Ok, då är nått fel.
Den hittar mapparna på nasen. Säger att den scannar. Men sen händer inget.
Vad gör jag för fel?
Ser du längst ner i fönstret att den verkligen hittar filer?
För du kan se namnen på filerna den hittar och sen försöker identifiera.
11 relaterade trådar
Postad 25 juni 2012 - 20:18
Ser du längst ner i fönstret att den verkligen hittar filer? För du kan se namnen på filerna den hittar och sen försöker identifiera. Postad 25 juni 2012 - 20:27 1. Flash player 11.2 for other linux (yum) 32-bit 2. Flash player 11.2 for other linux (.tar.gz) 32-bit 3. Flash player 11.2 for other linux (.rpm) 32-bit 4. Flash player 11.2 for ubuntu (apt) eller hur ska jag gå till väga? Postad 25 juni 2012 - 21:53
Du kan inte installera flash på Boxee Box utan det måste uppdateras med en ny firmware Postad 26 juni 2012 - 05:39
Nix det gör den inte! , .. Nån som vet vad de troligaste felet är?. Har en WD-spelare den hittar utan problem, utan några speciella inställningar.. Tack tack Redigerat av Wide, 26 juni 2012 - 09:04. Postad 26 juni 2012 - 09:43
Är det inga namn som rullar fram i listan "scannar","identifierar" så då ser inte BB filerna. Då är det något fel på dina inställningar på din NAS så BB inte har rättigheter att se filerna Postad 26 juni 2012 - 15:43 skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig vill se på film på voddler. Postad 26 juni 2012 - 15:57 Film på voddler på Boxee kan du glömma. Det går inte intallera flash,så det är ingen ide att lägga tid och möda på det. Postad 26 juni 2012 - 17:34 Är iomega tv ett bra val? Fungerar samma firmwares från boxee.tv som till boxee box? Eller är det seperata uppdateringar från iomega som krävs? Postad 26 juni 2012 - 17:47 du kan läsa om iomega här http://www.sweboxee.se/iomega-tv/ https://www.minhembi...howtopic=291578 Postad 26 juni 2012 - 18:34
Varför skulle man vilja ha en intern hdd? Använd usb-hdd till BB Postad 26 juni 2012 - 20:35
Funkar detta även med externt USB tangentbord med ÅÄÖ? Pelle Postad 26 juni 2012 - 23:04 Det som du länka till är ett tangentbord på skärmen. Har aldrig testat att ansluta ett fysiskt tbg Postad 27 juni 2012 - 17:03 Samt, ev. köpa en NAS, antar att det är det ultimata med en Boxee? Har bara kört med min Tvix box i 4 år, med inbyggd HDD, överväger en Boxee nu.. Redigerat av fue, 27 juni 2012 - 17:13. Postad 27 juni 2012 - 18:02
kan vara skönt att slippa ha en "stationär / laptop" som man måste tanka saker till för att överföra till externa hdn. Antar det funkar fint att köra torrentklient och lagra på usbhd kopplad till boxebox men får ändå en känsla av att det är stabilare med intern hd. även tystare . Postad 27 juni 2012 - 18:34
Även jag slog till på en för 1390:- men ser att nu ligger den som veckans klipp för 1490:- Var nog en tur dag i måndags. Än så länge är jag nöjd och upplever den som de flesta här, och det är tack vare alla inlägg som gjorde att jag valde en Boxee Box. Postad 27 juni 2012 - 22:09
Det slipper du inte bara för att du skaffar en mediaspelare med intern hdd. Du måste alla fall föra över filer och att den skulle bli tystare är marginellt. Postad 27 juni 2012 - 22:28
kontentan var ju att tanka med boxen via transmission typ. Redigerat av Unregistered24b04795, 27 juni 2012 - 22:30. Postad 27 juni 2012 - 23:23
Hur har du tänk åstadkomma det har du tänkt det? Att ha en mediaspelare med intern eller extern hdd är ingen skillnad förutom geografisk placering av hdd:n. Postad 28 juni 2012 - 08:18 som sagt bara en känsla av att det skulle bli tystare och stabilare med en intern hd ![]() Postad 28 juni 2012 - 08:52 I såfall för du skaffa ett nas med torrentklient och spara hem själva torrenten på datorn och flytta den till naset och låta naset tanka ner, då kan du stänga av datorn sen och låta naset jobba. Postad 28 juni 2012 - 09:37
Nej min fråga hur du skulle åstadkomma detta var på detta påstående från dig.
Det finns ingen torrentklient till Boxee Box om du nu trodde det. Och till din känsla att den skulle bli tystare och stabilare kan jag säga att det faller på skam. För jag har haft en Tvix i många år med en inbyggd hdd och den led av värmeproblem. Så den vara varken stabil eller tyst bara för att den hade inbyggd hdd. Nä skaffa en hdd med strömförbrukning genom usb så är du garanterad en tyst hdd Postad 28 juni 2012 - 15:10
det är möjligt twixen låter som en tröska men nu var det ju iomegas box killen ovan frågade om ? jag har ingen erfarenhet av den men har erfarenhet av min pch a210 och den låter inte ett skit + lider inte av värmeproblem trots att den är passivt kyld. åter till ämnet, tråkigt det inte finns en torrentklient till boxebox communityt då de med en iomega och intern hd kanske är intresserad av det. Postad 28 juni 2012 - 17:26 ![]() Steg 1 av 2. Byter ut medialösningen här hemma, från en tvix 4100 mot en boxee. NAS kvar.. Det blir bra detta! Inget mer springa in med boxen till datorn för att föra över. #iWin! Postad 28 juni 2012 - 18:05
Med tanke på Boxee Boxens begränsade hårdvara ska ni alla vara glad att det INTE finns en torrentklient till den. För tycker man menyer är sega nu skulle jag inte ens vilja veta hur den med en torrentklient körandes. Edit: Och denna tråd handlar INTE om iOmega boxen utan Boxee Box Redigerat av lappen71, 28 juni 2012 - 18:06. Postad 28 juni 2012 - 18:34 Och vilka appar är 'must-have' Redigerat av fue, 28 juni 2012 - 18:36. Postad 28 juni 2012 - 21:56
Välj en app och markera stjärnan så blir den en favorit Postad 28 juni 2012 - 22:45 i mitt tycke Tune in (radio) och svt play, youtube sen finns ju appar för alla möjliga saker en del är för USA så de kanske inte funkar,sen finns det ju prenumerationer där man abbonerar tex baseboll eller nån annan sport. Postad 29 juni 2012 - 17:20 ReadyNAS Ultra 2! ![]() Nu till frågan.. I Boxee på källor, vad ska jag lägga till NAS:en som? NFS uPnP SMB Lokal Vilka ger bäst fördel? Har aktiverat jumboframes eller vad det hette också på NAS:en! Tack! Postad 29 juni 2012 - 19:18 Postad 29 juni 2012 - 19:50 Hade lite strul att komma in i video mappen, stod och tuggade på load bara. Men gick nu när Jag startade om NAS:en, hade installerat rUtorrent säkert, därför det blev så. Hur lång tid kan en skanning ta på 4-6 filmer?!??! Redigerat av fue, 29 juni 2012 - 20:24. Postad 29 juni 2012 - 20:39
Mindre än 5min med tanke på att mina 5TB tar en ett par timmar att scanna och identifiera. Postad 29 juni 2012 - 21:20 Men står på Mina Filmer. Inga lokala media än. WTF! Postad 29 juni 2012 - 21:39
Har du skapat en användare på din NAS? En användare som representerar din Boxee Box med användarnamn och lösen? Det användarnamnet och lösenordet ska du använda för att komma åt dina filer på NAS:en. Dina utdelningar på din NAS måste du sen ställa in vilka användare som får komma åt filerna tex Boxee Box. Postad 29 juni 2012 - 21:49
Nej, Har ju bara skapat en användare för mig, så jag kan komma åt FTP osv med rätta rättigheter.. Vart skall jag ställa in boxxeboxx anv/lösen då? För jag hittade ju NAS:en via boxee. Men filmerna kommer ju inte upp i "Filmer" / "Mina Filmer" Postad 29 juni 2012 - 21:54
Att du skapar en användare för att komma åt genom FTP är inte samma sak. Du måste läsa manualen för din NAS och sätta dig in i hur du skapar ett konto och sätter behörighet för dina utdelningar, Inte trodde du väl att det var bara att starta den och att allt fungerade utan hand påläggning? ![]() Att du hittar din NAS med Boxee Boxen betyder ingenting för har du inte talat om för NAS:en VEM som ska komma åt filerna händer ingenting. Jag har en NAS i garderoben och min fru kan se alla mappar med sin dator men hon kommer inte åt filerna. Utan hon får ett felmeddelande varjre gång hon försöker gå in i mapparna som hon inte har behörighet på. Samma sak händer med Boxee Boxen förutom att du aldrig ser felmeddelandet utan den hittar bara ingenting. Så du måste sätt dig in i hur användare/grupper,utdelningar fungerar innan Boxee Box kommer kunna komma åt filerna. Postad 29 juni 2012 - 22:11 - Jag kunde synca alla nu och alla filmer kom upp nu efter att jag stängde av jumboframes(?!). Postad 29 juni 2012 - 22:20
Förlåt men använder du NFS ska du inte behöva använda användarnamn och lösenord...my bad Postad 30 juni 2012 - 00:07 Blev lite worried där! ![]() - Spelar det någon roll vart man lägger in TV-serier? Har alla filmer/serier i mappen 'Videos' i NAS:en, eller är det NFO:n som bestämmer? Dvs slänga in en tvshow.nfo i tv.serie.xxxx-mappen? Redigerat av fue, 30 juni 2012 - 20:35. Postad 02 juli 2012 - 07:12 För er som trodde att de var det trådlösa kan jag säga att att era misstankar värkar stämma. Har nu kört med kabel in i boxee:n och jag har inte haft några större problem nu. Man märker att det kan sega lite ibland när man e lite för snabb vid bläddringen men vad ska man begära mer från en sådan klockren pryl. Hoppas att den fortsätter så ![]() Postad 02 juli 2012 - 07:20 ![]() Postad 02 juli 2012 - 08:52 Jag har YUV 444 inställt och får bra bild.. Du får pröva dig fram,det kan bero på vilken del i din kedja som omvandlar YCrYcb till RGB på bästa sätt. har du dessutom kopplat via AVR kanske du får ändra inställnongarna där. Du kan kanske dedikera ett scenval i tv:n till boxee och kalibrera den för boxee. Har du fina och dyra prylar rekommenderar jag en pro kalibrerare,kostar några tusen men värt varenda krona. Postar en länk. http://www.imagingsc...p?search=Sweden Redigerat av Askungen, 02 juli 2012 - 08:57. Postad 02 juli 2012 - 09:11
Nja, har en panasonic G30Y, och en epson 3200 projj... så tycker väl inte det är värt... eller kanske ändå.. ![]() Har du testat DVE genom Boxee? Kan inte få så att den yttersta mörka syns när man ställer in brightness... men har inga probs när jag gör det med XBMC och ps3. Och tycker detaljer i mörka scener blir inte lika bra med boxeen. Kör allt in i Onkyo förstärkare-HDMI splitter-TV/projj. Redigerat av Garrett, 02 juli 2012 - 09:13. Postad 02 juli 2012 - 12:22 Nej jag har inte testat att kalibrera boxee alls,det är begränsade inställningsmöjligheter i boxee om det inte går och äntra servicemenyn på nåt sätt. Men jag tror att RGB high är samma som sRGB för monitorer och inte för displayer. Kanske det hjälper om du i Onkyon justerar bilden med de reglage som finns där. Eller skicka signalen via Onkyon "rent". Pröva dig fram. Min tv är så pass usel att hur jag än ställer in med eller utan kal.dvd så antigen smetar det mörka till en svart gegga eller är den för grå. Dina apparater vet jag inget om men du verkar vara en filmälskare som vill ha bästa möjliga bild och då är en kalibrering en god investering. I bästa fall så är det en helt ny anläggning helt plötsligt.Du kan gå in på component.se och kolla upp ifall nån har synpunkter på huruvida det är prisvärt med en kalibrering av din anläggning. Pär och Ringblixt är två superproffs som finns på den sidan. Pär finns även här på minhembio i kalibreringsforumet. Ha en god sommar. Postad 02 juli 2012 - 13:08
RGB Low = 16-235 (dvs ingen nivåkonvertering görs) RGB High = 0-255 (dvs nivåexpansion, 16 blir 0 och 235 blir 255 = klipp vid 16 och 235) YUV422/444 = 16-235 (444 = uppsamplad / dubblerad färgbandbredd, ger egentligen inga fördelar alls) RGB Low eller YUV rekommenderas, och får man inte rätt på tv:n då bör man kolla om den har inställning för "hdmi levels" e likn. Har Garrett provat att köra direkt till tv:n? Redigerat av Unregistered277056c3, 02 juli 2012 - 13:27. Postad 02 juli 2012 - 15:18 ![]() Postad 02 juli 2012 - 16:06
Ah, du missförstår mig. Det vettigaste är att FÖRST koppla burkarna (med neutrala inställningar) i tur och ordning direkt till tv:n och ställa in den så att allt ser rätt ut. SEN kopplar du allt via förstärkaren istället, till SAMMA hdmi-ingång på din tv som i förra raden. På det sättet vet du att du inte kompenserar på två ställen samtidigt, vilket alltid skapar problem. Postad 02 juli 2012 - 16:20
Ah! OK, då är jag med! ![]() ![]() Postad 04 juli 2012 - 23:16 Min box är kopplad till min reciver som i sin tur är kopplad till tv'n och projjen. Men får jag inget ljud, så startar jag recivern så kommer ljudet både ur tv'n och högtalarna. Och konstigt nog fortsätter det att funka ur tv'n även om jag stänger av recivern. Kan det ha något med HDMI inställningen att göra? Föresten så försvann min SvtPlay app i veckan. Har samma sak hänt för någon mer? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |