Ovi Maps i N900 är flera steg efter den till S60 när det gäller funktioner, t ex finns det ingen röstguidning att komma åt överhuvudtaget. Och vad det gäller USB host så är det så att N900 (till skillnad mot N8x0) inte har det. Däremot tror jag mig ha sett någon som använde en Bluetooth-puck som extern GPS.Är det någon som vet hur GPS-prestandan är på N900an?
Jag har en N97a nu och den är helt hopplös, den har flera gånger lett mig på fel vägar p.g.a dålig upplösning och p.g.a att den har varit för seg.
För mig är GPSen en väldigt viktig del av mobilen, och jag känner mig helt handikappad med N97ans GPS. Det är den absolut sämsta jag har haft hittills, och jag har haft en del olika.
Men det blir nog en N900 ändå, kan inte motstå linux och root access som standardfår köra med min USB-GPS-puck annars, för som jag förstod det så ska N900an klara av att ta hand om USB enheter(USB host?)
Och en till fråga, Ovi Maps, följer det med en testperiod eller är det en full version som följer med?
Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 30 December 2009 - 12:18
Postad 30 December 2009 - 12:37
Dessvärre inte jag heller! Jag körde med billighetsfraktalternativet jag också. :-)
Jag har fått min och slängt skiten med! Jävligt klyddigt att sätta på! Fick någon kass svamp med för att fukta den och det funka inte bra! Pallar inte med sånt pillande!
Postad 30 December 2009 - 12:40
Gillade YouTube-videon som någon här postade som visade hur man skulle gå till väga - resultatet blev så fint
Redigerat av ConraDargo, 30 December 2009 - 12:40.
Postad 30 December 2009 - 12:43
Dessvärre inte jag heller! Jag körde med billighetsfraktalternativet jag också. :-)
jag beställde under rean o me dyra fraktalternativet, men har inte heller fått nått. dock har min klarat sig helt utan repor sen jag fick den för några veckor sen.
Postad 30 December 2009 - 13:11
jag beställde under rean o me dyra fraktalternativet, men har inte heller fått nått. dock har min klarat sig helt utan repor sen jag fick den för några veckor sen.
beställd med näst billigaste alternativet, har inte fått min, men skall vara skickat den 17 dec enligt Zagg
Postad 30 December 2009 - 13:32
Dock så är det bara displayskyddet jag satt dit, inte ett helt body-kit så det vet jag inget om men principen borde vara densamma.
Postad 30 December 2009 - 13:37
Jag har satt på ett par stycken Invisible shield från Zagg tidigare och hemligheten är att använda mycket vatten för att det ska bli bra.
Tack så mycket för tipset! Återkommer nog senare, beroende på när jag får skyddet samt mobilen från Tre; får se vad som kommer först...
Postad 30 December 2009 - 14:27
http://dailymobile.s...olling-the-ps3/
Grymt att någon utvecklat detta då det är något jag gärna vill ha
Har även en fråga till er n900 användare. Är i valet och kvalet att köpa de nu eller avvakta lite.
Kan ni svara mig om det är en mobil för mig.
Det jag använder mobil till är givetvis prata och skicka sms. Maila via gmail. Surfa och se på klipp. Ha film och spel på den. Musik och multimedia är något jag uppskattar i telefonen. Vill ha möjlighet till program och roliga apps men hyffsat lätta saker.
Jag har aldrig direkt använt något med linux i. Är den något för mig, kommer jag kunna hantera den utan problem om jag använder den som en normal användare med program från dem vanliga "kanalerna" typ kommande ovistore och även betaappar från nokia osv?
Tacksam för svar.
Redigerat av Crockett, 30 December 2009 - 14:48.
Postad 30 December 2009 - 15:30
Tips till er som är intresserade av att leka tillsammans med PS3.
http://dailymobile.s...olling-the-ps3/
Grymt att någon utvecklat detta då det är något jag gärna vill ha
Har även en fråga till er n900 användare. Är i valet och kvalet att köpa de nu eller avvakta lite.
Kan ni svara mig om det är en mobil för mig.
Det jag använder mobil till är givetvis prata och skicka sms. Maila via gmail. Surfa och se på klipp. Ha film och spel på den. Musik och multimedia är något jag uppskattar i telefonen. Vill ha möjlighet till program och roliga apps men hyffsat lätta saker.
Jag har aldrig direkt använt något med linux i. Är den något för mig, kommer jag kunna hantera den utan problem om jag använder den som en normal användare med program från dem vanliga "kanalerna" typ kommande ovistore och även betaappar från nokia osv?
Tacksam för svar.
Du bör nog tänka efter lite vad som är viktigast. Är det surf så är den perfekt. Men är det spel, roliga apps och till viss del också musik så bör du enligt mig välja en annan telefon. tex iphone eller kommande x10 kanske. är det musik mobil kanske du ska kolla in nokias x6.
Redigerat av theclone, 30 December 2009 - 15:30.
Postad 30 December 2009 - 21:47
Postad 30 December 2009 - 22:49
Prova logga in på "mina sidor" och kolla om det går att göra där...hej! jag har nyss fått min n900 och är helnöjd. jag surfar rätt mycket och tänkte beställa telia mobilsurf extra 199 kr månad. men det funkar inte, jag skickar ett sms med texten: mobilsurf extra till 4466 som man ska göra men så får jag svar att beställnig mislyckades och att inställningarna inte kan skickas till din mobil. är det någon som har telia och nokia n900 och vet hur man gör för att få surf till fast pris? JÄTTE TACKSAM FÖR SVAR
Men enklast är väl.att gå in på en telebutik.
Postad 30 December 2009 - 23:14
NRJ mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asfnågon som har nrj at the club adressen som funkar??
använd Kmplayer.
Edit: Missade att de skulle vara club adressen, med mixar? Då har jag inte den blekaste.
Redigerat av Rutger_J, 30 December 2009 - 23:23.
Postad 31 December 2009 - 00:04
hej! jag har nyss fått min n900 och är helnöjd. jag surfar rätt mycket och tänkte beställa telia mobilsurf extra 199 kr månad. men det funkar inte, jag skickar ett sms med texten: mobilsurf extra till 4466 som man ska göra men så får jag svar att beställnig mislyckades och att inställningarna inte kan skickas till din mobil. är det någon som har telia och nokia n900 och vet hur man gör för att få surf till fast pris? JÄTTE TACKSAM FÖR SVAR
Jag hade samma problem.
Jag hade ett för gammalt abonnemang som inte längre fanns.
Ring till Telia, de svarar alltid snabbt och kan säkert hjälpa dig. De fixade det åt mig.
Postad 31 December 2009 - 00:27
Och jag fick f.ö tillbaka mellanskillnaden i vad jag hade betalat efter att ha mailat till dem och sagt hur snopet det kändes att de plötsligt skulle ha 50% rea efter att jag betalat fullpris, särskilt som skyddet trots allt ännu inte hade skickats (mailade på lördagen och rean började ju på måndagen)
Så tumme upp för deras servicekänsla!
Postad 31 December 2009 - 02:26
Tjoho, fick min Invisible Shield idag! Beställde ju dock ett par dagar innan själva rean började (den 11:e), men då har ni ett hum om hur pass lång leveranstiden är
Och jag fick f.ö tillbaka mellanskillnaden i vad jag hade betalat efter att ha mailat till dem och sagt hur snopet det kändes att de plötsligt skulle ha 50% rea efter att jag betalat fullpris, särskilt som skyddet trots allt ännu inte hade skickats (mailade på lördagen och rean började ju på måndagen)
Så tumme upp för deras servicekänsla!
En recension om skyddet tack!
Hur gick det att sätta på, hur är känslan etc?
Postad 31 December 2009 - 08:40
När jag tryckte på typ ovistore länken och google länken osv så hände inget...vad beror det på?
Ovistore kan jag räkna ut själv men varför hände inget när jag tryckte på google länken?
Kan säga till er som är noob som jag i dessa kretsar att telefonen var riktigt fin och inte alls svår att jobba med gällande alla standard funktioner
Bästa dock är att jag trodde den skulle kännas större. Tycker den hade en bra storlek och var stabil i händerna. Visst den var tjock men skön att hålla istället och suverän keyboard
Redigerat av Crockett, 31 December 2009 - 10:36.
Postad 31 December 2009 - 10:58
En undran. Fick möjlighet att leka med en N900 i fem minuter igår innan tjej hota med att lämna mig om jag inte skärper mig
När jag tryckte på typ ovistore länken och google länken osv så hände inget...vad beror det på?
Ovistore kan jag räkna ut själv men varför hände inget när jag tryckte på google länken?
Det var med största sannolikhet för att du inte hade någon Internetuppkoppling...
Gott Nytt År Alla N900:or!
Postad 31 December 2009 - 11:24
Jag har ingen N900 ännu, bara laddar upp i väntan på att den ska släppas med 1.1En recension om skyddet tack!
Hur gick det att sätta på, hur är känslan etc?
Postad 31 December 2009 - 11:28
NRJ mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asf
använd Kmplayer.
Edit: Missade att de skulle vara club adressen, med mixar? Då har jag inte den blekaste.
jag kom nog på de byt ut alltid http:// till mms:// i början av länken då funkar webb radion men du måste ju spara ner länken innan du kan redigera den..
Postad 31 December 2009 - 11:33
Jag har ingen N900 ännu, bara laddar upp i väntan på att den ska släppas med 1.1
Jag har också beställt skydd innan! Vill inte riskera att förstöra skärmen bara för att en leverans är sen...
Postad 31 December 2009 - 12:01
Jag har också beställt skydd innan! Vill inte riskera att förstöra skärmen bara för att en leverans är sen...
Alltså hysteri för skärmen!! Har använt min flitigt både med pennan och utan och har inte fått repor!!!! Så jevla ömtålig är den inte!
Sen i värsta fall kan man som till Nokia 5800 köpa en ny fron som till den kosta 400kr till N900 vet jag inte vad den kostar. Så kan man byta om ett år om det nu inte är så att man fixar en ny mobil då.
Postad 31 December 2009 - 12:13
Alltså hysteri för skärmen!! Har använt min flitigt både med pennan och utan och har inte fått repor!!!! Så jevla ömtålig är den inte!
Sen i värsta fall kan man som till Nokia 5800 köpa en ny fron som till den kosta 400kr till N900 vet jag inte vad den kostar. Så kan man byta om ett år om det nu inte är så att man fixar en ny mobil då.
Min tidigare enda erfarenhet av pekskärm är LG Viewty som jag använde i två månader, och den var då fullständigt nedlusad med repor. Nu när jag gör ett nytt pekskärmsförsök tänker jag inte riskera ett likadant scenario. Kanske curligbeteende från min sida, men jag tänker inte ta några risker...
Postad 31 December 2009 - 12:18
I debian baserade distar brukar den oftast bara heta ssh.Får du något felmeddelande när du kör kommandot? Posta dem här i så fall.
Nu äger jag ingen N900, så jag kan inte kolla detta, men borde inte tjänsten heta sshd? Det gör den i alla fall i de Linux-distributioner jag kommit i kontakt med.
Testa ls -l /etc/init.d/sshd och se om den filen finns (eller ännu hellre ls -l /etc/init.d och posta resultatet här).
Kör i så fall /etc/init.d/sshd stop resp. /etc/init.d/sshd start.
Postad 31 December 2009 - 13:08
Går det verkligen att göra, då de streamas över flash? eller....jag kom nog på de byt ut alltid http:// till mms:// i början av länken då funkar webb radion men du måste ju spara ner länken innan du kan redigera den..
Bifoga gärna en mms länk.
Postad 31 December 2009 - 13:43
Jag är sjukt petig med alla mina prylar - köper jag något med skärm (inte dator eller TV då naturligtvis) så smäller jag på ett skärmskydd från första dagenAlltså hysteri för skärmen!! Har använt min flitigt både med pennan och utan och har inte fått repor!!!! Så jevla ömtålig är den inte!
Vill att de ska se som nya ut även ett par år senare, och man vet ju aldrig när olyckan är framme.
Redigerat av ConraDargo, 31 December 2009 - 13:43.
Postad 31 December 2009 - 16:15
Postad 31 December 2009 - 16:40
Tro mig. Skärmen ÄR repkänslig! Fundera inte ens på att använda den tillsammans med penna eller ha den löst i ficka utan skärmskydd. Jag lyckades reklamera min pga av repa. Nu kommer jag inte använda den nya utan Invisible Shield.
+1
Postad 31 December 2009 - 16:42
I debian baserade distar brukar den oftast bara heta ssh.
sluta särskriv
Postad 31 December 2009 - 19:15
Efter att ha ägt min N900 i lite mer än 2v bestämde jag mig för att byta telefon. Gillade telefonen skarpt men gjorde detta av 2 anledningar:
1. Batteritiden var katastrofal, speciellt för en person som alltid vill vara nåbar. 8.00-18.00 var i princip vad den orkade. Sen dog den
2. Epostklienten är rätt dålig! Det kan ta flera minuter att öppna din inbox beroende på hur många mail som finns i inkorgen. Det fanns ingen bra indikator som visade vilket konto du hade fått mail i utan du fick klicka dig in o ut flera gånger och vissa gånger vänta i flera minuter innan du fått upp inkorgen.
Med andra ord, är du en person som skickar mycket mail och behöver vara nåbar iaf en hel dag så är detta förmodligen ingen telefon för dig. Jag köpte mig en E72a istället och är lika nöjd med den som jag var med E71, fast ännu nöjdare när E75:ans epostklient ligger i E72an.
Annars är N900 en fin lur med stor potential
Postad 31 December 2009 - 19:21
Får du något felmeddelande när du kör kommandot? Posta dem här i så fall.
Nu äger jag ingen N900, så jag kan inte kolla detta, men borde inte tjänsten heta sshd? Det gör den i alla fall i de Linux-distributioner jag kommit i kontakt med.
Testa ls -l /etc/init.d/sshd och se om den filen finns (eller ännu hellre ls -l /etc/init.d och posta resultatet här).
Kör i så fall /etc/init.d/sshd stop resp. /etc/init.d/sshd start.
här kommer lilla listan efter ls -l
Som synes ssh är med.....
-rwxr-xr-x 1 root root 1177 Apr 9 2009 af-base-apps
-rwxr-xr-x 1 root root 1375 Aug 31 11:16 af-services
-rwxr-xr-x 1 root root 2195 Apr 9 2009 af-startup
-rwxr-xr-x 1 root root 2740 Sep 21 14:35 alarmd
-rwxr-xr-x 1 root root 9703 May 14 2009 alsa-utils
-rwxr-xr-x 1 root root 3118 Sep 28 11:50 as-daemon-0
-rwxr-xr-x 1 root root 2247 Aug 12 08:18 clockd
-rwxr-xr-x 1 root root 707 Jul 20 12:37 csd
-rwxr-xr-x 1 root root 5641 Aug 12 11:35 dbus
-rwxr-xr-x 1 root root 1621 Jun 18 2009 dnsmasq
-rwxr-xr-x 1 root root 2085 Aug 28 13:39 fb-progress.sh
-rwxr-xr-x 1 root root 349 Sep 3 09:55 fmtx
-rwxr-xr-x 1 root root 1556 Nov 27 2008 funambol-cpp-api
-rwxr-xr-x 1 root root 6175 Aug 28 10:16 glibc.sh
-rwxr-xr-x 1 root root 1844 May 15 2009 hal
-rwxr-xr-x 1 root root 859 Oct 27 19:44 hildon-desktop
-rwxr-xr-x 1 root root 1848 May 16 2008 hulda
-rwxr-xr-x 1 root root 1922 Apr 9 2009 hwclock
-rwxr-xr-x 1 root root 2423 Sep 25 15:09 icd2
-rwxr-xr-x 1 root root 2573 Sep 21 09:16 iphbd
-rwxr-xr-x 1 root root 3629 Aug 28 14:52 ke-recv
-rwxr-xr-x 1 root root 4857 Apr 20 2009 lirc
-rwxr-xr-x 1 root root 782 May 15 2008 location-proxy
-rwxr-xr-x 1 root root 2437 Oct 21 08:25 maemo-launcher
-rwxr-xr-x 1 root root 822 Apr 28 2008 makedev
-rwxr-xr-x 1 root root 2304 Oct 26 08:41 mce
-rwxr-xr-x 1 root root 799 Oct 1 08:05 minireboot
-rwxr-xr-x 1 root root 802 Oct 1 08:05 minishutdown
-rwxr-xr-x 1 root root 222 Oct 16 10:18 mission-control.sh
-rwxr-xr-x 1 root root 1793 Aug 24 14:19 module-init-tools
-rwxr-xr-x 1 root root 2393 May 28 2008 networking
-rwxr-xr-x 1 root root 816 Sep 28 15:28 osso-applet-display
-rwxr-xr-x 1 root root 886 Sep 10 12:01 osso-applet-notificationlight
-rwxr-xr-x 1 root root 968 Dec 14 19:50 pymaemo-optify
-rwxr-xr-x 1 root root 2288 Oct 1 08:05 rc
-rwxr-xr-x 1 root root 6965 Oct 1 08:05 rcS
-rwxr-xr-x 1 root root 4028 Oct 8 13:24 softupd
-rwxr-xr-x 1 root root 417 Oct 8 13:27 softupd.rcS
-rwxr-xr-x 1 root root 1891 Oct 3 17:23 ssh
-rwxr-xr-x 1 root root 1353 Sep 25 14:15 tablet-browser-daemon.init
-rwxr-xr-x 1 root root 5538 Sep 25 06:45 testserver
-rwxr-xr-x 1 root root 2670 Apr 22 2009 ttyusb0
-rwxr-xr-x 1 root root 1485 Jul 21 12:44 wappushd
-rwxr-xr-x 1 root root 1155 Nov 27 2008 wlancond
-rwxr-xr-x 1 root root 992 Oct 26 08:41 zzinitdone
-rwxr-xr-x 1 root root 1717 Apr 9 2009 zzzremove-first-boot-flag
Postad 31 December 2009 - 19:50
Jag använder den dagligen rätt så kraftigt med stylus och har den alltid i fickan utan något skydd öht och har haft så i 10december utan en repa. Mobilen har även legats i en dams väska, jag har tappat den ett par gånger så jag tycker då inte den är speciellt känslig, visst den är känslig mkt känsligare än mycket annat men man ska inte överdriva. Men som jag sa tidigare så är ett skydd på väg och det ska jag applicera.Tro mig. Skärmen ÄR repkänslig! Fundera inte ens på att använda den tillsammans med penna eller ha den löst i ficka utan skärmskydd. Jag lyckades reklamera min pga av repa. Nu kommer jag inte använda den nya utan Invisible Shield.
Ser man till stresstesten så verkade den inte jätte känslig där heller.
Postad 31 December 2009 - 20:39
Tjena alla N900-älskare!
Efter att ha ägt min N900 i lite mer än 2v bestämde jag mig för att byta telefon. Gillade telefonen skarpt men gjorde detta av 2 anledningar:
1. Batteritiden var katastrofal, speciellt för en person som alltid vill vara nåbar. 8.00-18.00 var i princip vad den orkade. Sen dog den
2. Epostklienten är rätt dålig! Det kan ta flera minuter att öppna din inbox beroende på hur många mail som finns i inkorgen. Det fanns ingen bra indikator som visade vilket konto du hade fått mail i utan du fick klicka dig in o ut flera gånger och vissa gånger vänta i flera minuter innan du fått upp inkorgen.
Med andra ord, är du en person som skickar mycket mail och behöver vara nåbar iaf en hel dag så är detta förmodligen ingen telefon för dig. Jag köpte mig en E72a istället och är lika nöjd med den som jag var med E71, fast ännu nöjdare när E75:ans epostklient ligger i E72an.
Annars är N900 en fin lur med stor potential
Jag hoppas att du förstår varför Klas ville delaya telefonen, människan är tydligen mkt smart och väldigt jordnära. Allt detta lär nog fixas till nästa update. email buggen är väldigt känd. Jag har absolut inga problem med batteritiden. Jag har oftast MINST 70% kvar när jag kommer hem på kvällen (drar ur den från laddningen kl 06:30).
Pratar mycket i telefon.
Jag däremot är mycket glad över att jag slapp vänta på den och att han släppte den via nokia shops.
Tack Klas!!
Postad 31 December 2009 - 21:34
Jag hoppas att du förstår varför Klas ville delaya telefonen, människan är tydligen mkt smart och väldigt jordnära. Allt detta lär nog fixas till nästa update. email buggen är väldigt känd. Jag har absolut inga problem med batteritiden. Jag har oftast MINST 70% kvar när jag kommer hem på kvällen (drar ur den från laddningen kl 06:30).
Pratar mycket i telefon.
Jag däremot är mycket glad över att jag slapp vänta på den och att han släppte den via nokia shops.
Tack Klas!!
Jag använder min telefon väldigt mkt och batteritiden är väl rätt okej men jag tar den fulladdad på morgonen och laddar en gång under dagen. Skulle varit härligt om taltiden legat runt en 7-10h eller nåt sånt så hade jag kanske klarat en hel dag.
Har ett extra batteri men måste fixa en laddare till det så jag kan switcha lite snabbt bara så har jag löst det problemet.
Postad 31 December 2009 - 21:53
Simple FTP server.
For people who can't be bothered to keep proftpd running all the time and are paranoid enough to disable password authentication in the OpenSSH server, but still would want to send some files to/from the N900 outside their caves.
How it's different from proftpd? You can start it from the menu, generate one-time password, send files, then just close it like any other application. Quick, simple, doesn't leave any holes in your phone security.
QT 4.6 is required, which is only in Extras-Devel, so if you're not comfortable with enabling it, even for a short period, don't bother.
http://www.my-maemo....i...1091&faq=37
Postad 31 December 2009 - 22:11
[/quot
Håller med dig! Har 5800 nu och har testat med skärmskydd. Men det är bara skit att hålla på med. Svårt att få till, tycker jag. Skärmarna tål mycket, svårt att fatta att ni får skador. Tråkigt för er dock..
Postad 31 December 2009 - 22:23
Tro mig. Skärmen ÄR repkänslig! Fundera inte ens på att använda den tillsammans med penna eller ha den löst i ficka utan skärmskydd. Jag lyckades reklamera min pga av repa. Nu kommer jag inte använda den nya utan Invisible Shield.
###### gnäll! Som sagt, man kan inte få allt för 6000 spänn! Kan ju inte vara meningen att du ska svarva runt med den medföljandet? plastpennan på skärmen!!! Det borde du väl fatta.....;-) OBS! IRONI!
Postad 31 December 2009 - 22:33
Pratar mycket i telefon.
Tack Klas!!
Halleluja! Du kommer inte fortare till Nokiahimlen med bruntunga! När sa Klas att han ville "delaya" den? Jag har missat det......Smart? Hoppas du hinner testa alla tips å trick som Klas skulle dumpa här, dom duggar lite väl tätt nu! Han borde bromsa lite! Hahahahahahahaha! Gott Nytt År på er alla freaks!!!
Postad 01 January 2010 - 01:26
Postad 01 January 2010 - 13:22
Va faaan gör alla människor? Har alla krupit in i mumindalen och gått upp i rök?????
när du skrev det där var väll säkerligen rätt många antingen i bingen eller vare ute o fira
Postad 01 January 2010 - 15:38
Pratar mycket i telefon.
Tack Klas!!
Ja alltså epostbuggarna kanske hinner bli fixade till nästa release vilket är trevligt men batteritiden tror jag inte kommer bli så jättemycket bättre. Men blir den bättre nåndag så köper jag kanske telefonen igen för den är ju riktigt trevlig!
Däremot så berodde inte delayen på att mjukvaran var dålig (vilket den iofs inte var) utan för att den inte stödjer USIM hos 3. Med tanke på batteristorleken så vet jag inte om batteritiden kommer bli så mycket bättre, men duktiga utvecklare kan nog fixa till något
Postad 01 January 2010 - 15:55
Ja alltså epostbuggarna kanske hinner bli fixade till nästa release vilket är trevligt men batteritiden tror jag inte kommer bli så jättemycket bättre. Men blir den bättre nåndag så köper jag kanske telefonen igen för den är ju riktigt trevlig!
Däremot så berodde inte delayen på att mjukvaran var dålig (vilket den iofs inte var) utan för att den inte stödjer USIM hos 3. Med tanke på batteristorleken så vet jag inte om batteritiden kommer bli så mycket bättre, men duktiga utvecklare kan nog fixa till något
kolla e72, den har inte SÅ mycket större batteri, men väldigt mycket bättre batteritid. nu äre en helt annan telefon o lite annan hårdvara, men det borde inte vara omöjligt för dem att putsa en del på mjukvaran för att få batteritiden bättre.
jag tycker i o flr sig att den ä rätt bra, men så ä jag nog inte heller en poweruser jämfört me många här
Postad 01 January 2010 - 15:55
Ja Mugen är ju redan i full sjå med att ta fram ett nytt, större batteri till N900 så!Med tanke på batteristorleken så vet jag inte om batteritiden kommer bli så mycket bättre, men duktiga utvecklare kan nog fixa till något
Redigerat av ConraDargo, 01 January 2010 - 15:56.
Postad 01 January 2010 - 16:42
Värdelös. Får max 0.79 meter trots att jag testat från närmare 2 meters höjd.I kategorin nonsensprogram http://maemo.org/pac...s/view/n900fly/
Någon som testat?
Postad 01 January 2010 - 17:26
Men det jag saknar e stående läge tycker man borde kunna snurra kortkommandona samt widgetarna själv då har man ju nästan en poträtt läges mobil
om någon fattar va jag menar...
Postad 01 January 2010 - 22:16
kolla e72, den har inte SÅ mycket större batteri, men väldigt mycket bättre batteritid. nu äre en helt annan telefon o lite annan hårdvara, men det borde inte vara omöjligt för dem att putsa en del på mjukvaran för att få batteritiden bättre.
jag tycker i o flr sig att den ä rätt bra, men så ä jag nog inte heller en poweruser jämfört me många här
300 MHa är rätt stor skillnad faktiskt. Dessutom är Symbian ett os som har utvecklats för att användas som en mobiltelefon tillskillnad mot Maemo. No hard feelings men jag tror det lär dröja 2-3 devices innan batteritiden blir bra på Maemo
Postad 01 January 2010 - 22:53
300 MHa är rätt stor skillnad faktiskt. Dessutom är Symbian ett os som har utvecklats för att användas som en mobiltelefon tillskillnad mot Maemo. No hard feelings men jag tror det lär dröja 2-3 devices innan batteritiden blir bra på Maemo
vet inte hur du kommer fram till 300 mAh när E72 har 1500 mAh och N900 har 1380 mAh. jag får det då till 120 mAh skillnad
symbian utvecklades väll från början för handdator o inte mobil. men i vilket fall som helst, så är ju linux så pass anpassningsbart att det inte finns nån egentlig anledning till att det inte skulle kunna bli lika effektivt mot batetriet som symbian. skillnaden ligger väll kanske snarare i hur man prioriterar att använda hårdvaran o exakt vad för hårdvara som sitter i enheten.
Postad 01 January 2010 - 22:58
Hur använde du din 900 gentemot E72?300 MHa är rätt stor skillnad faktiskt. Dessutom är Symbian ett os som har utvecklats för att användas som en mobiltelefon tillskillnad mot Maemo. No hard feelings men jag tror det lär dröja 2-3 devices innan batteritiden blir bra på Maemo
Eftersom jag får ut 2-3 dar med 900 så har jag inga problem med batteritiden för min del.
Jag är bara nyfiken hur ni kan tömma den på ström på enbart någon timme. :-)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?