Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z4 *

690 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 mars 2006 - 15:43

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
nashua: Mitt i prick. Den står på L1 såklart. Ska genast hem och ändra :huh: ;) :P <_<

Postad 14 mars 2006 - 16:42

Unregisteredcfa68074
  • Unregisteredcfa68074
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
jag beställde Z4 från pipro igår, jag har redan en z3 men fick ett bud på 8000:- för den.
hoppas nu bara det är värt klivet från z3 till z4

Postad 14 mars 2006 - 17:28

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
grattis, hoppas du blir nöjd :)

Postad 18 mars 2006 - 14:02

mats j
  • mats j
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Skulle bara vilja veta om det är någon mer än jag som har haft problem med sin z4, första så ville inte lampan starta luckan öppnades men lampan ville inte starta utan den visade att lampan behövdes byta då hade den gått 150h.
Åkte till affären och vi prova att lossa lampan och sätta tillbaka den i fall det bara var ett glapp men det hjälpte inte, affären skickade in den till värkstaden och när de fick den så fungera den naturligtvis.

Fick tillbaka den efter 2 veckor satte upp den och den fungera skönt tänkte jag men nu när jag har tittat 50h mer så upptäckte vi att ett grönt fält uppe i det vänstra hörnet, så att människor såg sjuka ut uppe i det vänstra hörnet medan resten av bilden såg bra ut har nu lämnat in den igen så får väll se om dom hittar något denna gång.

Om någon har haft problem med sin z4 eller vet vad det kan vara för fel så skulle jag vara tacksam om ni vill berätta

;)

Postad 18 mars 2006 - 14:48

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
mats j

Det problemet påminner väldigt mycket om det jag hade. Men jag fick det direkt. Jag tror jag skrivit det tidigare i tråden men vem orkar läsa allt det ;) .

Köpte proj på lördag och tittade på film. Söndag tryckte jag på "on", luckan öppnas, lampan tänds, lampan släcks och luckan stängs. "Replace lamp" tänds. Allt inom cirka 10 sek.

Efter en stund slocknade "replace lamp" och jag kunde köra loopen ett varv till. Titta på film var dock inte aktuellt. Några gånger fick jag stänga av projjen på baksidan för att få igång den men som sagt, loopen var densamma.

Måndag ringde jag butiken och beklagade mig. Dom var väldigt tillmötesgående, "kom in med projjen direkt" var beskedet. Så jag bar dit den och tyckte att två veckors reparation på en ny projektor var inte vad jag planerat. Handlaren instämde men måste kontakta agenten. Min proj var ett väldigt tidigt ex så "vanliga fel" och liknande fanns inte ännu.

Tisdag ringde butiken mig med beskedet att jag kunde komma och hämta en ny projektor. Den andra tog agenten tillbaka. Och den nya har fungerat problemfritt så jag är nöjd.

Vad som är fel vet jag inte men, som sagt, jag hade ett liknande och fick en ny projektor. Hoppas de löser sig för dig också.

Postad 22 mars 2006 - 07:54

Unregisteredcfa68074
  • Unregisteredcfa68074
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Så, igår fick jag då min Z4 från pipro med tuning och färfilter.
kopplade in och tyckte väl kanske inte att det var så himla stor skillnad från min förra Z3.
Det jag undrar är, runt ansikten och konturer tycker jag att det blir lite "taggigt" hur kan jag ställa in det?
Jag har skärpa på 0 och AV på extra skärpa inställningen.

Postad 22 mars 2006 - 08:47

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0

Så, igår fick jag då min Z4 från pipro med tuning och färfilter.
kopplade in och tyckte väl kanske inte att det var så himla stor skillnad från min förra Z3.
Det jag undrar är, runt ansikten och konturer tycker jag att det blir lite "taggigt" hur kan jag ställa in det?
Jag har skärpa på 0 och AV på extra skärpa inställningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Most of the presets are pre-configured with some pretty irrelevant adjustments set to “on” – you need to turn these off as they either add noise to the picture or make calibration difficult. AUTO BLACK STRETCH, CONTRAST EHANCEMENT, TRANSIENT IMPROVEMENT.

TURN OFF!

kolla om du har dessa grejer på, isf slå av dom å kolla om det blir bättre..

Postad 27 mars 2006 - 20:33

pl11
  • pl11
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
köpte min plv-z4 förra torsdagen och i dag är den död kom hem cch skulle starta den med fjärrkontrollen gröna lampan börjar lysa men luckan öppnar inte har provat dra ur kontakten ett tag men hjälper inte .....nån som haft samma problem ?

Postad 31 mars 2006 - 15:02

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0

Hmm... undra då varför ALLA biografer har center då? Dom har ju rätt stor bild. Det finns tom en del biografer som kör ljudformatet SDDS som använder sig av 3st center högtalare.

Center skall man ha.

<{POST_SNAPBACK}>

Det går inte att jämföra en bio med en hemmabio. En bio skall funka för alla som sitter där och det är väldigt olika avstånd och vinklar. Dessutom är det svårt att få samma storlek på ljudbilden som på bioduken med två frontar. :rolleyes:

hemmabio m. tv: center
hemmabio m. proj: fantom
biograf: center

( Fast har man inte tillräckligt bra frontar, så är kanske center nödvändigt med proj ändå... fast jag syftade självklart på högtalare av rang. )

Postad 03 april 2006 - 10:32

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Okej, till slut så.

Här kommer en liten uppdatering av PLV-Z4 som mer ligger i linje med Tx200 och kommande Tw600 testet, håll till godo! :(

Z4 - Update

Redigerat av pacman, 03 april 2006 - 10:36.

Postad 03 april 2006 - 10:52

Unregistered8ee35f7b
  • Unregistered8ee35f7b
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tackar Pacman,
Mycket informativt. En liten guide hur man använder Color Managment skulle vara kanon.
(Svarar här eftersom jag ännu inte registrerat mig på Component)
Mvh Frippe

Postad 03 april 2006 - 12:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Vassego!
Oki, som jag sa i tråden, eftersom det finns möjlighet för "allmän-info" som inte är exklusivt för Z4 så kommer det nog en guide ändå, förr eller senare. :blink:

Postad 06 april 2006 - 17:26

remg
  • remg
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Riktigt sugen på denna ZA:an

Tjena grabbar. är sproilans ny här på forumet men ser ut som om jag kommer stanna ett tag. :) håller på att renovera hela vardagsrummet och är nu sugen på nya grejer. min philips 32:a får flytta till sovrummet. Iaf så är jag grymt sugen på denna projektor, men har några frågor och skulle va grymt tacksam för svar.

- Mitt vardagsrum är 5,3x3,6 meter. jag hade tänkt ha projektorn mot kortsidan. hur stor bild kommer ajg kuna köra på 3,6m?

- Har nya vita tapeter påverkar detta mycket?

- Kan jag se på tv utan att behöva mörklägga totalt?

- vilken duk rekommenderas? är det bättre med spänd ram? och hur mycket dyrare?

som sagt så vore jag grymt tacksam om ni kunde hjälpa mig lite här. kommer att lägga upp nya bilder på hur allt blir sedan :(

Postad 07 april 2006 - 07:18

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
välkommen till forumet.

på 3.5 m meter kan du ha mellan 58 - 114 tum (ungefär). optimala där är väl kring 80-90.

dina vita tapeter kommer att reflektera mycket ljus. har själ en helvit lägenhet så jag är medveten om problemet. men det är inget som skadar för mycket. men ju mörkare och mindre reflekterande färg på tapet å tak är ju alltid bättre.

ja, man kan kolla på tv utan att mörklägga totalt. men alla mörka färger försvinner typ. svart blir ju aldrig svartare än vad du har (så mörkt du har i rummet) i rummet.
däremot skulle jag inte enbart ha projen till tv. en liten billig 26 tums lcd är ett väldigt bra komplement.

ramspänd duk är alltid bra, då finns det ingen riskt för att du ska få störande vågor i duken. men det handlar ju om kompromiss mellan funktionalitet och design. om du inte vill ha en duk som tar upp en hel vägg även när projen int eär på så är ju en rullduk bra. men se isf till att ta en av bra kvalitet. XUS dukar ska ha bra kvalitet. men fråga om det i duk-forumet så kan du få mer svar där.

hoppas du blev lite klokare!
hare bra å lycka till!

Postad 09 april 2006 - 07:02

patrikt
  • patrikt
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej,

skaffade min först proj på lördagen, efter många olika tester funderingar så blev det en Z4. Den är nog mycket tyst och bilden ..ja den e bra. Kör 73", avstånd 2,80. Men nu funderar jag på en inställning, det ser ut som om röda färgen (en panel) är lite utanför andra alltså om man ser på en bokstav så finns det en liten pink skugga, kan man själv ställa in det eller skall man ha någon expert oxh göra det? Kör HDMI.

-P

Postad 09 april 2006 - 16:24

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
om det är en panel som "ligger snett" så är det inget att göra åt. är det tillräckligt mycket kan det gå på garantin. annars går det nog int eatt justera bort. men nån med mer teknisk kunskap om projektorer kan kanske bekräfta lr dementera?

Postad 10 april 2006 - 12:59

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1 364 inlägg
  • 0
Har nyligen köpt en Z4 & fått upp den i taket & satt upp en duk . Men jag har ett litet geometri problem som jag inte kan hitta svaret på i manualen . Bilden är mindre på den vänstra sidan av duken det saknas ca 3 cm uppe & nere (se bild) för att fylla duken helt . Projen sitter i linje med dukens mitt .

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Z4.JPG   15,7K   198 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered421f5d40, 10 april 2006 - 13:00.

Postad 10 april 2006 - 18:55

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Om du verkligen har projjen i center på duken så står projektorn nog inte riktigt vinkelrätt mot duken.
Prova att vrida projektorn åt vänster (eller flytta projektorn åt höger) och flytta tillbaka bilden med lensshiften!

Mvh/Stefan

Postad 12 april 2006 - 20:11

Unregisteredaa36c725
  • Unregisteredaa36c725
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Min Z4 gnäller lite när jag slår på den. Det börjar efter kanske ca 30 sekunder och tilltar i ljudstyrka tills jag ändrar imagemode, oftast hjälper det att byta till eller från pure cinema då slutar det, när den blivit lite varmare kommer det inte tillbaka. Det har hänt både när jag startat den i pure cinema och i dynamic mode. Vad kommer det sig av? Ska ta det med säljaren men det vore ju intressant att veta om någon annan haft samma problem. Projektorn är ca en vecka och den lät från början, trodde det skulle försvninna men icke, en gång av ca 7 har den inte börjat låta när jag slagit på den.

Postad 12 april 2006 - 20:28

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Ja att SLÅ på projektorn kanske inte är att rekommendera :)

Postad 12 april 2006 - 20:45

Unregisteredaa36c725
  • Unregisteredaa36c725
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Ja att SLÅ på projektorn kanske inte är att rekommendera :)

<{POST_SNAPBACK}>

<_< Jag aktiverade min projektor, bättre så? ;)

Postad 18 maj 2006 - 13:51

pansarpannbandspandan
  • pansarpannbandspandan
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Så, nu har jag halvt impulsköpt en Z4 från Tradera för 8300 kr! Ett helt oanvänt exemplar, inplastad och oupppackad. Hoppas jag inte blir missnöjd!

En fråga bara, det är så här att jag har ganska kort avstånd till duken (3 m), hur bra funkar zoomen? Försämras bilden på annat sätt än att ljusstyrkan minskar?

/panda

Postad 18 maj 2006 - 16:40

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
3 meter till duken är ju ganska normalt avstånd, skulle tro dom flesta sitter mellan 3 och 4 meter ifrån.

Postad 19 maj 2006 - 17:24

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
8300 är ett riktigt bra pris :) , hoppas du inte blir blåst på konfekten nu bara! ;)

Postad 20 maj 2006 - 10:45

Unregisteredd878f44c
  • Unregisteredd878f44c
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden på Sanyo PLV-Z4SV/Sanyo PLV-Z4

Alltså ej med SV i slutet av modellnamnet.

EDIT:Såg nu att det betydde svensksåld.

//

Redigerat av Unregisteredd878f44c, 20 maj 2006 - 10:46.

Postad 25 maj 2006 - 21:12

TruePower
  • TruePower
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!

Ska nog köpa en z4 men undrar om detta. För tillfället har jag en z3 som jag inte tycker har högt fläktljud. Köper jag z4 så vill jag inte att den ska vara högre än z3. Har läst på olika trådar att z4 är högljudd om man tak monterar den :( . Jag kommer inte att takmontera min utan ha den på en hylla. Och det är då jag undrar hur mycket kommer den att låta i gämfört med min z3 i eco mode ???

/MVH

Postad 27 maj 2006 - 12:46

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
i eco mode på hylla ska det inte vara något problem med ljudstyrkan. tycker iofs inte det är störande fläktljud i takmontering och full styrka på lapan och fläktar(krävs när det är dagsljus).

Postad 29 maj 2006 - 19:03

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Tar Z4:an emot RGB via Componenten, alltså om man kopplar DVD:n med en Scart/Component kabel?

Redigerat av Tomanista, 29 maj 2006 - 19:07.

Postad 30 maj 2006 - 21:36

mildton
  • mildton
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hallå
Har en fråga om z4:an. Har nyss köpt en och testade att koppla RGB scart till VGA ingången utan resultat, har ändrat i menyn på z4:an till (scart) och DVDn (pioneer DV-535) att den ska skicka RGB signal. Kabeln är 10 meter. Ska inte denna koppling funka??? Om inte vilken är då den bästa varianten. Är på väg att köpa en ny DVD, men så länge.

Postad 30 maj 2006 - 22:16

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0

Tar Z4:an emot RGB via Componenten, alltså om man kopplar DVD:n med en Scart/Component kabel?

<{POST_SNAPBACK}>

det ska väl gå bra, om du har en scart till component omvandlare. annars ka z4 ta emot scart-RGB genom vga ingången.

Hallå
Har en fråga om z4:an. Har nyss köpt en och testade att koppla RGB scart till VGA ingången utan resultat, har ändrat i menyn på z4:an till (scart) och DVDn (pioneer DV-535) att den ska skicka RGB signal. Kabeln är 10 meter. Ska inte denna koppling funka??? Om inte vilken är då den bästa varianten. Är på väg att köpa en ny DVD, men så länge.

<{POST_SNAPBACK}>

det ska fungera, kanske din kabel som är dålig? annars är komponent eller hdmi att föredra om du ska köpa en nu dvd.

Postad 31 maj 2006 - 16:26

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Testkörde Z4:an för första gången idag och irritationsmomenten överskuggade dock vad projektorn presterade...

Kopplade ihop den via en VGA-kabel till min bärbara med 16:10 skärm (1280/800) och trodde att Z4:an skulle fatta detta men istället så kapade den av bilden till 4:3 och inte en inställning lyckades ändra detta.

Någon som kan guida mig till hur man får projektorn att visa hela bilden som datorn skickar ut?

Postad 31 maj 2006 - 17:57

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Alla upplösningar över 1280*720 som inte är 16:9 blir i 4:3 format och täcker inte hela bilden.

Eftersom 1280*800 inte är 16:9 så blir det fel och bilden täcker inte hela plus att den bli interlaced (flimmrar). Du borde kunna ställa in datorn på 1280*720, om inte annat med hjälp av Powerstrip eller liknande program.

Postad 31 maj 2006 - 19:53

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Alla upplösningar över 1280*720 som inte är 16:9 blir i 4:3 format och täcker inte hela bilden.

Eftersom 1280*800 inte är 16:9 så blir det fel och bilden täcker inte hela plus att den bli interlaced (flimmrar). Du borde kunna ställa in datorn på 1280*720, om inte annat med hjälp av Powerstrip eller liknande program.

<{POST_SNAPBACK}>

Trodde mest att man bara skulle tappa pixlar på höjden så att säga. Fipplade lite i Powerstrip (så mycket jag vågade) och ställde in skärmen för 1280*720 men Z4:an klipper fortfarande i både höjd och sidled. Ska man ställa in något speciellt när det gäller tex. Aspect Ratio i Powerstrip?

Postad 04 juni 2006 - 12:56

X-Runner
  • X-Runner
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hejsan har inhandlat en sanyo Z4 som kommer i veckan.
Mitt lilla problem är sladd valet.

Utrustning
Förstäkare Marantz sr 8500 Med 1st Dvi ut o 2st in
Digitalbox Boxer Med 1st scart o 1st tv antenn
Xbox den äldre modellen med vet inte vad sladden kallas för men den är en gul kontakt
Dvd Harman kardon 31 Med scart eller rca

Kan man inte använda Min marantz som har dvi för att minska antalet sladdar till projektorn
Annars får jag 5 st sladdar som är 10 meter långa som ska dras upp till projjen.

1st stömsladd till projje 10 meter
1st antenn sladd mellan boxer o projje 10 meter
1 st scart mellan dvd o projje 10 meter
1 st scart med rca mellan projje digitalboxen = Boxer
1 st sladd mellan Xbox o projje(Sådan med gul kontakt på) Vet inte vad en sådan kallas.

Tacksam för svar

Mvh X-Runner

Postad 04 juni 2006 - 18:51

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
du har fått svar på din fråga i din andra tråd du skapade för ändamålet.

nästa gång behöver du inte ställa frågan i två olika trådar, iaf inte om du behöver skapa en ny tråd. det bli så rörigt på forumet då :wub:

men jaja, nu har du fått svar på din fråga, hör av dig om det är något mer du undrar över B)

Postad 04 juni 2006 - 19:32

X-Runner
  • X-Runner
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
sorry Var inte meningen skrev i fel det av forumet.

Mvh X-Runner

Postad 04 juni 2006 - 20:30

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
lugnt... leker bara moderator :wub:

Postad 08 juni 2006 - 08:16

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Svar till Tomanista!
Många projektorer kan bara ha 4:3 på VGA ingången inget annat, vet ej om det är så på Sanyo, men det är troligt. Sedan kan du inte ha båda skärmarna igång om du skall testa. Bara den externa eller den interna. Din interna skärm är ju som du sa 1280 x 800 och på en bärbar så är inte skärm och grafik skilda som på en stationär. Utan grafikkortet hanterar även de svarta kanterna så det generer alltid 1280x800. Har du då både intern och extern på samtidigt så skickas de svarta kanterna ut extern också. Detta gäller om du försöker ha samma bild på båda ställena. Men om du i XP ställer in att du skall expandera skrivbordet så kan du ställa in exakt upplösning på den externa och få det att funka.

Jag hoppas att du var med på min röriga text.

MVH
Micke som förlorade mot dig på tradera!

Postad 13 juni 2006 - 14:59

X-Runner
  • X-Runner
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hejsan
Hur är det med Sanyo z4 när den inte setts upp centrerad .
I mitt rum så kan jag inte ha den centrerad utan den hamnar Ca 30 cm åt höger från mitten .
Klarar z4 att flytta bilden så mycket så att jag får bilden i mitten.

Lite oklar om Avstånd. Avstånd 2,70 m Projektor till duk .Tänkte ha en 79 tums duk till detta. Klara Sanyo av detta.

Mvh X-Runner

Postad 13 juni 2006 - 15:03

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1 364 inlägg
  • 0

Hejsan
I mitt rum så kan jag inte ha den centrerad utan den hamnar Ca 30 cm åt höger från mitten .

Lite oklar om Avstånd.  Avstånd 2,70 m Projektor till duk .Tänkte ha en 79 tums duk till detta. Klara Sanyo av detta.

Mvh X-Runner

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska inte vara några problem . Tror Sanyo rekomenderar att projen skall sitta innanför duken bredd . Fast det optimala är mitten .

Postad 13 juni 2006 - 19:42

X-Runner
  • X-Runner
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Hejsan

Lite oklar om Avstånd.  Avstånd 2,70 m Projektor till duk .Tänkte ha en 79 tums duk till detta. Klara Sanyo av detta.

Mvh X-Runner

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska inte vara några problem . Tror Sanyo rekomenderar att projen skall sitta innanför duken bredd . Fast det optimala är mitten .

<{POST_SNAPBACK}>

Blir det mycket sämre bild om den inte sitter i mitten.

Har snedtak o vill utnyttja en balk i taket till projektorn. Så jag kan inte ha den centrerad till duken

Postad 14 juni 2006 - 11:22

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
nej, du kommer inte märka någon skillnad skulle jag vilja påstå. inte med bara 30 cm avvikelse från mitten iaf. hade det varit en meter kanske du skulle märka något men inte nu.

Postad 14 juni 2006 - 12:23

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med geometrin just nu. Underkanten av bilden är helt rak likaså högersidan men på vänsterkanten så lutar bilden innåt i överkanten. Testade lite med Keystone mn det ändrade ju i alla hörn så det skippade jag. Projjen står så gott som mitt framför bilden, det kanske diffar max 10cm. Jag har dock justerat fötterna lite då hyllan den står på inte blev helt rak (trots att man mäter och markerar...) så vak kan problemet vara?

NisseT1: bättre lycka nästa gång ;) Skämt åsido så fick jag det till slut att funka med min bärbara även i 16:9 upplösning. Dock blir bilden på datorskärmen helt åt skogen men det spelar ju ingen roll igentligen.

Postad 14 juni 2006 - 12:28

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Nån som har samma problem som mig att lensshiften flyttar på sig i höjdled ? Ibland så har den "dalat" neråt så att säga och det diffar väl en 5cm kanske på bilden i höjdled. Detta även fast jag sätter den på "Lock" och jag rör aldrig projektorn heller för den delen.

Postad 14 juni 2006 - 22:15

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
mm, min lenshift flyttar sig också i höjdled (dock bara en, en och en halv centimeter ibland).
däremot har jag inte satt den på lock och kablarna hänger lite i projektorn eftersom kabelkanalerna inte är uppe ännu, så jag har inte brytt mig om det. men det är intressant att du upplever liknande problem.

Postad 16 juni 2006 - 22:39

yjs
  • yjs
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har en lite fundering som jag hoppas ni kan lösa.

Jag inhandlade en Z4 härom dagen. Har hängt den hyffsat centrerat i rummet. +- 6cm.

Problemet är att höger kant är kortare än vänster. det diffar några centimeter. Bilden är alltså inte rektangulär. Den är sned.

Hoppas ni förstår.

Vad att göra ?`

Mvh YJP

Postad 19 juni 2006 - 19:01

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Vrid hela projektorn tills sidorna är lika långa, sedan flyttar du tillbaka bilden in på duken med lensshiften.

Detta problem uppstår eftersom du inte har projektorn vinkelrätt emot duken.
(Samma sak gäller både i höjdled som i sidled)

Mvh/Stefan

Postad 27 juni 2006 - 18:20

TruePower
  • TruePower
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!!!

Behöver lite hjälp här!
Fick min Z4 igår så ´kopplade upp den direkt till min nya 6600:a .....vilken bild !!! .....Men upptäckte en otrevlig sak direkt. Så jag måste höra med någon annan ägare om de känner till detta. Projektorn ger ifrån sig ett högt frekvent ljud , ljudet är inte så högt men frekvensen är hög liknande som gammal tv kan tjuta eller liknade tinituss....om ni förstår vad jag menar. Och ljudet ändrar volym när bilden blir mörkare respektive ljusare, det är inte fläkten ......ljudet är inte tok högt men man hör det när det är hyffsat tyst i filmen och då störs man av det. (kör i eco mode och problemet kvarstår om jag kör lampiris på close)......... Undrar om det kan ha göra med att den är ny och kankse inte inkörd!? :(
Är tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Redigerat av TruePower, 27 juni 2006 - 22:12.

Postad 28 juni 2006 - 20:08

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
har inte något spdant ljud. bara svagt sus om fläktarna när det är tyst.

och det är inte auto irisen som låter för dig? det låter iofs mer som en lite "hackande" ljud...

försvinner det inte så borde du ringa butiken i garantisyfte...

Postad 05 juli 2006 - 22:28

Unregisteredb1800611
  • Unregisteredb1800611
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
det ljudet har jag med, kommer oftast vid uppstart, försvinner dock efter 30 min tittande, inget jag stör mig på när filmen dras igång :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.