Hur kan jag missat denna? Lambert är lite stel som skådis men jag gillar honom också. Blir till att leta reda på Hunted.The Hunted
Jag gillar Christopher Lambert, jag är barnsligt förtjust i Ninjor, således passade denna film mig som handen i handsken.
Postad 23 February 2013 - 12:23
Postad 23 February 2013 - 12:49
Hur kan jag missat denna? Lambert är lite stel som skådis men jag gillar honom också. Blir till att leta reda på Hunted.
Jag hade heller aldrig hört talas om förens jag bestämde mig för att köpa en hög ninjafilmer på Amazon, då snubblade jag över denna och la den givetvis genast i korgen
Postad 23 February 2013 - 14:26
1 av 10
En salong och kostym film för de som är extremt och kanske även besatta av amerikanskt historia under en begränsat tid runt 1865. Filmen är för lång, för tråkig och tillför inget till filmvärlden egentligen. Möjligen någon historielärare någonstans med för mycket tid kan njuta av filmen.
Bra skådespel dock, ganska mörka scener i hela filmen och det mesta spelas inomhus.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 23 February 2013 - 18:42.
Postad 23 February 2013 - 19:22
Riktigt bra film faktiskt, den var både rolig, sorglig och romantisk. Kul att se en film som som öppet och hjärtligt tar sig en det tabubelagda ämnet om handikappades sexliv.
Betyg 4/5 - 8/10
Redigerat av Unregistered80e98494, 24 February 2013 - 09:14.
Postad 23 February 2013 - 19:32
tycker den var riktigt bra. har typ inte läst nåt om den mer än att det skulle va en thriller, så jag blev överaskad.. poitivt översaskad.
7/10
Postad 23 February 2013 - 23:07
jag är ett abba-fan i smyg. det här var en av dom bästa filmerna jag någonsin sett kände jag efter ca en timme, om inte DEN BÄSTA! men någon gång efter 1 timme tappar den tempo helt och hållet och en otroligt djup svacka i filmen infinner sig. slutet har lite mer tempo och roligt igen, och skulle jag klippa filmen så skulle jag klippa bort den sega delen direkt. den drar ner betyget rejält. från den kanske bästa filmen någonsin till... en riktigt jävla bra film =D
bild: 9/10
ljud: 10/10 (vad annars!?)
film: 10/10
köp hem ett par riktiga högtalare och dra på volymen. här väntas det en orgasm av musikalitet som världen aldrig fått skåda igen.
Postad 23 February 2013 - 23:13
Senaste filmen för min del var Harry Potter och dödsrelikerna, del II.
Otroligt bra avslutning på en mycket bra filmserie. Filmen är väldigt mörk och stämningsfull, det lite barnsliga från de första HP filmerna är som bortblåst.
8.5/10
Postad 23 February 2013 - 23:17
Var nog 15 år sedan jag såg den senast, tyvärr var den inte riktigt lika bra som jag tyckte då.
Betyg: 5/10
Postad 23 February 2013 - 23:22
Ursäkta min näsvishet, men du skrev att den sega delen drar ner betyget rejält. Om nu betyget drogs ner rejält, hur kan den då ändå få 10/10?
Senaste filmen för min del var Harry Potter och dödsrelikerna, del II.
Otroligt bra avslutning på en mycket bra filmserie. Filmen är väldigt mörk och stämningsfull, det lite barnsliga från de första HP filmerna är som bortblåst.
8.5/10
Från bästa filmen EVER ner till en tiopoängare
Postad 24 February 2013 - 00:44
Sjukt kul med alla gamla spelreferenser. Den får 5/5 av mig. Bästa animerade filmen jag set på mycket länge.
Postad 24 February 2013 - 08:21
En sedelärande film som handlar om vad som kan hända om man åtrår sin broders fru. Väldigt bra film med aboriginer. Bilden uppnådde ibland demokvalitet. 4 av 5 barkkanoter.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 24 February 2013 - 08:21.
Postad 24 February 2013 - 11:41
Osäker om jag gett betyg till denna tidigare. Såg den nu igen iallafall
Fängelsefilm av det bättre slaget, ett måste för er som gillar såna filmer.
Bild och ljud av bra kvalitet.
En av de filmer som ligger högt upp på min lista!
9/10
Postad 24 February 2013 - 13:14
Postad 24 February 2013 - 13:26
Överlag en bra film men tror att den hade tjänat på lite kreativ klippning. Kändes som att det inte fanns tillräckligt med handling för att fylla ut alla 143 minuterna och jag tror att filmen hade hållit ett högt tempo hela vägen igenom på det sättet. Är även lite allergisk emot flirtandet emot de äldre Bondfilmerna. Dom borde fokusera helt och hållet på berättelsen och göra det mesta av den istället.
6/10
Redigerat av Unregistered6dec62d4, 24 February 2013 - 13:31.
Postad 24 February 2013 - 23:03
Vilken upplevelse jag fick! Filmen började väldigt segt för min smak, men jag härdade ut, och OJ vad jag är glad för det! Fantastisk film!
Klart sevärd och värt spenderad tid!
5/5 Tigrar!
Postad 25 February 2013 - 06:51
Hade ingen aning om vad filmen skulle handla om förutom plastikkirurgi, hade inte läst handlingen innan vilket jag försöker undvika göra för att inte spoila vad som hända skall men nu i efterhand så är "handlingen" på omslaget endast en liten del av det som händer.
Filmen fick en iaf att fundera om en snygg tjej alltid är en snygg tjej.
Postad 25 February 2013 - 08:25
Transporter 3
En Statham-film är ju alltid en Statham-film så siktet var högt inställt, och det var ju inte helt i onödan.
Det enda jag kan komma på att jag störde mig på var den j*vla snabbspolade biljakten, ursch!!!
Handlingen var väll som vanligt nästan, kör bil, skjut och slåss, kör lite till, bli kär, slåss...Tyyyyyp!
Filmen får 6/10 för den var aldrig tråkig!
Max Payne
Jag är en av få som aldrig spelat spelet så jag visste inte mer än att det skulla vara en del action.
Var lite knepigt att hänga med i början men efter 1 timme klarnade det mesta upp, handlingen var med andra ord bra men klurig (enligt mig).
Något som jag verkligen gillade var slow motion-scenerna. Riktigt trevliga!
6/10
Postad 25 February 2013 - 19:40
Life Of Pi
Vilken upplevelse jag fick! Filmen började väldigt segt för min smak, men jag härdade ut, och OJ vad jag är glad för det! Fantastisk film!
5/5 Tigrar!
Håller med.
Helt underbar film och Ang Lee kan verkligen filma vackert.
Postad 25 February 2013 - 19:55
266826_det.jpg 14.1K
1 Antal nerladdningarDet finns väl inte mycket mer att säga än att filmen är helt underbar.
10 av 10 möjliga
Postad 25 February 2013 - 21:10
Life Of Pi
5/5 Tigrar!
Den där så riktigt intressant ut. Tack för tipset
Postad 26 February 2013 - 13:20
Ruggigt bra brittisk dramathriller med Michael Caine i huvudrollen som skröplig pensionär som ser sin enda vän mördas av ungdomsgänget som plågar den nedgångna förorten där han bor. Detta är en mörk, skitig och skrämmande hämndskildring, och det allra bästa med den är att det inte är någon Hollywoodfilm. Den tar tid på sig och framför allt så känns den realistisk. Inga supermänniskor och inget orealistiskt våld, men desto mer mänsklighet. Rekommenderas starkt!
8/10
Postad 26 February 2013 - 15:54
Postad 26 February 2013 - 15:58
Harry Brown
Ruggigt bra brittisk dramathriller med Michael Caine i huvudrollen som skröplig pensionär som ser sin enda vän mördas av ungdomsgänget som plågar den nedgångna förorten där han bor. Detta är en mörk, skitig och skrämmande hämndskildring, och det allra bästa med den är att det inte är någon Hollywoodfilm. Den tar tid på sig och framför allt så känns den realistisk. Inga supermänniskor och inget orealistiskt våld, men desto mer mänsklighet. Rekommenderas starkt!
8/10
Är inte det nån ripoff från Death Wish? Tror Judi Foster hade nåt liknande drama för några år sedan.
Postad 26 February 2013 - 16:25
Hade hört mycket gott om denna film och att den är baserad på en sann händelse gör ju inte saken sämre..
En film som jag tycker är bra och lagom lång så man hinner inte tröttna på något sätt.
Ingen film som jag kommer se om 10 ggr men ändå helt klart sevärd.
Betyg: 7,5/10
Postad 26 February 2013 - 18:02
Argo
Hade hört mycket gott om denna film och att den är baserad på en sann händelse gör ju inte saken sämre..
En film som jag tycker är bra och lagom lång så man hinner inte tröttna på något sätt.
Ingen film som jag kommer se om 10 ggr men ändå helt klart sevärd.
Betyg: 7,5/10
Håller med dig om Argo.
Man märker så tydligt när Hollywood ändrar kurs när det gäller filmkategorier.
Tidigare var det mycket actionhjältar, vampyrfilmer och just nu finns vi i lite prata/biografi/drama kategorin.
Argo var lagom lång, Lincoln på tok för lång.
Postad 26 February 2013 - 22:13
Håller med dig om Argo.
Man märker så tydligt när Hollywood ändrar kurs när det gäller filmkategorier.
Tidigare var det mycket actionhjältar, vampyrfilmer och just nu finns vi i lite prata/biografi/drama kategorin.
Argo var lagom lång, Lincoln på tok för lång.
Tidigare? Det är väl bara superhjältefilmer nu förtiden? Måste se Argo, verkar redig!
Postad 27 February 2013 - 00:16
Blu-ray utgåvan är fantastisk fin men detaljrik bild och ljudet är också mycket bra.
Betyg 8/10
Redigerat av Mentos, 27 February 2013 - 00:16.
Postad 27 February 2013 - 16:39
När någon kallar sig "The Miz" och har huvudrollen så vet man att det kommer vara en kvalités film!
pang, bom, crash .. räcker väll så?
3/10
Postad 27 February 2013 - 17:13
Tidigare? Det är väl bara superhjältefilmer nu förtiden? Måste se Argo, verkar redig!
Jag vet inte hur du menar men det var för ett par år sedan som Ironman, Spidermen, Avengers var mycket inne överallt.
Nu är det bara uppföljningar till dessa som kommer och inte något stort.
Argo, Lincoln ger indikationer vart Hollywood är på väg inom kommande tid, om man ska tro filmkunniga i USA :-)
Postad 28 February 2013 - 07:42
Har inte sett Lincoln, men det låter som något jag skulle gilla. Korrekta historiska filmer gjorda på ett bra sett är riktigt intressant om det görs bra. Det finns nog så mycket action och spännande historier ur verkligheten för att vi skulle kunna slippa tramsiga superhjältar vars enda syfte är att dra in pengar.Jag vet inte hur du menar men det var för ett par år sedan som Ironman, Spidermen, Avengers var mycket inne överallt.
Nu är det bara uppföljningar till dessa som kommer och inte något stort.
Argo, Lincoln ger indikationer vart Hollywood är på väg inom kommande tid, om man ska tro filmkunniga i USA :-)
Redigerat av agpath, 28 February 2013 - 07:42.
Postad 28 February 2013 - 09:23
Den duger inte ens som popcornrulle, mer specifierad recension ägnar jag inte åt denna film!
Postad 28 February 2013 - 12:40
Väldigt positivt överraskad. Gjord med värme och humor.
Solklar 4/5.
Postad 28 February 2013 - 20:29
Har inte sett Lincoln, men det låter som något jag skulle gilla. Korrekta historiska filmer gjorda på ett bra sett är riktigt intressant om det görs bra. Det finns nog så mycket action och spännande historier ur verkligheten för att vi skulle kunna slippa tramsiga superhjältar vars enda syfte är att dra in pengar.
Håller med dig. Jag är också ganska trött på alla filmer och diverse superhjältar med alla olika krafter och dräkter, eller så får jag väl inse att jag inte är 14 år gammal längre :-)
Jag tittar mycket på film och det har jag gjort hela mitt liv och inser att en film måste på något sett utmana tittare och därför kanske kräver jag lite mer från filmer...
Postad 01 March 2013 - 06:04
Behöver knappast någon närmare presentation. Fantastisk film, imponerande även med 80 år på nacken.
Postad 01 March 2013 - 08:16
Funderar på att hyra den till helgen. Hur är den? Räknas den som komedi eller är den seriös?The Perks Of Being A Wallflower.
Tyckte om denna filmen.
7.5/10
Postad 01 March 2013 - 08:23
Funderar på att hyra den till helgen. Hur är den? Räknas den som komedi eller är den seriös?
Den är seriös, bra film!
Postad 01 March 2013 - 08:58
Funderar på att hyra den till helgen. Hur är den? Räknas den som komedi eller är den seriös?
Som niklaslj säger, den är seriös. Tar upp ganska tunga ämnen som kan hända i livet.
Den som förväntar sig en vanlig glättig amerikansk collage-film blir gruvligt besviken.
Redigerat av Unregistered6dec62d4, 01 March 2013 - 09:00.
Postad 01 March 2013 - 20:50
En kalkonfilm av Sharon Stone och Billy Zane. Man borde redan ana med tanke på vilka som spelar i filmen. Jag är faktiskt nyfiken att veta vilka som filmbolaget som målgrupp till denna film.
0 av 10 möjliga.
Redigerat av Unregistereda360a43b, 02 March 2013 - 10:05.
Postad 02 March 2013 - 07:58
Småtrevligt drama om en stammande prins och hans talpedagog. Känns som en typisk TV-film. Jag fattar inte hur den fick 4 Oscar inkl bästa film.
Postad 02 March 2013 - 08:10
Har åxå vevat igenom Game of thrones säsong 1. Gillar den åxå. 8/10.
Postad 02 March 2013 - 09:56
Postad 02 March 2013 - 11:03
Man märkte ju att det var barnfilmer till en början, där det knappt hände något spännande fören i slutet.
Detta gör en 2 timmar och 20 minuter film rättseg, men ändå flöt tiden på bra.
Sista filmen (H.P. och Dödsrelikerna del 2), den var ju faktiskt riktigt bra, hände ju saker hela tiden, den var ju dessutom röätt mycket mörkare än övriga.
Totalt får boxen 7/10, för både bild och ljud var fint, handlingen klassar jag dock som OK++.
Postad 03 March 2013 - 12:23
Postad 03 March 2013 - 17:58
riktigt snyggt filmad och rätt bra om än ngt seg ibland (7/10)
Cloud Atlas
Gäääsp (underhållningsvärde 4/10)
The Collection
Helt ok uppföljare till Collector 6/10.
Postad 03 March 2013 - 18:08
Bra action som förväntat..
Men jag vet inte hur jag ska säga det.. Det är precis som alla stålmannen och batman-filmer.. dom berättar hur han blev till, med en annan skådespelare än innan och med en annan vinkling. Vi har sett det förut!!!
Filmen skulle fått en härlig 8/10 i betyg, men det var lite för mycke CGI, så en 6:a där.. Sedan att det är precis samma story med lite andra monster och liknande gör att den får -10 på det satta betyget.. Så slutbetyget hamnar på:
-4 av 10
Blä!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
46 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?