuan låter 17 db vid 1800 varv. Dessutom följer det ju med adaptrar till Noctuan så man kan reglera och välja mellan tre olika hastigheter. Det skiljer bara 40 kronor mellan dom, och det är kanske mycket om man går i skolan, får då räcker det ju till en kebab. Har man däremot köpt två steg för 9000 spänn och ska modda dom, och försöka få dom så tysta som möjligt i ett biorum, då spelar inte 80 spänn så stor roll i sammanhanget.. Postad 31 January 2011 - 09:34
Skitkul? Postad 31 January 2011 - 09:57 Helt rätt Dessutom brukar man få med gummidistanser för montering vilket hjälper massor. Postad 31 January 2011 - 10:15
Till Nexus får man med gummipluppar, och motstånd eller något liknande har jag för mig. Annars har man ju Zalman Fan-mate och då kan man reglera hastigheten steglöst. 40kr räcker inte till en Kebab, tyvärr. Postad 31 January 2011 - 10:56
För det första så handlar det inte om tyckande, för det är en subjektiv sak medan detta är något som en objektivt, antingen så hör du en skillnad eller ej. För det andra så hänger inte stämningen på hur vida jag framför mina åsikter eller ej, utan hur du svara dom. Tänk på det nästa gång du funderar på att svara. För det tredje så är det INTE en predikan utan ifrågasättande av påståenden. För det fjärde, DU bestämmer inte när andra ska sluta skriva eller ej. Postad 31 January 2011 - 11:36
Men jötapetter, jag BAD dig sluta har ju knappast gett dig order eller hur. Inte bara jag som har bett dig nu så kanske dags att ta detta snacket på något ställe där det gillas istället. Ett förslag är www.faktiskt.se eller som sagt starta en tråd om ämnet istället för att dra ner stämningen här. Postad 31 January 2011 - 12:11
Slutar inte ni tjata en massa så kommer dom ju bli tvungna att gå in och börja stryka igen när ni blir osams...
Niklas, det är ju kanske inte så smart att gå in och SKRIVA: "Jag tänker inte skriva med dej mer nu", få då skriver du ju liksom... Gör som jag gjorde med en som jag inte tycker om som skrev några inlägg i den här tråden.. Bit ihop och ignorera. Då dör diskussionen. I alla fall för tillfället i den här tråden... Postad 31 January 2011 - 12:14
Haha, kan ju inte hålla mig Men nu är vi flertalet som har bett han ta det någon annanstans men likväl så skall det fortsättas. Men men jag gör ett nytt försök nu då 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |