* Officiell tråd - Toshiba HD-A1 / HD-XA1 *
791 svar till detta ämne
Postad 23 november 2006 - 13:58
Likvid
-
Likvid
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Någon som tänkt byta upp sig från XA1 till EX1 och i sådana fall varför!? Vad får man (förutom reg2-DVD?). Inte "äkta" 1080p (utan omvandling i spelare till "i") än va?
Jag sålde min XA1 nyligen för att köpa nya XE1 som kommer. Anledningen är flera, bland annat bootar den på 20s, den har bättre bildfilter och DAC, samt att det är andra generationen, dessutom klarar den spela PAL/NTSC för vanlig DVDs. XA1 var lite för trög för mig i längden.
Postad 23 november 2006 - 14:47
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
fick uppdateringen av en mycket vänlig själ här på forumet, så jag uppdaterade min spelare. nöjd och förväntansfull satte jag i batman begins... O WOOOW! sikket ljud det blev. sen skulle jag kolla lite på fast and furious idag och då frös bild vid varje kapitelbyte, inte liiiiite irriterande då eller. ut med skivj_vlen och satte i polarexpress då fick jag bara ett meddelande på displayen " HDMI error 1" nån annan som haft eller har detta problem?
<{POST_SNAPBACK}>
Om du ska se Fast and Furious så måste du välja DD+ istället för TrueHD  Tydliget nåt strul med mastringen av True HD på Universals skivor som ställer till det enligt vad jag läst i forum. Pröva igen med DD+
Postad 23 november 2006 - 17:15
peggen
-
peggen
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Hur står det egentligen till med regionskodningen på HD-DVD-filmerna? Jag har sett att folk hävdar att de filmer (från USA) som släppts hittills inte är regionskodade. Frågan är om man kan veta detta eftersom, vad jag förstått, inga spelare har inbyggd "regionsskydd" ännu.
Jag vill ju inte börja köpa filmer som fungerar på en okodad spelare, för att stå med lång näsa när jag byter spelare efter ett tag.
<{POST_SNAPBACK}>
peggen: Svårt att sia om framtiden men jag tror det kommer bli exakt samma sak som med dvdspelare. När det väl är regionskodning på alla spelare så går allt att "fixa" för en nätt summa.
<{POST_SNAPBACK}>
Fast det jag menar är om de filmer som hittills har getts ut på HD-DVD är regionsfria eller om det är det faktum att spelarna är regionsfria som "lurar" folk.
Postad 23 november 2006 - 17:19
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Hur står det egentligen till med regionskodningen på HD-DVD-filmerna? Jag har sett att folk hävdar att de filmer (från USA) som släppts hittills inte är regionskodade. Frågan är om man kan veta detta eftersom, vad jag förstått, inga spelare har inbyggd "regionsskydd" ännu.
Jag vill ju inte börja köpa filmer som fungerar på en okodad spelare, för att stå med lång näsa när jag byter spelare efter ett tag.
<{POST_SNAPBACK}>
peggen: Svårt att sia om framtiden men jag tror det kommer bli exakt samma sak som med dvdspelare. När det väl är regionskodning på alla spelare så går allt att "fixa" för en nätt summa.
<{POST_SNAPBACK}>
Fast det jag menar är om de filmer som hittills har getts ut på HD-DVD är regionsfria eller om det är det faktum att spelarna är regionsfria som "lurar" folk.
<{POST_SNAPBACK}>
ALLA hd-dvd filmer hittils är regionsfria  Om och när det blir regionsskydd på skivorna är det ingen som vet än. På blu-ray ska dom tydligen börjat eller SKA börja med regionskydd nu.
Postad 23 november 2006 - 18:16
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
fick uppdateringen av en mycket vänlig själ här på forumet, så jag uppdaterade min spelare. nöjd och förväntansfull satte jag i batman begins... O WOOOW! sikket ljud det blev. sen skulle jag kolla lite på fast and furious idag och då frös bild vid varje kapitelbyte, inte liiiiite irriterande då eller. ut med skivj_vlen och satte i polarexpress då fick jag bara ett meddelande på displayen " HDMI error 1" nån annan som haft eller har detta problem?
<{POST_SNAPBACK}>
Om du ska se Fast and Furious så måste du välja DD+ istället för TrueHD  Tydliget nåt strul med mastringen av True HD på Universals skivor som ställer till det enligt vad jag läst i forum. Pröva igen med DD+ 
<{POST_SNAPBACK}>
min fast and furious har bara DD+ men jag ska testa ikväll igen, skam den som ger sig.
Postad 23 november 2006 - 18:19
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Fast and the Furious harju bara DD+. Universal verkar ha droppat TrueHD tills vidare pga problemen med do tidigare skivorna.
Postad 23 november 2006 - 19:45
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
min fast and furious har bara DD+ men jag ska testa ikväll igen, skam den som ger sig.
<{POST_SNAPBACK}>
Visst fan, det kanske bara är trean "Tokyo Drift" som har TrueHD.
Postad 23 november 2006 - 19:46
johsel
-
johsel
-
Användare
-
-
103 inlägg
Alltså jag kanske är lite trög här men vore tacksam om någon som vet kunde svara... Är det så att HD-A1 och HD-XA1 (usa-spelarna) inte kommer att kunna spela de HD-DVD skivor som kommer i Sverige för att de kommer att vara regionsskyddade? Dvs Europeisk region?
Sen hörde jag någon säga att när Svenska HD-DVD filmer släpps så kommer de inte att funka i usa-spelarna för att de är NTSC, de svenska HD-DVD filmerna kommer att vara i PAL. Alltså, PAL och NTSC trodde jag inte var applicerbart på HD-DVD. Jag trodde inte PAL och NTSC hade något med HD-DVD att göra överhuvudtaget då de är gamla systemen??
Postad 23 november 2006 - 21:19
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
Alltså jag kanske är lite trög här men vore tacksam om någon som vet kunde svara... Är det så att HD-A1 och HD-XA1 (usa-spelarna) inte kommer att kunna spela de HD-DVD skivor som kommer i Sverige för att de kommer att vara regionsskyddade? Dvs Europeisk region?
Sen hörde jag någon säga att när Svenska HD-DVD filmer släpps så kommer de inte att funka i usa-spelarna för att de är NTSC, de svenska HD-DVD filmerna kommer att vara i PAL. Alltså, PAL och NTSC trodde jag inte var applicerbart på HD-DVD. Jag trodde inte PAL och NTSC hade något med HD-DVD att göra överhuvudtaget då de är gamla systemen??
<{POST_SNAPBACK}>
Du kommer att kunna spela upp alla HD-DVD filmer. Spelarna är regionsfria och det spelar ingen roll om HD-DVD filmerna blir regionskodade i framtiden. Köper du en HD-DVD spelare från USA kommer du också kunna spela upp HD-DVD filmer från europa och köper du en europa spelare så kommer du att kunna spela upp alla amerikanska HD-DVD filmer. Angående NTSC och PAL så gäller detta bara för vanliga dvd filmer. Köper du en europeisk spelare så är den låst till region 2 (PAL) men troligtvis så kommer det ett hack så att du kan köra region 1 DVD filmer också för europa spelarna klarar både PAL och NTSC. Köper du en amerikansk HD-DVD spelare så kommer du aldrig att kunna spela upp PAL DVD filmer för den stödjer bara NTSC. Hoppas att mitt inlägg gjorde allting lite mera förstårligt.
Postad 23 november 2006 - 21:49
johsel
-
johsel
-
Användare
-
-
103 inlägg
Ah, tack för svar. Men menar du att det aldrig kommer kunna komma ett hack till de amerikanska spelarna så att de kan spela PAL-dvd?
Postad 23 november 2006 - 22:52
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Ah, tack för svar. Men menar du att det aldrig kommer kunna komma ett hack till de amerikanska spelarna så att de kan spela PAL-dvd?
<{POST_SNAPBACK}>
I dagens amerikanska HD-DVD spelare så finns inget stöd för PAL systemet. Endast NTSC stöds på DVD tyvärr. DVD uppspelningen i A1:an är annars fruktansvärt bra så det är synd att den inte tar PAL.
Postad 23 november 2006 - 23:04
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Förresten måste fråga...igen 
Är det nån mer än jag som stör sig lite på att vi nu med HD formaten får leva med 60hz och 3:2 pulldown?
Jämfört med 50hz och Pal där alla panoreringar och rörelser flyter mjukt så hackar det mer på 60hz.
Nån mer som lagt märke till detta?
Trodde först att min skärm inte klarade 60hz tills jag testade på en FullHD tv i en butik för 35000 spänn och det "hackar" där också.
Eller är det så att LCD skärmar är sämre på 3:2 pulldown grejen?
Inte för att det "hackar" så grovt att jag skulle sluta titta på HD-DVD, men ändå
Önskade att när vi gick ifrån NTSC och PAL med HD att vi skulle slippa 3:2 pulldown som är en kvarleva från NTSC.
Stör mig som sagt lite på att panoreringarna inte flyter som på PAL DVD...
Detta kan ju som sagt vara från skärm till skärm också då vissa skärmar mjukar upp detta fenomen.
Postad 23 november 2006 - 23:40
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Förresten måste fråga...igen  Är det nån mer än jag som stör sig lite på att vi nu med HD formaten får leva med 60hz och 3:2 pulldown? Jämfört med 50hz och Pal där alla panoreringar och rörelser flyter mjukt så hackar det mer på 60hz.
<{POST_SNAPBACK}>
Framtida spelare kommer att kunna skicka ut 24 Hz. Sonys och Pioneers Blu-ray spelare kommer att kunna skicka ut 24hz. Om inte Toshibas andra generation av HD-DVD spelare klarar av att skicka ut 24hz, så skulle jag bli mycket förvånad ifall inte deras tredje generation kommer att klara av det. Jag känner inte till vilket videochip som sitter i Toshibas andra generations spelare. Det är möjligt att de kan fixa 24 Hz med en firmware uppdatering. Panasonics Blu-ray spelare innehåller t.ex. ett videochip som kan skicka ut 24 Hz, med spelarens firmware stödjer inte detta idag. Dessutom skulle en anvancerad skärm kunna ta bort 3:2 pulldown, och sedan konvertera upp 24 Hz till 48 Hz eller 72 Hz.
Postad 24 november 2006 - 18:48
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Kanske får chansen att lägga vantarna på en begagnad Xa1:a istället för en ny A1:a 
Den ser ju lite läckrare ut och väger mer. Plus onödiga saker som motorstyrd frontpanel 
Sånt gillar jag  hehe
Nån annan som har Xa1 här? Vore kul att se lite bilder på den. Har sett en del produktbilder på den med dom gör ingen rättvisa. Tyckte A1 såg plastig och ful ut på produktbilderna. Men när jag hade en sån hemma så var den BETYDLIGT maffigare och snyggare
Nån som kan lägga upp lite scyssta bilder på sin Xa1:a??
Postad 24 november 2006 - 20:51
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Svante: Jag har en XA1. Kan lägga upp lite bilder i morgon så att du får se en motoriserad frontpanel
Postad 24 november 2006 - 21:12
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Svante: Jag har en XA1. Kan lägga upp lite bilder i morgon så att du får se en motoriserad frontpanel 
<{POST_SNAPBACK}>
GÖTT!!  I´ll be waiting
Postad 26 november 2006 - 12:32
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Fick Superman Returns i fredags. Såg den igår (inte sett filmen tidigare) med TrueHD och kan väl säga att den upplevelsen var den mest intensiva hemmabiorelaterade upplevelsen jag haft hemma hos mig.
Hjärtat rusade flera gånger.. Början med DC Comics loggan och allt virr varr som händer där ljudmässigt. Tycker man dts på dvd med sina positinella ljudeffekter kan låta så ska man uppleva det introt med TrueHD.
Det som fick mitt hjärta att rusa mest var när dom testade EMP första gången.. Det vart helt mörkt och sen säger Lex "It wasnt you..." som följs av några sekunders tystnad..
Sen kommer explosionen.. Lågt bas men med sånt otroligt tryck så jag trodde väggarna skulle rasa inåt.
OTROLIGT!!
Min SVS-cylinder (PC+ 16-46) tunad till 12hz får verkligen jobba med den här filmen.. Helt otroligt bra ljud! Ljuddemo alla gånger.
Bilden är som på bio väldigt soft. Som biomaskinist så kommer jag ihåg att det var en riktigt bitch att försöka få till skärpan på den här filmen.. Det fanns som inget helt enkelt.  Samma sak på HD-DVD. Intentional.
Men men. Har ni inte den här utgåvan så skaffa. Ljudet är helt enormt. Måste se den igen ikväll bara för att.
(Nu vill jag ha Matrix-trilogin med TrueHD!)
Postad 26 november 2006 - 14:50
johsel
-
johsel
-
Användare
-
-
103 inlägg
Någon som har tröttnat på några rullar (HD-DVD) och vill sälja?
PMa gärna!
Postad 27 november 2006 - 01:55
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Fick Superman Returns i fredags. Såg den igår (inte sett filmen tidigare) med TrueHD och kan väl säga att den upplevelsen var den mest intensiva hemmabiorelaterade upplevelsen jag haft hemma hos mig.
Hjärtat rusade flera gånger.. Början med DC Comics loggan och allt virr varr som händer där ljudmässigt. Tycker man dts på dvd med sina positinella ljudeffekter kan låta så ska man uppleva det introt med TrueHD.
Det som fick mitt hjärta att rusa mest var när dom testade EMP första gången.. Det vart helt mörkt och sen säger Lex "It wasnt you..." som följs av några sekunders tystnad.. Sen kommer explosionen.. Lågt bas men med sånt otroligt tryck så jag trodde väggarna skulle rasa inåt.
OTROLIGT!!
Min SVS-cylinder (PC+ 16-46) tunad till 12hz får verkligen jobba med den här filmen.. Helt otroligt bra ljud! Ljuddemo alla gånger.
Bilden är som på bio väldigt soft. Som biomaskinist så kommer jag ihåg att det var en riktigt bitch att försöka få till skärpan på den här filmen.. Det fanns som inget helt enkelt. Samma sak på HD-DVD. Intentional.
Men men. Har ni inte den här utgåvan så skaffa. Ljudet är helt enormt. Måste se den igen ikväll bara för att.
(Nu vill jag ha Matrix-trilogin med TrueHD!)
<{POST_SNAPBACK}>
Jahapp då får man lägga en beställning på den rullen när jag får XA1:an  Bara explosionen i början när krypton exploderar lär vara värd pengarna. Redan på DVD i DD5.1 så höll man på att skita ner sig. Nog den maffigaste explosion jag nånsin hört. Men True HD versionen lär väl spränga bort hela kvarteret
Postad 27 november 2006 - 14:32
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
ska bli kul o se o höra detta nu i veckan när den kommer.
Postad 27 november 2006 - 19:31
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
PMa gärna!
<{POST_SNAPBACK}>
Har lagt upp några rulla i säljes
Postad 28 november 2006 - 14:41
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
PMa gärna!
<{POST_SNAPBACK}>
Har lagt upp några rulla i säljes 
<{POST_SNAPBACK}>
Har du fler rullar än dom upplagda eller har du sålt resten?
Postad 28 november 2006 - 15:53
Unregisteredf2c3ef7e
-
Unregisteredf2c3ef7e
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Tycker att någon borde ha lessnat på sin hd dvd spelare, bara pm:a mig så köper jag den gärna av dig.
Postad 29 november 2006 - 01:07
jesper1
-
jesper1
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ska man vänta på Toshiba HD-E1 eller ska man köpa en HD-A1? kommer ni med A1 byta till E1?
Postad 29 november 2006 - 09:23
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Jag har en A1 men kommer inte byta till E1. Fruktansvärt nöjd med min A1 fortfarande.
Postad 29 november 2006 - 11:16
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
kommer inte heller att byta, är ruggigt nöjd med min spelare, kollade förresten på polarexpressen idag, fy fan va snygg film. ikväll o imorron blir det you,me and dupree, M I 3 och tokyodrift, smarrigt.
Postad 29 november 2006 - 12:41
Unregistered42518
-
Unregistered42518
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Läser lite i specen om just
Toshiba HD-XA1
Där står det SD DVD är det någon vanlig standard dvd?
Den kör väl 1080P ut från HDMI Utgången samt 1920*1080i
Mvh Niklas
Postad 29 november 2006 - 12:46
johsel
-
johsel
-
Användare
-
-
103 inlägg
Ska man vänta på Toshiba HD-E1 eller ska man köpa en HD-A1? kommer ni med A1 byta till E1?
<{POST_SNAPBACK}>
Klart du inte kan köpa E1! Då går du ju miste om Dolby True HD som är minst lika mycket, om inte mer, "wow" som bilden! Såvida du inte vill vänta på att någon ska släppa en receiver för dyra pengar som du måste köpa också...
Postad 29 november 2006 - 14:24
jesper1
-
jesper1
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Nån som vet om den går att få tag i GBG? har bara hittat en beg av nån snubbe som skulle ha 8000kr för den.
Postad 29 november 2006 - 15:24
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Nån som vet om den går att få tag i GBG? har bara hittat en beg av nån snubbe som skulle ha 8000kr för den.
<{POST_SNAPBACK}>
8000kr!???!?!?!!! För en begagnad?!?!? Pratar vi om en Europeisk andra generations spelare eller en A1:a??? RUGGIGT dyrt i vilket fall som helst  hehe
Redigerat av Svante Skoog, 29 november 2006 - 15:25.
Postad 29 november 2006 - 15:31
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
true HD är nåt man inte vill missa. hihihihihi fett fett fett
Postad 29 november 2006 - 15:33
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
true HD är nåt man inte vill missa. hihihihihi fett fett fett
<{POST_SNAPBACK}>
Kan ju säga att det finns en viss märkbar skillnad mellan TrueHD och DD/DTS på DVD  heehe Hoppas man får hem Superman Returns innan helgen
Postad 29 november 2006 - 16:12
jesper1
-
jesper1
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
8000kr!???!?!?!!! För en begagnad?!?!? Pratar vi om en Europeisk andra generations spelare eller en A1:a??? RUGGIGT dyrt i vilket fall som helst hehe
<{POST_SNAPBACK}>
Jo tack 8000kr e dyrt för en A1 när den finns i sthlm för 5195 Ny.. skulle villja ha en beg. men det verkar svårt att hitta...
Postad 29 november 2006 - 16:14
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Nu har amazon.com lagt upp lite nya titlar som man kan bevaka. Inga releasedatum än men dom borde väl komma i Jan-Feb. De mest intressanta. The Ultimate Star Trek Movie Collection [HD DVD] Braveheart [HD DVD] Heat [HD DVD]  2001 - A Space Odyssey [HD DVD]  The Wizard of Oz [HD DVD] Harry Potter and the Prisoner of Azkaban [HD DVD] Harry Potter and the Sorcerer's Stone [HD DVD] Harry Potter and the Goblet of Fire [HD DVD] (finns redan i UK) The Matrix Trilogy [HD DVD]  Dirty Harry [HD DVD] The Exorcist [HD DVD] Eyes Wide Shut [HD DVD] The Shining [HD DVD]  The Goonies [HD DVD] King Kong (1933) [HD DVD] Band of Brothers [HD DVD]  The Green Mile Special Edition [HD DVD] Seven [HD DVD]  Natural Born Killers [HD DVD] Batman (1989) [HD DVD] Robin Hood - Prince of Thieves [HD DVD]
Min första order från Amazon.com gick iväg idag, Batman Begins, V for Vendetta och The Mummy. MI Trliogin, Kiss Kiss Bang Bang och Slither som jag köpte under DDD's rea är restade Så inga filmer till min HD-A1 som står ouppackad på golvet än.
Redigerat av Tomanista, 29 november 2006 - 16:22.
Postad 29 november 2006 - 16:20
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Ååååh!! Bort med svångremmen!
Vill ha
Se7en [HD DVD]
The Matrix Trilogy [HD DVD]
Eyes Wide Shut [HD DVD]
Dirty Harry [HD DVD]
och helst i den ordningen.
Så otroligt sugen på att se Se7en i HD...
Redigerat av ColinZeal, 29 november 2006 - 16:22.
Postad 29 november 2006 - 16:32
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Band of brothers
// Hifighost
Postad 29 november 2006 - 17:07
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
band of brothers vill man ju ha
och så vill man ju ha matrix *slurp*
Postad 29 november 2006 - 21:23
Mums
-
Mums
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Braveheart, Heat, Matrix, Shining, BoB, Se7en och Robin Hood är givna inköp för mig  , om bild och ljud är på topp dvs
Dax o börja spara nu
Redigerat av Mums, 29 november 2006 - 21:29.
Postad 29 november 2006 - 23:01
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
2001, King Kong (1933) och Dirty Harry blir suveränt också
Hoppas man inte behöver vänta FÖR länge på dessa titlar.
Ska man hoppas på att dessa släpps under det första kvartalet 2007
Postad 30 november 2006 - 09:45
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Klart du inte kan köpa E1! Då går du ju miste om Dolby True HD som är minst lika mycket, om inte mer, "wow" som bilden!
Såvida du inte vill vänta på att någon ska släppa en receiver för dyra pengar som du måste köpa också...
<{POST_SNAPBACK}>
Kostar 5300:- med frakt, tranformator och ett års garanti från dvdirect.net, det är nog ett bättre val än att köpa begagnat.
Postad 30 november 2006 - 11:12
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5 025 inlägg
Finns det ngn bra, pålitlig sajt där man ser komplett planerade utgivningsdatum för filmer?
De som nämns här ovan, Braveheart, BoB etc., är det bara rena önskningar eller är de verkligen på g?
Braveheart och BoB är ju hur givna inköp som helst!
Postad 30 november 2006 - 11:37
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
skulle sätta mej o kolla på you me and dupree imorse, vad händer jo, jag får upp meddelandet " hdmi error1" återigen, men nu gick det inte att få igång filmen överhuvud taget, hade samma problem med polarexpress men fick tipset att trycka play 3 ggr snabbt, men inte på denna filmen, skitkul:(
slängde i fast and furious tokyodrift istället. vikket jädrans drag det var i den filmen då. superb.
Postad 30 november 2006 - 12:45
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
vad händer jo, jag får upp meddelandet " hdmi error1" återigen, men nu gick det inte att få igång filmen överhuvud taget, hade samma problem med polarexpress men fick tipset att trycka play 3 ggr snabbt, men inte på denna filmen
På min Optoma fanns ett annat knep, det kanske hjälper? Prova att slå på projektorn före spelaren (utan film istoppad!) och när spelarens meny dyker upp går du in och "låser källan" i projektorns meny. För du har väl tagit ut och satt i HDMI-kabeln ordentligt. Maskinen är lite känslig med att den sitter ordenligt intryckt.
Postad 30 november 2006 - 12:48
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
sätter alltid på projektorn innan spelaren, får försöka trycka och vrida lite kontakterna då, men det är konstigt att det går annan film, det är konstigt.
Postad 30 november 2006 - 13:42
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
sätter alltid på projektorn innan spelaren, får försöka trycka och vrida lite kontakterna då, men det är konstigt att det går annan film, det är konstigt.
<{POST_SNAPBACK}>
Säkert en bugg i skivan som strular med HDMI funktionen. Samma som med TrueHD ljudet på vissa av Universals titlar.
Postad 30 november 2006 - 13:49
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Det skulle vara bra med en lista över titlar/produktionsbolag som det strular med.
// Hifighost
Postad 30 november 2006 - 14:23
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
då listar jag:
polarexpress, måste trycka play 3ggr för start
you,me and dupree, startar inte alls
fast and furious, fryser vid kapitelbyte
Redigerat av Unregisteredcadb2904, 30 november 2006 - 14:25.
Postad 01 december 2006 - 14:40
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Såg på Troy igår.
Och drygt 1.15 in i filmen började filmen tappa ljudet och speedade iväg 
Men en knapp tryckning på paus följt av play löste detta snabbt.
Vette fan om det var den filmen som hade den buggen när man körde TrueHD.
Läst nån stans på forum.
Men efter den lilla buggen så hände det inte igen.
Bilden på utgåvan var 50/50. Ibland svinskarp, ibland soft. Inte lika imponerande som de flesta andra men bättre än DVD:n i vilket fall som helst
Ljudet höll fin klass rakt igenom
Sket föressten i Superman Returns och King Kong från Dvdirect.net. 340 kr styck plus frakt är FÖR dyrt.
Köper jag dom på Axelmusic så blir det 250 kr billigare sammanlagt inklusive frakten
Inga fler filmer från Dvdirect iallafall
Postad 01 december 2006 - 18:29
Unregisteredcadb2904
-
Unregisteredcadb2904
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
det är lite dyrare där japp. såg lite på M I 3 imorse. vikken bild alltså. aldrig mewr en vanlig dvd för min del.
ska också börja handla på axelmusic.
Postad 01 december 2006 - 18:45
Unregistered7f24758e
-
Unregistered7f24758e
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Förut frös bilden 1-7x och flimrade i början av filmen på Serenity, The Thing och King Kong (alla Universal) . Sedan kom jag på att låta spelaren stå på under 30 min innan användandet och alla störningar försvann. Det verkar som om den behöver bli lite varm..
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
HD DVD
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|