Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 March 2014 - 11:09

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
dhanjel: Ganska stort släpp så svårt att ge generella tips. Men personligen gillade jag Amager Double Mash, Cuvée des Jacobins och Oppigårds Thurbo Stout. Gillar du suröl så är 3 Fonteinen kalasgoda. Sen är ju Omnipollo Neb och Mikkeller American Dream väldigt populära så de funkar säkert. Det var också några som inte kom på skribentprovningen som jag inte kan uttala mig om.

Dessutom släpptes Poppels DIPA i beställningssortimentet. Klart värt ett köp och i min mening den bästa välhumlade ölen i detta släpp. En av de bästa i sin stil i Sverige tycker jag. Går att beställa styckvis.

Postad 04 March 2014 - 14:49

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Köpte Neb, American Dream och Poppels DIPA. Det får räcka för den här gången. Sparar mina stålar till släppet 1:a april istället.

Postad 08 March 2014 - 15:09

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Någon som har bra tips på något bra bryggeri att besöka när man är i Prag? Ska helst ligga relativt centralt med möjlighet till guidad tur och provsmakning. Gärna något lite mindre och inte något av de absolut största uppskattas också :)

Postad 10 March 2014 - 07:21

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Någon som har bra tips på något bra bryggeri att besöka när man är i Prag? Ska helst ligga relativt centralt med möjlighet till guidad tur och provsmakning. Gärna något lite mindre och inte något av de absolut största uppskattas också :)

Det finns ett par mikrobryggerier centralt i Prag. Jag kommer inte ihåg namnen nu då det var 7 år sen jag var där. Men på ratebeer.com under Places finns alla ställen listade. Vilka som kör guidade turer vet jag inte, men dessa bryggerier är så pass små att du kanske kan fråga på plats och få dig en visning.

Missa inte bryggeriet som ligger vid klostret uppe vid slottet. Tror det hette Strahov eller liknande.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 10 March 2014 - 07:21.

Postad 13 March 2014 - 09:16

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Tack Stefan! Ska in och kolla på ratebeer.com så får vi se om vi hittar någon bra.

Postad 13 March 2014 - 19:27

alstrini
  • alstrini
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hejsan.
Beställde idag en låda nivopacke pivo kumburack.
Tjeckisk lager på halvliters flaska. Tänkte ha nåt nytt till grillkvällar bla.
Köpte såklart helt vind för våg och undrar om någon provat som kan såga eller hylla :-)
Hur som ska de bli lite kul att testa.
89222 i bolagets bs.

Postad 14 March 2014 - 09:31

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jag har aldrig provat den men hittade den på Ratebeer iallafall. Inga upplyftande betyg direkt: http://www.ratebeer....-kumburak/4852/
Kul med den svenska kopplingen:

"6 km far from Nova Paka, there is a ruin of the Kumburk Castle, which was built in the early 14th century by the Markvartic family. The castle was reconstructed from time to time by various owners. In the Thirty Years War, it was devastated by the Swedes and in 1658 it was destroyed at the bidding of Emperor Leopold. The caste used to be the favourite destination of poet K. H. Macha. Kumburak is a pale lager with rich taste with velvety foam, alcohol 5%."

Postad 14 March 2014 - 12:47

alstrini
  • alstrini
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
OOPS! :)
Tack för info. Blir till att krydda köttet ordentligt så kanske dom slinker ner.

Postad 14 March 2014 - 13:50

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Smakar säkert som vilken annan massproducerad lager som helst. Så gillar man sånt är det nog ingen fara, säkert till och med godare än Sofiero och Norrlands Guld :)

Postad 14 March 2014 - 23:27

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Klämmis skriver det bättre än mig. Man får ta ratebeer för vad det är, industrilager brukar oftast ligga runt 0-20'e percentilen så det är inget konstigt. Gillar man sånt spelar ju inte betygen någon roll.

Postad 14 March 2014 - 23:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
drack precis en omnipollo nebuchadnezzar

Helt ok. Väldigt mycket humle :) Inget man sveper i sig direkt. Inte jag i alla fall. Helt klart en ipa i rätt stuk i alla fall. Väldigt mycket citrus. Men kanske lite väl besk. Det bedövade nästan den goda smaken lite tycker jag.

Postad 15 March 2014 - 09:25

alstrini
  • alstrini
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Smakar säkert som vilken annan massproducerad lager som helst. Så gillar man sånt är det nog ingen fara, säkert till och med godare än Sofiero och Norrlands Guld :)

Där kom i alla fall några namn jag kände igen i tråden :-)
Va ju ute efter en hyfsat lätt lager att ta till maten eller vid grillen.
Är ingen kännare av öl övht.så det får bli en överraskning helt enkelt.
Ni ska ha tack i alla fall. Kan ni tipsa om någon ni tycker man bör pröva för att vidga vyerna lite, gärna något icke allt för djärvt.

Postad 15 March 2014 - 10:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Där kom i alla fall några namn jag kände igen i tråden :-)
Va ju ute efter en hyfsat lätt lager att ta till maten eller vid grillen.
Är ingen kännare av öl övht.så det får bli en överraskning helt enkelt.
Ni ska ha tack i alla fall. Kan ni tipsa om någon ni tycker man bör pröva för att vidga vyerna lite, gärna något icke allt för djärvt.

Vi har ju världens bästa lager (enligt ratebeer) på systembolaget. I fasta sortimentet dessutom! Jag håller med, tycker den är fantastiskt bra!

American Dream på systembolaget
American Dream på ratebeer
Topplista - Alla lager

Postad 15 March 2014 - 14:18

alstrini
  • alstrini
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Vi har ju världens bästa lager (enligt ratebeer) på systembolaget. I fasta sortimentet dessutom! Jag håller med, tycker den är fantastiskt bra!

American Dream på systembolaget
American Dream på ratebeer
Topplista - Alla lager

Tack och bock! Kommer testas inom kort.

Postad 17 March 2014 - 09:07

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jag har tagit fram ett antal ölprovningar som man kan genomföra själv i hemmet. Man köper då 6 öl av varierande sort och sen har jag skrivit ihop lite vad man kan förvänta sig av just den ölen. Provningarna inkluderar både tips om alternativ, tilltugg och en valfri avslutning som man kan köra blint med kompisarna (inte för en själv då).

Provningarna är i tre steg från nybörjare till mer avancerat och de ligger på bloggen Ölsvammel (www.beerdrivel.se). Men just nu verkar servern ligga nere (den strulade i helgen).

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 17 March 2014 - 09:07.

Postad 19 March 2014 - 08:48

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Fick hem lite gott från Danmark igår, bland annat hyfsat färsk Zombie Dust. Tanken är att vi ska veta hur den "riktiga" smakar när vi ska brygga en Zombie Dust-klon i helgen. Sen kunde jag inte låta bli...blev en sån här också:

Postad bild

Redigerat av BrittBastard, 19 March 2014 - 08:49.

Postad 19 March 2014 - 09:02

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
De Molen - Citra Pale Ale

fan vad god den är. min nya favorit i standardsortimentet. perfekt för en helkväll med tv-spel ;)

Postad 20 March 2014 - 14:45

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Bra öl för dåliga TV-spel

Postad 20 March 2014 - 15:59

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Lagom tills grillsäsongen börjar på allvar så får jag starkölsstopp då sambon är höggravid.

Tänkte därför höra om nån kan tipsa om öl som inte smakar blasklager men som man ändå kan köra bil på om man tagit sig en.
Det enda jag provat själv var en Sir Taste Alot som iaf hade lite smak, men jag är övertygad om att det borde finnas mer.
Brew Dogs Dead Pony Club var bra och ganska alkoholsvag med, men den ligger ju ändå över 4% vilket känns lite på gränsen.

Postad 20 March 2014 - 16:03

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Det finns en del bra alkoholfriöl faktiskt. Weihenstephaner är inte alls tokig och du kan blanda den med Nanny State för att få en hopfenweisse-liknande öl. Nanny State kan även blandas med Spendrups för att få en bättre öl. Detta då Spendrups är söt och Nanny State extremt torr. Sötman i Spendrups lyfter humlen i Nanny State. Finns en tysk öl på min lokala butik som är ännu bättre att blanda med men jag minns inte namnet.

Postad 20 March 2014 - 16:10

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Lagom tills grillsäsongen börjar på allvar så får jag starkölsstopp då sambon är höggravid.

Tänkte därför höra om nån kan tipsa om öl som inte smakar blasklager men som man ändå kan köra bil på om man tagit sig en.
Det enda jag provat själv var en Sir Taste Alot som iaf hade lite smak, men jag är övertygad om att det borde finnas mer.
Brew Dogs Dead Pony Club var bra och ganska alkoholsvag med, men den ligger ju ändå över 4% vilket känns lite på gränsen.

Du blandar ihop alkoholhalten. Dead Pony är bara 3,8% medans Taste Alot ligger på lite över 4%... så du kan dricka en Dead Pony med gott samvete ;)

Postad 20 March 2014 - 16:50

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jag ser inte problemet här...det är ju sambon som är gravid och det finns taxi. ;)

Postad 20 March 2014 - 17:07

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Det finns en del bra alkoholfriöl faktiskt. Weihenstephaner är inte alls tokig och du kan blanda den med Nanny State för att få en hopfenweisse-liknande öl. Nanny State kan även blandas med Spendrups för att få en bättre öl. Detta då Spendrups är söt och Nanny State extremt torr. Sötman i Spendrups lyfter humlen i Nanny State. Finns en tysk öl på min lokala butik som är ännu bättre att blanda med men jag minns inte namnet.

Tack för tipset, ska prova att blanda lite! Jag har bara smakat alkoholfritt när frun druckit, och sitter man själv och sippar på en 7% IPA samtidigt så smakar ju en alkofri öl bara skit. Får ge det en chans utan att ha druckit "riktig" öl innan bara.

Du blandar ihop alkoholhalten. Dead Pony är bara 3,8% medans Taste Alot ligger på lite över 4%... så du kan dricka en Dead Pony med gott samvete ;)

Jag köpte min Sir Taste Alot på Willys, så jag är tveksam till att den skulle vara starkare än 3,5% men den kanske finns i olika styrkor?
Att Dead Pony bara är 3,8% var goda nyheter dock, en sån borde man inte bli speciellt trafikfarlig av om det skulle bränna till mitt i grillningen.

Jag ser inte problemet här...det är ju sambon som är gravid och det finns taxi. ;)

:D

Postad 20 March 2014 - 17:16

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
De flesta alkoholfria smakar förjävligt dock. Bara de jag skrev upp som jag gillat.

Postad 20 March 2014 - 21:33

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Jag köpte min Sir Taste Alot på Willys, så jag är tveksam till att den skulle vara starkare än 3,5% men den kanske finns i olika styrkor?
Att Dead Pony bara är 3,8% var goda nyheter dock, en sån borde man inte bli speciellt trafikfarlig av om det skulle bränna till mitt i grillningen.

Jaha, Sir Taste Alot finns som folkis, det visste jag inte. Jag pratar om öl man kan köpa på bolaget.

Postad 20 March 2014 - 21:49

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

drack precis en omnipollo nebuchadnezzar

Helt ok. Väldigt mycket humle :) Inget man sveper i sig direkt. Inte jag i alla fall. Helt klart en ipa i rätt stuk i alla fall. Väldigt mycket citrus. Men kanske lite väl besk. Det bedövade nästan den goda smaken lite tycker jag.

Jo, den är rätt bra. Men Belgien förstår sig inte riktigt på det här med öl alltså... ;)

Lagunitas IPA/Maximus/Pale Ale.. Hoperandus..Dales osv. USA vet hur man gör schysst öl med mycket humle!

Kan för övrigt rekommendera "My name is Sonja" till er alla som gillar humle.. riktigt bra.

Postad 21 March 2014 - 07:10

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Tror ni denna kommer att kunna beställas till Sverige, Game of Thrones - fan som man är: http://beerpulse.com...-got-beer-1761/

Postad 21 March 2014 - 07:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Det finns även flera http://www.ommegang....e_and_blood.php

Och svaret är nej, man kan inte få hit dom (just nu) har pratat med svenska importören ett par gånger och det är inget på gång.
Trycket att få några av dessa öl är enormt (såklart) ... Spelar ingen roll om dom smakar skit egentligen, jag skulle också köpa en låda av varje direkt! Men dom är nog rätt bra vilket är trevligt!

Postad 21 March 2014 - 08:01

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0
Jag skall testa en Brewdog 5 AM Saint i kväll. Förväntansfull...

Postad 21 March 2014 - 08:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4139 inlägg
  • 0
Mest sålda ölet på sytemet 2013 var väl Sofiero original igen? Svenskarnas favorit :D :D :D
Ett komplement till Lord Calvert :D :D :D

Postad 21 March 2014 - 08:30

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Sofiero är skitbra... på att avskräcka folk. Jag brukar ha med den som avskräckande exempel på mina ölprovningar. Har gett bra effekt på alla provningar utom en. Men det var ett jävligt törstigt gäng som närmast svepte ölen och tyckte Sofiero smakade friskt och gott :)

Postad 21 March 2014 - 08:57

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Sofiero är skitbra... på att avskräcka folk. Jag brukar ha med den som avskräckande exempel på mina ölprovningar. Har gett bra effekt på alla provningar utom en. Men det var ett jävligt törstigt gäng som närmast svepte ölen och tyckte Sofiero smakade friskt och gott :)

Snarare blaskigt och metalliskt...

Postad 21 March 2014 - 09:19

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av Öl och Whiskymässan i malmö? Råkar vara där den helgen och funderar på att dra dit en sväng på fredagkvällen.

Postad 21 March 2014 - 09:56

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Snarare blaskigt och metalliskt...

Jag tycker den iallafall doftar som tinat fläskkött, eller spadet från en bit fryst skinka som tinat upp. Smaken drar åt samma håll. Tycker alla Sofiero-öl har samma typ av arom, även julölen. Fruktansvärt vidrig öl. Blaskigt och metalliskt stämmer rätt väl det med.

Provade Guiness blint på en provning nyligen och där passar blaskigt och metalliskt in. Många som trodde att de drack en ljus lager när jag bjöd på den. Skillnaden mot Fullers London Porter var enorm.

Postad 21 March 2014 - 13:05

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Ja fi fan.

SM närmare sig med stormsteg och rekordet i FV är redan slaget, och då kommer det säkerligen rasa in en hel del under dagen.
Ska bli grymt kul att vara med och "tävla", även om jag mer ser det som att det ska bli kul att få vara med och bjuda på sin öl och höra vad folk tycker.

Nån mer än jag och Stefan som ska dit? Det går ju bussar både från Uppsala/Stockholm och Örebro (Stefan?).

Postad 21 March 2014 - 13:26

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jepp det går en buss från Frövi och Örebro. Finns platser kvar om någon är intresserad. All info ni behöver samt anmälan finns här: https://kallarknut.w...14-i-linkaping/

Kul att du ställer upp Brittan, ska bli skoj att prova din öl.

Postad 21 March 2014 - 13:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jepp det går en buss från Frövi och Örebro. Finns platser kvar om någon är intresserad. All info ni behöver samt anmälan finns här: https://kallarknut.w...14-i-linkaping/

Kul att du ställer upp Brittan, ska bli skoj att prova din öl.

Hehe, ja det får vi väl se om det blir så kul. ;)
Det är lite med viss nervositet, det är ju trots allt bara min 9:onde batch. Dock har han som jag bryggt den med betydligt fler batcher i sin portfölj.

Jaja, ska bli grymt kul som vanligt. Tänkte att du ska få en Dubbel (belgare) och en APA med dig hem också Stefan. Jag är ju skyldig dig några. ;)

Redigerat av BrittBastard, 21 March 2014 - 13:29.

Postad 21 March 2014 - 13:50

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Jag kan garantera att du kommer få kul. Det är en riktig egoboost att stå där och servera sin egna öl. De som gillar den kommer säga det och de som inte gör det kommer inte säga något. Men alla är glada och trevliga oavsett.

När jag ställde upp första gången var det nog också runt min 9:e batch. Men jag hade med en kille den gången som hade bryggt många gånger tidigare. Vet att en del gärna vill brygga sin öl flera gånger om men det gör jag ytterst sällan. Har faktiskt bara skett en gång att vi återanvänt ett recept och några få gånger har vi justerat ett recept och bryggt det igen. Blir oftast nya skapelser till SM. Så det är bara att köra och njuta av tillställningen :)

Jag kommer ha med en blandlåda med hembrygder för eventuella byten. Du får plocka något därifrån om du vill. Ungefär som när man varit hos tandläkar'n, fast du slipper hänga med mig till toa nu när du har med egen öl ;)

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 21 March 2014 - 13:51.

Postad 21 March 2014 - 13:53

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jag kan garantera att du kommer få kul. Det är en riktig egoboost att stå där och servera sin egna öl. De som gillar den kommer säga det och de som inte gör det kommer inte säga något. Men alla är glada och trevliga oavsett.

När jag ställde upp första gången var det nog också runt min 9:e batch. Men jag hade med en kille den gången som hade bryggt många gånger tidigare. Vet att en del gärna vill brygga sin öl flera gånger om men det gör jag ytterst sällan. Har faktiskt bara skett en gång att vi återanvänt ett recept och några få gånger har vi justerat ett recept och bryggt det igen. Blir oftast nya skapelser till SM. Så det är bara att köra och njuta av tillställningen :)

Jag kommer ha med en blandlåda med hembrygder för eventuella byten. Du får plocka något därifrån om du vill. Ungefär som när man varit hos tandläkar'n, fast du slipper hänga med mig till toa nu när du har med egen öl ;)

Hahaha!

Dock hoppas jag nästan på tvärtom, jag vill att dom som inte gillar den ska säga det och vad som är fel. Sen är ju smak en högst personlig sak visserligen men jag vill faktiskt hellre ha negativ feedback än positiv. Dock är det som du säger, men jag får väl dra det ur dom. Även om det blir svårt för det kommer säkerligen bli mycket folk och trångt.

Postad 21 March 2014 - 13:57

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 1

fast du slipper hänga med mig till toa nu när du har med egen öl ;)

Jag har ingen egen öl med mig, ses på toan! :D

Vara på Saluhallen precis och fyllde på med ett halvkilo Gruyere och sen lite färska Neb och modus på apotek röda näsan. Blir en trevlig kväll :)

Postad 21 March 2014 - 13:58

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 1

Jag har ingen egen öl med mig, ses på toan! :D

Vara på Saluhallen precis och fyllde på med ett halvkilo Gruyere och sen lite färska Neb och modus på apotek röda näsan. Blir en trevlig kväll :)

Så du ska på SM Klämmis? Kul! Mindre kul att behöva följa med Stefan till toaletten kanske.... :D

Redigerat av BrittBastard, 21 March 2014 - 13:58.

Postad 21 March 2014 - 14:13

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Hahaha! Gött! :) Men klämmis du kan ju få öl när du vill i Örebro. Kanske ska ut till ditt område på söndag och i sånt fall slänger jag över en flaska Bryggarsmisk till dig så får du säga vad du tycker om den.

Angående kritik så visst kan det vara någon som ger det också, men för min del har det handlat om: Jag gillar den här bättre än den här (jämför två öl jag bryggt) o.s.v. Eller jag föredrog DBH3 före DBH4, vilket jag höll med om. Jag försöker minnas tillbaka om jag fått någon konstruktiv kritik, kanske av någon annan hembryggare jag känner. Jessica Heidrich gav lite konstruktiv kritik (som jag instämmer i) men det beror nog på att jag känner henne sen tidigare. Oftast hinner man inte prata med folk så värst mycket.

Postad 21 March 2014 - 15:04

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Så du ska på SM Klämmis? Kul! Mindre kul att behöva följa med Stefan till toaletten kanske.... :D

Japp, jag åker med Stefans Raggarbuss :)

Har ju tre öl jag ska prova från dig Stefan, kanske ska ta alla tre ikväll ihop med bror min!

Postad 22 March 2014 - 20:49

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Idag blev det instruktionsbryggning på 2x 50L Braumeisters. Två st APA-kloner blev det. En av dom var Zombie Dust och givetvis provsmakades den äkta varan. Dock inte av mig då jag körde bil.
Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad 25 March 2014 - 08:47

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Klämstjärten (lika bra att börja med det smeknamnet inför SM): Provade ni ölen? Såg att du drack Psycho Dad.

Brittan: Snyggt. Tror faktiskt inte jag druckit Zombie Dust, var den bra?

Postad 25 March 2014 - 08:59

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 1
Dom andra har jag inte testat ännu, men Psyco Dad satte ribban. Jävligt bra alltså! :)

Postad 25 March 2014 - 09:48

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Klämstjärten (lika bra att börja med det smeknamnet inför SM): Provade ni ölen? Såg att du drack Psycho Dad. Hahaha! Perfekt "bryggarnamn" ju. Börja brygg Klämmis!

Brittan: Snyggt. Tror faktiskt inte jag druckit Zombie Dust, var den bra? Ja, den är riktigt bra. Krispig och fin. Färsk. Dock kom dom här exemplaren från Danmark så den var ju inte superfärsk men helt klart ok ändå.

Postad 25 March 2014 - 11:55

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Klämstjärtens brownale, bryggt på bajsigt Örebrovatten. Ja det vore något kanske :)

Postad 25 March 2014 - 12:11

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Klämstjärtens brownale, bryggt på bajsigt Örebrovatten. Ja det vore något kanske :)

Skulle bli sjukt populär på SM :)

Hmm kanske skulle fixa några skyltar: "Denna öl är inte bryggd på bajsvatten från Örebro, vi brygger i Frövi!"

Sen lägga till: "Bordsgrannarna brygger enbart på bajsvatten."

:ph34r:

Postad 25 March 2014 - 13:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Hahaha!!

Ni som har mig på FB har redan sett den men här är etiketten till ölen vi kommer tävla med. Jag är sjukt nöjd! Och det är absolut inte jag som ritat den utan min polare.

Postad bild

Dock ska det stå "Dryhopped with Simcoe" på Nr 1 och Nr 2 "Dryhopped with Citra and Amarillo".

Redigerat av BrittBastard, 25 March 2014 - 13:56.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.