Postad 09 June 2009 - 15:54
Vet inte om datumet har varit uppe innan men enligt Glen på HDMS så är november en bra månad..."Lord of the Rings Trilogy confirmed for Nov 24th"...!
Lagom till jul. Så klart!
Postad 10 June 2009 - 14:46
Tidigare DVD utgåva från Blue-Underground använde sig av Anchor Bay mastern som var rätt sunkig med ett par scener i fel ordning och croppad på alla 4 sidor av bilden!
Filmen som fick Hem och Skola kärringarna att sätta kaffebrödet i halsen och min VHS spelare att gå varm
Släpps 29:e september! Tjohoo!!
newyork_ripper.jpg 140.28K
1 Antal nerladdningarFULCI LIVES!!!
Redigerat av Svante Skoog, 10 June 2009 - 14:50.
Postad 10 June 2009 - 16:00
Äntligen i nyremastrad version från original negativen med kul extra material!!!
Tidigare DVD utgåva från Blue-Underground använde sig av Anchor Bay mastern som var rätt sunkig med ett par scener i fel ordning och croppad på alla 4 sidor av bilden!
Filmen som fick Hem och Skola kärringarna att sätta kaffebrödet i halsen och min VHS spelare att gå varm
FULCI LIVES!!!
Bara att instämma... *fasen nu blev man glad*..!!
Postad 10 June 2009 - 16:58
Bara att instämma... *fasen nu blev man glad*..!!
Japp, så skönt att det kommer mer och mer för oss gamla gorehounds på BD, då det är tröttsamt att bara se Hollywood/mainstream filmer hela tiden som aldrig vågar ta ut svängarna som denna höjdar rulle
Får hoppas att Synapse och Dark Sky kommer igång ordentligt snart också
Redigerat av Svante Skoog, 10 June 2009 - 17:23.
Postad 11 June 2009 - 14:32
Kommer 29 September.
Mer info. http://www.blu-ray.com/news/?id=2873
Bifogad fil(er)
Postad 11 June 2009 - 17:06
inte riktigt min bag, men den där ser riktigt frestande ut. särskilt om allt snack om ny HDtransfer med mera är sant.Äntligen i nyremastrad version från original negativen med kul extra material!!!
FULCI LIVES!!!
oj, känns rätt klockren. synd bara att de inte har självdistans nog att mixa på dark side of the moon-spåret...'The Wizard of Oz: 70th Anniversary Ultimate Collector's Edition
Kommer 29 September.
Mer info. http://www.blu-ray.com/news/?id=2873
Postad 11 June 2009 - 20:57
Hej, jag vet att det är fel tråd att fråga i, men hoppas ändå på snabbare svar här : ).
Köpte denna maskin idag från www.dvdirect.net med både region A&B, PIONEER BDP-05FD, har nu kopplat in den till min nya Samsung LED 46¨.
Men jag får bara ljud utan bild, har kopplat med 2 olika hdmi kablar samt prövat diverse hdmi utgångar på tv,n och inställningar osv. Men fortfarande ingen bild, bara ljud.
Någon som är bekant med problemet kanske, och vet vad som behöver göras?
Uppskattar all hjälp jag kan få.
Starta en egen tråd för det, hur svårt kan det vara, sluta hijacka trådar som handlar om helt andra saker! Du får svar snabbare om du skapar en egen tråd för det under rätt forum.
Här är lite nya TV-Releaser till er TV-fans därute.
How I Met Your Mother Säsong 4

Release-datum: 2009-09-29 (US)
Pris: $59.99
Diskar: Okänt
Ljud: English 5.1 DTS HD Master Audio
Textning: English, French & Spanish
My Name Is Earl Säsong 05

Release-datum: 2009-09-15 (US)
Ljud: English: 5.1 DTS HD Master Audio
Textning: Okänt
Redigerat av Konung, 19 June 2009 - 21:46.
Postad 11 June 2009 - 23:30
ÄNTLIGEN!How I Met Your Mother Säsong 4
Release-datum: 2009-09-29 (US)
Ljud: English 5.1 DTS HD Master Audio
Textning: English, French & Spanish
om de nu bara kunde fixa säsong ett, vägrar köpa DVDutgåvan som av ngn outgrundlig anledning är i 4:3
Postad 12 June 2009 - 07:59
Tycker det låter mycket, mycket märkligt då inget annat land - vad jag vet - kommer att få 2:an på Blu-ray. Varför skulle Sverige få detta Blu-ray dubbelpack exklusivt?
Kan det vara så att svenska återförsäljare har fått fel info?
Postad 12 June 2009 - 18:11
Kommer den svenska utgåvan av Ghostbusters på Blu-ray verkligen också att innehålla Ghostbusters 2???
Tycker det låter mycket, mycket märkligt då inget annat land - vad jag vet - kommer att få 2:an på Blu-ray. Varför skulle Sverige få detta Blu-ray dubbelpack exklusivt?
Kan det vara så att svenska återförsäljare har fått fel info?
Sverige är ju bäst, vi har kenny starfighter o hamilton, klart vi får båda ghostbusters då
Postad 12 June 2009 - 18:41
Fick detta idag. Stort plus att dom ens skicka ut ett mail. Föragånget drog bara filmbolaget tillbaka släppet och filmerna kom inte *Suck* Dom verkar ha svårt att bestämma sig ang dessa filmer.
Bäste kund,
Du har förhandsbokat "Ghostbusters 1 & 2 (Blu-ray)" hos oss, vilket är
jättekul! Vad som är mindre roligt är att filmbolaget tyvärr givit oss
felaktig information om denna produkt. Produkten är i själva verket en
utgåva av endast den första filmen, och inte en box av båda filmerna som
filmbolaget tidigare informerat om att det skulle vara. För att ingen kund
ska behöva få något i brevlådan som inte överensstämmer med deras
beställning, tvingas vi nu radera alla ordrar som vi hittills registrerat
på denna produkt. Vill du ändå köpa "Ghostbusters" på Blu-ray är du
välkommen att göra din beställning på nytt via vår webbutik. Har du några
andra frågor går det bra att svara på detta e-mail.
Vi beklagar det inträffade, men vill passa på att önska dig en riktigt glad
sommar!
MVH
Discshop
Postad 14 June 2009 - 19:23
Postad 14 June 2009 - 19:28
Vilken spelare har du ? testa om du har senaste firmware.
Postad 14 June 2009 - 19:36
När du kommer till någon typ av meny - tryck "Display" bläddra ner till "Title" bläddra till Title 3/XX tryck OK.
Detta tricket har funkat på de Noble-releaser jag testat på min Samsung BD-P1500.
Men kom ihåg.
Det är inte Nobles fel att deras filmer bara fungerar i PS3 och kanske 2-3 andra spelare. Det är spelarens fel alla gånger...
Postad 14 June 2009 - 20:16
Spelaren gör bara vad den blir tillsagd att göra...
Redigerat av Unregistered577c6879, 14 June 2009 - 20:18.
Postad 14 June 2009 - 21:37
Snarare Blu-Ray standarden och inkompetenta utvecklare på mjukvarusidan.
Spelaren gör bara vad den blir tillsagd att göra...
Finns en tråd om Nobles misstag när det gäller deras utgåvor.
Postad 14 June 2009 - 22:05
Vet inte varför du quotar mig. Du bör quota mr.keyser...Finns en tråd om Nobles misstag när det gäller deras utgåvor.
Postad 14 June 2009 - 22:24
Jag glömde förtydliga ironin i mitt inlägg.Vet inte varför du quotar mig. Du bör quota mr.keyser...
Jag skrev bara vad Noble svarade mig när jag kontaktade dem och påtalade problemen.
Postad 15 June 2009 - 00:07
Postad 15 June 2009 - 09:34
Postad 17 June 2009 - 19:18
Redigerat av lirsa, 17 June 2009 - 19:18.
Postad 17 June 2009 - 19:24
Nu är ju När Lammen Tystnar, Red Dragon samt Hannibal Rising släppta på Blu-ray. Men vad har hänt med Hannibal? Märkligt, den verkar inte ens ligga på planeringsstadiet för släpp efter vad jag har kunnat hitta. Ngn som har info om den?
http://www.amazon.de...h...3004&sr=1-5
Postad 17 June 2009 - 22:20
http://www.amazon.de...h...3004&sr=1-5 tongue.gif
Hehe, tackar. Märkligt att de släpper två av tre i Sverige då tycker man. Får avvakta helt enkelt!
Postad 17 June 2009 - 22:53

och (iaf enligt play) gett dem svensk text!
EDIT: man är aldrig först med något här. jaja, detta gäller dock UK-utgåvor och datumet på dessa verkar satt till 3:e augusti.
Labyrinth och Dark Crystal verkar satta till 31/8.Kommande godis från US
![]()
Not Dated / To Be Announced
* A River Runs Through It (Sony, $27.49)
* About Last Night (Sony, $24.49)
* Blue Thunder (Sony, $20.49)
* Dollhouse: Season One (Fox, $48.99)
* Easy Rider (Sony, $27.49)
* Freedomland (Sony, $20.49)
* Go (Sony, $20.49)
* Labyrinth (Sony, $24.49)
* Midnight Express (Sony, $27.49)
* Punch Drunk Love (Sony, $20.49)
* The Quick and the Dead (Sony, $20.49)
* Silverado (Sony, $20.49)
* Snatch (Sony, $24.49)
* St. Elmo's Fire (Sony, $24.49)
* Starman (Sony, $20.49)
* The Craft (Sony, $20.49)
* The Dark Crystal (Sony, $24.49)
och - om jag tillåts vika från mitt 80-talstema - punch drunk love 7/9 och midnight express 13/7.
Redigerat av outdoor_miner, 18 June 2009 - 12:01.
Postad 19 June 2009 - 11:29
Mvh Yamaha-Lover
Postad 19 June 2009 - 21:50
Funderar har köpt lite blurays på sistone.. Bra filmer till billig penning skiljer det sig något mellan filmerna? Tänkte bitrate ang ljudet Köpte Transformers och den har en bitrate på 2,5.. Bantar dom något på filmerna??
Mvh Yamaha-Lover
Sorry men jag förstod nästan ingenting av det du precis skrev
Påtal om annat:
In an interesting combination of titles, Lionsgate has announced 'Requiem for a Dream' and 'Crank 2: High Voltage' for Blu-ray on September 8.
Both discs will feature 1080p/AVC MPEG-4 video and an English DTS-HD Master Audio 5.1 soundtrack.
For supplements, 'Requiem for a Dream' will include audio commentaries with the director and the director of photography, a "Making of" documentary, deleted scenes, and cast interviews. 'Crank 2: High Voltage' will have audio commentary with the writers/directors, a "making of" featurette, bloopers, and a digital copy. Exclusive to the Blu-ray will be a gag reel, wrap party footage, Lionsgate Live, and MoLog.
Suggested list price for 'Requiem' is $29.99 while pricing for 'Crank 2' has not yet be announced.
Källa: HDD
Lite gammalt, lite nytt.
New Line: Boogie Nights, The Green Mile, The Lord of the Rings Trilogy (theatrical editions), Magnolia
Paramount/Dreamworks: Braveheart, Forrest Gump, Galaxy Quest, Gladiator: Extended Edition, It's a Wonderful Life, South Park: Bigger, Longer, Uncut, Star Trek: The Next Generation Motion Picture Collection, Star Trek: The Original Series- Season 2
Sony: Monty Python and the Holy Grail
Warner: Gone with the Wind, Heat, North by Northwest
The 2010 schedule now includes the following titles:
Disney: Beauty and the Beast, Destino, Fantasia, Fantasia 2000, Finding Nemo, Monsters Inc., Toy Story 1 & 2.
Fox: Alien Quadrilogy, Rogers & Hammerstein musicals
MGM: To Live and Die in L.A. (delayed from June 2009 to February 2010)
Paramount: Chinatown, Flashdance, Indiana Jones Trilogy
Universal: Back to the Future Trilogy
Warner: Ben-Hur, The Goonies, King Kong
Note: with regard to 'Monsters, Inc.', our own contacts have confirmed to us that the title is still in schedule for the fourth quarter of 2009.
Crouching Tiger, Hidden Dragon UK Steelbook
When we informed you on the upcoming Blu-ray release of the long-awaited 'Crouching Tiger, Hidden Dragon' only as part of a so-called trilogy, we also remarked it was coming out separately in the UK. Now further details have surfaced, and not only will the disc be reportedly region-free, it will also come in an attractive steelbook.
Update: shortly after posting this news, amazon changed its product picture and removed the steelbook pic. This title appears now with a regular case. The only British retailer that specifically offers a steelbook is play.com. So buyer beware.
Källa: Blu-ray.com
Redigerat av Kalekulan, 19 June 2009 - 21:57.
Postad 21 June 2009 - 19:32
Agree. För att inte tala om Gladiator och nya Star Trek-filmen.Braveheart och monty phyton blir givna köp!!
Postad 22 June 2009 - 10:15
http://bluray.highde...2207/siege.html
Postad 22 June 2009 - 12:09
Postad 22 June 2009 - 13:10
1. Quantum of Solace
2. The Dark Knight
3. Twilight
4. Eagle Eye
5. Taken
6. Iron Man
7. Pineapple Express
8. Madagascar: Escape 2 Africa
9. Pinocchio: Platinum Edition
10. Bolt
Postad 22 June 2009 - 15:20
Här är ett praktex på hur man ej ska utforma en BD utgåva, men som gjorts ohh so many times dock.....
![]()
http://bluray.highde...2207/siege.html
This 1080p MPEG-2 transfer is plagued with problems. The fly-over of the sand dunes at the very beginning is about as good as things get. The color timing is all off. At some points skin tones are way too pink and at other times they're far too muted. Shadow delineation really suffers during the night scenes, making it hard to see facial details. DNR has been applied to the picture, but there is still some source noise and blips. There is also some pretty noticeable edge enhancement going on. The city fly-over shots were beleaguered by aliasing lines on the buildings when the camera passed by the windows. Ending on a strong note though, explosions do look well-done, as fireballs rip through the air and smoke billows into the sky.
Betyg 3/5. Hur illa måste det vara för att betyget ska bli mindre än "bra"?
Redigerat av Tomanista, 22 June 2009 - 15:21.
Postad 22 June 2009 - 20:29
Release-Datum: 2009-09-01 (US)
gladiatorblurayartpic1.jpg 232.15K
0 Antal nerladdningar
braveheartbluartpic.jpg 202.49K
0 Antal nerladdningarForrest Gump
Release-Datum: 2009-11-03 (US)
forrestgumpblurayart.jpg 123.57K
0 Antal nerladdningar
Postad 22 June 2009 - 20:54
"Sapphire Series"
Att dom orkar...
Tänkte detsamma, det är något av det som stör mig med bluray-fodralen, att det är en massa onödigt krafs om hur fantastiskt bluray är. Har nog ännu inte köpt en film som varit ren från skiten.
Postad 22 June 2009 - 22:38
http://www.blu-ray.com/news/?id=2921
Postad 23 June 2009 - 09:14
"Sapphire Series"
Att dom orkar...
Tänkte detsamma, det är något av det som stör mig med bluray-fodralen, att det är en massa onödigt krafs om hur fantastiskt bluray är. Har nog ännu inte köpt en film som varit ren från skiten.
Håller med! Tänkte själv när jag såg dom: "NEJ! Varför ska dom kladda ner omslagen så mycket?"
Postad 23 June 2009 - 10:11
68249.jpg 20.23K
2 Antal nerladdningarSer fram emot lite fler storfilmer dock, Sapphire Series eller ej.
Redigerat av Ghorun, 23 June 2009 - 10:12.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
78 filmer
4 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?