Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony BDP-S350 och S550

695 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#551

Postad 04 februari 2009 - 12:50

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
Nu är ordern lagd på en 550. Hoppas att jag kommer bli lika nöjd som Ni alla andra med maskinen. Tyvärr har inte sony erbydandet på de 2 medföljande filmer längre... så e de! Ankomsten, imorgon på posten!

#552

Postad 04 februari 2009 - 13:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Nu är ordern lagd på en 550. Hoppas att jag kommer bli lika nöjd som Ni alla andra med maskinen. Tyvärr har inte sony erbydandet på de 2 medföljande filmer längre... så e de! Ankomsten, imorgon på posten!

Nej, tyvärr. Ändå så följer det med en CD där de lovar 2 filmer om man registrerar sig hos Sony. Men när man kommer till sista sidan så står att erbjudandet har gått ut :)

#553

Postad 04 februari 2009 - 13:42

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0

Nej, tyvärr. Ändå så följer det med en CD där de lovar 2 filmer om man registrerar sig hos Sony. Men när man kommer till sista sidan så står att erbjudandet har gått ut :)


man kanske skall ta det på tel. med de på Sony!!!!!????? man vet allgrig om man inte provar, eller hur??

#554

Postad 04 februari 2009 - 16:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

man kanske skall ta det på tel. med de på Sony!!!!!????? man vet allgrig om man inte provar, eller hur??

De borde åtminstone uppdatera info på registreringssajten.
För övrigt kan man ju ändå köpa BD rätt billigt nu. Tex på MediaMarkt.

#555

Postad 04 februari 2009 - 21:05

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

De borde åtminstone uppdatera info på registreringssajten.
För övrigt kan man ju ändå köpa BD rätt billigt nu. Tex på MediaMarkt.



Menar ni Hancock och men in black? Inte så mycket ni missar i så fall...
jag fick filmerna men det följde med någon registrerings-cd som man kunde vinna med om man registrera produkten. Vet inte vad dock... kom även till en sida med hjälp av skivan där det verkade som om man fick 4 filmer för ett tag sen? Den kampanjen hade gått ut antar jag...

#556

Postad 05 februari 2009 - 08:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Menar ni Hancock och men in black? Inte så mycket ni missar i så fall...
jag fick filmerna men det följde med någon registrerings-cd som man kunde vinna med om man registrera produkten. Vet inte vad dock... kom även till en sida med hjälp av skivan där det verkade som om man fick 4 filmer för ett tag sen? Den kampanjen hade gått ut antar jag...

Det var precis den registrerings-CDn jag syftade på. Den pekar på gammal info.
Hanckock är för övrigt en cool film på BD. Finns i 2 versioner på 1 skiva. Finns även länk till Sonys BD-live-portal fför att tex kunna ladda ned trailrar i HD. Dock gör inte BD-live-materialet på denna något extra för filmen till skillnad mot Transformers som verkligen utnyttjar BD-live för att ge själva filmupplevelsen något extra. Rekommenderas.

#557

Postad 05 februari 2009 - 10:10

Postalpat
  • Postalpat
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Det var precis den registrerings-CDn jag syftade på. Den pekar på gammal info.
Hanckock är för övrigt en cool film på BD. Finns i 2 versioner på 1 skiva. Finns även länk till Sonys BD-live-portal fför att tex kunna ladda ned trailrar i HD. Dock gör inte BD-live-materialet på denna något extra för filmen till skillnad mot Transformers som verkligen utnyttjar BD-live för att ge själva filmupplevelsen något extra. Rekommenderas.



Ja ok, hancock var ganska hyfsad. Jag tittade på fodralet och den har ingen bdlive logga..har iofs inte tittat "inne" i filmen. Kanske olika varianter på köp och gebortfilm?

#558

Postad 05 februari 2009 - 11:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ja ok, hancock var ganska hyfsad. Jag tittade på fodralet och den har ingen bdlive logga..har iofs inte tittat "inne" i filmen. Kanske olika varianter på köp och gebortfilm?

På menyn i filmen finns BD-Live-loggan i mitten. Klicka på den så kommer du till Sonys portal.

#559

Postad 05 februari 2009 - 23:34

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
Ja, nu är spelaren installerat och klart. Är väldigt nöjd med kvalen på BR och måste säga att tröts relativ fattig video meny inställningar, ger spelaren en kanon bild. DVD uppspelningen är inget att skryta med, men jag kanske är en aning orättvis med att jämförelse står mellan 550 och denon 3930. Bravia synken funkar säkert, men inte för mig. Efter en hel del pil fick jag en fantastisk bra bild, som jag är väldigt nöjd. Den största besvikelse är att min yama 2600 inte släpper genom mer än 1080I och nu måste jag handla en coax til samt har slut på hdmi ingångar. Kan inte yttra mig om cd ljud med att detta jobb hamnar på min denon spelare, men vill lägga till här att sony har gjort ett fantastiskt jobb med denna spelare där jag upplever film ljudet kraftfult, rap och närvarande, detaljerat och med bra spridning. Skall justera subban lite imorgon och då kommer allt att vara mumma. Jag Måste ge en 10 poängare här till fyndbörsen som har skickat spelaren till mig på mindre än 24 timmar… Imponerat!
Allt som allt, jag tycker att spelaren är mer än prisvärt, snygg och andas kvalitet.

#560

Postad 06 februari 2009 - 08:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ja, nu är spelaren installerat och klart. Är väldigt nöjd med kvalen på BR och måste säga att tröts relativ fattig video meny inställningar, ger spelaren en kanon bild. DVD uppspelningen är inget att skryta med, men jag kanske är en aning orättvis med att jämförelse står mellan 550 och denon 3930. Bravia synken funkar säkert, men inte för mig. Efter en hel del pil fick jag en fantastisk bra bild, som jag är väldigt nöjd. Den största besvikelse är att min yama 2600 inte släpper genom mer än 1080I och nu måste jag handla en coax til samt har slut på hdmi ingångar. Kan inte yttra mig om cd ljud med att detta jobb hamnar på min denon spelare, men vill lägga till här att sony har gjort ett fantastiskt jobb med denna spelare där jag upplever film ljudet kraftfult, rap och närvarande, detaljerat och med bra spridning. Skall justera subban lite imorgon och då kommer allt att vara mumma. Jag Måste ge en 10 poängare här till fyndbörsen som har skickat spelaren till mig på mindre än 24 timmar… Imponerat!
Allt som allt, jag tycker att spelaren är mer än prisvärt, snygg och andas kvalitet.

Jag köpte min 550 på Mediamarkt i julas för 3800. Tycker att det är ett väldigt bra pris med tanke på att man får analoga utgångar. Jag använder min till allt: BD, CD, DVD och är kalasnöjd...men å andra sidan har jag aldrig jämfört med en Denon...bara min gamla Sony NS95-dvd som inte ens hade uppskalning.

#561

Postad 06 februari 2009 - 08:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Se test av 350 i Nyheter högst uppe till höger på sidan :D

#562

Postad 06 februari 2009 - 23:50

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0

men å andra sidan har jag aldrig jämfört med en Denon...bara min gamla Sony NS95-dvd som inte ens hade uppskalning.


Visst, det var dumt av mig faktiskt att ställa de maskinerna mot varandra, det inser jag. Därför hoppas jag att Ni kan bortse från den kommentaren. Mea Culpa!

#563

Postad 11 februari 2009 - 10:52

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Har idag en Samsung 1400 men den är ju inte den bästa Bluray spelaren direkt och dom är ju inte så snabba på att uppdatera spelarna.

Så jag funderar på att köpa en Sony BDP-S350.
Är sony snabba att släppa firmware till sina spelare?
Och har det varit mycke strul med spelaren tex filmer som inte funkat som dom ska??

#564

Postad 11 februari 2009 - 14:21

ripplecarry
  • ripplecarry
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Har idag en Samsung 1400 men den är ju inte den bästa Bluray spelaren direkt och dom är ju inte så snabba på att uppdatera spelarna.

Så jag funderar på att köpa en Sony BDP-S350.
Är sony snabba att släppa firmware till sina spelare?
Och har det varit mycke strul med spelaren tex filmer som inte funkat som dom ska??


Det har släpps 2 firmware uppdateringar än så länge till S550.

Min första S550 var ett måndagsex som dog efter 2 veckor ("No disc"-error), men den fick jag utbytt utan problem. Sen dess har det fungerat klanderfritt, alla skivor jag spelat har fungerat rakt av.

#565

Postad 12 februari 2009 - 08:49

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har idag en Samsung 1400 men den är ju inte den bästa Bluray spelaren direkt och dom är ju inte så snabba på att uppdatera spelarna.

Så jag funderar på att köpa en Sony BDP-S350.
Är sony snabba att släppa firmware till sina spelare?
Och har det varit mycke strul med spelaren tex filmer som inte funkat som dom ska??

350 och 550 uppdateras automatiskt över nätet så fort som det släpps en ny version. Spelaren säger själv till när det finns en ny version.

#566

Postad 13 februari 2009 - 22:33

zamolxes
  • zamolxes
  • Lärjunge

  • 408 inlägg
  • 0
Undrar om det fins nån trådlös wlan stick till 550 för att slippa kablar. Någon som vet?

Redigerat av zamolxes, 13 februari 2009 - 22:34.


#567

Postad 14 februari 2009 - 13:26

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Ingen sticka, men det finns "brygga" från t.ex. D-link eller Linksys, men kabel är alltid bäst :P
Sök här på prisjakt.

Redigerat av ljudnisse, 14 februari 2009 - 13:27.


#568

Postad 14 februari 2009 - 18:39

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Skitartikel från E24 om bl. a Sonys bluray
http://www.e24.se/br...rvice=slideshow

Redigerat av Unregistered6df60672, 14 februari 2009 - 19:08.


#569

Postad 14 februari 2009 - 19:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Skitartikel från E24 om bl. a Sonys bluray
http://www.e24.se/br...rvice=slideshow

Vad är "Blu Ray-DVD"?

#570

Postad 15 februari 2009 - 11:33

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Vad är "Blu Ray-DVD"?


lite konstigt, men de menar väl kombinerad bluray och dvd-spelare men alla är ju kombinerade... :)

#571

Postad 15 februari 2009 - 15:56

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

lite konstigt, men de menar väl kombinerad bluray och dvd-spelare men alla är ju kombinerade... :)

Jag vill nog hellre tolka uttrycket som ett mått på en viss inkompetens hos författaren... ;)

#572

Postad 24 februari 2009 - 20:06

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Klarar Sony BDP-S350 av NTSC filmer?

#573

Postad 24 februari 2009 - 21:45

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0

Klarar Sony BDP-S350 av NTSC filmer?


På DVD menar du antar jag?
I så fall så har jag hört att det ska gå att ordna, men den kommer inte så från affären.

#574

Postad 25 februari 2009 - 10:54

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Klarar Sony BDP-S350 av NTSC filmer?

Jodå, den går att göra regionsfri för DVD: http://www.videohelp...y-bdp-s350/9527
(jag har provat själv och det funkar)

F.ö. ser det ut att vara samma hack för S550: http://www.videohelp...y-bdp-s550/9760

Redigerat av hakanh65, 25 februari 2009 - 10:55.


#575

Postad 25 februari 2009 - 20:18

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Jodå, den går att göra regionsfri för DVD: http://www.videohelp...y-bdp-s350/9527
(jag har provat själv och det funkar)

F.ö. ser det ut att vara samma hack för S550: http://www.videohelp...y-bdp-s550/9760


Den proceduren var ju helt obegriplig. Vilka knappar har den fjärrkontrollen? magic set- var finns den knappen?

#576

Postad 25 februari 2009 - 20:29

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Den proceduren var ju helt obegriplig. Vilka knappar har den fjärrkontrollen? magic set- var finns den knappen?

Om du inte hittar "magic" så har du ingen Oneforall fjärrkontroll som det står att anvisningen är avsedd för. Det funkar alltså inte med någon annan fjärr. Större delen av anvisningen berör programmeringen av de fem signalerna som behöver skickas.

Redigerat av hakanh65, 25 februari 2009 - 20:31.


#577

Postad 25 februari 2009 - 21:17

Phontastik
  • Phontastik
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har en Sony S350 och köpte nyligen den här filmen: http://www.discshop....t.php...y&&ref=.

När jag försöker spela upp filmen händer ingenting. Hur fixar jag till problemet?

#578

Postad 26 februari 2009 - 08:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har en Sony S350 och köpte nyligen den här filmen: http://www.discshop....t.php...y&&ref=.

När jag försöker spela upp filmen händer ingenting. Hur fixar jag till problemet?

Är din spelare uppdaterad till den senaste versionen?

#579

Postad 26 februari 2009 - 19:08

Phontastik
  • Phontastik
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har inte uppdaterat den sedan den köptes. Hur går jag till väga?

#580

Postad 26 februari 2009 - 22:27

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Jag har inte uppdaterat den sedan den köptes. Hur går jag till väga?


Kort svar: Bränn fw på skiva eller koppla upp spelaren mot nätverket så hittar den uppdatering om det finns.

Långt svar finns i instruktionsboken.

Om du inte har kopplat spelaren till nätverket så finns fw att ladda ned på Sony Support Europe, direktlänk till downloadsida

#581

Postad 01 mars 2009 - 19:35

Phontastik
  • Phontastik
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Kort svar: Bränn fw på skiva eller koppla upp spelaren mot nätverket så hittar den uppdatering om det finns.

Långt svar finns i instruktionsboken.

Om du inte har kopplat spelaren till nätverket så finns fw att ladda ned på Sony Support Europe, direktlänk till downloadsida

Tack!

Gick bra. Testade iofs först med ett bränna en skiva utan framgång, men anslöt den sedan till nätet där uppdateringen gick smidigt och filmen fungerar nu.

För att använda BD-Live funktionen krävs det att man ansluter extern lagringsmedia via USB-porten?

#582

Postad 01 mars 2009 - 21:17

Dragnet
  • Dragnet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Tack!

Gick bra. Testade iofs först med ett bränna en skiva utan framgång, men anslöt den sedan till nätet där uppdateringen gick smidigt och filmen fungerar nu.

För att använda BD-Live funktionen krävs det att man ansluter extern lagringsmedia via USB-porten?


Yep, ett USB-minne behövs för BD-Live.

#583

Postad 02 mars 2009 - 18:13

Phontastik
  • Phontastik
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Yep, ett USB-minne behövs för BD-Live.

Av valfri sort?

#584

Postad 02 mars 2009 - 20:50

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0

Av valfri sort?


JA

MrDTS

#585

Postad 03 mars 2009 - 15:31

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Hej alla!

Vad tycker ni om funktionen BDLive?
Jag har idag en S300 o funderar på att byta till en S350 för att kunna använda BDLive.
Är det värt pengarna tycker ni?

MVH Lundis

#586

Postad 03 mars 2009 - 16:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej alla!

Vad tycker ni om funktionen BDLive?
Jag har idag en S300 o funderar på att byta till en S350 för att kunna använda BDLive.
Är det värt pengarna tycker ni?

MVH Lundis

Det beror ju på vilka BD-titlar du har som utnyttjar BD-Live. Ofta är det bara en länk till Sonys BD-live-portal där man kan ladda ned trailrar. Sen finns det filmer där det verkligen unyttjas på ett bra sätt. Tex Transformers, som har en rad olika extrafunktioner till filmen.

#587

Postad 09 mars 2009 - 21:22

Unregisteredf21569ab
  • Unregisteredf21569ab
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en S350. Jag har absolut för mig att den hade en resume-funktion en gång i tiden, dvs att filmen startade där man tidigare stoppat den. Numera börjar skivan om varje gång med alla kopieringsvarningar etc. Det är möjligt att detta hänt efter att jag uppgraderat till senaste FW. Eller är det möjligen så att den aldrig hafr resume-funktion? Hur är det med era?

Ulf

#588

Postad 10 mars 2009 - 09:10

ripplecarry
  • ripplecarry
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hej

Jag har en S350. Jag har absolut för mig att den hade en resume-funktion en gång i tiden, dvs att filmen startade där man tidigare stoppat den. Numera börjar skivan om varje gång med alla kopieringsvarningar etc. Det är möjligt att detta hänt efter att jag uppgraderat till senaste FW. Eller är det möjligen så att den aldrig hafr resume-funktion? Hur är det med era?

Ulf


Spelaren har en resumefunktion men det beror på skivan om den kan användas eller inte. För vanliga DVD-skivor funkar det alltid, men inte alltid på Blu-ray-skivor. Om skivan är "Java-authored" dvs menyer etc är skapat i Java (ett programmeringsspråk) funkar inte resume helt enkelt. Men det har inte med spelaren i sig att göra som sagt, utan hur skivan med dess innehåll är skapad.

#589

Postad 10 mars 2009 - 10:00

Unregisteredf21569ab
  • Unregisteredf21569ab
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Hej och tack försvar

OK jag förstår. Det underliga är bara att på ingen av de skivor jag spelat (i alla fall på senare tid) har resume fungerat tex Legenden om Zorro (kass film men bra bild), X-men 3, Matrix-trilogin and so on.

Ulf

#590

Postad 10 mars 2009 - 10:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej och tack försvar

OK jag förstår. Det underliga är bara att på ingen av de skivor jag spelat (i alla fall på senare tid) har resume fungerat tex Legenden om Zorro (kass film men bra bild), X-men 3, Matrix-trilogin and so on.

Ulf

Men de flesta BD har ju ett Java-gränssnitt och då fungerar ju uppenbarligen inte Resume. Den enda som jag har testat där resume har fungerat är Monster House och det är en rätt gammal titel utan Java.

#591

Postad 10 mars 2009 - 11:46

Unregisteredf21569ab
  • Unregisteredf21569ab
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
OK då är det nog så att jag minns fel (inte helt ovanligt) när det gäller resume av BD.

#592

Postad 10 mars 2009 - 13:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 992 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa S350:an och undrar lite över ljudnivån på denna spelare, hur upplever ni den som äger denna, tyst eller låter den mycket vid användning?

#593

Postad 10 mars 2009 - 15:26

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa S350:an och undrar lite över ljudnivån på denna spelare, hur upplever ni den som äger denna, tyst eller låter den mycket vid användning?

Den är jättetyst! ;)

#594

Postad 10 mars 2009 - 17:53

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Bra betyg på Sony S550. Men det "finkorniga rutnätet" har jag aldrig sett.

http://www.expressen...or-basta-bilden

#595

Postad 10 mars 2009 - 20:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Bra betyg på Sony S550. Men det "finkorniga rutnätet" har jag aldrig sett.

http://www.expressen...or-basta-bilden

Nej, men de redovisar ju inte ens vad för TV de testar med, så hur seriöst är detta? Sen kan man ju undra vad "4 gånger bättre ljud och 4 gånger bättre bild" innebär? Räkna pixlar kan ju den dumme göra och tro att det har något att göra med bättre, men hur 17 menar de med ljudet? ;)

#596

Postad 19 mars 2009 - 20:33

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Nej, men de redovisar ju inte ens vad för TV de testar med, så hur seriöst är detta? Sen kan man ju undra vad "4 gånger bättre ljud och 4 gånger bättre bild" innebär? Räkna pixlar kan ju den dumme göra och tro att det har något att göra med bättre, men hur 17 menar de med ljudet? :D


Nä vi får ju hoppas de har använt samma bildvisare. Jag antar att de menar mängden data som skickas avseende bildkvalité. Sen är det ju upp till TV:n att göra det bästa av det. Ljudet varierar ju även beroende på hur väl avancerat ens hemmabiosystem man har. Kör man enbart ljudet genom TV:n blir det ju ingen större skillnad från innan antar jag.

#597

Postad 27 mars 2009 - 13:58

Odman
  • Odman
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej

Jag skulle vilja ha information av någon som har s350 som jag går i köptankar kring.
Kan man justera audio-delay på den, dvs fördröja ljudet på digital out för att kompensera mot TV'ns fördröjning.
När jag kör DVD:er idag kan jag inte koppla spelaren direkt till förstärkaren eftersom jag varken kan justera fördröjning på DVD-spelaren eller på förstärkaren. Därför är det av stor vikt att det går att justera på Blu-rayspelaren.
Har läst någonstans att det skulle gå, men efter att ha tittat i instruktionsboken hittar jag det inte någonstans.
Någon som kan hjälpa mig?

#598

Postad 28 mars 2009 - 11:37

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Har den senaste tiden upplevt att filmer har böjat hacka vid panoreringar, mest tydligt på "Cars".
Jämna hack varje 0,5 sekund ungefär.
Kan det vara någon inställning som har ändrats? (Dottern, 1,5år gillar fjärrkontrollerna )
Bildvisare är Samsung LE46-A656

Tacksam för hjälp

#599

Postad 28 mars 2009 - 15:06

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Har den senaste tiden upplevt att filmer har böjat hacka vid panoreringar, mest tydligt på "Cars".
Jämna hack varje 0,5 sekund ungefär.
Kan det vara någon inställning som har ändrats? (Dottern, 1,5år gillar fjärrkontrollerna )
Bildvisare är Samsung LE46-A656

Tacksam för hjälp


kolla under videoinställningar så att 1080p 24 är på

#600

Postad 28 mars 2009 - 21:06

z3ro
  • z3ro
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har skaffat mig S350 och undrar en sak, räcker det med att koppla HDMI från BluRay till förstärkare eller måste jag koppla även en optisk kabel för att få digitalt ljud? Jag får ljud oavsett men hör ingen skillnad utan optisk kabel. Hörde detta när jag handlade kablar idag och grön som man är så frågar jag här.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.