kolla på sweboxee.se eller boxee.tv,där finner du nog lösningen på ditt problem.Får snart spelet på denna instabila maskin! Fick till en början inte det trådlösa att funkar! Sen fixade jag trådat och delade ut en map från datorn. Det funkade till och från? Men nu är det helt kalkat! Nu vill den ha användarnamn och lösenord?!?! Men när jag skriver in användarnamnet och lösenord så hjälper det föga! Har provat dela ut "alla" och även skapat en grupp. Snart åker denna budgetmaskin i väggen! Vilket är synd, för den är väldigt bra när skiten funkar! Nån som har nån lösning på mitt problem?? Annars får jag väl demolera skiten!
Blir så trött!
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 12 juni 2012 - 21:43
Postad 12 juni 2012 - 22:49
Får snart spelet på denna instabila maskin! Fick till en början inte det trådlösa att funkar! Sen fixade jag trådat och delade ut en map från datorn. Det funkade till och från? Men nu är det helt kalkat! Nu vill den ha användarnamn och lösenord?!?! Men när jag skriver in användarnamnet och lösenord så hjälper det föga! Har provat dela ut "alla" och även skapat en grupp. Snart åker denna budgetmaskin i väggen! Vilket är synd, för den är väldigt bra när skiten funkar! Nån som har nån lösning på mitt problem?? Annars får jag väl demolera skiten!
Blir så trött!
Du kan i inställningarna skriva in användarnamnet och lösen så du slipper slå in det varje gång.
Antar att du delar ut från en dator med Vista eller Win7
Postad 14 juni 2012 - 17:41
MVH Micke
Postad 14 juni 2012 - 19:13
Hejsan har nu haft min boxee i drygt 2 veckor den fungerar alldeles utmärkt riktigt enkel å använda men går de på nåt sätt att skriva å ä ö rätt trist då man vill söka efter något på nån söksida eller youtube har öppet köp några veckor till så funderar på å lämna till baka den , Har sökt i inställningarna men inte funnit något å ändra på boxen men kan ha missat något är lite novis
MVH Micke
Har du testat att lägga till "additional keyboard"
http://forums.boxee....64&postcount=73
Postad 15 juni 2012 - 18:49
Hejsan har nu haft min boxee i drygt 2 veckor den fungerar alldeles utmärkt riktigt enkel å använda men går de på nåt sätt att skriva å ä ö rätt trist då man vill söka efter något på nån söksida eller youtube har öppet köp några veckor till så funderar på å lämna till baka den , Har sökt i inställningarna men inte funnit något å ändra på boxen men kan ha missat något är lite novis
MVH Micke
Jag håller med lappen71.
Inga problem alls att få till åäöÅÄÖ med ovanstående tips..
Postad 17 juni 2012 - 21:07
Postad 18 juni 2012 - 12:07
SVTPlay-appen ser ut att ha blivit uppdaterad och funkar igen.
En sån har jag aldrig sett i Boxee. Finns den bland alla andra appar?
Postad 18 juni 2012 - 15:39
Det finns sökfunktion i forumet, och sen skall det visst finnas nåt som heter google...

Postad 19 juni 2012 - 08:56
Vad kan det bero på att boxen låser sig, Fungerade super sen jag köpt den och körde med en usb disc. Nu var jag köpt en NAS (Synology) flyttade alla filmer och musik mm och delade ut mappen, den hittade allt men sen bara började den låsa sig... Vad kan de bero på?
Postad 19 juni 2012 - 10:08
Vad kan det bero på att boxen låser sig, Fungerade super sen jag köpt den och körde med en usb disc. Nu var jag köpt en NAS (Synology) flyttade alla filmer och musik mm och delade ut mappen, den hittade allt men sen bara började den låsa sig... Vad kan de bero på?
Kör du trådlöst? Prova isf kabel.
Postad 19 juni 2012 - 16:28
Postad 19 juni 2012 - 18:15
Det är meningen att den ska kopplas med kabel senare men just nu är det trådlös. Tycker inte att det bör bero på det. Ska prova lite mer idag.
Streaming via wifi är oerhört känsligt, och man behöver rejält med tur för att det skall funka bra hyfsat kontinuerligt.
Huvuddelen av mina egna boxee-problem har haft med trådlöst skit att göra, och är burken inte ensam på kanalen så kan effektiv bandbredd lätt bli bara en bråkdel av vad man förväntar sig. Då funkar ungefär ingenting. Ibland hjälper det att vrida på burken (antennen).
Postad 19 juni 2012 - 20:34

Postad 19 juni 2012 - 20:56
Jag är inne på samma spår. Kabel är kabel. Men det är lustigt att den ska låsa sig direkt vid start. Jag kör nu en Factory Restore på den så får vi se. Sen får jag köpa en 100m rulle, kommer behöva dra lite nytt
Har du 100m till routern? Inte undra på att WiFi krånglar

Postad 20 juni 2012 - 21:33
Postad 21 juni 2012 - 09:29
Verkar lite meningslöst med wifi på 3 meter. Kabel är ALLTID bättre.
Postad 21 juni 2012 - 10:08
Postad 21 juni 2012 - 10:47
Har just nu inte så mYcket att välja på. Ville slippa kabel just nu, blir en provisorisk dragning i så fall (all media bös ska byta plats)
Ja, dra en kabel provisoriskt...det verkar väl vara en smidig åtgärd för att se om allt fungerar bättre "trådat".
Postad 22 juni 2012 - 09:55
Frågan är hur jag kan använda in- och utgångar på Boxee boxen för att undvika risken för osynk mellan ljud- och bild. Har ju ingen ingång för hdmi på förstärkaren. Skulle det underlätta om jag istället köper en T-amp med USB-DAC, såsom denna Topping TP32. Den saknar ju istället lite effekt, men funkar överföringen bra kan det vara en ok uppoffring.
Kanske finns svaret att hitta på forumet, men eftersom det handlar om flera komponenter ville jag presentera helheten. Glad midsommar!
Postad 22 juni 2012 - 10:37
Ditt problem är snarare hyrfilmen. Från vilka hyr du?
Skulle skaffa en laptop istället i ditt fall.
Postad 22 juni 2012 - 19:29
Postad 22 juni 2012 - 22:48
Har en laptop, men är ändå inne på en trådlös lösning. En sådan kostar ju i regel lika mycket även om laptopen är direkt inblandad. Antar att laptopen är rätt utspelad när man använder Boxee? Kan man iaf använda den som display/kontroll när man använder Spotify? Var först inne på Sonos eller Squeezebox, men konstaterade att jag ju får trådlös överföring för både musik (Spotify) och film genom denna. Ja, visst har du rätt i att utbudet av hyrfilm är begränsat, som det är på internet generellt. Tänker att Headweb kan erbjuda ungefär vad jag får genom film2home idag.
Jag förstår inte frågeställningen ?
Boxee Box fungerar INTE 100% med Wifi
Postad 23 juni 2012 - 08:59
Eller tänker du på RobNBs inlägg här ovan?
Redigerat av Unregistered0ac4c2bf, 23 juni 2012 - 09:02.
Postad 23 juni 2012 - 10:28
Inte 100% wifi? Det var bra att få veta. Vari ligger begränsningen? Du menar att det inte funkar med wifi från källan, utan att man då måste använda exempelvis minneskort?
Eller tänker du på RobNBs inlägg här ovan?
Jag svarade på ditt inlägg. Boxee Box fungerar inte 100% med Wifi utan vill man vara säker på högsta hastighet genom nätverk är det kabel som gäller.
Samma sak om man ska se på mediafiler är det absolut bästa genom usb-hdd kopplad til Boxee Box.
Postad 23 juni 2012 - 20:49
Har inte provat med kabel ännu men jag tror att det är ett måste. Får uttala mig om det efter att kabeln anlänt

Det jag kan säga är att sen jag lagt in all min media på NAS:et och kör trådlöst (NAS kopplad med kabel till rauter och trådlöst från rauter till Boxee) sen dess har det bara struuuulat (låser sig och omstart krävs sen samma sak igen) När jag körde media från USB HDD så flöt allllllt super bra.
Återkommer med mer kommentarer efter att jag provat med kabel.
Vill poängtera att jag HUVUDSAKLIGEN kör film och musik, det är prio 1.
Postad 23 juni 2012 - 21:55
Är routern en som har "n" protocoll eller en "g"Ja du "JonnyRevolver"
Har inte provat med kabel ännu men jag tror att det är ett måste. Får uttala mig om det efter att kabeln anlänt
Det jag kan säga är att sen jag lagt in all min media på NAS:et och kör trådlöst (NAS kopplad med kabel till rauter och trådlöst från rauter till Boxee) sen dess har det bara struuuulat (låser sig och omstart krävs sen samma sak igen) När jag körde media från USB HDD så flöt allllllt super bra.
Återkommer med mer kommentarer efter att jag provat med kabel.
Vill poängtera att jag HUVUDSAKLIGEN kör film och musik, det är prio 1.
Postad 23 juni 2012 - 21:59
hmmm de vet jag inte, ska se de.Är routern en som har "n" protocoll eller en "g"
Hurså?
Edit: Såg nu att den kör
IEEE 802.11n
Edit2: Boxee:n kör
802.11b, 802.11g, 802.11n
Redigerat av RobNB, 23 juni 2012 - 22:09.
Postad 23 juni 2012 - 22:31
hmmm de vet jag inte, ska se de.
Hurså?
Edit: Såg nu att den körIEEE 802.11n
Edit2: Boxee:n kör802.11b, 802.11g, 802.11n
är det en d-link router så pröva med att ställa in i network settings till 802.11n settings och best på transmission rate samt 20/40 (auto) på channel widht. Så har jag det och jag spelar 720p utan lagg (kör bara smb). Prova att bocka ur autochannel och prova kanal för kanal om det hjälper. Men det är hos mig som sagt. Lycka till,för boxee är en jätteschysst pryl om man inte har skyhöga anspråk.För 1500 är det kanon.
Postad 23 juni 2012 - 22:38
Ska prova de du skrev och hoppas på de bästa. Har inga problem med lagg, den låter sig

Annars aå tycker jag att den är grymt bra

Postad 23 juni 2012 - 23:10
jag har samma router. Annars är det väl naset som bucklar.Det är en D-Link DIR615
Ska prova de du skrev och hoppas på de bästa. Har inga problem med lagg, den låter sig
Annars aå tycker jag att den är grymt bra)
Postad 24 juni 2012 - 11:39
Jag har testat ett gäng filmer via Headweb trådlöst på min Boxee, funkar alldeles utmärkt. Så att döma ut wifi-alternativet utan att testa det först känns lite förhastatHar en laptop, men är ändå inne på en trådlös lösning. En sådan kostar ju i regel lika mycket även om laptopen är direkt inblandad. Antar att laptopen är rätt utspelad när man använder Boxee? Kan man iaf använda den som display/kontroll när man använder Spotify? Var först inne på Sonos eller Squeezebox, men konstaterade att jag ju får trådlös överföring för både musik (Spotify) och film genom denna. Ja, visst har du rätt i att utbudet av hyrfilm är begränsat, som det är på internet generellt. Tänker att Headweb kan erbjuda ungefär vad jag får genom film2home idag.
Redigerat av Pinnen, 24 juni 2012 - 11:40.
Postad 24 juni 2012 - 12:04
Den största skillnaden som jag har noterat är att man snabbare kommer igång trådat då wifi behöver buffra lite initialt.
Att se filmer via Headweb fungerar bra, det jag saknar är support för bra ljud...Headweb kör bara stereo, och för mig är ljudet nästa halva upplevelsen i åtminstone actionfilmer.
Spotify har en app i Boxee så med ett premium abonnemang så fungerar det riktigt bra...men det är väl inte världens snyggaste gränssnitt.
Jag har även en Squeezebox som jag hellre använder om det är Spotify som ska avlyssnas.
Sonos är nog än snyggare, men det har jag inte testat själv.
Spotifys iPad-app är riktigt snygg och Airplay kan väl då vara ett alternativ, men inget som jag har testat (men så kör väl du Lappen71?).
Postad 24 juni 2012 - 12:09
Spotifys iPad-app är riktigt snygg och Airplay kan väl då vara ett alternativ, men inget som jag har testat (men så kör väl du Lappen71?).
Nej jag har aldrig använt Spotify och jag har övergivit Boxee Box i förmån för Mac Mini med XBMC.
Jag är fortfarande support på Boxee Box för min syster fick ta över den men går man efter antal telefonsamtal är det dåligt betalt

Hon ringer aldrig utan det verkar fungera till 100% för henne.
Postad 24 juni 2012 - 13:05
Men boxee box vill bara inte koppla in sig, Har även testat olika wpa2 Personal och utan kod helt , alltså ingen säkerhet alls. Men går inte koppla in den.
Någon som kan ha en aning varför? Eller är det helt enkelt en reaklamation på miin boxee som gäller?
Postad 24 juni 2012 - 19:37

Har nu kopplat om i nätverket.

För att komma åt NAS:et från alla håll (datorer, mobiler, PS3, IPad) så har jag kopplat in en D-Link Switch som jag hittade. Fungerar super bra då alla nu kan komma åt filerna.

För att se om Boxee:n fungerar efter den här ommöbleringen så provade ja igen med trådlös uppkoppling till Rautrer som är kopplad till Switch där NAS:et är inkopplad och kan nås av alla.
haha.
Nöjd blev jag.......................

Låste sig igen wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Nu har jag hittat liten stump kabel som jag kopplade till Boxee:n.
Rensade alla inställningar och på NYTT petar in all info var filerna gömmer sig, nu söker han av all media som ligger på NAS:et.
Kommer ta ett tag detta nu så vi får se imorgon...
Jag är ganska säker på att den hänger sig igen...

Postad 24 juni 2012 - 22:34

Hur är det annars med fjärr från en annan Boxee, funkar det eller måste main paira dom på nå vis?
Postad 25 juni 2012 - 08:51
Har burken nätverket igång borde det gå.
Postad 25 juni 2012 - 08:57
Vill minnas att remote via ip är på default.
Har burken nätverket igång borde det gå.
Kommunicerar den inte genom webbserver och den är inte på per default?
Redigerat av lappen71, 25 juni 2012 - 08:57.
Postad 25 juni 2012 - 09:50
Vilken erfarenhet har ni av det.
Till exempel som på PS3, upptäcker den att filen är skyddad och att man ej har rättigheter till den så stänger den av bild/ljud efter ca 10-20min.
Om filen är skadad, hur beter sig den då? (låser den sig eller bara återgår till meny)
Någon som har erfarenhet.
Postad 25 juni 2012 - 10:53
Det har hänt att det hackat till men uppspelningen har fortsatt.
Postad 25 juni 2012 - 11:01

Postad 25 juni 2012 - 16:37
Det ska finnas en app, som länkar till "alla" 3e parts appar, nån som vet vad den heter?
En sista fråga!

Hur länge ska man räkna på att det tar för boxeen at scanna 10G. Jag tog nog för många mappar att scanna.
För efter 5 timmar är ingen mapp klar, hoppar den mellan mapparn?
Postad 25 juni 2012 - 17:17
En sista fråga!
Hur länge ska man räkna på att det tar för boxeen at scanna 10G. Jag tog nog för många mappar att scanna.
För efter 5 timmar är ingen mapp klar, hoppar den mellan mapparn?
10GB ska inte ta mer än 10min att skanna och du kan se statusen vad den skannar under dina utdelningar.
Mina 5TB tog däremot några timmar men det är ca 420 filmer och 60 serier med över 4000 avsnitt,
Postad 25 juni 2012 - 17:27

Postad 25 juni 2012 - 18:58
Den hittar mapparna på nasen. Säger att den scannar. Men sen händer inget.
Vad gör jag för fel?

Postad 25 juni 2012 - 20:13
För jag sätter på samma film på datorn så rullar det bara på.
Vad ska jag göra?
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar