Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 11 January 2014 - 22:05
Postad 11 January 2014 - 22:17
Postad 11 January 2014 - 22:32
Var inte exakt samma uttag i adaptern, helt enkelt.Alltså själva apparatsladden från väggen till adaptern ska ju fungera. Sitter ju ingen "funktion" i den.
Postad 11 January 2014 - 22:38
Postad 12 January 2014 - 13:14
Postad 13 January 2014 - 15:17
Jag läser mycket om hur man lägger upp sin kortinformation osv men ingen har nämnt PayPal, som jag använder på min 360 iaf. Jag antar att det funkar på One också?
Redigerat av SejLax, 13 January 2014 - 15:18.
Postad 13 January 2014 - 15:23
Går det fortfarande att betala via PayPal på Xbox One?
Jag läser mycket om hur man lägger upp sin kortinformation osv men ingen har nämnt PayPal, som jag använder på min 360 iaf. Jag antar att det funkar på One också?
Edit: raderade svammlet och saxar här ett inlägg från ett annat forum med svar.
Ixoye56 den 16 december 2013 kl 05:17.
Man behöver bara ändra sin svenska postkod till en engelsk när man lägger till sitt paypalkonto, fungerar hur bra som helst för mig.
Redigerat av SKIBBE, 13 January 2014 - 15:25.
Postad 13 January 2014 - 19:17
Postad 13 January 2014 - 20:36
Är det några problem att importera en Xbox one ifrån USA istället för t ex Tyskland? Jag tänker på om det är någon form av regionskodning likt det som finns på DVD eller något annat som gör att man inte kan köpa spel i europa och spela på en Xbox köpt i USA.
Spelen är regionsfria, så de kan man köpa från både USA och Europa. DVD och Blu-ray blir reg 1/A med en amerikansk One.
Postad 13 January 2014 - 23:01
Postad 13 January 2014 - 23:05
Ingen som hört eller sett något angående 5.1 fixen för headsets?
Tyvärr.
Saknar det som f a n.
Samma med adaptern för gamla headset.
Postad 13 January 2014 - 23:10
Postad 14 January 2014 - 08:40
Ingen som hört eller sett något angående 5.1 fixen för headsets?
Nej, tror det är sagt Q1 bara. men det är något som skall komma så det behöver vi inte oroa oss för iaf
Postad 14 January 2014 - 09:01
Vill börja med att hylla kontrollen! Trodde verkligen inte den gick att göra så mycket bättre än förra versionen, men här har dom gjort ett riktigt bra jobb.
Älskar att dom har styrt om vibrationen, känns verkligen riktigt häftigt i vissa spel, det enda jag störde mig lite på med kontrollen var att LB och RB satt lite långt upp, tyckte det var lite svårt att hålla in tex RB i BF4 för att få upp kameran som scannar fiender.
Sen tyckte jag att lampan på kontrollen lös lite väl starkt, skulle gärna vilja kunna dimmra ned den lite när man spelar i mörker.
Ställde in min box i USA och valde zipcode från washington och kunde enkelt köpa spel billigare. Och måste säga att röstkommandona med kinect funkar över förväntan. Trodde aldrig att det skulle fungera så pass bra som det gör.
Jag blev även positivt överraskad när jag öppnade upp kartongen och tog fram xboxen, efter att ha läst hur ful och klumpig den ska vara och tittat på flera youtube videos så insåg jag att jag faktiskt tycker den är snygg och inte så stor som jag hade bildat mig en uppfattning om.
Det var lite bökigt att komma igång av någon anledning, xboxen fastnade två gånger på den gröna bilden som det står Xbox one på. Så jag fick starta om den två gånger under installationen men sen uppkom inte felet något mer.
Jag märkte även att min taklampa flimrade under installationen av min xbox, vet inte om det var slumpen eller om det faktiskt är något fel på min box. Är UK versionen och köpte en kabel mellan nätagg och eluttaget från kjell & co. Men som sagt ska testa lite mer ikväll och se om flimmer från taklampan kommer igen.
Overall så är jag riktigt, riktigt nöjd med min xbox one, och längtar tills det börjar komma fler spel och utvecklarna börjar bli helt bekväma med konsolen så man får se vad den verkligen kan prestera.
Hann inte testa speciellt mycket igår, lite bf, bläddrade runt i UI och testade kinecten en del. Längtar redan tills jag kommer hem och kan leka lite mer med den =)
BTW, finns det någon anledning att någonsin ställa in boxen på Svenska sen när den släpps här? Jag kommer inte vilja prata svenska med min kinect, och har inte heller lust att köpa med svenska priser. Men är det något annat man kommer missa?
Postad 14 January 2014 - 10:40
BTW, finns det någon anledning att någonsin ställa in boxen på Svenska sen när den släpps här? Jag kommer inte vilja prata svenska med min kinect, och har inte heller lust att köpa med svenska priser. Men är det något annat man kommer missa?
Troligen inte, har kört min x360 på amerikansk adress/konto i 7år och fortsatte således med det på min One. Fungerar klockrent. Kan bara hålla med att Kinect fungerar bra, får upprepa ibland när man kör spel på hög volym, min Kinect står typ 5cm från ena högtalaren. Styra gps:en med röstkommando i Need4Speed Rivals är iaf ruggit bekvämt.
Postad 14 January 2014 - 11:21
Om det kändes fånigt att prata med sin Xbox så kändes det ännu fånigare att prata med den med en överdrivet amerikaniserad dialekt. Med UK så förstår den svengelska.
Postad 14 January 2014 - 11:27
Bytte tillbaks från US till UK igår.
Om det kändes fånigt att prata med sin Xbox så kändes det ännu fånigare att prata med den med en överdrivet amerikaniserad dialekt. Med UK så förstår den svengelska.
Haha =)
Jag har den på US och har inga problem alls med röstkommandona men tror jag pratar mer amerikanskt än brittiskt faktiskt.
Postad 14 January 2014 - 13:14
Börjat spelar Assassin's creed black flag. Kul spel men inte så snyggt som man hade hoppats på men det är väl en ren 360 version som gjorts möjlig för xbox one?
Postad 14 January 2014 - 15:10
Har dessutom provat att radera Fifa 14 som är "köpt" med gratiskod från amerikanska butiken och sedan loggat in via australienska butiken och kunnat ladda ned det igen utan problem. Så det spelar ingen roll var man köper spelet, bara det finns i den regionen man väljer.
Postad 14 January 2014 - 18:14
Postad 14 January 2014 - 18:46
Postad 14 January 2014 - 18:49
När Xboxen varit igång ett tag slutar tv att fungera. Tv-delen liksom fryser och man kommer inte därifrån. En hård omstart är det enda som gäller. Så vill man få tv så är energispar-läget att rekommendera tills en patch har kommit ut.
Kan tillägga att Xboxen startar tv och förstärkare lika bra i detta läge, bara att det tar lite längre tid samt artt du kan inte starta med rösten.
Postad 14 January 2014 - 20:45
Du behöver gå in i inställningarna på två olika ställen. Dels på power options för att ställa in standby läget. Sedan behöver du gå in i tv och guide för att lägga till vilka enheter du har och där ser man till att ir-kommandona fungerar. Här ställer du även in vilken enhet som ska starta respektive stängas av.
Det har jag gjort, är en samsung led jag har och när jag går igenom Guiden så mutar xboxen tvn så det funkar. Men när jag säger xbox on så går inte tvn igång utan enbart xboxen.
Edit:
Nu funkade det, fick köra om guiden!
Har ett problem till!
När min xbox startar upp så är jag aldrig inloggad. Kinecten säger att jag inte kändes igen. Då kan man välja att "visa" sig igen så frågar dom om jag är jag och då svarar jag ja. Men nästa gång är det samma sak igen.
Redigerat av maccswe, 14 January 2014 - 20:53.
Postad 14 January 2014 - 23:31
Postad 15 January 2014 - 00:41
Postad 15 January 2014 - 10:21
Är det nån mer här som har hackig netflix bild samma med amazon videon flyter faktiskt på bättre på appletv och ps4:n verkar inte vara ensam http://forums.xbox.c...spx?PageIndex=1
Testade igår men upplevde inga problem med bilden, kör du trådat eller wifi?
Postad 15 January 2014 - 11:34
Postad 15 January 2014 - 12:23
Trådat Märks mest i panoreringar men känns inte som vanligt judder känns mycket bättre på atv och ps4.
Skumt, jag märkte ingen skillnad alls från att köra från min htpc eller xbox 360. Men testade inte speciellt länge, får prova att se en hel film eller liknande.
Postad 15 January 2014 - 13:26
Har ett problem till!
När min xbox startar upp så är jag aldrig inloggad. Kinecten säger att jag inte kändes igen. Då kan man välja att "visa" sig igen så frågar dom om jag är jag och då svarar jag ja. Men nästa gång är det samma sak igen.
Den reagerar olika snabbt på mig, ibland så loggas jag in automagiskt precis när dashborden visas, andra tillfällen så får jag sitta en stund, ändra ansikts utryck eller röra på huvudet. så loggas den in, men när det sker så är det snabbare att logga in manuellt
Min xbox one som är inställd på USA förstår aldrig Xbox on kommandot. Funkar det ej i USA? Funkade när jag hade den på UK. Övriga kommandon funkar ok även i USA.
Man måste lägga på en accent på rösten har jag märkt. men jag kör "energy saving" så då funkar inte röst-starten ändå. men hade problem med den innan också. äxboux aoun får man typ säga
Redigerat av SKIBBE, 15 January 2014 - 13:26.
Postad 15 January 2014 - 13:43
Med "aldrig", hur många gånger har du försökt? Den måste ju vara i "standby" för att det ska funka, men efter tex en uppdatering eller ett strömavbrott så stänger den av sig helt och då fungerar det inte. Det har hänt mig någon gång.Min xbox one som är inställd på USA förstår aldrig Xbox on kommandot. Funkar det ej i USA? Funkade när jag hade den på UK. Övriga kommandon funkar ok även i USA.
Börjat spelar Assassin's creed black flag. Kul spel men inte så snyggt som man hade hoppats på men det är väl en ren 360 version som gjorts möjlig för xbox one?
Postad 15 January 2014 - 13:56
Kollat lite mer noggrant nu och verkar gälla all video även i spel är visst en bugg enligt xbox forumet ...Skumt, jag märkte ingen skillnad alls från att köra från min htpc eller xbox 360. Men testade inte speciellt länge, får prova att se en hel film eller liknande.
Postad 15 January 2014 - 14:45
Postad 15 January 2014 - 15:05
Med "aldrig", hur många gånger har du försökt? Den måste ju vara i "standby" för att det ska funka, men efter tex en uppdatering eller ett strömavbrott så stänger den av sig helt och då fungerar det inte. Det har hänt mig någon gång.
Jag är inte helt blåst. Haft den sedan day one så har lite koll.
Läst runt på nätet och en hel del verkar ha samma problem som mig.
I början funkade xbox on utmärkt men efter ett tag så blir det väldigt svårt att få igång den via detta kommando.
Japp försöker köra amerikansk accent men hjälper föga. Igår fick jag säga det 10 ggr, sittandes 2 cm ifrån den till slut och då hoppade den igång.
Det konstiga är att alla andra kommandon funkar fortfarande bra. De tär bara att väcka den från stand-by som har blivit svårt för mig via röst.
Postad 15 January 2014 - 15:07
Jag är inte helt blåst. Haft den sedan day one så har lite koll.
Läst runt på nätet och en hel del verkar ha samma problem som mig.
I början funkade xbox on utmärkt men efter ett tag så blir det väldigt svårt att få igång den via detta kommando.
Japp försöker köra amerikansk accent men hjälper föga. Igår fick jag säga det 10 ggr, sittandes 2 cm ifrån den till slut och då hoppade den igång.
Det konstiga är att alla andra kommandon funkar fortfarande bra. De tär bara att väcka den från stand-by som har blivit svårt för mig via röst.
Upplevde samma sak igår när jag ställde in allt för det. Fick köra guiden två gånger för att få det att funka perfekt. Så testa att göra om hela setupen igen.
Postad 15 January 2014 - 15:16
Jag har ej kopplat in min digitalbox i xboxen.
Postad 15 January 2014 - 15:21
vilken setup menar du?
Jag har ej kopplat in min digitalbox i xboxen.
Setupen för att starta tv med kinect, du behöver inte ha digitalboxen inkopplad för det. Gå till Settings- TV & Oneguide - välj märke på tv och kolla att xboxen kan "styra den"
Sen är det bara att spara så är det klart.
Postad 15 January 2014 - 15:32
Vad händer om tv'n redan är igång när jag då startar xboxen. Känner den att tv'n är igång o låter den vara igång eller slår den av tv'n då som min multifjärr gjorde förr?
Postad 15 January 2014 - 15:34
Har ej att den ska starta tv'n...men det kan jag lägga till iof.
Vad händer om tv'n redan är igång när jag då startar xboxen. Känner den att tv'n är igång o låter den vara igång eller slår den av tv'n då som min multifjärr gjorde förr?
Jag har faktiskt inte testat, men det tror jag inte den gör. Den kanske byter källa till den hdmi porten din xbox är inkopplad på.
Jamen testa om det funkar bättre efter du har gjort guiden, hade samma problem som dig innan men det där löste det för mig.
Postad 15 January 2014 - 16:36
Har ej att den ska starta tv'n...men det kan jag lägga till iof.
Den stänger av tvn då. Hel kasst är det.
Min xbox vägrar stänga av några prylar nu, starta funkar som det ska. Hmmmmmm.
Postad 15 January 2014 - 16:38
Den stänger av tvn då. Hel kasst är det.
Min xbox vägrar stänga av några prylar nu, starta funkar som det ska. Hmmmmmm.
Dum fråga, men är den inställd på att stänga av med? Så att den inte bara är inställd på att starta?
Postad 15 January 2014 - 16:49
Dum fråga, men är den inställd på att stänga av med? Så att den inte bara är inställd på att starta?
Min multifjärr funkade så att den alltid tryckte på starta/stänga av knappen på fjärren för tv'n. Spelade ingen roll om tv'n var igång. Misstänker att xboxen funkar likadant.
Postad 15 January 2014 - 17:01
Fick en fråga av en kompis, någon som vet om det går att titta på tv via xboxen om man har ett tv kort i tv'n? Alltså ett modulkort? Och hur man isåfall kopplar för att få det att funka?
Nej det går inte så vitt jag vet. det går bara vi prylar som du kan koppla via xboxens hdmi-in, har själv ca-modul men vet inget sätt att få digitaltv:n att ta omvägen via xboxen innan bilden visas på tv:n
Postad 15 January 2014 - 17:30
Den reagerar olika snabbt på mig, ibland så loggas jag in automagiskt precis när dashborden visas, andra tillfällen så får jag sitta en stund, ändra ansikts utryck eller röra på huvudet. så loggas den in, men när det sker så är det snabbare att logga in manuellt
En dag när jag startade boxen utan att ha glasögon på mig loggade den in min dotter...
Postad 15 January 2014 - 17:40
En dag när jag startade boxen utan att ha glasögon på mig loggade den in min dotter...
Haha, på tal om det, i helgen skulle jag ju dema för tjejkompisen hur jävla ballt kinect är, hon blev ju guest i soffan för kinecten, sen när jag starta det själv senare på dagen så vart ju jag inloggad och kudden på soffan fick "guest" över sig....
Edit, behöver det tillägas att hon vart varken imponerad eller fuktig...brudar
Redigerat av SKIBBE, 15 January 2014 - 18:14.
Postad 15 January 2014 - 18:09
Det har funkat klockrent innan för ett par dagar sedan.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
235 filmer
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?