Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX300 *

614 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#551

Postad 20 november 2007 - 19:35

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
HenkeEdge: Det där låter inge vidare. :wub:
Ska bli intressant och höra åtgärd. Måtte man slippa sånt. Min 1årsgaranti har gått ut precis. Såna problem bör man väl ändå klara inom den s.k 2 års garantin. Lycka till och ge oss info i ärendet :)

#552

Postad 21 november 2007 - 12:08

PetterP
  • PetterP
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Jag lämnade in min för rensing av damm och att jag hade rödaktiga fläckar på bilden, jag skickade den till powermill på förra tisdagen och fick tilbaks den förra fredagen så du behöver nog inte sakna den så länge ;)

När jag fick tillbaka min proje var allt damm borta och de justerade vitnivån så de röda fläckarna försvann med. Sen så har man ju 3års
reklamationsrätt så i princip kan man ju säga att du har 3 års garanti !

#553

Postad 21 november 2007 - 15:31

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Jag lämnade in min för rensing av damm och att jag hade rödaktiga fläckar på bilden, jag skickade den till powermill på förra tisdagen och fick tilbaks den förra fredagen så du behöver nog inte sakna den så länge ;)

När jag fick tillbaka min proje var allt damm borta och de justerade vitnivån så de röda fläckarna försvann med. Sen så har man ju 3års
reklamationsrätt så i princip kan man ju säga att du har 3 års garanti !


Jag köpte ju min i Tyskland så reklamationsrätten har jag inte full koll på, men ska ju inte vara några problem att få den garantiservad på powermill. Ska ringa Hitachi-sverige nåt tag i veckan så dom kan skicka inlämnings-fraktsedel.

(21 nov) Edit: något tag i veckan blev efter en halvtimma ;) Har ett serviceärende hos powermill anmält nu.
(26 nov) Edit: idag kom fraktsedel/returlappen, men tror jag väntar någon vecka innan jag skickar den, dejt på G så vet inte om man vill vara projektorlös =P

(11:e Jan) Edit: Nu fick man tummen ur och skickade iväg den, få se när den kommer tillbaks.
Några dagar efter..Hmm Powermill har stängt sitt "lapplands väsby" ställe och flyttat till Järfälla och jag fick projektorn i retur och var tvungen att skicka den engång till =/
Såg även nu så här efter att det stod olika adress på fraktlappen och på ett papper i kuvertet som kom så var inte bara mitt fel att jag var seg och inte skickade iväg den direkt då jag fick lappen.

Redigerat av HenkeEdge, 08 februari 2008 - 15:19.


#554

Postad 13 januari 2008 - 07:50

kusen
  • kusen
  • Forumräv

  • 714 inlägg
  • 0
När man köper en ny lampa, följer det med ett nytt filter med den eller måste ett sådant köpas separat?

#555

Postad 23 januari 2008 - 19:07

kusen
  • kusen
  • Forumräv

  • 714 inlägg
  • 0
Jag har fått ett problem jag tror är relaterat till lampan i projjen. Vill inte posta frågan dubbelt så jag bifogar länken till inlägget i Tx-200 tråden. Jag gissar att de flesta numera läser endast denna, något nyare, tråd. Då det i princip är samma proj så hoppas jag ni ursäktar att jag ställer frågan även här.

#556

Postad 08 februari 2008 - 10:54

Veidec
  • Veidec
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej!

Ska hänga upp min 300 i taket, vilka takfästen passar? Några förslag?

#557

Postad 08 februari 2008 - 15:14

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Jag lämnade in min för rensing av damm och att jag hade rödaktiga fläckar på bilden, jag skickade den till powermill på förra tisdagen och fick tilbaks den förra fredagen så du behöver nog inte sakna den så länge :lol:

När jag fick tillbaka min proje var allt damm borta och de justerade vitnivån så de röda fläckarna försvann med. Sen så har man ju 3års
reklamationsrätt så i princip kan man ju säga att du har 3 års garanti !


Jag köpte ju min i Tyskland så reklamationsrätten har jag inte full koll på, men ska ju inte vara några problem att få den garantiservad på powermill. Ska ringa Hitachi-sverige nåt tag i veckan så dom kan skicka inlämnings-fraktsedel.

(21 nov) Edit: något tag i veckan blev efter en halvtimma B) Har ett serviceärende hos powermill anmält nu.
(26 nov) Edit: idag kom fraktsedel/returlappen, men tror jag väntar någon vecka innan jag skickar den, dejt på G så vet inte om man vill vara projektorlös =P

(11:e Jan) Edit: Nu fick man tummen ur och skickade iväg den, få se när den kommer tillbaks.
Några dagar efter..Hmm Powermill har stängt sitt "lapplands väsby" ställe och flyttat till Järfälla och jag fick projektorn i retur och var tvungen att skicka den engång till =/
Såg även nu så här efter att det stod olika adress på fraktlappen och på ett papper i kuvertet som kom så var inte bara mitt fel att jag var seg att skicka iväg den direkt jag fick lappen.


Fick tillbaka min projje från Powermill (Järfälla) ibörjan av veckan, satte upp den igen igår (tors 7:e) Det blåa stråket i underkant var ju iaf borta men vad har dom gjort egentligen? En sak som jag även uppmärksammade när jag skulle justera in bilden var att dom repat linsen. ###### donkar :) nu såg jag förvisso inte att det påverkade bilden det lilla jag kollade men inte så jäkla roligt ändå. Är mer än 100% säker på att det inte är något man orsakat själv så överförsiktig jag är med mina saker.

Sen undrar man ju lite vad dom gjorde för att få bort det jag trodde var bränd-blåpanel. Enda Infon som man kan utläsa ifrån bifogade papperet är:
--------------------------------------
Material/delar: 99 Benämning: Reparationskod (IRIS) Antal: 0

Arbete: P99. Beskrivning: Arbetskostnad. Tidsenheter: 1020. S-man: 1149.
Arbete: P99. Beskrivning: Arbetskostnad. Tidsenheter: 46. S-man: 1149.
Utfört arbete: Justering rengöring optik
--------------------------------------

Det jag undrar är vad justerade dom? Sen repkod "(IRIS)" tja inte var det något fel på IRIS-funktionen iaf. Vet någon pratade om något likande fenomen där dom trodde panelerna var brända men att dom hade justerat "Vitbalansen" hur nu det skulle kunna göra att det blir blått i som ett 5cm tjockt band längst ner i bild. Borde inte allt vitt/ljust i bilden blivit blåaktigt då?

Någon som är lite tekniskt insatt som har koll som kan förklara fenomnet? Men jag ska väl ta och ringa Powermill med.

Sen om man får ha en liten konspirationsteori, dom ######rna har ju repat linsen på min projektor så powermill står väl inte så högt i kurs i mina ögon nu iaf. Skulle det kunna vara att panelerna har börjat blivit brända och att det är dom som har blivit justerade, typ att det finns lite marginal på dom och så problemet kanske återkommer senare? (OBS! Konspirationsteori EJ FAKTA det sista stycket)

Redigerat av HenkeEdge, 08 februari 2008 - 15:22.


#558

Postad 09 februari 2008 - 12:31

abrovink
  • abrovink
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Huj!
Jag har en Tx200 och har efter 1½år börjat märka av gråa "blaffor" på svart bakgrund och rosa "blaffor" på vit backgrund. Antar att det är fastbrända "dammfläckar".

Någon som har erfarenhet av hur det fungerar när projektorn är 1½år och lampan 700h? Går det fortfarande på garantin? och hur går man till väga, blir det Hitachi --> Powermill?

//Janne

#559

Postad 09 februari 2008 - 13:15

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0
Fastbränt är det nog inte men damm på panelerna (den röda då kanske om det nu var rosa fläckar) kan det nog vara.

Leta på Powermill.se på nätet och ring och hör med dom, ska väl vara 2års garanti? Dom har inskicksservice så du får en adresslapp så du gratis kan skicka iväg den.

Redigerat av HenkeEdge, 09 februari 2008 - 13:17.


#560

Postad 12 februari 2008 - 11:33

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
HenkeEdge: Fick du nåt svar ang dina funderingar efter servicen?

#561

Postad 12 februari 2008 - 12:23

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0
Palle: Nääe, har inte forskat något mer i det.

#562

Postad 26 mars 2008 - 12:49

Hilleman
  • Hilleman
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har ett fel på min TX-300 där det står "Signal out of sync" när man kör med HDMI, komponent funkar bra. Jag har provat flera bildkällor och återställt den till fabriksinställningar. Det som är märkligt är att den vertikala frekvensen hoppar mellan 200 och 400hz. Vad kan detta bero på? Är det värt att skicka den på service eller kan man köra på komponent? Vinner man något med HDMI?

#563

Postad 05 april 2008 - 09:01

kusen
  • kusen
  • Forumräv

  • 714 inlägg
  • 0
Är det någon som gett sig på att rengöra sin proj själv mha tryckluft och vill dela med sig av erfarenheten? Är det svårt och dumt att ge sig på eller var det en baggatell. Är nämligen själv sugen på att göra detta efter att ha fått en blå damm-lobb i ena hörnet (efter 1100h). Tacksam för tips.

Redigerat av kusen, 05 april 2008 - 09:02.


#564

Postad 15 april 2008 - 21:49

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hallå alla!

Jag har haft min i snart 1½år och min lampa har gått 1500h och den skiftar väldigt mycket mellan ljust och mörkt i bilden enbart ifrån datorn (VGA). Första trodde jag det var auto-funktionen som var på men den är av så vad kan detta vara? Sedan har jag det störande momentet att om man sitter och kollar nerifrån på duken så ser man två pixlar som lyser men endast om man sitter långt ner i fåtöljerna annars när man kollar rakt fram så syns dem inte=/
Gjorde rent filtret nu efter 200h igen och det behövdes eftersom man har hund och svårstädat hem;)

Någon vars lampa brunnit ut än? hur länge höll lampan, jag känner inte för att byta min nu=/(behöver ha in lite mer stash först)

Redigerat av Unregistered1272, 15 april 2008 - 21:50.


#565

Postad 08 juli 2008 - 20:22

jansssson
  • jansssson
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har haft min 300 i drygt 1,5 år nu...
Första lampan gick 3600h, sen bytte jag den eftersom färgerna började bli konstiga...
Nu, efter att andra lampan gått ca 600h (ja, jag tittar väldigt mycket på projjen), börjar jag få väldigt mycket damm blobar över hela bilden (började för några månader sen, och jag i min lathet har låtit tiden gå)...

Pratade med affären jag köpte den av, och enligt dem är det inte säkert Hitachi/Powermill tar damm på garantin efter så lång tid... Stämmer detta, nån som vet?? Där är ju trots allt 4 mån kvar av 2års garantin. Eller kan damm räknas bort därifrån??

Ska ringa Powermill själv imorgon, men om jag nu inte får igenom detta, är det nån som kan svara på om det är svårt att fixa problemet själv (förutsatt att det inte är bränt)?? Kan man få fatt i "teknisk" manual nånstans, dvs beskrivning på hur man skruvar isär/ihop projjen?? Vill inte lägga ut en förmögenhet på att fixa det, men jag vill inte heller sabba hela projjen... :)

#566

Postad 09 juli 2008 - 08:22

abrovink
  • abrovink
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Jag har haft min 300 i drygt 1,5 år nu...
Första lampan gick 3600h, sen bytte jag den eftersom färgerna började bli konstiga...
Nu, efter att andra lampan gått ca 600h


RESPECT! =)

Vore intressant att veta om det går på garantin samt vad det kostar om det inte går på garantin.

//Janne

#567

Postad 25 augusti 2008 - 13:20

RJM
  • RJM
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Hur har det gått med damm på garanti? Går det att få bort själv med hjälp av tryckluft?

#568

Postad 10 september 2008 - 08:12

RJM
  • RJM
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Har problem att starta upp min projektor. Det låter som att fläkten inte vill gå igång och powerlampan lyser rött och templampan blinkar rött. Någon som känner igen detta problem? Lampan har bara gått ca 650h så den borde vara ok.

#569

Postad 10 september 2008 - 09:46

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Har problem att starta upp min projektor. Det låter som att fläkten inte vill gå igång och powerlampan lyser rött och templampan blinkar rött. Någon som känner igen detta problem? Lampan har bara gått ca 650h så den borde vara ok.


Läst sidan 63 i instruktionsboken? Där står det bland annat:

Power indicator: Blinking red or lit in red - Temp indicator: Blinking red
The cooling fan is not operating
- Are there any foreign objects caught in the fan?
- Are there any magnetic objects on or near the projector?

Please insure that installation configuration/usage of the projector does not allow foreign materials... bla bla bla, ja man ska inte stoppa köttbullar eller något sådant ;) i fläktintaget eller så kan felet orsakas av att lufttillförseln inte är tillräcklig.

Som möjliga felorsaker skriver dom också:
- Is there blockage of the air passage aperature?
- Is the air filter dirty?
- Does the peripheral temp exceed 35 degrees C.

Redigerat av HenkeEdge, 10 september 2008 - 09:58.


#570

Postad 10 september 2008 - 10:11

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Hur har det gått med damm på garanti? Går det att få bort själv med hjälp av tryckluft?


Det är väl folk här i tråden som fått sina rengjorda på garantiänenden, du kommer inte åt själv med tryckluft på burk. Då optikpaketet sitter för inkapslat för det (ja, jag tycker också det är konstigt att det då kan komma in damm) Man får skruva isär en massa vilken någon hade en guide på i antingen TX-200 eller i denna tråd.
Men det rekommenderas väl bara som en sista utväg om du inte har någon garanti kvar då den flyger iväg om du öppnar projjen och att det är riktigt illa till bildmässigt med blobbar. Skruvar man upp den i hem-miljö där det knappast är damfritt hur bra man än har städat så finns nog risk att det kommer in lite skit när man ska skruva ihop den igen.

Ska prova jag med att skicka in min snart har säkerligen fått en liten blobba, ser en liten ljusgrön fläck på ett ställe om det är helsvart/mörk bild.
Sen har "felet" jag hade tidigare med att det är blåaktigt i nederkant om bilden är helvit som dom åtgärdade på garantin tidigare kommit tillbaka, dom sa att dom justerade något optiskt att de hade något med vitbalans att göra.
Tyckte jag lät lite konstigt då man tycker det borde drabba hela bilden och inte endast nedre kanten i liksom ett horisontalt band ca 5 cm brett kanske, vilket man inte ser alls om man spelar en letterbox film.

Jag klurar på om det kan vara brända paneler och om det finns någon juster-marginal på panelerna så det går att justera bort och att det nu har har blivit lite mer utbrett så det syns igen? (Endast min teori som jag inte alls har någon vetenskaplig backup för)

Redigerat av HenkeEdge, 10 september 2008 - 10:16.


#571

Postad 10 september 2008 - 10:12

PetterP
  • PetterP
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Det dar med damm maste ju ga pa garantin. Det ar ju ett fel som gor att produkten inte fungerar som den ar avsedd till att gora nar man koper den i affaren.

Tycker aven damm borde ga pa 3 ars reklamationsratten eftersom det ar ett fel som , onekligen, funnits fran fabrikstillverkningen. Projektorn tar in damm pga dalig chassi design och filter, dammet hammar projektorns funktion och gor att den inte "fungerar" tillfredsstallande.

Det dar med att projektorn blinkar har jag ocksa fatt till och fran , riktigt storande. Det brukar hjalpa om man slar av auto funktionen i typ 10 timmar eller sa. Om min fortsatter pa det sattet att ta in damm och "blinka" funderar jag pa att reklamera den.

#572

Postad 10 september 2008 - 12:04

RJM
  • RJM
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0

Läst sidan 63 i instruktionsboken? Där står det bland annat:

Power indicator: Blinking red or lit in red - Temp indicator: Blinking red
The cooling fan is not operating
- Are there any foreign objects caught in the fan?
- Are there any magnetic objects on or near the projector?

Please insure that installation configuration/usage of the projector does not allow foreign materials... bla bla bla, ja man ska inte stoppa köttbullar eller något sådant ;) i fläktintaget eller så kan felet orsakas av att lufttillförseln inte är tillräcklig.

Som möjliga felorsaker skriver dom också:
- Is there blockage of the air passage aperature?
- Is the air filter dirty?
- Does the peripheral temp exceed 35 degrees C.


Filtret är renjort och den hänger uppe i taket så den har bra luftflöde. Temperaturen är max 25 grader så det kan det inte heller vara. Felet uppstod efter den har varit avslagen ett bra tag.

#573

Postad 16 september 2008 - 03:23

Unregisteredd8287798
  • Unregisteredd8287798
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
är det någon som har problem med att allt rött liksom får en skugga (spökbild) när jag tex kör forsa 2 så ser allt bra ut förutom att de röda hastihetsmätarna blir dubbla vilket de inte var förut. Kan detta bero på en väl använd lampa eller kan det vara något annat som spökar? lampan har gåt 2800h

#574

Postad 20 september 2008 - 12:34

anakin04
  • anakin04
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Det dar med damm maste ju ga pa garantin. Det ar ju ett fel som gor att produkten inte fungerar som den ar avsedd till att gora nar man koper den i affaren.

Tycker aven damm borde ga pa 3 ars reklamationsratten eftersom det ar ett fel som , onekligen, funnits fran fabrikstillverkningen. Projektorn tar in damm pga dalig chassi design och filter, dammet hammar projektorns funktion och gor att den inte "fungerar" tillfredsstallande.

Det dar med att projektorn blinkar har jag ocksa fatt till och fran , riktigt storande. Det brukar hjalpa om man slar av auto funktionen i typ 10 timmar eller sa. Om min fortsatter pa det sattet att ta in damm och "blinka" funderar jag pa att reklamera den.


Tjena har oxå lämnat in min för rengöring från damm 2ggr sedan jag köpte min PJTX300 som jag i övrigt är mycket nöjd med (har gått ca 100h) då vi oxå har en stor plasma så blir det inte alltid att man drar igång projen utan sparar den till lite mäktigare filmer eller stora fotbollsmatcher. Igår fick jag tillbaka den efter den senaste rengöringen och då blinkade lamp/temp lampan redan från start? Kunde inte hitta något i instruktionerna och projjen känns inte varm eller så, sitter i en sval källare monterad i taket så värme borde inte vara något problem.

Såg att fler haft samma problem hur löste ni det?

Tacksam för svar/Anakin

#575

Postad 23 september 2008 - 08:32

RJM
  • RJM
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Nu fungerar min projektor igen... Den gillade visst inte att vara urkopplad under en längre tid. Men jag kommer nog att skicka in den på service ändå då det är damm i optiken.

#576

Postad 23 september 2008 - 14:08

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Nu fungerar min projektor igen... Den gillade visst inte att vara urkopplad under en längre tid. Men jag kommer nog att skicka in den på service ändå då det är damm i optiken.


Nice, när grejer fixar sig själv så där =P

Brukar vara lika på jobbet dock är det lite mer avancerad provningsutrustning vi har och kan bli konstiga saker när det byggs upp statisk elektricitet i vissa delar, sen när dom får "ligga på hylla" ett tag så funkar dom som dom ska igen sen.

#577

Postad 11 december 2008 - 12:14

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

är det någon som har problem med att allt rött liksom får en skugga (spökbild) när jag tex kör forsa 2 så ser allt bra ut förutom att de röda hastihetsmätarna blir dubbla vilket de inte var förut. Kan detta bero på en väl använd lampa eller kan det vara något annat som spökar? lampan har gåt 2800h


Min lampa har idag gått 3125h och jag har fortfarande inte haft något defekt, allt fungerar som när den köptes och har aldrig haft damm i den eller ngt. Jag har väl tur;)
Hur lång garanti har man på apparaturen? inte lampan asså för det är ju 1 år..

#578

Postad 11 januari 2009 - 19:46

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0
Har ju haft min PS3:a ett tag och några bluray filmer har man ju matat Hitachin med. Tills igår har jag haft 1080/24hz läget avstängt i ps3:an då jag tänkte det blir säkert bara hackigt. Men knäppte på det "den grå inforutan" som blir onscreen på projektorn kände av att det var 1920x1080p@24hz och döm av min förvåning det flöt ju på klockrent.

Hur behandlar TX-300:an sån signal? Det brukar ju pratas om, 3:2 pulldown och judder etc i vissa tillfällen då det handlar om 24hz.
Jag upplevde iaf att allt flöt smärtfritt =) och vilken förbättring det blir att köra HD även fast inte TX-300:an är en full HD projje.

#579

Postad 14 januari 2009 - 15:05

Urshak
  • Urshak
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Min lampa har idag gått 3125h och jag har fortfarande inte haft något defekt, allt fungerar som när den köptes och har aldrig haft damm i den eller ngt. Jag har väl tur;)
Hur lång garanti har man på apparaturen? inte lampan asså för det är ju 1 år..


3 år enligt konsumentköprättlagen, om det är ett privatköp.

#580

Postad 26 februari 2009 - 16:22

Unregistered6ed28945
  • Unregistered6ed28945
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Bifogad fil  IMG_2617.JPG   2,16MB   1 Antal nerladdningar
Har haft min tx300 i ca 2,5 år (425 h lamptid) och på sistone har det börjat dyka upp konstiga fläckar i grönt och rött i de mörka partierna på bild.

Någon som varit med om nåt liknande?

/Fille

#581

Postad 26 februari 2009 - 21:56

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Har haft min tx300 i ca 2,5 år (425 h lamptid) och på sistone har det börjat dyka upp konstiga fläckar i grönt och rött i de mörka partierna på bild.

Någon som varit med om nåt liknande?

/Fille


Med all sannolikhet damm på panelerna, har du garanti kvar så skicka in den till powermill.se som har service på Hitachi.

#582

Postad 27 februari 2009 - 12:25

Unregistered6ed28945
  • Unregistered6ed28945
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Med all sannolikhet damm på panelerna, har du garanti kvar så skicka in den till powermill.se som har service på Hitachi.


Ok. Tack! Ska kolla det.

#583

Postad 18 mars 2009 - 19:25

Knutte76
  • Knutte76
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Med all sannolikhet damm på panelerna, har du garanti kvar så skicka in den till powermill.se som har service på Hitachi.


Jag hade samma på min och det gick på garantin. Jag köpte min i februari -07 och lämnade in den för service nu i februari. Jag mailade infocare/powermill om mitt problem och om garantin gällde. Jag fick svar att det var bara att skicka in den om jag hade kvitto kvar. Det var endast något extremfall där det var mycket damm som de hade nekat garantin.

Lycka till!

PS. Du anmäler servicen på powermill.se, inte på infocare.

#584

Postad 18 mars 2009 - 20:40

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0
Ahh tråden låg längst upp, skulle just till att leta.

Har haft min inne hos Powermill (den har inte kommit tillbaka ännu) men såg på hemsidan när jag sökte på service nummret idag att dom: "Bytt Dichronic Optics unit"

Mailade och frågade dom tidigare då det tagit en del veckor då sa dom att dom "väntade på del" från Hitachi och mailet jag skickade sen och frågade vilken del det var, här om dagen fick jag aldrig något svar på.

Tänkte bara höra här om någon har koll på vad Diachronic optics unit (borde det nog stavas) vad det är för del?
Är det typ panelerna i projektorn eller är det objektivet etc?

Redigerat av HenkeEdge, 18 mars 2009 - 20:44.


#585

Postad 05 april 2009 - 21:59

Lagesson
  • Lagesson
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag har tidigare haft projektorn hos powrmill pga damm i den efter ca (100 timmar), det gick på garantin, men nu har dammet kommit tillbaka igen, den har idag gått ca 1000 timmar på 1,5 år. Skulle ringa powermill, men såg att de slagit ihop sig med infocare och när jag skulle göra en anmälan på deras sida så stod det följande:

VILLKOR OCH INFORMATION OM GARANTISERVICE PÅ HITACHI PROJEKTORER

"1. GARANTIVILLKOR

Garantitiden för Hitachi projektorer är 3 år räknat från datum på faktura eller kvitto.
För att styrka garantin måste kopia på inköpshandling bifogas, på vilken det skall framgå inköpsdatum, modellnamn och serienummer. Utan dessa handlingar kommer ingen garantireparation att ske, utan kommer att behandlas som Ej Garanti och kostnadsförslag kommer att lämnas till Er.

Garantin omfattar inte fel till följd av yttre åverkan, normal förslitning, olämplig miljö, felaktig installation, felaktigt handhavande och underhåll, eller till följd av ingrepp av annan än Hitachi eller av Hitachi godkänd personal.

För DOA (dead on arrival) var vänlig vänd er till er återförsäljare.

Damm som kommit in i projektorn under drift, omfattas inte av garanti från produktleverantören. (Damm uppfattas som diffusa bollar i bilden)....."

Hämtat från denna länk: http://www.infocare....ewide.aspx?m=80

Vad menar de med detta, produkten är ju felaktig när det kommer in damm i den! Vad kan man göra och får hitachi verkligen göra så här?

Ska ringa och höra vad de säger på infocare, men det står ju ganska tydligt att garantin inte gäller :wub:

Redigerat av Lagesson, 05 april 2009 - 22:01.


#586

Postad 14 april 2009 - 13:54

burt77
  • burt77
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Fått nåt svar från dom? Min lampa gick sönder för nån vecka sedan. Innan den gick så såg det ut som att det kommit in damm i den. Vad kostar lampan hos Infocare? Verkar som att det kan skilja ganska mycket i pris. Tänkte om man ville lämna in den på service där. Kanske är bättre att köpa lampan från nåt annat ställe ändå...

#587

Postad 06 maj 2009 - 14:45

Unregistered4a909f91
  • Unregistered4a909f91
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hej.
Jag har problem med min hitachi tx300. nu när jag hängt upp den i taket så blir bilden sne hur jag än vrider projektorn, duken sitter helt rak så det är inge fel på den.
Alltså även om jag har den rak i ena kanten så lutar den ut i andra kanten osv.

Tacksam för svar.

#588

Postad 06 maj 2009 - 16:00

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Det du får göra är att vrida så att bilden är rak utanför duken, sen flytta den rätt på plats med lensshift.
Alternativt flytta projektorn.

Redigerat av Martin, 06 maj 2009 - 16:00.


#589

Postad 19 januari 2010 - 02:15

Litecore
  • Litecore
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
ursäkta för min gigantiska bump här nu, men vad är brukligt att betala för en TX300 i dagsläget?
jag inser självklart att det beror på timmarna lampan har gått så säg 500, 1000 och 1500 timmar :)

#590

Postad 25 januari 2010 - 21:21

Unregistered1ab12904
  • Unregistered1ab12904
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Ursäkta om jag dubbelpostar en fråga nu,men orkade inte läsa igenom hela tråden...


Tänkte köpa en ny duk. Och har funderat lite över 2,35:1 format.

Är det möjligt med denna projektor?

Blir det några krångligheter med inställningar o.s.v? (Om man jämför med 16:9) Vill ej ha krångel hela tiden...


Kommer att koppla en reciever som växel och sen till den kommer en bluray-spelare och dator kopplas.

Bluray-spelaren klarar 1080p. Datorn vet jag inte vad den klarar.

#591

Postad 27 januari 2010 - 16:03

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Ursäkta om jag dubbelpostar en fråga nu,men orkade inte läsa igenom hela tråden...

Tänkte köpa en ny duk. Och har funderat lite över 2,35:1 format.
Är det möjligt med denna projektor?
Blir det några krångligheter med inställningar o.s.v? (Om man jämför med 16:9) Vill ej ha krångel hela tiden...


Du vet väl att detta är en något äldre projektor, låter som du är ute efter någon funktion lika som på Panna AE-3000/4000 eller som på Sony HW10/15.

TX-300 är iaf 16:9 720p HD-ready native (går dock att mata den med 1080p som den skalar ner).
Visst kan du projicera på en 2.35:1 duk men du får ju även projicerad bild utanför då. Visserligen finns det en digital shutter-funktion där man digitalt kan maska bilden. Men då nyper man ju texten med om den visas på det svarta nedanför bilden. Sen blir det tokigt om du har så och när du vill köra 16:9 format, tex om man har spelkonsol inkopplad.

Håller man sig till en 16:9 duk så är det ju inte något krångel alls, du får bara svarta "sorgkanterna" uppe och nere när man kör cinemascope-material.

Är 2.35:1-duk ett måste för dig så bör du nog kika efter en värre projektor. Är själv sugen på att byta till någon av de jag nämnde men tror nog jag skulle behålla min duk ändå som är i 16:9 format.

Redigerat av HenkeEdge, 27 januari 2010 - 16:09.


#592

Postad 18 oktober 2010 - 09:38

Hilleman
  • Hilleman
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Gammal tråd, gammal projektor.
Har problem med att bilden blir lätt rosa och en bred rand åker uppifrån och ner. Detta existerar dock endast när man kopplar in en källa, inte på "självtestbilden". Och problemet dyker upp efter ett par sekunder så innan dess ser det bra ut. Har samma fel på både component och vga.
Vet någon vad det kan bero på?

#593

Postad 20 oktober 2010 - 18:22

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0
Har du testat om det är lika när du kör på HDMI-ingången också. Skumt det där att det var som ett rullande band. Hade det varit något med panelerna så borde det ju varit stilla.

Första man tänkte på annars var att kanske kabeln kunde vara skadad, men det var ju på fler ingångar.

Redigerat av HenkeEdge, 20 oktober 2010 - 18:26.


#594

Postad 20 oktober 2010 - 18:51

werdin
  • werdin
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Är det samma källa? Det kan ju vara medie-/DVD-/whatever-spelaren som börjar ge sej?
Uppstår samma fel med olika spelare och samtidigt nya kablar låter det skumt.

#595

Postad 21 oktober 2010 - 12:19

Hilleman
  • Hilleman
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Samma fel när jag kör dator eller dvd. HDMI:n är körd tror jag, står bara signal out of sync. Jag har inte provat hur det ser ut med s-vhs om felet finns där. Har provat och resetatt och allt men inget hjälper. Även provat olika componentkablar.

#596

Postad 21 oktober 2010 - 19:37

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Samma fel när jag kör dator eller dvd. HDMI:n är körd tror jag, står bara signal out of sync. Jag har inte provat hur det ser ut med s-vhs om felet finns där. Har provat och resetatt och allt men inget hjälper. Även provat olika componentkablar.


Kanske något med elektroniken som sköter bildbehandlingen då? Då bör det ju påverka alla ingångar. Men konstigt att det såg bra ut i någon sekund först.

Tråkigt :-(
Själv väntar man på att lampan har gjort sitt typ när som helst i min TX-300. Har nästan gått 2400h, så har räknat med att uppgradera inom inte så lång tid.

Redigerat av HenkeEdge, 21 oktober 2010 - 19:44.


#597

Postad 19 november 2010 - 18:17

Paxter88
  • Paxter88
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, sitter nu och gråter för både min projektor och mitt ps3 har sabbat. Fast på projektorn så är det endast hdmi utgången som verkar vara bränd. Så är det någon som vet ifall det går att laga själv, eller någon firma som kan fixa det för en rimlig peng?

Väldigt tacksam för svar:)

/ Patrik

#598

Postad 13 december 2010 - 09:54

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Hej, sitter nu och gråter för både min projektor och mitt ps3 har sabbat. Fast på projektorn så är det endast hdmi utgången som verkar vara bränd. Så är det någon som vet ifall det går att laga själv, eller någon firma som kan fixa det för en rimlig peng?

Väldigt tacksam för svar:)

/ Patrik



Hur gick båda två sönder?
Hur yttrar sig felen?

#599

Postad 23 juli 2011 - 20:28

hakuna
  • hakuna
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Hej, sitter nu och gråter för både min projektor och mitt ps3 har sabbat. Fast på projektorn så är det endast hdmi utgången som verkar vara bränd. Så är det någon som vet ifall det går att laga själv, eller någon firma som kan fixa det för en rimlig peng?

Hej. Jag tror blixten har tagit min hdmi-ingång.
Component funkar bra.
Hur gick det för dig?

Niclas

#600

Postad 29 september 2011 - 22:33

accsel
  • accsel
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Har tx300 flera fläktar eller endast en?
tänkte höra eftersom jag köpt en begagnad och testat bredvid min tx200. den nya 300:n låter betydligt mindre, nästan oroväckande lite, men blir het så att man bränner sig vid utblåset samt svag bränd lukt (*hårtork*)

Har testat denna i ca 10 timmar nu men är en av flera fläktar ur funktion borde väl lampan brännas på en gång?

Tacksam om ngn vet..

//Axel



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.